RASEINIAI LINIJA

RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL RASEINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. vasario 29 d. Nr. TS-50

Raseiniai

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.47 straipsniu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 5 straipsnio 3 dalies 1 punktu ir 4 dalimi ir atsižvelgdama į Raseinių rajono savivaldybės mero 2024 m. vasario 13 d. potvarkį Nr. M-109 „Dėl teikimo Raseinių rajono savivaldybės tarybai tvirtinti Raseinių socialinių paslaugų centro nuostatus“, Raseinių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a: 

1.  Patvirtinti Raseinių socialinių paslaugų centro nuostatus (pridedama).

2Įgalioti Raseinių socialinių paslaugų centro direktorių pasirašyti naujos redakcijos nuostatus, pateikti juos įregistruoti Juridinių asmenų registre ir atlikti kitus su šiuo pavedimu susijusius veiksmus.

3Pripažinti netekusiu galios Raseinių rajono savivaldybės tarybos 2023 m. gruodžio 28 d. sprendimą Nr. TS-348 „Dėl Raseinių socialinių paslaugų centro nuostatų patvirtinimo“ nuo šio sprendimo 1 punktu patvirtintų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

Šis sprendimas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo paskelbimo ar įteikimo suinteresuotai šaliai dienos gali būti skundžiamas Regionų administracinio teismo Šiaulių rūmams (Dvaro  g. 80, LT-76298 Šiauliai).

 

 

Savivaldybės meras                                                                      Arvydas Nekrošius

 

 

PATVIRTINTA

Raseinių rajono savivaldybės  

tarybos 2024 m. vasario 29 d. sprendimu Nr. TS-50

 

RASEINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ CENTRO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1Raseinių socialinių paslaugų centro nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Raseinių socialinių paslaugų centro (toliau – centras) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos kompetenciją, veiklos tikslus, pagrindines funkcijas, teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, lėšas ir jų naudojimo tvarką, darbo santykius ir darbo apmokėjimo tvarką, įstaigos turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, veiklos priežiūrą, centro reorganizavimą, pertvarkymą ir likvidavimą, taip pat informacijos viešo paskelbimo tvarką.

2Centro oficialus pavadinimas – Raseinių socialinių paslaugų centras. Centras įregistruotas Juridinių asmenų registre, kodas 302677776.

3Centro savininkė – Raseinių rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė), kodas 288740810, adresas: V. Kudirkos g. 5, LT – 60150 Raseiniai.

4Centro savininko teises ir pareigas įgyvendina Savivaldybės meras, išskyrus tas centro savininko teises ir pareigas, kurios yra priskirtos išimtinei ir paprastajai Savivaldybės tarybos kompetencijai (jeigu paprastosios Savivaldybės tarybos kompetencijos įgyvendinimo Savivaldybės taryba nėra perdavusi Savivaldybės merui).

5Savivaldybės tarybos kompetencija:

5.1. tvirtina centro nuostatus Savivaldybės mero teikimu;

5.2. priima sprendimą dėl centro buveinės pakeitimo;

5.3. priima sprendimą dėl centro pertvarkymo, reorganizavimo ar likvidavimo;

5.4. priima sprendimą dėl centro filialo steigimo ir jo veiklos nutraukimo;

5.5.    skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;

5.6.    tvirtina kainas ir tarifus už teikiamas atlygintinas viešąsias paslaugas;

5.7.    tvirtina centro metinių ataskaitų rinkinius;

5.8.    sprendžia kitus įstatymuose ir centro nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus;

5.9.    konkrečius įgaliojimus, nustatytus Savivaldybės tarybos paprastajai kompetencijai, reglamento nustatyta tvarka gali pavesti vykdyti Savivaldybės merui;

5.10priima sprendimą dėl tam tikros veiklos nepriklausomo audito atlikimo centre;

5.11 nustato centro vardu gautos paramos skirstymo taisykles.

5.12suteikia garantijas už centro prisiimamus įsipareigojimus pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutarčių priėmimo, laikantis Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstituciniame įstatyme numatytų ir Lietuvos Respublikos tam tikrų metų valstybės biudžeto ir Savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatytų limitų ir gavus Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos išvadą.

6Centras yra nestacionarių socialinių paslaugų biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Savivaldybės ir valstybės biudžeto. Centrui finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.

7Centras yra viešasis juridinis asmuo, turintis atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose ir antspaudą su savo pavadinimu ir blanką.

8Centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymais, Savivaldybės tarybos sprendimais, Savivaldybės mero potvarkiais, Savivaldybės direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

9Centras yra socialinių paslaugų įstaiga, kurios tikslas – teikti kokybiškas socialines paslaugas Raseinių rajono gyventojams, siekiant užkirsti kelią asmens, šeimos, bendruomenės socialinėms problemoms kilti, taip pat visuomenės socialiniam saugumui užtikrinti.

10.     Centro finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais.

11.     Centro veikla yra neterminuota.

12.     Centras turi paramos gavėjo statusą.

13.     Centro adresas: Žemaitės g. 4, 60129, Raseiniai.

 

II SKYRIUS

CENTRO VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS

 

14.     Centras vykdo šią veiklą (pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių):

14.1nesusijusi su apgyvendinimu socialinio darbo su pagyvenusiais ir neįgaliaisiais asmenimis veikla (88.10);

14.2kitas keleivinis sausumos transportas (49.39);

14.3vaikų dienos priežiūros veikla (88.91);

14.4švietimui būdingų paslaugų veikla (85.60);

14.5vaikų poilsio stovyklų veikla (55.20.20);

14.6kita, niekur nepriskirta, asmenų aptarnavimo veikla (96.09);

14.7kita, niekur nepriskirta, nesusijusi su apgyvendinimu socialinio darbo veikla (88.99);

14.8nesusijusi su apgyvendinimu socialinio darbo veikla (88);

14.9viduriniojo medicinos personalo paslaugų teikimas ligoniams ne ligoninėse (86.90.10).

15Centro veiklos sritys (kodas Socialinės paramos informacinėje sistemoje (SPIS):

15.1.teikti bendrąsias socialines paslaugas:
               15.1.1. informavimas (201);
               15.1.2. konsultavimas (202);
               15.1.3. tarpininkavimas ir atstovavimas (203);
               15.1.4. transporto organizavimas (206);
               15.1.5. sociokultūrinės paslaugos (207);
               15.1.6. asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas (208);
               15.1.7. kitos bendrosios socialinės paslaugos (200);
               15.1.8. aprūpinimas būtiniausiais drabužiais ir avalyne (205);
               15.2. teikti specialiąsias socialines paslaugas:
               15.2.1. socialinės priežiūros paslaugos:
               15.2.1.1. pagalba į namus (310);
               15.2.1.2. socialinių įgūdžių ugdymas ir (ar) atkūrimas (320);

15.2.1.3. laikinas apnakvindinimas (340);
               15.2.1.4. intensyvi krizių įveikimo pagalba (350);

15.2.1.5. apgyvendinimas nakvynės namuose ir krizių centruose (370);

15.2.1.6. pagalbos pinigai (300);

15.2.1.7. psichosocialinė pagalba (360);

15.2.1.8. apgyvendinimas apsaugotame būste (390);

15.2.1.9. vaikų dienos socialinė priežiūra (400);

15.2.1.10. laikinas atokvėpis (socialinė priežiūra) (410);

15.2.1.11. socialinė priežiūra šeimoms (325);

15.2.2. socialinės globos paslaugos:
              15.2.2.1. dienos socialinė globa (411, 414, 415);

15.2.2.2. laikinas atokvėpis (globa) (428);

15.3. aprūpinti Savivaldybės gyventojus techninės pagalbos priemonėmis;

15.4. asmeninės pagalbos teikimas.

 

III SKYRIUS

CENTRO VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS

 

16Centro veiklos tikslai yra:

16.1teikti socialines paslaugas, asmeniui (šeimai), dėl amžiaus, neįgalumo, socialinių problemų iš dalies ar visiškai neturinčiam, neįgijusiam arba praradusiam gebėjimus ar galimybes savarankiškai rūpintis asmeniniu (šeimos) gyvenimu ir dalyvauti visuomenės gyvenime;

16.2sudaryti sąlygas asmeniui (šeimai) ugdyti ar stiprinti gebėjimus ir galimybes savarankiškai spręsti savo problemas, palaikyti socialinius ryšius su visuomene, taip pat padėti įveikti socialinę atskirtį.

17Centras, siekdamas įgyvendinti jam nustatytus veiklos tikslus, vykdo šias funkcijas:

17.1teikia socialines paslaugas centre bei paslaugų gavėjo namuose, atsižvelgiant į asmens (šeimos) problemų pobūdį, paslaugų poreikį, bei užtikrina teikiamų socialinių paslaugų kokybę;

17.2dalyvauja ir įgyvendina įvairias socialines programas, projektus bei organizuoja bendrus renginius su socialinių paslaugų ir kitomis įstaigomis bei organizacijomis, jeigu tai susiję su jo veikla;

17.3ugdo paslaugų gavėjų socialinius įgūdžius, moko savitarnos, asmens higienos bei kitų įgūdžių, reikalingų kasdieniniame gyvenime;

17.4padeda paslaugų gavėjui išsaugoti arba atgauti fizines, psichines funkcijas arba spręsti socialines problemas, rengti savarankiškam gyvenimui ir integracijai į visuomenę;

17.5skatina klientų aktyvumą ir savipagalbą bei rūpinasi, kad paslaugų gavėjas pagal galimybes savarankiškai spręstų savo problemas;

17.6teikia socialines paslaugas prevencijos tikslais, kad nekiltų socialinių problemų;

17.7informuoja ir konsultuoja rajono gyventojus apie centre teikiamas socialines paslaugas bei jų gavimo galimybes;

17.8renka informaciją apie socialinių paslaugų poreikį rajono savivaldybės teritorijoje ir teikia ją analizuoti Savivaldybės administracijos struktūriniam padaliniui, atsakingam už socialinių paslaugų ir kitos paramos organizavimą, teikia pasiūlymus dėl socialinių paslaugų organizavimo tobulinimo bei jų kokybės gerinimo;

17.9bendradarbiauja su valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, taip pat kitomis šalies ir tarptautinėmis organizacijomis;

17.10teisės aktų nustatyta tvarka patikėjimo teise valdo, naudoja savivaldybės turtą ir juo disponuoja;

17.11vykdo organizacinę, ūkinę ir finansinę centro veiklą;

17.12užtikrina Savivaldybės biudžeto ir kitų lėšų efektyvų panaudojimą pagal paskirtį, materialinių vertybių apskaitą;

17.13centro buhalterinę apskaitą organizuoja centro direktorius. Finansinių ir biudžeto ataskaitų rinkinius sutartiniais pagrindais sudaro centralizuotai Raseinių rajono savivaldybės administracijos Įstaigų centralizuotos buhalterinės apskaitos skyrius. Rinkiniai teikiami Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

17.14vykdo kitas įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Savivaldybės tarybos sprendimų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

IV SKYRIUS

CENTRO TEISĖS IR PAREIGOS

 

18Centras, vykdydamas savo funkcijas, turi teisę:

18.1nustatyta tvarka gauti informaciją iš savivaldybės institucijų bei įstaigų, kitų juridinių ir fizinių asmenų informaciją ir pasiūlymus centro kompetencijai priskirtais klausimais;

18.2pasitelkti savanorius, kitų įstaigų atstovus (jų vadovų sutikimu), specialistus ir sudaryti bendras komisijas (darbo grupes) centro kompetencijai priskirtiems klausimams spręsti;

18.3Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka gauti paramą veiklos tikslams ir funkcijoms įgyvendinti;

18.4pagal kompetenciją teisės aktų nustatyta tvarka sudaryti sutartis;

18.5naudotis kitomis įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytomis teisėmis.

19 Centras, įgyvendindamas tikslus ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, privalo kokybiškai atlikti jam paskirtas funkcijas ir teikti kokybiškas paslaugas.

20Centras gali turėti ir kitų teisių ir pareigų, jeigu jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimams ir kitiems teisės aktams.

 

V SKYRIUS

CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

21Centro direktorių į centro direktoriaus pareigas priimama Savivaldybės meras konkurso būdu penkerių metų kadencijai, išskyrus šių nuostatų 22 punkte nurodytą atvejį, kai centro direktorius be konkurso skiriamas antrajai kadencijai ir yra vienasmenis centro valdymo organas. Centro direktorius į pareigas skiriamas Savivaldybės mero potvarkiu. Apie centro direktoriaus priėmimą į pareigas ar atleidimą iš pareigų ne vėliau kaip per 5 dienas pranešama Juridinių asmenų registro tvarkytojui. Centro direktoriaus kadencijų skaičius neribojamas.

22Centro direktorius gali būti skiriamas antrajai penkerių metų kadencijai, jeigu kiekvienais kadencijos metais jo veikla buvo įvertinta kaip viršijanti lūkesčius ir (arba) atitinkanti lūkesčius (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – labai gerai arba gerai).

23Centro direktorius, kuris be konkurso nebuvo skirtas antrajai 5 metų kadencijai šių nuostatų 20 punkte nurodytu atveju, turi teisę dalyvauti viešame konkurse šio centro direktoriaus pareigoms eiti.

24Likus ne mažiau kaip 2 mėnesiams iki centro direktoriaus kadencijos pabaigos, Savivaldybės meras priima sprendimą dėl konkurso šioms pareigoms eiti skelbimo, išskyrus atvejus, kai centro direktorius be konkurso skiriamas antrajai 5 metų kadencijai šių nuostatų 22 punkte nurodytu atveju.

25Jeigu, pasibaigus centro direktoriaus kadencijai, konkurso į laisvą pareigybę metu pretendentas nebuvo atrinktas, atitinkamai Savivaldybės meras gali paskirti eiti šias pareigas iki kadencijos pabaigos centro direktoriaus pareigas ėjusį ar kitą asmenį, iki konkurso būdu bus paskirtas naujas centro direktorius, bet ne ilgesniam negu vienų metų laikotarpiui. Šis asmuo turi būti nepriekaištingos reputacijos ir atitikti šių nuostatų 26 punkte nustatytus kvalifikacinius reikalavimus ir būti nepriekaištingos reputacijos, kaip nustatyta šių nuostatų 27 punkte.

26Jeigu centro direktoriaus pareigybė atsilaisvina nepasibaigus centro direktoriaus kadencijai arba įsteigus naują pareigybę, konkursas į centro direktoriaus pareigas paskelbiamas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo pareigybės atsilaisvinimo ar naujos pareigybės įsteigimo dienos. Konkursas turi būti baigtas ir jo rezultatai paskelbti ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo konkurso paskelbimo dienos.

27Savivaldybės meras kontroliuoja ir prižiūri centro direktoriaus veiklą, kaip jis įgyvendina įstatymus, LR Vyriausybės nutarimus ir Savivaldybės tarybos sprendimus.

28Centro direktorius privalo turėti aukštojo mokslo kvalifikaciją ir tobulinti profesinę kompetenciją. Centro direktoriaus veikla vertinama kiekvienais metais socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka.

29Centro direktorius, taip pat pretenduojantys šias pareigas eiti asmenys turi būti nepriekaištingos reputacijos. Kandidatas į centro direktoriaus ar centro direktorius yra laikomas nepriekaištingos reputacijos Socialinių paslaugų įstatymo tikslais, jeigu jis atitinka Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme įstaigų vadovų nepriekaištingai reputacijai nustatytus reikalavimus.

30Centro direktorius:

30.1vykdo Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo, Socialinių paslaugų srities etikos kodekso, patvirtinto LR socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-448 „Dėl socialinių paslaugų srities darbuotojų etikos kodekso patvirtinimo“, ir kitų teisės aktų jam nustatytas pareigas;

30.2leidžia įsakymus centro veiklos klausimais, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą;

30.3organizuoja centro darbą, kad būtų įgyvendinami centro veiklos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos; 

30.4 nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų centro darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojai);

30.5užtikrina, kad būtų laikomasi įstatymų, kitų teisės aktų ir šių nuostatų;

30.6nustato centro struktūrą ir darbuotojų pareigybių sąrašą;

30.7pagal kompetenciją sudaro sutartis centro veiklos tikslams įgyvendinti ir funkcijoms vykdyti;

30.8užtikrina centro metinio veiklos plano projekto rengimą;

30.9tvirtina centro vidaus darbo tvarkos taisykles, kitus vidaus organizacinius dokumentus;

30.10tvirtina centro darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia centro darbuotojus, nustato pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientus, atlieka darbuotojų kasmetinį vertinimą, nustato pareiginės algos kintamosios dalies dydžius, priemokas, skiria paskatinimus, drausmines nuobaudas, užtikrina darbuotojams saugias darbo sąlygas, sudaro sąlygas kelti kvalifikaciją ir atestuotis;

30.11nustato centro darbuotojų darbo apmokėjimo sistemą, jeigu centre nėra sudaryta kolektyvinė sutartis;

30.12pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus centro darbo organizavimo klausimais, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą;

30.13garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;

30.14disponuoja centrui skirtomis lėšomis ir vykdo su tuo susijusias finansines operacijas, pasirašo įgaliojimus ir kitus dokumentus;

30.15užtikrina racionalų, taupų lėšų ir turto naudojimą, centro veiksmingą vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

30.16organizuoja centro buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymą;

30.17organizuoja centro dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

30.18  Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka atstovauja centrui valstybės ir savivaldybių institucijose bei įstaigose, taip pat bendradarbiauja su kitais šalies ar užsienio fiziniais ir juridiniais asmenimis;

30.19teikia savininkui ir kitoms įstatymų numatytoms institucijoms savo veiklos ataskaitas, užtikrina, kad teikiamų ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi ir parengti pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą;

30.20teikia informaciją visuomenei apie centro veiklą ir teikiamas paslaugas;

30.21rengia ir teikia savininkui tvirtinti centro teikiamų socialinių paslaugų kainas ir kt.

31Centro direktoriui laikinai nesant (atostogų, komandiruotės, ligos ir kitais atvejais), jo funkcijas vykdo kitas teisės aktu paskirtas darbuotojas.

 

VI SKYRIUS

CENTRO DIREKTORIAUS NUŠALINIMO AR ATŠAUKIMO PRIEŽASČIŲ SĄRAŠAS IR NUŠALINIMO AR ATŠAUKIMO TVARKA

 

32Centro direktorius gali būti nušalinamas nuo pareigų dėl šių priežasčių:

32.1asmeniui ikiteisminio tyrimo institucijos yra pareikštas įtarimas dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo padarymo;

32.2asmeniui ikiteisminio tyrimo institucijos yra pareikštas įtarimas dėl nusikaltimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar korupcinio pobūdžio nusikaltimo padarymu;

32.3asmeniui ikiteisminio tyrimo institucijos yra pareikštas įtarimas dėl baudžiamojo nusižengimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar korupcinio pobūdžio baudžiamojo nusižengimo padarymo;

32.4asmeniui ikiteisminio tyrimo institucijos yra pareikštas įtarimas dėl nusikaltimų, kuriais padaryta turtinė žala valstybei;

32.5asmuo darbo vietoje darbo metu pasirodo neblaivus ar apsvaigęs nuo narkotinių, toksinių ar psichotropinių medžiagų arba vengia pasitikrinti dėl neblaivumo ar apsvaigimo;

32.6Lietuvos Respublikos darbo kodekse ir kituose teisės aktuose numatytais pagrindais.  

33Centro direktorius gali būti atšaukiamas iš pareigų dėl šių priežasčių:

33.1asmuo pripažintas kaltu dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą;

33.2asmuo pripažintas kaltu dėl nusikaltimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar korupcinio pobūdžio nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą;

33.3asmuo pripažintas kaltu dėl baudžiamojo nusižengimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar korupcinio pobūdžio baudžiamojo nusižengimo padarymo ir nuo apkaltinamojo (atleidimo nuo atsakomybės) nuosprendžio įsiteisėjimo dienos nepraėjo 3 metai;

33.4asmuo pripažintas kaltu dėl nusikaltimų, kuriais padaryta turtinė žala valstybei, ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą;

33.5asmuo yra uždraustos organizacijos narys;

33.6asmuo yra atleistas iš skiriamų arba renkamų pareigų dėl priesaikos ar pasižadėjimo sulaužymo, pareigūno vardo pažeminimo ir nuo atleidimo iš pareigų dienos nepraėjo 3 metai;

33.7asmeniui atimta teisė eiti įstaigos vadovo pareigas;

33.8asmuo yra atleistas iš valstybės tarnautojo pareigų paskyrus tarnybinę nuobaudą – atleidimą iš pareigų, arba Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka pripažintas padaręs tarnybinį nusižengimą, už kurį turėtų būti skirta tarnybinė nuobauda – atleidimas iš pareigų, atleistas iš statutinio valstybės tarnautojo pareigų paskyrus tarnybinę nuobaudą – atleidimą iš tarnybos statuto nustatyta tvarka, arba atleistas iš pareigų dėl šiurkštaus darbo pareigų pažeidimo ir nuo atleidimo iš pareigų ar tarnybos dienos ar pripažinimo padarius tarnybinį nusižengimą dienos nepraėjo 3 metai;

33.9asmens padarytas korupcinio pobūdžio teisės pažeidimas, t. y. darbo drausmės ar tarnybinis nusižengimas, piktnaudžiaujant tarnybine padėtimi, viršijant įgaliojimus, neatliekant pareigų, pažeidžiant viešuosius interesus ir nuo sprendimo dėl darbo drausmės ar tarnybinio nusižengimo padarymo nepraėję 3 metai;

33.10asmuo yra pripažintas šiurkščiai pažeidęs Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatymo reikalavimus ir nuo pažeidimo padarymo nepraėjo 3 metai;

33.11asmuo įtariamas padaręs baudžiamąjį nusižengimą ar nusikaltimą, tačiau nesurinkus pakankamai duomenų ikiteisminis tyrimas nutrauktas, o asmuo patrauktas administracinėn atsakomybėn ir nuo administracinės atsakomybės taikymo nepraėjo 1 metai ar administracinė atsakomybė nebuvo taikyta, taip pat praėję naikinamieji drausminės atsakomybės taikymo terminai;

33.12paaiškėja, kad dalyvaudamas viešame konkurse eiti centro direktoriaus pareigas pateikė suklastotus dokumentus arba nuslėpė ar pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis, dėl kurių negalėjo būti priimtas į centro direktoriaus pareigas;

33.13asmens savybės, ryšiai ar kitos su juo ar jo aplinka susijusios aplinkybės ar faktai jį į pareigas priimančiam asmeniui sudaro pagrindą padaryti išvadą, kad asmuo akivaizdžiai žemina įstaigos autoritetą, griauna pasitikėjimą įstaiga arba ją kompromituoja.

34Centro direktorius gali būti atšaukiamas iš pareigų, jei Savivaldybės taryba nepatvirtina  centro direktoriaus ir (ar) centro veiklos ataskaitos.

35Centro direktorius taip gali būti nušalintas pagal pareigūnų arba organų, kuriems įstatymai suteikia nušalinimo teisę, rašytinį reikalavimą. 

36Centro direktoriaus nušalinimo tvarka:

36.1centro direktorius nušalinamas Savivaldybės merui priėmus sprendimą (išleidus potvarkį) nušalinti direktorių šiuose nuostatuose, Lietuvos Respublikos darbo kodekse ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka. Sprendime  turi būti nurodyta, kuriam laikui darbuotojas nušalinamas;

36.2centro direktorius nedelsiant nušalinamas gavus oficialią informaciją apie 32.1–32.4 papunkčiuose nurodytas priežastis.  Darbo užmokestis nušalinimo metu nemokamas. Ikiteisminio tyrimo institucijai pripažinus, kad direktoriaus veikoje nėra nusikalstamos veikos požymių ir ikiteisminį tyrimą jo atžvilgiu nutraukus, direktorius grąžinamas į ankstesnes pareigas ir jam išmokamas darbo užmokestis už laikotarpį, per kurį jis nebuvo mokamas dėl nušalinimo nuo pareigų;

36.3Dėl 32.5 papunktyje nurodytos priežasties direktorius nušalinamas nedelsiant užfiksavus neblaivumo, apsvaigimo ar vengimo pasitikrinti dėl neblaivumo ar apsvaigimo faktą. Darbo užmokestis nušalinimo metu nemokamas. 

37Centro direktoriaus atšaukimo tvarka:

37.1centro direktorius atšaukiamas Savivaldybės merui priėmus sprendimą (išleidus potvarkį) atšaukti  centro direktorių šiuose nuostatuose, Lietuvos Respublikos darbo kodekse ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka;

37.2centro direktorius apie galimą jo atšaukimą rašytiniu Savivaldybės mero pranešimu informuojamas ne vėliau kaip likus 7 darbo dienoms iki planuojamo atšaukimo. Pranešime nurodoma atšaukimo priežastis (priežastys) bei nurodoma direktoriaus teisė ne vėliau kaip per 4 darbo dienas pateikti savo argumentuotus paaiškinimus;

37.3priėmus sprendimą atšaukti  centro direktorių iš pareigų, su juo sudaryta darbo sutartis nutraukiama.

VII SKYRIUS

LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMO TVARKA

 

38Centro lėšų šaltiniai:

38.1Savivaldybės biudžeto lėšos;

38.2valstybės biudžeto lėšos;

38.3specialiosios lėšos už teikiamas paslaugas;

38.4kitos teisėtai gautos lėšos.

39Centras lėšas naudoja Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka, centro tikslams ir nustatytoms funkcijoms įgyvendinti.

40Centras buhalterinę apskaitą tvarko, finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius sudaro ir teikia Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

41Centro turtas negali būti perduotas, perleistas ar įkeistas be Savivaldybės tarybos sprendimo.

42Susidėvėjusias ar nereikalingas materialines vertybes centras nurašo ar realizuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

DARBO SANTYKIAI IR APMOKĖJIMAS

 

43Centro darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo santykius ir darbo apmokėjimą reglamentuoja Lietuvos Respublikos darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai bei kiti įstatymai ir teisės aktai.

IX SKYRIUS

CENTRO KONTROLĖ

 

44Centro valstybinį auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

45Centro veiklos ir išorės finansinį auditą atlieka savivaldybės kontrolierius (Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba).

46Centro vidaus auditas atliekamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu ir kitais vidaus auditą reglamentuojančiais teisės aktais.

47Centro priežiūrą vykdo ir jo veiklą koordinuoja Savivaldybės administracija.

 

X SKYRIUS

VIEŠŲ PRANEŠIMŲ SKELBIMO TVARKA

 

48Kai centro pranešimai turi būti paskelbti viešai, jie skelbiami Lietuvos Respublikos dienraštyje ir (arba) VĮ Registrų centro leidžiamame elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“ ir (arba) centro interneto svetainėje.

49Kiti centro pranešimai siunčiami registruotu laišku arba įteikiami pasirašytinai. Skubūs pranešimai gali būti perduoti elektroninių ryšių priemonėmis, originalai nedelsiant išsiunčiami adresatui registruotu laišku ar įteikiami pasirašytinai.

50Už pranešimų viešą paskelbimą, išsiuntimą ar jų įteikimą laiku atsako centro direktorius.

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

51Centras gali būti pertvarkomas, reorganizuojamas ir likviduojamas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

52Reorganizuojant arba likviduojant centrą, steigėjas, teisės aktų nustatyta tvarka, prisiima atsakomybę už socialinių paslaugų teikimo tęstinumą.

53Centro nuostatai keičiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso ir Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

__________________________