PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO IR JO TEIKĖJŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO METODIKOS PATVIRTINIMO
2022 m. birželio 30 d. Nr. T3-213
Prienai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi ir Neformaliojo vaikų švietimo ir jo teikėjų veiklos kokybės užtikrinimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. kovo 28 d. įsakymu Nr. V-342 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo ir jo teikėjų veiklos kokybės užtikrinimo metodikos patvirtinimo“, 3 punktu, Prienų rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Prienų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo ir jo teikėjų veiklos kokybės užtikrinimo metodiką (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Prienų rajono savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 26 d. sprendimą Nr. T3-47 „Dėl Prienų rajono savivaldybės neformaliojo švietimo mokyklų išorinio vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Prienų rajono savivaldybės tarybos
2022 m. birželio 30 d.
sprendimu Nr. T3-213
PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO IR JO TEIKĖJŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO METODIKA
I SKYRIUS
Bendrosios nuostatos
1. Prienų rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) ir jo teikėjų veiklos kokybės užtikrinimo metodika (toliau – Metodika) nustato neformaliojo vaikų švietimo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokyklų ir kitų neformaliojo vaikų švietimo teikėjų (toliau kartu vadinamų NVŠ teikėjais) veiklos stebėsenos, įsivertinimo ir išorinio vertinimo organizavimą ir vykdymą.
2. NVŠ teikėjų stebėsena, įsivertinimas ir išorinis vertinimas yra švietimo priežiūros dalis, kurios paskirtis yra stebėti švietimo prieinamumą ir kokybę, skatinti NVŠ veiklos tobulinimą bei vykdyti atskaitomybę.
II SKYRIUS
Neformaliojo vaikų švietimo stebėsena
4. NVŠ stebėsenos tikslas – nustatyti NVŠ būklę, analizuoti, prognozuoti jos kaitą bei vertinti vykdomų priemonių įtaką NVŠ teikėjų tikslams ir Prienų r. švietimo strateginiams tikslams pasiekti, taip pat planuoti veiklas NVŠ teikėjų vykdomo ugdymo kokybei gerinti.
5. NVŠ stebėsena vykdoma, remiantis Atviros informavimo ir konsultavimo sistemos (toliau ‒ AIKOS) ir Švietimo valdymo informacinės sistemos (toliau – ŠVIS), Mokinių registro, apklausų ir tyrimų duomenimis.
III SKYRIUS
Neformaliojo vaikų švietimo teikėjų veiklos įsivertinimas ir išorinis vertinimas
7. NVŠ teikėjų įsivertinimas ir išorinis vertinimas vykdomas šiose srityse: ugdymo pasiekimai ir pažanga, ugdymo organizavimas, ugdymo aplinka, lyderystė ir vadyba. Jos vertinamos pagal Metodikos 2 priede pateiktą Neformaliojo vaikų švietimo teikėjų veiklos kokybės rodiklių įsivertinimo ir išorinio vertinimo rezultatų formą.
8. NVŠ teikėjai veiklos įsivertinimą atlieka kasmet pagal Metodikos 2 priede pateiktą formą. NVŠ teikėjai kiekvienais metais gali pasirinkti svarbiausias įsivertinimo sritis. Neformaliojo vaikų švietimo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokyklų įsivertinimo sritis ir atlikimo metodiką pasirenka Mokyklos taryba.
9. Išorinis NVŠ teikėjų ugdymo kokybės vertinimas vykdomas po jų įsivertinimo, remiantis Metodikos 2 priedu, ir ne rečiau kaip kas 5-eri metai. NVŠ teikėjas, kurio savininkė nėra savivaldybė, į NVŠ teikėjų išorinio vertinimo planą gali būti įtraukiamas savivaldybės, kurioje jis veikia, siūlymu arba pačiam NVŠ teikėjui prašant.
10. Pirmą kartą NVŠ teikėjų išorinis vertinimas atliekamas pagal visus Metodikos 2 priede nurodytus kokybės rodiklius. Vertinant pakartotinai, gali būti atliekamas vienos ar kelių sričių išorinis vertinimas ar vertinama pagal tikslingai pasirinktus rodiklius.
11. Išoriniam vertinimui atlikti Prienų rajono savivaldybės administracijos direktorius:
11.2. sudaro 3–5 narių išorinio vertinimo grupę (toliau – Vertinimo grupė), kurioje mažiausiai vienas narys (grupės vadovas) yra išorės vertintojas, įgijęs NVŠ kokybės vertinimo kompetencijų NVŠ vertintojų mokymuose. Kiti Vertinimo grupės nariai gali būti Švietimo ir sporto skyriaus specialistai, NVŠ konsultantai. Rekomenduojama, kad vertinant mokyklas, vykdančias formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas, Vertinimo grupėje būtų asmenys, turintys vertinamos NVŠ programos krypties išsilavinimą;
11.3. paskiria NVŠ teikėjo išorės vertinimo koordinatorių (šis asmuo gali būti ir Vertinimo grupės nariu), kuris atlieka šias funkcijas:
11.3.1. ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki išorinio vertinimo pradžios Vertinimo grupės nariams elektroniniu paštu išsiunčia vertinamo NVŠ tiekėjo parengtą įsivertinimo medžiagą;
11.3.2. derina vertinamojo vizito laiką, darbo sąlygas, padeda organizuoti susitikimus su atrinktomis NVŠ teikėjo grupėmis;
11.3.3. atlikus išorės vertinimą per 10 darbo dienų pateikia Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centrui NVŠ teikėjų, kurių veiklos kokybė įvertinta, sąrašą ir kiekvieno NVŠ teikėjo kokybės vertinimo išvadas pagal Metodikos 4 priedą. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras šią informaciją skelbia ŠVIS.
12. Vykdydami išorinį vertinimą, Vertinimo grupės nariai, vadovaudamiesi Metodikos 3 priede nustatytais Neformaliojo vaikų švietimo veiklos kokybės išorės vertinimo etikos principais:
12.2. 1–2 dienas vykdo NVŠ kokybės išorinį vertinimą NVŠ teikėjo įstaigoje: kalba su vaikais, tėvais (globėjais, rūpintojais), mokytojais, vadovais. Jei Vertinimo grupės išvados nesutampa su NVŠ teikėjo įsivertinimo išvadomis, gali stebėti pasirinktus NVŠ užsiėmimus. Sprendimą dėl ugdymo proceso stebėjimo priima Vertinimo grupė. Ugdymo proceso stebėjimo metu surinkti duomenys fiksuojami protokole, nurodant stebėjimo tikslą ir rezultatus (išvadas).
12.3. NVŠ kokybės išorinio vertinimo rezultatus fiksuoja Metodikos 2 priede nustatytoje formoje ir su jos projektu supažindina NVŠ teikėją;
12.4. per 10 darbo dienų po išorinio vertinimo pabaigos NVŠ teikėjui ir Prienų rajono savivaldybės administracijai pateikia užpildytą Metodikos 2 priedą, neformaliojo švietimo teikėjo kokybės vertinimo išvadą, parengtą pagal Metodikos 4 priedą, ir siūlymus, padėsiančius NVŠ teikėjui gerinti veiklos kokybę.
IV SKYRIUS
Baigiamosios nustatos
13. NVŠ teikėjas savo interneto svetainėje viešai skelbia informaciją apie atliktą išorinį vertinimą, vertinimo išvadas pagal Metodikos 4 priedą, taip pat planuoja ir įgyvendina priemones NVŠ kokybei gerinti.
14. Duomenis apie NVŠ teikėjų kokybės išorinį vertinimą analizuoja Prienų rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius ir Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras. Remiantis šiais duomenimis, planuojamos ir finansuojamos priemonės NVŠ ugdymo kokybei gerinti, rengiami mokytojų kompetencijos tobulinimo projektai. NVŠ teikėjai, kurių veiklos kokybės rodikliai įvertinti aukštu lygiu, kviečiami dalytis gerąja patirtimi su kitais NVŠ teikėjais.