LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KULTŪROS MINISTRO 2016 M. GEGUŽĖS 17 D. ĮSAKYMO Nr. ĮV-388

„DĖL ISTORINĖS ATMINTIES IŠSAUGOJIMO INICIATYVAS ĮGYVENDINANČIŲ PROJEKTŲ DALINIO FINANSAVIMO IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TAISYKLIŲ, PARAIŠKOS, SUTARTIES, ĮVYKDYMO REZULTATŲ ATASKAITOS IR FAKTINES IŠLAIDAS PATVIRTINANČIŲ DOKUMENTŲ SĄRAŠO BEI LEIDINIO PERDAVIMO-PRIĖMIMO AKTO FORMŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. gruodžio 11 d. Nr. ĮV-1019

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2016 m. gegužės 17 d. įsakymą Nr. ĮV-388 „Dėl istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančių projektų dalinio finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų taisyklių, paraiškos, sutarties, įvykdymo rezultatų ataskaitos ir faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašo bei leidinio perdavimo-priėmimo akto formų patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ISTORINĖS ATMINTIES IŠSAUGOMO INICIATYVAS ĮGYVENDINANČIŲ PROJEKTŲ DALINIO FINANSAVIMO IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos finansų kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2018 m. sausio 24 d. įsakymu Nr. ĮV-134 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos finansų kontrolės taisyklių patvirtinimo“ ir įgyvendindamas Kultūros ministerijos 2024–2026 metų strateginio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2024 m. sausio 18 d. įsakymu Nr. ĮV-42 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministro valdymo sričių 2024–2026 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, 08-001 programos „Kultūra ir kūrybingumas“ 08-001-04-05 (P) uždavinio „ Stiprinti istorinės atminties aktualizavimą visuomenėje“ 08-001-04-05-02 (TP) priemonę Įgyvendinti istorinės kultūrinės atminties išsaugojimo, lituanistikos tradicijų ir paveldo iniciatyvas ir renginius“,

t v i r t i n u Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančių projektų dalinio finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų tvarkos aprašą (pridedama).“

2. N u s t a t a u, kad Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančių projektų dalinio finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų sutartims, pasirašytoms iki šio įsakymo įsigaliojimo, taikomos iki šio įsakymo įsigaliojimo galiojusios nuostatos.

 

 

 

Laikinai einantis kultūros ministro pareigas                                                            Simonas Kairys

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2016 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. ĮV-388

(Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2024 m. gruodžio 11 d. įsakymo Nr. ĮV-1019

redakcija)

 

ISTORINĖS ATMINTIES IŠSAUGOJIMO INICIATYVAS ĮGYVENDINANČIŲ PROJEKTŲ DALINIO FINANSAVIMO IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančių projektų (toliau – projektai) dalinio finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) reglamentuoja projektų finansavimo kryptis ir prioritetus, paraiškų pateikimo ir svarstymo, lėšų skyrimo, sąmatos tikslinimo ir atsiskaitymo už lėšų panaudojimą ir projektų rezultatus tvarką.

2. Valstybės biudžeto lėšos (toliau – lėšos) projektams finansuoti yra numatomos kiekvienais metais Lietuvos Respublikos kultūros ministerijai skirtuose valstybės biudžeto asignavimuose.

3. Kultūros ministerijos atitinkamų metų strateginio veiklos plano programos priemonės „Įgyvendinti istorinės kultūrinės atminties išsaugojimo, lituanistikos tradicijų ir paveldo iniciatyvas ir renginius“ projektų finansavimas įgyvendinamas konkurso būdu, atrinktus projektus dalinai finansuojant iš Kultūros ministerijai patvirtintų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų.

4. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

4.1. Priemonės vykdytojas – Lietuvos Respublikos kultūros ministro paskirtas už konkrečios Kultūros ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytos priemonės vykdymą atsakingas Kultūros ministerijos valstybės tarnautojas.

4.2. Projektas – apibrėžta laike kryptingos veiklos neskaidoma priemonių visuma, kurios tikslas – suteikti kultūros paslaugą, skirtą visuomenės kultūros ir švietimo poreikiams įgyvendinti.

4.3. Projekto įgyvendinimo pradžia ir pabaiga – laikotarpis, kurio pradžioje turi būti pradėtos, o pabaigoje turi būti baigtos visos projekto veiklos ir patirtos visos su projekto įgyvendinimu susijusios tinkamos finansuoti išlaidos.

4.4. Projekto sąmata skaičiavimais pagrįsta lėšų suma, reikalinga projekto tikslui pasiekti.

4.5. Projekto vykdytojas – už projekto įgyvendinimą atsakingas juridinis asmuo, su kuriuo Kultūros ministerija sudaro projekto dalinio finansavimo sutartį.

4.6. Sąmatos straipsnis vienos ekonominės paskirties išlaidoms numatytos lėšos.

4.7. Kitos šiame tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžiamos Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos kultūros politikos pagrindų įstatyme.

 

 

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMO KRYPTYS IR PRIORITETAI

 

5. Atsižvelgiant į valstybės biudžeto galimybes ir komisijų (Lietuvos Respublikos Prezidento dekretu sudarytos Valstybės švenčių komisijos, kultūros ministro įsakymu sudarytos Valstybei reikšmingų minėjimų ekspertų komisijos ir kultūros ministro įsakymu patvirtintos Lietuvos nepriklausomybės akto Signatarų atminimo įamžinimo komisijos) (toliau – komisija / komisijos) rekomendacijas, kultūros ministro sprendimu projektams gali būti skiriamas dalinis finansavimas, bet ne daugiau nei 90 procentų lėšų, skaičiuojant nuo visos projekto vertės.

6. Finansavimas gali būti skiriamas, kai projektas atitinka vieną iš žemiau nurodytų finansavimo krypčių (nurodoma finansavimo kryptis, priklausomai nuo Lietuvos valstybei reikšmingo įvykio):

6.1. istorinės-kultūrinės atminties išsaugojimas ir aktualizavimas, įprasminant Lietuvos Respublikos valstybei reikšmingus įvykius (valstybinės šventės, atmintinos dienos, atmintini metai, Nepriklausomybės akto signatarų atminimo įamžinimas, kitos istorinei atminčiai reikšmingos datos);

6.2. Lietuvos istorijos ir kultūros savitumo suvokimo ugdymas, kultūrinės tapatybės išlaikymas ir kūrimas;

6.3. Lietuvos kultūrai reikšmingų meno kūrėjų ir kultūros veikėjų kūrybinio paveldo įprasminimas;

6.4. Lietuvos kultūrai ir istorijai nusipelniusių asmenybių reikšmingų sukakčių minėjimas;

6.5. aukšto meistriškumo ir meninio lygio pilietinės kultūrinės akcijos, nacionalinės kultūros meninės programos.

7. Finansavimas gali būti skiriamas, kai projektas atitinka ne mažiau nei 2 žemiau nurodytus prioritetus:

7.1. projektas yra skirtas plačiai visuomenei;

7.2. projektas pasižymi originalumu, novatoriškumu;

7.3. projektas, kurio įgyvendinime dalyvauja jaunimas;

7.4. tęstinis projektas, susilaukęs teigiamo visuomenės įvertinimo ir pritarimo;

7.5. projektas, kuriam dalinį finansavimą skiria kitos valstybės institucijos ar savivaldybių institucijos, įstaigos, tarptautinės įmonės ir organizacijos;

7.6. projektu įgyvendinami Lietuvos Respublikos Prezidento, Lietuvos Respublikos Seimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimai.

8. Kultūros ministerija, atsižvelgdama į einamųjų metų temas, esant poreikiui, gali numatyti papildomą prioritetą, neįtrauktą į tvarkos aprašo 7 punktą.

9. Finansavimas neskiriamas projektams, kurie gali būti finansuojami Lietuvos Respublikos kino įstatyme nustatyta tvarka.

10. Projektai turi neprieštarauti horizontaliesiems principams, kurie yra nustatyti Projektų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1K-227 „Dėl strateginio valdymo metodikos taikymo“, derėti su Europos Sąjungos konkurencijos politikos nuostatomis.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ PATEIKIMO IR SVARSTYMO TVARKA

 

11. Kvietimai teikti paraiškas skelbiami atsižvelgiant į 12 punkte nurodytus terminus. Paraiškas projektams finansuoti gali teikti visi Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka įregistruoti juridiniai asmenys. Fizinių asmenų paraiškos nepriimamos. Kvietimai skelbiami Kultūros ministerijos interneto svetainėje www.lrkm.lt ir kitose visuomenės informavimo priemonėse. Kvietime nurodomas paraiškų priėmimo terminas turi būti ne trumpesnis nei 15 kalendorinių dienų ir ne ilgesnis nei 31 kalendorinė diena nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos.

12. Kvietimai teikti paraiškas kiekvienais metais skelbiami:

12.1. Valstybės švenčių minėjimams I ir (ar) II ketvirčiais;

12.2. Atmintinų dienų minėjimams I ir (ar) II ir (ar) III ir (ar) IV ketvirčiais;

12.3. Atmintinų metų minėjimams I ir (ar) II ir (ar) III ir (ar) IV ketvirčiais;

12.4. Nepriklausomybės akto signatarų atminimo įmažinimo ir istorinės atminties iniciatyvų įprasminimui skirtų projektų parengiamiesiems darbams IV ketvirtį.

13. Kvietime nurodoma:

13.1. paraiškų priėmimo terminas ir būdas;

13.2. paraiškų teikimo adresas;

13.3. Kultūros ministerijos darbuotojo, atsakingo už kvietimą, vardas, pavardė, telefono numeris, elektroninio pašto adresas;

13.4. Paraiškos forma ir kita paraiškai pateikti reikalinga informacija;

13.5. kvietime nurodoma finansavimo kryptis ir (ar) papildomas prioritetas pagal Lietuvos valstybei reikšmingą įvykį.

14. Kartu su paraiška pateikiami:

14.1. dokumentai, pagrindžiantys partnerių / rėmėjų, jeigu tokie yra, įsipareigojimą dalyvauti projekto įgyvendinime;

14.2. kita su projektu susijusi medžiaga, projekto vizualizacija (neprivaloma).

15. Paraiška ir jos priedai Kultūros ministerijai teikiami užpildyti taisyklinga lietuvių kalba elektronine forma ir pasirašyti saugiu elektroniniu parašu. Kita nei šiame punkte nurodyta forma, kitais nei kvietime nurodytu adresu ir būdu pateiktos ir (arba) po kvietime nustatyto termino pabaigos pateiktos paraiškos nepriimamos, o paraiškos teikėjas apie priimtą sprendimą dėl atsisakymo vertinti paraišką raštu informuojamas per 3 darbo dienas.

16. Paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomas dokumentų teikimas, paraiškų teikėjų iniciatyva, po paraiškų priėmimo termino pabaigos yra negalimas.

17. Pasibaigus paraiškų priėmimo terminui, atsakingas priemonės vykdytojas ne vėliau kaip per 7 darbo dienas atlieka paraiškų kartu su pateiktais dokumentais administracinę patikrą. Administracinės patikros metu vertinama, ar paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai, nurodyti tvarkos aprašo 13 punkte, atitinka tvarkos aprašo III skyriuje ir kvietime nustatytus reikalavimus. Jeigu nustatoma, kad pateikti ne visi privalomi dokumentai arba jie yra klaidingi, netikslūs ar neišsamūs, priemonės vykdytojas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo dokumentų administracinės patikros atlikimo raštu informuoja paraiškos teikėją apie nustatytus trūkumus ir nustato terminą trūkumams pašalinti, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos.

18. Paraiškos taip pat atmetamos, jeigu administracinės patikros metu nustatyta bent viena iš šių aplinkybių:

18.1. paraiškos neatitinka tvarkos aprašo III skyriuje nustatytų reikalavimų;

18.2. paraiškos pateiktos teikėjų, kurie:

18.2.1. nustatyta tvarka neatsiskaitė su Kultūros ministerija už skirtas lėšas, per pastaruosius 12 (dvylika) mėnesių nuo sutarties pasirašymo;

18.2.2. per pastaruosius 12 (dvylika) mėnesių nuo nustatytos formos sutarties (toliau vadinama – sutartis) (2 priedas) pasirašymo iš Kultūros ministerijos gautas lėšas panaudojo ne pagal tikslinę paskirtį;

18.2.3. per pastaruosius 12 (dvylika) mėnesių nuo sutarties pasirašymo vykdytų projektų ataskaitose nenurodė iš kitų projekto partnerių ir rėmėjų gautų lėšų ar suteiktų paslaugų;

18.2.4. Kultūros ministerijai pareikalavus, nepateikė anksčiau gautų lėšų panaudojimą pateisinančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijų (išlaidas pateisinantys dokumentai – tai projekto vykdytojui prekių ar paslaugų tiekėjų pateiktos sąskaitos faktūros ar PVM sąskaitos faktūros, kasos aparatų kvitai, perdavimo–priėmimo aktai, darbo laiko apskaitos žiniaraščiai, keleivinio transporto bilietai ir kt. dokumentai, pateisinantys patirtas išlaidas vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais. Apmokėjimą įrodantys dokumentai – išrašai iš banko sąskaitos, kasos išlaidų orderiai ir kt. dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atlikti mokėjimai);

18.3. tam pačiam projektui vykdyti buvo skirtas finansavimas iš kitų Kultūros ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytų programų ir (ar) priemonių (įskaitant ir finansavimą Lietuvos kultūros tarybos lėšomis).

19. Jeigu paraiškos administracinės atitikties metu nustatomos aplinkybės, nurodytos tvarkos aprašo III skyriuje, dėl kurių paraiška turi būti atmesta, priemonės vykdytojas informuoja paraiškos teikėją ne vėliau nei per 3 darbo dienas paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu pateikdamas atmetimo priežastį, paraiškos atmetimo teisinį pagrindą ir apskundimo tvarką.

20. Atlikęs administracinę patikrą, priemonės vykdytojas paraiškas kartu su jomis pateiktais dokumentais per 15 kalendorinių dienų nuo paraiškų priėmimo termino pabaigos perduoda vertinti komisijai, atitinkamai, atsižvelgus į Lietuvos valstybei reikšmingą įvykį.

21. Paraiškas svarsto ir kultūros ministrui projektus finansuoti rekomenduoja komisijos.

22. Komisijos, kurias įsakymu tvirtina kultūros ministras, yra tvirtinamos trijų metų kadencijai ir jas sudaro ne mažiau nei 7 nariai:

22.1. komisijos narius į Valstybei reikšmingų minėjimų ekspertų komisiją deleguoja šios institucijos: Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija, Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras, Lietuvos istorijos institutas, Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas, Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo biblioteka, Kauno IX forto muziejus, Vilniaus miesto savivaldybės administracija;

22.2. komisijos narius į Lietuvos Nepriklausomybės Akto signatarų atminimo įamžinimo komisiją deleguoja šios institucijos: Lietuvos Nepriklausomybės Akto signatarų klubas, Vilniaus miesto savivaldybės administracija, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Lietuvos savivaldybių asociacija, Lietuvos centrinis valstybės archyvas, Kultūros paveldo departamento prie Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos.

23. Komisijų, kurias sudaro ar tvirtina kultūros ministras, pirmininkai, pirmininkų pavaduotojai skiriami ir komisijoms užduotys nustatomos kultūros ministro įsakymu. Komisijų nariai, vykdydami jiems pavestas užduotis, dirba neatlygintinai. Kultūros ministras turi teisę į komisijas įtraukti ekspertus, kurie dalyvauja komisijų posėdžiuose ir įvertina pateiktus projektus, teikia pagrįstus pasiūlymus, išvadas, kurioms parengti reikia atitinkamos kvalifikacijos, tam tikrų žinių ir patirties. Šių ekspertų teikiamos nematerialaus pobūdžio (intelektinės) paslaugos perkamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu. Komisijų darbą techniškai aptarnauja priemonės vykdytojas.

24. Pagrindinė komisijų veiklos forma yra posėdžiai. Prireikus svarstyti klausimus skubos tvarka, nesant galimybės surengti komisijos posėdžio, sprendimai gali būti priimami remiantis komisijų narių rašytinės apklausos arba apklausos elektroniniu paštu rezultatais.

25. Komisijų posėdžiai ar apklausos yra teisėti, jeigu jose dalyvauja ne mažiau kaip 1/2 jų narių. Komisijų sprendimai įforminami posėdžių protokolais, kuriuos pasirašo atitinkamos komisijos pirmininkas arba, jam nesant, komisijos pirmininko pavaduotojas ir posėdžio sekretorius.

26. Komisijos priima rekomendacijas atviru balsavimu posėdyje ar apklausoje dalyvaujančių komisijų narių paprasta balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas yra atitinkamos komisijos posėdžio pirmininko balsas, o kai jo nėra – komisijos pirmininko pavaduotojo balsas.

27. Prieš prasidedant projektų svarstymui, komisijų pirmininkų ir komisijų nariai pasirašo nešališkumo deklaracijas (3 priedas). Jeigu yra pagrindo manyti, kad komisijos nario dalyvavimas svarstant ar balsuojant dėl tam tikrų paraiškų sukels interesų konfliktą, komisijos narys turi nusišalinti nuo rekomendacijos priėmimo. Jeigu komisijos narys, esant interesų konfliktui, nenusišalina arba atsisako nusišalinti svarstant paraiškas ar priimant rekomendacijas, dėl jo nušalinimo sprendimą gali priimti kultūros ministras arba komisijos posėdžio pirmininkas, atsižvelgus į Tvarkos aprašo 25 punkte nustatytą tvarką. Komisijos narys balsavime dėl jo nušalinimo nedalyvauja. Apie komisijos nario nusišalinimą ar nušalinimą pažymima posėdžio ar apklausos protokole.

28. Posėdžio metu komisijos nariai nagrinėja visas jiems pateiktas svarstyti paraiškas, pasisakydami dėl kiekvienos iš jų galimo finansavimo ir jo intensyvumo bei aptardami kiekvienoje pateiktoje paraiškoje aprašyto projekto atžvilgiu šiuos vertinimo aspektus:

28.1. projekto atitiktį kvietime nurodytai finansavimo krypčiai;

28.2. projekto atitiktį kvietime nurodytam papildomam prioritetui (jeigu kvietime papildomas prioritetas yra nurodytas);

28.3. tvarkos aprašo 7 punkte nurodytiems prioritetams:

28.3.1. ne mažiau nei dviem prioritetams, kai kvietime nenurodytas papildomas prioritetas;

28.3.2. vienam prioritetui, kai kvietime nurodytas papildomas prioritetas;

28.4. projekto prioritetiškumą kitų pateiktų panašių projektų atžvilgiu.

29. Posėdžio metu, išnagrinėjusi visas gautas paraiškas, komisija priima motyvuotą rekomendaciją(-as) dėl dalinio finansavimo skyrimo konkretiems projektams ir atitinkamai kiekvienam projektui rekomenduojamos skirti sumos, išdėstydama argumentus, kuriais remiantis atitinkama rekomendacija (-jos) buvo priimta.

 

 

IV SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMAS

 

30. Kultūros ministras per 10 darbo dienų nuo komisijos rekomendacijos gavimo dienos, atsižvelgdamas į valstybės biudžeto galimybes ir komisijos rekomendaciją (-as), priima sprendimą dėl finansavimo skyrimo ir jo intensyvumo arba atsisakymo finansuoti projektus. Kultūros ministro įsakyme dėl finansavimo skyrimo nurodomas projekto vykdytojas, projekto pavadinimas ir skiriama lėšų suma. Kultūros ministro įsakyme dėl atsisakymo finansuoti projektus nurodomas projekto vykdytojas ir projekto pavadinimas. Kultūros ministro įsakymas skelbiamas Kultūros ministerijos interneto svetainėje.

31. Finansuojamos tik tinkamos projekto išlaidos. Išlaidų tinkamumas nustatomas remiantis šiais kriterijais:

31.1. išlaidos tiesiogiai susijusios su projektu ir būtinos jo įgyvendinimui;

31.2. išlaidos patiriamos einamaisiais metais ir projekto vykdymo laikotarpiu;

31.3. išlaidų paskirtis atitinka sąmatoje prie sutarties nurodytas išlaidas;

31.4. išlaidos aiškiai identifikuojamos ir pagrįstos teisės aktų reikalavimus atitinkančiais apskaitos dokumentais.

32. Kultūros ministerija ir projekto vykdytojas, kuriam skiriamos lėšos, sudaro kultūros ministro nustatytos formos sutartį (2 priedas) dėl projekto finansavimo.

33. Tuo atveju, kai priimtas sprendimas dėl lėšų skyrimo biudžetinei įstaigai, kurios savininko teises ir pareigas įgyvendina Kultūros ministerija, išskyrus įstaigas, kurios yra savarankiški asignavimų valdytojai, teisės aktų nustatyta tvarka patikslinama tokios įstaigos atitinkamos programos sąmata, o sutartis nesudaroma.

34. Projekto tikslams pasiekti būtinos administravimo išlaidos negali būti didesnės nei 20 procentų lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti.

35. Kai projekto vykdytojas yra biudžetinė įstaiga, lėšos neskiriamos administravimo išlaidoms padengti.

36. Projektų nenumatytos išlaidos negali būti didesnės nei 10 procentų lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti. Šios išlaidos negali būti naudojamos administravimo išlaidoms.

37. Skiriamos lėšos negali būti naudojamos kitiems tikslams, nei nurodyta su Kultūros ministerija pasirašytoje sutartyje, arba būti perkeltos į kitus biudžetinius metus.

38. Lėšos neskiriamos rekonstruoti pastatams, kapitaliniam remontui, įsigyti ilgalaikiam turtui arba panaudoti kitiems projektams.

39. Lėšos neskiriamos dalyvavimo asociacijose narystės išlaidoms padengti.

40. Projekto vykdytojas, vykdydamas projektą, turi siekti aiškių, realių ir pamatuojamų rezultatų, užtikrinti efektyvų projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimą, tinkamai ir laiku įgyvendinti projektą ir užtikrinti jo rezultatų tęstinumą.

41. Valstybės biudžeto lėšos turi būti laikomos atskiroje šioms lėšoms skirtoje banko sąskaitoje. Šis reikalavimas netaikomas biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Kultūros ministerija, išskyrus įstaigas, kurios yra savarankiški asignavimų valdytojai.

42. Projekto vykdytojas, gavęs dalinį finansavimą, praranda teisę teikti paraiškas tam pačiam projektui vykdyti iš kitų Kultūros ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytų programų (įskaitant Kultūros rėmimo fondą, kurį administruoja Lietuvos kultūros taryba) ir priemonių. Projekto vykdytojui pažeidus šią nuostatą, skirtas lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti Kultūros ministerijai per Kultūros ministerijos nustatytą laikotarpį. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka, o projekto vykdytojai praranda teisę vienerius metus nuo sutartyje nurodytos projekto įgyvendinimo pabaigos termino gauti finansavimą iš visų Kultūros ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytų programų priemonių.

 

V SKYRIUS

SĄMATOS TIKSLINIMAS

 

43. Pagal Kultūros ministerijos patvirtintą sąmatą (tvarkos aprašo 2 priedas prie sutarties) planuotos išlaidų rūšys netikslinamos, jeigu skirtumas tarp planuotų ir faktiškai panaudotų lėšų pagal atskirą sąmatos straipsnį neviršija Kultūros ministerijos skirtos sumos 20 procentų. Jei skirtumas viršija 20 procentų, projekto vykdytojas ne vėliau kaip likus 10 kalendorinių dienų iki sutartyje nustatyto projekto įvykdymo termino pabaigos Kultūros ministerijos atsakingam priemonės vykdytojui pateikia argumentuotą prašymą dėl sąmatos straipsnių tikslinimo. Kartu su prašymu pateikiama patikslinta projekto sąmata.

44. Praleidus sąmatos tikslinimo terminą ar kitaip pažeidus tvarkos aprašo V skyriaus nustatytą sąmatos tikslinimo tvarką, sąmata nebetikslinama. Tokiu atveju išlaidos, viršijančios leidžiamus pokyčius (kuriems prilyginami visi sąmatos pakeitimai nesuderinti su Kultūros ministerija nustatyta tvarka ir terminais), pripažįstamos netinkamomis ir turi būti grąžintos Kultūros ministerijai iki einamųjų biudžetinių metų pabaigos arba bus priverstinai išieškotos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

ATSISKAITYMAS UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ IR PROJEKTŲ REZULTATUS

 

45. Ataskaitos už gautas valstybės biudžeto lėšas pateikiamos Kultūros ministerijai pasibaigus projektui per 1 mėnesį, o už projektus, įgyvendintus iki gruodžio 31 d. imtinai, atsiskaitoma iki kitų metų sausio 7 d. Projekto vykdytojas atsiskaito Kultūros ministerijai pateikdamas:

45.1. kultūros ministro nustatytos formos patvirtintą „Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančio projekto įvykdymo rezultatų ataskaitą“ (toliau – projekto įvykdymo rezultatų ataskaita) (4 priedas);

45.2. kultūros ministro nustatytos formos patvirtintą „Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančio projekto įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašą“ (toliau projekto finansinė ataskaita) (5 priedas).

46. Projektų vykdytojai projekto įvykdymo rezultatų ataskaitoje turi pateikti informaciją apie projekto vykdytojo ir (ar) rėmėjų / partnerių indėlį įgyvendinant projektą ir iš projekto gautas pajamas.

47. Kultūros ministerijai pareikalavus, projekto vykdytojas turi pateikti visus išlaidas pateisinančius ir apmokėjimą patvirtinančius dokumentus arba projekto vykdytojo vadovo parašu patvirtintas jų kopijas.

48. Kultūros ministerijai nustačius, kad projekto vykdytojas pažeidė sutartyje nustatytą skirtų lėšų naudojimo ir atsiskaitymo tvarką, projekto vykdytojas privalo grąžinti Kultūros ministerijai neteisėtai panaudotas valstybės biudžeto lėšas per Kultūros ministerijos nustatytą laikotarpį, kuris negali būti ilgesnis nei 1 (vieneri) metai. Jeigu projekto vykdytojas per Kultūros ministerijos nustatytą laikotarpį negrąžina nurodytų lėšų, jos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

49. Nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti Kultūros ministerijai.

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

50. Projekto vykdytojas, pažeidęs tvarkos apraše ir (ar) sudarytos sutarties reikalavimus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka ir vienerius metus nuo sutarties pasirašymo praranda teisę teikti paraiškas ir gauti lėšas iš visų Kultūros ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytų programų ir priemonių.

51. Teisės aktų nustatyta tvarka projektų finansinės ataskaitos „Projekto įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašas“, projekto įvykdymo rezultatų ataskaitos registruojamos ir saugomos DBSIS sistemoje.

52. Tvarkos aprašas skelbiamas Kultūros ministerijos svetainės www.lrkm.lt skiltyje „Finansuojamos programos“.