IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS 2014 METŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLANO PATVIRTINIMO

 

2014 m. kovo 27 d. Nr. T-44

Ignalina

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 3 dalimi, Socialinių paslaugų planavimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. lapkričio 15 d. nutarimu Nr. 1132 „Dėl Socialinių paslaugų planavimo metodikos patvirtinimo“, 33 punktu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. A1-104 „Dėl Socialinių paslaugų plano formos ir socialinių paslaugų efektyvumo vertinimo kriterijų patvirtinimo“, Ignalinos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Ignalinos rajono savivaldybės 2014 metų socialinių paslaugų planą (pridedama).

 

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                             Bronis Ropė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

                                                                                            Ignalinos rajono savivaldybės

                                                                                            tarybos 2014 m. kovo 27 d.

                                                                                            sprendimu Nr. T-44

 

 

 

 

IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS 2014 METŲ

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLANAS

 

I. ĮVADAS

 

1. Bendra informacija.

 

Siekiant efektyvesnio socialinių paslaugų organizavimo, vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 3 dalimi, savivaldybėje kasmet sudaromas ir tvirtinamas Socialinių paslaugų planas. Socialinių paslaugų planas – tai galimybė nuosekliai ir veiksmingai planuoti socialines paslaugas rajone, stengiantis padaryti jas kaip galima taiklesnes, labiausiai atitinkančias vietos bendruomenės lūkesčius ir efektyviai sprendžiančias savivaldybėje susiformavusias socialines problemas. Tai nuosekli ir būtina priemonė siekiant strateginių rajono plėtros tikslų. Ignalinos rajono savivaldybės 2014 metų socialinių paslaugų planas sudarytas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. lapkričio 15 d. nutarimu Nr. 1132 „Dėl Socialinių paslaugų planavimo metodikos patvirtinimo“ ir suderintas su savivaldybės 2014 metų biudžetu.

 

2. Socialinių paslaugų teikimo ir plėtros tikslai:

 

2.1. Užtikrinti nestacionarių socialinių paslaugų teikimą neįgaliesiems ir jų šeimų nariams, senyvo amžiaus asmenims, socialinės rizikos šeimoms.

2.2. Užtikrinti ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugų poreikio tenkinimą rajono gyventojams.

2.3. Didinti socialinių paslaugų įvairovę, prieinamumą ir kokybę įvairioms rajono gyventojų grupėms.

2.4. Plėtoti socialinių paslaugų, pritaikytų rajono gyventojų poreikiams, sistemą.

 

3. Socialinių paslaugų plano rengėjai:

 

3.1. Planą parengė:

Natalija Truchina, Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyriaus vedėja.

Irena Matešienė, Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyriaus vedėjo pavaduotoja.

3.2. Rengiant planą dalyvavo:

Giedrė Karpickienė, Dūkšto globos namų direktorė.

Mamertas Papšys, Didžiasalio vaikų globos ir socialinės paramos šeimai centro direktorius.

Ona Rimšelytė, Naujojo Daugėliškio vaikų globos namų direktorė.

Regina Slabadienė, Neįgaliųjų draugijos Ignalinos rajono skyriaus pirmininkė.

 

II. BŪKLĖS ANALIZĖ

 

4. Savivaldybės socialinės ekonominės ir demografinės situacijos įvertinimas.

 

4.1. Teritorijos ypatumai.

 

 

Ø Ignalinos rajonas yra vienas iš Utenos apskrities rajonų. Rytuose jis ribojasi su Baltarusijos Respublika, šiaurėje – su Zarasų, pietuose – su Švenčionių, o vakaruose – su Utenos rajonais.

 

Ø Ignalinos rajonas yra palankioje geografinėje padėtyje: nesunkiai pasiekiami didesni Lietuvos miestai – 51 km iki Utenos, 110 km iki Vilniaus, 172 km iki Kauno.

 

Ø Ignalinos rajone yra 12 seniūnijų, du miestai (Ignalina, Dūkštas). Rajono plotas – 1,496 kv. km, gyventojų skaičius  – 17568 (Šaltinis. www.stat.gov.lt ).

 

4.2. Seniūnijų skaičius Ignalinos rajone.

 

Eil. Nr.

Seniūnija

Gyvenamosios vietovės

1.

Ignalinos miesto seniūnija

1

2.

Ignalinos seniūnija

74

3.

Ceikinių seniūnija

45

4.

Dūkšto seniūnija

70

5.

Didžiasalio seniūnija

24

6.

Kazitiškio seniūnija

98

7.

Linkmenų seniūnija

75

8.

Mielagėnų seniūnija

57

9.

Naujojo Daugėliškio seniūnija

102

10.

Rimšės seniūnija

71

11.

Tverečiaus seniūnija

36

12.

Vidiškių seniūnija

32

 

4.3. Vidutinis metinis gyventojų skaičius ir sudėtis.

 

Eil. Nr.

Rodiklis (2013 m. gruodžio 31 d.)

Gyventojų (šeimų) skaičius

1

2

3

1.

Gyventojų skaičius

17568

 

iš jų:

 

1.1.

mieste

6630

1.2.

kaime

10938

2.

Iš bendro gyventojų skaičiaus:

 

2.1.

darbingo amžiaus gyventojų

9939

2.2.

pensinio amžiaus gyventojų

5433

2.3.

suaugusių asmenų su negalia

1708

2.4.

vaikų ( 0–15 m. amžiaus)

2196

2.5.

vaikų su negalia

101

3.

Socialinės rizikos šeimų

125

4.

Vaikų skaičius socialinės rizikos šeimose

245

5.

Bedarbių

1966

(Šaltinis. Lietuvos statistikos departamentas, www.stat.gov.lt )

 

4.4. Gyventojų socialinių paslaugų poreikius lemiantys veiksniai.

 

Gyventojų socialinių paslaugų poreikius ir socialinio tinklo kūrimąsi lemia tiek išoriniai, tiek vidiniai veiksniai.

Išoriniai veiksniai. Socialinių paslaugų poreikiui ir tinklo plėtrai įtakos turi politiniai veiksniai ir jų pokyčiai, lemiantys socialinės apsaugos politiką Lietuvoje: Lietuvos Respublikos įstatymai, Vyriausybės nutarimai ir kiti teisės aktai, reglamentuojantys socialinių paslaugų teikimą. Ekonominiai sunkumai lemia įvairias socialines problemas: priklausomybę nuo alkoholio, narkotikų, nedarbą ir kt. Svarbiausi uždaviniai ir toliau išlieka skurdo ir socialinės atskirties mažinimas.

Vidiniai veiksniai. Rajone pastebimas gyventojų skaičiaus mažėjimas. 2010 m. rajone buvo. 20,3 tūkst., 2011 m. – 19,7 tūkst., 2012 m. – 18,0 tūkst., 2013 m. – 17,6 tūkst. gyventojų.

Senatvės pensininkų skaičius yra indikatorius, parodantis demografinę situaciją rajone. Senatvės pensininkai sudaro 30,9 proc. rajono gyventojų. Tai turi įtakos socialinės priežiūros ir socialinės globos asmens namuose organizavimui.

Įvertinus iš seniūnijų gaunamą informaciją dėl socialinės priežiūros namuose seniems ir neįgaliems asmenims ir demografinę situaciją seniūnijose, daroma išvada, kad daugiau pageidavimų yra gyventi socialinės globos įstaigose, nes gyvendami atokiau nuo didesnių gyvenviečių senyvo amžiaus asmenys jaučiasi nesaugūs. Socialinės priežiūros namuose paslaugas 2013 m. gavo 70 asmenų.

Socialinių paslaugų poreikį senyvo amžiaus neįgaliems asmenims lemia šeimų situacija: vaikai gyvena atskirai kitose respublikos vietovėse arba gyvena kartu, tačiau dirba, ir jiems sunku suderinti profesinius ir šeimos įsipareigojimus.

Seniūnijose įsteigti socialinių darbuotojų darbui su socialinės rizikos šeimomis etatai, minėtoms šeimoms teikiamos socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugos. 2013 m. rajone buvo 125 socialinės rizikos šeimos, jose augo 245 vaikai.

Socialinės rizikos šeimų skaičius nuolat kinta. Labai svarbu dirbti prevencinį darbą, kad tokių šeimų mažėtų.

Išlieka socialinių paslaugų neįgaliems ir sutrikusio intelekto vaikams ir jų šeimoms poreikis. Tik Ignalinos „Šaltinėlio“ mokykloje veikia specialiosios paskirties savaitinė grupė, kurioje teikiamos socialinės paslaugos 15 neįgalių ir sutrikusio intelekto vaikų ir jaunuolių nuo 1 iki 21 metų.

 

4.5. Kiti rodikliai.

 

Nepalankios ekonominės sąlygos neigiamai veikia gyventojų užimtumą. Nedarbo lygis rajone: 2010 m. sausio 1 dieną – 17,7 proc., 2011 m. sausio 1 dieną  – 21,3 proc., 2012 m. sausio 1 dieną – 18,9 proc., 2013 m. sausio 1 d. – 22,3 proc., 2014 m. sausio 1 d. – 20,1 proc. (šaltinis www.ldb.lt ).

Daugėja šeimų ir asmenų, kurių pagrindinis pragyvenimo šaltinis – pašalpos. Pastarųjų metų ekonominiai sunkumai lemia įvairias socialines problemas.  Dėl augančio nedarbo ženkliai padidėjo besikreipiančiųjų socialinės paramos (socialinė pašalpa, kompensacija už šildymą ir kieto kuro įsigijimą, pagalba maisto produktais iš intervencinių atsargų, parama mokiniams) skaičius.

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Esamos socialinių paslaugų infrastruktūros savivaldybėje analizė.

Eil. Nr.

Socialinių paslaugų įstaigos tipas pagal žmonių socialines grupes

Socialinių paslaugų įstaigos pavadinimas

Pavaldumas

Vietų (gavėjų) skaičius

Iš viso

Iš jų finansuo-jamų savival-dybės

1.

2.

3.

4.

5.

6.

1.

Socialinės globos namai

1. Dūkšto globos namai

 

2. VšĮ Mielagėnų Palaimintojo Jurgio Matulaičio parapiniai globos namai

 

3. Naujojo Daugėliškio vaikų globos namai

 

4. Didžiasalio vaikų globos ir socialinės paramos šeimai centras

Savivaldybės

 

Nevyriausybinės organizacijos

 

 

 

Savivaldybės

 

 

Savivaldybės

33

 

60

 

 

 

 

24

 

 

32

33

 

40

 

 

 

 

24

 

 

32

 

 

 

2.

Dienos socialinės globos centrai

Didžiasalio vaikų globos ir socialinės paramos šeimai centras

Savivaldybės

15

15

3.

Dienos socialinės globos ir priežiūros centras

Dūkšto dienos centras

Savivaldybės

136 (per metus)

-

4.

Ignalinos „Šaltinėlio“ mokykla

Dienos socialinės globos skyrius

Savivaldybės

20

-

5.

Kitos socialinių paslaugų įstaigos (pagalbos į namus tarnyba, socialinių paslaugų centras ir kt.)

1. Maltos ordino pagalbos tarnybos socialinės paramos centras (toliau – MOPT)

 

 

2. Paslaugos į namus seniūnijose

Nevyriausybinės organizacijos

 

 

 

Savivaldybės

35

 

 

 

 

75

-

 

 

 

 

75

 

5.1. Socialinių paslaugų infrastruktūros išsidėstymas ir socialinių paslaugų teikimo savivaldybėje (seniūnijose) pakankamumo lygis.

 

Ignalinos rajono savivaldybės teritorijoje socialines paslaugas įvairioms klientų grupėms teikia keturios socialinių paslaugų įstaigos, tarp jų 3 pavaldžios savivaldybei ir 1 nevyriausybinė organizacija. Švietimo įstaiga Ignalinos „Šaltinėlio“ mokykla teikia socialines paslaugas 15 neįgalių ir sutrikusio intelekto vaikų ir jaunuolių nuo 1 iki 21 metų. Socialinių paslaugų įstaigos rajone išdėstytos tolygiai, jų pakanka.

Su socialinės rizikos šeimomis dirba 12 socialinių darbuotojų ir teikia bendrąsias, socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugas.

Rajono seniūnijose teikiamos socialinės priežiūros ir socialinės globos paslaugos namuose senyvo amžiaus ir neįgaliems asmenims:

 

Eil. Nr.

Seniūnijos

Socialinės globos paslaugos (asmenims)

Socialinės priežiūros paslaugos (asmenims)

Pagalbos pinigai (asmenims)

1.

Ignalinos miesto

-

31

-

2.

Ignalinos

-

3

-

3.

Rimšės

-

4

-

4.

Dūkšto

-

4

-

5.

Didžiasalio

1

21

-

6.

Naujojo Daugėliškio

1

2

-

7.

Kazitiškio

-

2

-

8.

Vidiškių

1

5

-

 

Socialinės paslaugos senyvo amžiaus ir suaugusiems asmenims su negalia neteikiamos Linkmenų, Mielagėnų, Ceikinių ir Tverečiaus seniūnijose, kadangi šiuo metu nėra poreikio.

15 sutrikusio intelekto vaikų ir jaunuolių lanko Ignalinos „Šaltinėlio“ mokyklos Dienos centrą. 20 suaugusių asmenų, turinčių psichikos sutrikimų, teikiamos užimtumo paslaugos UAB Ignalinos sveikatos centro Psichikos sveikatos centre.

2013 m. baigta rekonstruoti dalis Dūkšto globos namams patikėjimo teise perduotų patalpų Ignalinos rajono poliklinikoje, adresu: Ligoninės g. 13, pritaikant jas nestacionarioms paslaugoms teikti. Nestacionarias paslaugas teiks Dūkšto dienos centras. Tai bus vienintelė rajone veikianti ir nestacionarias socialines paslaugas suaugusiems su negalia ir pagyvenusiems asmenims teikianti įstaiga Ignalinos rajone. Šio projekto įgyvendinimas prisidės prie Ignalinos rajono savivaldybės socialinių paslaugų plano pagrindinių socialinių paslaugų teikimo ir plėtros tikslų įgyvendinimo: 2.1. Tikslo „Užtikrinti nestacionarių socialinių paslaugų teikimą neįgaliesiems ir jų šeimų nariams, senyvo amžiaus asmenims“, 2.3. Tikslo „Didinti socialinių paslaugų įvairovę, prieinamumą bei kokybę įvairioms rajono gyventojų grupėms“.

 

6. Savivaldybės galimybių teikti socialines paslaugas ir socialinių paslaugų poreikio įvertinimas.

Eil.

Nr.

Socialinių paslaugų rūšys pagal žmonių socialines grupes

Skaičius asmenų (šeimų), kuriems socialinių paslaugų poreikis

1000 gyventojų tenka vietų

Iš jų finansuoja savivaldybė

įvertintas

nepaten-kintas

1.

Ilgalaikė socialinė globa

23

-

2,3

1,8

1.1.

Senyvo amžiaus asmenims

18

-

1,8

1,8

1.2.

Suaugusiems asmenims su  negalia   

5

-

-

-

2.

Dienos socialinė globa asmens namuose

3

-

0,3

-

3.

Pagalba į namus

70

-

7,0

7,0

4.

Socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas ( šeimos) namuose

31

-

-

-

5.

Kitos socialinės paslaugos (nestacionarių paslaugų teikimas)

Socialinių paslaugų poreikis nevertinamas

-

Pagal poreikį

Pagal poreikį

6.

Bendrosios socialinės paslaugos

Socialinių paslaugų poreikis nevertinamas

-

Pagal poreikį

Pagal poreikį

Lentelė pildoma pagal Socialinių paslaugų kataloge žmonių socialinėms grupėms numatytas socialinių paslaugų rūšis.

 

6.1. Savivaldybės organizuojamų socialinių paslaugų analizė.

 

Stiprybės

 

 Gerai išplėtota ilgalaikė socialinė globa institucijoje.

 Seniūnijose socialiniai darbuotojai aprūpinti transportu, nuolat keliama darbuotojų kvalifikacija, rengiamos kompiuterinės programos.

 Nevyriausybinės organizacijos įtraukiamos į socialinį darbą kaip socialinio darbo partneriai.

 

Silpnybės

 

 Kaimiškose seniūnijose dideli atstumai tarp paslaugas namuose gaunančių asmenų.

 Nepakankamas paslaugų teikimas psichikos negalią turintiems asmenims.

 Nepakankamas paslaugų teikimas neįgaliems ir sutrikusio intelekto vaikams ir jų šeimoms.

 Nepakankamas socialinės priežiūros paslaugų teikimas iš rajono savivaldybės biudžeto lėšų.

 Nepakankamai rajone išplėtotos socialinės paslaugos namuose visoms žmonių socialinėms grupėms (jų įvairovė ir kokybė).

 Silpnai organizuojamos socialinės paslaugos už klientų pinigus.

 

Galimybės

 Plėsti socialines paslaugas namuose.

 Organizuoti nestacionarias socialines paslaugas senyvo amžiaus ir neįgaliems asmenims.

 Išplėtoti socialines paslaugas namuose visose seniūnijose įvairioms žmonių grupėms ir pagerinti paslaugų kokybę.

 Gerinti socialinių paslaugų kokybę neįgaliems ir sutrikusio intelekto vaikams ir jų šeimoms, modernizuojant  Ignalinos „Šaltinėlio“ mokyklos  materialinę bazę.

 

Grėsmės

 Senstantys rajono gyventojai didins stacionarių socialinių paslaugų poreikį.

 Neskiriant pakankamai lėšų paslaugų namuose organizavimui ir neorganizuojant mokamų socialinių paslaugų namuose, didės paslaugų poreikis socialinės globos įstaigose.

 

7. Socialinių darbuotojų ir socialinių darbuotojų padėjėjų skaičius savivaldybėje.

 

Eil. Nr.

Įstaigos

Socialinių darbuotojų skaičius

Socialinių darbuotojų padėjėjų skaičius

Iš viso

Iš jų finansuojamų iš valstybės biudžeto

1.

Savivaldybės socialinių paslaugų įstaigose

8

-

18

1.1.

Biudžetinėse

7

-

9

1.2.

Viešosiose

1

-

9

2.

Savivaldybės administracijoje

12

12

-

 

Iš viso

20

12

18

 

8. Ankstesnių metų socialinių paslaugų plano įgyvendinimo rezultatų trumpa apžvalga.

 

2013 m. socialinių paslaugų plane buvo patvirtintos prioritetinių paslaugų rūšys: ilgalaikės   socialinės  globos institucijoje ir asmens namuose, dienos socialinės globos teikimas asmens namuose, socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugų teikimas, pagalbos į namus paslaugų teikimas. Visos plane numatytos prioritetinės paslaugos buvo teikiamos rajono gyventojams. Prioritetinės paslaugų gavėjų grupės buvo: neįgalūs asmenys su sunkia negalia, vieniši senyvo amžiaus ar neįgalūs asmenys, socialinės rizikos šeimos ir jose augantys vaikai, našlaičiai ir be tėvų globos likę vaikai. Pagal  patvirtintą socialinių paslaugų priemonių planą buvo tęsiamas bendrųjų  socialinių paslaugų teikimas, ilgalaikės ir trumpalaikės socialinės globos paslaugų teikimas neįgaliesiems, senyvo amžiaus asmenims ir likusiems be tėvų globos vaikams.                        

Nors buvo teikiamos visos planuotos socialinės paslaugos, jų plėtrą ribojo gyventojų paslaugų poreikio neatitinkančios finansinės galimybės. Teikiamos dienos socialinės globos paslaugos institucijoje ir asmens namuose buvo tinkama alternatyva ilgalaikės socialinės globos paslaugoms. Visiškai tenkinamas buvo asmenų su sunkia negalia paslaugų poreikis, nes jiems paslaugos buvo teikiamos iš valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos lėšų ir jų pačių mokesčių už paslaugas.

2013 m. buvo sudarytos galimybės socialiniams darbuotojams dalyvauti mokymuose, seminaruose.

Socialinės paramos informacinėje sistemoje sudarytas detalus socialinių paslaugų registras, kurio duomenys nuolat pildomi ir atnaujinami. Vykdant teikiamų socialinių paslaugų kontrolę, lankytos socialinės rizikos šeimos, pagalbos į namus ir dienos socialinės globos namuose paslaugų gavėjai.

 

III. UŽDAVINIAI IR PRIEMONIŲ PLANAS

 

9. Prioritetinės socialinių paslaugų plėtros kryptys.

 

9.1. Socialinės priežiūros ir socialinės globos paslaugos namuose senyvo amžiaus asmenims ir suaugusiems asmenims su negalia:

 neturintiems artimų giminaičių, galinčių jiems padėti;

 kliento apmokamos socialinės paslaugos;

 kitiems vieniems gyvenantiems asmenims.

9.2. Pagalba į namus laikinai dėl ligos ar kitų priežasčių savarankiškumo netekusiems vieniems gyvenantiems asmenims.

9.3. Trumpalaikės socialinės globos paslaugos likusiems be tėvų globos, socialinės rizikos vaikams.

9.4. Socialių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugos socialinės rizikos šeimoms.

 

10. Priemonių planas.

 

1 tikslas, įrašytas Socialinių paslaugų plano I dalyje.

Didinti socialinių paslaugų prieinamumą ir gerinti jų kokybę.

 

Uždaviniai

Priemonės

Lėšos tūkst. Lt,

finansavimo šaltiniai

Atsakingi vykdytojai

Laukiamas rezultatas

1

2

3

4

5

1. Kelti socialinių darbuotojų padėjėjų kvalifikaciją

1.1. Dalyvauti mokymuose 3 seniūnijų darbuotojams

 

1.2. Dalyvauti mokymuose 3 globos įstaigų darbuotojams

0,5

savivaldybės biudžeto (seniūnijų) lėšos

 

0,3

savivaldybės biudžeto (rajono globos namų) lėšos

Seniūnai

 

 

 

 

Globos namų direktoriai

 

Teigiama įtaka socialinių paslaugų teikimo kokybei

2. Finansuoti ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1. 33 Dūkšto globos namų  gyventojams

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2. 24 Naujojo

Daugėliškio vaikų globos namų gyventojams

 

 

 

2.3. 32 Didžiasalio vaikų globos ir socialinės paramos šeimai centro gyventojams

170,0

savivaldybės biudžeto (Dūkšto globos namų) lėšos

 

118,6

valstybės biudžeto speciali tikslinė dotacija

 

272,2

Dūkšto globos namų lėšos už suteiktas paslaugas

 

414,0

savivaldybės biudžeto (Naujojo Daugėliškio vaikų globos namų) lėšos

 

 

561,0

savivaldybės biudžeto (Didžiasalio vaikų globos ir socialinės paramos šeimai centro) lėšos

Globos namų direktorius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Globos namų direktorius

 

 

 

 

 

 

Centro direktorius

 

Globos namų gyventojai gaus  socialines paslaugas, numatytas Socialinių paslaugų kataloge

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Globos namų gyventojai gaus socialines paslaugas, numatytas Socialinių paslaugų kataloge

 

Globos namų gyventojai gaus socialines paslaugas, numatytas Socialinių paslaugų kataloge

 

2 tikslas, įrašytas Socialinių paslaugų plano I dalyje.

Plėtoti socialinių paslaugų, pritaikytų rajono gyventojų poreikiams, sistemą.

 

Uždaviniai

Priemonės

Lėšos tūkst. Lt, finansavimo šaltiniai

Atsakingi vykdytojai

Laukiamas rezultatas

1. Organizuoti bendrąsias socialines paslaugas

1.1. Teikti informavimo, konsultavimo paslaugas įvairioms rajono gyventojų grupėms

-

 

 

 

 

 

 

 

Rajono socialiniai darbuotojai

 

 

 

 

 

Bus sudarytos galimybės gyventojams gauti kokybišką informaciją socialinės paramos teikimo klausimais

 

1.2. Organizuoti maitinimą:

- 5100 mažas pajamas gaunančių asmenų;

 

 

- 35 senyvo amžiaus ir neįgaliems asmenims iš intervencinių atsargų

 

-

 

 

 

 

 

 

 

25,0

MOPT lėšos

Seniūnijos

 

 

 

 

 

 

 

Maltos ordino pagalbos tarnybos Ignalinos grupė

 

Mažės skurdas

 

2. Plėsti socialinių paslaugų namuose teikimą

2.1. Didinti pagalbos į namus paslaugų apimtis rajono seniūnijose

 

2.2. Teikti socialinės globos paslaugas namuose asmenims su sunkia negalia

 

 

 

2.3. Teikti socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugas socialinės rizikos vaikams ir jų šeimoms

 

 

2.4. Organizuoti mokamas socialinės priežiūros  paslaugas asmens namuose

 

151,0

savivaldybės biudžeto (seniūnijų) lėšos

 

 

51,0

valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų lėšos

 

 

 

 

 

 

374,0

valstybės biudžeto speciali tikslinė dotacija

 

 

 

 

 

 

 

 

4,0

asmens lėšos

Seniūnai

 

 

 

 

 

 

Seniūnai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Seniūnai

 

 

 

 

 

 

 

 

Seniūnai

 

Pagerės senyvo amžiaus asmenų ir suaugusių asmenų su negalia gyvenimo kokybė

 

Sumažės paslaugų poreikis socialinės globos įstaigose

 

 

 

 

 

Minėtos šeimos mokysis savarankiškai spręsti savo problemas, mažės socialinė atskirtis

 

 

 

 

Pagerės senyvo amžiaus ir neįgalių asmenų gyvenimo kokybė

3. Užtikrinti nestacionarių socialinių paslaugų teikimą

Teikti nestacionarias socialines paslaugas senyvo amžiaus ir neįgaliems asmenims

65,0

Dūkšto globos namų lėšos

 

5,45

Ignalinos rajono neįgaliųjų draugijos lėšos

Dūkšto globos namai

 

 

Ignalinos rajono neįgaliųjų draugija

Suaugę asmenys su negalia ir pagyvenę asmenys gaus nestacionarias socialines paslaugas

4. Remti nevyriausybinių organizacijų (asociacijų) teikiamas socialines paslaugas

 

Remti 40 asmenų ilgalaikės socialinės globos paslaugas VšĮ Mielagėnų parapiniuose globos namuose

264,0

savivaldybės biudžeto

(Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyriaus) lėšos

Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyrius

 

Senyvo amžiaus neįgalūs asmenys gaus kokybiškas ilgalaikės socialinės globos paslaugas

5. Teikti ilgalaikę socialinę globą asmenims su proto ir psichikos negalia

Apmokėti  asmenų išlaikymo išlaidas

136,0

savivaldybės biudžeto (Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyriaus) lėšos

Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyrius

Visuomenė bus saugesnė, neįgalieji gaus atitinkamas paslaugas

6. Teikti socialinės globos paslaugas sunkią negalią turintiems asmenims institucijoje (pagal sutartis)

Teikti ilgalaikę socialinę globą rajono psichikos negalią turintiems asmenims

162,0

valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų lėšos

Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyrius

Pagerės neįgalių asmenų gyvenimo kokybė

7. Organizuoti transporto paslaugas

Teikti specialaus transporto paslaugas neįgaliesiems

17,0

savivaldybės biudžeto (Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyriaus, seniūnijų) lėšos

Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyrius,

seniūnijos

Pagerės susisiekimo su gydymo bei kitomis įstaigomis galimybės

 

11. Regioninių socialinių paslaugų poreikis 2014 m.

 

Eil. Nr.

Socialinių paslaugų rūšys pagal žmonių socialines grupes

Mastas

(vietų sk.)

1

2

4

1.

Ilgalaikė socialinė globa proto ir psichikos neįgaliesiems

2

 

 

 

 

 

 

 

IV. FINANSAVIMO PLANAS

 

12. Socialinių paslaugų finansavimo šaltiniai.

 

Eil. Nr.

 

Socialinių paslaugų finansavimo šaltiniai

Pagal faktines išlaidas

(tūkst. Lt)

Pagal planines išlaidas

(tūkst. Lt)

2013 m.

2014 m.

2015 m.

1

2

3

4

5

1.

Savivaldybės biudžeto išlaidos socialinėms paslaugoms tūkst. Lt

1569,0

1696,0

1800,0

1.1.

Palyginti su savivaldybės biudžetu proc.

3,7

3,8

4,0

2.

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos tūkst. Lt

1 374,0

1309,6

1380,0

 

Iš jų:

 

 

 

2.1.

Socialinės rizikos šeimų socialinei priežiūrai organizuoti

300,0

374,0

380,0

2.2.

Asmenų su sunkia negalia socialinei globai organizuoti

367,7

331,6

346,0

2.3.

Vaikų globos (rūpybos) išmokoms

706,3

600,0

650,0

3.

ES struktūrinių fondų lėšos tūkst. Lt

-

 

-

4.

Asmenų lėšos už socialines paslaugas tūkst. Lt

4,0

4,0

4,0

5.

Kitos lėšos tūkst. Lt

-

 

-

 

Iš viso tūkst. Lt

2,947,0

3005,6

3180,0

 

12.1. Socialinių paslaugų finansavimo šaltinių įvertinimas.

 

Pagrindinis socialinių paslaugų finansavimo šaltinis yra savivaldybės ir valstybės lėšos. Nevyriausybinės organizacijos savo veiklą vykdo naudodamos ir kitus finansavimo šaltinius – organizacijos narių mokestį, rėmėjų lėšas ir kt.

2013 m. faktinės savivaldybės biudžeto išlaidos socialinėms paslaugoms, palyginti su 2012 metais, neženkliai didėjo. 2013 m. faktinės socialinių paslaugų teikimo išlaidos sudarė 3,7 proc. visų savivaldybės biudžete suplanuotų išlaidų. 2014 m. planuojamos Lietuvos Respublikos biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos 331,6 tūkst. Lt mažesnės negu 2013 m. Daugiausia šių dotacijų lėšų skiriama asmenų su sunkia negalia socialinei globai organizuoti.

2014 metais savivaldybės biudžete numatytos išlaidos socialinėms paslaugoms yra 1696,0 tūkst. Lt, tai sudaro 3,8 visų savivaldybės biudžete suplanuotų išlaidų. 

 

13. Socialinių paslaugų finansavimas iš savivaldybės biudžeto.

 

Eil. Nr.

Finansavimo būdai

Lėšos

(tūkst. Lt)

2013 m.

2014 m.

1.

Socialinių paslaugų pirkimas

-

-

2.

Tiesioginis socialinių paslaugų įstaigų finansavimas

1353,0

1432,0

 

Iš jų:

 

 

2.1.

Savivaldybės pavaldumo įstaigoms

 

Seniūnijoms

1130,0

 

151,0

1145,0

 

151,0

2.2.

Socialinių paslaugų įstaigoms pagal lėšų kompensavimo sutartis 

72,0

136,0

2.3.

Nevyriausybinių organizacijų įstaigoms pagal lėšų kompensavimo sutartis

-

-

3.

Finansavimas vykdant socialinių paslaugų programas

216,0

264,0

 

Iš viso

1569,0

1696,0

 

14. Žmogiškųjų išteklių plėtra

 

Augant  socialinių paslaugų gavėjų skaičiui, ypač senyvo amžiaus asmenų ir asmenų su negalia, pageidaujančių gauti pagalbos į namus paslaugas, siekiant apsaugoti labiausiai pažeidžiamą visuomenės dalį, lėšos, skirtos socialinėms paslaugoms teikti, turėtų būti didinamos. Siekiant efektyvesnio socialinių paslaugų organizavimo, būtina investuoti į socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimą

 

15. Savivaldybės finansinių galimybių palyginimas su numatytų priemonių finansavimu.  

 

Savivaldybės finansinės galimybės neatitinka įvertintų socialinių paslaugų poreikių (ypač psichinę negalią turintiems asmenims). Esant didesniam socialinių paslaugų poreikiui, socialinių paslaugų teikimo prioritetai nurodyti plano 8 dalyje „Prioritetinės socialinių paslaugų plėtros kryptys“.

 

15.1. Savivaldybės organizuojamų socialinių paslaugų įvertinimas.

 

Socialinės paslaugos visoms žmonių socialinėms grupėms organizuojamos atliekant poreikių įvertinimą pagal nustatytą tvarką. 2014 m. pirmenybę reikėtų teikti paslaugų asmens namuose teikimui, taip pat neturėtų būti ženkliai sumažinta ilgalaikės socialinės globos seniems neįgaliems asmenims ir likusiems be tėvų globos vaikams paslaugų.

 

V. PLĖTROS VIZIJA IR PROGNOZĖ

 

16. Socialinių paslaugų plėtros vizija.

 

Ateinančių trejų metų socialinių paslaugų rajone vizija:

Mažinant socialinę atskirtį, socialinės paslaugos teikiamos įvairioms žmonių grupėms.

Teikiamos bendros slaugos ir socialinės paslaugos namuose vaikams su negalia, senyvo amžiaus asmenims ir suaugusiems asmenims su negalia.

Sukurta tinkama socialinės priežiūros ir globos asmens namuose sistema.

Plečiamos nestacionarios socialinės paslaugos.

Teikiamos dienos socialinės globos ir socialinės priežiūros paslaugos senyvo amžiaus asmenims ir suaugusiems asmenims su negalia Dūkšto dienos centre Ignalinos mieste.

Teikiamos dienos socialinės globos ir socialinės priežiūros paslaugos neįgaliems ir sutrikusio intelekto vaikams ir jaunuoliams  Ignalinos „Šaltinėlio“ mokykloje.

 

17. Prognozuojamos socialinės paslaugos.

 

Rajono globos įstaigos, norėdamos pagerinti gyvenimo sąlygas ir  paslaugų   kokybę senyvo amžiaus asmenims, neįgaliesiems, likusiems be tėvų  globos vaikams, teikė paraiškas Stacionarių socialinių paslaugų įstaigų infrastruktūros modernizavimo programai. Naujojo Daugėliškio globos namai ir VšĮ Mielagėnų parapiniai globos namai jau dalyvauja šios programos I etape.

Šiuo metu vykdomas projektas „Dūkšto globos namų Dienos socialinės globos ir socialinės priežiūros centro (santrumpa – Dūkšto dienos centras) steigimas“. Įkūrus Dūkšto dienos centrą pagerės nestacionarių socialinių paslaugų kokybė, bus sudarytos sąlygos suaugusiems asmenims su negalia ir pagyvenusiems asmenims integruotis į visuomenę, didinti savo savarankiškumą, socializacijos galimybes.

 

18. Savivaldybės biudžeto augimo perspektyva ir numatomas pokytis.

 

Per ateinančius 3 metus numatomas savivaldybės biudžeto, skiriamo socialinėms paslaugoms, augimas.

 

19. Išteklių prognozė ateinantiems 3 metams.

 

Numatoma kooperuoti ir reikiamai naudoti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybės biudžeto, socialinių paslaugų įstaigų, Europos Sąjungos struktūrinių fondų, užsienio fondų, parapijų ir kitų finansavimo šaltinių lėšas, remti nevyriausybinių organizacijų, prisidedančių prie socialinių paslaugų plėtros, iniciatyvas.

 

VI. PLANO ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA

 

20. Socialinių paslaugų plano įgyvendinimo priežiūros vykdytojai.

 

Plano įgyvendinimo priežiūrą vykdys Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus sudaryta Plano priežiūros darbo grupė.

21. Socialinių paslaugų plano įgyvendinimo priežiūros etapai ir įvertinimo rezultatai.

 

Ignalinos rajono savivaldybės socialinių paslaugų planas bus vertinamas baigiantis kalendoriniams metams, atsižvelgiant į Ignalinos rajono savivaldybės biudžeto vykdymą.

 

22. Pasiektų rezultatų, tikslų ir uždavinių analizė, numatytų vykdyti priemonių efektyvumas.

 

Pasiekti rezultatai ir numatytų priemonių efektyvumas bus analizuojami ir aptariami Plano priežiūros darbo grupėje.

Planas bus tikslinamas pagal kintančias aplinkybes ir veiksnius, turinčius ar galinčius turėti įtakos socialinių paslaugų plano įgyvendinimui ir tikslų pasiekimui.

 

 

__________________