Valstybės sienos apsaugos tarnybos
prie Lietuvos Respublikos Vidaus reikalų ministerijos
VADAS
ĮSAKYMAS
DĖL Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo VALSTYBĖS SIENOS APSAUGOS TARNYBOJE PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
2025 m. sausio 20 d. Nr. 4-29
Vilnius
Vadovaudamasis Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, 3 punktu:
1. N u s t a t a u, kad:
1.1. Valstybės sienos apsaugos tarnyboje prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Tarnyba) asmenys aptarnaujami, asmenų prašymai ir skundai priimami, nagrinėjami ir tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymo, Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo, Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), Vidaus reikalų ministerijos dokumentų valdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. 1V-557 „Dėl Vidaus reikalų ministerijos dokumentų valdymo taisyklių patvirtinimo“, Asmens duomenų tvarkymo ir asmens duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Valstybės sienos apsaugos tarnyboje prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos tvarkos aprašo, patvirtinto Tarnybos vado 2019 m. vasario 8 d. įsakymu Nr. 4-52 „Dėl Asmens duomenų tvarkymo ir asmens duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Valstybės sienos apsaugos tarnyboje prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo“, Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Tarnybos vado 2018 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. 4-321 „Dėl Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos reglamento patvirtinimo“, Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vidiniu informacijos apie pažeidimus teikimo kanalu gautos informacijos tvarkymo aprašo, patvirtinto Tarnybos vado 2019 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. 4-10 „Dėl Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vidiniu informacijos apie pažeidimus teikimo kanalu gautos informacijos tvarkymo aprašo patvirtinimo“, Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos asmenų aptarnavimo bendruoju informacijos teikimo telefonu ir elektroniniu paštu tvarkos aprašo, Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos asmenų aptarnavimo anoniminio pasitikėjimo priemonėmis ir veiksmų vykdymo tvarkos aprašo, patvirtintų Tarnybos vado 2021 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. 4-218 „Dėl Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos asmenų aptarnavimo bendruoju informacijos teikimo telefonu ir elektroniniu paštu, anoniminio pasitikėjimo priemonėmis ir veiksmų vykdymo tvarkos aprašų bei Asmenų aptarnavimo standarto patvirtinimo“ nustatyta tarka bei laikantis nurodytuoju įsakymu patvirtinto Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos asmenų aptarnavimo standarto.
1.2. Tarnyboje darbo dienos laiku asmenys aptarnaujami, asmenų prašymai ir skundai priimami, asmenų pageidavimu atsakymai į pateiktus prašymus ir skundus įteikiami Tarnybos Dokumentų valdymo skyriuje adresu: Savanorių pr. 2, Vilnius, tel.: 0 707 59386, 0 707 59397.
1.3. Tarnybos darbo dienos laikas pirmadienį–ketvirtadienį nuo 8.00 val. iki 17.00 val., penktadienį nuo 8.00 val. iki 15 val. 45 min., švenčių dienų išvakarėse darbo laikas sutrumpinamas viena valanda.
1.4. Tarnyboje pietų pertraukos metu, taip pat po darbo dienos laiko asmenų prašymai ir skundai priimami Tarnybos praleidimo punkte (lankytojų laukimo patalpoje) adresu: Savanorių pr. 2, Vilnius, tel. 0 707 59305.
1.5. Kitomis elektroninėmis priemonėmis, negu nustatyta asmenų aptarnavimą reglamentuojančiuose teisės aktuose, Tarnyboje gauti prašymai persiunčiami elektroniniu paštu dvks@vsat.vrm.lt.
1.6. Informacija (pranešimai) apie rengiamą, daromą ar padarytą teisės pažeidimą bei įvykius, gauta anoniminio pasitikėjimo tel. 0 707 40000 ar Tarnybos bendruoju informacijos teikimo tel. 0 707 59305, priimama, registruojama ir tikrinama vadovaujantis Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos asmenų aptarnavimo anoniminio pasitikėjimo priemonėmis ir veiksmų vykdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Tarnybos vado 2021 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. 4-218 „Dėl Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos asmenų aptarnavimo bendruoju informacijos teikimo telefonu ir elektroniniu paštu, anoniminio pasitikėjimo priemonėmis ir veiksmų vykdymo tvarkos aprašų bei Asmenų aptarnavimo standarto patvirtinimo“, nustatyta tarka.
1.7. Informacija apie pažeidimus, nurodytus Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymo 3 straipsnio 2 dalyje, teikiama vidiniu pranešimų apie pažeidimus teikimo kanalu, tvarkoma vadovaujantis Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vidiniu informacijos apie pažeidimus teikimo kanalu gautos informacijos tvarkymo apraše, patvirtintame Tarnybos vado 2019 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. 4-10 „Dėl Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vidiniu informacijos apie pažeidimus teikimo kanalu gautos informacijos tvarkymo aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
1.9. Prašymai ar skundai raštu turi būti parašyti valstybine kalba arba turėti vertimą į valstybinę kalbą, kurio turiniui ir autentiškumui užtikrinti mutatis mutandis taikomos Taisyklių 23.1, 23.3, 24.2, 24.3 ir 24.5 papunkčių nuostatos (išskyrus Taisyklių 25 ir 26 punktuose nurodytus atvejus).
1.10. Į prašymą ar skundą atsakoma valstybine kalba arba anglų kalba. Taisyklių 26 punkte nurodytu atveju į tokį prašymą ar skundą gali būti atsakoma ir kita užsienio kalba. Taisyklių 36 punkte nurodytu atveju į persiųstą prašymą ar skundą atsakoma valstybine kalba.
1.11. Tarnybos vadas, tarnybos vado pavaduotojai pagal administravimo sritis, taip pat (pagal poreikį) Tarnybos struktūrinių padalinių vadovai priima asmenis pagal išankstinį susitarimą.
1.12. Asmenys, pageidaujantys patekti į priėmimą pas Tarnybos vadą ar jo pavaduotojus, Tarnybai raštu, elektroninėmis priemonėmis ar tel.: 0 707 59303, 0 707 57326 pateikia prašymą, nurodydami savo vardą, pavardę, kontaktinius duomenis ir išdėsto klausimo ar problemos esmę. Asmenys į priėmimą užrašomi ne vėliau kaip likus vienai darbo dienai iki priėmimo dienos.
1.13. Gavus priimančiojo asmens pritarimą, apie užrašymą arba neužrašymą į priėmimą asmenys informuojami asmens pasirinktu būdu: telefonu arba elektroninėmis priemonėmis.
1.14. Asmenų, užsirašiusių į priėmimą, sąrašas priimančiajam asmeniui pateikiamas prieš vieną darbo dieną iki numatytos priėmimo datos.
1.15. Nustatyta tvarka į priėmimą neužsirašę asmenys gali būti priimami atskiru priimančiojo asmens sprendimu.
1.16. Asmenys, pageidaujantys būti priimti kito Tarnybos darbuotojo, paprastai turi ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną suderinti priėmimo pas Tarnybos darbuotoją laiką telefonu ar el. paštu, kreipdamiesi centriniu Tarnybos ar jos struktūrinio padalinio telefonu ar el. paštu, ir detaliai nurodyti priėmimo tikslą ir prašymus. Tarnybos darbuotojas, įvertinęs, kad pagal kompetenciją ir vykdomas funkcijas ar dėl kitų objektyvių priežasčių negali priimti asmens nurodytu klausimu, apie tai informuoja asmenį ir nurodo atsisakymo priimti asmenį Tarnybos patalpose priežastis, taip pat informuoja asmenį, kad asmuo gali kreiptis dėl priėmimo pas kitą Tarnybos darbuotoją, arba nurodo, kad asmuo turėtų pateikti savo prašymą raštu. Tarnybos darbuotojai gali atsisakyti priimti asmenis ir Viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 3 dalyje nustatytais pagrindais.
1.18. Informacija apie asmens užrašymo į priėmimą tvarką, taip pat valstybės tarnautojo arba darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, atsakingo už asmenų aptarnavimą, pareigos, vardas, pavardė, darbo laikas, telefono numeris skelbiami Tarnybos interneto svetainėje ir Tarnybos praleidimo punkto (lankytojų laukimo patalpos) informacinėje lentoje.
1.19. Tarnybos praleidimo punkte (lankytojų laukimo patalpoje) sudaroma galimybė atvykusiems asmenims užpildyti parengtas prašymo ir skundo formas, parašyti prašymą ar skundą, taikant kompiuterines technologijas, užtikrinant, kad asmens prašymo ar skundo, parašyto taikant kompiuterines technologijas, turinio informacija nebus prieinama kitiems asmenims.
2. S k i r i u atsakingus:
2.1. už asmenų aptarnavimą darbo dienos laiku Tarnyboje, prašymų ir skundų, gautų tiesiai iš asmenų arba atsiųstų paštu ar per pasiuntinį, elektroninėmis priemonėmis, tvarkymą – Tarnybos Dokumentų valdymo skyrių;
2.2. už asmenų aptarnavimą ne darbo dienos laiku Tarnyboje – Tarnybos Sienos kontrolės organizavimo valdybos Nacionalinio koordinacinio centro (toliau – SKOV NKC) pareigūnus, vykdančius operatyvaus valdymo funkcijas SKOV NKC;