Pasvalio rajono savivaldybės taryba
sprendimas
Dėl PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO ŠVIETIMO MOKYKLŲ VEIKLOS IŠORINIO VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2013 m. rugsėjo 26 d. Nr. T1-199
Pasvalys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi, 54 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804) 37 straipsnio 6 dalimi, vykdydama Vyriausybės atstovo Panevėžio apskrityje 2013 m. rugpjūčio 27 d. reikalavimą Nr. R-26 (2.2) „Dėl Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 37 straipsnio 6 dalies įgyvendinimo“, Pasvalio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a
patvirtinti Pasvalio rajono savivaldybės neformaliojo švietimo mokyklų veiklos išorinio vertinimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Pasvalio rajono savivaldybės tarybos
2013 m. rugsėjo 26 d. sprendimu Nr. T1-199
Pasvalio rajono savivaldybės neformaliojo švietimo MOKYKLŲ veiklos išorinio vertinimo TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pasvalio rajono savivaldybės neformaliojo švietimo mokyklų veiklos išorinio vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato ikimokyklinio ugdymo mokyklų ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokyklų (toliau – Mokyklų) veiklos išorinio vertinimo (toliau – išorinis vertinimas) organizavimą ir vykdymą.
2. Mokyklų išorinis vertinimas yra švietimo priežiūros dalis, kurios paskirtis yra stebėti švietimo prieinamumą ir kokybę, skatinti veiklos tobulinimą.
3. Šiuo Aprašu savo veikloje vadovaujasi Pasvalio rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius (toliau – Švietimo ir sporto skyrius), neformaliojo švietimo mokyklos, išorinio vertinimo grupė.
4. Neformaliojo švietimo mokyklų išorinis vertinimas yra:
4.1. veiklos kokybės vertinimo sistemos, kurios pagrindas ir svarbiausias mokyklos veiklos kokybę užtikrinantis veiksnys yra įstaigos veiklos vidaus įsivertinimas, dalis;
5. Išorinis vertinimas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais neformalųjį švietimą reglamentuojančiais teisės aktais ir šiuo Aprašu.
6. Apraše vartojamos sąvokos:
Išorinis vertinimas – vertinamai įstaigai nepriklausančių arba vertinamojoje veikloje nedalyvaujančių asmenų atliekamas vertinimas.
Išorinio vertinimo grupė – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta išorinių vertintojų grupė konkrečios įstaigos veiklai vertinti. Šiai grupei vadovauja paskirtas grupės vadovas.
Išorinio vertinimo grupės narys – asmuo, įtrauktas į išorinio vertinimo grupę ir vykdantis išorinį vertinimą (gali būti kviečiamas ekspertas).
Veiklos (pamokos) stebėjimo protokolas – specialios formos protokolas, kuriame išorinio vertinimo grupės narys fiksuoja informaciją apie stebimą veiklą (pamoką) (1 priedas).
Įstaigos vidaus įsivertinimas – procesas, kurio metu įstaigos bendruomenės nariai analizuoja veiklos kokybę ir ją vertina.
Įstaigos veiklos sritys – vertinami veiklos aspektai, kuriuos sudaro į temas suskirstyti veiklos rodikliai (2 ir 3 priedai).
Veiklos rodiklis – įstaigos veiklos matmuo, kurio vertę nustato išorinio vertinimo grupė.
Veiklos kokybės vertinimo lygis – kiekybinė kokybės išraiška (4 priedas).
Kitos tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme vartojamas sąvokas.
II. IŠORINIO VERTINIMO ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS
8. Išorinis vertinimas organizuojamas etapais:
9. Švietimo ir sporto skyrius, organizuodamas Mokyklos išorinį vertinimą, atlieka šias funkcijas:
9.1. planuoja ir organizuoja išorinį vertinimą Savivaldybės tarybos įsteigtose neformaliojo švietimo mokyklose;
9.2. parengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl išorinio vertinimo grupės sudarymo;
9.6. analizuoja išorinio vertinimo ataskaitas, atrenka ir fiksuoja informaciją apie įstaigos gerąją patirtį, bendradarbiaudamas su įstaigos vadovais ir pedagogais (mokytojais, auklėtojais, treneriais, pagalbos mokiniui specialistais), tėvais (globėjais), inicijuoja gerosios patirties sklaidą;
10. Išorinio vertinimo grupė sudaroma Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Minimalus grupės narių skaičius – 5. Šiame įsakyme taip pat nurodoma išorinio vertinimo data, ataskaitos projekto parengimo ir derinimo bei galutinės ataskaitos pateikimo terminai. Išorinio vertinimo ataskaitos forma tvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
11. Mokyklos veiklos išorinį vertinimą vykdo išorinio vertinimo grupė:
11.1. grupės vadovas:
11.1.1. praneša Mokyklos vadovui išorinio vertinimo grupės sudėtį ne vėliau kaip prieš 10 kalendorinių dienų iki vertinimo pradžios;
11.1.2. aptaria su Mokyklos direktoriumi, kaip Mokykla save vertina (yra vertinama) ir kaip bus organizuojamas išorinis vertinimas;
11.1.3. nagrinėja surinktą informaciją, prireikus papildomai tikslina informaciją bendraudamas su Mokyklos direktoriumi, kitais išoriniame vertinime dalyvaujančiais asmenimis;
11.1.4. sudaro stebimų veiklų, pamokų, projektų, renginių ir kitos veiklos tvarkaraštį informacijai rinkti ir jį aptaria su Mokyklos direktoriumi;
11.1.5. supažindina išorinio vertinimo grupės narius su stebimų veiklų, pamokų, projektų, renginių ir kitos veiklos tvarkaraščiais, paskiria vertinimo sritis ir temas;
11.1.6. paskutinę vertinimo dieną įstaigos pedagogų bendruomenei pristato išorinio vertinimo grupės pirmines išvadas – ne mažiau kaip 10 stipriųjų veiklos aspektų ir ne daugiau kaip 5 tobulintinus veiklos aspektus;
11.1.7. pagal išorinio vertinimo grupės narių parengtas ir pateiktas ataskaitas parengia išorinio vertinimo ataskaitos projektą ir pateikia susipažinti Mokyklos direktoriui;
11.1.8. gavęs iš Mokyklos direktoriaus išorinio vertinimo ataskaitos projekto komentarus ir argumentus, su išorinio vertinimo vertintojų komandos nariais per 4 darbo dienas juos aptaria, prireikus koreguoja ataskaitą (vertinamos įstaigos bendruomenės komentaras pridedamas prie išorinio vertinimo ataskaitos);
11.2. išorinio vertinimo grupės nariai:
11.2.2. vertinimo metu stebi, fiksuoja, analizuoja ir vertina mokyklos veiklą (pamokas, projektus, renginius ir kt.), renka duomenis pagal išorinio vertinimo veiklos rodiklius, fiksuoja veiklų (pamokų) stebėjimo protokoluose. Vykdo tėvų (globėjų), mokinių, pedagogų apklausas, bendrauja su Mokyklos savivaldos institucijomis;
11.2.4. stebi ugdymo procesą, vykdo pokalbius su Mokyklos pedagogų bendruomene ir kitais darbuotojais, tėvais (globėjais), mokiniais, savivaldos institucijų atstovais, kitais suinteresuotais asmenimis, analizuoja surinktą informaciją, ją apibendrina ir vertina;
11.2.5. stebi mokinių ir su jais dirbančių darbuotojų veiklą (ne mažiau dviejų mokytojo (auklėtojo) pamokų ar veiklų, išskyrus tuos atvejus, jei mokytojas (auklėtojas) pageidauja daugiau);
11.2.6. po stebėtos pamokos ar veiklos nurodo mokytojui (auklėtojui) 3 stipriuosius ir 2 tobulintinus veiklos aspektus. Mokytojo (auklėtojo) pageidavimu, išsamiau veiklas (pamokas) aptarti galima išorinio vertinimo grupės nario ir mokytojo (auklėtojo) sutartu laiku;
11.2.7. aptaria savo pastebėjimus ir įžvalgas, vertinimo išvadas, parengia vertintos srities ataskaitos projektą ir teikia jį grupės vadovui;
12. Vertinamos Mokyklos direktorius:
12.4. gavęs išorinio vertinimo ataskaitos projektą, su juo supažindina pedagogus, aptaria ir esant reikalui gali raštu pateikti bendruomenės komentarus išorinio vertinimo grupės vadovui;
13. Mokyklos pedagogai, dalyvaudami išoriniame vertinime:
13.1. pateikia išorinio vertinimo grupės nariui trumpą informaciją apie vykdomą veiklą (pamoką), temą ir uždavinius, grupės (klasės) ugdytinius (gabius, specialiųjų poreikių, turinčius elgesio problemų ir kitus mokinius) ir kitą mokytojo (auklėtojo) nuožiūra svarbią informaciją;
III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
14. Neformaliojo švietimo Mokyklos išorinis vertinimas gali būti finansuojamas iš valstybės ir savivaldybės biudžeto lėšų.
Pasvalio rajono savivaldybės neformaliojo
švietimo mokyklų veiklos
išorinio vertinimo tvarkos aprašo
1 priedas
neformaliojo švietimo MOKYKLŲ veiklos (PAMOKOS) stebėjimo
protokolo forma
Veiklos rodikliai |
Vadovo vardas, pavardė ...............
Programos pavadinimas ................
Mokinių amžius .............
Mokinių skaičius sąraše ............
Mokinių skaičius užsiėmime (pamokoje) ............
Tema.............
Tikslai, uždaviniai.............. Data .......... |
|
Ugdymo nuostatos ir būdai, veiklos formų tinkamumas |
|
|
|
||
Ugdymo ir gyvenimo ryšys |
|
|
|
||
Gebėjimas ir noras ugdytis. Pasirengimas veiklai |
|
|
|
||
Mokytojo (auklėtojo) ir mokinio bendradarbiavimas. Pagalba vaikui |
|
|
|
||
Vertinimas kaip pažinimas ir informavimas. Įsivertinimas |
|
|
|
||
Santykiai, tvarka, grupės valdymas
|
|
|
|
||
Aplinkos tinkamumas |
|
|
|
||
Veiklos rezultatas / poveikis |
|
|
|
3 privalumų aspektai 2 tobulinti aspektai
Vertintojas (parašas) (vardas, pavardė)
Pasvalio rajono savivaldybės neformaliojo
švietimo mokyklų veiklos
išorinio vertinimo tvarkos aprašo
2 priedas
NEFORMALIOJO ŠVIETIMO MOKYKLŲ (FORMALŲJĮ ŠVIETIMĄ PAPILDANČIO UGDYMO MOKYKLŲ) VEIKLOS IŠORINIO VERTINIMO SRITYS, TEMOS IR VEIKLOS RODIKLIAI
Sritis |
Temos |
Veiklos rodikliai |
1 |
2 |
3 |
1. Įstaigos kultūra |
1.1. Etosas |
1.1.1. Vertybės, elgesio normos, principai |
1.1.2. Tradicijos ir ritualai |
||
1.1.3. Tapatumo jausmas |
||
1.1.4. Bendruomenės santykiai |
||
1.1.5. Įstaigos atvirumas ir svetingumas |
||
1.1.6. Grupių (klasių) mikroklimatas |
||
1.2. Pažangos siekiai |
1.2.1. Asmenybės raidos lūkesčiai |
|
1.2.2. Mokymosi pasiekimų lūkesčiai |
||
1.2.3. Įstaigos kaip organizacijos pažangos siekis |
||
1.3. Tvarka |
1.3.1. Darbo tvarka ir taisyklės |
|
1.3.2. Pageidaujamo elgesio skatinimas |
||
1.3.3. Aplinkos tinkamumas kūrybiškumui ugdyti |
||
1.4. Partnerystė ir viešieji ryšiai |
1.4.1. Įstaigos vaidmuo vietos bendruomenėje |
|
1.4.2. Partnerystė su kitomis institucijomis |
||
1.4.3. Įvaizdis ir viešieji ryšiai |
||
2. Ugdymas(is) |
2.1. Neformaliojo ugdymo organizavimas |
2.1.1. Ugdymo programos |
2.1.2. Ugdymo planai ir tvarkaraščiai |
||
2.2. Pamokos (veiklos) organizavimas |
2.2.1. Mokytojo veiklos planavimas |
|
2.2.2. Pamokos (veiklos) struktūra |
||
2.2.3. Grupės (klasės) valdymas |
||
2.3. Ugdymo ir ugdymosi kokybė |
2.3.1. Ugdymo nuostatos ir būdai |
|
2.3.2. Ugdymo ir gyvenimo ryšys |
||
2.3.3. Mokytojo ir mokinio dialogas |
||
2.3.4. Ugdymosi motyvacija |
||
2.3.5. Ugdymasis bendradarbiaujant |
||
2.4. Ugdymo(si) diferencijavimas |
2.4.1. Ugdymo(si) poreikių nustatymas |
|
2.4.2. Ugdymo(si) veiklos diferencijavimas |
||
2.5. Pagalba mokiniui ir šeimai |
2.5.1. Rūpinimasis mokiniais |
|
2.5.2. Tėvų pedagoginis švietimas |
||
3. Pasiekimai |
3.1. Pažanga |
3.1.1. Mokinių pažanga |
3.1.2. Įstaigos pažanga |
||
3.2. Ugdymosi pasiekimai |
3.2.1. Mokinių ugdymosi pasiekimai |
|
3.2.2. Kiti mokinių pasiekimai |
||
4. Įstaigos valdymas |
4.1. Veiklos planavimas |
4.1.1. Įstaigos vizija, misija ir tikslai |
4.1.2. Planavimo procedūros |
||
4.1.3. Planų kokybė ir dermė |
||
4.1.4. Plano įgyvendinimas ir jo poveikis |
||
4.2. Veiklos įsivertinimas |
4.2.1. Įsivertinimo procesas |
|
4.2.2. Įsivertinimo rezultatų naudojimas |
||
4.3. Vadovavimo stilius |
4.3.1. Vadovavimo principai |
|
4.3.2. Personalo komplektavimas ir darbo organizavimas |
||
4.4. Materialinių išteklių valdymas |
4.4.1. Lėšų vadyba |
|
4.4.2. Patalpų naudojimas |
_________________________
Pasvalio rajono savivaldybės neformaliojo
švietimo mokyklų veiklos
išorinio vertinimo tvarkos aprašo
3 priedas
NEFORMALIOJO ŠVIETIMO MOKYKLŲ (IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYKLŲ) IŠORINIO VERTINIMO SRITYS, TEMOS IR VEIKLOS RODIKLIAI
Sritis |
Temos |
Veiklos rodikliai |
1 |
2 |
3 |
1. Kultūra |
1.1. Etosas |
1.1.1. Vaikų kultūra |
1.1.2. Aplinkos svetingumas, saugumas, estetika |
||
1.1.3. Mikroklimatas |
||
1.1.4. Lygių galimybių suteikimas ir teisingumas |
||
1.1.5. Tradicijos |
||
1.2. Įstaigos įvaizdis |
1.2.1. Tapatumo ir pasididžiavimo mokykla jausmas |
|
1.2.2. Įstaigos vieta bendruomenėje |
||
1.2.3. Įvaizdžio kūrimo kultūra |
||
1.3. Partnerystė ir viešieji ryšiai |
1.3.1. Bendruomenės narių bendravimo ir bendradarbiavimo kokybė |
|
1.3.2. Bendravimas ir bendradarbiavimas su socialiniais partneriais |
||
1.3.3. Atvirumas pokyčiams |
||
2. Vaiko ugdymas ir ugdymasis |
2.1. Ugdymo turinys |
2.1.1. Programų atitiktis valstybės nustatytiems kriterijams |
2.1.2. Programų tarpusavio dermė |
||
2.1.3. Programų atitiktis vaikų ugdymosi poreikiams ir interesams |
||
2.1.4. Ugdymo(si) aplinkos, priemonių atitiktis vaikų amžiui, poreikiams bei interesams |
||
2.2. Ugdymo(si) turinio ir procedūrų planavimas |
2.2.1. Ugdymo turinio ir kasdienės veiklos planavimas |
|
2.2.2. Planavimo procedūrų kokybė |
||
2.2.3. Metodinė pagalba planavimui |
||
2.3. Ugdymo(si) proceso kokybė |
2.3.1. Ugdomosios veiklos tikslingumas, veiksmingumas, kūrybiškumas, sistemingumas |
|
2.3.2. Auklėtojo ir vaiko sąveika |
||
2.3.3. Ugdymosi motyvacijos palaikymas |
||
2.4. Šeimos ir mokyklos bendravimas ugdymo procese |
2.4.1. Šeimos įtraukimas į vaikų ugdymo(si) procesą mokykloje |
|
2.4.2. Šeimos informavimo apie vaiką procedūrų kokybė |
||
2.4.3. Šeimos gaunamos informacijos kokybė |
3. Vaiko ugdymo(si) pasiekimai |
3.1. Vaiko raidos ir pasiekimų vertinimas |
3.1.1. Vaiko daromos pažangos vertinimo sistema |
3.1.2. Auklėtojų ir tėvų veiklos dermė skatinant vaiko pasiekimus ir juos vertinant |
||
3.2. Vaiko pasiekimų kokybė |
3.2.1. Vaiko daroma pažanga įvairiais amžiaus tarpsniais |
|
3.2.2. Vaiko pasiekimų kokybė priešmokykliniame amžiuje |
||
3.2.3. Specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų ugdymosi pažanga |
||
4. Parama ir pagalba vaikui, šeimai |
4.1. Vaiko teisių garantavimas ir atstovavimas |
4.1.1. Vaiko teisių atspindėjimas mokyklos veiklos dokumentuose |
4.1.2. Vaiko teisių garantavimas mokyklose |
||
4.1.3. Vaiko teisių atstovavimas visuomenėje |
||
4.2. Vaiko poreikių tenkinimas |
4.2.1. Individualių vaiko saugumo, emocinių, fizinių ir socialinių poreikių tenkinimas |
|
4.2.2. Vaiko asmeninės raiškos tenkinimas |
||
4.2.3. Pedagoginė ir socialinė pagalba |
||
4.2.4. Vaiko sveikatos stiprinimas |
||
4.2.5. Pagalba specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams |
||
5. Įstaigos valdymas |
5.1. Veiklos planavimas |
5.1.1. Vizija, misija ir tikslai |
5.1.2. Planavimo procedūros |
||
5.1.3. Planų kokybė ir dermė |
||
5.1.4. Plano įgyvendinimas ir jo poveikis |
||
5.2. Veiklos įsivertinimas |
5.2.1. Įsivertinimo procesas |
|
5.2.2. Įsivertinimo rezultatų naudojimas |
||
5.3. Vadovavimo stilius |
5.3.1. Vadovavimo principai |
|
5.3.2. Personalo komplektavimas ir darbo organizavimas |
||
5.4. Materialinių išteklių valdymas |
5.4.1. Lėšų vadyba |
|
5.4.2. Patalpų naudojimas |
______________________________
Pasvalio rajono savivaldybės
neformaliojo švietimo mokyklų
veiklos išorinio vertinimo tvarkos aprašo
4 priedas
NEFORMALIOJO ŠVIETIMO MOKYKLŲ IŠORINIO VERTINIMO VEIKLOS KOKYBĖS LYGIAI
Kokybės lygis |
Aprašomieji vertinimo epitetai |
Išvada |
4 lygis |
Labai gera: kryptinga, originali, įspūdinga, savita, puiki, nepriekaištinga, kūrybiška |
Veikla itin sėkminga. Būtina dalytis patirtimi šalyje ir mieste. |
3 lygis |
Gera: tinkama, paveiki, turi savitų bruožų, potenciali, lanksti |
Veikla pakankamai sėkminga. Gali dalytis patirtimi su kitais. Verta tęsti kai kurių kompetencijų stiprinimą. |
2 lygis |
Patenkinama: vidutiniška, priimtina, nesisteminga |
Veikla ir dalis kompetencijų tinkamos. Yra ką tobulinti, sustiprinti ir išplėtoti |
1 lygis |
Prasta: neveiksminga, nevykusi, netinkama, nekonkreti, neperspektyvi |
Veikla nepriimtina. Kompetencijas būtina tobulinti. |
______________________________