PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. kovo 28 d. Nr. T3-87

Prienai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, Prienų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Mokėjimo už socialines paslaugas Prienų rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės mero pavaduotojas                                                                         Algis Marcinkevičius


PATVIRTINTA

Prienų rajono savivaldybės tarybos

2019 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. T3-87

 

 

MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Mokėjimo už socialines paslaugas Prienų rajono savivaldybėje tvarkos aprašas  (toliau – Aprašas) reglamentuoja mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas ir socialinę priežiūrą, mokėjimo už dienos socialinę globą, trumpalaikę ir ilgalaikę socialinę globą tvarką, asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą bei atleidimo nuo mokesčio už socialines paslaugas sąlygas ir atvejus.

2. Aprašas taikomas Prienų rajono gyventojams, deklaravusiems gyvenamąją vietą arba įtrauktiems į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą Prienų rajono savivaldybėje. Aprašas taikomas mokėjimui už tas socialines paslaugas, kurias planuoja ir organizuoja Prienų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyrius (toliau – Skyrius) ir kurių teikimas finansuojamas iš Savivaldybės biudžeto ar Savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinėms paslaugoms organizuoti. Už kitas privačiai ar papildomai asmens (šeimos) pageidavimu teikiamas socialines paslaugas mokama paslaugas gaunančio asmens (globėjo, rūpintojo, įgalioto asmens) ir socialinių paslaugų įstaigos, teikiančios paslaugas, tarpusavio rašytiniu susitarimu.

3.    Mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į teikiamų asmeniui (šeimai) socialinių paslaugų rūšį ir asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas. Socialines paslaugas, jų turinį pagal socialinių paslaugų rūšis apibrėžia Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintas Socialinių paslaugų katalogas.

4.    Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis negali būti didesnis už asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų kainą. Asmens (šeimos) pajamos ir turtas apskaičiuojamas, turimo turto vertė ir turto vertės normatyvas nustatomi vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“.

5.    Ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugų teikimą socialinės globos įstaigose, parinktose atsižvelgiant į socialinės globos gavėjo interesus, Savivaldybė finansuoja tiesiogiai, sudarydama socialinės globos lėšų kompensavimo sutartis (toliau – sutartis) arba susitarimus tarp Savivaldybės administracijos, paslaugas teikiančios įstaigos, paslaugų gavėjo ir (ar) kitų suinteresuotų asmenų. Lėšos, gautos už socialines paslaugas, apskaitomos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.

6.    Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

7.    Mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas.

8. Informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo paslaugos teikiamos nemokamai.

9. Nemokamai visos bendrosios paslaugos teikiamos: 

9.1. asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam socialinę pašalpą;

9.2. asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.

10.  Už kitas bendrąsias socialines paslaugas paslaugų gavėjai moka pagal teisės aktais patvirtintas mokėjimų formas: sąskaitas faktūras, pinigų gavimo kvitus ir pan.

11.  Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.

12.  Mokestis už bendrąsias socialines paslaugas imamas socialinių paslaugų teikėjo nustatytu terminu pagal Savivaldybės tarybos nustatytą bendrųjų socialinių paslaugų kainą.

III SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

 

13.  Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas.

14. Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis asmeniui neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų. Asmens, kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) dvigubą dydį, bet mažesnės už VRP trigubą dydį, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis neturi viršyti 5 procentų asmens pajamų.

15.  Tais atvejais, kai socialinė priežiūra teikiama šeimai, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis neturi viršyti 20 procentų šeimos pajamų. Šeimos, kurios pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už VRP dvigubą dydį, bet mažesnės už VRP trigubą dydį, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis neturi viršyti 5 procentų šeimos pajamų.

16.  Socialinė priežiūra teikiama nemokamai:

16.1.  asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už VRP dvigubą dydį, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra patiriantis socialinę riziką, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą;

16.2.  asmenims, patiriantiems socialinę riziką;

16.3.  vaikams, patiriantiems socialinę riziką;

16.4krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, 7 pirmąsias kalendorines dienas.

17.  Mokestis už socialinę priežiūrą imamas už praėjusį mėnesį socialinių paslaugų teikėjo  nustatytu terminu. Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydžiai:

17.1. jei pajamos sudaro iki 2 valstybės remiamų pajamų dydžio – paslaugos teikiamos nemokamai;

17.2.  jei pajamos sudaro nuo 2,01 iki 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžio – moka 5 procentus asmens (šeimos) pajamų;

17.3.  jei pajamos sudaro nuo 2,51 iki 3 valstybės remiamų pajamų dydžio – moka 10 procentų asmens (šeimos) pajamų;

17.4.  jei pajamos sudaro nuo 3,01 iki 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžio – moka 15 procentų asmens (šeimos) pajamų;

17.5.  jei pajamos sudaro nuo 3,51 iki 4 valstybės remiamų pajamų dydžio – moka 20 procentų asmens (šeimos) pajamų;

17.6.  jei pajamos sudaro virš 4,01 valstybės remiamų pajamų dydžio – moka 25 procentus asmens (šeimos) pajamų.

 

Pajamos asmens (šeimos) nariui

(VRP – valstybės remiamos pajamos)

Mokėjimas už suteiktas socialinės priežiūros paslaugas procentais nuo asmens pajamų

Iki 2 VRP

nemokamai

Nuo 2,01 VRP iki 2,5 VRP

5

Nuo 2,51 VRP iki 3 VRP

10

Nuo 3,01 VRP iki 3,5 VRP

15

Nuo 3,51 VRP iki 4 VRP

20

Nuo 4,01 VRP

25

 

18.  Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, o asmens, patiriančio socialinę riziką, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančio socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančio socialinę priežiūrą, mėnesio pajamos negali likti mažesnės nei 0,8 VRP dydžio.

19. Savivaldybės taryba turi teisę atleisti asmenį (šeimą) nuo mokėjimo už socialinę priežiūrą.

 

IV SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ

 

20Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas.

21. Mokėjimą už dienos socialinę globą sudaro:

21.1. valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams lėšos, skiriamos asmenų su sunkia negalia socialinei globai finansuoti.

21.2. asmens pajamos:

21.2.1. vieno gyvenančio asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų;

21.2.2. asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui neviršija valstybės remiamų pajamų trigubo dydžio, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų;

21.2.3. asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui viršija valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 50 procentų asmens pajamų;

21.3. Savivaldybės biudžeto lėšos;

21.4. Savivaldybės biudžeto lėšos ar Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų lėšos socialinėms paslaugoms, skiriamos likusiai paslaugos daliai finansuoti.

22. Asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą institucijoje dydis, sudaro:

22.1. vieno gyvenančio asmens – 20 procentų asmens pajamų;

22.2. asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui neviršija valstybės remiamų pajamų trigubo dydžio, – 20 procentų asmens pajamų;

22.3. asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui viršija valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, – 50 procentų asmens pajamų.

23. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos trukmei.

24. Mokestis už dienos socialinę globą imamas už praėjusį mėnesį socialinių paslaugų įstaigos nustatytu terminu.

25. Savivaldybės taryba turi teisę atleisti asmenį (šeimą) nuo mokėjimo už dienos socialinę globą.

 

 

V SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

26. Mokėjimą už trumpalaikę socialinę globą sudaro:

26.1. valstybės lėšos. Nustatytas mokėjimas už socialinę globą įstaigai padengiamas iš valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos Savivaldybės biudžetui valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti socialinei globai asmenims su sunkia negalia ir globos (rūpybos) išmokoms finansuoti vaikams, likusiems be tėvų globos;

26.2. asmens pajamų dalis. Asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis sudaro 80 procentų asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už trumpalaikę socialinę globą padengti;

26.3. Savivaldybės lėšos. Jei 28.1 ir 28.2 papunkčiuose nurodytų lėšų mokėjimui už trumpalaikę socialinę globą įstaigoje nepakanka, trūkstamą paslaugos dalį finansuoja Savivaldybė.

27. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.

28. Nemokamai teikiama trumpalaikė socialinė globa:

28.1. krizių atvejais teikiamos laikino apgyvendinimo (iki 3 mėn.) paslaugos asmenims bei šeimoms su vaikais, išskirtiniais atvejais laikino apgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęsiamas iki 6 mėnesių.

28.2. likusiam be tėvų globos vaikui ir vaikui, patiriančiam socialinę riziką.

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

29. Suaugę asmenys su negalia, senyvo amžiaus asmenys ir vaikai su negalia už ilgalaikę socialinę globą moka 80 procentų realiai gaunamų asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, 100 procentų šios kompensacijos skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti. Tais atvejais, kai vaikas su negalia pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, 100 procentų šios kompensacijos skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

30. Jeigu suaugusiojo asmens turto vertė didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą.

31. Asmenys, laikinai teisės aktų nustatyta tvarka išvykę iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, už išvykimo laiką moka 30 procentų jiems nustatyto mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydžio. Išvykus ne ilgiau kaip trims paroms, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.

32. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir vaikams, patiriantiems socialinę riziką, teikiama nemokamai.

 

VII SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS NARIŲ) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

33. Socialinės paramos ir sveikatos skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu ir šiuo Aprašu, vertina pageidaujančio gauti socialines paslaugas asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas.

34. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybes nevertinamos, kai asmuo (šeima):

34.1. pageidauja socialinių paslaugų papildomai;

34.2. pageidauja bendrųjų socialinių paslaugų, išskyrus tuos atvejus, kai nesutinka su Savivaldybės tarybos nustatytu mokėjimo dydžiu ir pageidauja šias paslaugas gauti nemokamai;

34.3. sutinka mokėti visą socialinių paslaugų kainą.

35. Duomenis apie asmens (šeimos) pajamas ir turtą pateikia pats asmuo (šeima) ar jo globėjas, rūpintojas, išskyrus duomenis, kuriuos Socialinės paramos ir sveikatos skyrius gauna pagal duomenų teikimo sutartis.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

36.  Asmuo ar jo įstatyminis atstovas atsako už teisingų duomenų apie pajamas ir turtą pateikimą.

37.  Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus, socialinių paslaugų įstaigų darbuotojai, vertinantys socialinių paslaugų poreikį ar finansines galimybes, atsako už teisingą asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžio apskaičiavimą.

38.  Išvadas dėl asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžio nustatymo asmuo ar jo įstatyminis atstovas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui.

39.  Aprašo įgyvendinimo kontrolę atlieka Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo.

_________________

part_efe597d5f7044f8d8ac63dd7ffdbfdad_end