ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO VERSLO RĖMIMO FONDO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2009 m. lapkričio 19 d. Nr. T-352
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 551049; 2008, Nr. 113-4290) 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos smulkaus ir vidutinio verslo plėtros įstatymu (Žin., 2002, Nr. 105-4689; 2007, Nr. 132-5354) ir atsižvelgdama į Šiaulių miesto savivaldybės mero 2009 m. birželio 29 d. potvarkiu Nr. M-4 sudarytos Investicijų pritraukimo ir verslo skatinimo programos parengimo darbo grupės išvadas, pateiktas 2009 m. spalio 30 d. protokole Nr. VM-87, Šiaulių miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Pripažinti netekusiais galios:
2.1. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2009 m. balandžio 30 d. sprendimo Nr. T-130 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės smulkaus verslo rėmimo fondo nuostatų patvirtinimo“ 1 ir 2 punktus;
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2009 m. lapkričio 19 d. sprendimu Nr. T-352
ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO VERSLO RĖMIMO FONDO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo fondo nuostatai (toliau - Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo subjektams teikiamos finansinės paramos formas ir dydžius, paramos skyrimo reikalavimus, Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo fondo (toliau - Fondas) administravimo tvarką, reikalavimus paramai gauti, paramos gavėjų atsakomybę ir paramos panaudojimo kontrolę.
2. Nuostatai parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymu (toliau - Įstatymas).
3. Fondas skirtas smulkiojo verslo subjektams, kurių buveinė ar deklaruota gyvenamoji vieta yra Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje, finansiškai remti.
II. SĄVOKOS
5. Šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos:
5.1. smulkiojo verslo subjektas - labai maža įmonė ir maža įmonė, atitinkanti Įstatyme nustatytas sąlygas, ir fizinis asmuo, kuris įstatymų nustatyta tvarka verčiasi ūkine komercine veikla (įskaitant tą, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą);
5.2. paramos gavėjas - smulkiojo verslo subjektas, kuriam Komisija skiria finansinę paramą iš Fondo lėšų;
5.4. kreditorius - bankas, kredito unija, lizingo kompanija, kita kredito įstaiga, suteikianti paskolą paramos gavėjui;
III. FONDO LĖŠOS
6. Fondą sudaro:
6.3. įvairių Savivaldybės rėmėjų - įmonių, bankų, organizacijų, fizinių asmenų (šalies ir užsienio) - pervestos tikslinės lėšos;
IV. FINANSINĖS PARAMOS FORMOS IR MAKSIMALŪS PARAMOS DYDŽIAI
8. Finansinės paramos formos ir maksimalūs paramos dydžiai vienam paramos gavėjui:
Eil. Nr. |
Finansinės paramos formos |
Maksimalus paramos dydis vienam paramos gavėjui |
8.1. |
Dalinis palūkanų padengimas - kai Savivaldybė padengia paramos gavėjui kreditoriaus suteiktos paskolos metų palūkanų dalį, dengdama 4 proc. metinių palūkanų |
iki 5000 Lt |
8.2. |
Dalyvavimo parodoje išlaidų dalinis padengimas - kai Savivaldybė iš Fondo lėšų padengia parodoje dalyvavusio ir savo produkciją (teikiamas paslaugas) pristačiusio paramos gavėjo išlaidų dalį |
iki 1500 Lt |
8.3. |
Verslo planų, investicijų projektų, paraiškų finansinei paramai iš Europos Sąjungos struktūrinių ar kitų fondų gauti rengimo išlaidų dalinis padengimas |
iki 4000 Lt (bet ne daugiau kaip 50 proc. visų dokumentais pagrįstų išlaidų) |
8.4. |
Išlaidų paramos gavėjui, jo darbuotojams konsultuoti ir mokyti padengimas |
iki 1000 Lt |
8.5. |
Įregistruotų naujų įmonių pradinių steigimosi išlaidų (valstybės nustatytų mokesčių) dalinis padengimas |
UAB - iki 400 Lt IĮ - iki 200 Lt |
9. Tam pačiam paramos gavėjui gali būti suteikta finansinė parama pagal 8.1-8.5 punktus iki 20000 Lt per dvejus kalendorinius metus.
11. Paramos gavėjas kreditorių, iš kurio ima paskolą 8.1 punkte nurodytai paramos rūšiai, pasirenka pats.
V. FINANSINĖS PARAMOS SKYRIMAS
14. Paramos iš Fondo lėšų gavimas įforminamas dvišalėse paramos gavėjo ir Savivaldybės paramos sutartyse.
15. Dėl 8.2 ir 8.4 punktuose nurodytų paramos formų gali būti sudaromos dvišalės Savivaldybės ir įmonės, įstaigos ar organizacijos, kuri teikia mokymo ar konsultavimo paslaugas arba organizuoja parodą, sutartys, pagal kurias parama suteikiama paramos gavėjams, tačiau Fondo lėšos tiesiogiai pervedamos atitinkamai įmonei, įstaigai ar organizacijai.
16. Savivaldybei pasirašant paramos sutartį, Savivaldybei atstovauja Savivaldybės administracijos direktorius.
VI. FONDO ADMINISTRATORIAUS FUNKCIJOS
18. Fondo administratorius vykdo šias funkcijas:
18.3. priima ir patikrina smulkiojo verslo subjektų pateiktus finansinei paramai gauti dokumentus ir teikia juos Komisijai;
18.5. seka bei kontroliuoja suteiktų ir negrąžintų paskolų panaudojimą, grąžinimą bei palūkanų mokėjimo ir kitų įsipareigojimų vykdymo grafikus ir informuoja Komisiją;
18.6. priima (gauna) iš paramos gavėjų ataskaitas apie finansinės paramos panaudojimą ir įsipareigojimų vykdymą;
18.7. vadovaudamasis Komisijos protokoliniais sprendimais, skelbia apklausas ar konkursus parinkti įmonėms, įstaigoms ar organizacijoms, kurios teiks mokymo, konsultavimo paslaugas paramos gavėjo darbuotojams (verslininkui), ir teikia Komisijai svarstyti jų prašymus;
18.8. vadovaudamasis Komisijos protokoliniais sprendimais, organizuoja potencialių paramos gavėjų, kurie siekia ploto nuomos išlaidų padengimo Šiaulių mieste vykstančiose parodose (kai vienas iš parodos organizatorių yra Savivaldybė), konkursą ir teikia Komisijai svarstyti;
VII. TEISĖ GAUTI FINANSINĘ PARAMĄ
19. Parama iš Fondo lėšų teikiama, jei jos pageidaujantys smulkiojo verslo subjektai atitinka tokius reikalavimus:
20.1. yra registruoti ar deklaravę gyvenamąją vietą (dirbantys su verslo liudijimais) Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje;
25.2. nėra padarę ekonominio pobūdžio pažeidimų (apie ekonominio pobūdžio pažeidimų padarymą arba nepadarymą deklaruoja pildydami nustatytos formos anketą);
25.4. nekontroliuoja akcijų kitose įmonėse ir jų kontroliuojamoms įmonėms per 2 metus nebuvo inicijuota bankroto procedūra (taikoma 8.5 punkte nurodytai paramos formai).
26. Finansinė parama neteikiama smulkiojo verslo subjektams, kurie verčiasi tokia veikla: alkoholinių gėrimų gamyba; tabako gaminių gamyba; mažmenine, didmenine, komisine prekyba; finansiniu tarpininkavimu; draudimo veikla ir pensijų lėšų kaupimu; nekilnojamojo turto operacijomis; konsultacine veikla, išskyrus buhalterines paslaugas; teisine veikla; azartinių lošimų ir lažybų organizavimo veikla.
27. Jei paramą norinčių gauti smulkiojo verslo subjektų poreikiai paramai yra didesni nei tuo metu Fondo turimos lėšos, prašymai ir paraiškos tenkinami atsižvelgiant į šiuos kriterijus: verslo svarbą miestui, verslo idėjos originalumą, sukuriamų naujų darbo vietų skaičių, prašomos paramos dydį.
28. Paramos formoms, nustatytoms 8.2 ir 8.4 punktuose, įgyvendinti reikalingos apklausos ar konkurso pradžią ir sąlygas nustato Komisija protokoliniame sprendime ir apie tai skelbia vietinėje spaudoje ir Savivaldybės interneto svetainėje. Skelbime nurodo datas, kada turi būti pateikiamos ir kada bus svarstomos paraiškos.
VIII. DOKUMENTAI FONDO FINANSINEI PARAMAI GAUTI
29. Smulkiojo verslo subjektai, norintys gauti Fondo finansinę paramą, Komisijai pateikia atitinkamą kiekvienai paramos rūšiai pagal 8.1-8.5 punktus nustatytos formos prašymą ir anketą finansinei paramai gauti su visais prašyme ir anketoje reikalaujamais dokumentais.
30. Prašymo ir anketos formos tvirtinamos Komisijos protokoliniu sprendimu ir yra skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje.
IX. PARAMOS GAVĖJŲ ATSAKOMYBĖ IR JŲ VEIKLOS KONTROLĖ
32. Jei prieš skiriant paramą ar po faktinio paramos skyrimo paaiškėja, kad smulkiojo verslo subjektas buvo padaręs ekonominio pobūdžio pažeidimų, administratorius turi teisę kreiptis į Komisiją su prašymu nebeskirti paramos ir reikalauti grąžinti paskirtą paramą.
33. Paramos gavėjas privalo sudaryti paramos sutartį per du mėnesius nuo dienos, kada įvyko Komisijos posėdis, kuriame buvo nuspręsta skirti paramą paramos gavėjui. Priešingu atveju, parama neskiriama.
34. Paramos gavėjo ir Savivaldybės tarpusavio įsipareigojimai ir atsakomybė nustatomi paramos sutartyse. Kiekvienu paramos skyrimo atveju sudaromos atskiros sutartys.
35. Kaip sutarties šalys laikosi sutartyje prisiimtų įsipareigojimų, turi teisę kontroliuoti Fondo administratorius, Komisijos nariai ir Savivaldybės kontrolieriaus tarnyba.
X. KITOS NUOSTATOS
37. Tai, kas nereglamentuota šiuose Nuostatuose, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.