ŠALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJŲ IR JŲ PROGRAMŲ ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO
2015 m. rugsėjo 15 d. Nr. DĮV-1332
Šalčininkai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. rugpjūčio 10 d. įsakymu Nr. V-883 patvirtintu Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metais tvarkos aprašo 18 punktu, Šalčininkų rajono savivaldybės tarybos 2015 m. rugpjūčio 27 d. sprendimu Nr. T-176 „Dėl Šalčininkų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metams tvarkos aprašo patvirtinimo“
1. Vertinimo komisijos sudėtį:
Valerij Kočan, Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vedėjos pavaduotojas, komisijos pirmininkas;
Irina Aikovskaja, Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė, komisijos sekretorė;
Jekaterina Grinevič, Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos Jaunimo reikalų koordinatorė;
Aleksandr Godovščikov, Šalčininkų Stanislavo Moniuškos menų mokyklos direktorius;
Ana Jesvilienė, Šalčininkų rajono savivaldybės tarybos Švietimo, kultūros ir jaunimo reikalų komiteto narė;
Halina Smykovska, Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė,
Lucja Šuškevič, Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazijos socialinė pedagogė.
PATVIRTINTA
Šalčininkų rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2015 m. rugsėjo 15 d. įsakymu
Nr. DĮV-1332
ŠALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJŲ IR JŲ PROGRAMŲ ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO
TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šalčininkų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo teikėjų ir jų programų atitikties reikalavimams vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja švietimo teikėjų, siekiančių gauti finansavimą neformaliajam vaikų švietimui iš valstybės biudžeto, ir jų parengtų neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programų, atitikties reikalavimams vertinimo tikslą, uždavinius, kriterijus, organizavimą ir vykdymą, vertinimo komisijos funkcijas, teises, pareigas, atsakomybę ir veiklos organizavimo tvarką.
2. Švietimo teikėjo atitikties nustatymo ir NVŠ programų akreditavimo tikslas – užtikrinti, kad valstybės biudžeto lėšos NVŠ būtų skirtos tik atitiktį pasitvirtinusių Švietimo teikėjų patvirtintos atitikties NVŠ programoms įgyvendinti. Teikėjai turi teisę vykdyti patvirtintas NVŠ programas.
3. Švietimo teikėjo atitikties nustatymo ir NVŠ programų atitikties reikalavimams vertinimo uždaviniai:
3.1. nustatyti Švietimo teikėjo atitiktį reikalavimams pagal šio Aprašo 1 priede nurodytus kriterijus;
3.2. įvertinti NVŠ programų atitiktį Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos nuostatoms pagal šio Aprašo 3 priede nurodytus kriterijus;
ii. švietimo teikėjų atitikties reikalavimams nustatymo organizavimas ir vykdymas
4. Švietimo teikėjų atitiktį Šalčininkų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tarybos nustatytiems reikalavimams vertina Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus specialistas, atsakingas už neformalųjį ugdymą pagal šio Aprašo 1 priede nurodytus kriterijus.
5. Švietimo teikėjas, siekiantis gauti Švietimo teikėjo atitikties patvirtinimą, Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriui teikia Neformaliojo vaikų švietimo teikėjo atitikties reikalavimams nustatymo paraišką, parengtą pagal šio Aprašo 2 priede nurodytą formą.
6. Vertinant NVŠ teikėjo atitiktį reikalavimams teigiamam vertinimui būtini šio Aprašo 1 priede nurodyti 1.1, 2.1, 3.2, 3.4, 3.5 rodikliai ir bent vienam iš šių dviejų 2.3, 3.6 rodiklių būtinas teigiamas vertinimas.
III. NVŠ PROGRAMŲ atitikties reikalavimams nustatymo
organizavimas ir vykdymas
8. NVŠ programų atitiktį Savivaldybės tarybos nustatytiems reikalavimams vertina Savivaldybės administracijos direktoriaus sudaryta NVŠ programų vertinimo komisija (toliau – Komisija) pagal šio Aprašo 3 priede nurodytus kriterijus.
9. Švietimo teikėjai, kurių atitiktis yra teigiamai įvertinta pagal šio Aprašo 4-6 punktų reikalavimus, turi teisę teikti vertinimui neribotą skaičių NVŠ programų, užregistruotų Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR), ir gauti valstybės biudžeto lėšų NVŠ programų įgyvendinimui. Švietimo teikėjas, kurio atitiktis yra teigiamai įvertinta kitoje savivaldybėje, teikdamas vertinimui NVŠ programą turi pateikti ir teikėjo atitiktį įrodantį dokumentą.
10. Švietimo teikėjas, siekiantis gauti NVŠ programos atitikties patvirtinimą, Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriui teikia Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams nustatymo paraišką (raštu ir elektroninį variantą Microsoft Word formatu), parengtą pagal šio Aprašo 4 priede nurodytą formą ir programą. Švietimo teikėjas, kurio atitiktis yra teigiamai įvertinta kitoje savivaldybėje, kartu su Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams nustatymo paraiška turi pateikti ir teigiamą teikėjo atitiktį įrodantį dokumentą.
11. NVŠ programos atitiktis reikalavimams patvirtinama:
IV. Komisijos FUNKCIJOS, TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
13. Komisijos pirmininkas ar jam nesant komisijos narių išrinktas pirmininkaujantis asmuo:
14. Komisija vertina vertinimui pateiktas Neformaliojo vaikų švietimo programų, kurių vykdytojai pretenduoja į valstybės biudžeto lėšas NVŠ, atitikties reikalavimams nustatymo paraiškas (toliau – Paraiška).
15. Komisija, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:
15.1. gauti iš Paraiškos teikėjo ir kitų institucijų duomenis ir (ar) dokumentus, reikalingus Paraiškoms įvertinti;
16. Visi Komisijos nariai privalo:
16.1. pradėdami vykdyti savo funkcijas, užpildyti Komisijos nario deklaraciją (5 priedas), nurodant savo interesus, kurie galėtų būti susiję su jų objektyvumu vertinant paraiškas;
17. Komisijos narys negali dalyvauti svarstyme ir vertinime NVŠ programų paraiškų, pateiktų švietimo teikėjų, su kuriais Komisijos narį sieja ryšiai, neleidžiantys priimti objektyvių sprendimų, taip pat jei dėl jo veiklos Komisijoje gali kilti kitoks viešųjų ir privačiųjų interesų konfliktas arba yra kitos aplinkybės, kurios neleidžia Komisijos nariui priimti objektyvių sprendimų.
v. Komisijos darbo organizavimas
19. Komisijos sprendimai priimami Komisijos posėdyje. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių. Komisijos sprendimai priimami paprasta Komisijos posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma, jeigu šiame Apraše nenumatyta kitaip. Jeigu Komisijos balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. Komisijos pirmininkui nedalyvaujant posėdyje, lemia komisijos narių išrinkto pirmininkaujančio asmens balsas.
20. Komisijos posėdyje gali būti priimami tokie sprendimai:
20.1. siūlyti Savivaldybės administracijos direktoriui patvirtinti NVŠ programos atitiktį reikalavimams;
21. Komisijos pirmininkas per Komisijos posėdį kiekvienai NVŠ programos atitikties reikalavimams nustatymo paraiškai, paskiria po du Komisijos narius, kurie įvertiną užpildydami Paraiškos vertinimo formą (3 priedas).
21.1. jeigu abu Komisijos nariai teigiamai įvertina NVŠ programos atitikties reikalavimams, Komisijos pirmininkas siūlo Savivaldybės administracijos direktoriui patvirtinti NVŠ programos atitikties reikalavimams;
22. Komisijos posėdžiai yra protokoluojami. Protokolą per 3 darbo dienas nuo įvykusio posėdžio surašo Komisijos sekretorius, pasirašo Komisijos pirmininkas ir Komisijos sekretorius
23. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl NVŠ programos atitikties patvirtinimo.
24. Jeigu Komisija priėmė sprendimą nepatvirtinti NVŠ programos atitikties reikalavimams, Komisijos sekretorius raštu informuoja NVŠ programos tekėją nurodydamas šiuo sprendimo motyvus.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
26. Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintos NVŠ programos skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą. Pasirinkti programą ir ją pradėti lankyti vaikai turi ne vėliau kaip 2015 m. spalio 1 d.
Šalčininkų rajono savivaldybės
neformaliojo vaikų švietimo
teikėjų ir jų programų atitikties
reikalavimams vertinimo
tvarkos aprašo
1 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO FORMA
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO (TOLIAU – NVŠ) TEIKĖJAS
|
Kriterijus |
Rodiklis |
Apibūdinimas |
Vertinimas
|
1. Teisinis pagrindas |
1.1. Teisė vykdyti NVŠ |
Teikėjo nuostatuose, įstatuose ar kt. įrašyta švietimo veikla |
□ Atitinka □ Neatitinka |
2. Administracinis pajėgumas
|
2.1. Finansinis įsipareigojimų vykdymas |
Teikėjas deklaruoja, kad neturi įsiskolinimų savivaldybei |
□ Atitinka □ Neatitinka |
2.2. Finansinis pajėgumas |
Teikėjas deklaruoja, kad turi pradinių lėšų NVŠ programos įgyvendinimui |
□ Atitinka □ Neatitinka |
|
3. Ugdymo kokybė |
3.1. Ugdymo patirtis |
Teikėjas vykdo NVŠ programas arba per pastaruosius dvejus metus yra vykdęs NVŠ programą, projektą, kitas NVŠ veiklas |
□ Atitinka □ Neatitinka |
3.2. Darbuotojų kvalifikacija |
Teikėjas programai įgyvendinti turi neformaliojo vaikų švietimo mokytojus |
□ Atitinka □ Neatitinka |
|
3.3. Teikėjo žinomumas |
Teikėjas žinomas kaip kokybiškų NVŠ programų vykdytojas, jį gali rekomenduoti, nurodyti bendradarbiavimo ryšius NVŠ srityje bent viena institucija |
□ Atitinka □ Neatitinka |
|
3.4. Ugdymo kokybė visuomenės vertinimu |
Savivaldybėje nėra žinoma jokių pagrįstų nusiskundimų dėl NVŠ teikėjo veiklos ar vykdytų programų |
□ Atitinka □ Neatitinka |
|
3.5. Aplinka |
Teikėjas patvirtina, kad vaikai ugdysis saugioje ir sveikoje aplinkoje |
□ Atitinka □ Neatitinka |
|
3.6. Ugdymo priemonės |
Teikėjas patvirtina, kad turi įrangą ir priemones NVŠ programai įgyvendinti |
□ Atitinka □ Neatitinka |
|
__________________________ (vertintojo vardas, pavardė) |
_____________________________ (parašas) |
Šalčininkų rajono savivaldybės
neformaliojo vaikų švietimo
teikėjų ir jų programų atitikties
reikalavimams vertinimo tvarkos
aprašo
2 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS NUSTATYMO PARAIŠKOS FORMA
I. |
INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO (TOLIAU – NVŠ) TEIKĖJĄ |
||||||||||
1. |
Pavadinimas/vardas, pavardė, jei teikėjas – fizinis asmuo) |
|
|||||||||
2. |
Juridinis statusas |
□ Biudžetinė įstaiga □ Viešoji įstaiga □ Asociacija □ laisvasis mokytojas □ Kita |
|||||||||
3. |
Juridinio asmens kodas |
|
|||||||||
4. |
Registracijos juridinių asmenų registre pažymėjimo/individualios veiklos pažymos išdavimo data, numeris |
|
|||||||||
5. |
Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra ar pan.) |
|
|||||||||
6. |
Adresas |
|
|||||||||
7. |
Telefono numeris |
|
|||||||||
8. |
El. pašto adresas |
|
|||||||||
9. |
Interneto svetainės adresas |
|
|||||||||
II. |
INFORMACIJA APIE VADOVĄ |
||||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
|
|||||||||
2. |
El. pašto adresas |
|
|||||||||
3. |
Telefono numeris |
|
|||||||||
III. |
INFORMACIJA APIE NUMATOMAS VYKDYTI NVŠ PROGRAMOS(-Ų) KRYPTIS |
||||||||||
|
|
||||||||||
IV. |
NVŠ TEIKĖJO DEKLARUOJAMA INFORMACIJA |
|
|||||||||
1. |
NVŠ teikėjo nuostatuose ar kituose dokumentuose įteisinta švietimo veikla (jei teikėjas – juridinis asmuo), arba NVŠ teikėjas turi teisę dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytoju (atitinka Švietimo įstatymo 48 straipsnio nuostatas) |
☐ TAIP
|
|||||||||
Pridedama nuostatų/įstatų, ar kt. kopija ar teisę dirbti neformaliojo švietimo mokytoju pagrindžiančių dokumentų kopijos |
☐ Pateikta |
||||||||||
2. |
NVŠ teikėjas patvirtina, kad turi lėšų NVŠ programų įgyvendinimo pradžiai |
☐ TAIP |
|||||||||
3. |
NVŠ teikėjas patvirtina, kad programas įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais |
☐ TAIP |
|||||||||
4. |
NVŠ teikėjas patvirtina, kad vaikai ugdysis saugioje ir sveikoje aplinkoje |
☐ TAIP |
|||||||||
5. |
NVŠ teikėjas patvirtina, kad turi įrangą ir priemones NVŠ programai įgyvendinti |
☐ TAIP |
|||||||||
V. |
NVŠ TEIKĖJO PATIRTIS |
||||||||||
1. |
Teikėjas įgyvendina NVŠ programas |
Taip ☐ |
Ne ☐ |
|
|||||||
2. |
Teikėjas per pastaruosius dvejus metus yra įgyvendinęs NVŠ programas |
Taip ☐ |
Ne ☐ |
|
|||||||
3. |
Teikėjas per pastaruosius dvejus metus yra įgyvendinęs NVŠ projektus ar kitas su NVŠ susijusias veiklas |
Taip ☐ |
Ne ☐ |
|
|||||||
|
Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos: |
||||||||||
Programos, projekto, veiklos pavadinimas |
Trukmė |
||||||||||
|
|
||||||||||
|
|
|
|||||||||
VI. |
NVŠ TEIKĖJO PATIRTIES IR VEIKLOS ĮRODYMAI, REKOMENDACIJOS |
|
|||||||||
|
Institucijos, galinčios rekomenduoti instituciją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį |
|
|||||||||
|
|
||||||||||
|
Pavadinimas |
Adresas |
Telefonas |
El. paštas |
Rekomenduoja / bendradarbiauja |
||||||
1. |
|
|
|
|
☐ R; |
☐ B |
|||||
2. |
|
|
|
|
☐ R; |
☐ B |
|||||
3. |
|
|
|
|
|
|
|||||
Institucijos vadovas/ laisvasis mokytojas A. V.
|
__________________________ (vardas, pavardė)
|
_____________________________ (parašas) |
Šalčininkų rajono savivaldybės
neformaliojo vaikų švietimo teikėjų
ir jų programų atitikties
reikalavimams vertinimo tvarkos
aprašo
3 priedas
aKREDITAVIMUI TEIKIAMOS Neformaliojo vaikų ugdymo PROGRAMOS PARAIŠKOS VERTINIMO FORMA
Vertintojai |
|
|||
NVŠ programos teikėjas |
||||
NVŠ programos pavadinimas |
||||
NVŠ programos kodas KTPRR |
||||
1.
1.
1.
1.
1.
1.
1.
1.
1.
Kriterijus |
Rodiklis |
Apibūdinimas |
Rodiklio įvertinimas |
Kriterijaus įvertinimas* |
1. Teikėjo atsakomybė |
1.1. Teikėjo deklaruojami įsipareigojimai |
Teikėjas deklaruoja NVŠ programos atitikties reikalavimams nustatymo paraiškoje (toliau - Paraiška), kad NVŠ programos tikslas ir uždaviniai atitinka NVŠ tikslą ir uždavinius; prisiima atsakomybę, kad programą įgyvendins reikiamą patirtį ir kvalifikaciją bei išsilavinimą turintys ugdytojai; patvirtina, kad vykdant programą bus vadovaujamasi NVŠ principais; deklaruoja kitus Paraiškoje numatytus įsipareigojimus |
¨ Atitinka
¨ Neatitinka |
¨ Atitinka
¨ Neatitinka |
2. NVŠ programos apimtis |
2.1. Bendra trukmė |
Visa NVŠ programos trukmė yra ne mažesnė kaip 24 valandos per tris mėnesius. |
¨ Atitinka
¨ Neatitinka |
¨ Atitinka
¨ Iš dalies atitinka
¨ Neatitinka |
2.2. Intensyvumas | NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausiai 2 pedagogines val. per savaitę, mažiausiai 8 pedagogines val. per mėnesį
|
¨ Atitinka
¨ Neatitinka |
||
3. NVŠ programos paskirtis |
3.1. Tikslas |
NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją.
|
¨ Atitinka
¨ Iš dalies atitinka
¨ Neatitinka |
¨ Atitinka
¨ Iš dalies atitinka
¨ Neatitinka |
3.2. Uždaviniai | Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą. Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius
|
¨ Atitinka
¨ Iš dalies atitinka
¨ Neatitinka |
||
4. Ugdymo turinys |
4.1. Temos ir veiklos
|
NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas)
|
¨ Atitinka
¨ Iš dalies atitinka
¨ Neatitinka |
¨ Atitinka
¨ Iš dalies atitinka
¨ Neatitinka |
4.2. Metodai | Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais
|
¨ Atitinka
¨ Iš dalies atitinka
¨ Neatitinka |
||
4.3. Ugdomos kompetencijos | Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos. |
¨ Atitinka
¨ Iš dalies atitinka
¨ Neatitinka |
||
5. Ugdytinių vaidmuo |
5.1. Ugdytinių ypatybės |
Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa. |
¨ Atitinka
¨ Iš dalies atitinka
¨ Neatitinka |
¨ Atitinka
¨ Iš dalies atitinka
¨ Neatitinka |
5.2. Galimybės ugdytinių iniciatyvai | Ugdytiniams numatyta galimybė daryti įtaką programos turiniui ir formai, atsiskleisti jų iniciatyvai. |
¨ Atitinka
¨ Iš dalies atitinka
¨ Neatitinka |
||
6. Pažangos vertinimas ir skatinimas |
6.1. Pažangos skatinimas |
Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos
|
¨ Atitinka
¨ Iš dalies atitinka
¨ Neatitinka |
¨ Atitinka
¨ Iš dalies atitinka
¨ Neatitinka |
6.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas) | Numatytas ir paaiškintas ugdytinių dalyvavimas įsivertinime. |
¨ Atitinka
¨ Iš dalies atitinka
¨ Neatitinka |
||
6.3. Pasiekimų paliudijimas | Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi ugdytinių pasiekimai bei įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti. |
¨ Atitinka
¨ Iš dalies atitinka
¨ Neatitinka |
||
7. Mokytojų kvalifikacija ir atsakomybė |
7.1. NVŠ Mokytojų kvalifikacija |
Programą įgyvenančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui
|
¨ Atitinka
¨ Iš dalies atitinka
¨ Neatitinka |
¨ Atitinka
¨ Iš dalies atitinka
¨ Neatitinka |
7.2. Atsakomybė | Mokytojai prisiima atsakomybę už sveiką ir saugų ugdymo proceso užtikrinimą |
¨ Atitinka
¨ Iš dalies atitinka
¨ Neatitinka |
||
7.3. Ugdymo bazė ir priemonės | Ugdymo aplinka ir priemonės padeda siekti programos tikslų |
¨ Atitinka
¨ Iš dalies atitinka
¨ Neatitinka |
Apibendrintas vertintojo siūlymas**: |
¨ Patvirtinti programą ¨ Nepatvirtinti programos |
Komentaras: Esminės vertintojo pastabos apie programos trūkumus |
|
* Susumavus visus kriterijaus rodiklių įvertinimus (“Atitinka”= 1, „Iš dalies atitinka“= 0, „Neatitinka“= -1) apskaičiuojamas bendras kriterijaus įvertinimas: >0 – “Atitinka” , 0 – “Iš dalies atitinka”, <0 – “Neatitinka”.
** Neakredituoti programos siūloma, jei bent vienas kriterijus įvertinamas „Neatitinka“ arba daugiau nei pusė kriterijų įvertinti „Iš dalies atitinka“.
________________________
(vertintojo parašas)
________________________
(vertintojo parašas)
Šalčininkų rajono savivaldybės
neformaliojo vaikų švietimo
teikėjų ir jų programų atitikties
reikalavimams vertinimo
tvarkos aprašo
4 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS
PARAIŠKOS FORMA
|
|
|
Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau - NVŠ) teikėją – juridinį asmenį |
||
1. |
Pavadinimas |
|
2. |
Kodas |
|
3. |
Juridinis statusas |
|
4. |
Adresas |
|
5. |
Telefono numeris |
|
6. |
El. pašto adresas |
|
7. |
Interneto svetainės adresas |
|
Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį |
|
|
1. |
Vardas ir pavardė |
|
2. |
Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas |
|
Informacija apie NVŠ programą |
||||||||||
I. |
Informacija apie NVŠ programos rengėją |
|||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
|||||||||
2. |
Išsilavinimas ir kvalifikacija |
|||||||||
3. |
El. pašto adresas |
|||||||||
4. |
Telefono numeris |
|||||||||
5. |
Darbovietė, pareigos |
|||||||||
II. |
Informacija apie NVŠ programos turinį |
|||||||||
1. |
Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu) |
|||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
2. |
NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR) |
|||||||||
|
|
|||||||||
3. |
Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas) |
|||||||||
|
||||||||||
3.1. |
Nuoroda į išsamesnę informaciją (nuorodą į tinklalapį, kuriame pateikiama daugiau informacijos apie programą) |
|||||||||
http:// |
||||||||||
4. |
Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių) |
|||||||||
☐ Muzika ☐ Dailė ☐ Šokis ☐ Teatras ☐ Sportas ☐ Techninė kūryba ☐ Turizmas ir kraštotyra ☐ Gamta, ekologija |
☐ Saugus eismas ☐ Informacinės technologijos ☐ Technologijos ☐ Medijos ☐ Etnokultūra ☐ Kalbos ☐ Pilietiškumas ☐ Kita (įrašyti) ............................ |
|||||||||
5. |
NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją) |
|||||||||
|
||||||||||
6. |
NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes) |
|||||||||
|
|
|||||||||
6.1. |
Patvirtinkite, kad programos uždaviniai atitinka šiuos uždavinius: · ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą; · ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę; · ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje; · spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas; · padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas; · tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų. |
|||||||||
☐ TAIP |
||||||||||
7. |
Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą: |
|||||||||
Kompetencijų sritis |
Kompetencijos |
|||||||||
Asmeninės kompetencijos |
☐ Pažinti save ir save gerbti ☐ Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius ☐ Kryptingai siekti tikslų ☐ Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio ☐ Valdyti emocijas ir jausmus ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||
Socialinės kompetencijos |
☐ Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus ☐ Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus ☐ Padėti kitiems ir priimti pagalbą ☐ Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||
Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos |
☐ Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas ☐ Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus ☐ Aktyviai ir kūrybingai veikti ☐ Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||
Komunikavimo kompetencijos |
☐ Išsakyti mintis ☐ Išklausyti ☐ Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą ☐ Parinkti tinkamą kalbos stilių ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||
Pažinimo kompetencijos |
☐ Klausti ir ieškoti atsakymų ☐ Daryti išvadas ☐ Plėsti akiratį ☐ Stebėti, vertinti ☐ Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||
Mokėjimo mokytis kompetencijos |
☐ Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis ☐ Išsikelti realius mokymosi tikslus ☐ Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones ☐ Vertinti mokymosi pažangą ☐ Numatyti tolesnius žingsnius ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||
|
Dalykinės kompetencijos |
Įrašykite |
||||||||
8. |
NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas) |
|||||||||
Eil. Nr. |
Sudėtinė dalis (tema) |
Veiklos apibūdinimas |
Metodai |
Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos |
Trukmė (val.) |
|||||
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|||||
9. |
Programos apimtis ir trukmė |
|||||||||
|
valandas per savaitę |
|
kartus per mėnesį, |
|||||||
Mažiausiai 2 val. per savaitę |
Mažiausiai 8 val. per mėnesį |
|||||||||
10. |
Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai) |
|||||||||
☐ 6 ☐ 7 ☐ 8 ☐ 9 ☐ 10 ☐ 11 ☐ 12 ☐ 13 ☐ 14 ☐ 15 ☐ 16 ☐ 17 ☐ 18 ☐ 19 metų; tik spec. poreikių:☐ 20 ☐ 21 metai |
||||||||||
11. |
Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai) |
|||||||||
☐ Berniukams ☐ Mergaitėms |
||||||||||
12. |
Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų ar specifinės informacijos) |
|||||||||
|
||||||||||
13. |
Numatomas grupės dydis (vaikų skaičių grupėje) |
|||||||||
|
||||||||||
13. |
Numatomas grupių skaičius |
|||||||||
|
||||||||||
14. |
Vaikų vaidmuo programos įgyvendinime (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.) |
|||||||||
|
||||||||||
15. |
Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese |
|||||||||
|
||||||||||
16. |
NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikacija, kompetencijas) |
|||||||||
|
||||||||||
17. |
NVŠ mokytojų atsakomybė (patvirtinkite, kad mokytojai prisiima atsakomybę už sveiką saugią ugdymo(si) aplinką |
|||||||||
☐ TAIP |
||||||||||
18. |
NVŠ programos įgyvendinimo principai (patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais principais: |
|||||||||
· savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas; · prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties; · individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus; · aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti; · demokratiškumo – mokytojai, tėvai ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius; · patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija; · ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe; · pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai. |
||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||
19. |
Patvirtinkite, kad: · vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas; · vykdant programą, nebus teikiamos korepetavimo paslaugos;
Programos įgyvendinimo priemonės: · nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai; · jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams; · jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų; · jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų. |
|||||||||
☐ TAIP |
||||||||||
Institucijos vadovas/ laisvasis mokytojas A. V.
|
__________________________ (vardas, pavardė)
|
__________________ (parašas) |
Šalčininkų rajono savivaldybės
neformaliojo vaikų švietimo
teikėjų ir jų programų atitikties
reikalavimams vertinimo
tvarkos aprašo
5 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ VERTINIMO KOMISIJOS
NARIO DEKLARACIJA
1. |
Vardas ir pavardė |
|
2. |
Gyvenamoji vieta |
|
3. |
Telefonas, el. paštas |
|
4. |
Narystė, pareigos ar kiti ryšiai su įstaigomis ar organizacijomis (jų steigėjais, dalyviais, vadovais ar kitų organų nariais), veikiančiomis neformaliojo vaikų švietimo srityje (nurodyti, kokį poveikį tai galėtų turėti atliekant komisijos nario pareigas) |
|
5. |
Kitos aplinkybės, dėl kurių Komisijos narys savo veikloje negalėtų priimti objektyvių sprendimų |
|
Tvirtinu, kad šioje Deklaracijoje nurodyti duomenys yra teisingi ir išsamūs.
Įsipareigoju nevertinti paraiškų esant aplinkybėms, neleidžiančioms priimti objektyvių sprendimų, ir apie šias aplinkybės nedelsiant informuoti Komisijos pirmininką.
.......................................................................................................................
( deklaruojančio asmens vardas ir pavardė, parašas)
20___ m. ____________ ___d.