ŠAKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠAKIŲ „ŽIBURIO“ GIMNAZIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2020 m. spalio 23 d. Nr. T-319
Šakiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 6 straipsnio 2 ir 5 dalimis, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Šakių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Pripažinti netekusiu galios Šakių rajono savivaldybės tarybos 2012 m. balandžio 13 d. sprendimą Nr. T-161 „Dėl Šakių „Žiburio“ gimnazijos nuostatų patvirtinimo,“ įregistravus naujus nuostatus Juridinių asmenų registre.
3. Įgalioti Šakių „Žiburio“ gimnazijos direktorę pasirašyti Šakių „Žiburio“ gimnazijos nuostatus bei juos teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais įregistruoti Juridinių asmenų registre.
4. Nustatyti, kad sprendimo 1 punktu patvirtinti nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui adresu: Laisvės al. 36, Kaunas, arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams adresu; A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas.
PATVIRTINTA
Šakių rajono savivaldybės tarybos
2020 m. spalio 23 d. sprendimu Nr. T-319
ŠAKIŲ „ŽIBURIO“ GIMNAZIJOS
NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
4. Tipas – keturmetė gimnazija trečios pakopos bendrojo lavinimo mokykla, su suaugusiųjų viduriniu mokymu, teikianti pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą.
7. Mokyklos savininkas – Šakių rajono savivaldybė, kodas 111105023. Savininko teises įgyvendinanti institucija – Šakių rajono savivaldybės taryba.
8. Mokymo forma – grupinio, pavienio. Pageidaujantiems sudaromos sąlygos ugdytis šeimoje ar atskirus dalykus mokytis savarankiškai. Ligos atveju, esant GKK pažymai, – mokoma namuose. Esant bendruomenės susitarimui ar aplinkybėms, keliančioms pavojų mokinių sveikatai ar gyvybei, vykdomas mokymas nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu.
9. Gimnazijos veiklos sritis – švietimas, kodas 85.
9.1. Rūšys:
10. Gimnazijos veiklą koordinuoja Šakių rajono savivaldybės taryba ir Šakių rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius.
11. Asmens formaliojo ar savišvietos būdu įgyti mokymosi pasiekimai įteisinami įstatymų nustatyta tvarka išduotu dokumentu, kurio turinį, formą ir išdavimo tvarką nustato Vyriausybė arba jos įgaliota institucija:
11.1. baigus vidurinio ugdymo programą – brandos atestatu, kodas 3014, brandos atestatu su pagyrimu, kodas P3014, brandos atestato priedu, kodas 3016, ir brandos atestato priedu, kodas 3007;
12. Gimnazija yra pelno nesiekianti savivaldybės institucija, steigiama, reorganizuojama ir likviduojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.
13. Gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, veikiantis kaip biudžetinė įstaiga, turintis savo antspaudą ir sąskaitas banke.
16. Gimnazija savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo, biudžetinių įstaigų ir kitais įstatymais, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos norminiais aktais, Lietuvos higienos norma HN 21:1998 „Bendrojo lavinimo mokyklos higienos normos ir taisyklės“ steigėjo ir jo institucijų teisės aktais, šiais nuostatais ir gimnazijos vidaus darbo tvarkos taisyklėmis.
II. GIMNAZIJOS TIKSLAI
17. Formuoti gimnazistų ugdymo turinį, atsižvelgiant į Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintą bendrąjį ugdymo planą, Bendrąsias programas ir valstybės nustatytus Išsilavinimo standartus, rajono švietimo nuostatas.
19. Formuoti tvirtus mokinių sveikos gyvensenos pagrindus, ugdyti bendrąsias vertybes, lavinti gebėjimus jomis grįsti savo gyvenimą.
20. Ugdyti mokinių kūrybinį mąstymą, savarankiškumą, padėti pasirinkti mokymosi kryptį, susijusią su profesiniais ateities planais, ugdyti gebėjimą atsakyti už savo veiksmus.
III. GIMNAZIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
22. Gimnazija:
22.1. puoselėja visas ugdytinio galias (intelektines, emocijų, valios, fizines), lemiančias asmenybės brandą ir socializacijos sėkmę;
22.2. skatina ugdytinio savarankiškumą, iniciatyvumą, kūrybiškumą, atskleidžia ir ugdo įvairius gebėjimus, puoselėja individualybę;
22.3. padeda tenkinti prigimtinius, kultūros, etninius, socialinius, pažintinius poreikius ir suvokti bendrąsias vertybes, kaip būtiną demokratinės gyvensenos pagrindą;
22.5. formuoja ir įgyvendina mokinių ugdymo turinį pagal Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos patvirtintus bendruosius arba jos nustatyta tvarka suderintus individulius ugdymo planus ir bendrąsias programas, paiso mokinių poreikių įvairovės, derindama ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymo(-si) būdus ir tempą;
22.7. sudaro mokiniams sveikas ir saugias ugdymosi sąlygas, laiduojančias psichinį, fizinį mokinio saugumą ir asmenybės brandą;
22.8. įvairiomis formomis organizuoja specialiųjų poreikių mokinių ugdymą bendrosiose klasėse, pripažindama jų gebėjimus ir potencines galias, teikia specialiąją pedagoginę pagalbą;
22.11. organizuoja ugdymo planuose nenumatytą neformalų mokymą (kursai, kultūriniai renginiai, stovyklos ir kt.);
22.15. inicijuoja socialinę paramą socialiai remtiniems moksleiviams, vykdo minimalios vaiko priežiūros programas;
IV. MOKINIŲ PRIĖMIMAS Į GIMNAZIJĄ IR PERĖJIMAS Į KITĄ MOKYKLĄ
23. Priėmimo į gimnaziją tvarką nustato Šakių rajono savivaldybės taryba, vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais bendraisiais priėmimo kriterijais.
24. Pirmumo teise priimamas asmuo, gyvenantis Šakių rajone. Mokinys gali būti priimtas iš kito rajono tuo atveju, jei gimnazijoje yra laisvų vietų.
25. Priimant moksleivius:
25.1. prioritetai teikiami neįgaliesiems mokiniams, mokiniams iš nepilnų, socialiai remtinų, daugiavaikių šeimų, ir šeimoms, kuriose vienas iš tėvų yra pirmos ar antros grupės invalidas;
25.2. mokiniai gimnazijos direktoriui pateikia prašymą, ankstesnės mokymo įstaigos kurso baigimo pažymėjimą ir sveikatos būklės pažymėjimą;
25.3. specialiųjų poreikių vaikai į bendrojo ugdymo grupes priimami pateikus pedagoginės- psichologinės tarnybos išvadą apie vaiko raidos sutrikimą;
26. Švietimo santykiai tarp mokinio ir gimnazijos įforminami rašytine sutartimi:
26.1. mokinys nuo 14 iki 16 metų mokymo sutartį sudaro turėdamas tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą;
26.2. sutartyje nurodomos sutarties šalys, mokymo programa, jos baigimo forma, šalių įsipareigojimai, sutarties terminas, jos keitimo, nutraukimo pagrindai ir padariniai;
27. Asmenų, atvykusių (grįžusių) iš užsienio ir neturinčių mokymosi pasiekimų ar išsilavinimo dokumentų, priėmimas vykdomas pagal Švietimo mokslo ir sporto ministerijos bendruosiuose ugdymo planuose išdėstytą tvarką.
28. Gimnazija, dėl objektyvių priežasčių negalinti užtikrinti mokiniui, besimokančiam pagal privalomojo švietimo programas, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios arba socialinės pedagoginės pagalbos, suderinusi su jo tėvais (globėjais, rūpintojais), pedagogine, psichologine bei Vaiko teisių ir įvaikinimo tarnyba, siūlo jam mokytis kitoje mokykloje.
29. Mokinys iki 16 m. amžiaus, besimokantis pagal privalomojo švietimo programą, jei jo elgesys kelia realią ir akivaizdžią grėsmę gimnazijos bendruomenės narių saugumui, suderinus su Vaiko teisių ir įvaikinimo tarnyba gali būti perkeliamas į kitą mokyklą. Apie mokinio perkėlimą gimnazija informuoja mokinio gyvenamosios vietos savivaldybę.
V. GIMNAZIJOS BENDRUOMENĖS NARIŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
30. Mokinys turi teisę:
30.2. mokytis pagal savo gebėjimus ir poreikius, pasirinkti programas papildančius bei saviraiškos poreikius tenkinančius programų modulius, pasirenkamųjų dalykų programas ir įgyti valstybinius standartus atitinkantį bendrąjį išsilavinimą;
30.6. turėti higienos reikalavimus atitinkančią darbo vietą, ugdytis sveikoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje;
30.9. gauti socialinę (jei pagalbos negali suteikti tėvai, globėjai, rūpintojai), psichologinę, specialiąją pedagoginę pagalbą ir informaciją apie savo pasiekimų vertinimą;
30.12. burtis į vaikų ir jaunimo organizacijas, kurių veikla sąlygoja dorovinę, pilietinę, fizinę bei socialinę brandą, lavintis saviugdos ir saviraiškos būreliuose, dalyvauti visuomenės gyvenime, susirinkimuose, kurių veikla neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams;
31. Mokinys privalo:
31.1. sudarius mokymo sutartį, laikytis visų jos sąlygų, gimnazijos vidaus tvarką reglamentuojančių dokumentų reikalavimų;
31.2. mokytis pagal privalomojo švietimo programas iki 16 metų, įgyti pakankamai žinių ir patirties tam, kad teisingai pasirinktų tolesnį mokymosi ar profesinės veiklos kelią, būtų pasiruošęs savarankiškam gyvenimui;
32. Tėvų (globėjų, rūpintojų) teisės:
32.1. reikalauti, kad jų vaikams gimnazijoje būtų teikiamas valstybinius standartus atitinkantis bendrasis išsilavinimas;
32.3. gauti informaciją apie vaiko ugdymą, mokymąsi, mokymosi sąlygas ir jo pasiekimus, apie veikiančias mokyklas, švietimo programas, mokymo formas;
33. Tėvai (globėjai, rūpintojai) privalo:
33.1. sudaryti vaikui sveikas ir saugias gyvenimo sąlygas, apsaugoti jį nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo, užtikrinti, kad vaikas laiku pasitikrintų sveikatą;
33.2. bendradarbiauti su gimnazijos vadovu, mokytojais, kitais specialistais, teikiančiais specialiąją, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą, sveikatos priežiūrą, sprendžiant vaiko ugdymosi klausimus;
34. Mokytojas turi teisę:
34.3. būti atestuotas ir įgyti kvalifikacinę kategoriją švietimo mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
35.4. dirbti savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančią ir tinkamai aprūpintą darbo vietą;
34.5. burtis į visuomenines ir profesines organizacijas, savišvietos, kultūros grupes, dalykines ir metodines sekcijas, būrelius ar susivienijimus;
34.6. gimnazijoje nustatyta tvarka gauti mokamas atostogas mokymo priemonėms rengti ir kvalifikacijai tobulinti;
35. Mokytojas privalo:
35.1. užtikrinti mokinių saugumą, kokybišką ugdymą, pagal mokinių siekius ir galimybes individualizuoti ugdymo turinį, laiduojant gerus ugdymo rezultatus;
35.2. suteikti mokiniui reikiamą pagalbą pastebėjus, kad jo atžvilgiu yra taikomas smurtas, prievarta, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, apie tai informuoti gimnazijos vadovą, socialinį pedagogą bei Vaiko teisių ir įvaikinimo tarnybą;
35.3. ugdyti tvirtas mokinių dorovės, pilietines, tautines bei patriotines nuostatas, siekti, kad kiekvienas mokinys gebėtų bendrauti ir bendradarbiauti, imtųsi atsakomybės;
35.4. laikytis teisės norminių aktų, patvirtintų Mokytojo etikos normų ir gimnazijos vidaus tvarką nustatančių dokumentų;
35.6. analizuoti savo pedagoginę veiklą, vertinti ugdymo rezultatus ir su jais supažindinti mokinius, nuolat informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie jų vaikų ugdymosi poreikius ir pasiekimus;
35.7. bendradarbiauti su gimnazijos vadovais, bendradarbiais, abipusiu susitarimu mokytis vienam iš kito;
35.8. skatinti mokinius mokytis, suteikti pagalbą mokiniams, turintiems ugdymosi, mokymosi sunkumų ir specialiųjų poreikių, nešališkai vertinti mokinių mokymosi pasiekimus;
35.9. pritaikyti integruotiems specialiųjų poreikių vaikams ugdymo turinį, metodus ir mokymo priemones, bendradarbiauti su gimnazijos Vaiko gerovės komisija;
35.10. padėti mokiniams tenkinti jų saviraiškos ir saviugdos poreikius, plėtoti kultūrinius interesus, daryti poveikį sociokultūrinei gimnazijos aplinkai;
36. Klasės vadovo teisės:
36.2. informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus ) apie jų vaikų ugdymosi poreikius ir pasiekimus, naudotis gimnazijos ryšio priemonėmis (telefonu, internetu), gauti kitokią pagalbą;
37. Klasės vadovo pareigos:
37.2. burti klasėje dirbančius mokytojus ir kitus specialistus (bibliotekininkus, papildomo ugdymo organizatorius) klasės mokinių ugdymui planuoti ir derinti;
37.3. pažinti mokinių polinkius, poreikius, interesus, siekti, kad jie dalyvautų svarstant ugdymo turinį, formas ir metodus;
37.4. domėtis ir rūpintis mokinių sveikata, jų sauga, padėti jiems reguliuoti darbo ir poilsio režimą, puoselėti sveiką gyvenseną;
37.5. padėti mokiniams formuoti vertybines nuostatas, ugdyti jų pilietiškumą, gebėjimą vadovautis demokratiniais bendravimo principais;
37.6. bendrauti su kiekvienu mokiniu ir jo šeima, informuoti tėvus (ar vaiko globėjus) apie jo mokymąsi ir elgesį, neatidėliojant išsiaiškinti gimnazijos nelankymo priežastis;
37.7. suteikti mokiniui reikiamą pagalbą pastebėjus, kad jo atžvilgiu taikomas smurtas, prievarta, ar kitokio pobūdžio išnaudojimas ir apie tai informuoti gimnazijos vadovus bei Vaiko teisių apsaugos tarnybą;
38. Pavienių gimnazijos bendruomenės narių (socialinio pedagogo, psichologo, bibliotekos darbuotojų, bendrabučio komendanto, aptarnaujančio personalo) teisės, pareigos ir atsakomybė nurodoma pareigybių aprašymuose. Gimnazijos bendruomenės darbą reglamentuoja gimnazijos vidaus darbo tvarkos taisyklės.
VI. SAVIVALDA
40. Gimnazijos savivalda grindžiama švietimo tikslais, gimnazijoje vykdomomis neformaliojo ir formaliojo švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis.
41. Gimnazijos taryba – aukščiausioji gimnazijos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei.
42. Gimnazijos taryboje mokiniai, tėvai (globėjai, rūpintojai), mokytojai, atstovauja lygiomis dalimis, po 5 atstovus.
43. Gimnazijos tarybos posėdis šaukiamas ne rečiau kaip tris kartus per metus ir yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma. Gimnazijos tarybos nutarimus, kurie prieštarauja gimnazijos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, gimnazijos direktorius prašo svarstyti iš naujo. Gimnazijos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
44. Gimnazijos tarybos nariai už savo veiklą atsiskaito juos rinkusiems bendruomenės nariams kartą per metus.
45. Gimnazijos tarybai vadovauja gimnazijos tarybos posėdyje atviru balsavimu išrinktas tarybos pirmininkas.
46. Gimnazijos taryba:
46.1. nustato gimnazijos veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis, aprobuoja gimnazijos veiklos, ugdymo planus, nuostatus, vidaus darbo tvarkos taisykles, ugdymo organizavimo tvarką;
46.2. aptaria siūlymus dėl ugdymo priemonių, vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo;
46.3. teikia siūlymus gimnazijos direktoriui, vertinant darbuotojų darbo rezultatus; vertina gimnazijos vadovų veiklą, pareiškia nuomonę jiems atestuojantis;
47. Mokytojų taryba – nuolat veikianti gimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi gimnazijoje dirbantys mokytojai, bibliotekininkai, socialinis pedagogas, psichologas. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai.
48. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis. Direktorius, kviesdamas mokytojų tarybos posėdį, ne vėliau kaip prieš tris dienas supažindina mokytojus su posėdžio dienotvarke.
50. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tuo metu dirbančių tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma.
51. Mokytojų taryba:
51.1. aptaria praktinius švietimo tikslų įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;
51.2. diskutuoja dėl gimnazijos veiklos programos, aptaria ugdymo planų, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo klausimus;
52. Gimnazijoje steigiamos mokinių savivaldos institucijos : mokinių susirinkimas, kurią sudaro – prezidentas, viceprezidentas, klasių seniūnai, kultūros, teisės ir sporto komitetai.
53. Gimnazijos mokinių savivaldos bendras susirinkimas organizuojamas ne rečiau kaip vieną kartą per mokslo metus.
54. Mokinių susirinkimas:
54.3. svarsto gimnazijos veiklą reglamentuojančių dokumentų, programų projektus ir teikia siūlymus dėl jų įgyvendinimo;
55. Į mokinių tarybą ir komitetus renkami 1-4 klasių atstovai slaptu balsavimu, klasių susirinkimo metu.
56. Mokinių taryba – nuolat veikianti mokinių savivaldos institucija, kurios struktūrą, veiklos nuostatus tvirtina mokinių susirinkimas.
57. Mokinių taryba:
57.2. koordinuoja komitetų veiklą, planuoja ir organizuoja mokinių renginius, akcijas, dalyvauja projektuose;
58. Gimnazijos prezidento funkcijos:
59. Gimnazijos viceprezidento funkcijos:
59.1. vykdo prezidento funkcijas, jam susirgus ar dėl kitų priežasčių negalint atlikti savo pareigų;
VII. STRUKTŪRA IR VALDYMAS
61. Gimnazijai vadovauja direktorius, kurį skiria, atleidžia, skatina ir baudžia steigėjas įstatymų nustatyta tvarka.
62. Direktorius:
62.1. vadovauja strateginio plano ir metinių veiklos planų, švietimo programų rengimui, jas tvirtina, vykdo jų priežiūrą, aiškina gimnazijos bendruomenės nariams valstybinę bei regioninę švietimo politiką;
62.2. atsako už demokratinį gimnazijos valdymą. Užtikrina bendradarbiavimu pagrįstus santykius su visais gimnazijos bendruomenės nariais, Mokytojo etikos laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką;
62.3. telkia gimnazijos bendruomenę valstybinės švietimo politikos įgyvendinimui, gimnazijos veiklos programai vykdyti;
62.4. skiria vadybines funkcijas pavaduotojams, sudaro galimybes jiems savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą;
62.6. teikia asmeniui informaciją, kuri padėtų pasirinkti jo interesus, polinkius, gebėjimus atitinkantį švietimą, apie vykdomas gimnazijoje neformaliojo, formaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius gimnazijos įsivertinimo rezultatus, gimnazijos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;
62.8. analizuoja gimnazijos veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoja gimnazijos įsivertinimo vykdymą ir atsako už gimnazijos veiklos rezultatus;
62.9. sudaro Vaiko gerovės komisiją, rūpinasi specialiosios pedagoginės-psichologinės pagalbos mokiniams teikimu;
62.10. palaiko ryšius su Vaiko teisių ir įsivaikinimo tarnyba, gimnazijos rėmėjais, vietos bendruomene;
62.11. organizuoja pasiekimų patikrinimą ir brandos egzaminus, nustatyta tvarka teikia informaciją Nacionalinei švietimo agentūrai;
62.12. rūpinasi gimnazijos intelektiniais, materialiniais ir finansiniais ištekliais, darbų ir civiline sauga;
62.13. sudaro metinę gimnazijos pajamų ir išlaidų sąmatą, organizuoja gimnazijos veiklos ataskaitos rengimą ir teikia gimnazijos tarybai aprobuoti;
62.14. rūpinasi gimnazijos ryšiais (su bendruomene, švietimo valdymo institucijomis, organizacijomis, tarptautiniais partneriais);
62.17. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba mokiniui, kurio atžvilgiu buvo taikytas smurtas, prievarta, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimas ir apie tai informuoja suinteresuotas institucijas;
62.19. atlieka gimnazijos steigėjo priskirtas funkcijas, įtvirtintas gimnazijos nuostatuose ir pareiginiame apraše;
63. Direktoriaus pavaduotojai:
63.2. inicijuoja specialiųjų poreikių vaikų integravimo programų rengimą ir vadovauja jų įgyvendinimui;
63.4. organizuoja ugdymo plano, bendrųjų programų vykdymą, pamokų ir papildomo ugdymo tvarkaraščių sudarymą;
63.5. organizuoja Vaiko gerovės komisijos darbą, vadovauja neįgaliųjų mokinių integravimosi programų įgyvendinimui;
63.10. vykdo mokinių teisės pažeidimų prevenciją, informuoja suinteresuotas institucijas apie vengiančius mokytis mokinius ir įstatymų nustatyta tvarka taiko poveikio priemones;
64. Direktoriaus pavaduotojas ūkiui:
64.1. rūpinasi gimnazijos materialiniais ir informaciniais ištekliais, patalpų paruošimu darbui, sanitarija ir higiena;
65. Gimnazijos vadovybė atsako už švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymų, Savivaldybės tarybos sprendimų, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų, kitų teisės aktų vykdymą, užtikrina, kad nebūtų vykdomi moksliniai bandymai ar kitokie eksperimentai su vaiku, galintys pakenkti jo gyvybei, sveikatai, normaliai asmenybės brandai.
VIII. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ IR DARBO APMOKĖJIMAS
67. Direktorius, vadovaudamasis Darbo kodeksu, skiria ir atleidžia direktoriaus pavaduotojus, mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis bei aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareiginius aprašus.
IX. ATESTACIJA. KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS
X. PASIEKIMŲ PATIKRINIMAI. EGZAMINAI
XI. IŠSILAVINIMO, PASIEKIMŲ PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS
72. Už pažymėjimų blankų užsakymą, apsirūpinimą, saugojimą, atsiskaitymą už panaudotus blankus atsako gimnazijos direktorius.
XII. MOKYKLOS RYŠIAI
74. Gimnazija bendradarbiauja su švietimo, sveikatos, kultūros, sporto, teisėsaugos, Vaiko teisių ir įvaikinimo tarnyba ir kitomis institucijomis.
XIII. GIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
76. Švietimo stebėseną Gimnazija vykdo pagal Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos patvirtintus švietimo stebėsenos rodiklius ir jo nustatytą tvarką.
77. Gimnazijos veiklą prižiūri steigėjas Bendrųjų švietimo įstaigų priežiūros nuostatų nustatyta tvarka. Bendrosios Švietimo politikos vykdymą prižiūri Švietimo, mokslo ir sporto ministerija pagal Vyriausybės patvirtintus Valstybės švietimo priežiūros nuostatus. Gimnazijos veiklą prižiūrinčios institucijos Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nustatyta tvarka informuoja visuomenę, savivaldos ir valstybines valdžios institucijas apie gimnazijos ugdymo kokybę.
XIV. TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMAS
79. Gimnazija patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja paskirta žeme, savivaldybės pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis.
81. Gimnazija gali turėti nebiudžetinių lėšų. Jas sudaro: patalpų, transporto nuoma, fizinių ir juridinių asmenų parama, mokymo kursų (vairavimo, kompiuterinio raštingumo ir kt.) organizavimas, pajamos už pramoginių renginių organizavimą, kopijavimą.
84. Gimnazija turi savo fondą, kurio sudarymo šaltiniai yra savanoriški asmenų, organizacijų ir įmonių įnašai, pajamos iš paties fondo veiklos, užsienio valstybių organizacijų bei piliečių aukojamos lėšos ir materialinės vertybės, labdara ir parama.
85. Gimnazija darbo užmokesčio fondo ribose savarankiškai tvirtina etatus. Gimnazijos vadovybės ir mokyklos tarybos nutarimu darbuotojams gali būti mokamos papildomos išmokos ar priedai mokos fondo ribose.
XV. GIMNAZIJOS BENDRABUČIO SUTEIKIMAS IR NAUDOJIMASIS JUO
XVI. NUOSTATŲ TVIRTINIMAS, KEITIMAS IR PAPILDYMAS
XVII. DOKUMENTŲ VALDYMAS IR SAUGOJIMAS
92. Gimnazijos dokumentų saugojimą ir valdymą reglamentuoja Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymas, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklės, patvirtintos Lietuvos vyriausiojo archyvaro 20011-07-04 įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, Dokumentų rengimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011-07-04 įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“, Ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo, kito vaikų neformaliojo ugdymo švietimo programas vykdančių švietimo įstaigų veiklos dokumentų saugojimo terminų rodyklė, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019-12-18 įsakymu Nr. V-1511 „Dėl Ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo, kito vaikų neformaliojo ugdymo švietimo programas vykdančių švietimo įstaigų veiklos dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“.
XVIII. GIMNAZIJOS REGISTRAVIMAS
XIX. GIMNAZIJOS PABAIGA IR PERTVARKYMAS
94. Steigėjas gimnaziją reorganizuoja, likviduoja ar pertvarko Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytais kriterijais.
95. Steigėjas apie gimnazijos reorganizavimą, likvidavimą ar pertvarkymą privalo raštu pranešti kiekvienam mokiniui, tėvams (globėjams, rūpintojams) ne vėliau kaip prieš tris mėnesius iki gimnazijos reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo pradžios. Jis privalo įvykdyti visus sutartyje numatytus gimnazijos įsipareigojimus mokiniams.