PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO IR JO TEIKĖJŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. gruodžio 2 d. Nr. T2-239

Palanga

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 37 straipsnio 6 dalimi ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. kovo 28 d. įsakymo Nr. V-342 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo ir jo teikėjų veiklos kokybės užtikrinimo metodikos patvirtinimo“ 3 punktu, Palangos miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Palangos miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo ir jo teikėjų veiklos kokybės užtikrinimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Palangos miesto savivaldybės tarybos 2015 m. sausio 29 d. sprendimo Nr. T2-6 „Dėl Palangos neformaliojo švietimo mokyklų veiklos išorinio vertinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, LT-91230 Klaipėda) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo sprendimo gavimo dienos.

 

 

 

Meras                                                                                                                        Šarūnas Vaitkus

 


 

PATVIRTINTA

Palangos miesto savivaldybės tarybos

2022 m. gruodžio 2 d. sprendimo Nr. T2-239

1 punktu

 

PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO IR JO TEIKĖJŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠAS 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Palangos miesto savivaldybės (toliau tekste – Savivaldybė) neformaliojo vaikų švietimo  ir jo teikėjų kokybės užtikrinimo tvarkos aprašo (toliau – Tvarkos aprašas) paskirtis – nustatyti neformaliojo vaikų švietimo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykloms ir kitiems neformaliojo vaikų švietimo teikėjams (įstaigoms, įmonėms, laisviesiems mokytojams, organizacijoms) (toliau tekste – NVŠ teikėjai) veiklos įsivertinimo ir veiklos vertinimo sampratą, metodiką, išorinio vertinimo organizavimo ir vykdymo tvarką

2. Tvarkos aprašas apima šiuos neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) kokybės užtikrinimo elementus: NVŠ stebėseną, veiklos įsivertinimą ir išorinį vertinimą bei tyrimus.

3. Šiame Tvarkos apraše apibrėžtos nuostatos privalomos neformaliojo vaikų švietimo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykloms (išskyrus ikimokyklinio ugdymo mokyklas), kitiems švietimo teikėjams, kurių steigėjas yra Palangos miesto savivaldybė. Kiti NVŠ teikėjai, kurių savininkė (viena iš dalininkų) nėra Savivaldybė, išoriniame vertinime gali dalyvauti tik jiems patiems pageidaujant. 

 

II SKYRIUS

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO STEBĖSENA

 

4. NVŠ stebėsenos vykdymu siekiama:

4.1. nustatyti NVŠ būklę, analizuoti, planuoti jos kaitą, vertinti vykdomų priemonių įtaką NVŠ tikslams ir švietimo strateginiams tikslams pasiekti, galimas intervencijas NVŠ kokybei gerinti; 

4.2. padėti NVŠ teikėjams užtikrinti neformaliojo vaikų švietimo programų kokybę (toliau – NVŠ programos), didinti jų įvairovę ir dalyvaujančių vaikų skaičių

5. Savivaldybės lygmenimi NVŠ stebėsena vykdoma pagal Neformaliojo vaikų švietimo ir jo teikėjų veiklos kokybės užtikrinimo metodikos (toliau tekste – Metodikos), patvirtintos  Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. kovo 28 d. įsakymo Nr. V-342 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo ir jo teikėjų veiklos kokybės užtikrinimo metodikos patvirtinimo“ 1 punktu, 1 priedą.

 

III SKYRIUS

NVŠ TEIKĖJŲ VEIKLOS ĮSIVERTINIMAS IR IŠORINIS VERTINIMAS

 

6. Įsivertinimas ir išorinis vertinimas vykdomas šiose srityse: ugdymo pasiekimai ir pažanga, ugdymo organizavimas, ugdymo aplinka, lyderystė ir vadyba pagal Metodikos 2 priedą.

7. NVŠ teikėjai veiklos įsivertinimą už praėjusius mokslo metus atlieka kiekvienais metais iki gegužės 1 d. Veiklos įsivertinimo ataskaitą teikia Savivaldybės administracijos Švietimo skyriui kiekvienais metais iki birželio 1 d.

8. Išorinis NVŠ teikėjų vertinimas (toliau – NVŠ išorinis vertinimas) vykdomas po NVŠ teikėjų įsivertinimo ne rečiau kaip kas penkeri metai.

9. Pirmą kartą NVŠ išorinis vertinimas atliekamas pagal visus Metodikos 2 priede nurodytus kokybės rodiklius.

 

IV SKYRIUS

NVŠ TEIKĖJŲ IŠORINIO VERTINIMO ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS

 

10. NVŠ išorinį vertinimą organizuoja Palangos miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyrius (toliau tekste – Švietimo skyrius), kuris:

10.1. informuoja ir konsultuoja NVŠ išorės vertinime dalyvaujančius asmenis;

10.2. suformuoja 3–5 narių išorės vertinimo grupę (toliau tekste  – Vertinimo grupė), kurios sudėtį tvirtina Švietimo skyriaus vedėjas. Vertinimo grupėje mažiausiai vienas narys (grupės vadovas) yra išorės vertintojas, įgijęs NVŠ kokybės vertinimo kompetencijų NVŠ vertintojų mokymuose;

10.3. analizuoja NVŠ teikėjų išorinio vertinimo išvadas, konsultuoja, stebi pažangą;

10.4. organizuoja pakartotinį išorinį vertinimą po vienerių metų, jeigu išorinio vertinimo metu bent viena veiklos sritis, tema buvo įvertinta žemu lygiu. Vertinant pakartotinai, gali būti atliekamas vienos ar kelių sričių išorinis vertinimas ar vertinama pagal tikslingai pasirinktus rodiklius.

11. NVŠ išorinio vertinimo grupės vizito trukmė įstaigoje – 2–3 dienos.

12. Švietimo skyriaus vedėjas įsakymu paskiria asmenį, kuris atlieka išorinio vertinimo koordinatoriaus funkciją.

13.     Koordinatoriaus funkciją atliekantis asmuo:

13.1. yra Vertinimo grupės narys;  

13.2. ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki išorinio vertinimo pradžios Vertinimo grupės vadovui elektroniniu paštu išsiunčia NVŠ tiekėjo parengtą įsivertinimo medžiagą;

13.3. derina vertinimo vizito laiką, darbo sąlygas;

13.4. padeda organizuoti susitikimus su atrinktomis grupėmis;

13.5. analizuoja NVŠ teikėjų išorinio vertinimo išvadas, teikia konsultacijas veiklos tobulinimo planų parengimo klausimais, stebi jo įgyvendinimą.

14. Išorinį NVŠ teikėjų vertinimą vykdo Vertinimo grupė:

14.1Vertinimo grupės vadovas:

14.1.1. ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki išorinio vertinimo pradžios Vertinimo grupės nariams elektroniniu paštu išsiunčia vertinamo NVŠ teikėjo parengtą įsivertinimo medžiagą

14.1.2. organizuoja ir koordinuoja vertintojų komandos darbą;

14.1.3. su išorinio vertinimo rezultatų projektu supažindina NVŠ teikėją. Paskutinę vertinimo dieną NVŠ teikėjui ir vertinamo NVŠ teikėjo bendruomenei pristato Vertinimo grupės pirmines išvadas – ne mažiau kaip 5 NVŠ teikėjo stipriuosius ir ne daugiau kaip 3 tobulintinus veiklos aspektus;

14.1.4. NVŠ teikėjų kokybės vertinimo išvadas, parengtas pagal Metodikos 4 priedą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paskutinės vertinimo dienos pateikia vertinamajam NVŠ teikėjui ir Švietimo skyriui;

14.2. Vertinimo grupės nariai:

14.2.1. vadovaujasi NVŠ kokybės išorės vertintojų etikos principais, patvirtintais Metodikos 3 priedu;

14.2.2. analizuoja NVŠ teikėjo parengtus įsivertinimo dokumentus bei su vertinimu susijusią informaciją;

14.2.3. dalyvauja NVŠ teikėjo išorinio vertinimo vizite NVŠ teikėjo įstaigoje;

14.2.4. išorinio vertinimo metu dalyvauja pokalbiuose su vaikais, tėvais (globėjais, rūpintojais), pedagogais (treneriais), vadovais, renka duomenis pagal Metodikos 2 priede nurodytus veiklos rodiklius;

14.2.5. išorinio vertinimo rezultatus fiksuoja Metodikos 2 priedu nustatytoje formoje;

14.2.6. prireikus, stebi ugdymo procesą, stebėjimo metu surinktus duomenis fiksuoja protokole, nurodydami stebėjimo laiką ir rezultatus (išvadas). Per 5 darbo dienas pateikia NVŠ teikėjo veiklos išorinio vertinimo rezultatus ir vertinimo išvadą vertinimo grupės vadovui.

15. Sprendimą dėl ugdymo proceso stebėjimo priima Vertinimo grupė. Ugdymo procesas stebimas tuo atveju, jei Vertinimo grupės išvados nesutampa su įstaigos NVŠ veiklos įsivertinimo išvadomis.

16. NVŠ teikėjas, gavęs išorinio vertinimo rezultatus ir kokybės vertinimo išvadą, su rezultatais ir išvadomis per 10 darbo dienų supažindina bendruomenę, informaciją apie atliktą išorinį vertinimą viešai skelbia įstaigos tinklapyje ar kitose viešojo informavimo priemonėse, parengia veiklos tobulinimo planą ir jį pateikia Švietimo skyriui.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

17. Išoriniam vertinimui organizuoti ir vykdyti naudojamos savivaldybės biudžeto ar kitų teisės aktų nustatyta tvarka numatytos lėšos. 

18. Išorinio vertinimo vykdymo data gali būti pakeista dėl force majeure aplinkybių

19. Švietimo skyrius turi teisę inicijuoti išorinio vertinimo NVŠ teikėjų sąrašo pakeitimą bei yra atsakingas už Tvarkos aprašo įgyvendinimą ir kontrolę.

 

_____________________

part_8d2d5b1dad0f436c900dd220790bfee4_end