Simbolis

LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2021 m. liepos 20 d. Nr. 5TS-806

Lazdijai

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 1, 3, 6, 61, 7 ir 9 dalimis, 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso, patvirtinto Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir įgyvendinimo įstatymu, 6 straipsnio 1 dalies 2 punktu ir 3 dalimi, Lazdijų rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.  Patvirtinti Lazdijų rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos nuostatus (pridedama).

2.  Pripažinti netekusiu galios Lazdijų rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 19 d. sprendimą Nr. 5TS-347 „Dėl Lazdijų rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos nuostatų patvirtinimo“ su visais jo pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                     Ausma Miškinienė

 

 

PATVIRTINTA

Lazdijų rajono savivaldybės tarybos

2021 m. liepos 20 d.

sprendimu Nr. 5TS-806

 

LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Lazdijų rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Lazdijų rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos (toliau – Komisija) funkcijas, sudėtį, darbo organizavimo ir sprendimų priėmimo tvarką, teises ir pareigas, kitus su Komisijos veikla susijusius klausimus.

2.  Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir įgyvendinimo įstatymu, patvirtintu Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodeksu (toliau – Kodeksas), Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymu, Lazdijų rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentu, šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais.

3.  Komisija savo veiklą grindžia pagarbos žmogui ir valstybei, teisingumo, sąžiningumo, skaidrumo ir viešumo, padorumo, pavyzdingumo, nesavanaudiškumo, nešališkumo ir atsakomybės principais.

4.  Komisijos paskirtis – ugdyti ir plėtoti demokratinį valdymą, politinę kultūrą, didinti visuomenės pasitikėjimą savivaldybių institucijomis, skatinti valstybės politikų atsakomybę už savo veiklą ir atskaitomybę visuomenei.

 

II. KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

5.                Komisija atlieka šias funkcijas:

5.1.   prižiūri, kaip Lazdijų rajono savivaldybės tarybos nariai (toliau – Tarybos nariai arba valstybės politikai) laikosi Vietos savivaldos įstatymo, Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo, Kodekso, Lazdijų rajono savivaldybės tarybos (toliau – Taryba) reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių valstybės politikų veiklą ir elgesį, reikalavimų;

5.2.   analizuoja Tarybos narių nedalyvavimo Tarybos, jos komitetų ir komisijų posėdžiuose ir Vietos savivaldos įstatymo nustatytų pareigų nevykdymo priežastis;

5.3.   tiria ir priima sprendimus dėl Tarybos narių veiklos atitikties Vietos savivaldos įstatymo, Kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo, Tarybos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatoms;

5.4.   nagrinėja valstybės institucijų, Lazdijų rajono savivaldybės bendruomenės narių, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl Tarybos narių veiklos skaidrumo;

5.5. teikia Vyriausiajai rinkimų komisijai siūlymą dėl Tarybos nario įgaliojimų nutraukimo, jeigu šis valstybės politikas yra praleidęs iš eilės tris ir daugiau Tarybos posėdžius be pateisinamos priežasties;

5.6. Tarybos narių, mero, savo iniciatyva teikia Tarybos nariams rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų įgyvendinimo.

 

III. KOMISIJOS SUDARYMAS IR JOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

6.  Taryba savo įgaliojimų laikui sudaro Komisiją, kuri vykdo Vietos savivaldos įstatyme nustatytas funkcijas. Komisija sudaroma iš devynių narių. Nariais gali būti Tarybos nariai, valstybės tarnautojai, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai. Komisijoje seniūnaičiai arba seniūnaičiai ir visuomenės atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių. Ši komisija sudaroma laikantis proporcinio Tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komisijos sudėtis, išlaikant proporcinio Tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo Tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo. Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas, o šios funkcijos įrašomos į jo pareigybės aprašymą.

7.  Komisijos pirmininką iš šios Komisijos narių – Tarybos narių – deleguoja Tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu Tarybos posėdžio pirmininkui. Jeigu Tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos Tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Komisijos pirmininko arba deleguoja Tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatymo 151   straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta Tarybos opozicija, Komisijos pirmininką Taryba mero siūlymu skiria iš Komisijų narių – Tarybos narį.

8. Komisijos pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatymo 151  straipsnyje, Tarybos narys. Komisijos pirmininkas Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu, Tarybos sprendimu, o jeigu Komisijos pirmininkas buvo deleguotas Tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio Tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame Tarybos posėdyje Tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Komisijos pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito atitinkamos komisijos pirmininko ar deleguoja Tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatymo 151  straipsnyje nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Komisijos pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo atitinkamos komisijos pirmininko skyrimo mero siūlymu priima Taryba.

9. Siekiant užtikrinti, kad Komisijos pirmininkas būtų skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji apibrėžta Vietos savivaldos įstatyme, Tarybos narys, pretenduojantis tapti Komisijos pirmininku, privalo užpildyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, joje pateikdamas duomenis dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Ši deklaracija pateikiama merui ir Tarybos reglamento nustatyta tvarka skelbiama viešai Savivaldybės interneto svetainėje tol, kol Tarybos narys eina pareigas, kurioms keliami nepriekaištingos reputacijos reikalavimai.

10. Komisijos nariai, kurie nėra Tarybos nariai, Komisijos posėdžių metu atleidžiami nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jiems darbo vietą. Už darbą Komisijoje šios komisijų nariams, kurie nėra Tarybos nariai, apmokama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymo nustatyta tvarka.

11.     Komisijos pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš Komisijos narių – savivaldybės tarybos narių – skiria savivaldybės Taryba.

12.     Pagrindinė Komisijos veiklos forma yra posėdžiai. Posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė Komisijos narių. Komisija, veikdama pagal nuostatų 5.2 ir 5.6 papunkčius, rengia posėdžius ne rečiau kaip kartą per mėnesį.

13.  Jei dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino Komisijos posėdis negali vykti Komisijos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai, posėdis gali vykti nuotoliniu būdu. Nuotoliniu būdu vyksiančio Komisijos posėdžio klausimai rengiami ir posėdis vyksta laikantis visų teisės aktais nustatytų reikalavimų ir užtikrinant Vietos savivaldos įstatyme nustatytas savivaldybės tarybos nario teises. Nuotoliniu būdu priimant Komisijos sprendimus, turi būti užtikrintas Komisijos nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas.

14Komisijos posėdžius šaukia ir posėdžio darbotvarkę sudaro Komisijos pirmininkas. Komisijos pirmininko pasirašytą darbotvarkę, su ja susijusią medžiagą bei informaciją apie posėdžio datą, laiką ir vietą, ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas Komisijos nariams elektroniniu paštu pateikia Komisijos atsakingasis sekretorius, Komisijos pirmininko pavedimu. Darbotvarkė tvirtinama posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma.

15Komisijos posėdžiui pirmininkauja Komisijos pirmininkas. Jei pirmininkas negali dalyvauti Komisijos posėdyje dėl atostogų, ligos, komandiruotės ar kitų svarbių priežasčių, posėdžiui pirmininkauja pirmininko pavaduotojas.

16.  Komisijos nariai privalo dalyvauti Komisijos posėdžiuose. Komisijos narys, negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje dėl svarbių priežasčių, turi apie tai iš anksto pranešti Komisijos pirmininkui, o jo nesant – pirmininko pavaduotojui, nurodydamas nedalyvavimo priežastį. Komisijos narys, dėl svarbių priežasčių negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje, turi teisę svarstomais klausimais raštu pateikti savo nuomonę, kuri turi būti paskelbta Komisijos posėdyje ir įrašyta į protokolą, tačiau ji neįskaitoma į balsavimo rezultatus.

17.  Komisijos nariui be pateisinamos priežasties nedalyvavus Komisijos posėdžiuose daugiau kaip 3 kartus iš eilės, Komisijos pirmininkas turi teisę siūlyti Tarybai jį pakeisti.

18.  Komisijos posėdžių eigai fiksuoti yra rašomas protokolas. Protokolą rašo Komisijos atsakingasis sekretorius. Protokole nurodoma posėdžio data, protokolo numeris, posėdžio dalyviai, svarstomų klausimų pavadinimai, svarstymo eiga ir svarstyti dokumentai bei priimti sprendimai. Protokolą pasirašo Komisijos posėdžiui pirmininkavęs asmuo ir Komisijos atsakingasis sekretorius.

19.  Jeigu dėl Komisijos posėdžio metu priimto sprendimo Komisijos narys (nariai) pareiškia atskirąją nuomonę, ji įrašoma į posėdžio protokolą.

20.  Komisijos atsakingasis sekretorius per 3 darbo dienas nuo posėdžio dienos privalo užregistruoti protokolą Lazdijų rajono savivaldybės administracijos dokumentų valdymo sistemoje.

21.  Atskirais atvejais Komisijos sprendimu posėdžio eigai fiksuoti gali būti daromas ir garso įrašas. Komisijai nusprendus daryti posėdžio garso įrašą, Komisijos atsakingasis sekretorius padarytą posėdžio garso skaitmeninį įrašą perkelia į kompiuterinę laikmeną – vienkartinio įrašymo kompaktinį diską ir prideda prie protokolo.

22.  Posėdyje Komisija priima Kodekse ir šiuose Nuostatuose numatytus sprendimus, susijusius su valstybės politiko elgesio tyrimu.

23.  Komisijos nariai sprendimą svarstomu klausimu priima atviru balsavimu posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Balsuojant kiekvienas Komisijos narys turi po vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos posėdžiui pirmininkaujančiojo balsas.

24.  Komisijos narys negali balsuoti dėl svarstomo klausimo, jeigu yra galimas viešųjų ar privačių interesų konfliktas. Paaiškėjus tokioms aplinkybėms, jis privalo apie tai informuoti posėdžio dalyvius ir nusišalinti nuo klausimo rengimo, svarstymo ir priėmimo. Nusišalinimo faktas, nurodant nusišalinusio Komisijos nario vardą ir pavardę, užfiksuojamas posėdžio protokole.

25.  Po Komisijos posėdžio gali būti parengiamas pranešimas apie Komisijos priimtus sprendimus visuomenės informavimo priemonėms. Pranešimą raštu arba žodžiu gali pateikti tik Komisijos pirmininkas, jo nesant, – Komisijos pirmininko pavaduotojas ar kitas Komisijos įgaliotas Komisijos narys, ir tik tokį, kokį įgaliojo pateikti Komisija. Komisijos nariai, posėdyje pareiškę atskirąją nuomonę dėl Komisijos priimtų sprendimų, taip pat turi teisę apie tai pateikti informaciją visuomenės informavimo priemonėms.

26Komisijos priimti sprendimai yra vieši ir turi būti skelbiami institucijos, kurioje politikas eina pareigas, interneto tinklalapyje ir informaciniame leidinyje, jeigu toks leidinys yra leidžiamas. Komisijos priimti sprendimai, susiję su valstybės politikų elgesio tyrimu, taip pat turi būti skelbiami kitame oficialiame teisės aktų paskelbimo šaltinyje teisės aktų nustatyta tvarka.

27Komisijos pirmininkas, be kitų šiuose Nuostatuose numatytų teisių ir pareigų, vykdydamas Komisijos pirmininko pareigas, turi teisę prašyti Lazdijų rajono savivaldybės institucijų, kitų institucijų ir įstaigų pateikti reikiamus dokumentus ir medžiagą, susijusią su nagrinėjamu klausimu bei daryti pranešimus Tarybos posėdžiuose Komisijos veiklos klausimais.

28Komisijos nariai, be kitų šiuose Nuostatuose numatytų teisių ir pareigų, turi teisę Nuostatuose nustatyta tvarka susipažinti su posėdžio medžiaga, siūlyti į darbotvarkę įtraukti svarstytinus klausimus, siūlyti kviesti į Komisijos posėdžius reikalingus asmenis, pareikšti pastabas ir teikti pasiūlymus dėl Komisijos posėdžio protokolo formos ir turinio.

 

IV. VALSTYBĖS POLITIKŲ ELGESIO TYRIMAS

 

29.  Komisijos sprendimu valstybės politiko elgesio tyrimas Komisijoje gali būti pradėtas, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:

29.1.  fizinio ar juridinio asmens skundas, kreipimasis ar pranešimas (toliau – skundas) apie valstybės politiko galimai padarytą Kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar institucijos, kurioje politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose valstybės politikui nustatytų reikalavimų pažeidimą (toliau – pažeidimas);

29.2.  visuomenės informavimo priemonėse paskelbta pagrįsta informacija apie valstybės politiko galimai padarytą pažeidimą.

30Komisijai nusprendus pradėti valstybės politiko elgesio tyrimą, jis turi būti pradedamas ne vėliau kaip per 10 dienų nuo 29.1 ir 29.2 papunkčiuose nurodyto pagrindo atsiradimo. Komisija tiria galimus pažeidimus, jeigu nuo jų padarymo praėjo ne daugiau kaip 1 metai. Anoniminiai skundai nenagrinėjami.

31Komisija per 3 dienas nuo tyrimo pradžios surašo laisvos formos pranešimą, kuriuo informuoja valstybės politiką apie pradėtą jo elgesio tyrimą, jo teises, pateikia turimus duomenis apie padarytą pažeidimą ir prašo valstybės politiko iki šiame pranešime nurodytos datos pateikti rašytinį paaiškinimą. Komisija šį pranešimą valstybės politikui įteikia asmeniškai arba išsiunčia paštu.

32.  Komisijos atliekamas pažeidimo tyrimas turi būti baigtas ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo tyrimo pradžios. Į šį terminą neįskaičiuojamas politiko laikinojo nedarbingumo, atostogų laikas ir laikas, kai politikas yra išvykęs į tarnybinę komandiruotę. Prireikus Komisija gali, bet ne ilgiau kaip vienam mėnesiui, pratęsti šiame punkte nustatytą tyrimo terminą.

33Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai turi teisę:

33.1apklausti valstybės politiką, kurio elgesys tiriamas, bei kitus asmenis, susijusius su valstybės politiko tiriamu elgesiu ar politine veikla;

33.2.  apklausti skundo autorių ir išsiaiškinti jo žinomą informaciją apie valstybės politiko galimai padarytą, Kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar institucijos, kurioje politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose valstybės politikui nustatytų reikalavimų pažeidimą;

33.3teisės aktų nustatyta tvarka susipažinti su reikiamais dokumentais ir gauti jų nuorašus (kopijas) bei kitą tyrimui reikalingą informaciją;

33.4prireikus išvykti į įvykio vietą;

33.5pasitelkti specialistų.

34Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai privalo:

34.1vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais teisės aktais;

34.2laikyti paslaptyje duomenis ar žinias, kuriuos jie sužinojo vykdydami tyrimą, jeigu tokie duomenys ar žinios sudaro valstybės, komercinę, banko, tarnybos arba kitą įstatymų saugomą paslaptį;

34.3nenaudoti 34.2 punkte nurodytų duomenų ar žinių asmeninei ar kitų asmenų naudai;

34.4kol Komisija nebaigia tyrimo, niekam neteikti jokios informacijos apie vykdomo tyrimo aplinkybes, su tyrimu susijusius asmenis, turimą medžiagą, duomenis.

35.  Nuostatų 34 punkto nuostatos taikomos ir Komisiją aptarnaujantiems darbuotojams, ir pasitelktiems specialistams.

36Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai, Komisiją aptarnaujantys darbuotojai ir jos pasitelkti specialistai netrikdo valstybės institucijų, kitų įmonių, įstaigų ar organizacijų darbo ir privalo susilaikyti nuo preliminarių vertinimų bei išvadų, kol nebaigtas tyrimas ir nėra Komisijos išvados.

37Komisija, atlikusi tyrimą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tyrimo pabaigos savo posėdyje vertina tyrimo metu surinktus duomenis ir priima šių Nuostatų 43 punkte numatytus sprendimus.

38Tyrimo metu Komisija turi teisę iki 37 punkte nurodyto posėdžio šaukti tarpinius posėdžius, reikalingus asmenims apklausti, susipažinti su tyrimo medžiaga ir spręsti kitiems klausimams, susijusiems su atliekamu tyrimu.

39Apie Komisijos posėdžių vietą ir laiką ne vėliau kaip prieš 5 dienas iki posėdžio pradžios turi būti pranešta valstybės politikui, kurio elgesys tiriamas. Jo neatvykimas į Komisijos posėdį ar paaiškinimo nepateikimas nekliudo Komisijai priimti sprendimą.

40Valstybės politikas, kurio elgesys tiriamas, turi teisę:

40.1teikti Komisijai paaiškinimus, prašymus ir įrodymus;

40.2baigus tyrimą, susipažinti su tyrimo metu surinkta medžiaga;

40.3dalyvauti Komisijos posėdžiuose.

41.  Valstybės politikas, teikiantis Komisijai paaiškinimus, negali būti verčiamas teikti paaiškinimus prieš save, savo šeimos narius ar artimuosius giminaičius.

42Apie Komisijos atliktą tyrimą ir priimtą sprendimą pranešama asmeniui, pateikusiam skundą Komisijai, ir valstybės politikui, dėl kurio yra priimtas sprendimas.

 

V. KOMISIJOS SPRENDIMAI

 

43.  Valstybės politiko elgesio tyrimą atlikusi Komisija gali priimti šiuos sprendimus:

43.1.  konstatuoti, kad valstybės politikas nepažeidė Kodekse ar institucijos, kurioje jis eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytų valstybės politiko elgesio principų ar reikalavimų;

43.2.  konstatuoti, kad valstybės politikas pažeidė Kodekse ar institucijos, kurioje jis eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytus valstybės politiko elgesio principus ar reikalavimus;

43.3.  rekomenduoti valstybės politikui suderinti savo elgesį ar veiklą su Kodekse ar institucijos, kurioje valstybės politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytais valstybės politiko elgesio principais ar reikalavimais;

43.4.  rekomenduoti viešai atsiprašyti;

43.5.  įtarus esant nusikalstamos veikos požymių, perduoti medžiagą ikiteisminio tyrimo įstaigoms ar prokuratūrai.

44.  Komisija turi teisę nutraukti tyrimą, jeigu iki tyrimo pabaigos valstybės politikas savo elgesį ar veiklą pripažino neetiškais, nesuderinamais su savo pareigomis ar institucija, kurioje jis eina pareigas, ir dėl to viešai atsiprašė.

45. Apie Komisijos atliktą tyrimą ir priimtą sprendimą raštu pranešama asmeniui, pateikusiam skundą Komisijai, savivaldybės tarybos nariui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, ir Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai.

46.  Pakartotiniai skundai apie galimą politiko padarytą pažeidimą nenagrinėjami, išskyrus atvejus, kai gautame skunde yra nurodomos naujos aplinkybės, kurios nebuvo ir negalėjo būti žinomos atlikto tyrimo metu, ir dėl tos priežasties Komisijos priimtas sprendimas yra galimai neteisingas. Dėl pakartotinio tyrimo būtinumo sprendžia Komisija ne vėliau kaip per 10 dienų nuo tokio skundo gavimo. Komisijai nusprendus pradėti pakartotinį tyrimą, jis atliekamas pagal IV ir V skyriuose nustatytas procedūras.

47.  Komisija turi teisę priimti sprendimus organizacinio pobūdžio klausimais.

48. Komisijos priimti sprendimai yra vieši ir turi būti skelbiami institucijos, kurioje politikas eina pareigas, interneto svetainėje ir informaciniame leidinyje, jeigu toks leidinys yra leidžiamas.

49. Komisijos priimti sprendimai gali būti skundžiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo arba jo įteikimo valstybės politikui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, dienos.

 

 

VI. KOMISIJOS ATSAKOMYBĖ IR ATSKAITOMYBĖ

 

50.  Komisijos pirmininkas, Komisijos nariai atsako už tinkamą šiuose Nuostatuose priskirtų funkcijų vykdymą, o už nustatytų pareigų pažeidimą atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

51.  Komisija yra atsakinga ir atskaitinga Tarybai. Komisija kasmet iki gegužės 1 d. Tarybos reglamento nustatyta tvarka teikia Tarybai Komisijos metinę veiklos ataskaitą, kurioje apibūdinama Komisijos per metus nuveikta veikla.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

52.  Komisijos atsakingasis sekretorius, be kitų šiuose Nuostatuose įvardintų pareigų, atlieka šias funkcijas:

52.1. teisės aktų nustatyta tvarka rengia ir tvarko Komisijos dokumentus ir juos saugo iki dokumentų perdavimo į archyvą;

52.2. Komisijos pirmininko pavedimu teikia informaciją, susijusią su Komisijos sudėtimi, veikla bei priimtais sprendimais, Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai;

52.3. Komisijos pirmininko pavedimu teikia kitiems tretiesiems asmenims informaciją apie Komisijos priimtus sprendimus.

53.  Komisijos veiklos klausimai, neaptarti šiuose Nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymų, įstatymų įgyvendinamųjų teisės aktų bei Lazdijų rajono savivaldybės tarybos priimtų sprendimų nuostatomis.

54.  Jei šių Nuostatų atskiri punktai tampa prieštaraujančiais Lietuvos Respublikos norminiams aktams, tai nedaro negaliojančiais kitų Nuostatų punktų, o prieštaraujančiuose punktuose įtvirtinti klausimai sprendžiami pagal Lietuvos Respublikos norminių teisės aktų reikalavimus.

55Šie Nuostatai gali būti keičiami Tarybos sprendimu.

 

 

________________________