herbas_jb_sm

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO ŠVIETIMO MOKYKLŲ VEIKLOS IŠORINIO VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2013 m. spalio 10 d. Nr. T-150

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804) 37 straipsnio 6 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovo Šiaulių apskrityje 2013 m. rugpjūčio 30 d. reikalavimą Nr. 4-66 „Dėl Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 37 straipsnio 6 dalies įgyvendinimo“, Joniškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia

patvirtinti Joniškio rajono savivaldybės neformaliojo švietimo mokyklų veiklos išorinio vertinimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Gediminas Čepulis


Joniškio rajono savivaldybės

neformaliojo švietimo mokyklų veiklos

išorinio vertinimo tvarkos aprašo 1 priedas

 

 

(Neformaliojo švietimo mokyklų veiklos (pamokos) stebėjimo protokolo forma)

 

NEFORMALIOJO ŠVIETIMO MOKYKLŲ VEIKLOS (PAMOKOS) STEBĖJIMO

PROTOKOLAS

 

Išorės vertinimo data:_______________

 

 

Tema

 

Vadovo vardas, pavardė

Programos pavadinimas

Mokinių amžius

Mokinių skaičius sąraše

Mokinių skaičius užsiėmime

Užsiėmimo tema

Išorinio vertinimo grupės narys

 

Ugdymo nuostatos ir būdai, veiklos formų tinkamumas

 

 

 

 

Ugdymo ir gyvenimo ryšys

 

 

 

 

Gebėjimas ir noras ugdytis. Pasirengimas veiklai

 

 

 

 

Mokytojo (auklėtojo) ir mokinio bendradarbiavimas. Pagalba vaikui

 

 

 

 

Vertinimas kaip pažinimas ir informavimas. Įsivertinimas

 

 

 

 

Santykiai, tvarka, grupės valdymas

 

 

 

 

Aplinkos tinkamumas

 

 

 

 

Veiklos rezultatas / poveikis

 

 

 

 

 

 

 

 


Joniškio rajono savivaldybės

neformaliojo švietimo mokyklų

veiklos išorinio vertinimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

NEFORMALIOJO ŠVIETIMO MOKYKLŲ VEIKLOS IŠORINIO VERTINIMO SRITYS, TEMOS IR VEIKLOS RODIKLIAI

 

Sritis

Temos

Veiklos rodikliai

1. Neformaliojo švietimo mokyklų (toliau – NŠM) kultūra

1.1. Etosas

1.1.1. Vertybės, elgesio normos, principai

1.1.2. Tradicijos ir ritualai

1.1.3. Tapatumo jausmas

1.1.4. Bendruomenės santykiai

1.1.5. NVŠM atvirumas ir svetingumas

1.2. Pažangos siekiai

1.2.1. Asmenybės raidos lūkesčiai

1.2.2. Mokymosi pasiekimų lūkesčiai

1.2.3. NŠM kaip organizacijos pažanga

1.3. Tvarka

1.3.1. Darbo tvarka ir taisyklės

1.3.2. Pageidaujamo elgesio skatinimas

1.3.3. Aplinkos tinkamumas kūrybiškumui ugdyti

1.4. NVŠM partnerystė ir viešieji ryšiai

1.4.1. NŠM vaidmuo vietos bendruomenėje

1.4.2. Partnerystė su kitomis institucijomis

1.4.3. NŠM įvaizdis ir viešieji ryšiai

2. Ugdymas (is)

2.1. Neformaliojo ugdymo organizavimas

2.1.1. Ugdymo programos

2.1.2. Ugdymo planai ir tvarkaraščiai

2.2. Veiklos (pamokos) organizavimas

2.2.1. Mokytojo veiklos planavimas

2.2.2. Veiklos (pamokos) struktūra

2.2.3. Grupės (klasės) valdymas

2.3. Ugdymo ir ugdymosi kokybė

2.3.1. Ugdymo nuostatos ir būdai

2.3.2. Ugdymo ir gyvenimo ryšys

2.3.3. Mokytojo ir mokinio dialogas

2.3.4. Ugdymosi motyvacija

2.3.5. Ugdymasis bendradarbiaujant

2.4. Pagalba mokiniui ir šeimai

2.4.l. Rūpinimasis mokiniais

2.4.2. Tėvų pedagoginis švietimas

3. Pasiekimai

3.1. Pažanga

3.1.1. Mokinių pažanga

3.1.2. NŠM pažanga

3.2. Ugdymosi pasiekimai

3.2.1. Mokinių ugdymosi pasiekimai

3.2.2. Kiti mokinių pasiekimai

4. NŠM valdymas

4.1. NŠM veiklos planavimas

4.1.1. NŠM vizija, misija ir tikslai

4.1.2. Planavimo procedūros

4.1.3. Planų kokybė ir dermė

4.1.4. Plano įgyvendinimas ir jo poveikis

4.2. NŠM įsivertinimas

4.2.1. Įsivertinimo procesas

4.2.2. Įsivertinimo rezultatų naudojimas

4.3. Vadovavimo stilius

4.3.1. Vadovavimo principai

4.3.2. Žmogiškųjų išteklių vadyba

4.4. Materialinių išteklių valdymas

4.4.1. Lėšų vadyba

4.4.2. Patalpų naudojimas

____________________________

 


Joniškio rajono savivaldybės

neformaliojo švietimo mokyklų

veiklos išorinio vertinimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYKLŲ IŠORINIO VERTINIMO SRITYS, TEMOS IR VEIKLOS RODIKLIAI

 

 

Sritis

Temos

Veiklos rodikliai

1. Ikimokyklinio ugdymo mokyklų (toliau – IUM) kultūra

1.1. Etosas

1.1.1. Aplinkos svetingumas, saugumas, estetika

1.1.2. Mikroklimatas

1.1.3. Tradicijos

1.2. Mokyklos įvaizdis

Įvaizdžio kūrimo kultūra

1.3. Partnerystė ir viešieji ryšiai

1.3.1. Bendruomenės narių bendravimo ir bendradarbiavimo kokybė

1.3.2. bendravimas ir bendradarbiavimas su socialiniais partneriais

2. Vaiko ugdymas ir ugdymasis

2.1. Ugdymo turinys

2.1.1 Programų atitiktis vaikų ugdymosi poreikiams ir interesams

2.1.2. Ugdymo (si) aplinkos, priemonių atitiktis vaikų amžiui, poreikiams bei interesams

2.2. Ugdymo (si) turinio ir procedūrų planavimas

 

2.2.1. Ugdymo turinio ir kasdienės veiklos planavimas

2.2.2. Planavimo procedūrų kokybė

2.2.3. Metodinė pagalba

2.3. Ugdymo (si) proceso kokybė

2.3.1. Ugdomosios veiklos tikslingumas, veiksmingumas, kūrybiškumas ssistemingumas

2.3.2. Ugdymosi motyvacijos palaikymas

2.4. Šeimos ir mokyklos bendravimas ugdymo procese

2.4.1. Šeimos įtraukimas į vaikų ugdymo (si) procesą mokykloje

2.4.2. Šeimos informavimo apie vaiką procedūrų kokybė

3. Vaiko ugdymo (si) pasiekimai

3.1. Vaiko raidos ir pasiekimų vertinimas

3.1.1. Vaiko daromos pažangos vertinimo sistema

3.1.2. Auklėtojų ir tėvų veiklos dermė skatinant vaiko pasiekimus ir juos vertinant

3.2. Vaiko pasiekimų kokybė

3.2.1. Vaiko daroma pažanga įvairiais amžiaus tarpsniais

3.2.2. Vaiko pasiekimų kokybė priešmokykliniame amžiuje

3.2.3. Specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų ugdymosi pažanga

4. Parama ir pagalba vaikui, šeimai

 

4.1. Vaiko teisių garantavimas ir atstovavimas

4.1.1. Vaiko teisių garantavimas

4.1.2. Vaiko teisių atstovavimas visuomenėje

4.2. Vaiko poreikių tenkinimas

4.2.1. Individualių vaiko saugumo, emocinių, fizinių ir socialinių poreikių tenkinimas

4.2.2. Pedagoginė ir socialinė pagalba

4.2.3. Pagalba specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams

5. IUM valdymas

5.1. IUM veiklos planavimas

5.1.1. Planavimo procedūros

5.1.2. Plano įgyvendinimas ir jo poveikis

5.2. IUM įsivertinimas

5.2.1. Įsivertinimo procesas

5.2.2. Įsivertinimo rezultatų naudojimas

5.3. Vadovavimo stilius

5.3.1. Vadovavimo principai

5.3.2. Žmogiškųjų išteklių vadyba

5.4. Materialinių išteklių valdymas

5.4.1. Lėšų vadyba

5.4.2. Patalpų naudojimas

 

 

 



Joniškio rajono savivaldybės

neformaliojo švietimo mokyklų

veiklos išorinio vertinimo tvarkos aprašo

4 priedas

 

NEFORMALIOJO ŠVIETIMO MOKYKLŲ VEIKLOS KOKYBĖS VERTINIMO LYGIAI

 

Kokybės lygis

Aprašomieji vertinimo epitetai

Išvada

4 lygis

Labai gera: kryptinga, originali, įspūdinga, savita, puiki, nepriekaištinga, kūrybiška

Veikla itin sėkminga. Būtina dalytis patirtimi šalyje ir mieste

3 lygis

Gera: tinkama, paveiki, turi savitų bruožų, potenciali, lanksti

Veikla pakankamai sėkminga. Gali dalytis patirtimi su kitais. Verta tęsti kai kurių kompetencijų stiprinimą.

2 lygis

Patenkinama: vidutiniška, priimtina, nesisteminga

Veikla ir dalis kompetencijų tinkamos. Yra ką tobulinti, sustiprinti ir išplėtoti.

1 lygis

Prasta: neveiksminga, nevykusi, netinkama, nekonkreti, neperspektyvi

Veikla nepriimtina. Kompetencijas būtina tobulinti.

 

 

__________________________