UKMERGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL MAKSIMALAUS BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ ADMINISTRAVIMO MOKESČIO TARIFO APSKAIČIAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. sausio 30 d. Nr. 7-25
Ukmergė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.84 straipsnio 9 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 603 „Dėl Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų administravimo nuostatų patvirtinimo“ patvirtintų nuostatų 8.1 papunkčiu, Ukmergės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Maksimalaus bendrojo naudojimo objektų administravimo mokesčio tarifo apskaičiavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Nustatyti, kad asmens, pretenduojančio teikti administravimo paslaugas, nurodytas administravimo tarifas negali viršyti šio sprendimo 1 punktu patvirtinto aprašo nustatyta tvarka apskaičiuoto namo maksimalaus administravimo mokesčio tarifo (be pridėtinės vertės mokesčio):
3. Pripažinti netekusiu galios Ukmergės rajono savivaldybės tarybos 2015 m. birželio 25 d. sprendimą Nr. 7-90 „Dėl Maksimalaus bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugų tarifo apskaičiavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Ukmergės rajono savivaldybės tarybos
2020 m. sausio 30 d. sprendimu Nr. 7-25
MAKSIMALAUS BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ ADMINISTRAVIMO MOKESČIO TARIFO APSKAIČIAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Maksimalaus bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugų tarifo apskaičiavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato daugiabučių gyvenamųjų namų maksimalaus bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugų tarifo apskaičiavimo tvarką.
2. Aprašu privalo vadovautis asmenys, pretenduojantys teikti Ukmergės rajono savivaldybės daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas, ir Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti bendrojo naudojimo objektų administratoriai (toliau – Administratoriai, Administratorius).
3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, kitais Lietuvos Respublikos tesės aktų nustatytais privalomaisiais gyvenamųjų namų naudojimo ir priežiūros reikalavimais.
II SKYRIUS
PAGRINDINĖS SĄVOKOS
4. Apraše vartojamos sąvokos:
Bendrojo naudojimo objektų administravimas – butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios dalinės nuosavybės administravimas, kai Administratorius atlieka visus veiksmus, būtinus daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektams išsaugoti.
Administratorius – asmuo, prižiūrintis daugiabučio gyvenamo namo bendro naudojimo objektus įstatymų nustatyta tvarka.
Maksimalus administravimo mokesčio tarifas – pagal šiame Apraše nustatytą tvarką apskaičiuojamas bendrojo naudojimo objektų maksimalaus administravimo mėnesinio mokesčio tarifo dydis be PVM už 1m² naudingojo ploto.
III SKYRIUS
MAKSIMALAUS BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ ADMINISTRAVIMO TARIFO APSKAIČIAVIMAS
5. Maksimalų Ukmergės rajono savivaldybėje teikiamų bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugų daugiabučiuose namuose tarifą, priklausomai nuo daugiabučio namo naudingojo ploto, nustato savivaldybės taryba.
6. Maksimalus bendrojo naudojimo objektų administravimo tarifas apskaičiuojamas pagal formulę:
Tmax = (I/Ssąl) ×K Eur/kv. m
kur:
Ssąl – sąlyginis vidutinis Ukmergės miesto administruojamos įmonės namų naudingasis plotas, 200 tūkst. kv. m.
K – tarifo diferenciacijos koeficientas, įvertinantis namo bendrąjį plotą:
Pastatų bendrasis plotas, kv. m |
Koeficientai (K) |
Iki 1000 |
1,10 |
1001–2000 |
1,05 |
2001–3000 |
1,00 |
3001 ir daugiau |
0,90 |
I – išlaidos administravimo funkcijoms atlikti.
Išlaidos administravimo funkcijoms atlikti apskaičiuojamos pagal formulę:
I = Idu + Isodra + Iprdt + P
kur:
Idu – įmonės darbo užmokesčio išlaidos, apskaičiuotos pagal formulę, įvertinant darbuotojų poreikį atlikti Administratoriui nuostatuose nustatytas funkcijas ir pareigas (įmonės direktorius Idu-direkt Tk = 4,0, N = 1; vyriausiasis finansininkas Idu-fin Tk = 3,0, N = 1; apskaitininkas Idu-aps Tk = 2,0 N = 1; Administratoriai Idu-adm Tk =2,5, N = 3; sekretorius Idu-sekret = 1,6, N = 1; teisininkas Idu –teis Tk = 2,0, N = 1),
kur:
Idu = A×Tk×N,
kur:
A – darbuotojų minimalus mėnesinis darbo atlygis (MMA);
Tk – tarifinio atlygio koeficientas;
N – atitinkamų pareigybių skaičius.
Isodra – išlaidos socialiniam draudimui yra 1,77٪ ir apskaičiuojamos pagal formulę:
Isodra = Idu×0,0177;
Ipridt – pridėtinės išlaidos 30٪ nuo darbo užmokesčio. Pridėtines išlaidas sudaro ūkio išlaidos (pašto, banko, ryšių, transporto, informacinės, kanceliarinės, apsaugos, apšvietimo, šildymo, vandentiekio, kanalizacijos, patalpų valymo, ilgalaikio turto, žemės, garantinio fondo mokesčio išlaidos ir pan.), tenkančios administravimo funkcijoms vykdyti. Pridėtinės išlaidos apskaičiuojamos procentais nuo darbuotojų darbo užmokesčio sumos pagal formulę:
Ipridt = Idu×0,3
P – norminis pelnas 5٪, apskaičiuojamas pagal formulę:
P = (Idu+Isodra+Ipridt)×0,05
7. Asmenų, teikiančių ar pretenduojančių teikti butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administravimo paslaugas, siūlomas administravimo tarifas ar butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės Administratoriaus apskaičiuotas konkretaus namo bendrojo naudojimo objektų administravimo mokesčio tarifas negali viršyti pagal šiame Apraše nustatytą tvarką apskaičiuoto namo maksimalaus administravimo mokesčio tarifo dydžio.
8. Administratoriaus atliekamų darbų (veiklos) sąrašas pateikiamas Maksimalaus bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugų tarifo skaičiavimo tvarkos aprašo priede.
9. Klausimai, kurie neaptarti šiame Apraše, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, įstatymais ir kitais norminiais teisės aktais.
Maksimalaus bendrojo naudojimo
objektų administravimo paslaugų
tarifo apskaičiavimo tvarkos aprašo
priedas
ADMINISTRATORIAUS ATLIEKAMŲ DARBŲ (VEIKLOS) SĄRAŠAS
Eil. Nr. |
Darbo (veiklos) pavadinimas |
Periodiškumas |
Skaičiuojamosios darbo laiko sąnaudos (žm./val. per metus) |
1. Nuolatiniai darbai |
Valandų kiekį nustato administratorius pagal poreikį |
||
1.1. |
Namo, atskirų konstrukcijų ir inžinerinės įrangos kasmetinių apžiūrų organizavimas ir vykdymo kontrolė (pasibaigus šildymo sezonui) |
Kartą per metus |
|
1.2. |
Namo inžinerinės įrangos kasmetinių apžiūrų organizavimas ir vykdymo kontrolė (pasirengiant šildymo sezonui) |
Kartą per metus |
|
1.3. |
Remonto darbų planų rengimas remiantis apžiūrų duomenimis |
Du kartus per metus |
|
1.4. |
Namo, atskirų konstrukcijų ir inžinerinės įrangos būklės nuolatinių stebėjimų vykdymo kontrolė |
Pagal poreikį |
|
1.5. |
Namo konstrukcijų nuolatinės priežiūros vykdymo kontrolė |
Pagal poreikį |
|
1.6. |
Namo bendrojo objektų aprašo tikslinimas |
Kartą per metus |
|
1.7. |
Pajamų ir išlaidų, susijusių su bendrosios nuosavybės valdymu, apskaitos tvarkymas |
Kartą per metus |
|
1.8. |
Mėnesinių mokėjimų (administravimo, techninės priežiūros ir kaupiamojo mokesčio) patalpų savininkams apskaičiavimas |
Kartą per mėnesį |
|
1.9. |
Kasmetinės ataskaitos gyventojams parengimas |
Kartą per metus |
|
1.10. |
Kasmetinio ataskaitinio gyventojų susirinkimo organizavimas |
Kartą per metus |
|
1.11. |
Namo bendrojo naudojimo objektų techninės priežiūros ir kitų paslaugų pirkimo konkursų organizavimas. Sutarčių sudarymas su paslaugų teikėjais. Priežiūros ir sutarčių vykdymo kontrolė. |
Pagal poreikį |
|
1.12. |
Namo techninės ir kitos dokumentacijos tvarkymas
|
Kartą per metus |
|
2. Papildomi darbai |
|||
2.1. |
Namo bendrojo naudojimo objektų aprašo sudarymas |
Pagal poreikį |
|
2.2. |
Techninio prižiūrėtojo paskyrimo konkurso organizavimas |
Pagal poreikį |
|
2.3. |
Namo, jo konstrukcijų ir inžinerinės įrangos būklės tyrimo organizavimas |
Pagal poreikį |
|
2.4. |
Ilgalaikio namo atnaujinimo plano parengimo organizavimas |
Pagal poreikį |
|
2.5. |
Namo atnaujinimo darbų rangovų atrankos konkurso organizavimas |
Pagal poreikį |
|
2.6. |
Neeilinio gyventojų susirinkimo organizavimas |
Pagal poreikį |
|
2.7. |
Informacijos skelbimas informacinėse lentose |
Pagal poreikį |
|
2.8. |
Gyventojų apklausa raštu |
Pagal poreikį |
|
2.9. |
Dalyvavimas komisijų darbe, pripažįstant tinkamomis suremontuotas patalpas arba kitus atliktus darbus |
Pagal poreikį |
|
2.10. |
Dalyvavimas bylose, susijusiose su administruojamu turtu |
Pagal poreikį |
|
2.11. |
Kiti nenumatyti darbai (pagal administravimo nuostatus) |
Pagal poreikį |