MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI 2024-2026 METŲ VEIKSMŲ PLANO PATVIRTINIMO IR KOORDINATORIAUS PASKYRIMO
2024 m. vasario 26 d. Nr. 1-48
Marijampolė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 16 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymo 8 straipsnio 2 ir 3 dalimis, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 16 straipsniu, Marijampolės savivaldybės tarybos 2023 m. gruodžio 22 d. sprendimu Nr. 1-360 „Dėl Marijampolės savivaldybės 2024-2026 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“ ir atsižvelgdama į Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centro 2024 m. vasario 2 d. raštą Nr. S-48 (1.2.E) „Dėl Marijampolės savivaldybės neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi 2024-2026 m. veiksmų plano patvirtinimo“, Marijampolės savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Paskirti Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centrą Marijampolės savivaldybės neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi 2024-2026 metų veiksmų plano įgyvendinimo koordinatoriumi.
2. Pavirtinti Marijampolės savivaldybės neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi 2024–2026 metų veiksmų planą (pridedama).
PATVIRTINTA
Marijampolės savivaldybės tarybos
2024 m. vasario 26 d.
sprendimu Nr. 1-48
MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI 2024-2026 METŲ VEIKSMŲ PLANAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Marijampolės savivaldybės neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi 2024-2026 m. veiksmų planas (toliau – Veiksmų planas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymo 8 straipsnio 2 dalimi ir „Marijampolės savivaldybės 2023-2025 metų strateginiu veiklos planu“.
2. Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintoje Valstybės pažangos strategijoje „Lietuva 2030“ numatytos sumanios visuomenės pažangos rodiklis, atskleidžiantis mokymosi visą gyvenimą lygį visuomenėje. 2030 m. siekiama, kad pagal šį rodiklį Lietuva užimtų ne žemesnę kaip 17 vietą tarp visų Europos Sąjungos šalių.
3. Europos bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos vykdomas ir Europos Komisijos remiamas pasaulinis darbo jėgos įgūdžių atliktas tyrimas (PIAAC) atskleidžia darbuotojų gebėjimus ir turimas kompetencijas bei jų praktinį panaudojimą darbe, namuose ir bendruomenėje sprendžiant konkrečias problemas. Tyrimo rezultatai padeda prognozuoti, kokių įgūdžių reikės darbuotojams ateityje, todėl svarbu, kad įvairios gyventojų grupės, pagal savo poreikius, jų gyvenamojoje vietoje galėtų gauti mokymosi paslaugas, kurios padėtų atnaujinti bendruosius visą gyvenimą trunkančius mokymosi gebėjimus, taikomos lanksčios mokymosi formos bei prieinamas profesinis mokymasis ar studijos, didinamas kultūros įstaigų (muziejų, bibliotekų) bendruomenių, sporto ir kitų organizacijų, kurios kuria kūrybingą ir inovatyvią neformaliojo suaugusiųjų mokymosi sistemą ir didina savišvietos galimybes.
4. Marijampolės savivaldybės 2024-2026 metų veiksmų plano paskirtis – tobulinti Marijampolės savivaldybės neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi veiklas, plėtoti ir kurti darniai veikiančią neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi sistemą Marijampolės savivaldybėje ir sudaryti sąlygas suaugusiesiems mokytis visą gyvenimą.
5. Veiksmų plano įgyvendinimas sustiprins neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi paslaugų plėtrą, atsižvelgiant į suaugusiųjų mokymosi poreikius ir prioritetines kryptis Marijampolės savivaldybėje, prisidės prie neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugas teikiančių institucijų partnerystės stiprinimo, bendrų veiklų ir projektų rengimo ir įgyvendinamo.
6. Marijampolės savivaldybės tarybos 2017 m. rugsėjo 25 d. sprendimu Nr.1-245 patvirtinto Marijampolės savivaldybės neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi veiksmų plano įgyvendinimo koordinatoriumi paskirtas Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centras. Veiksmų planas pristatytas Marijampolės savivaldybės neformalųjį suaugusiųjų švietimą organizuojančių ar vykdančių institucijų vadovams ir atstovams, taip pat ugdymo įstaigų vadovams, susitarta dėl tarpinstitucinio bendradarbiavimo jį įgyvendinat. Kasmet Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centro ataskaitose ir tinklalapyje teikiama informacija apie neformalųjį suaugusiųjų švietimą vykdančių institucijų suaugusiųjų mokymosi apimtis savivaldybėje.
II SKYRIUS
TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
7. Veiksmų plano tikslas - kurti ir plėtoti darniai veikiančią suaugusiųjų neformaliojo švietimo ir tęstinio mokymosi sistemą, kuri Marijampolės savivaldybės suaugusiems asmenims padėtų pagerinti žinias, įgūdžius ir kompetencijas asmeniniu, pilietiniu, socialiniu ir profesiniu aspektu.
8. Veiksmų plano uždaviniai:
8.1. Plėtojant neformaliojo švietimo paslaugas, sudaryti sąlygas suaugusiems asmenims įgyti ir tobulinti bendrąsias ir profesines kompetencijas (pagal neformalųjį suaugusiųjų švietimą vykdančių institucijų veikos planus, vykdomus projektus ir kitas priemones);
8.3. stiprinti tarpinstitucinį bendradarbiavimą, didinant informacijos apie neformalųjį suaugusiųjų švietimą ir tęstinį mokymąsi prieinamumą;
III SKYRIUS
VEIKSMŲ PLANO ĮGYVENDINIMAS
9. Veiksmų planą koordinuoja Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centras, įgyvendina plane numatytos įstaigos ir organizacijos:
10. Informacija apie neformalųjį suaugusiųjų švietimą organizuojančias ir vykdančias institucijas, veiksmų plano įgyvendinimo rezultatus yra skelbiama Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centro internetinėje svetainėje https://mmlsc.lt/suaugusiuju-svietimas/.
Marijampolės savivaldybės neformaliojo
suaugusiųjų švietimo ir tęstinio
mokymosi 2024-2026 metų veiksmų
plano priedas
VEIKSMŲ PLANO ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS
Veiksmų plano tikslas – kurti ir plėtoti darniai veikiančią suaugusiųjų neformaliojo švietimo ir tęstinio mokymosi sistemą, kuri Marijampolės savivaldybės suaugusiems asmenims padėtų pagerinti žinias, įgūdžius ir kompetencijas asmeniniu, pilietiniu, socialiniu ir profesiniu aspektu.
Priemonės ir veiksmai (veiklos sritys) |
Atsakingos/vykdančios institucijos |
Vykdymo laikas |
Siekiami rezultatai |
Vertinimo kriterijai |
||||
2023 m. esama situacija |
2026 m. siektina reikšmė |
|||||||
I uždavinys. Plėtojant neformaliojo švietimo paslaugas, sudaryti sąlygas suaugusiems asmenims įgyti ir tobulinti bendrąsias ir profesines kompetencijas (pagal neformalųjį suaugusiųjų švietimą vykdančių institucijų veikos planus, vykdomus projektus ir kitas priemones). |
||||||||
1.1. Rengti ir įgyvendinti NSŠ suaugusiųjų bendrųjų kompetencijų tobulinimo programas |
Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centras Marijampolės Petro Kriaučiūno viešoji biblioteka Marijampolės kolegijos Edukacinis aukštojo mokslo studijų centras Marijampolės apskrities moters veiklos centras Marijampolės profesinio rengimo centras Marijampolės visuomenės sveikatos biuras ir kt. |
2024–2026 m. |
Patenkinti suaugusiųjų neformaliojo mokymosi ir bendrųjų kompetencijų įgijimo ar tobulinimo poreikiai |
Įgyvendintų priemonių – 22; dalyvių – 272. |
Įgyvendinta ne mažiau 25 priemonės; ne mažiau 300 dalyvių. |
|||
1.2. Plėtoti senjorų mokymosi galimybes įgyvendinant neformaliojo švietimo programas, skirtas vyresniojo amžiaus asmenims |
Marijampolės trečiojo amžiaus universitetas Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centras Marijampolės meno mokykla Marijampolės apskrities moters veiklos centras Marijampolės profesinio rengimo centras |
2024–2026 m. |
Atsiradusios didesnės galimybės vyresnio amžiaus asmenims įsitraukti į įvairias veiklas, padidėjęs jų užimtumas ir integracija |
Įgyvendintų priemonių –112; dalyvių – 5600.
|
Įgyvendinta ne mažiau 115 priemonių; ne mažiau 5700 dalyvių.
|
|||
1.3. Įgyvendinti neformaliojo švietimo programas, skirtas suaugusiųjų saviraiškos galimybėms, meninei kompetencijai ugdyti ir pažintiniams poreikiams tenkinti |
2024–2026 m. |
Patenkinti suaugusiųjų saviraiškos ir meninės kompetencijos tobulinimo ar įgijimo poreikiai |
Įgyvendintų priemonių – 4; dalyvių – 200.
|
Įgyvendinta ne mažiau 6 priemonės; ne mažiau 250 dalyvių. |
||||
1.4. Įgyvendinti pedagogų ir kitų su vaikais dirbančiųjų specialistų kompetencijų tobulinimo programas |
Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centras Marijampolės pedagoginė psichologinė tarnyba Marijampolės kolegijos Edukacinis aukštojo mokslo studijų centras Marijampolės profesinio rengimo centras Vilkaviškio vyskupijos katechetikos centras Marijampolės visuomenės sveikatos biuras |
2024–2026 m. |
Patobulintos pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų profesinės, bendrosios ir asmeninės kompetencijos |
Įgyvendintų priemonių – 390; dalyvių – 9200.
|
Įgyvendinta ne mažiau 400 priemonių; ne mažiau 9300 dalyvių.
|
|||
1.4.1. Rengti ir įgyvendinti bendrojo ugdymo mokytojų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų tobulinimo programas |
Įgyvendintų priemonių – 258; dalyvių – 7600.
|
Įgyvendinta ne mažiau 260 priemonių; ne mažiau 7650 dalyvių.
|
||||||
1.4.2. Rengti ir įgyvendinti profesijos mokytojų technologinių kompetencijų tobulinimo programas |
Įgyvendintų priemonių – 5; dalyvių – 89.
|
Įgyvendinta ne mažiau 7 priemonės; ne mažiau 120 dalyvių. |
||||||
1.4.3. Tobulinti mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų, savivaldybių švietimo pagalbos specialistų kompetencijas dirbti su įvairiomis specialiųjų ugdymo poreikių turinčių mokinių grupėmis |
Įgyvendintų priemonių – 24; dalyvių – 443.
|
Įgyvendinta ne mažiau 26 priemonės; ne mažiau 450 dalyvių.
|
||||||
1.5. Rengti ir įgyvendinti pozityvios tėvystės mokymo/ugdymo programas |
Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centras Marijampolės pedagoginė psichologinė tarnyba Marijampolės visuomenės sveikatos biuras Vilkaviškio vyskupijos šeimos centras VšĮ „Kodėlčius“ Lietuvos Caritas Marijampolės skyrius |
2024–2026 m. |
Patobulinti ar įgyti pozityvios tėvystės įgūdžiai, patenkinti tėvų savišvietos ir kompetencijų tobulinimo poreikiai |
Įgyvendintų priemonių – 2; dalyvių skaičius – 80.
|
Įgyvendinta ne mažiau 3 priemonės; ne mažiau 100 dalyvių. |
|||
1.6. Sudaryti galimybes viešojo sektoriaus darbuotojams tobulinti profesinę kvalifikaciją ir bendrąsias kompetencijas |
Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų Marijampolės filialas Marijampolės kolegijos Edukacinis aukštojo mokslo studijų centras Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centras Marijampolės profesinio rengimo centras UAB „SDG“ Marijampolės turizmo ir verslo informacinis centras "SMART Marijampolė |
2024–2026 m. |
Patenkinti viešojo sektoriaus darbuotojų mokymosi ir kompetencijų įgijimo ar tobulinimo poreikiai |
Įgyvendintų priemonių – 5; dalyvių – 157.
|
Įgyvendinta ne mažiau 7 priemonės; ne mažiau 200 dalyvių. |
|||
1.7. Sudaryti galimybes suaugusiesiems tobulinti profesinius gebėjimus, reikalingus įsidarbinimui ar individualiai veiklai vykdyti |
Marijampolės profesinio rengimo centras VšĮ Profesijų spektras Marijampolės filialas Marijampolės turizmo ir verslo informacinis centras "SMART Marijampolė |
2024–2026 m. |
Patenkinti tam tikrų tikslinių grupių suaugusiųjų darbinių įgūdžių įgijimo ar kompetencijų tobulinimo poreikiai |
Įgyvendintų renginių – 4; dalyvių – 21.
|
Įgyvendinta ne mažiau 5 renginiai; ne mažiau 30 dalyvių.
|
|||
1.8. Rengti ir įgyvendinti suaugusiųjų švietėjų andragoginių kompetencijų tobulinimo programas |
Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centras Marijampolės profesinio rengimo centras Marijampolės kolegijos Edukacinis aukštojo mokslo studijų centras |
2024–2026 m. |
Patenkinti suaugusiųjų švietėjų andragoginių kompetencijų įgijimo ar tobulinimo poreikiai |
Įgyvendintų priemonių – 2; dalyvių – 100.
|
Įgyvendinta ne mažiau 3 priemonės; ne mažiau 120 dalyvių. |
|||
1.9. Sudaryti sąlygas suaugusiems dalyvauti kultūriniuose procesuose (parodose, koncertuose, edukaciniuose renginiuose ir pan.)
|
Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centro Beatričės Kleizaitės-Vasaris menų galerija |
2024–2026 m |
Patenkinti suaugusiųjų kultūriniai poreikiai, padidėjusi kultūrinė savimonė |
Įgyvendintų priemonių – 28 kultūriniai renginiai; dalyvių – 2300.
|
Įgyvendinta ne mažiau 29 priemonės; ne mažiau 2400 dalyvių. |
|||
II uždavinys. Vykdyti informacijos sklaidą apie suaugusiųjų mokymosi galimybes Marijampolės savivaldybėje. |
||||||||
2.1. Vykdyti suaugusiųjų mokymosi visą gyvenimą motyvacijos ir profesinio mokymo populiarinimo kampanijas: informaciją apie neformaliojo suaugusiųjų mokymosi galimybes savivaldybėje skelbti mokymąsi vykdančių institucijų tinklalapiuose, regioninėje internetinėje žiniasklaidoje, spaudoje ir kt. |
Koordinatorius Neformalųjį suaugusiųjų švietimą vykdančios institucijos |
Nuolat |
Informacijos viešinimas į mokymosi veiklas įtrauks daugiau suaugusiųjų |
Patalpintų pranešimų, viešinimo akcijų skaičius – 15.
|
Patalpintų pranešimų, viešinimo akcijų skaičius ne mažiau 17.
|
|||
2.2. Pristatyti neformaliojo suaugusiųjų mokymosi galimybes savivaldybėje organizuojant susitikimus seniūnijose, bendruomenių centruose, švietimo ir kitose įstaigose |
Koordinatorius Neformalųjį suaugusiųjų švietimą vykdančios institucijos |
2024–2026 m. |
Organizuotų susitikimų, renginių skaičius – 0. |
Organizuotų susitikimų, renginių skaičius – 1. |
||||
2.3. Informaciją apie neformaliojo suaugusiųjų švietimo įgyvendinimą (vykdomus projektus, programas, konferencijas ir kitas veiklas) skelbti Europos elektroninėje suaugusiųjų mokymosi platformoje (EPALE) ir Suaugusiųjų mokymosi informacinėje sistemoje |
Koordinatorius Neformalųjį suaugusiųjų švietimą vykdančios institucijos EPALE koordinatorius Marijampolės regione |
Nuolat |
Informacijos prieinamumo dindinimas, veiklų viešinimas |
Patalpintų informacinių pranešimų, straipsnių ir kt. skaičius – 12.
|
Patalpintų informacinių pranešimų, straipsnių ir kt. skaičius ne mažiau 15. |
|||
2.4. Palaikyti Suaugusiųjų švietimo savaičių iniciatyvas ir organizuoti informacinius bei neformaliojo mokymosi renginius savivaldybėje |
Koordinatorius Neformalųjį suaugusiųjų švietimą vykdančios institucijos |
Kasmet lapkričio mėn. |
Visuomenės informavimas ir suaugusiųjų motyvacijos mokytis didinimas, neformaliojo suaugusiųjų švietimo populiarinimas |
Organizuotų veiklų – 7; dalyvių – 135.
|
Organizuotų veiklų ne mažiau 8; ne mažiau 160 dalyvių.
|
|||
III uždavinys. Stiprinti neformaliojo suaugusiųjų švietimo vykdytojų tarpinstitucinį bendradarbiavimą. |
||||||||
3.1. Organizuoti susitikimus, diskusijas ir pasitarimus dėl neformaliojo suaugusiųjų švietimo įgyvendinimo ir plėtros su neformalųjį suaugusiųjų švietimą vykdančiomis institucijomis |
Koordinatorius Neformalųjį suaugusiųjų švietimą vykdančios institucijos
|
2024–2026 m. kartą per pusmetį |
Stiprės institucijų bendradarbiavimas, atsiras daugiau bendros veiklos galimybių, susikurs neformaliojo suaugusiųjų švietimo institucijų tinklas |
|
Organizuotų susitikimų skaičius ne mažiau 2; ne mažiau 50 dalyvių. |
|||
3.2. Informuoti neformalųjį suaugusiųjų švietimą vykdančias institucijas apie paskelbtus neformaliojo suaugusiųjų švietimo projektų, programų konkursus ir kitas finansavimo galimybes |
Koordinatorius Neformalųjį suaugusiųjų švietimą vykdančios institucijos |
Nuolat |
Dalyvavimas neformaliojo suaugusiųjų švietimo programų finansavimo konkursuose sudarytų galimybę plėsti mokymosi paslaugų įvairovę ir kokybę bei į mokymosi veiklas įtraukti daugiau institucijų ir suaugusiųjų |
Pateiktų ir finansuotų paraiškų/projektų skaičius – 2.
|
Pateiktų ir finansuotų paraiškų/projektų skaičius ne mažiau 2.
|
|||
3.3. Bendradarbiauti plečiant neformaliojo suaugusiųjų švietimo organizatorių tinklą ir įgyvendinant neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas, projektus ir kitas veiklas. |
Koordinatorius Neformalųjį suaugusiųjų švietimą vykdančios institucijos |
Nuolat planuojant veiklas, rengiant ir teikiant paraiškas projektų ar programų finansavimui |
Stiprės tarpinstitucinis bendradarbiavimas, drauge vykdomos programos į mokymosi veiklas įtrauks įvairesnes tikslines suaugusiųjų grupes |
Drauge įgyvendintų programų, projektų ir kitų veiklų skaičius – 1.
|
Drauge įgyvendintų programų, projektų ir kitų veiklų skaičius ne mažiau 2.
|
|||
IV uždavinys. Vykdyti Marijampolės savivaldybės neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi 2021-2024 m. veiksmų plano įgyvendinimo stebėseną |
||||||||
4.1. Parengti įgyvendintų priemonių ataskaitą ir numatyti veiklos tobulinimo galimybes bei prioritetus kitam veiksmų plano įgyvendinimo laikotarpiui |
Koordinatorius Neformalųjį suaugusiųjų švietimą vykdančios institucijos |
2026 m. gruodžio mėn. |
Parengta ataskaita padės įvertinti įgyvendintas veiklas, stipriąsias bei problemines veiklos sritis, pakoreguoti ateinančių metų veiksmų planą ir numatyti veiklos tobulinimo galimybes bei prioritetines veiklos sritis, suplanuoti veiklas kitam veiksmų plano įgyvendinimo laikotarpiui |
|
Parengta ataskaita ir numatytos veiklos tobulinimo galimybės |
|||