LIETUVOS RESPUBLIKOS
PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO ŠVIETIMO MOKYKLŲ IŠORINIO VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2015 m. kovo 26 d. Nr. T3-47
Prienai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 37 straipsnio 6 dalimi, Prienų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti Prienų rajono savivaldybės neformaliojo švietimo mokyklų išorinio vertinimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Prienų r. savivaldybės tarybos
2015 m. kovo 26 d.
sprendimu Nr. T3-47
PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO ŠVIETIMO MOKYKLŲ IŠORINIO VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Prienų rajono savivaldybės neformaliojo švietimo mokyklų (toliau – NŠM) išorinio vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato ikimokyklinio ugdymo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokyklų veiklos išorinio vertinimo organizavimą ir vykdymą.
2. NŠM išorinis vertinimas yra švietimo priežiūros dalis, kurios paskirtis yra stebėti švietimo prieinamumą ir kokybę, skatinti NŠM veiklos tobulinimą bei vykdyti atskaitomybę.
3. NŠM išoriniam vertinimui atlikti naudojami įstaigos įsivertinimo, kurį atlieka pačios įstaigos, protokolai.
4. NŠM išorinis vertinimas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais neformalųjį švietimą reglamentuojančiais teisės aktais ir šiuo Aprašu.
5. Apraše vartojamos sąvokos:
Išorinis vertinimas – vertinamai įstaigai nepriklausančių arba vertinamojoje veikloje nedalyvaujančių asmenų atliekamas formuojamasis įstaigoje vykstančių procesų vertinimas, vykdomas pagal mokyklos veiklos rodiklius ir teikiantis informaciją, reikalingą mokyklos veiklai koreguoti ir jos rezultatams gerinti.
Išorės vertintojas – asmuo, parengtas tikslingai ir profesionaliai vykdyti NŠM išorės vertinimą ir vykdantis išorės vertinimą. Išorės vertintojas negali dirbti vertinamoje NŠM;
Išorinio vertinimo grupė – Prienų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta išorinio vertinimo grupė konkrečios NŠM veiklai vertinti. Šiai grupei vadovauja paskirtas grupės vadovas.
Ugdomosios veiklos stebėjimo protokolas – specialios formos protokolas, kuriame išorinio vertinimo grupės narys fiksuoja informaciją apie stebimą ugdomąją veiklą.
Mokyklos įsivertinimas – procesas, kurio metu mokyklos bendruomenės nariai analizuoja mokyklos veiklos kokybę ir ją vertina.
Mokyklos veiklos sritys – vertinami mokyklos veiklos aspektai, kuriuos sudaro į temas suskirstyti veiklos rodikliai (1 priedas).
Veiklos rodiklis – mokyklos veiklos matmuo.
Veiklos kokybės vertinimo lygis – kiekybinė kokybės išraiška.
Mokytojas – asmuo, ugdantis mokinius pagal neformaliojo švietimo programas (ikimokyklinio ugdymo mokyklose – grupės auklėtojas; kūno kultūros ir sporto centro – treneris).
Mokinys – asmuo, kuris mokosi.
II SKYRIUS
IŠORINIO VERTINIMO ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS
7. Išorinis vertinimas organizuojamas etapais:
8. NŠM direktorius organizuoja šiuos parengiamuosius darbus:
8.1. įsakymu sudaro darbo grupę iš NŠM administracijos, pedagogų mokyklos veiklos kasmetiniam įsivertinimui atlikti;
8.3. gavęs mokyklos veiklos kasmetinio įsivertinimo ataskaitą, inicijuoja jos pristatymą bendruomenės nariams;
9. NŠM veiklą koordinuojantis skyrius pagal metinį skyriaus veiklos planą organizuoja NŠM išorinį vertinimą:
9.1. kasmet atlieka NŠM įsivertinimo ataskaitų analizę, atrenka ir fiksuoja informaciją apie NŠM gerąją patirtį; bendradarbiaudamas su NŠM direktoriais ir mokytojais (auklėtojais), inicijuoja gerosios patirties sklaidą;
9.3. sudaro išorinio vertinimo grupes ir teikia jas tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui;
10. Išorinį vertinimą atlieka ir ataskaitą parengia išorės vertinimo grupė.
10.1. Grupės vadovas, organizuodamas išorinį vertinimą:
10.1.1. likus mėnesiui iki vertinimo pradžios praneša NŠM vadovui išorinio vertinimo datą, išorinio vertinimo grupės narių skaičių, susitaria su NŠM direktoriumi dėl keitimosi informacija, numato pirmo savo apsilankymo įstaigoje datą;
10.1.2. aptaria su NŠM direktoriumi įstaigos veiklos įsivertinimo rezultatus ir išorinio vertinimo organizavimo procesą;
10.1.3. nagrinėja surinktą informaciją, prireikus papildomai tikslina informaciją bendraudamas su NŠM direktoriumi, kitais išoriniame vertinime dalyvaujančiais asmenimis;
10.1.4. sudaro stebimos veiklos, projektų, renginių ir kitos veiklos tvarkaraštį informacijai rinkti ir jį aptaria su NŠM direktoriumi;
10.1.5. supažindina išorinio vertinimo grupės narius su stebimos veiklos, projektų, renginių ir kitos veiklos tvarkaraščiais, paskiria vertinimo sritis ir temas;
10.1.6. paskutinę vertinimo NŠM dieną NŠM mokytojų bendruomenei pristato išorinio vertinimo grupės pirmines išvadas – ne mažiau kaip 10 NŠM stipriųjų veiklos aspektų ir ne daugiau kaip 5 tobulintinus veiklos aspektus;
10.1.7. per 15 darbo dienų parengia išorinio vertinimo ataskaitos projektą ir teikia jį NŠM direktoriui;
10.2. Išorinio vertinimo grupės nariai:
10.2.2. vertinimo metu stebi, fiksuoja, analizuoja ir vertina NŠM kasdienę veiklą, renka duomenis pagal NŠM veiklos rodiklius. Juos fiksuoja veiklų stebėjimo protokoluose (3 priedas) ir vertinimo grupės narių užrašuose. Bendrauja su tėvais (globėjais), mokiniais, mokytojais savivaldos institucijomis;
10.2.4. didesnę laiko dalį skiria ugdymo procesui stebėti, susitikimams su NŠM mokytojų bendruomene ir kitais darbuotojais, tėvais (globėjais, rūpintojais) ir mokiniais, savivaldos institucijų atstovais, kitais suinteresuotais asmenimis. Likęs laikas naudojamas NŠM surinktos informacijos analizei, apibendrinimui ir vertinimui;
10.2.5. stebi mokinių ir su jais dirbančių mokytojų veiklą. Stebimos ne mažiau kaip dvi kiekvieno mokytojo veiklos;
10.2.7. po kiekvienos stebėtos veiklos nurodo mokytojui ne mažiau kaip 3 stipriuosius ir ne daugiau kaip 2 tobulintinus veiklos aspektus. Mokytojo pageidavimu išsamiau veiklą aptarti galima išorinio vertinimo grupės nario ir mokytojo sutartu laiku po veiklos;
10.2.8. baigiantis vertinimui susitaria dėl NŠM vertinimo išvadų, pristato savo pastebėjimus ir įžvalgas, parengia paskirtos srities ar temų išorinio vertinimo ataskaitos projektą ir teikia jį grupės vadovui;
11. Išorinio vertinimo grupė NŠM išorinio vertinimo ataskaitą ir rekomendacijas dėl įstaigos veiklos tobulinimo pateikia NŠM ir Savivaldybės administracijos direktoriui.
12. Išoriniame vertinime dalyvaujančios NŠM direktorius:
12.5. gavęs išorinio vertinimo ataskaitos projektą, supažindina su juo NŠM mokytojų bendruomenę ir per 10 darbo dienų raštu pateikia NŠM bendruomenės komentarus išorinio vertinimo grupės vadovui. NŠM bendruomenės komentaras pridedamas prie išorinio vertinimo ataskaitos;
12.7. panaudoja įsivertinimo ir išorinio vertinimo rezultatus planuodamas ir tobulindamas NŠM veiklą.
13. NŠM mokytojai, dalyvaudami išoriniame vertinime:
13.1. sudaro sąlygas vertinimo metu išorinio vertinimo grupės nariui stebėti ugdymo procesą ir kitą veiklą;
13.2. pateikia ugdymo procesą stebėsiančiam išorinio vertinimo grupės nariui trumpą kontekstinę informaciją apie veiklą (temą ir uždavinius), grupės ugdytinius (gabius, specialiųjų poreikių, turinčius elgesio problemų ir kitus mokinius) ir kitą mokytojo nuožiūra svarbią informaciją;