TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2019 m. gegužės 30 d. Nr. T1-163
Telšiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 17 punktu ir Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu, Telšių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Telšių rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą ir priedus (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Telšių rajono savivaldybės tarybos 2018 m. gruodžio 27 d. sprendimą Nr. T1-359 „Dėl Telšių rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Telšių rajono savivaldybės tarybos
2019 m. gegužės 30 d. sprendimu Nr. T1-163
TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Telšių rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti Europos Sąjungos finansinės paramos, bendrojo finansavimo ir kitų Lietuvos Respublikos valstybės lėšų, skiriamų Telšių rajono savivaldybės mokiniams ugdyti pagal neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) programas, skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.
2. NVŠ lėšos skiriamos savivaldybei neformaliojo vaikų švietimo plėtotei, siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių.
II. NVŠ lėšų skyrimo PRINCIPAI
4. Teikėjams lėšos skiriamos Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus (toliau – administracijos direktorius) įsakymu.
5. NVŠ teikėjams lėšos skiriamos, atsižvelgus į Telšių rajono savivaldybei skirtų NVŠ lėšų sumą, mokinių, pasirinkusių NVŠ programas ir sudariusių su NVŠ teikėjais sutartis, skaičių ir NVŠ programos trukmę. Jei programą nori lankyti labai didelis skaičius vaikų, pirmumo tvarka finansuojami:
6. NVŠ lėšomis finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa. Lėšas skiria savivaldybė, kurioje vaikas mokosi pagal NVŠ programą, nepriklausomai nuo to, kurioje savivaldybėje jis gyvena ir mokosi.
7. NVŠ programos vykdomos dviem etapais: nuo sausio 1 dienos ir nuo spalio 1 dienos. Vaikas gali pasirinkti ar keisti programą tik 2 kartus per metus, prieš prasidedant programų vykdymo etapui.
8. NVŠ programos, skirtos vaikų vasaros užimtumui (stovyklų) organizuoti, vykdomos nuo birželio 15 dienos.
9. Savivaldybės planuojamas NVŠ lėšų vienam mokiniui ugdyti pagal NVŠ programas dydis yra ne mažiau kaip 10 eurų per mėnesį ir ne daugiau kaip 20 eurų. NVŠ programoms, vykdomoms birželio – rugpjūčio mėnesiais (vasaros užimtumui organizuoti), skiriama 20 eurų vienam mokiniui.
10. Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu gali padidinti arba sumažinti lėšų, skirtų
vienam mokiniui ugdyti pagal NVŠ programas, dydį, atsižvelgdamas į savivaldybės keliamus prioritetus ir vykdomų programų kokybinius bei kiekybinius rodiklius, taip pat skirti finansavimą tik ribotam mokinių skaičiui programoje.
11. Atsižvelgus į rajono situaciją, nustatomos šios prioritetinės NVŠ programų kryptys:
12. Savivaldybė, atsižvelgdama į prioritetus, nustato kitokią NVŠ lėšų sumą vienam NVŠ
programoje dalyvaujančiam vaikui ar skirtingus NVŠ lėšų dydžius. Prioritetinėms kryptims gali būti skiriamas 20 procentų didesnis įkainis nuo savivaldybės nustatyto NVŠ lėšų dydžio.
14. NVŠ teikėjas privalo visu Telšių rajono savivaldybės nustatytu NVŠ krepšelio dydžiu mažinti savivaldybės, valstybės ar kito švietimo teikėjo nustatytą mokestį / paslaugos kainą asmeniui už neformalųjį vaikų švietimą.
III. NVŠ LĖŠŲ NAUDOJIMAS
17. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:
17.1. NVŠ mokytojų ir kitų darbuotojų, įgyvendinančių NVŠ programas, darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;
18. Lėšų negalima naudoti:
IV. REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI
19. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai, išskyrus mokyklas, teikiančias bendrąjį ugdymą, kurie:
19.2. yra registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR). Registravimo tvarka pateikta adresu: www.smir.smm.lt, ŠMIR techninio darbo organizavimo tvarkos aprašas (byla – SMIR_tvarkos_aprasas_20150720.pdf );
19.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais:
19.5.1 pedagogus; asmenis, įgijusius aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą;
19.5.2. asmenis, baigusius profesinio mokymo programą, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turinčius 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą;
20. NVŠ teikėjai privalo turėti pažymas apie higienos žinių įgijimą, gebėjimą teikti pirmąją pagalbą. Privalo būti susipažinę su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. V-599 patvirtintomis Lietuvos higienos normų HN 20:2012
„Neformaliojo vaikų švietimo programų vykdymo bendrosiomis sveikatos saugos reikalavimų“ nuostatomis.
21. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas:
V. REIKALAVIMAI NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOMS
23. NVŠ programos turi atitikti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.
24. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR). Tuo atveju, kai švietimo teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų KTPRR kodą.
VI. NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ VERTINIMAS, KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS IR LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA
26. Švietimo teikėjas, atitinkantis Aprašo 19.5 papunkčio numatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), Telšių rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriui (toliau – Švietimo skyrius) teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (Aprašo 1 priedas, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas (ne daugiau kaip 3), vienai programai pildoma viena paraiškos forma. Paraiškos formos skelbiamos KTPRR.
27. NVŠ programų paraiškos atitikčiai nustatyti yra adresuojamos administracijos direktoriui ir su lydraščiu teikiamos registruoti Telšių rajono savivaldybės priimamajame iki einamųjų metų gruodžio 10 dienos ir rugsėjo 10 dienos.
28. NVŠ programų paraiškos, skirtos vaikų vasaros (stovyklų) užimtumui organizuoti, atitikčiai nustatyti yra adresuojamos administracijos direktoriui ir su lydraščiu teikiamos registruoti Telšių rajono savivaldybės priimamajame iki einamųjų metų gegužės 10 dienos (2019 metais NVŠ programų paraiškos, skirtos vaikų vasaros (stovyklų) užimtumui organizuoti, atitikčiai nustatyti priimamos iki birželio 10 dienos).
29. NVŠ programa teikiama vertinti administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai NVŠ programų vertinimo komisijai (toliau – Komisija), kuri nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje.
30. NVŠ programa vertinama pagal NVŠ programos vertinimo kriterijus (Aprašo 2 priedas, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758).
31. Administracijos direktorius, atsižvelgęs į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams. Akredituotų NVŠ programų atitiktis peržiūrima kas metai.
32. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per 3 darbo dienas Švietimo skyriaus specialistas, atsakingas už NVŠ, pažymi tai KTPR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, paskelbiamos Telšių rajono savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.
33. NVŠ teikėjas sudaro dalyvavimo NVŠ programoje sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) elektroniniu būdu užpildydamas mokymo sutartį (2018 m. rugsėjo 12 d. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymo Nr. V-758 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 priedas) ir Švietimo įstatymo nustatyta tvarka per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.
34. NVŠ teikėjas Telšių rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriui pateikia Mokinių registro sistemoje suformuotus ir NVŠ teikėjo patvirtintus programoje dalyvaujančių vaikų sąrašus sausio 1d. ir spalio 1 d. duomenimis.
35. Mokinių registre NVŠ teikėjas suformuoja savo darbo grupes ir fiksuoja savo darbo grafiką KTPR. Vienoje grupėje gali būti ne daugiau kaip 25 mokiniai.
36. Švietimo skyrius turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programą ir joje dalyvaujančius vaikus.
37. NVŠ teikėjai (Telšių rajono savivaldybei nepavaldžios biudžetinės įstaigos arba nebiudžetinės įstaigos, laisvieji mokytojai), kuriems yra paskirtos lėšos NVŠ programoms įgyvendinti, sudaro su administracijos direktoriumi biudžeto lėšų naudojimo sutartį, patvirtintą administracijos direktoriaus 2015 m. gegužės 18 d. įsakymu Nr. A1-724 „Dėl biudžeto lėšų naudojimo sutarties patvirtinimo“.
38. Prieš prasidedant kitam NVŠ veiklų vykdymo etapui, programų vertinimo komisija dar kartą peržiūri programas, jei nebuvo fiksuota pažeidimų, NVŠ teikėjas rašo prašymą administracijos direktoriui dėl programos vykdymo tęstinumo, Švietimo skyriui pateikia patikslintą mokinių sąrašą ir darbo grafiką. Jei prisijungia nauji teikėjai, administracijos direktoriaus įsakymu perskirstomos lėšos. Peržiūrimas ir programų aktualumas bei vykdymo laikotarpis.
39. Jei yra pažeidimų dėl NVŠ programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, Švietimo skyrius teikia siūlymą administracijos direktoriui dėl NVŠ teikėjo programos atitikties panaikinimo.
40. NVŠ programų teikėjai naudoja lėšas teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį, taip pat užtikrina programų vykdymo kokybę.
41. Telšių rajono savivaldybė perveda NVŠ teikėjui lėšas už praėjusį mėnesį pagal fiksuotą mokinių skaičių Mokinių registre paskutiniąją mėnesio darbo dieną.
VII. ATSISKAITYMAS UŽ NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠAS
43. NVŠ teikėjai skirtas ir nepanaudotas lėšas turi grąžinti į Telšių rajono savivaldybės administracijos sąskaitą iki einamųjų metų gruodžio 31 d.
44. NVŠ programų teikėjai:
44.1. už gautas lėšas atsiskaito Telšių rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui, vadovaudamiesi Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartimi. Pasibaigus kiekvienam ketvirčiui iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos ir pasibaigus biudžetiniams metams iki kitų metų sausio 5 dienos pateikia buhalterinės apskaitos dokumentų, pagrindžiančių lėšų panaudojimą, suvestinę, suderintą su priemonės koordinatoriumi (2018 m. spalio 1d. įsakymu Nr. A1-1611patvirtinto Sąnaudų apskaitos tvarkos aprašo 4 priedas); Švietimo skyriui pristato Vertinimo kriterijų įvykdymo ataskaitą (Biudžeto lėšų naudojimo sutarties, patvirtintos administracijos direktoriaus 2015 m. gegužės 18 d. įsakymu Nr. A1-724, 3 priedas);
44.2. Telšių rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius už panaudotas valstybės biudžeto (išskyrus Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo) lėšas per 20 darbo dienų, pasibaigus kalendoriniams metams, Švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia 2 formą – biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą už praėjusius metus, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“, banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje“;
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
45. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.
46. NVŠ teikėjai turi siekti, kad NVŠ programos būtų įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose ir tam tikslui pritaikytose erdvėse.
47. Švietimo skyriaus specialistai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams.
Neformaliojo vaikų švietimo lėšų
skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo
1 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS
PARAIŠKOS FORMA
INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ |
|||||||||
Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį |
|||||||||
1. |
Pavadinimas |
||||||||
2. |
Kodas |
||||||||
3. |
Juridinis statusas |
||||||||
4. |
Adresas |
||||||||
5. |
Telefono numeris |
||||||||
6. |
El. pašto adresas |
||||||||
7. |
Interneto svetainės adresas |
||||||||
8 |
Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.) |
||||||||
9. |
Teikėjo kodas Švietimo ir mokslo institucijų registre |
||||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą |
|||||||||
10. |
Vardas ir pavardė |
||||||||
11. |
El. pašto adresas |
||||||||
12. |
Telefono numeris |
||||||||
Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį |
|||||||||
13. |
Vardas ir pavardė |
||||||||
14. |
Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas |
||||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (fizinio / juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje |
|||||||||
15. |
Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas |
☐ Taip |
☐ Ne |
||||||
Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos: |
|||||||||
Programos, projekto, veiklos pavadinimas |
Trukmė |
||||||||
1) |
|||||||||
2) |
|||||||||
... |
|||||||||
16. |
Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas |
☐ Taip |
☐ Ne |
||||||
Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį |
|||||||||
Pavadinimas |
Adresas |
Telefonas |
El. paštas |
Rekomenduoja / bendradarbiauja |
|||||
1) |
☐ R |
☐ B |
|||||||
2) |
☐ R |
☐ B |
|||||||
... |
|||||||||
INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ |
||||||||||||
Informacija apie NVŠ programos rengėją |
||||||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
|||||||||||
2. |
Išsilavinimas ir kvalifikacija |
|||||||||||
3. |
El. pašto adresas |
|||||||||||
4. |
Telefono numeris |
|||||||||||
5. |
Darbovietė, pareigos |
|||||||||||
Informacija apie NVŠ programos turinį |
||||||||||||
6. |
Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu) |
|||||||||||
|
||||||||||||
7. |
NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR) |
|||||||||||
|
||||||||||||
8. |
Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas) |
|||||||||||
9. |
Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą) |
|||||||||||
|
||||||||||||
10. |
Nuoroda į išsamesnę informaciją (tinklalapis, kuriame pateikiama kita svarbi informacija apie programą) |
|||||||||||
http:// |
||||||||||||
11. |
Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių) |
|||||||||||
☐ Muzika ☐ Dailė ☐ Šokis ☐ Teatras ☐ Sportas ☐ Techninė kūryba ☐ Turizmas ir kraštotyra ☐ Gamta, ekologija |
☐ Saugus eismas ☐ Informacinės technologijos ☐ Technologijos ☐ Medijos ☐ Etnokultūra ☐ Kalbos ☐ Pilietiškumas ☐ Kita (įrašyti)........................ |
|||||||||||
12. |
NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją) |
|||||||||||
|
||||||||||||
13. |
NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes) |
|||||||||||
14. |
Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, apibrėžtus NVŠ uždavinius: ☐ ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą; ☐ ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę; ☐ ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje; ☐ spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas; ☐ padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas; ☐ tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų. |
|||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
15. |
Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą: |
|||||||||||
Kompetencijų sritis |
Kompetencijos |
|||||||||||
Asmeninės kompetencijos |
☐ Pažinti save ir save gerbti ☐ Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius ☐ Kryptingai siekti tikslų ☐ Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio ☐ Valdyti emocijas ir jausmus ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Socialinės kompetencijos |
☐ Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus ☐ Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus ☐ Padėti kitiems ir priimti pagalbą ☐ Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos |
☐ Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas ☐ Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus ☐ Aktyviai ir kūrybingai veikti ☐ Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Komunikavimo kompetencijos |
☐ Išsakyti mintis ☐ Išklausyti ☐ Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą ☐ Parinkti tinkamą kalbos stilių ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Pažinimo kompetencijos |
☐ Klausti ir ieškoti atsakymų ☐ Daryti išvadas ☐ Plėsti akiratį ☐ Stebėti, vertinti ☐ Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Mokėjimo mokytis kompetencijos |
☐ Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis ☐ Išsikelti realius mokymosi tikslus ☐ Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones ☐ Vertinti mokymosi pažangą ☐ Numatyti tolesnius žingsnius ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Dalykinės kompetencijos |
Įrašykite |
|||||||||||
16. |
NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; pateikiamas ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinys) |
|||||||||||
Eil. Nr. |
Sudėtinė dalis (tema) |
Veiklos apibūdinimas |
Metodai |
Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos |
Trukmė (val.) |
|||||||
Iš viso val.: |
||||||||||||
17. |
Programos apimtis ir trukmė |
|||||||||||
valandas per savaitę |
kartus per mėnesį |
mėnesių skaičius |
||||||||||
Mažiausia 2 val. per savaitę |
Mažiausia 8 val. per mėnesį |
Mažiausia 3 mėn. |
||||||||||
18. |
Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai) |
|||||||||||
☐ 6 ☐ 7 ☐ 8 ☐ 9 ☐ 10 ☐ 11 ☐ 12 ☐ 13 ☐ 14 ☐ 15 ☐ 16 ☐ 17 ☐ 18 ☐ 19 metų; tik specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų:☐ 20 ☐ 21 metai |
||||||||||||
19. |
Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai) |
|||||||||||
☐ Berniukams ☐ Mergaitėms |
||||||||||||
20. |
Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą) |
|||||||||||
|
||||||||||||
21. |
Numatomas grupės dydis (vaikų skaičius grupėje) |
|||||||||||
|
||||||||||||
22. |
Numatomas grupių skaičius |
|||||||||||
|
||||||||||||
23. |
Numatoma paslaugos kaina asmeniui
|
|||||||||||
|
||||||||||||
24. |
Vaikų vaidmuo įgyvendinant programą (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.) |
|||||||||||
|
||||||||||||
25. |
Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese) |
|||||||||||
|
||||||||||||
26. |
NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikaciją, kompetencijas) |
|||||||||||
|
||||||||||||
27. |
Patvirtinkite, kad, vykdant programą, bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais: |
|||||||||||
· savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas; · prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį, nepaisant jų socialinės padėties; · individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus; · aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti; · demokratiškumo – mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius; · patirties – ugdymas grindžiamas patyrimu ir jo refleksija; · ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe; · pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai. |
||||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
28. |
Patvirtinkite, kad: · vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas; · vykdant programą, nebus teikiamos korepetitoriaus paslaugos.
Programos įgyvendinimo priemonės: · nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai; · jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams; · jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų; · jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų. |
|||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, jog programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais ☐ TAIP |
||||||||||||
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų mokymosi aplinką |
||||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programai įgyvendinti |
||||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai (ne mažiau kaip mėn.) |
||||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
Institucijos vadovas / laisvasis mokytojas A. V. |
__________________________ (vardas, pavardė) |
__________________ (parašas) |
Neformaliojo vaikų švietimo
lėšų skyrimo ir panaudojimo
tvarkos aprašo 2 priedas
Neformaliojo vaikų ŠVIETIMO programOS atitikties reikalavimams
VERTINIMO FORMA
Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas |
NVŠ programos pavadinimas |
NVŠ programos kodas KTPRR |
|
Vertinimo kriterijus |
Kriterijaus rodiklis |
Apibūdinimas |
Vertinimas |
1. NVŠ programos tikslingumas |
1.1. Prioritetai |
Programa atitinka savivaldybės nustatytus prioritetus, jei tokie yra. |
|
1.2. Principai |
Teikėjas deklaruoja, kad, vykdant programą, bus vadovaujamasi NVŠ principais. |
||
1.3. Tikslas |
NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją. |
||
1.4. Uždaviniai |
Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą. |
||
Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius. |
|||
2. Ugdymo turinys |
2.1. Temos ir veiklos |
NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas). |
|
2.2. Metodai |
Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais. |
||
2.3. Ugdomos kompetencijos |
Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos. Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu. |
||
3. NVŠ programos apimtis |
Intensyvumas ir bendra trukmė |
NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausia 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausia 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį. |
|
4. Informacija apie vaikus |
4.1. Vaikų amžius |
Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa. |
|
4.2. Grupės dydis |
Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir padeda pasiekti geriausią rezultatą. |
||
4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai |
Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan. |
||
5. Pažangos skatinimas ir vertinimas |
5.1. Pažangos skatinimas |
Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos. |
|
5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas) |
Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime. |
||
5.3. Pasiekimų paliudijimas |
Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti. |
||
6. Kokybė ir atsakomybė |
6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija |
Programą įgyvendinančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui. |
|
Teikėjas deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais. |
|||
6.2. Mokymosi aplinka |
Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje mokymo(si) aplinkoje ir kad turi tinkamos įrangos ir priemonių įgyvendinti NVŠ programą, turi lėšų NVŠ. |
||
6.3. Kitos teikėjo atsakomybės |
Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai ir kad, vykdant programą, bus laikomasi Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų. |
||
(vertintojo vardas, pavardė) (parašas)
______________________