ŠAKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠAKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2016 m. rugsėjo 23 d. Nr. T-277
Šakiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 10 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, 30 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 6 straipsnio 5 dalimi, atsižvelgdama į rajono savivaldybės administracijos direktoriaus siūlymą bei rajono savivaldybės mero 2016 m. rugsėjo 16 d. potvarkį Nr. MT-32 „Dėl Šakių rajono savivaldybės administracijos nuostatų teikimo tvirtinti“, rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Įgalioti rajono savivaldybės administracijos direktorių Evaldą Sniečkų pasirašyti Šakių rajono savivaldybės administracijos nuostatus ir juos teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais įregistruoti Juridinių asmenų registre.
3. Pripažinti netekusiu galios rajono savivaldybės tarybos 2009 m. sausio 22 d. sprendimo Nr. T-6 „Dėl savivaldybės administracijos nuostatų tvirtinimo“ 1 punktą nuo šio sprendimo 1 punkte nurodytų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
Sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šakių rajono savivaldybės tarybos
2016 m. rugsėjo 23 d. sprendimu Nr. T-277
ŠAKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šakių rajono savivaldybės administracija (toliau - Administracija) yra Šakių rajono savivaldybės biudžetinė įstaiga. Ją sudaro struktūriniai padaliniai, į struktūrinius padalinius neįeinantys valstybės tarnautojai ir savivaldybės administracijos filialai - seniūnijos (savivaldybės administracijos struktūriniai teritoriniai padaliniai).
2. Administracijos savininkė - Šakių rajono savivaldybė, identifikavimo kodas 111105021, adresas: Bažnyčios g. 4, LT - 71120, Šakiai. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija - savivaldybės taryba (toliau - Taryba), kuri tvirtina ir teisės aktų nustatyta tvarka keičia Administracijos nuostatus, sprendžia kitus įstatymuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.
3. Administracijos buveinės adresas: Bažnyčios g. 4, LT - 71120, Šakiai. Pagrindinė veiklos rūšis: Lietuvos Respublikos savivaldybių veikla, kodas 84.11.20.
4. Administracija turi viešojo juridinio asmens statusą (kodas - 188772814), sąskaitų ,bankuose, antspaudą su savivaldybės herbu ir pavadinimu „Šakių rajono savivaldybės administracija“. Administracijos padaliniai gali turėti sąskaitų bankuose.
5. Administracijos veikla neterminuota. Jos įgaliojimai, išskyrus Administracijos direktoriaus ir Administracijos direktoriaus pavaduotojo (toliau - Administracijos direktoriaus pavaduotojas) įgaliojimus, nesusiję su Tarybos įgaliojimų pabaiga. Administracijos finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais.
II. ADMINISTRACIJOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
7. Pagrindiniai Administracijos tikslai: kartu su Taryba skatinti ir plėtoti vietos savivaldą kaip demokratinės valstybės raidos pagrindą; sudaryti būtinas teisines prielaidas įgyvendinti Konstitucijos nuostatą, jog visos valdžios įstaigos tarnauja žmonėms.
8. Svarbiausi Administracijos uždaviniai - vykdyti viešąjį administravimą, skatinti tarnautojų administracinius gebėjimus, didinti veiklos efektyvumą.
9. Administracija sprendžia jos kompetencijai priklausančius klausimus, vykdo kitas įstatymų ir Tarybos jai pavestas funkcijas, užtikrina savivaldybės institucijų funkcijų įgyvendinimą ir atlieka Tarybos, savivaldybės mero, savivaldybės mero pavaduotojo, savivaldybės mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų ir kontrolieriaus tarnybos finansinį, ūkinį, materialinį aptarnavimą.
10. Administracija kaupia, sistemina bei ruošia Tarybos, mero, administracijos direktoriaus veiklai reikalingą informaciją ir kitą medžiagą bei teikia Tarybai, savivaldybės merui, Administracijos direktoriui pasiūlymus savivaldos institucijų kompetencijai pavestais klausimais.
11. Administracija, vykdydama jai pavestus uždavinius:
11.1. savivaldybės teritorijoje organizuoja ir kontroliuoja savivaldybės institucijų sprendimų įgyvendinimą arba pati juos įgyvendina;
11.2. įgyvendina įstatymus ir Vyriausybės nutarimus, nereikalaujančius savivaldybės tarybos sprendimų;
11.3. įstatymų nustatyta tvarka organizuoja savivaldybės biudžeto pajamų, išlaidų ir kitų piniginių išteklių buhalterinės apskaitos tvarkymą, organizuoja ir kontroliuoja savivaldybės turto valdymą ir naudojimą;
11.5. per įgaliotus valstybės tarnautojus atstovauja savivaldybei savivaldybės įmonių ir akcinių bendrovių valdymo organuose;
11.7. atlieka savivaldybės mero, Tarybos narių ir savivaldybės kontrolieriaus finansinį, ūkinį ir materialinį aptarnavimą;
III. ADMINISTRACIJOS TEISĖS
13. Administracija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir funkcijas, turi teisę:
13.1. gauti iš savivaldybės bei jos teritorijoje esančių valstybės institucijų bei kitų įmonių, įstaigų, organizacijų duomenis bei informaciją Administracijos kompetencijos klausimais;
13.3. skirti atstovus dalyvauti susirinkimuose, kai svarstomi su Administracijos veikla susiję klausimai;
13.4. inicijuoti darbo grupių, komisijų sudarymą rajono savivaldybės institucijų teisės aktams, savivaldybės mero potvarkiams, ir kitiems klausimams, susijusiems su Administracijos veikla, nagrinėti ir rengti;
13.5. rengti rajono savivaldybės institucijų ir mero teisės aktų, susijusių su Administracijos veikla, projektus;
IV. ADMINISTRACIJOS VALDYMAS IR STRUKTŪRA
15. Administracijos struktūrą, jos veiklos nuostatus ir darbo užmokesčio fondą, didžiausią leistiną valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių užmokestį iš savivaldybės biudžeto, skaičių savivaldybės administracijos direktoriaus siūlymu savivaldybės mero teikimu tvirtina ir keičia Taryba, o pareigybes tvirtina Administracijos direktorius.
16. Administracijos direktorius yra Administracijos vadovas - įstaigos vadovas, pavaldus Tarybai ir atskaitingas Tarybai ir savivaldybės merui.
17. Administracijos direktorius administracijai vadovauja per savo pavaduotoją, struktūrinių padalinių vadovus ir tiesiogiai.
18. Tarybos sprendimu gali būti steigiama Administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigybė. Administracijos direktoriaus pavaduotojas (jeigu ši pareigybė steigiama) į pareigas Administracijos direktoriaus siūlymu savivaldybės mero teikimu skiriamas Tarybos sprendimu politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu.
19. Administracijos direktoriaus pavaduotojas atlieka Administracijos direktoriaus pareigas jo nesant. Administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigybei gali būti suteikiami vykdomosios institucijos įgaliojimai, turintys viešojo administravimo teises ir pareigas.
20. Tarnybines nuobaudas Administracijos direktoriui, Administracijos direktoriaus pavaduotojui už tarnybinius nusižengimus skiria Taryba. Tarnybinės nuobaudos skyrimo procedūra pradedama savivaldybės mero iniciatyva arba remiantis jo gauta rašytine informacija apie Administracijos direktoriaus, Administracijos direktoriaus pavaduotojo tarnybinius nusižengimus.
21. Administracijos direktorius jam įstatymų nustatytus ir Tarybos perduotus įgaliojimus, išskyrus nuostatų 23.4 ir 23.5 papunkčiuose nustatytus įgaliojimus, turi teisę, kiek neapribota Tarybos sprendimu, pavesti vykdyti Administracijos direktoriaus pavaduotojui. Administracijos direktoriaus pavaduotojas atsiskaito Administracijos direktoriui, o prireikus - Tarybai.
23. Administracijos direktorius:
23.1. tiesiogiai ir asmeniškai atsako už įstatymų, Vyriausybės nutarimų bei Tarybos sprendimų įgyvendinimą savivaldybės teritorijoje jo kompetencijai priskirtais klausimais;
23.2. tiesiogiai įgyvendindamas įstatymus, Vyriausybės ir Tarybos sprendimus, gali kreiptis į valstybinio administravimo subjektus, leisti įsakymus, privalomus Administracijos struktūrinių ir savivaldybės administracijos filialams - seniūnijoms ir į struktūrinius padalinius neįeinantiems valstybės tarnautojams, taip pat jam priskirtos kompetencijos klausimais - savivaldybės gyventojams ir kitiems savivaldybės teritorijoje esantiems subjektams;
23.3. organizuoja Administracijos darbą, tvirtina Administracijos struktūrinių padalinių ir Administracijos filialų - seniūnijų veiklos nuostatus, tvirtina Administracijos, seniūnijų metinius veiklos planus ir kitus strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimą detalizuojančius dokumentus ir kontroliuoja jų įgyvendinimą, atsako už vidaus administravimą savivaldybės administracijoje;
23.5. Tarybos nustatyta tvarka administruoja savivaldybės biudžeto asignavimus ir kitus piniginius išteklius, organizuoja savivaldybės biudžeto vykdymą ir atsako už savivaldybės ūkinę bei finansinę veiklą, administruoja savivaldybės turtą;
23.6. įstatymų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Administracijos valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartį, atlieka kitas Valstybės tarnybos įstatymo ir savivaldybės tarybos jam priskirtas personalo valdymo funkcijas;
23.7. koordinuoja ir kontroliuoja viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų darbą, atlieka kitas pagal įstatymus ir Tarybos sprendimus jam priskirtas savivaldybės juridinių asmenų valdymo funkcijas;
23.8. organizuoja Tarybos narių, Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, mokymą;
23.9. Tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka atsiskaito už savo ir Administracijos veiklą teikdamas veiklos ataskaitas Tarybos ir savivaldybės merui;
23.10. Tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka ir terminais, bet ne rečiau kaip kartą per metus informuoja savivaldybės gyventojus apie savo veiklą;
23.11. teikia savivaldybės merui siūlymus dėl didžiausio leistino valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, skaičiaus Administracijoje;
23.12. tvirtina detaliuosius planus ir Administracijos direktoriaus kompetencijai priskirtus vietovės lygmens specialiojo teritorijų planavimo dokumentus;
23.13. teikia tvirtinti Tarybai savivaldybės bendrąjį planą ar savivaldybės dalių bendruosius planus;
23.14. įstatymų nustatytais atvejais organizuoja savivaldybės bendrojo plano arba savivaldybės dalių bendrųjų planų ir savivaldybės administracijos direktoriaus kompetencijai priskirtų vietovės lygmens specialiojo teritorijų planavimo dokumentų rengimą;
23.15. įstatymų nustatytais atvejais organizuoja žemėtvarkos planavimo dokumentų rengimą ir tvirtina juos;
23.16. organizuoja savivaldybės strateginio planavimo procesą, atsako už patvirtintų savivaldybės planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimo ataskaitų viešinimą;
24. Administracijos direktorius pagal kompetenciją leidžia įsakymus: dėl darbo grupių, komisijų sprendimų projektams rengti bei klausimams nagrinėti sudarymo, dėl valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atostogų, komandiruočių, dėl tarnybinių ir drausminių nuobaudų skyrimo, kitais organizaciniais ir personaliniais klausimais.
V. ADMINISTRACIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
26. Administracijos struktūrinių padalinių veiklą reguliuoja Administracijos direktoriaus patvirtinti struktūrinių padalinių nuostatai, Administracijos darbo tvarkos taisyklės, valstybės tarnautojų ir darbuotojų dirbančių pagal darbo sutartį pareigybių aprašymai.
27. Administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį, atskaitingi Administracijos direktoriui arba Administracijos direktoriaus pavaduotojui, jeigu teisės aktų nustatyta tvarka jam suteikti vykdomosios institucijos įgaliojimai bei Administracijos direktorius pavedė vykdyti tam tikras jam įstatymų priskirtas ir Šakių rajono savivaldybės tarybos perduotas funkcijas.
28. Administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, negali būti savivaldybės, kurioje jie dirba, tarybos nariais.
29. Administracijos skyriai privalo palaikyti tarpusavio ryšius taip, kad galėtų objektyviai vykdyti savo funkcijas.
30. Administracijos veikla organizuojama vadovaujantis Tarybos patvirtintu Šakių rajono savivaldybės plėtros strateginiu planu, taip pat kitais strateginio planavimo dokumentais ir strateginio planavimo principais, taip pat šiais nuostatais.
31. Administracijos veiklos klausimai aptariami struktūrinių, struktūrinių teritorinių padalinių vadovų ir į padalinius neįeinančių valstybės tarnautojų pasitarimuose. Pasitarimų metu struktūrinių padalinių vadovai aptaria aktualiausius klausimus ir problemas.
32. Administracija pagal savo kompetenciją rengia Tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, Administracijos direktoriaus įsakymų projektus.
33. Tarybos sprendimų projektus administracija teikia svarstyti tarybos komitetams Šakių rajono savivaldybės tarybos reglamento nustatyta tvarka.
VI. ADMINISTRACIJOS DOKUMENTŲ VALDYMAS BEI ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO TVARKA
35. Administracijoje gaunami ir siunčiami dokumentai tvarkomi vadovaujantis įstatymu ir rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka. Dokumentų valdymas vykdomas elektroninėje dokumentų valdymo sistemoje.
VII. ADMINISTRACIJOS LĖŠŲ ŠALTINIAI, JŲ NAUDOJIMAS IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
37. Administracija finansuojama iš rajono savivaldybės biudžeto. Savivaldybės biudžeto lėšos gali būti naudojamos tik savivaldybės funkcijoms: Tarybos ar Administracijos patvirtintiems savivaldybių planavimo dokumentams įgyvendinti, savivaldybės biudžetinėms įstaigoms išlaikyti ir viešųjų paslaugų teikimui organizuoti.
41. Savivaldybės kontrolierius prižiūri ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas savivaldybės turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai.
VIII. ADMINISTRACIJOS REIKALŲ PERDAVIMAS IR PRIĖMIMAS
43. Tarybai priėmus sprendimą dėl Administracijos direktoriaus atleidimo iš pareigų, buvęs Administracijos direktorius Tarybos sprendime nurodytu laiku, dalyvaujant savivaldybės merui, turi perduoti reikalus naujam Administracijos direktoriui ar kitam Tarybos įgaliotam asmeniui.
44. Perduodant reikalus, turi būti pateikiami svarbiausi duomenys, apibūdinantys faktinę Administracijos būklę, struktūrą, etatus ir personalą, savivaldybei pavaldžias ir jos reguliavimo sričiai priskirtas įmones, įstaigas bei organizacijas, savivaldybės biudžeto lėšų naudojimą, buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės būklę, Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, tiesiogiai susijusių su savivaldybe, bei Tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių vykdymą.
45. Reikalų perdavimo ir priėmimo aktą pasirašo reikalus perduodantis ir juos perimantis asmenys, taip pat savivaldybės meras. Jei reikalus perduodantis arba juos perimantis asmuo nesutinka su kai kuriais akto skyriaus (punktais), jis tai nurodo raštu, pasirašydamas aktą.
46. Reikalų perdavimo ir priėmimo aktas surašomas dviem egzemplioriais, kurių vienas lieka Bendrajame skyriuje, kitas įteikiamas reikalus priimančiam asmeniui. Buvęs Administracijos direktorius turi teisę gauti akto kopiją.
IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
48. Administracija reorganizuojama arba likviduojama Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
49. Informacija apie Administracijos veiklą, kurią remiantis Lietuvos Respublikos teisės aktais reikia paskelbti viešai, pateikiama interneto svetainėje www.sakiai.lt