ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO IR JO TEIKĖJŲ VEIKLOS KOKYBĖS IŠORINIO VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. rugpjūčio 27 d. Nr. 1-177
Širvintos
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 37 straipsnio 6 dalimi ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. kovo 28 d. įsakymo Nr. V-342 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo ir jo teikėjų veiklos kokybės užtikrinimo metodikos patvirtinimo“ 3 punktu,
1. Patvirtinti Širvintų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo ir jo teikėjų veiklos kokybės išorinio vertinimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Laikyti netekusiu galios Širvintų rajono savivaldybės tarybos 2014 m. birželio 26 d. sprendimą Nr. 1-132 „Dėl Širvintų rajono neformaliojo švietimo mokyklų veiklos išorinio vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Širvintų rajono savivaldybės tarybos
2020 m. rugpjūčio 27 d. sprendimu Nr. 1-177
ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO IR JO TEIKĖJŲ VEIKLOS KOKYBĖS IŠORINIO VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Širvintų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo ir jo teikėjų veiklos kokybės išorinio vertinimo tvarkos aprašo (toliau – Tvarkos aprašas) paskirtis – padėti Širvintų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykloms ir kitiems neformaliojo vaikų švietimo teikėjams (įstaigoms, įmonėms, laisviesiems mokytojams, organizacijoms, kuriems neformalusis vaikų švietimas nėra pagrindinė veikla) (toliau – NVŠ teikėjai), savininko teises ir pareigas įgyvendinančioms institucijoms (dalyvių susirinkimams) užtikrinti neformaliojo vaikų švietimo programų (toliau – NVŠ programos) kokybę, didinti jų įvairovę ir dalyvaujančių vaikų skaičių.
II SKYRIUS
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJŲ
VEIKLOS ĮSIVERTINIMAS IR IŠORINIS VERTINIMAS
3. NVŠ teikėjų veiklos įsivertinimas ir išorinis vertinimas vykdomas šiose srityse: ugdymo pasiekimai ir pažanga, ugdymo organizavimas, ugdymo aplinka, lyderystė ir vadyba. Jos vertinamos pagal NVŠ teikėjų veiklos kokybės rodiklių įsivertinimo ir išorinio vertinimo formą (1 priedas).
5. Išorinį NVŠ teikėjų vertinimą rekomenduojama vykdyti po įsivertinimo remiantis 1
priedu ir ne rečiau kaip kas penkeri metai.
6. Pirmą kartą NVŠ teikėjų išorinį vertinimą siūloma atlikti pagal visus 1 priede nurodytus kokybės rodiklius. Vertinant pakartotinai, gali būti atliekamas vienos ar kelių sričių išorinis vertinimas ar vertinama pagal tikslingai pasirinktus rodiklius.
7. Išoriniam vertinimui atlikti Širvintų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos direktorius:
7.2. įsakymu sudaro 3–5 narių Neformaliojo vaikų švietimo teikėjų išorinio vertinimo grupę (toliau – Vertinimo grupė) iš Savivaldybės specialistų, NVŠ konsultantų, švietimo įstaigų atstovų, kurioje mažiausiai vienas narys (grupės vadovas) yra išorės vertintojas, įgijęs NVŠ kokybės vertinimo kompetencijų NVŠ vertintojų mokymuose, kurie vadovaujasi Neformaliojo vaikų švietimo veiklos kokybės išorės vertinimo etikos principais (2 priedas); vertinant mokyklas, vykdančias formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas, Vertinimo grupėje paskiriamas narys, turintis vertinamos NVŠ programos krypties išsilavinimą;
7.3. paskiria asmenį, kuris atlieka išorinio vertinimo koordinatoriaus funkciją. Paskirtas asmuo ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki išorinio vertinimo pradžios Vertinimo grupės nariams elektroniniu paštu išsiunčia vertinamo NVŠ tiekėjo parengtą įsivertinimo medžiagą, derina vertinamojo vizito laiką, darbo sąlygas, padeda organizuoti susitikimus su atrinktomis grupėmis ir pan. Šis asmuo gali būti ir Vertinimo grupės nariu, t. y. atlikti tiek išorės vertinimo koordinatoriaus, tiek Vertinimo grupės nario funkcijas;
9. Išorinio vertinimo metu analizuojami NVŠ teikėjų įsivertinimo ir kiti pateikti dokumentai, vykdomi pokalbiai su vaikais, tėvais (globėjais, rūpintojais), mokytojais, vadovais. Ugdymo proceso stebėjimas rekomenduojamas tuo atveju, jei Vertinimo grupės išvados nesutampa su įstaigos NVŠ veiklos įsivertinimo išvadomis. Sprendimą dėl ugdymo proceso stebėjimo priima Vertinimo grupė. Ugdymo proceso stebėjimo metu surinkti duomenys fiksuojami protokole, nurodant stebėjimo tikslą ir rezultatus (išvadas).
10. Vertinimo grupė NVŠ kokybės išorinio vertinimo rezultatus (1 priedas), NVŠ teikėjo kokybės vertinimo išvadą (3 priedas) ir siūlymus NVŠ kokybei gerinti per 10 darbo dienų po vertinimo pabaigos pateikia NVŠ teikėjui ir Savivaldybės administracijos direktoriui.
III SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUSTATOS
12. NVŠ teikėjų išorinio vertinimo išlaidos finansuojamos Širvintų rajono savivaldybės biudžeto lėšomis, šios išlaidos gali būti finansuojamos ir kitų teisės aktų ar susitarimų nustatyta tvarka.
Širvintų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų
švietimo ir jo teikėjų veiklos kokybės išorinio
vertinimo tvarkos aprašo
1 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO KOKYBĖS RODIKLIŲ ĮSIVERTINIMO IR IŠORINIO VERTINIMO FORMA
RODIKLIS |
RODIKLIO ASPEKTAI |
RODIKLIO ĮSIVERTINIMO / VERTINIMO PAGRINDIMAS |
I. UGDYMO PASIEKIMŲ IR PAŽANGOS SRITIS |
||
1. Ugdymosi tikslai, pasiekimai ir jų vertinimas * |
1.1. Ugdomos vaikų bendrosios ir dalykinės (profesinės) kompetencijos. 1.2. Vaikai ir tėvai žino planuojamus ugdymo tikslus. 1.3. Teikėjas naudoja individualios vaiko pažangos, pasiekimų atpažinimo ir pažangos vertinimo sistemą. 1.4. Vaikui, baigusiam neformaliojo vaikų švietimo programą, išduodamas pažymėjimas, kuriame nurodomos jo įgytos kompetencijos. |
(Įsivertinimo pagrindimas) Apibendrinamąjį įvertinimą rekomenduojama išreikšti trimis lygiais: aukštas, vidutiniškas, žemas. Lygių paaiškinimai: aukštas – geras, puikus, pasižymintis dideliu kiekiu, intensyvus; vidutiniškas – turintis tam tikrų ypatybių nei daug, nei mažai; žemas – prastas, menkas, nedidelio kiekio, nepasiekiantis įprasto lygio. |
(Vertinimo pagrindimas) Apibendrinamąjį įvertinimą rekomenduojama išreikšti trimis lygiais (aukštas / vidutiniškas / žemas) |
||
2. Asmenybės augimas, siejant ugdymą su gyvenimu * |
2.1. Vaikas geba išsikelti asmeninius tikslus, įgyja naujų gebėjimų bei vertybinių nuostatų. 2.2. Ugdymo procesas planuojamas taip, kad vaikas galėtų pasidžiaugti savo pasiekimais, gebėtų įveikti nesėkmes. |
|
|
||
3. Grįžtamasis ryšys * |
3.1. Teikėjas reguliariai planuoja ir vykdo refleksijas su vaiku apie ugdymo(si) eigą, pasiekimus bei pažangą. 3.2. Teikėjas reguliariai aptaria vaiko ugdymo(si) eigą, pasiekimus bei pažangą su tėvais (globėjais / rūpintojais); |
|
|
||
II. UGDYMO ORGANIZAVIMO SRITIS |
||
4. Mokytojo kvalifikacija ir |
4.1. Mokytojų kvalifikacija atitinka teisės aktuose numatytus reikalavimus. |
|
nuolatinis tobulėjimas * |
4.2. Mokytojai tikslingai tobulina bendrąsias ir specialiąsias (dalykines ir didaktines) kompetencijas. |
|
5. Veiklų prieinamumas |
5.1. Nuolat vertinamas ugdymo paslaugų poreikis, koreguojama paslaugų pasiūla, užtikrinamas jų teritorinis prieinamumas. 5.2. Sudarytos ugdymo galimybės vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, socialinę atskirtį patiriantiems ar rizikos grupės vaikams. 5.3. Taikoma aiški ir lanksti paslaugų kainodara. 5.4. Reguliariai atnaujinama ir pateikiama išsami informacija apie teikiamas švietimo paslaugas. |
|
|
||
6. Ugdymo programa ir ugdymo planas* |
6.1. Ugdymo programa / planas yra nuosekli / -us ir logiška / -as, parengta vadovaujantis teisės aktais. 6.2. Ugdymo programos / planai atnaujinamos / -i ar koreguojamos / -i atsižvelgiant į kintančius poreikius. 6.3. Ugdymo programoje / plane numatytose veiklose vyrauja aktyvūs (įtraukiantys) ugdymo metodai. |
|
|
||
7. Personalo vadyba |
7.1. Mokytojų kaita vykdoma tiek, kiek būtina užtikrinti ugdymo poreikius. 7.2. Aiški tvarka ir procedūros dėl mokytojų pavadavimo, darbuotojų paieškos ir įdarbinimo. 7.3. Veikia darbuotojų motyvavimo ir kvalifikacijos tobulinimo skatinimo sistema, sudaromos sąlygos nuolatiniam mokytojų bendrųjų kompetencijų ugdymui. 7.4. Veikia mechanizmai, užtikrinantys personalo patirties perdavimą ir potencialo panaudojimą. 7.5. Įstaigoje darbuotojai jaučiasi gerai, mikroklimatas teigiamas |
|
|
||
8. Bendradarbiav imas ir bendravimas |
8.1. NVŠ teikėjai įtraukia bendruomenę, ypač tėvus (globėjus, rūpintojus), į veiklų planavimą. 8.2. NVŠ teikėjas yra atviras bendradarbiavimui su kitais partneriais. 8.3. Kartu su bendruomenės nariais nustatomas ugdymo priemonių, edukacinių aplinkų kūrimo poreikis. 8.4. Bendruomenė turi galimybę vertinti ugdymo paslaugų kokybę ir teikti pasiūlymus jai užtikrinti. |
|
|
||
9. Ugdymo individualizav imas * |
9.1. Mokytojas skatina ugdytinius išsikelti asmeninius tikslus ir atpažinti pažangą jų siekiant. 9.2. NVŠ teikėjas turi, vykdo, pritaiko programas, pritaikytas specialiųjų |
|
|
ugdymosi poreikių turintiems vaikams. 9.3. Ugdymo procesas yra individualizuotas ir lankstus, esant tam tikroms situacijoms gali vykti ne pagal išankstinį planą, tačiau veiklos dera su planuotu turiniu. |
|
III. UGDYMO(SI) APLINKOS SRITIS |
||
10. Fizinė ugdymo(si) aplinka ir priemonės * |
10.1. Ugdymo erdvės yra saugios. 10.2. NVŠ teikėjas turi ugdymo programų specifikai pritaikytas aplinkas. Jei patalpose vykdomos kelios programos, erdvės lengvai pritaikomos pagal programos specifiką. 10.3. Ugdymui organizuoti turima reikalinga įranga ir priemonės, kurios atitinka programos turinį ir ugdytinių amžių. 10.4. Patalpos pritaikytos mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių. 10.5. Įrengtos poilsio ir bendravimo zonos. 10.6. Vaikai patys dalyvauja kuriant ugdymo aplinką. |
|
|
||
11. Psichologinė aplinka * |
11.1. Kuriama ir palaikoma vaiko emocinį ir intelektualinį ugdymą skatinanti aplinka. 11.2. Vaikų, mokytojų ir vadovų tarpusavio santykiai grindžiami pagarba ir pasitikėjimu. 11.3. Vaikas turi galimybę rodyti iniciatyvą, jaučiasi saugus ir pasitikintis savimi bei kitais, gali išreikšti savo nuomonę. |
|
|
||
IV. LYDERYSTĖS IR VADYBOS SRITIS |
||
12. Vizija, misija, tikslai |
12.1. Teikėjo misija, vizija, filosofija ir tikslai atliepia nacionalinius ir savivaldybės strateginius dokumentus bei teisės aktus, reglamentuojančius NVŠ nuostatas. 12.2. Darbuotojai žino veiklos tikslus, pripažįsta ir prisiima atsakomybę už jų įgyvendinimą. |
|
|
||
13. Duomenimis grįstas sprendimų priėmimas |
13.1. Tyrimų, anketų, į(si)vertinimo ir kt. duomenys naudojami veikloje, remiantis jais tobulinamos ir kuriamos naujos ugdymo programos, gerinama jų kokybė. 13.2. Duomenys naudojami tobulinant NVŠ teikėjo strategiją, metinius veiklos ir ugdymo planus. 13.3. NVŠ teikėjo biudžetas ir materialiniai ištekliai tvarkomi skaidriai ir tikslingai, laikantis teisės aktų nustatytų reikalavimų. |
|
|
Pastaba. *(žvaigždute) pažymėti rodikliai yra privalomi, kiti – pasirenkami.
________________________________________
Širvintų rajono
savivaldybės neformaliojo
vaikų švietimo ir jo teikėjų
veiklos kokybės išorinio
vertinimo tvarkos aprašo
2 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO KOKYBĖS IŠORĖS VERTINTOJŲ ETIKOS PRINCIPAI
1. Išorės vertintojai savo pareigas atlieka sąžiningai, savo vertinimus grindžia faktais, vengia nepagrįsto faktų interpretavimo.
2. Išorės vertintojai nešališki ir objektyvūs, jų vertinimo ataskaitoje pateikiamos tiek stipriosios, tiek silpnosios vertinamo NVŠ teikėjo pusės.
4. Išorės vertintojų priimti, užfiksuoti ir ataskaitoje pateikti vertinimai priimami kolektyviai, bendrai susitarus, neišskiriant kurio nors vieno nario nuomonės.
5. Išorės vertintojai išlaiko pagarbą žmogui ir jo pasirinkimams religiniais, rasiniais, nacionaliniais, socialinės padėties ir kitais panašiais klausimais; susilaiko nuo savo nuomonės reiškimo viešai apie konkrečių NVŠ teikėjų išorinio vertinimo eigą ir rezultatus.
6. Išorės vertintojai vengia viešų ir privačių interesų konflikto, neatstovauja savo, savo šeimos, giminaičių, draugų ir kitų asmenų interesams, vertindami konkretų NVŠ teikėją. Jei dėl išorės vertintojų ir vertinamo NVŠ teikėjo buvusių ar esamų veiklų galimas interesų konfliktas, jie privalo nurodyti savo ir asmenų, susijusių su jais santuokos, artimosios giminystės ryšiais, interesus ir atvejus.
7. Išorės vertintojai pirmiausia paiso vertinamo NVŠ teikėjo interesų ir stengiasi sumažinti išorinio vertinimo proceso sukeliamą įtampą.
8. Išorės vertintojai saugo visų duomenų konfidencialumą, o visą vertinimo metu gautą medžiagą ir informaciją naudoja tik vertinimo tikslais ir neskleidžia jos nei vertinamo NVŠ teikėjo atstovams, nei kitiems suinteresuotiems asmenims.
Širvintų rajono savivaldybės
neformaliojo vaikų švietimo ir jo teikėjų
veiklos kokybės išorinio vertinimo
tvarkos aprašo
3 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO KOKYBĖS VERTINIMO IŠVADA
(pilnas švietimo teikėjo pavadinimas)
Stiprieji veiklos rodikliai ir / ar jų aspektai |
Tobulintini veiklos rodikliai ir / ar jų aspektai |
1. |
1. |
2. |
2. |
3. |
3. |
4. |
|
5. |
|