RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL RADVILIŠKIO VINCO KUDIRKOS PAGRINDINĖS MOKYKLOS ŠNIŪRAIČIŲ PRADINIO UGDYMO SKYRIAUS NAIKINIMO
2009 m. liepos 16 d. Nr. T-744
Radviliškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 2003, Nr. 63-2853; 2004, Nr. 103-3755) 44 straipsnio 1 punktu, Lietuvos Respublikos 2008 m. kovo 12 d. nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. birželio 14 d. nutarimo Nr. 746 „Dėl bendrojo lavinimo mokyklų, pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančių įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijų sąrašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2008, Nr. 37-1337) 27 punkto 6.17.1 papunkčiu, Radviliškio rajono savivaldybės bendrojo lavinimo mokyklų tinklo pertvarkos 2005–2012 metų bendrojo plano, patvirtinto 2005-04-21 Radviliškio rajono savivaldybės tarybos sprendimo Nr. T-510, 2 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2009-05-19 įsakymu Nr. ISAK-1048 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2004 m. liepos 16 d. įsakymo Nr. ISAK-1162 „Dėl reikalavimų valstybinių ir savivaldybių mokyklų nuostatams patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2009 Nr. 61-2449), Radviliškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Nuo 2009-09-01 naikinti Radviliškio Vinco Kudirkos pagrindinės mokyklos Šniūraičių pradinio ugdymo skyrių.
3. Įpareigoti Vytautą Matuzą, Radviliškio Vinco Kudirkos pagrindinės mokyklos direktorių:
3.1. pasirašyti mokyklos nuostatus ir pateikti juos Juridinių asmenų registro tvarkytojui iki 2010-01-16.
3.2. Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo nustatyta tvarka pranešti mokiniams apie skyrių naikinimą.
4. Laikyti negaliojančiu Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2006 m. birželio 15 d. sprendimą Nr. T-803 „Dėl Radviliškio Vinco Kudirkos pagrindinės mokyklos nuostatų tvirtinimo“.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Radviliškio rajono savivaldybės
tarybos 2009 m. liepos 16 d.
sprendimu Nr. T-744
RADVILIŠKIO VINCO KUDIRKOS PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Radviliškio Vinco Kudirkos pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Radviliškio Vinco Kudirkos pagrindinės mokyklos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Radviliškio Vinco Kudirkos pagrindinė mokykla, trumpasis pavadinimas – Vinco Kudirkos pagrindinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190670720.
3. Mokyklos istorija:
Mokykla įsteigta ir pradėjo veiklą 1930 m. rugpjūčio 30 d.
1944 m. – Radviliškio pradinė mokykla.
1954 m. – Radviliškio septynmetė mokykla.
1961 m. – Radviliškio aštuonmetė mokykla.
1964 m. – Radviliškio II-oji vidurinė mokykla.
1993 m. – Radviliškio Vinco Kudirkos vidurinė mokykla.
2005 m. – Radviliškio Vinco Kudirkos pagrindinė mokykla.
7. Mokyklos savininko teisės ir pareigos įgyvendinanti institucija – Radviliškio rajono savivaldybės taryba.
II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
16. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:
pagrindinė veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;
kitos švietimo veiklos rūšys:
17. Mokyklos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, ugdyti kūrybingą, atsakingą pilietį, įgijusį kompetencijų, būtinų sėkmingai socialinei integracijai mokymuisi visą gyvenimą.
18. Mokyklos veiklos uždaviniai:
18.3. diferencijuoti ir individualizuoti ugdymo turinį pritaikant mokinių poreikiams, mokymosi stiliams ir galioms;
18.5. vykdyti prevencines programas prieš smurtą ir rūkymą, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimą, užtikrinant sveiką ir saugią mokymo (-si) aplinką;
19. Vykdydama jai pavestus uždavinius Mokykla:
19.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
19.2. rengia pagrindinio ugdymo antrosios dalies papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;
19.3. vykdo priešmokyklinio, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies, pagrindinio ugdymo antrosios dalies, specialiąją pradinio ugdymo, specialiąją pagrindinio ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo programas; sutartyje sutartus įsipareigojimus; užtikrina geros kokybės švietimą;
19.5. išduoda mokymosi pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programos pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
19.6. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
19.7. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą bei minimalios priežiūros priemones;
19.8. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
19.9. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokomas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas) teisės aktų nustatyta tvarka;
19.11. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveikatą, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
19.12. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasis švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
19.15. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
III. MOKYKLOS TEISĖS
21. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai paskirtas funkcijas, turi teisę:
21.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1118) nustatyta tvarka;
IV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
22. Mokyklos veikla organizuojama pagal:
direktoriaus patvirtintą Mokyklos strateginį veiklos planą, kuriam yra pritarusios Mokyklos taryba ir Radviliškio rajono savivaldybės taryba;
direktoriaus patvirtintą Mokyklos metinę veiklos programą, kuriai yra pritarusios Mokyklos taryba ir Radviliškio rajono savivaldybės taryba;
direktoriaus patvirtintą Mokyklos ugdymo planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba.
23. Mokyklai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas atviro konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktu nustatyta tvarka.
24. Direktorius:
24.1. vadovauja Mokyklos strateginio plano, metinės veiklos programos rengimui, jų įgyvendinimui organizuoja ir koordinuoja mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Mokyklos veiklą, materialinius ir intelektualinius išteklius;
24.4. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
24.5. priima vaikus ir mokinius Radviliškio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
24.6. vadovaudamasis įstatymais į kitais teisės aktais, nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
24.8. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymosi ir darbu susijusiais aspektais;
24.13. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektualiniais, materialiniais, finansiniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
24.14. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
24.16. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centro Pedagoginės psichologinės tarnybos, Suaugusiųjų ir jaunimo neformaliojo ugdymo skyriais bei Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriumi, Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriumi, Vaiko teisių apsaugos skyriumi, Radviliškio rajono sveikatos įstaigomis, tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje:
24.18. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojoms ugdymui;
25. Mokyklos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Mokykloje, už demokratinį Mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos veiklos rezultatus; už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
26. Mokykloje sudaromos metodinės grupės ir metodinė taryba. Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo (-si) ir ugdymo (-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Mokyklos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir mokyklos pažangos. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Mokykloje, teikia Mokyklos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.
27. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai, švietimo pagalbos specialistai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Mokyklos metodinės tarybos nariai yra metodinių grupių vadovai. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas vadovas. Jos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojos ugdymui.
V. MOKYKLOS SAVIVALDA
28. Mokyklos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausia Mokyklos savivaldos institucija. Taryba telkia Mokyklos mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) bendruomenę, vietos bendruomenę demokratiniam Mokyklos valdymui, padeda spręsti Mokyklai aktualius klausimus, direktoriui atstovauti teisėtiems Mokyklos interesams.
29. Taryba sudaroma iš Mokykloje nedirbančių mokinių tėvų (Globėjų, rūpintojų), mokytojų, mokinių ir bendruomenės atstovų. Tarybos narių skaičių ir veiklos kadenciją nustato Mokyklos direktorius.
30. Į tarybą lygiomis dalimis tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetų pirmininkų susirinkimas, mokytojus – mokytojų taryba, 5–9 klasių mokinius – mokinių taryba, 1–3 vietos bendruomenės atstovus – Mokyklos direktorius.
31. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių balsų dauguma. Mokyklos direktorius Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
33. Taryba:
33.2. aprobuoja mokyklos strateginį planą, Mokyklos metinę veiklos programą, Mokyklos darbo tvarkos taisykles, kitus Mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus Mokyklos direktoriaus;
33.3. teikia siūlymų Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos vidaus struktūros tobulinimo:
33.5. išklauso Mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;
33.6. teikia siūlymų Radviliškio rajono savivaldybės tarybai dėl Mokyklos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
33.7. svarsto mokytojų metodinės tarybos, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymų Mokyklos direktoriui;
33.8. teikia siūlymų dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
36. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai procese dalyvaujantys asmenys.
38. Mokytojų tarybos posėdžiu šaukia Mokyklos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
39. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Mokyklos direktoriaus teikiamais klausimais.
40. Mokykloje veikia mokinių taryba. Jos narių skaičių ir veiklos kadencijos trukmę nustato Mokyklos direktorius. Mokinių tarybos nariai yra renkami visuotinio mokinių susirinkimo. Vadovauja mokinių tarybos narių išrinktas pirmininkas. Mokinių taryba inicijuoja ir padeda organizuoti Mokyklos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymų dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą, dalyvauja rengiant Mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto Mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl mokinių tarybos veiklos organizavimo, deleguoja narius į Mokyklos tarybą.
41. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetas renkamas klasės tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkime. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetui vadovauja susirinkimo pirmininkas. Klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetas aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymų Mokyklos tarybai ir direktoriui.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
43. Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
44. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymu ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. MOKYKLOS TURYTAS. LĖŠOS JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
46. Mokykla valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
47. Mokyklos lėšos:
47.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Radviliškio rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
47.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
49. Mokyklos buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktu nustatyta tvarka Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centras.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
52. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi Radviliškio rajono savivaldybės tarybos, mokyklos direktoriaus ar Mokyklos tarybos iniciatyva.