PanevezioHerbas

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PANEVĖŽIO MIESTO NEIGIAMŲ SOCIALINIŲ VEIKSNIŲ PREVENCIJOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2007 M. GRUODŽIO 22 D. SPRENDIMO NR. 1-12-4 PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS

 

2010 m. gruodžio 16 d. Nr. 1-63-3

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832; 2008, Nr. 113-4290) 15 straipsnio 6 dalimi, Panevėžio miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Panevėžio miesto neigiamų socialinių veiksnių prevencijos projektų finansavimo nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2007 m. gruodžio 22 d. sprendimą Nr. 1-12-4 „Dėl Panevėžio miesto neigiamų socialinių veiksnių prevencijos 2008–2010 metų programos, priemonių plano ir finansavimo nuostatų patvirtinimo“.

 

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                 Vitalijus Satkevičius


PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2010 m.gruodžio 16 d. sprendimu

Nr. 1-63-3

 

 

PANEVĖŽIO MIESTO NEIGIAMŲ SOCIALINIŲ VEIKSNIŲ PREVENCIJOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio miesto neigiamų socialinių veiksnių prevencijos projektų finansavimo nuostatuose (toliau – nuostatai) reglamentuojama neigiamų socialinių veiksnių prevencijos projektų finansavimo iš Panevėžio miesto savivaldybės biudžeto ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarka.

2. Nuostatuose vartojama sąvoka projektas – dokumentas, kuriame nustatomi tikslai, uždaviniai, numatomi rezultatai, priemonės projektui įgyvendinti, pateikiami duomenys apie projekto rengėjus, vykdytojus, lėšų poreikį, jų panaudojimą, lėšų šaltinius ir kt.

3. Lėšos neigiamų socialinių veiksnių prevencijos projektams finansuoti kiekvienais metais numatomos Panevėžio miesto savivaldybės biudžete.

 

II. PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRIORITETAI IR VERTINIMO KRITERIJAI

 

4. Komisija neigiamų socialinių veiksnių prevencijai koordinuoti, sudaryta Panevėžio miesto savivaldybės tarybos sprendimu (toliau – Komisija), kiekvienais metais nustato vieną ar kelis projektų finansavimo prioritetus pagal neigiamų socialinių veiksnių prevencijos sritis (alkoholio, tabako, narkotikų ir kitų psichiką veikiančių psichoaktyvių medžiagų vartojimo, nusikalstamumo, prekybos žmonėmis, prostitucijos, savižudybių, vaiko teisių apsaugos pažeidimų). Papildomi Komisijos nustatyti projektų finansavimo prioritetai kasmet skelbiami spaudoje.

5. Projektų vertinimo kriterijai:

5.1. projekto atitiktis nuostatuose keliamiems reikalavimams;

5.2. projekto autorių kvalifikacija ir darbo patirtis;

5.3. projekto atitiktis prioritetams;

5.4. projekto vertė ir planuojamas rezultatas (dalyvių skaičius, nauda, išliekamoji vertė ir pan.);

5.5. projekto tęstinumas, populiarumas;

5.6. kiti finansavimo šaltiniai;

5.7. teisingas ir išsamus paraiškos užpildymas.

 

III. PROJEKTŲ TEIKIMAS VERTINTI

 

6. Komisija nustato prioritetus, paraiškų teikimo terminą ir apie tai paskelbia vietinėje spaudoje, interneto svetainėje (www.panevezys.lt) ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 dienos.

7. Projektus gali teikti Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka įregistruoti juridiniai (ne pelno siekiantys) asmenys, registruoti VĮ Registrų centro Panevėžio filiale, kurių veikla vykdoma Panevėžyje, ir pavieniai ar grupė fizinių asmenų, gyvenančių Panevėžyje. Fiziniai asmenys, kurie teikia projektą, turi turėti projekto administratorių (juridinį asmenį).

8. Vienas juridinis asmuo gali teikti tik vieną projektą. Projektas turi būti pasirašytas paraiškos teikėjo (t.y. organizacijos vadovo) ir patvirtintas organizacijos antspaudu.

9. Visi dokumentai, tvarkingai susegti į aplanką (puslapiai sunumeruoti, išvardyti pridedami priedai), pateikiami antspauduotame voke. Paraiškos priimamos ir registruojamos Savivaldybės priimamajame.

10. Vertinti teikiamas projektas turi būti aprašytas paraiškoje, kurios formą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Prie paraiškos pridedama organizacijos registracijos pažymėjimo kopija ir pagrindinių vykdytojų veiklos (nurodoma patirtis, kompetencija, kvalifikacija) aprašymas.

11. Paraiškoje nurodoma:

11.1. projektą vykdančios organizacijos ar administratoriaus (juridinio asmens) pavadinimas, statusas, adresas, telefono numeris;

11.2. projekto tikslai ir uždaviniai;

11.3. numatomas aiškus rezultatas;

11.4. projekto vykdytojai ir prioritetai;

11.5. projekto vykdymo partneriai;

11.6. papildomi finansavimo šaltiniai ir lėšos;

11.7. lėšų poreikis su skaičiavimais (išlaidų sąmata);

11.8. projekto darbų atlikimo grafikas;

11.9. asmens, galinčio suteikti informaciją, vardas ir pavardė, telefono numeris;

11.10. organizacijos narių ir projekto vykdytojų skaičius;

11.11. priemonės (renginio) pobūdis, vieta, trukmė, data (mėnuo).

12. Už projekte pateiktų duomenų teisingumą atsako projekto vadovas.

 

IV. PROJEKTŲ SVARSTYMAS IR VERTINIMAS

 

13. Projektus atrenka, vertina ir lėšų jiems vykdyti skiria Komisija.

14. Komisija – kolegiali darbo grupė, nagrinėjanti pateiktas paraiškas.

15. Komisija dirba vadovaudamasi šiais nuostatais, savivaldybės Tarybos priimtais sprendimais, Komisijos darbo reglamentu.

16. Komisija, įvertinusi pateiktas paraiškas ir dokumentus pagal šiuose nuostatuose nurodytus kriterijus, nustato konkrečią pinigų sumą kiekvienam projektui, parengia kompleksinį neigiamų socialinių veiksnių prevencijos priemonių finansavimo lėšų paskirstymą.

17. Komisijos atrinktų projektų sąrašą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius ir įsakymu skiria lėšų neigiamų socialinių veiksnių prevencijos projektams įgyvendinti.

18. Atrinkti finansuoti projektai skelbiami interneto svetainėje (www.panevezys.lt).

19. Pateikti svarstyti dokumentai pareiškėjams negrąžinami.

20. Nesvarstytini projektai:

20.1. kuriuose nepateiktas aiškus, detalus ir subalansuotas biudžetas;

20.2. kurių netinkamai užpildytos paraiškos (projektai pateikti ne pagal paraiškos formą, taip pat elektroniniu paštu ar faksu atsiųstos ir ranka rašytos paraiškos ir pan.);

20.3. pristatyti nesilaikant nustatytų terminų;

20.4. jeigu nepateiktos lėšų panaudojimo ataskaitos (praėjusių metų).

21. Jeigu Komisija nusprendžia nefinansuoti vertinamo projekto, protokole įrašomas argumentuotas sprendimas. Projekto vadovas apie tai raštu informuojamas per 15 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos.

 

V. LĖŠŲ SKYRIMAS IR SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

22. Prie sutarties organizacija prideda patikslintą projektų išlaidų sąmatą (dėl iš Savivaldybės biudžeto skiriamų lėšų).

23. Negali būti finansuojamos projekto išlaidos:

23.1. skirtos transporto, ryšio priemonėms, kompiuterių įrangai įsigyti;

23.2. skirtos patalpoms remontuoti, rekonstrukcijai ir statybai;

23.3. tiesiogiai nesusijusios su projekto vykdymu.

24. Savivaldybės administracijos direktoriui patvirtinus finansavimo paskirstymą, projekto vykdytojai su Savivaldybės administracijos direktoriumi sudaro projektų finansavimo sutartis, kuriose numatomi vykdytojų įsipareigojimai, lėšų dydis, finansavimo teikimo terminai, vykdomų priemonių apimtys, grafikai ir lėšų naudojimo, atskaitomybės ir atsakomybės sąlygos.

25. Jei projektui buvo skirtas tik dalinis finansavimas, t.y. skirta suma yra mažesnė, nei pareiškėjas prašė paraiškoje, pareiškėjas gali mažinti projekto apimtis proporcingai skirtų lėšų sumai, bet negali keisti projekto tikslų.

26. Dėl kiekvieno finansuojamo projekto sudaroma atskira sutartis.

27. Savivaldybės skiriamos lėšos turi būti naudojamos pagal sutartyje nurodytą sąmatą ir tik sutartyje nurodytai veiklai. Visi sutartyje nurodytos veiklos pakeitimai turi būti patvirtinti Komisijos.

 

VI. PROJEKTŲ KONTROLĖ

 

28. Už projekto įgyvendinimą, tikslingą lėšų panaudojimą atsako projektą vykdančios institucijos vadovas ir projekto vadovas.

29. Projektų vykdytojai, gavę finansavimą, turi atsiskaityti už gautų lėšų panaudojimą Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui ir iki termino, nurodyto finansavimo sutartyje, pateikti biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo apyskaitą.

30. Savivaldybės administracijos Švietimo skyriui turi būti pateikta detali projekto įgyvendinimo ataskaita iki termino, nurodyto finansavimo sutartyje. Ataskaitoje įvertinama atlikta veikla, jos rezultatas, projekto tobulinimo ir tęstinumo galimybės. Projektų vykdytojai, gavę finansavimą, turi atsiskaityti už gautų lėšų panaudojimą ir projektų įvykdymą pagal ataskaitos formą, patvirtintą Savivaldybės administracijos direktoriaus.

31. Savivaldybės administracija turi teisę tikrinti, ar projekto lėšos naudojamos pagal pateiktas paraiškas.

32. Nepanaudotos lėšos, skirtos projektui įgyvendinti, turi būti grąžintos į projekto vykdymo ir finansavimo sutartyse nurodytą Savivaldybės sąskaitą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo projekto įgyvendinimo dienos.

33. Išaiškėjus, kad projekto lėšos panaudotos ne pagal paskirtį, projekto pareiškėjas privalo jas grąžinti į sutartyje nurodytą Savivaldybės sąskaitą per 3 darbo dienas nuo įspėjimo gavimo dienos. Laiku negrąžinus lėšų, jos išieškomos įstatymų nustatyta tvarka.

34. Išaiškėjus, kad projektas vykdomas ne tiksliai pagal įgyvendinimo planą ar Savivaldybės biudžeto lėšos naudojamos ne pagal projekto sąmatą, projekto finansavimas stabdomas. Projekto pareiškėjui pervestos lėšos ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo įspėjimo gavimo dienos turi būti grąžintos į Savivaldybės sąskaitą.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

35. Jei projekto vykdytojas nebegali įgyvendinti projekto arba iki einamųjų metų gruodžio 31 dienos nepanaudoja visų projektui skirtų lėšų, privalo jas grąžinti į Savivaldybės biudžetą kuo greičiau, bet ne vėliau nei iki ateinančių metų sausio 5 dienos.

36. Kilę ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

______________