PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PANEVĖŽIO RAJONO KREKENAVOS MYKOLO ANTANAIČIO GIMNAZIJOS IR ĖRIŠKIŲ JUOZO BALČIKONIO PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2011 m. vasario 23 d. Nr. T-41
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin. 1995, Nr. 104-2322; 2010, Nr. 15-699) 6 straipsniu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 91-2832; 2008, Nr. 113-4290) 18 straipsnio 1 dalimi, Reikalavimais valstybinių ir savivaldybių mokyklų nuostatams, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. ISAK-1162 (Žin., 2004, Nr. 124-4495; 2009, Nr. 61-2449), ir Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2010 m. sausio 21 d. sprendimu Nr. T-2 „Dėl Savivaldybės tarybos 2005 m. birželio 23 d. sprendimo Nr. T-801 „Dėl Panevėžio rajono savivaldybės bendrojo lavinimo mokyklų tinklo pertvarkos 2005-2012 metų bendrojo plano patvirtinimo“ pakeitimo“, Panevėžio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti pridedamus:
2. Įgalioti:
2.1. Vaidą Pocių, Panevėžio rajono Krekenavos Mykolo Antanaičio gimnazijos direktorių, pasirašyti Krekenavos Mykolo Antanaičio gimnazijos nuostatus ir teisės aktų nustatyta tvarka juos įregistruoti Juridinių asmenų registre.
3. Pripažinti netekusiais galios:
3.1. Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2007 m. kovo 22 d. sprendimo Nr. T-66 „Dėl Panevėžio rajono Krekenavos Mykolo Antanaičio vidurinės mokyklos pavadinimo ir nuostatų patvirtinimo“ 2 punktą nuo Panevėžio rajono Krekenavos Mykolo Antanaičio gimnazijos nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre.
PATVIRTINTA
Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. vasario 23 d. sprendimu Nr. T-41
PANEVĖŽIO RAJONO KREKENAVOS MYKOLO ANTANAIČIO GIMNAZIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šie nuostatai reglamentuoja Panevėžio rajono Krekenavos Mykolo Antanaičio gimnazijos (toliau - gimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, pertvarkymo ar likvidavimo tvarką.
5. 1533 m. įkurta parapinė mokykla (Lietuvos Bažnyčios istorija. V., 2005). 1919 m. pradinė mokykla reorganizuojama į progimnaziją. 1947 m. progimnazija reorganizuojama į gimnaziją. 1949 m. gimnazija pertvarkoma į vidurinę mokyklą. 1994 m. mokyklai suteiktas Mykolo Antanaičio vardas. Švietimo ir mokslo ministro 2007 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. ISAK-468 akredituota vidurinio ugdymo programa. Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2007 m. kovo 22 d. sprendimu Nr. T-66 mokykla vėl pavadinta gimnazija.
16. Gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją sąskaitą ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II. GIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
19. Kitos švietimo veiklos rūšys: bendrasis pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10, pradinis ugdymas - kodas 85.20.
20. Gimnazijos tikslas - plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.
21. Gimnazijos uždaviniai:
21.2. padėti mokiniams išsiugdyti vertybines orientacijas, leidžiančias tapti dorais, siekiančiais žinių, savarankiškais, atsakingais, patriotiškai nusiteikusiais žmonėmis, įsisavinti žinių visuomenei būdingą informacinę kultūrą, užtikrinant gimtosios ir užsienio kalbų mokėjimą, informacinį raštingumą, šiuolaikinę socialinę kompetenciją ir gebėjimus savarankiškai kurti savo gyvenimą;
21.3. perteikti mokiniams tautinės ir etninės kultūros pagrindus, Europos ir pasaulio humanistinės kultūros tradicijas ir vertybes, garantuoti tautos, krašto kultūros tęstinumą, jos tapatybės išsaugojimą, nuolatinį jos vertybių kūrimą, puoselėti krašto atvirumą ir dialogiškumą
21.4. sudaryti sąlygas mokiniams įgyti demokratijos tradicijas įkūnijančius pilietinės bei politinės kultūros pagrindus, išplėtoti gebėjimus ir patirtį, būtiną asmenims, kaip kompetentingiems Lietuvos piliečiams, europinės ir pasaulinės bendrijos, daugiakultūrinės visuomenės nariams;
21.5. sudaryti sąlygas mokiniams rinktis savo polinkius, gabumus ir siekius atitinkantį ugdymosi kelią, galimybes prireikus motyvuotai keisti savo pasirinkimą, nustatyti mokinių kūrybinius gebėjimus ir pagal tai padėti jiems įsigyti profesinę kvalifikaciją ir kompetenciją, atitinkančią šiuolaikinį kultūros bei technologijų lygį;
21.6. skatinti mokinių lygybę ir solidarumą su žmonėmis, turinčiais skirtingus gebėjimus, kitokias socialines galimybes nei dauguma, siekti socialinio mokinių solidarumo, išmokyti teikti socialinę paramą artimiesiems;
22. Gimnazijos funkcijos:
22.1. formuoja ir įgyvendina ugdymo turinį pagal Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintus bendruosius arba jos nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus ir bendrąsias programas, paiso mokinių poreikių įvairovės, derindama ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymo(si) būdus ir tempą;
22.5. siūlo ir taiko įvairius mokymo(si) būdus, kad pasiektų valstybinių išsilavinimo standartų nustatytus pasiekimų lygmenis;
22.7. teikia specialiąją pedagoginę pagalbą specialiųjų poreikių turintiems vaikams, organizuoja jų ugdymą bendrosiose klasėse, pripažindama jų gebėjimus ir potencines galias;
22.8. esant reikalui gali organizuoti parengiamųjų, išlyginamųjų klasių, grupių, pailgintos darbo dienos grupių darbą;
22.9. sudaro higienines, materialines, pedagogines, psichologines sąlygas, laiduojančias psichinį bei fizinį vaiko saugumą ir asmenybės brandą;
22.12. atlieka gimnazijos veiklos kokybės įsivertinimą vadovaudamiesi Bendrojo lavinimo mokyklos veiklos kokybės įsivertinimo rekomendacijomis;
22.13. sudaro sąlygas mokiniams burtis į vaikų ir jaunimo organizacijas, kurių veikla lemia dorovinę, pilietinę, kultūrinę, fizinę bei socialinę brandą, lavintis saviugdos ir saviraiškos būreliuose, dalyvauti visuomenės gyvenime, taikiuose susirinkimuose, kurių veikla neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams;
22.15. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
22.16. vykdo alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, smurto ir patyčių prevenciją, vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonių organizavimą;
22.17. dalyvauja savivaldybės, šalies ir tarptautiniuose projektuose, ugdymo pasiekimų tyrimuose ir patikrinimuose;
III. GIMNAZIJOS TEISĖS
24. Gimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius bei atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
24.6. dalyvauti konkursuose, olimpiadose, sportinėse varžybose rajone, Lietuvos Respublikos teritorijoje ir už Lietuvos ribų;
24.8. pagal savo kompetenciją gauti iš valstybės ir savivaldybių įstaigų duomenis, kurių reikia gimnazijos uždaviniams ir funkcijoms vykdyti;
IV. GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
25. Gimnazijos veikla organizuojama pagal:
25.1. direktoriaus patvirtintą gimnazijos strateginį planą, kuriam yra pritarusios gimnazijos taryba bei gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;
25.2. direktoriaus patvirtintą gimnazijos metinę veiklos programą, kuriai yra pritarusios gimnazijos taryba bei gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;
25.3. direktoriaus patvirtintą gimnazijos ugdymo planą, kuriam yra pritarusi gimnazijos taryba bei gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;
26. Gimnazijai vadovauja direktorius, kurį į pareigas atviro konkurso būdu skiria ir atleidžia iš j ų gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ar jos įgaliotas asmuo.
27. Direktorius:
27.1. suderinęs su Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriumi ar jo įgaliotu asmeniu, tvirtina gimnazijos vidaus struktūrą, gimnazijos darbuotojų pareigybių sąrašą;
27.2. nustato mokyklos tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojų ugdymui ir ūkio reikalams veiklos sritis;
27.3. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo gimnazijos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
27.4. priima mokinius Panevėžio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
27.6. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias bei sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
27.7. vadovauja gimnazijos strateginio plano, metinės veiklos programos rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja gimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina gimnazijos veiklą, materialinius ir intelektualinius išteklius;
27.12. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja gimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
27.13. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
27.15. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
27.17. skiria vadybines funkcijas pavaduotojams, atsižvelgdamas į priskirtas gimnazijos veiklos kuravimo sritis, sudaro jiems galimybes savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už atliktą darbą;
27.18. sudaro specialiojo ugdymo komisiją, rūpinasi specialiųjų poreikių mokinių, vaikų, kuriems skirtos minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės, ugdymu ir socialinės pedagoginės, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios, informacinės ir kitos pagalbos teikimo organizavimu;
27.20. analizuoja gimnazijos veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoja gimnazijos veiklos kokybės įsivertinimą;
V. GIMNAZIJOS SAVIVALDA
28. Gimnazijoje veikia šios savivaldos institucijos: gimnazijos taryba, mokytojų taryba, metodinė taryba, mokinių parlamentas, klasių tėvų komitetai.
29. Gimnazijos taryba - aukščiausioji gimnazijos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei.
30. Gimnazijos taryba telkia mokinių, jų tėvų (globėjų, rūpintojų) ir mokytojų atstovus svarbiausiems gimnazijos veiklos tikslams numatyti ir uždaviniams spręsti.
31. Gimnazijos taryba savo darbe vadovaujasi gimnazijos tarybos nuostatais, patvirtintais gimnazijos direktoriaus.
32. Gimnazijos tarybą lygiomis dalimis sudaro: 5 mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai), 5 mokiniai ir 5 mokytojai. Gimnazijos taryba renkama 2 metams. Jei per tą laikotarpį tarybos narys išvyko ar dėl kitų priežasčių negali dalyvauti tarybos veikloje, nustatyta tvarka išrenkami nauji nariai. Jų kadencija baigiasi kartu su visos tarybos įgaliojimais.
33. Į gimnazijos tarybą slaptu balsavimu renka:
34. Į gimnazijos tarybą išrenkami asmenys, surinkę daugiausia balsų. Balsams pasiskirsčius po lygiai, balsuojama pakartotinai, į balsavimo kortelę įrašant vienodai daugiausia balsų gavusių pretendentų pavardes.
35. Gimnazijos tarybos pirmininką renka tarybos nariai. Gimnazijos direktorius negali būti gimnazijos tarybos pirmininku.
36. Gimnazijos tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma. Gimnazijos tarybos nutarimus, kurie prieštarauja gimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, gimnazijos direktorius teikia tarybai svarstyti iš naujo.
37. Gimnazijos taryba už veiklą atsiskaito ją rinkusiems gimnazijos bendruomenės nariams nuostatuose nustatyta tvarka.
38. Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija bei švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustačiusios, kad gimnazijos tarybos sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems gimnazijos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo gimnazijos tarybai juos svarstyti iš naujo. Gimnazijos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
39. Gimnazijos tarybos funkcijos:
39.1 teikia siūlymus dėl gimnazijos veiklos perspektyvų, pagrindinių darbo krypčių, pritaria gimnazijos strateginiam planui, metinei veiklos programai, darbo tvarkos taisyklėms, kitiems gimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems gimnazijos direktoriaus;
39.2 išklauso gimnazijos metinę veiklos ataskaitą ir teikia siūlymus gimnazijos direktoriui dėl gimnazijos veiklos tobulinimo;
39.3 teikia siūlymus gimnazijos direktoriui dėl gimnazijos nuostatų pakeitimo, gimnazijos vidaus struktūros tobulinimo;
39.5 skiria atstovus į mokytojų atestacijos komisiją ir atviro konkurso laisvai gimnazijos direktoriaus vietai užimti komisiją;
40. Mokytojų taryba - nuolat veikianti gimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro gimnazijos direktorius, pavaduotojai ugdymui, visi gimnazijoje dirbantys mokytojai ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų gimnazijos savivaldos institucijų atstovai.
41. Mokytojų taryba savo darbe vadovaujasi mokytojų tarybos nuostatais, patvirtintais gimnazijos direktoriaus.
42. Mokytojų tarybai vadovauja gimnazijos direktorius, kuris ir šaukia mokytojų tarybos posėdžius. Mokytojų tarybos sekretorių renka mokytojų tarybos nariai vieneriems metams.
43. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.
44. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma.
45. Mokytojų tarybos funkcijos:
45.1 aptaria bendruosius švietimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo rezultatus,
pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;
45.2 diskutuoja dėl gimnazijos veiklos programos, aptaria ugdymo planų, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo ir bendrojo išsilavinimo standartų pasiekimo klausimus;
46. Metodinė taryba - institucija, jungianti gimnazijos mokytojus pedagogikos teorijos ir praktikos uždaviniams spręsti, atliekanti koordinavimo bei konsultavimo funkcijas.
48. Metodinę tarybą sudaro metodinių grupių pirmininkai, o metodinę grupę sudaro visi vieno arba kelių gretimų dalykų gimnazijoje dirbantys mokytojai. Grupei vadovauja visuotiniame grupės susirinkime išrinktas pirmininkas - mokytojas, turintis metodinės veiklos patirties.
49. Metodinės tarybos funkcijos:
51. Mokinių parlamentas vadovaujasi demokratiniais rinkimų principais: slaptumu, visuotinumu, konkurencija, periodiškumu, aiškiu procedūros apibrėžtumu. Mokinių parlamentas veikia pagal mokinių parlamento nuostatus, patvirtintus gimnazijos direktoriaus.
52. Gimnazijoje veikia klasių tėvų komitetai, kuriuos kiekvienų mokslo metų pradžioje klasių mokinių tėvai renka balsų dauguma klasių tėvų susirinkime. Klasių tėvų komitetai kartu su klasių vadovais planuoja klasių tėvų susirinkimus, aptaria mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti išvykas, ekskursijas, renginius, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymus gimnazijos tarybai ir direktoriui.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR
ATESTACIJA
53. Darbuotojai į darbą gimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
54. Gimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS
VEIKLOS KONTROLĖ
56. Gimnazija patikėjimo teise valdo perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus ir Panevėžio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
57. Gimnazijos lėšos:
57.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Panevėžio rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas programų sąmatas;
57.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanos ir kitais teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
59. Gimnazija buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
62. Gimnazijos nuostatai keičiami ir papildomi steigėjo, gimnazijos direktoriaus ar gimnazijos tarybos iniciatyva.
PATVIRTINTA
Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. vasario 23 d. sprendimu Nr. T- 41
PANEVĖŽIO RAJONO ĖRIŠKIŲ JUOZO BALČIKONIO PAGRINDINĖS
MOKYKLOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio rajono Ėriškių Juozo Balčikonio pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau - nuostatai) reglamentuoja Panevėžio rajono Ėriškių Juozo Balčikonio pagrindinės mokyklos (toliau - mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotoj ų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
5. Mokykla kaip pradinė mokykla įsteigta 1908 metais. Mokyklos veiklos pradžia sutampa su įsteigimo data (1908 m.), nuo 1937 metų - Ėriškių Juozo Balčikonio pradžios mokykla. Nuo 1952 m. Ėriškių pradžios mokykla - septynmetė, nuo 1962 m. - aštuonmetė, tačiau be profesoriaus J. Balčikonio vardo. Nuo 1986 m. Ėriškių mokykla tampa devynmete, o 1992 m. pervadinama į pagrindinę. 1996 m. mokykla - Ėriškių Juozo Balčikonio pagrindinė mokykla. Nuo 1999 m. - dešimtmetė. Nuo 2010 m. - pagrindinė 8 klasių mokykla.
14. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija - Panevėžio rajono savivaldybės taryba.
17. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ
IŠDAVIMAS
20. Kitos švietimo veiklos rūšys: ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas - kodas 85.10.10., priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas - kodas 85.10.20., pradinis ugdymas - kodas 85.20.
22. Mokyklos veiklos tikslai: formuoti ir įgyvendinti mokinių ugdymo turinį pagal Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintų Bendrojo lavinimo mokyklų bendrųjų ugdymo planų pagrindu sudarytą mokyklos ugdymo planą, bendrąsias programas ir pagal jas sukurtas individualiąsias programas bei išsilavinimo standartus, mokyklos metinę veiklos programą ir mokyklos strateginį planą.
23. Mokyklos veiklos uždaviniai:
24. Mokyklos funkcijos:
24.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir mokyklos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
24.3. vykdo pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies, specialiąją pradinio ugdymo, specialiąją pagrindinio ugdymo pirmosios dalies, neformaliojo vaikų švietimo programas; sutartyse sutartus įsipareigojimus; užtikrina geros kokybės švietimą;
24.4. išduoda mokymosi pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo pirmosios dalies programas pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
24.5. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
24.6. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą bei minimalios priežiūros priemones;
24.7. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
24.8. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
24.10. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
24.11. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
24.13. viešai skelbia informaciją apie mokyklos veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
25. Nustatant mokyklos funkcijas vadovaujamasi ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį, pagrindinį ugdymą, neformalųjį vaikų švietimą, švietimo pagalbą, vaiko minimalią ar vidutinę priežiūrą reglamentuojančiais teisės aktais.
III. MOKYKLOS TEISĖS
27. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
27.6. dalyvauti konkursuose, olimpiadose, sportinėse varžybose rajone, Lietuvos Respublikos teritorijoje ir už Lietuvos ribų;
IV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
28. Mokyklos veikla organizuojama pagal:
28.1. direktoriaus patvirtintą mokyklos strateginį planą, kuriam yra pritarusios mokyklos taryba ir Panevėžio rajono savivaldybės taryba.
28.2. direktoriaus patvirtintą mokyklos metinę veiklos programą, kuriai yra pritarusios mokyklos taryba ir Panevėžio rajono savivaldybės taryba;
29. Mokyklai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas atviro konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka.
30. Direktorius:
30.1. suderinęs su Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriumi, tvirtina mokyklos vidaus struktūrą, mokyklos darbuotojų pareigybių sąrašą;
30.2. nustato mokyklos tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojo ugdymui ir ūkio reikalams veiklos sritis;
30.3. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
30.4. priima vaikus ir mokinius Panevėžio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
30.6. sudaro ugdytiniams, mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su ugdymusi, mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
30.7. vadovauja mokyklos strateginio plano, metinės veiklos programos rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina mokyklos veiklą, materialinius ir intelektualinius išteklius;
30.12. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina j ų optimalų valdymą ir naudojimą;
30.13. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
30.15. bendradarbiauja su ugdytinių ir mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą ugdytiniui, mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
30.17. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui ugdymui;
31. Mokyklos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi mokykloje, už demokratinį mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, mokyklos veiklos rezultatus; už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonių įgyvendinimą ir kita.
V. MOKYKLOS SAVIVALDA
32. Mokyklos taryba - aukščiausioji mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei. Mokyklos tarybos nuostatus tvirtina mokyklos direktorius.
33. Mokyklos tarybą lygiomis dalimis sudaro: 3 mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai), 3 mokiniai ir 3 mokytojai. Mokyklos taryba renkama 3 metams. Jei per tą laikotarpį tarybos narys išvyko ar dėl kitų priežasčių negali dalyvauti tarybos veikloje, nustatyta tvarka išrenkami nauji nariai. Jų kadencija baigiasi kartu su visos tarybos įgaliojimais.
33. Į Mokyklos tarybą slaptu balsavimu renka:
34. Į mokyklos tarybą išrenkami asmenys, surinkę daugiausia balsų. Balsams pasiskirsčius po lygiai, balsuojama pakartotinai, į balsavimo kortelę įrašant vienodai daugiausia balsų gavusių pretendentų pavardes.
35. Mokyklos tarybos pirmininką renka tarybos nariai. Mokyklos direktorius negali būti mokyklos tarybos pirmininku.
36. Mokyklos tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma. Mokyklos tarybos nutarimus, kurie prieštarauja mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, mokyklos direktorius prašo svarstyti iš naujo.
37. Mokyklos taryba už veiklą vieną kartą per metus atsiskaito ją rinkusiems mokyklos bendruomenės nariams.
38. Mokyklos steigėjas, švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustačiusios, kad tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Mokyklos tarybai juos svarstyti iš naujo. Mokyklos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
39. Mokyklos taryba:
39.1. teikia siūlymus dėl mokyklos veiklos perspektyvų, pagrindinių darbo krypčių, pritaria mokyklos strateginiam veiklos planui, darbo tvarkos taisyklėms, ugdymo planui, metinei veiklos programai, kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems mokyklos direktoriaus;
39.2. išklauso mokyklos metinę veiklos ataskaitą ir teikia siūlymus mokyklos direktoriui dėl mokyklos veiklos tobulinimo;
39.3. teikia siūlymus mokyklos direktoriui dėl mokyklos nuostatų pakeitimo, mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;
40. Mokytojų taryba - nuolat veikianti mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, visi mokykloje dirbantys mokytojai ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų mokyklos savivaldos institucijų atstovai.
41. Mokytojų tarybai vadovauja mokyklos direktorius, kuris šaukia mokytojų tarybos posėdžius. Mokytojų tarybos sekretorių renka mokytojų tarybos nariai vieneriems metams.
42. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus mokyklos direktorius gali sušaukti neeilinį mokytojų tarybos posėdį.
44.1. aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;
44.2. diskutuoja dėl mokyklos veiklos programos, aptaria ugdymo planų, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo ir bendrojo išsilavinimo standartų pasiekimo klausimus;
44.3. aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio, mitybos klausimus, svarsto ir priima sprendimus teisės aktų nustatytais ir mokyklos dirbančiųjų teikiamais klausimais.
44. Mokinių taryba - mokinių aukščiausia savivaldos institucija, renkama 5-8 klasių deleguotų mokinių susirinkime slaptu balsavimu balsų dauguma iš 7 mokinių. Jai vadovauja tarybos pirmininkas, išrinktas slaptu balsavimu vieneriems metams. Mokinių tarybos nuostatus tvirtina mokytojų taryba.
45. Mokinių taryba:
45.3. inicijuoja ir organizuoja mokyklos kultūros ir sporto renginius, talkas, labdaros akcijas mokyklos bendruomenės ir visuomenės labui;
45.4. teikia siūlymus dėl Mokyklos nuostatų, darbo tvarkos taisyklių pataisų, ugdymo turinio diferencijavimo, mokymo organizavimo tvarkos, veiklos programos ir kitais praktiniais mokymo veiklos klausimais;
46. Mokytojų metodinė taryba:
46.1. ją sudaro 3 dalykų mokytojai, turintys metodinės veiklos patirties. Metodinė taryba veikia pagal mokyklos direktoriaus patvirtintą darbo reglamentą.
46.2. metodinei tarybai vadovauja pirmininkas, turintis ne žemesnę kaip vyresniojo mokytojo kvalifikacinę kategoriją;
47. Mokykloje veikia klasių tėvų komitetai, kuriuos kiekvienų mokslo metų pradžioje klasės moksleivių tėvai renka slaptu balsavimu susirinkime. Klasių tėvų komitetai kartu su klasės vadovu planuoja klasės tėvų susirinkimus, aptaria mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos apie vaikus klausimus, padeda organizuoti išvykas, ekskursijas, renginius, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymus mokyklos tarybai ir direktoriui.
48. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualiais klausimais mokyklos direktorius gali organizuoti klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų vadovų pasitarimus.
49. Darbuotojai į darbą mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
50. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS
VEIKLOS KONTROLĖ
52. Mokykla valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Panevėžio rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
53. Mokyklos lėšos:
53.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Panevėžio rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
53.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanos ir kitais teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
55. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
58. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi steigėjo, mokyklos direktoriaus ar mokyklos tarybos iniciatyva.