PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBES ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ
OPERACIJŲ CENTRO SUDARYMO IR NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2010 m. spalio 8 d. Nr. A-887
Panevėžys
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo (Žin., 1998, Nr. 155-3230; 2006, Nr. 72-2691; 2009, Nr. 159-7207) 14 straipsnio 5 punktu, Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašu, patvirtinu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugpjūčio 25 d. nutarimu Nr.1213 (Žin., 2010, Nr. 102-5272):
2. T v i r t i n u Panevėžio rajono savivaldybės ekstremalių situacijų operacijų centro nuostatus (pridedama).
PATVIRTINTA
Panevėžio rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2010 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. A-887
PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ
OPERACIJŲ CENTRAS
I. OPERACIJŲ CENTRO KOORDINATORIUS
II. OPERACINIO VERTINIMO IR EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ PREVENCIJOS
GRUPĖ
1. Arūnas Šniukšta, Panevėžio apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos viršininko pavaduotojas (grupės vadovas).
4. Giedrius Masiulis, Panevėžio apskrities VPK Panevėžio rajono PK Viešosios tvarkos skyriaus viršininkas.
5. Rimantas Makrickas, VĮ „Panevėžio regiono keliai" Darbų saugos ir personalo skyriaus viršininkas.
6. Danutė Pajėdienė, VšĮ Panevėžio rajono savivaldybės poliklinikos vyr. gydytojo pavaduotoja pirminei sveikatos priežiūrai.
7. Tomas Šidlauskas, AB „Lietuvos dujos" Magistralinių dujotiekių departamento Panevėžio tarnybos viršininkas.
III. INFORMACIJOS VALDYMO, VISUOMENĖS INFORMAVIMO GRUPĖ
IV. MATERIALINIO TECHNINIO APRŪPINIMO GRUPĖ
V. ADMINISTRAVIMO GRUPĖ
VI. ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ ORGANIZAVIMO IR PALAIKYMO GRUPĖ
PATVIRTINTA
Panevėžio rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2010 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 887
PANEVĖŽIO RAJONO savivaldybės ekstremalių situacijų
OPERACIJŲ CENTRO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio rajono savivaldybės ekstremalių situacijų operacijų centro nuostatai reglamentuoja savivaldybės ekstremalių situacijų operacijų centro (toliau – savivaldybės OC) tikslus, uždavinius, funkcijas, darbo organizavimo, sušaukimo tvarką.
2. Savivaldybės OC savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais civilinę saugą reglamentuojančiais teisės aktais.
II. SAVIVALDYBĖS OPERACIJŲ CENTRO VEIKLOS TIKSLAI,
UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
5. Pagrindiniai savivaldybės OC veiklos tikslai – vykdyti ekstremalių situacijų prevenciją, užtikrinti ekstremalių situacijų komisijos priimtų sprendimų įgyvendinimą, organizuoti ir koordinuoti ekstremalių įvykių ir ekstremalių situacijų likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą.
6. Savivaldybės OC uždaviniai:
7. Savivaldybės OC, vykdydamas jam pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
7.1. pagal kompetenciją įgyvendina ekstremalių situacijų komisijos sprendimus ekstremalių situacijų prevencijos klausimais;
7.2. pagal kompetenciją renka, analizuoja ir vertina duomenis ir informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį, gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją, prognozuoja jų eigą ir mastą, numato civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus;
7.3. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja gyventojų, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimą ir informavimą apie ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją, galimus padarinius, jų šalinimo priemones ir apsisaugojimo nuo ekstremaliosios situacijos būdus;
7.4. keičiasi informacija su kitų institucijų operacijų centrais, analizuodamas, vertindamas įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos eigą;
7.5. organizuoja ir koordinuoja civilinės saugos sistemos pajėgų telkimą ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų likvidavimo, padarinių šalinimo, gyventojų ir turto gelbėjimo metu;
7.6. organizuoja ir koordinuoja materialinių išteklių, kurie teisės aktų nustatyta tvarka gali būti panaudoti ekstremaliam įvykiui ar ekstremaliai situacijai likviduoti, padariniams šalinti, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų veiklai palaikyti ar atkurti, telkimą šiems tikslams pasiekti;
7.7. pagal kompetenciją koordinuoja civilinės saugos sistemos subjektų veiksmus ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų metu;
7.8. teikia ekstremalių situacijų komisijai pasiūlymus dėl reikiamų civilinės saugos sistemos pajėgų, racionalaus ir veiksmingo Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir kitų institucijų skirtų finansinių ir kitų materialinių išteklių panaudojimo ekstremalios situacijos padariniams šalinti;
III. SAVIVALDYBĖS OPERACIJŲ CENTRO SUDARYMAS
IR DARBO ORGANIZAVIMAS
8. Savivaldybės OC sudaro koordinatorius ir nariai, kuriuos skiria Savivaldybės administracijos direktorius. Operacijų centras sudaromas iš valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, profesinės karo tarnybos karių, ūkio subjektų darbuotojų, civilinės saugos sistemos pajėgų atstovų, atsižvelgiant į konkrečios ekstremalios situacijos pobūdį ir mastą.
9. Savivaldybės OC koordinatorius:
9.1. organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja operacijų centrui priskirtų uždavinių vykdymą ir funkcijų atlikimą;
9.2. pagal kompetenciją koordinuoja visų civilinės saugos sistemos pajėgų, dalyvaujančių likviduojant ekstremalų įvykį ar ekstremalią situaciją ir šalinant jų padarinius ekstremaliosios situacijos židinyje, veiksmus, iki paskiriamas ekstremaliosios situacijos operacijų vadovas, kai nėra gelbėjimo darbų vadovo;
10. Savivaldybės OC koordinatorius pavaldus ir atskaitingas Savivaldybes administracijos direktoriui.
11. Savivaldybės OC nariai paskirstomi į grupes. Paskirti operacijų centro grupių vadovai pavaldūs operacijų centro koordinatoriui. Operacijų centrą sudaro šios grupės:
12. Operacinio vertinimo ir ekstremalių situacijų prevencijos grupė:
12.1. teisės aktų nustatyta tvarka vykdo ekstremaliųjų situacijų prevenciją pagal atitinkamos valstybės ar savivaldybių institucijos ar įstaigos, ūkio subjekto kompetenciją;
12.2. prognozuoja įvykio, ekstremalaus įvykio ir ekstremalios situacijos eigą, jos padarinių pobūdį ir mastą, planuoja civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus;
12.3. įvertina susidariusią situaciją ir suderinusi su operacijų centro koordinatoriumi teikia ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui pasiūlymus dėl reikiamų civilinės saugos sistemos pajėgų, racionalaus ir veiksmingo finansinių ir kitų materialinių išteklių panaudojimo gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos padariniams šalinti;
12.4. organizuoja ir koordinuoja įvykio, ekstremalaus įvykio ir ekstremalios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą ir evakavimą;
12.5. koordinuoja gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotinus darbus, civilinės saugos sistemos pajėgų telkimą ir veiksmus;
13. Informacijos valdymo, visuomenės informavimo grupė:
13.1. organizuoja, analizuoja ir vertina informaciją ir duomenis apie įvykį, ekstremalų įvykį ar ekstremalią situaciją;
13.2. surinktą, išanalizuotą ir įvertintą informaciją apie įvykį, ekstremalų įvykį ar ekstremalią situaciją, suderinusi su operacijų centro koordinatoriumi, perduoda ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui;
13.3. perduoda ekstremalių situacijų komisijos, ekstremalios situacijos operacijų vadovo sprendimus ir kitą būtiną informaciją civilinės saugos sistemos pajėgoms ir kitiems civilinės saugos sistemos subjektams;
13.4. rengia visuomenei informaciją apie gresiančią ar susidariusią ekstremalią situaciją, galimus jos padarinius, jų šalinimo priemones ir apsisaugojimo nuo ekstremaliosios situacijos būdus;
14. Materialinio techninio aprūpinimo grupė:
14.1. ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo nurodymu organizuoja būtinų materialinių išteklių, kurie teisės aktų nustatyta tvarka gali būti panaudoti įvykiui, ekstremaliam įvykiui ir ekstremaliai situacijai likviduoti ir jų padariniams šalinti, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų veiklai palaikyti ir atkurti, telkimą šiems tikslams pasiekti;
15. Administravimo grupė:
16. Elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo grupė:
16.1 atsižvelgdama į įvykio, ekstremalaus įvykio ir ekstremalios situacijos eigą ir prognozę, planuoja operacijų centro ryšių, duomenų perdavimo įrangos ir sistemų veiklą, užtikrina tinkamą operacijų centro ryšių sistemų būklę;
17. Savivaldybės OC pagal kompetenciją vykdo kitus operacijų centro koordinatoriaus sprendimus, būtinus ekstremalių situacijų komisijos ir (ar) ekstremalios situacijos operacijų vadovo priimtiems sprendimams ir (ar) kitiems operacijų centro uždaviniams įgyvendinti.
18. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Savivaldybėje nustatyta tvarka atliktos galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizės rezultatus, taip pat gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos pobūdį ir mastą, gali sudaryti ir kitas grupes specifiniams klausimams spręsti, keisti OC grupių vadovus, kurie neatlieka pavestų funkcijų.
19. Operacijų centras, atlikdamas nustatytas funkcijas, turi teisę gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų išsamią informaciją apie įvykį, ekstremalų įvykį ar ekstremalią situaciją, jų turimas civilinės saugos sistemos pajėgas ir materialinius išteklius, kurie galėtų būti panaudoti gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, gresiančiai ar susidariusiai ekstremaliajai situacijai likviduoti, jų padariniams šalinti.
IV. SAVIVALDYBĖD OPERACIJŲ CENTRO SUŠAUKIMAS
IR VEIKLA
21. Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo operacijų centrą sušaukia:
21.2. teisės aktų nustatyta tvarka paskelbus trečią (visiškos parengties) civilinės saugos sistemos parengties lygį;
22. Atsižvelgdamas į įvykio, ekstremalaus įvykio ir ekstremalios situacijos mastą ir pobūdį, taip pat operacijų centro sušaukimo tikslus, operacijų centro koordinatorius:
22.1. gali inicijuoti viso operacijų centro ar reikiamų operacijų centro grupių arba kai kurių operacijų centro narių sušaukimą;
24. Operacijų centro nariai atlieka jiems pavestas funkcijas iš anksto įrengtose operacijų centro patalpose ir (ar) darbo vietose. Operacijų centro koordinatoriaus sprendimu operacijų centro nariai gali dirbti slėptuvėse, kai būtina užtikrinti jų apsaugą nuo gyvybei ar sveikatai pavojingų veiksnių, atsiradusių dėl gresiančios ar susidariusios ekstremalios situacijos.
_____________________________