IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2023 M. VASARIO 23 D. SPRENDIMO NR. T-31 „DĖL IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. lapkričio 28 d. Nr. T-286
Ignalina
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 1 punktu ir 16 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 15, 3, 9, 12, 15, 17, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 29, 30, 32, 33, 34, 35, 38, 63, 67 ir 68 straipsnių pakeitimo įstatymu Nr. XIV-2688, Ignalinos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pakeisti Ignalinos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2023 m. vasario 23 d. sprendimu Nr. T-31 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“:
1.1. Pakeisti 21 punktą ir jį išdėstyti taip:
„21. Tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (laikoma, kad balsai pasiskirstė po lygiai tada, kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš, taip pat kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš ir susilaikiusių kartu sudėjus), balsuojama dar kartą. Jeigu balsavus dar kartą balsai pasiskirsto po lygiai, skelbiama pertrauka, kurios metu Tarybos frakcijų, grupių vadovai (atstovai), opozicijos lyderis, kiti Tarybos nariai kartu su posėdžio pirmininku aptaria nesutarimus dėl sprendimo projekto, derina pozicijas ir siekia kompromiso. Pertraukos trukmė negali būti ilgesnė nei 60 min. Konkrečią pertraukos trukmę nustato Taryba. Po pertraukos balsavimas tęsiamas balsuojant dar vieną kartą. Jei ir po šio balsavimo balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas. Tarybos narys privalo pasirinkti vieną iš balsavimo variantų: „už“, „prieš“ arba „susilaikau“. Dėl Tarybos posėdžiuose svarstomų klausimų balsuojama atvirai, išskyrus atvejus, kai sprendžiamas Tarybos nario, mero įgaliojimų netekimo nesuėjus terminui ar nepasitikėjimo vicemeru, savivaldybės administracijos direktoriumi klausimas. Slaptas balsavimas galimas ir tais atvejais, kai skiriami Kontrolės komiteto pirmininkas, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojas, Etikos komisijos pirmininkas, Antikorupcijos komisijos pirmininkas, sprendžiamas nepasitikėjimo Kontrolės komiteto pirmininku, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoju, Etikos komisijos pirmininku, Antikorupcijos komisijos pirmininku klausimas. Duomenys apie kiekvieno Tarybos nario balsavimą, išskyrus atvejus, kai balsuojama slaptai, yra vieši. Kiekvieno Tarybos nario balsavimo rezultatai turi būti saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami savivaldybės interneto svetainėje. Slapto balsavimo tvarką nustato Reglamento 80–84 punktai.“.
1.3. Pakeisti 23 punktą ir jį išdėstyti taip:
„23. Tarybos narys, prieš pradedant Tarybos posėdyje svarstyti klausimą, kuris jam sukelia interesų konfliktą, privalo informuoti Tarybą apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu Taryba nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Tarybos narys apie jam kylantį interesų konfliktą gali informuoti merą iš anksto raštu arba Tarybą informuoti žodžiu posėdžio metu. Jei bendrame Tarybos komitetų posėdyje dėl Tarybos nario nusišalinimo buvo balsuojama, Tarybos posėdžio pirmininkui informavus Tarybos posėdžio dalyvius apie balsavimo rezultatus, Tarybos nariai bendru sutarimu gali nuspręsti dėl Tarybos nario nusišalinimo Tarybos posėdyje nebalsuoti.“.
1.4. Pakeisti 27 punktą ir jį išdėstyti taip:
„27. Ne rečiau kaip kartą per pusę metų vieno iš Tarybos posėdžių pabaigoje yra organizuojama Tarybos mažumos valanda. Jos metu Tarybos mažumos atstovai turi teisę užduoti klausimų merui, vicemerui (-ams), savivaldybės administracijos direktoriui (toliau – ir administracijos direktorius), mero patarėjams, savivaldybės įstaigų, valdomų įmonių vadovams ( juos iš anksto informavus), Tarybos komitetų pirmininkams, Tarybos komisijų pirmininkams ir gauti į juos atsakymus. Jeigu posėdžio dieną nurodyti asmenys eina pareigas, jie privalo dalyvauti Tarybos mažumos valandoje ir atsakyti į jiems užduotus klausimus.“.
1.5. Pakeisti 30 punktą ir jį išdėstyti taip:
„30. Pirmiausia teisę užduoti iki dviejų klausimų turi opozicijos lyderis, paskui – kiti Tarybos mažumos atstovai. Tarybos mažumos atstovams uždavus visus klausimus, jeigu Taryba nenusprendžia kitaip, sudaroma galimybė Tarybos daugumos atstovams užduoti klausimų. Tarybos nariams uždavus visus klausimus, skiriamas laikas Tarybos narių pareiškimams. Pareiškimo trukmė negali būti ilgesnė kaip 5 minutės, kalbėtojų skaičius neribojamas.“.
1.6. Pakeisti 36.9 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„36.9. pridėti savivaldybės administracijos išvadą (kai ji pagal Vietos savivaldos įstatymą yra būtina). Dėl Tarybos sprendimo projekto, kurį rengia ne administracija, turi būti gauta administracijos rašytinė išvada. Administracija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Tarybos sprendimo projekto registravimo dienos pateikia rašytinę išvadą Tarybos sekretoriui dėl Tarybos sprendimo projekto, išskyrus Vietos savivaldos įstatymo 17 straipsnio 12 dalyje nurodytus sprendimų projektus. Jeigu Tarybos sprendimo projektas didelės apimties, administracijos direktoriaus įsakymu rašytinių išvadų pateikimo terminas vieną kartą gali būti pratęstas iki 10 darbo dienų. Vietos savivaldos įstatymo 17 straipsnio 12 dalyje nustatytu atveju rašytinė išvada Tarybos sekretoriui pateikiama ne vėliau kaip likus 24 valandoms iki Tarybos posėdžio. Gautą rašytinę išvadą Tarybos sekretorius nedelsdamas el. paštu išsiunčia Tarybos nariams.“.
1.7. Pakeisti 91 punktą ir jį išdėstyti taip:
„91. Tarybos narys turi teisę gauti iš mero, vicemero, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos ar kitų savivaldybės įstaigų, savivaldybės valdomų įmonių informaciją, įskaitant dokumentus ir kitą medžiagą, kuri būtina Tarybos nario funkcijoms atlikti. Ši informacija pateikiama susipažinti Tarybos nariui laikantis įstatymų nustatytos tvarkos, taikomos susipažinti su valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančia, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusia informacija. Ši informacija Tarybos nariui gali būti suteikiama duodant prieigą prie savivaldybės elektroninės dokumentų valdymo sistemos.
Tarybos posėdžio metu Tarybos nario pareikšti prašymai iš mero, vicemero, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos ar kitų savivaldybės įstaigų, savivaldybės valdomų įmonių gauti visą Tarybos nario veiklai reikalingą su Tarybos nagrinėjamais ar rengiamais nagrinėti klausimais susijusią informaciją, taip pat kreipimaisi su paklausimais į merą, vicemerą, savivaldybės administracijos direktorių, savivaldybės administraciją, kitas savivaldybės įstaigas, įmones ir organizacijas, taip pat valstybės institucijų, kurios veikia savivaldybės teritorijoje, vadovus ir valstybės tarnautojus yra fiksuojami Tarybos posėdžio protokole ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po Tarybos posėdžio protokolo pasirašymo perduodami atsakingiems asmenims įvykdyti ir (ar) atsakymams parengti.“.
1.8. Pakeisti 119 punktą ir jį išdėstyti taip:
„119. Tarybos nariai ne rečiau kaip vieną kartą per metus atsiskaito savivaldybės nuolatiniams gyventojams už praeitų metų veiklą. Tarybos narys nuolatiniams savivaldybės gyventojams atsiskaito jo pasirinkta forma: viešame susitikime, išleisdamas informacinį leidinį, paskelbdamas ataskaitą vietinės žiniasklaidos leidinyje, savivaldybės ar asmeninėje interneto svetainėje.“.
1.11. Pakeisti 135 punktą ir jį išdėstyti taip:
„135. Komitetų sprendimai priimami atviru balsavimu posėdyje dalyvaujančių komiteto narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (laikoma, kad balsai pasiskirstė po lygiai tada, kai balsų „už“ gauta tiek pat, kiek balsų „prieš“, taip pat kai balsų „už“ gauta tiek pat, kiek balsų „prieš“ ir susilaikiusiųjų kartu sudėjus), lemia komiteto pirmininko balsas. Komiteto narys privalo nusišalinti, kai sprendžiami su juo ar jo šeimos nariais ir artimaisiais giminaičiais susiję turtiniai ar finansiniai klausimai arba kai jo dalyvavimas balsuojant galėtų sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą. Apie nusišalinimą posėdžio metu galima pareikšti žodžiu arba apie tai raštu informuoti Tarybos sekretorių iki posėdžio pradžios. Jeigu pareikštas nusišalinimas buvo priimtas, jokia forma nedalyvauti toliau rengiant, svarstant ar priimant sprendimą.“.
1.12. Pakeisti 141 punktą ir jį išdėstyti taip:
„141. Komitetų posėdžiai, išskyrus uždarus posėdžius, transliuojami tiesiogiai savivaldybės interneto svetainėje. Komitetų posėdžių metu daromas vaizdo ir garso įrašas. Komitetų posėdžių vaizdo ir garso įrašai Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose. Informatikos ir bendrųjų reikalų skyrius per 5 darbo dienas po posėdžio komitetų posėdžių vaizdo ir garso įrašus paskelbia viešai savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt. Svarstant valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančią, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusią informaciją ir (ar) teisės aktų, kuriuose yra valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančios, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusios informacijos, projektus, posėdžių garso ir vaizdo įrašai neviešinami.“.
1.13. Pakeisti 143 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.14. Pakeisti 146 punktą ir jį išdėstyti taip:
„146. Kontrolės komitetas:
146.1. siūlo Tarybai Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka skelbti konkursą į savivaldybės kontrolieriaus pareigas ar skirti savivaldybės kontrolierių antrai kadencijai be konkurso, skatinti ir apdovanoti, skirti priemoką, skirti tarnybinę nuobaudą, nušalinti nuo pareigų arba atleisti savivaldybės kontrolierių, kai yra įstatymuose nurodyti atleidimo iš valstybės tarnybos pagrindai;
146.2. svarsto Ignalinos rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos (toliau – Kontrolės ir audito tarnyba) kitų metų veiklos plano projektą, teikia pasiūlymus dėl šio plano projekto papildymo ar pakeitimo ir su Kontrolės komiteto išvada iki einamųjų metų lapkričio 5 d. grąžina jį savivaldybės kontrolieriui tvirtinti;
146.3. įvertina Kontrolės ir audito tarnybos ateinančių metų veiklos planui vykdyti ir darbo užmokesčiui reikalingus biudžeto asignavimus ir išvadą dėl jų teikia Tarybai;
146.4. svarsto Kontrolės ir audito tarnybos metinių ataskaitų rinkinį, jų pagrindu rengia ir teikia Tarybai išvadas dėl Kontrolės ir audito tarnybos veiklos;
146.5. svarsto Kontrolės ir audito tarnybos atliktų auditų ataskaitas ir jų išvadų pagrindu rengia ir teikia Tarybai išvadas dėl savivaldybės turto ir lėšų naudojimo teisėtumo, tikslingumo ir efektyvumo;
146.6. siūlo Tarybai atlikti nepriklausomą savivaldybės turto ir lėšų naudojimo bei savivaldybės veiklos auditą, teikia savo išvadas dėl audito rezultatų;
146.7. periodiškai (kartą per ketvirtį) svarsto, kaip vykdomas Kontrolės ir audito tarnybos veiklos planas, Kontrolės ir audito tarnybos ar savo iniciatyva išklauso institucijų, įstaigų ir įmonių vadovus dėl Kontrolės ir audito tarnybos atlikto atitikties, finansinio ir veiklos audito metu nustatytų trūkumų ar teisės aktų pažeidimų pašalinimo, prireikus kreipiasi pagal kompetenciją į merą ir (ar) į Tarybą dėl Kontrolės ir audito tarnybos reikalavimų įvykdymo;
146.8. dirba pagal savivaldybės tarybos patvirtintą veiklos programą ir kiekvienų metų pradžioje už savo veiklą atsiskaito savivaldybės tarybai. Atsiskaitymo tvarką nustato Reglamento 145 punktas;
146.9. nagrinėja iš asmenų gaunamus pranešimus ir pareiškimus apie savivaldybės administracijos, savivaldybės valdomų įmonių, savivaldybės įstaigų ir jų vadovų veiklą ir pagal kompetenciją dėl jų teikia siūlymus merui ar Tarybai arba persiunčia juos nagrinėti kompetentingoms institucijoms ar įstaigoms.“.
1.15. Pakeisti 152 punktą ir jį išdėstyti taip:
„152. Tarybos narys, pretenduojantis tapti Tarybos sudaromos komisijos pirmininku, privalo užpildyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, joje pateikdamas duomenis dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Ši deklaracija pateikiama merui ir, priėmus sprendimą dėl Tarybos komisijos pirmininko skyrimo, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas paskelbiama savivaldybės interneto svetainėje. Deklaracija skelbiama tol, kol Tarybos narys eina Tarybos komisijos pirmininko pareigas. Už deklaracijos paskelbimą savivaldybės interneto svetainėje atsako Tarybos sekretorius. Komisijos, kurios pirmininku skiriamas Tarybos narys, pirmininkas, išskyrus Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką, komisijos narių siūlymu komisijos sprendimu nesuėjus terminui netenka savo įgaliojimų, jeigu jis neatitinka Vietos savivaldos įstatymo 11 straipsnyje nustatytų reikalavimų. Jeigu Vietos savivaldos įstatyme nustatytų Tarybos komisijų pirmininkų įgaliojimai nutrūksta nesuėjus terminui, per 2 mėnesius nuo jų įgaliojimų nutrūkimo dienos turi būti paskirti nauji komisijų pirmininkai.“.
1.16. Pakeisti 157 punktą ir jį išdėstyti taip:
„157. Jei į Tarybos komisijas ar kitus Tarybos darinius įtraukiami Tarybos nariai, jie įtraukiami laikantis proporcinio daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Tokiu atveju Tarybos narius deleguoja frakcijos, Tarybos narių grupės, mišrios grupės Tarybos nariai. Nepateikus savo deleguojamo nario kandidatūros, laikoma, kad frakcija, Tarybos narių grupė, Tarybos narių mišri grupė atsisakė teisės deleguoti savo atstovą (-us). Tarybos komisijų sudėtis viešinama savivaldybės interneto svetainėje jų galiojimo laikotarpiu. Į Etikos ir Antikorupcijos komisijas delegavimas privalomas.“.
1.17. Pakeisti 159 punktą ir jį išdėstyti taip:
„159. Tarybos komisijos veiklos nuostatuose turi būti formuluojamos jos funkcijos, uždaviniai ir tikslai, narių teisės ir pareigos, sprendimų priėmimas ir jų įforminimas, taip pat sprendimų įgyvendinimo ir atsiskaitymo Tarybai tvarka. Tarybos komisijų posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja daugiau kaip pusė visų komisijos narių. Tarybos komisijų sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (laikoma, kad balsai pasiskirstė po lygiai tada, kai balsų „už“ gauta tiek pat, kiek balsų „prieš“, taip pat kai balsų „už“ gauta tiek pat, kiek balsų „prieš“ ir susilaikiusiųjų kartu sudėjus), balsuojama dar kartą. Jeigu balsavus dar kartą balsai pasiskirsto po lygiai, balsavimas tęsiamas komisijos nuostatų nustatyta tvarka.“.
1.18. Pakeisti 163 punktą ir jį išdėstyti taip:
„163. Tarybos komisijų posėdžių metu daromas garso ir vaizdo įrašas. Tarybos komisijų posėdžiai, išskyrus uždarus komisijų posėdžius, transliuojami tiesiogiai ir Tarybos komisijų posėdžių garso ir vaizdo įrašai Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose. Informatikos ir bendrųjų reikalų skyrius per 5 darbo dienas po posėdžio komisijų posėdžių garso ir vaizdo įrašus paskelbia viešai savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt. Antikorupcijos komisijai šio punkto nuostatos taikomos, jei ji nenusprendžia kitaip. Svarstant valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančią, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusią informaciją ir (ar) teisės aktų, kuriuose yra valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančios, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusios informacijos, projektus, posėdžių garso ir vaizdo įrašai neviešinami.“.
1.19. Pakeisti 169 punktą ir jį išdėstyti taip:
„169. Pasibaigus mėnesiui iki kito mėnesio 10 dienos Tarybos sekretorius parengia ir Ignalinos rajono savivaldybės administracijai pateikia Tarybos narių lankomumo suvestinę (pagal pateiktus protokolus), kurioje nurodoma ataskaitinį mėnesį vykusių Tarybos, komitetų, nuolatinių komisijų, Kolegijos posėdžių data, pažymėta Tarybos narių (nurodant vardą ir pavardę), dalyvavusių ir nedalyvavusių posėdžiuose, informacija. Tarybos nariui priklausantis atlyginimas išmokamas iki kito mėnesio 15 dienos. Informacija apie Tarybos narių Tarybos, komitetų, nuolatinių komisijų ir Kolegijos posėdžių lankomumą ir atlyginimus yra vieša ir skelbiama savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt kiekvieną kalendorinį mėnesį – už praeitą mėnesį iki kito mėnesio 15 dienos.“.
1.21. Pakeisti 175 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.22. Pakeisti 176 punktą ir jį išdėstyti taip:
„176. Tarybos įgaliojimų laikui iš mero, vicemerų, savivaldybės administracijos direktoriaus, Tarybos komitetų pirmininkų, Etikos komisijos pirmininko, Antikorupcijos komisijos pirmininko ir opozicijos lyderio meras sudaro savivaldybės kolegiją (toliau – Kolegija). Kolegijos posėdžiams pirmininkauja meras. Vietos savivaldos įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais, kai meras pavaduojamas, Kolegijos posėdžiams pirmininkauja vicemeras, o Vietos savivaldos įstatymo 30 straipsnio 3 dalyje nustatytais atvejais, nesant mero, Kolegijos posėdžiams pirmininkauja mero pareigas laikinai einantis Tarybos paskirtas Tarybos narys.“.
1.23. Pakeisti 191 punktą ir jį išdėstyti taip:
„191. Meras priima potvarkius dėl savo vykimo į komandiruotes. Įsigaliojusį potvarkį ne vėliau nei numatyta komandiruotės pradžia Tarybos sekretorius, jo nesant – mero paskirtas valstybės tarnautojas per DVS „Kontora“ pateikia Tarybos nariams. Komandiruotės pradžia, pabaiga ir komandiruotės vieta skelbiama savivaldybės interneto svetainėje mero darbotvarkėje. Vicemero ar administracijos direktoriaus siuntimas į tarnybinę komandiruotę įforminamas mero potvarkiu, išskyrus 1 darbo dienos komandiruotes Lietuvos Respublikos teritorijoje, kurios įforminamos mero rezoliucija, patvirtinančia, kad tarnybinis pranešimas ar prašymas išvykti iš nuolatinės darbo vietos suderintas.“.
1.24. Pakeisti 192 punktą iki dvitaškio ir jį išdėstyti taip:
„192. Meras Tarybai teikia kandidatūrą į vicemero pareigas. Jeigu Taryba du kartus iš eilės nepritaria teikiamai kandidatūrai į vicemero pareigas ir (arba) šio klausimo nesvarsto, meras turi teisę savo sprendimu Tarybai teiktą kandidatą paskirti vicemeru. Jeigu meras, Tarybai pirmą kartą nepritarus jo teiktai kandidatūrai arba jos nesvarsčius, teikė kito asmens kandidatūrą į vicemero pareigas, meras turi teisę savo sprendimu vicemeru paskirti pasirinktinai vieną iš Tarybai teiktų kandidatų į vicemero pareigas. Meras teikia Tarybai vicemero (-ų) kandidatūrą (-as) tokia tvarka:“.
1.25. Pakeisti 201 punktą ir jį išdėstyti taip:
„201. Atostogas sau meras suteikia potvarkiu. Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, atsakingas už personalo klausimus, gavęs mero prašymą dėl atostogų suteikimo, parengia mero potvarkio projektą. Potvarkyje nurodomas vicemeras (-ai), pavaduosiantis (-ys) merą jo atostogų metu. Vicemeras, pavaduojantis merą Vietos savivaldos įstatymo 30 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose nustatytais atvejais, vykdo visus Vietos savivaldos ir kituose įstatymuose nustatytus mero įgaliojimus, išskyrus nustatytuosius Vietos savivaldos įstatymo 27 straipsnio 2 dalies 4, 5, 7, 15, 19, 20 ir 21 punktuose. Vicemerui pavaduojant merą, Vietos savivaldos įstatymo 27 straipsnio 2 dalies 15 punkte nustatytus mero įgaliojimus vykdo Taryba, o Vietos savivaldos įstatymo 27 straipsnio 2 dalies 4, 5 ir 7 punktuose nustatytus mero įgaliojimus – laikinai Tarybos paskirtas Tarybos narys. Įsigaliojusį potvarkį ne vėliau nei numatyta atostogų pradžia Tarybos sekretorius, jo nesant – mero paskirtas valstybės tarnautojas per DVS „Kontora“ pateikia Tarybos nariams.“.
1.26. Pakeisti 221 punktą ir jį išdėstyti taip:
„221. Apklausos paskelbimo iniciatyvos teisė priklauso savivaldybės gyventojams, Tarybai, merui, seniūnijos seniūnui ir yra įgyvendinama Vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka. Taryba apklausos paskelbimo iniciatyvos teisę įgyvendina ne mažiau kaip 1/4 Tarybos narių grupės reikalavimu. Apklausą inicijuojanti Tarybos narių grupė pateikia merui motyvuotą prašymą paskelbti apklausą. Prašymą pasirašo visi iniciatyvinės grupės nariai. Prašyme paskelbti apklausą turi būti nurodyta apklausai teikiamo klausimo (-ų) tekstas, siūlomas apklausos būdas, laikas, vieta, trukmė ir jos teritorija. Šis reikalavimas registruojamas ir pateikiamas merui. Meras apklausos iniciatyvos teisę įgyvendina priimdamas mero potvarkį dėl apklausos paskelbimo. Mero potvarkis dėl apklausos paskelbimo priimamas per 5 darbo dienas nuo reikalavimo įregistravimo.“.
2. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Ignalinos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt.