RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS ORGANIZAVIMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2010 m. vasario 19 d. Nr. (5.3) A1-121
Raseiniai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1054; 2008, Nr. 113-4290) 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; Žin., 2003, Nr. 63-2853) 53 straipsnio 2 dalimi, Valstybės švietimo stebėsenos tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. ISAK-2240 (Žin., 2005, Nr. 141-5082) 17 ir 23 punktais:
1. P a t v i r t i n u Raseinių rajono savivaldybės švietimo stebėsenos organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašą (pridedama).
2. P a v e d u rajono Savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo ir sporto ir jaunimo reikalų skyriaus vedėjui Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka ir šio įsakymo 1 punktu patvirtintu aprašu organizuoti ir vykdyti savivaldybės lygmens švietimo stebėseną, parengti ir patvirtinti švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą ir jų aprašus.
3. P a n a i k i n u rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus 2007 m. vasario 14 d. įsakymą Nr. (5.3)A1-148 „Dėl Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos vykdymo“.
PATVIRTINTA
Raseinių rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2010 m. vasario 19 d. įsakymu
Nr. (5.3)A1-121
RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS ORGANIZAVIMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Raseinių rajono savivaldybės švietimo stebėsenos organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato švietimo stebėsenos tikslą ir uždavinius, objektą, organizavimo ir vykdymo tvarką, disponavimą švietimo stebėsenos informacija bei stebėsenos finansavimą.
3. Švietimo stebėsenos paskirtis - sudaryti sąlygas visiems švietimo valdymo subjektams priimti pagrįstus sprendimus ir vykdyti švietimo kokybę laiduojantį valdymą.
4. Šis aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853), Lietuvos Respublikos statistikos įstatymu (Žin., 1993, Nr.54-1048; 1999, Nr. 114-3299), Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymu (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2003, Nr. 15-597), Valstybinės švietimo stebėsenos tvarkos aprašu (Žin., 2005, Nr. 141-5082) ir kitais teisės aktais.
5. Šiame apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir Valstybės švietimo stebėsenos tvarkos apraše vartojamas sąvokas.
6. Švietimo stebėsenos principai:
6.1. tikslingumas – renkami tik tie duomenys ir informacija, kurie yra reikalingi ir tinkami švietimo būklei vertinti, švietimo valdymo subjektų sprendimams priimti;
6.3. nešališkumas – švietimo stebėsena vykdoma be išankstinio nusistatymo, laikantis profesinio nepriklausomumo nuo įvairių interesų grupių;
6.4. patikimumas – duomenys renkami laikantis duomenų rinkimo standartų, skelbiama tikrovę atitinkanti informacija;
II. ŠVIETIMO STEBĖSENOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
7. Švietimo stebėsenos tikslas – analizuoti ir vertinti švietimo būklę Raseinių rajono savivaldybėje, prognozuoti jos pokyčius.
8. Švietimo stebėsenos uždaviniai yra šie:
8.1. atsižvelgiant į švietimo valdymo subjektų poreikius, rinkti, integruoti ir kaupti duomenis apie švietimo sistemos būklę ir strateginių švietimo uždavinių įgyvendinimo padėtį;
III. ŠVIETIMO STEBĖSENOS OBJEKTAS
9. Švietimo stebėsenos objektas yra rajono Savivaldybės švietimo būklė atsižvelgiant į švietimui keliamus tikslus, uždavinius ir švietimo kontekstą.
10. Švietimas stebimas įvairiais aspektais:
10.1. švietimo funkcionavimo (indėlis į švietimą, švietimo procesai, švietimo rezultatai ir švietimo pasekmės);
10.2. švietimo sistemos sudėtinių dalių (formalusis švietimas, neformalusis švietimas, savišvieta, pagalba mokiniui, pagalba mokytojui ir mokyklai);
IV. ŠVIETIMO STEBĖSENOS ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS
11. Švietimo stebėsenos užsakovai ir vartotojai yra Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Švietimo ir mokslo ministerija, kitos ministerijos, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstaigos, rajono Savivaldybės taryba, administracija, mokyklos. Švietimo stebėsenos vartotojai gali būti ir kiti suinteresuoti subjektai.
12. Švietimo stebėsena apima:
13. Švietimo stebėsena organizuojama dviem lygmenimis:
13.1. savivaldybės lygmens švietimo stebėsena apima rajono Savivaldybės pavaldumo
mokyklų teikiamo švietimo būklės ir kaitos analizę, vertinimą, prognozavimą;
14. Švietimo stebėsena vykdoma kasmet, remiantis Raseinių rajono savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašu ir oficialia švietimo statistika.
15. Už Raseinių rajono savivaldybės švietimo stebėsenos organizavimą ir vykdymą atsakingas rajono Savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo, sporto ir jaunimo reikalų skyriaus vedėjas.
16. Kultūros, švietimo, sporto ir jaunimo reikalų skyriaus vedėjas:
17. Kultūros, švietimo, sporto ir jaunimo reikalų skyriaus vyriausiasis specialistas, atsakingas už švietimo stebėsenos koordinavimą, koordinuoja švietimo stebėsenos rodiklių sąrašo sudarymą, jų atnaujinimą, rodiklių aprašų rengimą, duomenų rinkimą, analitinės informacijos apie rajono Savivaldybės švietimo būklę pateikimą Kultūros, švietimo, sporto ir jaunimo reikalų skyriaus vedėjui.
18. Kultūros, švietimo, sporto ir jaunimo reikalų skyriaus vyriausieji specialistai pagal kuruojamas sritis ir priskirtus stebėsenos rodiklius tiria rajono švietimo stebėsenos duomenų ir rodiklių poreikius, renka, kaupia gautus duomenis, atlieka duomenų ir rodiklių kiekybinę ir/ ar kokybinę analizę, naudoja ir analizuoja oficialią statistinę informaciją, teikia siūlymus dėl rodiklių atnaujinimo, rengia rodiklių aprašus ir duomenų pateikimo formas, modeliuoja švietimo sprendimus ir jų poveikį bei kasmet iki sausio 30 d. atsakingam specialistui už švietimo stebėsenos koordinavimą rajono Savivaldybėje, pateikia priskirtų rodiklių statistinius duomenis ir/ arba analitinę informaciją švietimo stebėsenos ataskaitai.
19. Siekiant operatyviai priimti duomenimis ir analitine informacija grįstus sprendimus gali Kultūros, švietimo, sporto ir jaunimo reikalų skyrius organizuoti švietimo stebėseną pagal papildomus konkrečios srities švietimo stebėsenos rodiklius.
20. Mokyklos direktorius:
20.2. organizuoja ir vykdo mokyklos lygmens švietimo stebėseną, kuri apima mokykloje teikiamo švietimo būklės ir kaitos analizę, vertinimą, prognozavimą;
20.3. vadovaudamasis rajono Savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašu ir rodiklių aprašais, Kultūros, švietimo, sporto ir jaunimo reikalų skyriaus specialistams, pagal kuruojamas sritis ir priskirtus rodiklius, pateikia statistinius duomenis ir/ arba analitinę informaciją rodiklių aprašuose nurodytais terminais;
V. ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIAI
21. Stebėsenos rodiklių sąrašą sudaro rodikliai, atspindintys švietimo sistemos būklę, skirtumų ir/ ar pokyčių mastą ir svarbiausių rajono Savivaldybės švietimo tikslų įgyvendinimą.
22. Švietimo stebėsenos rodiklių sąrašas peržiūrimas ir, esant būtinybei, atnaujinamas ne dažniau kaip kartą per metus iki kovo 1 d.
VI. DISPONAVIMAS ŠVIETIMO STEBĖSENOS INFORMACIJA
24. Rajono Savivaldybės organizuojamai švietimo stebėsenai naudojami šie duomenys:
24.1. valstybės lygmens švietimo stebėsenai renkami duomenys apie švietimo dalyvius, įstaigas, programas, aprūpinimą ir rezultatus;
25. Skirtingų lygmenų švietimo stebėsenos organizatoriai ir vykdytojai bendradarbiauja neatlygintinai keisdamiesi stebėsenos informacija ir patirtimi, siekdami išvengti duomenų rinkimo dubliavimo.