JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO ŠVIETIMO MOKYKLŲ VEIKLOS IŠORINIO VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2013 m. spalio 10 d. Nr. T-150
Joniškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804) 37 straipsnio 6 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovo Šiaulių apskrityje 2013 m. rugpjūčio 30 d. reikalavimą Nr. 4-66 „Dėl Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 37 straipsnio 6 dalies įgyvendinimo“, Joniškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia
patvirtinti Joniškio rajono savivaldybės neformaliojo švietimo mokyklų veiklos išorinio vertinimo tvarkos aprašą (pridedama).
Joniškio rajono savivaldybės
neformaliojo švietimo mokyklų veiklos
išorinio vertinimo tvarkos aprašo 1 priedas
(Neformaliojo švietimo mokyklų veiklos (pamokos) stebėjimo protokolo forma)
NEFORMALIOJO ŠVIETIMO MOKYKLŲ VEIKLOS (PAMOKOS) STEBĖJIMO
PROTOKOLAS
Išorės vertinimo data:_______________
Tema
|
Vadovo vardas, pavardė Programos pavadinimas Mokinių amžius Mokinių skaičius sąraše Mokinių skaičius užsiėmime Užsiėmimo tema Išorinio vertinimo grupės narys
|
|
Ugdymo nuostatos ir būdai, veiklos formų tinkamumas |
|
|
|
|
|
Ugdymo ir gyvenimo ryšys |
|
|
|
|
|
Gebėjimas ir noras ugdytis. Pasirengimas veiklai |
|
|
|
|
|
Mokytojo (auklėtojo) ir mokinio bendradarbiavimas. Pagalba vaikui |
|
|
|
|
|
Vertinimas kaip pažinimas ir informavimas. Įsivertinimas |
|
|
|
|
|
Santykiai, tvarka, grupės valdymas |
|
|
|
|
|
Aplinkos tinkamumas |
|
|
|
|
|
Veiklos rezultatas / poveikis |
|
|
|
|
Joniškio rajono savivaldybės
neformaliojo švietimo mokyklų
veiklos išorinio vertinimo tvarkos aprašo
2 priedas
NEFORMALIOJO ŠVIETIMO MOKYKLŲ VEIKLOS IŠORINIO VERTINIMO SRITYS, TEMOS IR VEIKLOS RODIKLIAI
Sritis |
Temos |
Veiklos rodikliai |
1. Neformaliojo švietimo mokyklų (toliau – NŠM) kultūra |
1.1. Etosas |
1.1.1. Vertybės, elgesio normos, principai |
1.1.2. Tradicijos ir ritualai |
||
1.1.3. Tapatumo jausmas |
||
1.1.4. Bendruomenės santykiai |
||
1.1.5. NVŠM atvirumas ir svetingumas |
||
1.2. Pažangos siekiai |
1.2.1. Asmenybės raidos lūkesčiai |
|
1.2.2. Mokymosi pasiekimų lūkesčiai |
||
1.2.3. NŠM kaip organizacijos pažanga |
||
1.3. Tvarka |
1.3.1. Darbo tvarka ir taisyklės |
|
1.3.2. Pageidaujamo elgesio skatinimas |
||
1.3.3. Aplinkos tinkamumas kūrybiškumui ugdyti |
||
1.4. NVŠM partnerystė ir viešieji ryšiai |
1.4.1. NŠM vaidmuo vietos bendruomenėje |
|
1.4.2. Partnerystė su kitomis institucijomis |
||
1.4.3. NŠM įvaizdis ir viešieji ryšiai |
||
2. Ugdymas (is) |
2.1. Neformaliojo ugdymo organizavimas |
2.1.1. Ugdymo programos |
2.1.2. Ugdymo planai ir tvarkaraščiai |
||
2.2. Veiklos (pamokos) organizavimas |
2.2.1. Mokytojo veiklos planavimas |
|
2.2.2. Veiklos (pamokos) struktūra |
||
2.2.3. Grupės (klasės) valdymas |
||
2.3. Ugdymo ir ugdymosi kokybė |
2.3.1. Ugdymo nuostatos ir būdai |
|
2.3.2. Ugdymo ir gyvenimo ryšys |
||
2.3.3. Mokytojo ir mokinio dialogas |
||
2.3.4. Ugdymosi motyvacija |
||
2.3.5. Ugdymasis bendradarbiaujant |
||
2.4. Pagalba mokiniui ir šeimai |
2.4.l. Rūpinimasis mokiniais |
|
2.4.2. Tėvų pedagoginis švietimas |
||
3. Pasiekimai |
3.1. Pažanga |
3.1.1. Mokinių pažanga |
3.1.2. NŠM pažanga |
||
3.2. Ugdymosi pasiekimai |
3.2.1. Mokinių ugdymosi pasiekimai |
|
3.2.2. Kiti mokinių pasiekimai |
||
4. NŠM valdymas |
4.1. NŠM veiklos planavimas |
4.1.1. NŠM vizija, misija ir tikslai |
4.1.2. Planavimo procedūros |
||
4.1.3. Planų kokybė ir dermė |
||
4.1.4. Plano įgyvendinimas ir jo poveikis |
||
4.2. NŠM įsivertinimas |
4.2.1. Įsivertinimo procesas |
|
4.2.2. Įsivertinimo rezultatų naudojimas |
||
4.3. Vadovavimo stilius |
4.3.1. Vadovavimo principai |
|
4.3.2. Žmogiškųjų išteklių vadyba |
||
4.4. Materialinių išteklių valdymas |
4.4.1. Lėšų vadyba |
|
4.4.2. Patalpų naudojimas |
____________________________
Joniškio rajono savivaldybės
neformaliojo švietimo mokyklų
veiklos išorinio vertinimo tvarkos aprašo
3 priedas
IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYKLŲ IŠORINIO VERTINIMO SRITYS, TEMOS IR VEIKLOS RODIKLIAI
Sritis |
Temos |
Veiklos rodikliai |
1. Ikimokyklinio ugdymo mokyklų (toliau – IUM) kultūra |
1.1. Etosas |
1.1.1. Aplinkos svetingumas, saugumas, estetika |
1.1.2. Mikroklimatas |
||
1.1.3. Tradicijos |
||
1.2. Mokyklos įvaizdis |
Įvaizdžio kūrimo kultūra |
|
1.3. Partnerystė ir viešieji ryšiai |
1.3.1. Bendruomenės narių bendravimo ir bendradarbiavimo kokybė |
|
1.3.2. bendravimas ir bendradarbiavimas su socialiniais partneriais |
||
2. Vaiko ugdymas ir ugdymasis |
2.1. Ugdymo turinys |
2.1.1 Programų atitiktis vaikų ugdymosi poreikiams ir interesams |
2.1.2. Ugdymo (si) aplinkos, priemonių atitiktis vaikų amžiui, poreikiams bei interesams |
||
2.2. Ugdymo (si) turinio ir procedūrų planavimas
|
2.2.1. Ugdymo turinio ir kasdienės veiklos planavimas |
|
2.2.2. Planavimo procedūrų kokybė |
||
2.2.3. Metodinė pagalba |
||
2.3. Ugdymo (si) proceso kokybė |
2.3.1. Ugdomosios veiklos tikslingumas, veiksmingumas, kūrybiškumas ssistemingumas |
|
2.3.2. Ugdymosi motyvacijos palaikymas |
||
2.4. Šeimos ir mokyklos bendravimas ugdymo procese |
2.4.1. Šeimos įtraukimas į vaikų ugdymo (si) procesą mokykloje |
|
2.4.2. Šeimos informavimo apie vaiką procedūrų kokybė |
||
3. Vaiko ugdymo (si) pasiekimai |
3.1. Vaiko raidos ir pasiekimų vertinimas |
3.1.1. Vaiko daromos pažangos vertinimo sistema |
3.1.2. Auklėtojų ir tėvų veiklos dermė skatinant vaiko pasiekimus ir juos vertinant |
||
3.2. Vaiko pasiekimų kokybė |
3.2.1. Vaiko daroma pažanga įvairiais amžiaus tarpsniais |
|
3.2.2. Vaiko pasiekimų kokybė priešmokykliniame amžiuje |
||
3.2.3. Specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų ugdymosi pažanga |
||
4. Parama ir pagalba vaikui, šeimai
|
4.1. Vaiko teisių garantavimas ir atstovavimas |
4.1.1. Vaiko teisių garantavimas |
4.1.2. Vaiko teisių atstovavimas visuomenėje |
||
4.2. Vaiko poreikių tenkinimas |
4.2.1. Individualių vaiko saugumo, emocinių, fizinių ir socialinių poreikių tenkinimas |
|
4.2.2. Pedagoginė ir socialinė pagalba |
||
4.2.3. Pagalba specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams |
||
5. IUM valdymas |
5.1. IUM veiklos planavimas |
5.1.1. Planavimo procedūros |
5.1.2. Plano įgyvendinimas ir jo poveikis |
||
5.2. IUM įsivertinimas |
5.2.1. Įsivertinimo procesas |
|
5.2.2. Įsivertinimo rezultatų naudojimas |
||
5.3. Vadovavimo stilius |
5.3.1. Vadovavimo principai |
|
5.3.2. Žmogiškųjų išteklių vadyba |
||
5.4. Materialinių išteklių valdymas |
5.4.1. Lėšų vadyba |
|
5.4.2. Patalpų naudojimas |
Joniškio rajono savivaldybės
neformaliojo švietimo mokyklų
veiklos išorinio vertinimo tvarkos aprašo
4 priedas
NEFORMALIOJO ŠVIETIMO MOKYKLŲ VEIKLOS KOKYBĖS VERTINIMO LYGIAI
Kokybės lygis |
Aprašomieji vertinimo epitetai |
Išvada |
4 lygis |
Labai gera: kryptinga, originali, įspūdinga, savita, puiki, nepriekaištinga, kūrybiška |
Veikla itin sėkminga. Būtina dalytis patirtimi šalyje ir mieste |
3 lygis |
Gera: tinkama, paveiki, turi savitų bruožų, potenciali, lanksti |
Veikla pakankamai sėkminga. Gali dalytis patirtimi su kitais. Verta tęsti kai kurių kompetencijų stiprinimą. |
2 lygis |
Patenkinama: vidutiniška, priimtina, nesisteminga |
Veikla ir dalis kompetencijų tinkamos. Yra ką tobulinti, sustiprinti ir išplėtoti. |
1 lygis |
Prasta: neveiksminga, nevykusi, netinkama, nekonkreti, neperspektyvi |
Veikla nepriimtina. Kompetencijas būtina tobulinti. |
__________________________