Pasvalio rajono savivaldybės taryba
Sprendimas
Dėl pasvalio RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO IR JO TEIKĖJŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. birželio 25 d. Nr. T1-123
Pasvalys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 37 straipsnio 6 dalimi ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2019 m. kovo 28 d. įsakymo Nr. V-342 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo ir jo teikėjų veiklos kokybės užtikrinimo metodikos patvirtinimo“ 3 punktu, Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Pasvalio rajono savivaldybės Neformaliojo vaikų švietimo ir jo teikėjų veiklos kokybės užtikrinimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2013 m. rugsėjo 26 d. sprendimą Nr. T1-199 „Dėl Pasvalio rajono savivaldybės neformaliojo švietimo mokyklų veiklos išorinio vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
Sprendimas per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Regionų apygardos administraciniam teismui, skundą (prašymą) paduodant bet kuriuose šio teismo rūmuose, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Pasvalio rajono savivaldybės tarybos
2020 m. birželio 25 d. sprendimu Nr. T1-123
PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO IR JO TEIKĖJŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pasvalio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) neformaliojo vaikų švietimo ir jo teikėjų kokybės užtikrinimo tvarkos aprašo (toliau – Tvarkos aprašas) nustato neformaliojo vaikų švietimo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokyklų ir kitų neformaliojo vaikų švietimo teikėjų (įstaigų, įmonių, laisvųjų mokytojų, organizacijų ar jų padalinių) (toliau – NVŠ teikėjai) vykdomo neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) stebėsenos, veiklos įsivertinimo tvarką, išorinio vertinimo organizavimą ir vykdymą.
2. Tvarkos aprašas apima šiuos NVŠ kokybės užtikrinimo elementus: NVŠ stebėseną, veiklos įsivertinimą ir išorinį vertinimą bei tyrimus.
II SKYRIUS
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO STEBĖSENA
4. NVŠ stebėsenos tikslas:
4.1. nustatyti NVŠ būklę, analizuoti, planuoti jos kaitą, vertinti vykdomų priemonių įtaką NVŠ tikslams ir švietimo strateginiams tikslams pasiekti, planuoti galimas intervencijas NVŠ kokybei gerinti;
5. NVŠ stebėsena vykdoma užpildant Neformaliojo vaikų švietimo ir jo teikėjų veiklos kokybės užtikrinimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2019 m. kovo 28 d. įsakymu Nr. V-342 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo ir jo teikėjų veiklos kokybės užtikrinimo metodikos patvirtinimo“, (toliau – Metodika) 1 priedą. NVŠ rodikliai vertinami kiekvienų metų spalio 1 d. ir kovo 1 d. Remiamasi Atviros informavimo ir konsultavimo sistemos (toliau ‒ AIKOS), Švietimo valdymo informacinės sistemos (toliau – ŠVIS), apklausų ir tyrimų duomenimis.
III SKYRIUS
NVŠ teikėjų veiklos įsivertinimAS ir išoriniS vertinimAS
7. Įsivertinimas ir išorinis vertinimas vykdomas šiose srityse:
8. Tvarkos aprašo 7 punkte nurodytos sritys vertinamos pagal NVŠ teikėjų veiklos kokybės rodiklių įsivertinimo ir išorinio vertinimo rezultatus, užpildant Metodikos 2 priedą.
9. NVŠ teikėjai veiklos įsivertinimą atlieka kiekvienais metais iki gegužės 1 d. užpildydami Metodikos 2 priedą.
10. Išorinis NVŠ ir jo teikėjų vertinimas (toliau – NVŠ išorinis vertinimas) vykdomas po teikėjų įsivertinimo, kas 5-eri metai, remiantis Metodikos 2 priedu.
11. Pirmą kartą NVŠ išorinis vertinimas atliekamas pagal visus Metodikos 2 priede nurodytus kokybės rodiklius. Vertinant pakartotinai, gali būti atliekamas vienos ar kelių sričių NVŠ išorinis vertinimas ar vertinama pagal tikslingai pasirinktus rodiklius. Neformaliojo vaikų švietimo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokyklų įsivertinimo sritis pasirenka atitinkamos mokyklos taryba.
IV SKYRIUS
NVŠ TEIKĖJŲ IŠORINIO VERTINIMO ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS
12. NVŠ teikėjų išorinio vertinimo uždaviniai:
12.1. nustatyti stipriuosius ir tobulintinus NVŠ veiklos aspektus, turinčius įtakos mokinių pasiekimams;
12.5. inicijuoti, konsultuoti ir teikti pagalbą NVŠ teikėjams, mokiniams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams);
13. NVŠ išorinį vertinimą organizuoja Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius (toliau – Švietimo ir sporto skyrius), kuris:
13.1. NVŠ teikėjų išorinio vertinimo planą ir jį iki einamųjų metų spalio 20 d. paskelbia Savivaldybės tinklalapyje;
13.3. rengia 3–5 narių išorės vertinimo grupės (toliau – Vertinimo grupė) sudarymo projektą, kurį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Vertinimo grupėje mažiausiai vienas narys (grupės vadovas) yra išorės vertintojas, įgijęs NVŠ kokybės vertinimo kompetencijų NVŠ vertintojų mokymuose.
15. Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu paskiria asmenį, kuris atlieka išorinio vertinimo koordinatoriaus funkciją.
16. Išorinio vertinimo koordinatorius:
16.1. yra vertinimo grupės narys, t. y. atlieka tiek išorės vertinimo koordinatoriaus, tiek Vertinimo grupės nario funkcijas;
16.2. ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki išorinio vertinimo pradžios Vertinimo grupės vadovui elektroniniu paštu išsiunčia NVŠ tiekėjo parengtą įsivertinimo medžiagą;
17. Išorinį NVŠ teikėjų vertinimą vykdo išorinio vertintojų grupė:
17.1. grupės vadovas:
17.1.1. ne vėliau kaip prieš 8 darbo dienas iki išorinio vertinimo pradžios vertinimo grupės nariams elektroniniu paštu išsiunčia vertinamo NVŠ teikėjo parengtą įsivertinimo medžiagą;
17.1.4. NVŠ teikėjų kokybės vertinimo išvadas, parengtas pagal Metodikos 4 priedą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paskutinės vertinimo dienos pateikia vertinamajam NVŠ teikėjui, Švietimo ir sporto skyriui;
17.2. vertinimo grupės nariai:
17.2.2. analizuoja NVŠ teikėjo parengtus įsivertinimo dokumentus bei kitą su vertinimu susijusią informaciją;
17.2.3. vertinimo metu dalyvauja pokalbiuose su vaikais, tėvais (globėjais, rūpintojais), mokytojais, vadovais, renka duomenis pagal Metodikos 2 priede nurodytus veiklos rodiklius;
17.2.7. prireikus, stebi ugdymo procesą, stebėjimo metu surinktus duomenis fiksuoja protokole, nurodydami stebėjimo laiką ir rezultatus (išvadas). Sprendimą dėl ugdymo proceso stebėjimo priima vertinimo grupė. Ugdymo procesas stebimas tuo atveju, jei vertinimo grupės išvados nesutampa su įstaigos NVŠ veiklos įsivertinimo išvadomis;
17.2.8. susitaria dėl vertinimo išvadų: ne mažiau kaip 5 stipriųjų ir ne daugiau kaip 3 tobulintinų veiklos aspektų;
17.2.9. per 5 darbo dienas pateikia NVŠ ir jo teikėjo veiklos išorinio vertinimo rezultatus ir vertinimo išvadą vertinimo grupės vadovui;
18. NVŠ teikėjas, gavęs išorinio vertinimo rezultatus ir kokybės vertinimo išvadą:
18.2. informacija apie atliktą išorinį vertinimą viešai skelbia įstaigos tinklapyje ar kitose viešojo informavimo priemonėse;
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
19. Išoriniam vertinimui organizuoti ir vykdyti naudojamos Savivaldybės biudžeto ar kitų teisės aktų nustatyta tvarka numatytos lėšos.
21. Informacija apie NVŠ ir jo teikėjų kokybės užtikrinimo tvarką Savivaldybėje skelbiama interneto svetainėje www.pasvalys.lt.