ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SMULKAUS VERSLO RĖMIMO FONDO
NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2009 m. balandžio 30 d. Nr. T-130
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 6 straipsnio 38 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos smulkaus ir vidutinio verslo plėtros įstatymo (Žin., 1998, Nr. 109-2993; 2007, Nr. 1325354) 6 straipsnio 4 punktu, atsižvelgdama į Šiaulių miesto savivaldybės smulkaus verslo rėmimo fondo komisijos 2009 m. vasario 5 d. posėdžio protokolą Nr. VAK-24 ir 2009 m. balandžio 15 d. posėdžio protokolą Nr. VAK-102, Šiaulių miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Nustatyti, kad 2009 metais finansinė parama iš Šiaulių miesto savivaldybės smulkaus verslo rėmimo fondo lėšų gali būti teikiama tik šio fondo nuostatų 7.2 ir 7.5 punktuose nurodytomis paramos formomis.
3. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2006 m. gruodžio 21 d. sprendimo Nr. T-439 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės smulkaus verslo rėmimo fondo nuostatų ir Šiaulių miesto savivaldybės smulkaus verslo rėmimo komisijos darbo reglamento patvirtinimo“ 1 punktą.
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2009 m. balandžio 30 d. sprendimu Nr. T-130
ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SMULKAUS VERSLO RĖMIMO FONDO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių miesto savivaldybės smulkaus verslo rėmimo fondo nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo subjektams teikiamos finansinės paramos formas ir dydžius, paramos skyrimą, Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo fondo (toliau – Fondas) administravimo tvarką, reikalavimus paramai gauti, paramos gavėjų atsakomybę ir paramos panaudojimo kontrolę.
2. Nuostatai parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos smulkaus ir vidutinio verslo plėtros įstatymu (toliau – Įstatymas).
3. Fondas skirtas finansiškai remti smulkiojo verslo subjektams, kurių buveinė ar deklaruota gyvenamoji vieta yra Šiaulių miesto savivaldybėje.
II. VARTOJAMOS SĄVOKOS
5. Šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos:
5.1. smulkiojo verslo subjektas – labai maža įmonė, maža įmonė, atitinkanti Įstatymo 3 straipsnyje nustatytas sąlygas ir verslininkas, atitinkantis Įstatymo 4 straipsnyje nustatytas sąlygas;
5.2. verslininkas – fizinis asmuo, kuris įstatymų nustatyta tvarka verčiasi ūkine komercine veikla (įskaitant tą, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą);
5.3. paramos gavėjas – smulkiojo verslo subjektas, kuriam Komisija skiria finansinę paramą iš Fondo lėšų;
5.5. kreditorius – bankas, kredito unija, lizingo kompanija, kita kredito įstaiga, suteikianti paskolą paramos gavėjui;
III. FONDO LĖŠOS
6. Fondą sudaro:
6.3. įvairių Savivaldybės rėmėjų – įmonių, bankų, organizacijų, fizinių asmenų (šalies ir užsienio) – pervestos tikslinės lėšos;
IV. FINANSINĖS PARAMOS FORMOS IR MAKSIMALŪS PARAMOS DYDŽIAI
7. Finansinės paramos formos ir maksimalūs paramos dydžiai vienam paramos gavėjui:
Eil.
Nr. |
Finansinės paramos formos |
Maksimalus paramos dydis vienam paramos gavėjui |
7.1. |
Dalinis palūkanų padengimas – kai Savivaldybė padengia paramos gavėjui kreditoriaus suteiktos paskolos metų palūkanų dalį, dengdama 4 proc. metinių palūkanų |
iki 5000 Lt |
7.2. |
Dalyvavimo parodoje išlaidų dalinis padengimas – kai Savivaldybė iš Fondo lėšų padengia parodoje (Šiaulių mieste vyksiančioje parodoje, kurios vienas iš organizatorių yra Savivaldybė) dalyvavusio ir savo produkciją (teikiamas paslaugas) pristačiusio paramos gavėjo išlaidų dalį |
iki 1500 Lt |
7.3. |
Verslo planų, investicijų projektų, paraiškų finansinei paramai iš kitų fondų gauti rengimo išlaidų dalinis padengimas |
iki 2000 Lt |
7.4. |
Išlaidų paramos gavėjo darbuotojams (verslininkui) konsultuoti ir mokyti padengimas |
iki 1000 Lt |
7.5. |
Įregistruotų naujų įmonių ir bendrovių pradinių steigimosi išlaidų (valstybės nustatytų mokesčių) dalinis padengimas |
UAB – 400 Lt IĮ – 200 Lt |
8. Tam pačiam paramos gavėjui gali būti suteikta finansinė parama, neribojant paramos gavimo skaičiaus, ne daugiau kaip už 5000 Lt bendros paramos sumos.
11. Prašymas įregistruotų naujų įmonių ar bendrovių pradinėms steigimosi išlaidoms iš dalies padengti turi būti pateiktas per šešis mėnesius nuo įmonės ar bendrovės įregistravimo datos.
V. FINANSINĖS PARAMOS SKYRIMAS
14. Paramos iš Fondo lėšų gavimas įforminamas dvišalėse paramos gavėjo ir Savivaldybės paramos sutartyse. Dėl kai kurių paramos formų (7.2 ir 7.4 punktai) gali būti sudaromos dvišalės Savivaldybės ir įmonės, įstaigos ar organizacijos, kuri teikia mokymo ar konsultavimo paslaugas arba organizuoja parodą, sutartys, pagal kurias parama suteikiama paramos gavėjams, tačiau Fondo lėšos tiesiogiai pervedamos atitinkamai įmonei, įstaigai ar organizacijai.
15. Savivaldybei pasirašant paramos sutartį, Savivaldybei atstovauja Savivaldybės administracijos direktorius.
VI. FONDO LĖŠŲ SAUGOJIMAS
VII. FONDO ADMINISTRATORIAUS FUNKCIJOS
18. Fondo administratorius vykdo šias funkcijas:
18.3. priima ir patikrina smulkiojo verslo subjektų pateiktus finansinei paramai gauti dokumentus ir teikia juos Komisijai;
18.5. seka bei kontroliuoja suteiktų ir negrąžintų paskolų panaudojimą, grąžinimą bei palūkanų mokėjimo ir kitų įsipareigojimų vykdymo grafikus ir informuoja Komisiją;
18.6. priima (gauna) iš paramos gavėjų ataskaitas apie finansinės paramos panaudojimą ir įsipareigojimų vykdymą;
18.7. vadovaudamasis Komisijos protokolais, skelbia apklausas ar konkursus parinkti įmonėms, įstaigoms ar organizacijoms, kurios teiks mokymo, konsultavimo paslaugas paramos gavėjo darbuotojams (verslininkui), ir teikia Komisijai svarstyti jų prašymus;
18.8. vadovaudamasis Komisijos protokoliniais nutarimais, organizuoja potencialių paramos gavėjų, kurie siekia ploto nuomos išlaidų padengimo Šiaulių mieste vykstančiose parodose (kai vienas iš parodos organizatorių yra Savivaldybė), konkursą ir teikia Komisijai svarstyti;
18.10. teikia Komisijai tvirtinti metinę Fondo lėšų panaudojimo ataskaitą ir informuoja apie paramos gavėjų įsipareigojimų įvykdymą;
VIII. TEISĖ GAUTI FINANSINĘ PARAMĄ
19. Parama iš Fondo lėšų teikiama, jei jos pageidaujantys smulkiojo verslo subjektai atitinka tokius reikalavimus:
20. Finansinė parama neteikiama smulkiojo verslo subjektams, kurie verčiasi tokia veikla: alkoholinių gėrimų gamyba; tabako gaminių gamyba; mažmenine, didmenine, komisine prekyba; finansiniu tarpininkavimu; draudimo veikla ir pensijų lėšų kaupimu; nekilnojamojo turto operacijomis; konsultacine veikla, išskyrus buhalterines paslaugas; teisine veikla; azartinių lošimų ir lažybų organizavimo veikla.
21. Jei paramą norinčių gauti smulkiojo verslo subjektų poreikiai paramai yra didesni nei leidžia Fondo turimos lėšos, prašymai ir paraiškos tenkinami atsižvelgiant į šiuos kriterijus: verslo svarbą miestui, verslo idėjos originalumą, sukuriamų naujų darbo vietų skaičių, prašomos paramos dydį.
22. Paramos formoms, nustatytoms 7.2 ir 7.4 punktuose, įgyvendinti reikalingos apklausos ar konkurso pradžią ir sąlygas nustato Komisija protokoliniu nutarimu ir apie tai skelbia vietinėje spaudoje ir Savivaldybės interneto svetainėje. Skelbime nurodo datas, kada turi būti pateikiamos ir kada bus svarstomos paraiškos.
IX. DOKUMENTAI FONDO FINANSINEI PARAMAI GAUTI
23. Smulkiojo verslo subjektai, norintys gauti Fondo finansinę paramą, Komisijai pateikia:
23.1. nustatytos formos prašymą finansinei paramai gauti (forma patvirtinta 2008 m. liepos 31 d. Komisijos protokolu Nr. VAK-218, skelbiama Savivaldybės tinklalapyje);
23.2. nustatytos formos paramos gavėjo anketą (forma patvirtinta 2008 m. liepos 31 d. Komisijos protokolu Nr. VAK-218, skelbiama Savivaldybės tinklalapyje);
X. PARAMOS GAVĖJŲ ATSAKOMYBĖ IR JŲ VEIKLOS KONTROLĖ
25. Paramos gavėjas privalo sudaryti paramos sutartį per du mėnesius nuo dienos, kada įvyko Komisijos posėdis, kuriame buvo nuspręsta skirti paramą paramos gavėjui. Priešingu atveju parama neskiriama.
26. Paramos gavėjo ir Savivaldybės tarpusavio įsipareigojimai ir atsakomybė nustatoma sutartyse. Kiekvienu paramos skyrimo atveju sudaromos atskiros sutartys.
27. Kaip sutarties šalys laikosi sutartyje prisiimtų įsipareigojimų, turi teisę kontroliuoti Fondo administratorius, Komisijos nariai ir Savivaldybės kontrolieriaus tarnyba.