JAUNIMO REIKALŲ AGENTŪROS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS IR LENKIJOS JAUNIMO MAINŲ FONDO LĖŠOMIS 2025 METAIS FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2025 m. sausio 8 d. Nr. 2V-6(1.4 E)
Vilnius
Įgyvendindamas Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. A1-469 „Dėl Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1.7.1 papunktyje nurodytą priemonę ir Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo komiteto 2024 m. lapkričio 29 d. nutarimą Nr. 44 „Dėl fondo lėšomis 2025 m. finansuojamų projektų konkurso skelbimo“;
1. T v i r t i n u Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo lėšomis 2025 metais finansuojamų projektų konkurso nuostatus (pridedama).
2. P a v e d u Jaunimo reikalų agentūros Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus vyriausiajam specialistui teisės aktų ir šio įsakymo 1 punktu patvirtintų nuostatų nustatyta tvarka skelbti ir organizuoti Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo lėšomis 2025 metais finansuojamų projektų konkursą.
PATVIRTINTA
Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus
2025 m. sausio 8 d. įsakymu Nr. 2V-6(1.4 E)
LIETUVOS IR LENKIJOS JAUNIMO MAINŲ FONDO LĖŠOMIS
2025 METAIS FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ KONKURSO
NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo lėšomis 2025 metais finansuojamų projektų konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo lėšomis 2025 metais finansuojamų projektų konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, ir finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projektų vykdytojams, projektų veiklų įgyvendintojams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo ir stebėsenos tvarką.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.1. A priemonė – Nuostatų 16.1 papunktyje numatytoms veiklos formoms įgyvendinti skirta priemonė, kuriai numatytas Nuostatų 13.1 papunktyje Konkursui skiriamas finansavimas, į kurį pareiškėjai pretenduoja pagal Nuostatų 18 punkte nustatytus reikalavimus;
2.2. B priemonė – Nuostatų 16.2 papunktyje numatytoms veiklos formoms įgyvendinti skirta priemonė, kuriai numatytas Nuostatų 13.2 papunktyje Konkursui skiriamas finansavimas, į kurį pareiškėjai pretenduoja pagal Nuostatų 18 punkte nustatytus reikalavimus;
2.3. dalyviai – 13–30 metų amžiaus fiziniai asmenys, kuriems yra skirtas projektas ir kurie jame dalyvauja, išskyrus vykdytojus;
2.4. informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099;
2.6. Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo komitetas (toliau – Komitetas) – Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondui (toliau – Fondas) vadovaujantis organas;
2.7. mažiau galimybių turintis jaunimas – jaunimas, kuris turi mažiau galimybių nei jo bendraamžiai, nes gyvena nepalankiomis sąlygomis ar patiria tam tikrus sunkumus, tokius kaip socialiniai, ekonominiai, išsilavinimo, kultūriniai, geografiniai sunkumai, negalia, sveikatos problemos;
2.8. nacionalinė valdymo institucija – Fondo administracinį ir organizacinį darbą atliekanti institucija: Lietuvos Respublikoje – Jaunimo reikalų agentūra, Lenkijos Respublikoje – Švietimo sistemos plėtros fondas;
2.9. pareiškėjas – valstybės ar savivaldybės biudžetinė įstaiga arba kitas Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo, veikiantis pagal nevyriausybinių organizacijų plėtrą, asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, taip pat savanorišką veiklą reguliuojančius teisės aktus, siekiantis gauti valstybės biudžeto lėšų projektui vykdyti;
2.10. partneris Lenkijos Respublikoje – Lenkijos Respublikoje registruotas pelno nesiekiantis viešasis juridinis asmuo, turintis darbo su jaunimu patirties, su kuriuo pareiškėjas vykdo projekto veiklas (yra užpildęs Finansuojamų projektų partnerės organizacijos deklaraciją, Nuostatų 1 priedas), turi būti sudaręs bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartį). Projekto partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjai, ir (ar) prekių, daiktų tiekėjai (pavyzdžiui, rėmėjai), taip pat pelno siekiantys verslo subjektai. Ta pati institucija/organizacija kaip partnerė negali dalyvauti daugiau nei trijuose šiam konkursui finansuoti pateiktuose projektuose;
2.11. partneris Lietuvos Respublikoje – Lietuvos Respublikoje registruotas pelno nesiekiantis viešasis juridinis asmuo, su kuriuo pareiškėjas vykdo projektą (yra sudaręs bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartį). Projekto partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjai, ir (ar) prekių, daiktų tiekėjai (pavyzdžiui, rėmėjai), taip pat pelno siekiantys verslo subjektai;
2.12. projekto vykdytojas – pareiškėjas, atitinkantis visus Nuostatuose nustatytus reikalavimus finansavimui gauti, kuriam Agentūros direktoriaus sprendimu skirtos valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti, ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis) su SPPD;
2.13. organizacijų-partnerių grupė – pareiškėjas ir partneris Lenkijos Respublikoje, kurie kartu įgyvendins projektą ir yra pasirašę bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartis, o partneris yra užpildęs partnerystės deklaraciją (-as) pagal Nuostatų 1 priedą. Ta pati organizacijų – partnerių grupė konkursui gali pateikti tik vieną paraišką;
2.15. projektas – Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo lėšomis 2025 metais finansuojamas projektas pagal 2007 m. birželio 1 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Lenkijos Respublikos Vyriausybės susitarimo dėl Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo 2 straipsnį: jaunimo mainai ir kiti projektai.
3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
4. Nuostatai parengti vadovaujantis Taisyklėmis, taip pat atsižvelgiant į Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo komiteto 2024 m. lapkričio 29 d. nutarimą Nr. 44 „Dėl fondo lėšomis 2025 m. finansuojamų projektų konkurso skelbimo“ (toliau – Nutarimas). Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos Taisyklėse ir Nutarime nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose nereglamentuotos konkurso atrankos nuostatos, taikomos Taisyklių nuostatos.
5. Konkursą organizuoja Jaunimo reikalų agentūra (toliau – Agentūra), vykdanti Taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas.
6. Projektų atranką ir administravimą užtikrina SPPD, vykdantis Taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.
7. Sprendimą dėl projektų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Agentūros direktorius, įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) ekspertų išvadas.
8. Informacija apie Konkursą viešai skelbiama SPPD ir Agentūros interneto svetainėse atitinkamai https://sppd.lrv.lt ir https://jra.lt.
9. Konkurso tikslas – kurti pridėtinę vertę projektais, kurie įvairiais būdais ir metodais plėtoja draugišką Lietuvos ir Lenkijos jaunimo bendradarbiavimą bei ugdo jaunimo socialines kompetencijas.
II SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, PROJEKTO VEIKLOS FORMŲ VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA
12. Įgyvendinant projektą, veiklos formos gali būti vykdomos Lietuvos Respublikos teritorijoje ir (arba) Lenkijos Respublikos teritorijoje. Nesant galimybės dėl nepaprastosios padėties įvykdyti projekto kontaktiniu būdu, projektą galima įvykdyti nuotoliniu ar hibridiniu būdu, apie tai informavus Agentūrą ir SPPD bei gavus Agentūros sutikimą.
13. Konkursui preliminariai numatyta valstybės biudžeto lėšų suma – 135 000 (vienas šimtas trisdešimt penki tūkstančiai) Eur.:
13.1. pagal A priemonę pateiktiems ir atrinktiems projektams įgyvendinti didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 15 000 (penkiolika tūkstančių) Eur. Mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 1 500 (vienas tūkstantis penki šimtai) Eur;
13.2. pagal B priemonę pateiktiems ir atrinktiems projektams įgyvendinti didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 7 500 (septyni tūkstančiai penki šimtai) Eur. Mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 1 500 (vienas tūkstantis penki šimtai) Eur.
15. Jei Agentūros priimtu sprendimu nėra patvirtintas rezervinių projektų sąrašas ar visiems šiame sąraše buvusiems pareiškėjams buvo skirtos valstybės biudžeto lėšos pateiktiems projektams įgyvendinti, Agentūra nepanaudotas, grąžintas ar papildomai konkursui gautas valstybės biudžeto lėšas gali paskirstyti, paskelbusi naują konkursą tai pačiai priemonei įgyvendinti. Naujas konkursas gali būti vykdomas naujų Agentūros vadovo įsakymu patvirtintų Nuostatų ir Taisyklių nustatyta tvarka.
III SKYRIUS
FINANSUOTINOS VEIKLOS FORMOS, KURIOMS SKIRIAMOS VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOS
16. Konkurso būdu finansuotinos veiklos formos:
16.1. jaunimo mainai (informacinėje sistemoje pildoma atskira paraiška projektams, skirtiems A priemonei įgyvendinti);
17. Konkurso būdu gali būti finansuojama veiklos forma, sietina su viena iš žemiau išvardytų temų:
17.1. Lietuvos ir Lenkijos jaunimo domėjimosi bendra istorija ir kultūra, jaunimo tarpkultūrinio, istorinio dialogo, bendradarbiavimo, tolerancijos ir atvirumo bendraujant skatinimas;
17.2. Lietuvos ir Lenkijos nematerialaus kultūrinio paveldo ir UNESCO pasaulio paveldo objektų sąraše esančių vietų populiarinimas;
17.3. Lietuvos ir Lenkijos jaunimo domėjimosi abiejų tautų istorija skatinimas, bendro istorinio paveldo populiarinimas;
18. Projekto turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:
18.1. projektu numatyta įgyvendinti tik vieną iš Nuostatų 16 punkte nurodytų veiklos formų (pagal tai pasirenkant atitinkamai pildyti A priemonei įgyvendinti arba B priemonei įgyvendinti skirtą paraiškos formą);
18.2. projektu numatyta įgyvendinti veiklos forma, privalomai sietina su viena iš Nuostatų 17 punkte išvardytų temų;
18.3. projekto veiklos formos dalyviai yra 13–30 metų amžiaus ir ne mažiau kaip 2/3 projekto dalyvių yra jauni žmonės;
18.4. projekto dalyvių grupė sudaryta iš ne daugiau kaip 50 proc. vienos šalies ir ne daugiau kaip 70 proc. vienos lyties dalyvių;
18.5. projekto, vykdomo pagal Nuostatų 16.1 papunktyje nurodytą veiklos formą (skirto A priemonei įgyvendinti):
18.6. projekto, vykdomo pagal Nuostatų 16.2 papunktyje nurodytas veiklos formas (skirto B priemonei įgyvendinti):
18.6.1. dalyvių skaičius privalo būti ne mažesnis nei 10 (neįskaitant vadovų / jaunimo lyderių, t.y. ne daugiau nei du vadovai / jaunimo lyderiai dešimčiai dalyvių);
19. Finansavimo prioritetai, už kuriuos, vertinant projektus, skiriami papildomi balai:
20. Teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros, meno, politinių, religinių renginių ir renginių, skirtų akademinėms, profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas gali būti tik priemonė projekto tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis projekto tikslas, uždavinys ir rezultatas.
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS, PROJEKTO VEIKLOS FORMOS VYKDYTOJAMS IR PARTNERIAMS
22. Konkursui paraišką teikiantys pareiškėjai privalo atitikti visus šiuos reikalavimus:
22.1. Pareiškėjas yra juridinis asmuo, kuris priklauso Nuostatų 2.9 papunktyje nurodytų juridinių asmenų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupei. Šis punktas taip pat yra taikomas partneriui Lenkijos Respublikoje;
22.3. pareiškėjas pateikė paraišką iki Konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos (vadovaujantis Taisyklių 29.2 papunkčiu);
22.4. pareiškėjas nėra likviduojamas, pareiškėjo veikla nėra sustabdyta ar apribota Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatytais pagrindais (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis) (vadovaujantis Taisyklių 29.4 papunkčiu);
22.5. pareiškėjas nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) (vadovaujantis Taisyklių 29.5 papunkčiu);
22.6. vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsniu, laikoma, kad pareiškėjas atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus (pagal viešus Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenis) (vadovaujantis Taisyklių 29.6 papunkčiu);
22.7. pareiškėjas pateikė visus Nuostatuose nurodytus privalomus pateikti dokumentus (vadovaujantis Taisyklių 29.7 papunkčiu);
22.8. pareiškėjo deklaracija užpildyta pagal Nuostatų 2 priedą (vadovaujantis Taisyklių 29.9 papunkčiu);
22.9. paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai surašyti lietuvių kalba, pateikti dokumentų užsienio kalba vertimai, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Taisyklių 18 punkte (vadovaujantis Taisyklių 29.10 papunkčiu);
22.10. pareiškėjas turi bent vieną partnerį Lenkijos Respublikoje, kuris atitinka Nuostatų 2.10 papunktyje išvardytus partneriui Lenkijos Respublikoje keliamus reikalavimus;
22.11. pareiškėjo partneris Lenkijos Respublikoje nėra daugiau kaip 3 (trijų) Konkursui pateiktų projektų partneris;
22.12. kartu su paraiška pateiktas bent vieno partnerio Lenkijos Respublikoje sutikimas dalyvauti pareiškėjo projekte – bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartis;
22.13. pareiškėjo projektui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė negu Nuostatų 13 punkte nurodyta mažiausia atitinkamos priemonės vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už minėtame punkte numatytą didžiausią atitinkamos priemonės vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą (vadovaujantis Taisyklių 29.11 papunkčiu).
23. Pareiškėjas, kuris yra nevyriausybinė organizacija, turi atitikti šiuos reikalavimus:
23.1. pareiškėjas, kuris yra nevyriausybinė organizacija, teisės aktų nustatyta tvarka yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinius, veiklos ataskaitą Juridinių asmenų registrui (išskyrus religines bendruomenes ir religines bendrijas) (vadovaujantis Taisyklių 29.13 papunkčiu);
23.2. pareiškėjas, kuris yra nevyriausybinė organizacija, yra viešai paskelbęs savo interneto svetainėje (jei ją turi) finansinių ataskaitų rinkinius, veiklos ataskaitą ne mažiau kaip už pastaruosius 3 finansinius metus arba visą pareiškėjo veikimo laikotarpį, jei pareiškėjo veiklos trukmė trumpesnė nei 3 metai, išskyrus fizinių asmenų asmens duomenis, kurie pagal teisės aktus, reglamentuojančius fizinių asmenų asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, viešai neskelbiami, informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus (vadovaujantis Taisyklių 29.14 papunkčiu);
23.3. jei pareiškėjas veikia pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą, vykdantis (-ys) asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, privalo Juridinių asmenų registre turėti žymą, patvirtinančią, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija deklaracijoje), taip pat patvirtinti (deklaracijoje), kad jam nėra taikomas ribojimas gauti valstybės biudžeto lėšų pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje nurodytus kriterijus (vadovaujantis Taisyklių 8 punktu).
24. Partneris Lenkijos Respublikoje turi atitikti šiuos reikalavimus:
24.1. partneris Lenkijos Respublikoje yra juridinis asmuo, kuris atitinka Nuostatų 2.10 papunktyje nustatytą apibrėžimą;
24.3. yra pasirašęs partnerystės deklaraciją pagal Nuostatų 1 priedą ir sudaręs bendradarbiavimo arba jungtinės veiklos sutartį;
25. Jei Partneris Lietuvos Respublikoje veikia pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą, vykdantis asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, privalo Juridinių asmenų registre turėti žymą, patvirtinančią, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija, taip pat patvirtinti, kad jam nėra taikomas ribojimas gauti valstybės biudžeto lėšų pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje nurodytus kriterijus.
V SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI, ESMINIAI RODIKLIAI IR (AR) PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI
28. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima Taisyklių 13 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus.
29. Finansavimą gavę pareiškėjai, projektų vykdytojai, pateikę paraišką Nuostatų 16.1 papunktyje nurodytai veiklos formai vykdyti (A priemonei įgyvendinti), iki 2025 m. spalio 31 d. turi pasiekti šiuos rodiklius:
29.1. esminius kiekybinius:
29.1.1. užtikrinti, kad projekto dalyviai būtų ne jaunesni nei 13 metų amžiaus ir ne vyresni nei 30 metų amžiaus;
29.1.2. užtikrinti, kad projekto vienos šalies dalyvių ir vykdytojų bendras skaičius nebūtų didesnis kaip 70 proc. visų projekto dalyvių ir vykdytojų skaičiaus;
29.1.3. užtikrinti, kad į projekto įgyvendinimą būtų įtrauktas bent 1 mažiau galimybių turintis jaunas žmogus, jei pareiškėjas, projekto vykdytojas pasirinko įgyvendinti Nuostatų 19.2 papunktyje nurodytą prioritetą;
30. Finansavimą gavę pareiškėjai, projektų vykdytojai, pateikę paraišką Nuostatų 16.2 papunktyje nurodytai veiklos formai vykdyti (B priemonei įgyvendinti), iki 2025 m. spalio 31 d. turi pasiekti:
30.1. šiuos esminius kiekybinius rodiklius:
30.1.1. užtikrinti, kad projekto dalyviai būtų ne jaunesni nei 13 metų amžiaus ir ne vyresni nei 30 metų amžiaus;
30.1.2. užtikrinti, kad projekto vienos šalies dalyvių ir vykdytojų bendras skaičius nebūtų didesnis kaip 70 proc. visų projekto dalyvių ir vykdytojų skaičiaus;
30.1.3. užtikrinti, kad į projekto įgyvendinimą būtų įtrauktas bent 1 mažiau galimybių turintis jaunas žmogus, jei pareiškėjas, projekto vykdytojas pasirinko įgyvendinti Nuostatų 19.2 papunktyje nurodytą prioritetą;
30.2. šiuos kiekybinius rodiklius:
30.2.1. užtikrinti, kad projekto vienos lyties dalyvių skaičius nebūtų didesnis kaip 70 proc. visų projekto dalyvių skaičiaus;
31. Finansavimą gavę pareiškėjai, projektų vykdytojai, pateikę paraišką Nuostatų 16.1 ar 16.2 papunktyje nurodytoms veiklų formoms vykdyti (tiek A, tiek B priemonei įgyvendinti), iki 2025 m. spalio 31 d. turi pasiekti šiuos kokybinius rodiklius:
31.1. užtikrinti aktyvų jaunų žmonių dalyvavimą ir kokybišką jaunimo projekto valdymą visuose projekto etapuose;
31.2. užtikrinti aktyvią ir lygiavertę pareiškėjo, projekto vykdytojo ir partnerio partnerystę visuose projekto įgyvendinimo etapuose;
VI SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
33. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2025 m. balandžio 1 d. iki 2025 m. spalio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Taip pat jos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (darbo laiko ir darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščiais, sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (veiklų ir (ar) renginių vykdymui organizuoti sudarytomis paslaugų sutartimis, seminarų/mokymų/konferencijų programomis, seminarų/mokymų dalijama medžiaga, analitinių veiklų rezultatais, susitikimų fiksavimo dokumentais, projekto viešinimo medžiaga ir kt.), arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka. Projektui vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.
34. Projektų biudžetui taikomi šie specialieji reikalavimai:
34.1. pasiruošimo ir (ar) parengiamosios tiesioginės išlaidos projektui įgyvendinti skiriamos iki 250 Eur pareiškėjui, projekto vykdytojui ir iki 250 Eur Lenkijos partneriui (daugiausiai 500 Eur projektui) nacionalinėms veikloms organizuoti;
34.2. projekto dalyvių apgyvendinimo ir maitinimo išlaidoms skiriama po 30 Eur per parą vienam žmogui;
34.3. projekto transporto paslaugų ir transporto išlaikymo išlaidoms (važiavimo tarptautiniu (iš Lietuvos į Lenkiją ir iš Lenkijos į Lietuvą), regioniniu, vietiniu transportu bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju), skiriama 0,17 Eur už km vienam žmogui kelionės išlaidoms iki projekto vietos, keliaujant ekonomiškiausiu būdu. Atstumas skaičiuojamas pagal trumpiausią maršrutą “Google Maps”;
34.4. projekto veiklos formos įgyvendinimo išlaidoms, nenurodytoms Nuostatų 34.1–34.3 papunkčiuose, skiriama po 10 Eur per parą vienam žmogui (pvz., draudimas, bilietai į renginius, kita);
34.5. kai teikiama paraiška Nuostatų 16.1 papunktyje nurodytai veiklos formai vykdyti (A priemonei įgyvendinti), projekto rezultatams viešinti ir jų sklaidai skiriama iki 10 procentų nuo išlaidų, numatytų Nuostatų 34.1, 34.2 ir 34.4 papunkčiuose;
34.6. mažiau galimybių turinčio jaunimo dalyvavimui užtikrinti projektui gali būti skiriama iki 1 500 Eur papildomų veiklų įgyvendinimo išlaidų. Išlaidos turi būti pagrįstos ir skirtos dalyvio įsitraukimui į projekto veiklas (lydinčio asmens apgyvendinimas, maitinimas, vertėjo, paslaugos, konsultanto paslaugos, specialiojo transporto paslaugos).
35. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
35.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 20 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos):
35.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (tuo atveju, kai projekto vadovas ir (ar) asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, yra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartį);
35.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugos (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);
35.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 9 punkte nurodyto Konkurso tikslo, Nuostatų 10 punkte nurodyto siektino Konkurso rezultato įgyvendinimu ir Nuostatų 16 punkte nurodytų veiklos formų, atspindinčių Nuostatų 17 punkte nurodytas temas, vykdymu):
35.2.1. vykdytojų darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (tuo atveju, kai vykdytojai yra įdarbinami pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartis) (prašoma ir skirta valstybės biudžeto lėšų suma gali sudaryti 100 proc. iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos);
35.2.2. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio);
35.2.3. transporto išlaikymas (degalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo Lietuvos ir (ar) Lenkijos Respublikoje) ir transporto paslaugų įsigijimo išlaidos (Lietuvos ir (ar) Lenkijos Respublikoje autobuso ar lėktuvo ekonominės klasės ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju), laikantis Nuostatų 34.3 papunktyje nustatyto reikalavimo;
35.2.4. ekspertų ir konsultantų paslaugų (teisininkų, tyrėjų, ekspertų ir konsultantų intelektinės paslaugos – galimybių studijos, moksliniai, statistiniai, kiti tyrimai) įsigijimo išlaidos (paslaugos, teikiamos pagal paslaugų teikimo ar autorines sutartis);
35.2.5. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų renginiams nuoma);
35.2.6. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:
35.2.6.1. kitos Nuostatų 35.2.2 – 35.2.5 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (pvz., kanceliarinės, ūkio prekės, maisto prekės, skirtos seminarų ar mokymų pertraukų metu, apsaugos priemonės (medicininės kaukės, respiratoriai, dezinfekciniai skysčiai), išskyrus ilgalaikį turtą, nurodytą Nuostatų 36.1 papunktyje;
35.2.6.2. kitos Nuostatų 35.2.2 – 35.2.5 papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos:
35.2.6.2.1. išlaidos maitinimo ir apgyvendinimo paslaugoms, skiriant ne daugiau kaip 30 Eur 1 asmeniui per parą Lietuvos Respublikoje ir ne daugiau kaip 30 Eur 1 asmeniui per parą Lenkijos Respublikoje, kaip tai nustatyta Nuostatų 34.2 papunktyje;
35.2.6.2.2. viešinimo paslaugos (išlaidos lankstinukams gaminti, straipsniams spaudoje, reportažams žiniasklaidoje (televizijoje, radijuje, internete) pirkti;
36. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
36.1. ilgalaikio turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 750 (septyni šimtai penkiasdešimt) Eur ir didesnė, įsigijimo išlaidos;
36.2. statinių, pastatų ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, statinių, teritorijos ir aplinkos priežiūros bei tvarkymo, paveldo tvarkybos darbų išlaidos;
36.3. išlaidos, susijusios su veiklos forma, vykdyta iki pateikiant paraišką Konkursui (pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.), taip pat išlaidos, patirtos ir apmokėtos iki 2025 m. kovo 31 d. imtinai ir po 2025 m. spalio 31 d.
36.5. išlaidos, skirtos politinei reklamai įsigyti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti ar kitai veiklos formai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti;
36.6. išlaidos pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) partnerio skoloms, nesusijusioms su finansuojamo projekto įgyvendinimu, padengti;
36.7. išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, projekto partneriui (-iams), nuomai projekto veiklos formai vykdyti;
36.8. išlaidos už projekto partnerio (-ių) parduodamas prekes ir (ar) teikiamas paslaugas, būtinas projektui įgyvendinti;
36.10. išlaidos už COVID-19 testus (išskyrus atvejus, kai tai būtina išvykstamosioms veikloms užsienio valstybėje užtikrinti pagal visą vakcinacijos schemą paskiepytiems asmenims ar į Lietuvą atvykstantiems dalyviams, jei testavimas privalomas pagal galiojančius operacijų vadovo sprendimus ir nėra kompensuojamas valstybės biudžeto lėšomis, taip pat atvejus, kai asmenys turi medicininių kontraindikacijų skiepui, tokiu atveju turi būti pateikiami papildomi dokumentai (išrašą iš ESPBI IS dėl kontraindikacijų).
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
37. Projektai aprašomi informacinėje sistemoje https://sopas.sppd.lt:8099 lietuvių kalba, užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas atskirai į A ir į B priemones. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą ar pateikta ne į tinkamą priemonę, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.
39. Paraiškoje nurodoma:
39.1. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens kodas, buveinės adresas, interneto svetainės adresas (jeigu ją turi);
39.6. banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;
39.7. informacija apie Pareiškėjo 2024 m. vykdytas veiklas ir pasiektus rezultatus dirbant su jaunimu;
39.8. informacija apie veiklos formą, kurią ketinama įgyvendinti iš Nuostatų 16 punkte pateikto veiklų sąrašo;
39.12. Informacija apie projekto dalyvius (tikslinę grupę), nurodant tikslinės grupės dydį (asmenų skaičių), grupės sudėtį pagal amžių, lytį ir tautybę;
39.15. priemonių ir (ar) veiklos formų planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos formos pavadinimas, jos vykdytojas (-ai) juridinio (-ių) asmens (-ų) pavadinimas (-ai)), projekto veiklos formos vykdymo pradžia ir pabaiga;
39.16. siektini kokybiniai ir kiekybiniai projekto rezultatai, nustatyti atsižvelgiant į kokybinius ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodiklius, nurodytus Nuostatų 29-31 punktuose;
39.19. veiklos formų vykdymą užtikrinantys ištekliai, darbuotojų ir savanorių, prisidėsiančių prie projekto įgyvendinimo, skaičius;
39.20. detali, pagrįsta projekto įgyvendinimo sąmata (nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš konkursą organizuojančiai įstaigai skirtų Lietuvos Respublikos valstybinio biudžeto asignavimų, taip pat nurodant planuojamų išlaidų detalizavimą);
39.21. projekto veiklos formų vykdytojo (-ų) pareigos projekte, kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą (įgytos kvalifikacijos pavadinimas, įgijimo data; patirties įgijimo laikotarpiai; gebėjimų sritys), informacija pildoma skiltyje „Asmenų kortelės“;
39.22. informacija apie projekto partnerį Lietuvoje (jei yra) (juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens kodas, interneto svetainės (jei ją turi) adresas) ir jo projekte vykdomas veiklas;
39.24. informacija apie pareiškėjo atitikį Nuostatų 19 punkte nustatytiems finansavimo prioritetams;
39.27. informacija apie pareiškėjo ir partnerio Lietuvoje atitiktį Nuostatų 22-27 punktuose nustatytiems reikalavimams;
39.29. informacija apie tai, kaip bus taikomi neformaliojo ugdymo metodai, užtikrinantys dalyvių ugdymą (-si) projekte;
39.30. informacija apie aktyvaus jaunų žmonių dalyvavimo ir kokybiško jaunimo projekto valdymo užtikrinimą visuose projekto etapuose;
39.31. informacija apie aktyvios ir lygiavertės pareiškėjo, projekto vykdytojo ir partnerio partnerystės užtikrinimą visuose projekto įgyvendinimo etapuose;
40. Kartu su paraiška privaloma pateikti elektronines šių dokumentų kopijas:
40.1. Pareiškėjo ir partnerio Lenkijoje bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutarties arba kito bendradarbiavimo pagrindą įrodančio dokumento, kuriame numatytas bendradarbiavimo objektas – konkrečios (-ių) projekto veiklos (-ų) įgyvendinimas, kopiją;
40.2. partnerio (-ių) Lenkijoje užpildytą (-as) partnerystės deklaraciją (-as) (Nuostatų 1 priedas), pasirašytą (-as) organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens;
40.3. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, dokumentą, patvirtinantį asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;
40.5. teikiamo (-ų) dokumento (-ų) užsienio kalba vertimą (-us), jeigu toks (-ie) yra, kuris (-ie) turi būti patvirtintas (-i) vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens.
40.6. jei paraišką teikia religinė bendruomenė ar bendrija, – pareiškėjo steigimo dokumento (jei pareiškėjas neturi savo statuto ar įstatų, jis turi pateikti savo kompetentingos vadovybės raštą, patvirtinantį, kad pareiškėjas pagal religinės bendrijos kanonus ar statutus turi teisę vykdyti atitinkamą veiklą).
41. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, Taisyklių 17 ir 18 punktuose tvarka, nurodytą reikalingą informaciją pareiškėjas SPPD teikia el. būdu administruojančios įstaigos paskirtam specialistui, el. paštu sppd@sppd.lt.
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
43. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšų neskiriama Taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais. SPPD paraiškų atitiktį formaliesiems kriterijams turi atlikti per 5 darbo dienas.
44. Jei pateikta paraiška neatitinka bent vieno iš Nuostatų 22-27, 37-40 punktuose keliamų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas (išskyrus netikslumus, kurie nesudaro esminių kliūčių formaliųjų kriterijų atitikties tinkamumo vertinimui, pavyzdžiui, atsiskaitomosios sąskaitos numerio ar kredito įstaigos rekvizitų, paraiškos surašymo datos, rašybos klaidų, paraiškos priedų pateikimo kita nei nuostatuose nustatyta forma ir kt.).
IX SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
45. Ekspertai paraiškas vertina, užpildydami informacinėje sistemoje esančią vertinimo anketą, vadovaudamiesi Nuostatų 47 punkte nurodytais vertinimo kriterijais.
46. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis Taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.
47. Ekspertai vertindami projekto turinio ir lėšų planavimą vertina ir (ar) skiria balus už:
47.1. projekto atitiktį Nuostatų 18 punkte nurodytoms privalomoms sąlygoms. Vertinimo metu nurodant vertinimą „Taip arba Ne“. Privalomųjų sąlygų neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;
47.2. projekte aiškiai ir tiksliai aprašytas įgyvendinimo kontekstas ir motyvacija, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;
47.3. projekto tikslai ir veiklos yra aprašyti aiškiai, konkrečiai ir racionaliai, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;
47.4. projekto partnerio (-ių) Lenkijoje įsitraukimas į visus projekto planavimo ir vykdymo etapus, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
47.5. projekto atitiktį Nuostatų 19.1 papunktyje nurodytam finansavimo prioritetui, jeigu pareiškėjui 2024 m. nebuvo skirtas Fondo finansavimas vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – ne, 10 – taip;
47.6. projekto atitiktį Nuostatų 19.2 papunktyje nurodytam finansavimo prioritetui, jeigu pareiškėjas į projekto programą įtrauks mažiau galimybių turintį jaunimą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – ne, 10 – taip;
47.7. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1-9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;
47.8. suplanuotos pasirengimo etapo veiklos atitinka projekto tikslus, pasirinkti metodai, priemonės ir veiklos užtikrina kokybišką pasirengimo etapą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
47.9. pasirinkti kokybiški ir tinkami metodai, priemonės veikloms įgyvendinti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1-9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;
47.10. projekte suplanuotas kokybiškas projekto įsivertinimas, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
47.11. suplanuotas kokybiškas projekto ir Fondo viešinimas, matomumo didinimas, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių): 0 – neatitinka, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
47.12. projekte planuojamas tarpkultūrinis mokymasis, naudojami tarpkultūrinio mokymosi metodai, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – ne, 1-5 iš dalies atitinka vieną iš kriterijų, 6-9 iš dalies atitinka, 10 – atitinka;
47.13. projekto veiklose užtikrinamas aktyvus jaunų žmonių dalyvavimas ir jaunimo dalyvavimas visuose projekto etapuose, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų, 0 – ne, 1-5 iš dalies atitinka vieną iš kriterijų, 6-9 iš dalies atitinka abu kriterijai, 10 – atitinka;
47.14. projekte planuojamos veiklos užtikrina lygiavertę partnerystę ir aktyvų abiejų pusių dalyvavimą viso projekto metu vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – ne, 1-9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;
47.15. projekte planuojamas naudoti neformaliojo ugdymo mokymosi aspektas, užtikrinamas efektyvus ir kokybiškas neformalusis ugdymas, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – ne, 1-9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;
47.16. projekte užtikrintas skirtingoms etninėms ir tautinėms grupėms atstovaujančio jaunimo dalyvavimas, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – ne, 1-5 iš dalies atitinka vienai iš grupių, 6-9 iš dalies atitinka abiem grupėms, 10 – atitinka;
47.17. projekto veiklose užtikrinamas dalyvių fizinis ir emocinis saugumas, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – ne, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
47.18. planuojamos projekto veiklos įtrauks vietos bendruomenę į projektą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – ne, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
47.19. planuojamas projekto rezultatas yra naudingas ir reikalingas, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – ne, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
47.20. projekte suplanuota kokybiška bei efektyvi rezultatų sklaida (taikymas), vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – ne, 1-9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;
47.21. projekto veiklose planuojama naudoti šiuolaikines technologijas, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – ne, 1-9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;
48. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius 175. Privaloma surinkti minimali balų suma – 70 balų. Projektai, kurie nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, yra nefinansuojami.
49. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra didesnė ir (arba) veiklos vykdymo ar paslaugų teikimo apimtis ir poreikis yra didesnis.
50. Agentūra, skelbdama Konkurso finansuotinų projektų sąrašą, paskelbia nefinansuotinų ir rezervinių projektų sąrašus. Rezervinių projektų sąraše esantiems pareiškėjams finansavimas skiriamas, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirto dalies ar viso finansavimo, nepasirašo Sutarties per Taisyklių 97 punkte nurodytą terminą, pasirašyta Sutartis nutraukiama arba lėšos grąžinamos, per nustatytą terminą nepatikslina sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, finansuotiniems projektams skiriama mažesnė lėšų suma ir dėl to lieka nepanaudotų lėšų, arba esant papildomam finansavimui likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos eilės tvarka gali būti skirtos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezerviniame sąraše esančiam projektui skiriama suma negali būti mažesnė nei mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma.
51. Agentūra komisijos pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo pateikia Komitetui per 10 darbo dienų nuo komisijos protokolo pateikimo Agentūrai.
Jei projektui įgyvendinti komisija ar Komitetas siūlo skirti dalį lėšų ir Komitetas pritaria siūlymui patvirtindamas tai Komiteto nutarimu, komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Komiteto priimto sprendimo informacinės sistemos priemonėmis informuoja pareiškėją apie Komiteto siūlomų skirti lėšų dydį, nurodo, kokios priemonės (veiklos) ir (ar) išlaidos yra siūlomos finansuoti, taip pat nurodo, kad pareiškėjas turi patvirtinti, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir pagal Komiteto priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus.
Kai pareiškėjas sutinka su Komiteto siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo informacinės sistemos priemonėmis dienos komisijos sekretoriui patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad Komiteto siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į Komiteto sekretoriaus elektroniniame laiške pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą (-as) ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planą (-us).
Komisijos sekretoriui iš pareiškėjo gavus patvirtinimą, kad pareiškėjas sutinka su Komiteto siūloma skirti suma ir kad Komiteto siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai turi būti įvertinti komisijos sekretoriaus dėl atitikties Nuostatams ir Komiteto siūlymams.
Pareiškėjui per šiame punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su Komiteto siūloma skirti suma ir (ar) kad Komiteto siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte ir Nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų, laikoma, kad jis nesutinka su Komiteto siūloma skirti suma. Jei pareiškėjas nesutinka su Komiteto priimtu sprendimu skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų arba jei komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, projektui lėšų neskiriama ir ji įtraukiama į nefinansuotinų projektų sąrašą.
52. Sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, vadovaudamasis Komiteto nutarimu ir įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) ekspertų išvadas ir (ar) komisijos sekretoriaus tarnybinį pranešimą, priima Agentūros direktorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komiteto nutarimo gavimo dienos arba, jei Komitetas siūlo skirti dalį lėšų projekto įgyvendinimui, nuo komisijos sekretoriaus tarnybinio pranešimo gavimo dienos. Agentūros direktoriaus įsakymas dėl Konkurso rezultatų ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo jo pasirašymo dienos yra paskelbiamas SPPD ir Agentūros interneto svetainėje.
53. Komisijos sekretoriui patikslintuose sąmatose ir veiklų planuose neradus esminių neatitikimų pagal Komiteto siūlymą skirti dalinį finansavimą ir Nuostatams ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir veiklų planų gavimo dienos pateikia tarnybinį pranešimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris yra rekomendacinio pobūdžio, ir ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo tarnybinio pranešimo gavimo dienos, kuriame pateikiamas sprendimas dėl projektų finansavimo pasiūlymų, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos pateikia Agentūros direktoriui pasiūlymą dėl finansavimo skyrimo.
X SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS
XI SKYRIUS
PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA
57. Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. spalio 31 d. ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas bei pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. metinę projekto veiklų įvykdymo ataskaitą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:
57.1. išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
57.2. išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
57.3. buhalterinės apskaitos dokumentų, suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, suteiktų paslaugų ar atliktų darbų perdavimo-priėmimo akto, sudaryto sutarties pagrindu, darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščio ir kt.) pavadinimas, data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir panaudota bei sumokėta valstybės biudžeto lėšų suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);
57.4. veiklų įvykdymo ataskaita (teikiama pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. už visą projekto vykdymo laikotarpį), kurioje turi būti nurodyta:
57.4.2. informacija apie Nuostatų 29 punkte (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 16.1 papunktyje nurodytą veiklos formą ir skirtas A priemonei įgyvendinti) ar 30 punkte (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 16.2 papunktyje nurodytą veiklos formą ir skirtas B priemonei įgyvendinti) išvardytų esminių kiekybinių ir kiekybinių rodiklių, taip pat Nuostatų 29 punkte išvardytų kokybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;
57.4.3. informaciją apie mažiau galimybių turinčio jaunimo įtraukimą, jei projekto vykdytojas, pildydamas paraišką, pasirinko atitiktį Nuostatų 19.2 papunktyje nurodytam prioritetui;
58. Jei netinkamai įgyvendinamas projektas ar sąmoningai nevykdomos projekto veiklos, sąmoningai nesivadovaujama Nuostatų 29.1 ar 30.1 papunktyje nustatytais esminiais kiekybiniais rodikliais, t. y. esminių kiekybinių rodiklių ar jų dalies nepavyksta pasiekti, taisyklių 116 punkte nustatyta tvarka gali būt taikomos šios sankcijos:
58.1. kai projekto vykdytojas, teikdamas paraišką, nepasirinko atitikties Nuostatų 19.2 papunktyje nurodytam prioritetui:
58.1.1. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 16 punkte numatytas veiklų formas, nepasiekė vieno iš Nuostatų 29.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 16.1 papunktyje nurodytą veiklos formą) arba 30.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 16.2 papunktyje nurodytą veiklos formą) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 33,33 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
58.1.2. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 16 punkte numatytas veiklų formas, nepasiekė dviejų iš Nuostatų 29.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 16.1 papunktyje nurodytą veiklos formą) arba 30.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 16.2 papunktyje nurodytą veiklos formą) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 66,67 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
58.1.3. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 16 punkte numatytas veiklų formas, nepasiekė trijų iš Nuostatų 29.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 16.1 papunktyje nurodytą veiklos formą) arba 30.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 16.2 papunktyje nurodytą veiklos formą) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
58.2. kai projekto vykdytojas, teikdamas paraišką, pasirinko atitiktį Nuostatų 19.2 papunktyje nurodytam prioritetui:
58.2.1. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 16 punkte numatytas veiklų formas, nepasiekė vieno iš Nuostatų 29.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 16.1 papunktyje nurodytą veiklos formą) arba 30.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 16.2 papunktyje nurodytą veiklos formą) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 25 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
58.2.2. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 16 punkte numatytas veiklų formas, nepasiekė dviejų iš Nuostatų 29.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 16.1 papunktyje nurodytą veiklos formą) arba 30.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 16.2 papunktyje nurodytą veiklos formą) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 50 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
58.2.3. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 16 punkte numatytas veiklų formas, nepasiekė trijų iš Nuostatų 29.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 16.1 papunktyje nurodytą veiklos formą) arba 30.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 16.2 papunktyje nurodytą veiklos formą) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 75 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
58.2.4. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 16 punkte numatytas veiklų formas, nepasiekė keturių iš Nuostatų 29.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 16.1 papunktyje nurodytą veiklos formą) arba 30.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 16.2 papunktyje nurodytą veiklos formą) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų.
XII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
59. Projekto stebėsenos laikotarpis – 2 metai nuo projekto įgyvendinimo pabaigos arba nuo sutarties nutraukimo dienos.
60. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija turi teisę tikrinti ir vertinti Agentūrą, SPPD, pareiškėjus, projekto vykdytojus ir (ar) partnerius dėl valstybės biudžeto lėšų tinkamo panaudojimo.
61. Agentūros, SPPD veiksmai ir neveikimas, komisijos sprendimai, SPPD sprendimai, Agentūros sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams ar projekto atmetimo gali būti skundžiami Viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
62. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.