MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2021 M. SPALIO 25 D. SPRENDIMO NR. 1-258 „DĖL STRATEGINIO VALDYMO MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2023 m. rugsėjo 25 d. Nr. 1-270
Marijampolė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 33 punktu bei 60 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymu, Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, Marijampolės savivaldybės taryba nusprendžia:
Pakeisti Strateginio valdymo Marijampolės savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašą, patvirtintą Marijampolės savivaldybės tarybos 2021 m. spalio 25 d. sprendimu Nr. 1-258 „Dėl Strateginio valdymo Marijampolės savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Marijampolės savivaldybės tarybos
2021 m. spalio 25 d. sprendimu Nr. 1-258
(Marijampolės savivaldybės tarybos
2023 m. rugsėjo 25 d. sprendimo Nr. 1-270
redakcija)
STRATEGINIO VALDYMO MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Strateginio valdymo Marijampolės savivaldybėje (toliau – Savivaldybėje) organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Marijampolės savivaldybės strateginio planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimą detalizuojančių planavimo dokumentų rengimą, svarstymą ir tvirtinimą, įgyvendinimo stebėseną, numatytų pasiekti rezultatų vertinimą, ataskaitų dėl planavimo dokumentų įgyvendinimo rengimą ir svarstymą, savivaldybės gyventojų įtraukimą į jų rengimą, svarstymą ir įgyvendinimo priežiūrą, viešinimą.
2. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:
2.1. maksimalių asignavimų programoms planas - programų finansavimo iš savivaldybės biudžeto ir kitų finansavimo šaltinių prognozė;
2.2. priemonė – užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas (veiksmai), kuriam naudojami žmogiškieji, finansiniai ir materialiniai ištekliai;
2.3. programos koordinatorius – Mero potvarkiu paskirtas administracijos darbuotojas, atsakingas už tam tikros strateginio veiklos plano programos rengimo ir įgyvendinimo koordinavimą;
2.4. programos priemonės vykdytojas – Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, valstybės tarnautojas, Savivaldybei pavaldžios biudžetinės įstaigos, viešosios įstaigos, kurių vienas iš steigėjų yra Savivaldybė, atsakingas už tam tikros programos konkrečių priemonių planavimą ir įgyvendinimą. Programų priemonių vykdytojai dalyvauja strateginio planavimo procese pagal kompetenciją teikdami informaciją programų koordinatoriams;
2.5. Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai (toliau – planavimo dokumentai):
2.5.1. Savivaldybės strateginis plėtros planas (SSPP) – ilgesnės kaip 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai Savivaldybės teritorijoje planuoti;
2.5.2. Savivaldybės strateginis veiklos planas (SSVP) – 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas (kiekvienais metais jį tikslinant), detalizuojantis Savivaldybės strateginio plėtros plano ir Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, kuris sudaromas atsižvelgiant į planuojamus savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius;
2.5.3. Savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros strateginiai dokumentai – dokumentai, rengiami, kai jie yra privalomi rengti pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ar SSPDG, ir tvirtinami Savivaldybės tarybos;
2.6. Savivaldybės strateginio planavimo darbo grupė (SSPDG) – Mero potvarkiu patvirtinta strateginio planavimo dokumentams rengti, koreguoti bei įgyvendinimo priežiūrai vykdyti darbo grupė, kuri vykdo SSPP, SSVP rengimą, koregavimą ir įgyvendinimo priežiūrą administraciniu lygmeniu;
2.7. Savivaldybės strateginio veiklos plano programa – esminė SSVP dalis, skirta strateginiam tikslui įgyvendinti, kurioje nustatomi programos tikslai, uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir asignavimai;
2.8. Savivaldybės veiklos prioritetai – Savivaldybės tarybos patvirtintas dokumentas, kuriame išdėstyti veiklos prioritetai savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui;
2.9. Strateginio veiklos planavimo koordinatorius - Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už SSVP ir Savivaldybės administracijos MVP rengimo ir įgyvendinimo stebėsenos organizavimą;
2.10. Strateginio plėtros planavimo koordinatorius - Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už SSPP rengimo ir įgyvendinimo stebėsenos organizavimą;
II SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO VALDYMO SISTEMA
3. Savivaldybės strateginio valdymo sistemą sudaro planavimo dokumentai, strateginio valdymo sistemos dalyviai ir strateginio valdymo procesai, skirti ilgalaikei ir darniai Savivaldybės pažangai užtikrinti.
4. Savivaldybės planavimo dokumentų ir Savivaldybės biudžeto rengimas, jų įgyvendinimo stebėsena vykdoma Savivaldybėje įdiegtose Biudžeto ir strateginio planavimo ir Finansų valdymo ir apskaitos informacinėse sistemose.
5. Strateginio valdymo sistemos principai:
5.1. darnumo ir integralumo – viešojo valdymo sprendimai ir planavimo dokumentai tarpusavyje turi būti susieti aiškiais loginiais ryšiais, o jų visuma turi sudaryti sąlygas pasiekti ilgalaikę ir darnią Savivaldybės pažangą, užtikrinti veiksmingą valdžios sektoriaus finansų planavimą ir panaudojimą;
5.2. veiksmingumo ir orientavimosi į rezultatus – priimant viešojo valdymo sprendimus, planuojant ir įgyvendinant planavimo dokumentus, pagrindinis dėmesys turi būti skiriamas strateginiams tikslams bei pažangos uždaviniams ir tęstinės veiklos uždaviniams (toliau kartu – uždaviniai) nustatyti ir jiems įgyvendinti laiku, pasirenkant tam tinkamiausius būdus ir atsisakant vertės nekuriančios veiklos ar funkcijų;
5.3. įrodymais grindžiamo valdymo – viešojo valdymo sprendimų priėmimas turi būti grindžiamas pasiektų rezultatų stebėsenos duomenimis ir sprendimų finansinio, administracinio, socialinio ir kito poveikio vertinimu;
5.4. efektyvumo ir finansinio ilgalaikio tvarumo – viešojo valdymo sprendimai ir planavimo dokumentai turi būti įgyvendinami siekiant didžiausios naudos mažiausiomis sąnaudomis, racionaliai paskirstant turimus finansinius išteklius, atsižvelgiant į strateginius tikslus, uždavinius ir finansines galimybes naudoti ir išlaikyti pasiektus rezultatus;
5.5. bendradarbiavimo – planavimo dokumentai turi būti rengiami ir įgyvendinami bendradarbiaujant visiems strateginio valdymo sistemos dalyviams, racionaliai naudojant jų turimus žmogiškuosius, materialinius ir finansinius išteklius strateginiams tikslams pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti;
5.6. atvirumo ir įtraukimo – planavimo dokumentai turi būti rengiami ir įgyvendinami į sprendimų priėmimo procesus įtraukiant visas suinteresuotas šalis ir konsultuojantis su visuomene, socialiniais ir ekonominiais partneriais. Informacija apie pasiektą pažangą ir panaudotas lėšas turi būti aiški, suprantama ir viešai prieinama;
5.7. lyčių lygybės ir nediskriminavimo – rengiant ir įgyvendinant planavimo dokumentus, turi būti atsižvelgiama į lyčių lygybės, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos ir kitų diskriminacinių motyvų) aspektų integravimą planavimo, įgyvendinimo, stebėsenos ir vertinimo etapais, siekiant užkirsti kelią susidaryti kliūtims arba galimybių apribojimams, kurie gali sukelti nepageidaujamas pasekmes moterims ar vyrams, taip pat visuomenės grupėms, galinčioms patirti diskriminaciją;
5.8. ateities vertinimo – strateginis valdymas turi būti grindžiamas ateities įžvalgomis, tai yra rengiant planavimo dokumentus turi būti sistemiškai ir kompleksiškai nagrinėjamos ir vertinamos įvairios ateities galimybės ir jų įtaka Lietuvai Europos ir pasaulio pokyčių kontekste, o vertinimo rezultatai pateikiami kartu su planavimo dokumentais juos tvirtinantiems strateginio valdymo sistemos dalyviams. Strateginiai tikslai turi būti formuluojami vertinant valstybės pažangos scenarijų įtaką Lietuvai ir atskiroms valstybės veiklos sritims.
6. Strateginis valdymas įgyvendinamas tik per šiame tvarkos apraše nustatytus planavimo dokumentus, organizuojant strateginio valdymo sistemos dalyvių veiklą ir priimant sprendimus dėl planavimo dokumentų rengimo ir juose nustatomų aplinkos analize grįstų Savivaldybės pažangos vizijos, Savivaldybės vystymosi krypčių, strateginių tikslų, uždavinių ir kitų elementų tvirtinimo, įgyvendinimo, stebėsenos, vertinimo ir atsiskaitymo už pasiektus rezultatus.
7. Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai:
8. Planavimo dokumentai rengiami atsižvelgiant į valstybės ilgos trukmės planavimo dokumentus ir aplinkos analizės išvadas, Marijampolės regiono teritorijų ir strateginio planavimo dokumentus, Savivaldybės teritorijų planavimo dokumentus, užtikrinant jų tarpusavio suderinamumą ir integralumą:
8.1. Vadovaujamasi valstybės strateginio planavimo dokumentuose numatytomis kryptimis ir vertybinėmis nuostatomis, atsižvelgiama į nustatytus prioritetus, tikslus, siūlomas veiklų kryptis ir Savivaldybei aktualias Nacionalinės pažangos programos, taip pat kitų Lietuvos Respublikos Seimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės tvirtinamų programų nuostatas;
8.2. prisidedama prie Marijampolės regiono plėtros plano tikslų įgyvendinimo, perkeliant Marijampolės regiono plėtros plane numatytas atitinkamas plėtros uždavinius įgyvendinančias priemones (projektus) ir joms suplanuotas lėšas į Savivaldybės planavimo dokumentus;
III SKYRIUS
SSPP IR ATSKIRŲ SAVIVALDYBĖS ŪKIO ŠAKŲ (SEKTORIŲ) PLĖTROS PROGRAMŲ RENGIMAS
9. SSPP yra Savivaldybės bendruomenės, socialinių partnerių ir politinių partijų susitarimas dėl Savivaldybės ilgalaikės vizijos, ilgalaikių prioritetų ir tikslų, siekiamos pažangos rodiklių. SSPP įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą ir ataskaitų rengimą organizuoja savivaldybės meras; SSPP rengia Strateginio plėtros planavimo organizatorius.
10. SSPP rengimas susideda iš šių etapų: 1) vidaus ir išorės aplinkos analizės rengimas, 2) SSPP projekto rengimas, 3) SSPP projekto viešinimas; 4) SSPP projekto svarstymas ir tvirtinimas.
11. SSPP projektui parengti yra sudaromos visuomeninės darbo grupės (toliau – darbo grupės), apimančios verslo plėtros, socialinę, sveikatos apsaugos, švietimo, kultūros, sporto, laisvalaikio ir turizmo, infrastruktūros plėtros ir (ar) kitas sritis. Darbo grupių skaičių ir veiklos apimtis, atsižvelgdama į Strateginio plėtros planavimo koordinatoriaus siūlymą, nustato SSPDG. Darbo grupės sudaromos ir jų sudėtis keičiama Savivaldybės mero potvarkiu. Darbo grupės sudaromos iš Savivaldybės tarybos frakcijų pasiūlytų asmenų, suinteresuotų įmonių, įstaigų ir organizacijų, įvairių interesų grupių atstovų, Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, Savivaldybės biudžetinių įstaigų, viešųjų įstaigų, Savivaldybės kontroliuojamų įmonių atstovų.
12. Rengiant vidaus ir išorės aplinkos analizę, atliekama nuodugni socialinės-ekonominės būklės analizė, o jos išvados naudojamos pasiūlymams dėl šio plano prioritetų, tikslų ir uždavinių ar kitų sudedamųjų dalių nustatyti ir pagrįsti.
13. SSPP projekto rengimo etape, atsižvelgiant į aplinkos analizės išvadas ir valstybės ir regiono plėtros plano nuostatas, suformuluojami vizija, strateginiai tikslai, uždaviniai tikslams pasiekti, priemonės ir atsakingi jų vykdytojai, taip pat bendrieji, tikslų, uždavinių ir priemonių įgyvendinimo vertinimo kriterijai ir jų reikšmės. SSPP rengia Savivaldybės administracija.
14. SSPP struktūra: 1) bendroji informacija, 2) savivaldybės esamos situacijos analizė, 3) savivaldybės plėtros vizija – nurodomas savivaldybės socialinės, ekonominės ir aplinkos plėtros ateities pokytis, kurio bus siekiama įgyvendinant SSPP. Vizijos formuluotė turėtų atskleisti savivaldybės išskirtinumą, 4) savivaldybės plėtros tikslai ir uždaviniai – nurodomi savivaldybės plėtros tikslai ir jų poveikio rodikliai, plėtros uždaviniai ir jų rezultato rodikliai, 5) priemonių planas – nurodomos plėtros tikslus ir uždavinius įgyvendinančios priemonės, atsakingi vykdytojai, įgyvendinimo laikotarpis ir stebėsenos rodikliai, 6) finansavimo planas – nurodomas preliminarus plėtros uždaviniams įgyvendinti reikalingų lėšų poreikis ir galimi finansavimo šaltiniai; 7) svarbiausi savivaldybės investiciniai projektai – nurodomi savivaldybės įgyvendinami ir (arba) planuojami įgyvendinti investiciniai projektai, pateikiant informaciją apie jų sąsajas su regiono plėtros plano pažangos priemonėmis, projektų vykdytojus, įgyvendinimo terminus ir projektams įgyvendinti planuojamas ir (arba) skirtas pažangos lėšas, taip pat nurodant, ar šie projektai įgyvendinami ir (arba) planuojami įgyvendinti viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu, 8) SSPP įgyvendinimo ir stebėsenos nuostatos ir kita reikalinga informacija.
15. Siekiant kuo aktyvesnio visų suinteresuotų strateginio valdymo sistemos dalyvių dalyvavimo, pagrįsto bendradarbiavimu ir partneryste su socialiniais ir ekonominiais partneriais, suinteresuotosiomis šalimis, SSPP rengimo etapų tarpiniai rezultatai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje. Kartu pateikiama informacija apie galimybę suinteresuotiems asmenims teikti pasiūlymus ir pastabas skelbime nurodytu terminu ir adresu.
16. Parengtas SSPP projektas paskelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje viešosioms konsultacijoms, remiantis Vietos savivaldos įstatymo nuostatomis. Kartu pateikiama informacija apie galimybę suinteresuotiems asmenims teikti pasiūlymus ir pastabas skelbime nurodytu terminu ir adresu.
17. Pasibaigus svarstymams, SSPP projektas patikslinamas ir, pritarus SSPDG, teikiamas svarstyti ir tvirtinti Savivaldybės tarybai. Patvirtintas SSPP skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.
IV SKYRIUS
SSVP RENGIMAS
19. SSVP rengiamas siekiant suplanuoti savivaldybės asignavimus, skirtus regiono plėtros plano nustatytoms pažangos priemonėms ir (arba) SSPP nustatytoms savivaldybės plėtros tikslus ir uždavinius įgyvendinančioms priemonėms ir (arba) projektams įgyvendinti, taip pat asignavimus savivaldybės tęstinei veiklai vykdyti.
20. SSVP rengiamas pagal Strateginio planavimo metodikos priede nustatytą formą, kurioje pateikiama ši informacija: Savivaldybės misija ir veiklos prioritetai; SSPP nurodyti savivaldybės plėtros tikslai, uždaviniai ir jų stebėsenos rodikliai; planuojami 3 metų asignavimai, skirti savivaldybės plėtros tikslų ir uždavinių įgyvendinimo priemonėms ir (ar) projektams įgyvendinti; planuojami pasiekti rezultatai; SSVP programos; regiono plėtros plano pažangos priemonės ir projektai; Savivaldybės įgyvendinami projektai, kurie neįtraukti į regiono plėtros planą; valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos Savivaldybės biudžetui, stebėsenos rodikliai ir jų atitinkamais metais siektinos reikšmės, kuriuos nustatė atitinkamas valstybės biudžeto asignavimų valdytojas, vadovaudamasis atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu; savivaldybės valdomų įmonių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė arba kai savivaldybė turi 50 procentų ir daugiau balsų visuotiniame dalininkų susirinkime) planuojami pasiekti pagrindiniai veiklos rodikliai; kita svarbi susijusi informacija.
22. SSVP rengimas susideda iš šių etapų: 1) aplinkos analizės atlikimas, 2) veiklos prioritetų, siekiamų rezultatų bei svarbiausių darbų nustatymas, 3) SSVP projekto rengimas, 4) SSVP projekto svarstymas ir tvirtinimas.
23. SSVP rengti pradedamas esamos socialinės-ekonominės būklės ir atskirose veiklos srityse pasiektų rezultatų įvertinimu. Parengtos aplinkos analizės išvados naudojamos tolesniuose SSVP projekto rengimo etapuose.
24. Savivaldybės taryba patvirtina Savivaldybės veiklos prioritetus. Savivaldybės veiklos prioritetai planuojami savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui, susiejant juos su savivaldybės tarybos veiklos programa.
25. Kiekvienais metais rengiant SSVP veiklos prioritetai ir siekiami rezultatai peržiūrimi, patikslinami ir suplanuojami svarbiausi darbai.
26. Susitarus dėl veiklos prioritetų, svarbiausių darbų ir siekiamų rezultatų, pradedamas SSVP projekto rengimo etapas.
27. Atsižvelgiant į aplinkos analizės rezultatus ir pasirinktus veiklos prioritetus, vadovaujantis SSPP bei kitais Savivaldybės tarybos patvirtintais planavimo dokumentais nusprendžiama dėl SSVP programų, jų tikslų, uždavinių, vertinimo kriterijų ir jų reikšmių, užtikrinant jų tarpusavio loginius ryšius.
29. SSVP rengia Strateginio veiklos planavimo koordinatorius bei programų koordinatoriai. kurie yra atsakingi už jiems priskirtų SSVP programų parengimą. SSVP suderinamumo su SSPP ir kitais strateginio planavimo dokumentais stebėjimą vykdo SSPDG.
30. Strateginio veiklos planavimo koordinatorius:
31. Programų koordinatoriai:
31.2. atlieka socialinę-ekonominę analizę koordinuojamos programos mastu, teikia siūlymus dėl veiklos prioritetų nustatymo Strateginio veiklos planavimo koordinatoriui;
31.3. nustato programos tikslus ir jų išdėstymą prioriteto tvarka, suformuluoja uždavinius ir numato priemones;
31.4. suformuluoja poveikio (efekto), rezultato ir produkto stebėsenos rodiklius ir nustato jų reikšmes (suplanuotoms priemonėms, kurios planuojamos iš valstybės biudžeto skirtos specialiosios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams, turi būti nustatyti stebėsenos rodikliai ir jų atitinkamais metais siektinos reikšmės, kuriuos nustatė atitinkamas valstybės biudžeto asignavimų valdytojas, vadovaujantis atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu;
31.5. surenka iš priemonių vykdytojų informaciją apie planuojamas priemones, projektus, jiems įgyvendinti numatomas lėšas ir lėšų šaltinius, rezultato ir produkto vertinimo kriterijus;
32. Savivaldybės administracija, seniūnijos ir Savivaldybės biudžetinės įstaigos, kurioms planuojami asignavimai Savivaldybės biudžete, parengia savo priemonių projektus ir pateikia juos programų koordinatoriams STRAPIS sistemoje.
33. Už planavimo dokumentams rengti reikalingos informacijos teikimą, planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėseną Savivaldybės administracijos padaliniuose atsakingas padalinio vadovas, seniūnijose – seniūnas, biudžetinėse įstaigose – įstaigos vadovas, darbuotojų, neįeinančių į padalinius, – vadovai arba jų įsakymais paskirti atsakingi Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį.
34. Strateginio veiklos planavimo koordinatorius, įvertindamas ateinančių metų Savivaldybės biudžeto ir kitų finansinių išteklių galimybes, rengia maksimalių asignavimų programoms planą biudžetiniams metams.
35. Programų koordinatoriai su SSPDG suderintus koordinuojamos programos projektus pateikia Strateginio veiklos planavimo koordinatoriui. Strateginio veiklos planavimo koordinatorius išanalizuoja jų parengtumą, pagrįstumą, atitiktį SSVP veiklos prioritetams, sistemina ir parengia SSVP projektą.
37. SSVP projektas pristatomas Savivaldybės tarybos komitetuose, daugiausiai dėmesio skiriant SSVP programų projektų pagal jų kuruojamas sritis svarstymui. Komitetų posėdžiuose, kuriuose pristatomas SSVP projektas, turi dalyvauti su komitetų veiklos sritimi susijusių programų koordinatoriai, o komiteto nariams pareikalavus – kitų padalinių, įstaigų vadovai.
V SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS MVP RENGIMAS
39. MVP parengiami per du mėnesius nuo Savivaldybės biudžeto patvirtinimo. MVP rengiamas vadovaujantis patvirtintu SSVP ir Savivaldybės biudžetu.
40. MVP rengia Savivaldybės administracijos padaliniai, vyriausiasis specialistas, specialistas ar darbuotojas, neįeinantis į padalinio sudėtį, seniūnijos ir Savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai. MVP turi užtikrinti SSVP pirmųjų planuojamų metų priemonių įgyvendinimą. MVP rengiami atsižvelgiant į Savivaldybės biudžete asignavimų valdytojui patvirtintus asignavimus. Savivaldybės administracijos, seniūnijos MVP rengiami naudojant Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą MVP formą.
41. MVP struktūra:
41.3. veiklos – priemonių įgyvendinimas detalizuojamas nurodant konkrečius jų įgyvendinimo būdus – veiklas;
41.4. asignavimai – priemonių įgyvendinimui užtikrinti reikalingos visų finansavimo šaltinių lėšos; Savivaldybės biudžeto asignavimų suma turi atitikti savivaldybės biudžete atitinkamam asignavimų valdytojui numatomus skirti asignavimus;
42. Savivaldybės administracijos MVP rengiamas:
42.1. programos priemonės vykdytojas teikia programos koordinatoriui savo vykdomų priemonių detalizaciją;
42.3. po Savivaldybės biudžeto patvirtinimo MVP projektą programos koordinatorius pateikia Strateginio veiklos planavimo koordinatoriui STRAPIS sistemoje;
43. Seniūnijų MVP rengia seniūnai. Su seniūnijos MVP supažindinami seniūnaičiai ir vietos gyventojai.
VI SKYRIUS
PLANAVIMO DOKUMENTŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS
45. Savivaldybė įgyvendina SSPP, jo priemones įtraukdama į SSVP. SSVP įgyvendina priemonių vykdytojai ir biudžetinės įstaigos, įtraukdami SSVP priemones į MVP, atsižvelgdami į biudžete skirtus asignavimus tai priemonei įgyvendinti.
46. Strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimą organizuoja Savivaldybės meras. SSVP programų įgyvendinimą koordinuoja bei įgyvendinimo stebėseną vykdo programų koordinatoriai ir programų priemonių vykdytojai.
47. Planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėsenos procesą sudaro vertinimo kriterijų įgyvendinimo rodiklių teikimas Biudžeto ir strateginio planavimo informacinėje sistemoje ir jų vertinimas.
48. SSPP įgyvendinimo ataskaita rengiama rengiant kito laikotarpio SSPP. Parengtas SSPP įgyvendinimo ataskaitos projektas paskelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje viešosioms konsultacijoms, remiantis Vietos savivaldos įstatymo nuostatomis. Kartu pateikiama informacija apie galimybę suinteresuotiems asmenims teikti pasiūlymus ir pastabas skelbime nurodytu terminu ir adresu. Galutinė SSPP įgyvendinimo ataskaita teikiama Savivaldybės tarybai ir, Savivaldybės tarybai pritarus, skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.
49. Pasiūlymus dėl SSPP tikslinimo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, SSPDG nariai, Savivaldybės administracijos padaliniai, Savivaldybės įmonės ir įstaigos, kiti suinteresuoti fiziniai ir juridiniai asmenys. Pasiūlymai dėl SSPP tikslinimo teikiami raštu ir elektroniniu paštu Strateginio plėtros planavimo koordinatoriui pagal Savivaldybės tarybos patvirtintą formą (Aprašo priedas). Pateikti pasiūlymai apsvarstomi atitinkamame Savivaldybės administracijos padalinyje, SSPDG. Patikslintas SSPP projektas teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai. Patikslintas SSPP skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje
50. SSVP įgyvendinimo ataskaita rengiama kasmet, pasibaigus kalendoriniams metams, vadovaujantis SSVP stebėsenos duomenimis ir Savivaldybės administracijos, seniūnijų ir biudžetinių įstaigų pateiktomis metinėmis veiklos ataskaitomis.
51. Priemonių vykdytojai pasibaigus kalendoriniams metams Biudžeto ir strateginio planavimo informacinėje sistemoje pateikia informaciją apie SSVP tikslų ir uždavinių įgyvendinimą ir vertinimo kriterijų reikšmių pasiekimą pagal sistemoje suplanuotus rodiklius.
52. Strateginio veiklos planavimo koordinatorius, išanalizavęs SSVP įgyvendinimo stebėsenos rodiklius, parengia suvestinę informaciją apie SSVP vykdymą ir teikia ją SSPDG. SSPDG pritarus, SSVP įgyvendinimo ataskaita integruojama į Savivaldybės administracijos direktoriaus veiklos ataskaitos projektą ir teikiama svarstyti Savivaldybės tarybai. Savivaldybės tarybai pritarus, SSVP įgyvendinimo ataskaita skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.
53. SSVP gali būti tikslinamas keičiant esmines SSVP nuostatas (programų pavadinimus, tikslus, uždavinius, išbraukiant arba įrašant naujas priemones, programos finansavimo apimtis), atsižvelgiant į SSVP įgyvendinimo stebėsenos ir Savivaldybės biudžeto vykdymo duomenis. SSVP rekomenduojama prireikus tikslinti kartą per ketvirtį, tačiau esant rimtoms priežastims gali būti tikslinamas ir dažniau. Patikslintas SSVP skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.
54. Biudžetinės įstaigos MVP įgyvendinimo ataskaitas teikia per mėnesį pasibaigus biudžetiniams metams. Jas tvirtina biudžetinės įstaigos vadovas.
55. Savivaldybės administracijos seniūnijų MVP įgyvendinimo ataskaitos teikiamos pasibaigus biudžetiniams metams. Jas tvirtina Savivaldybės Administracijos direktorius.
56. Strateginio veiklos planavimo koordinatorius pasibaigus biudžetiniams metams parengia Savivaldybės administracijos MVP įgyvendinimo ataskaitą ir teikia tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui.
57. Savivaldybės administracijos MVP įgyvendinimo ataskaitos, Seniūnijų MVP įgyvendinimo ataskaitos skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje. Biudžetinių įstaigų MVP įgyvendinimo ataskaitos skelbiamos Biudžetinės įstaigos interneto svetainėje (jeigu tokia yra).
Strateginio valdymo Marijampolės savivaldybėje organizavimo
tvarkos aprašo
priedas
(Pasiūlymo dėl Savivaldybės n –(n+ ....) metų strateginio plėtros plano koregavimo forma)
PASIŪLYMAS DĖL SAVIVALDYBĖS N–(N+....) METŲ STRATEGINIO PLĖTROS PLANO KOREGAVIMO
1. Marijampolės savivaldybės n–(n+...) metų strateginio plėtros plano koregavimas (pažymėti reikiamą):
1.1. Keitimas □
Prioriteto Nr. ______
Tikslo Nr. ______
Uždavinio Nr. ______
Keičiamos priemonės pavadinimas
__________________________________________________________________________________
1.2. Papildymas nauja priemone □
Siūlomos priemonės pavadinimas
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
2. Pasiūlymą pateikusio asmens vardas, pavardė, darbovietė, pareigos
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
3. Priemonės keitimo (papildymo, išbraukimo) trumpas pagrindimas
_________________________________________________________________________________
4. Priemonės aprašymas
Eil. Nr. |
Priemonės pavadinimas |
Pasiekimo indikatorius |
Įgyvendinimo laikotarpis, metai |
Atsakinga institucija |
|
|
|
|
|
___________________________ ____________ _________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
A. V.
_________________
(data)