MOKSLO, INOVACIJŲ ir technologijų agentūros
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL MOKSLO, INOVACIJŲ ir technologijų agentūros direktoriaus 2016 m. vasario 9 d. ĮSAKYMO Nr. 2V-35 „Dėl IKIPREKYBINIŲ PIRKIMŲ DOKUMENTŲ VERTINIMO MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. vasario 4 d. Nr. 2V-26
Vilnius
Atsižvelgdamas į tai, kad Ikiprekybinių pirkimų vykdymo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. liepos 1 d. nutarimu Nr. 709 „Dėl Ikiprekybinių pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, neteko teisinės galios ir į tai, kad ikiprekybinių pirkimų vykdymo tvarka nuo 2020 m. sausio 18 d. yra reglamentuojama Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros paslaugų pirkimų vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. sausio 15 d. nutarimu Nr. 22 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros paslaugų pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“,
p a k e i č i u Ikiprekybinių pirkimų dokumentų vertinimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašo, patvirtinto Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2016 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 2V-35 „Dėl Ikiprekybinių pirkimų dokumentų vertinimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1) 4 punktą ir išdėstau jį taip:
„4. Perkančioji organizacija, vadovaudamasi Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros paslaugų pirkimų vykdymo tvarkos aprašo 67 punktu, Agentūrai vertinimui pateikia prašymą, kurį sudaro:
2) 5 punktą ir išdėstau jį taip:
3) 11 punktą ir išdėstau jį taip:
„11. Mokslo ir technologijų sričių bei verslo sektoriaus ekspertai vertina ikiprekybinių pirkimų dokumentus individualiai pateikdami individualią išvadą (pagal Aprašo 4 priede pateikiamą formą) dėl ikiprekybinio pirkimo objekto atitikties Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros paslaugų pirkimų vykdymo tvarkos aprašo reikalavimams.“
4) 13 punktą ir išdėstau jį taip:
„13. Agentūra ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo paskutinių dokumentų ir (ar) informacijos gavimo iš perkančiosios organizacijos dienos pateikia perkančiajai organizacijai pateikia motyvuotą išvadą dėl ikiprekybinio pirkimo objekto, aprašyto perkančiosios organizacijos pateiktuose dokumentuose, atitikimo (neatitikimo) Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros paslaugų pirkimų vykdymo tvarkos aprašo reikalavimams.“
Ikiprekybinių pirkimų dokumentų vertinimo
Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje
tvarkos aprašo
1 priedas
IKIPREKYBINIO PIRKIMO OBJEKTO APRAŠYMAS
Perkančiosios organizacijos pavadinimas |
|
Perkančiosios organizacijos kontaktinio asmens pareigos, vardas, pavardė, tel., el. pašto adresas |
|
1. |
Ikiprekybinio pirkimo pavadinimas |
|
2. |
Ikiprekybinio pirkimo objekto atitiktis Sumanios specializacijos prioritetinei krypčiai[1] |
☐ Energetika ir tvari aplinka ☐ Sveikatos technologijos ir biotechnologijos ☐ Agroinovacijos ir maisto technologijos ☐ Nauji gamybos procesai, medžiagos ir technologijos ☐ Išmanusis, netaršus, susietas transportas ☐ Informacinės ir ryšių technologijos ☐ Įtrauki ir kūrybinga visuomenė ☐ Netaikoma
|
Nurodyti prioritetą ir prioriteto įgyvendinimo tematiką (jei taikoma):
|
||
3. |
Nurodyti ir išsamiai pagrįsti konkrečią problemą (žmogaus, kultūros ar visuomenės), su kuria perkančioji organizacija arba visuomenė susiduria ir kurią išspręs įvykdžiusi ikiprekybinį pirkimą
|
|
4. |
Išsamiai pagrįsti ikiprekybinio pirkimo metu sukurto inovatyviojo objekto potencialią pridėtinę vertę Lietuvos ir Europos Sąjungos mastu (ekonominę, socialinę, kultūrinę ar kt.)
|
|
5. |
Ikiprekybinio pirkimo objekto –inovatyviojo produkto (problemos sprendinio) – atsiradimo rinkoje privalumai
|
|
6. |
Ikiprekybinio pirkimo rezultato numatomi naudos gavėjai
|
|
7. |
Numatomas (-i) ikiprekybinių pirkimų etapas (-ai), jo (-ų) trukmė
|
|
8. |
Maksimalus dalyvių skaičius kiekviename etape
|
|
9. |
Bendras ikiprekybinio pirkimo biudžetas
|
|
10. |
Ikiprekybinio pirkimo biudžeto paskirstymas tarp jo etapų
|
|
11. |
Maksimali kaina vienam dalyviui kiekviename ikiprekybinio pirkimo etape
|
|
12. |
Numatomi ikiprekybinio pirkimo finansavimo šaltiniai |
|
______________
Ikiprekybinių pirkimų dokumentų vertinimo
Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje
tvarkos aprašo
2 priedas
RINKOS ANALIZĖ DĖL IKIPREKYBINIO PIRKIMO VYKDYMO
Bendroji dalis
Pateikiama rinkos analizės imtis bei kita perkančiosios organizacijos požiūriu rinkos analizei svarbi informacija.
Konkurencinė aplinka
|
Šiuo metu rinkos siūlomas produktas – artimiausias problemos sprendimo variantas – arba daliniai to produkto elementai |
Nurodyti, kodėl tai netenkina perkančiosios ir (arba) visuomenės poreikių (produkto ar dalinių jo elementų trūkumai) |
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
|
… |
|
|
Ikiprekybinio pirkimo metu prašomo sukurti produkto privalumai
Nurodyti kuo ikiprekybinio pirkimo metu sukurtas inovatyvusis produktas skirsis rinkoje esančių produktų ar dalinių to produkto elementų ir kaip prisidės prie Pirkimo objekto aprašymo 3 punkte nurodytos problemos sprendimo.
Ikiprekybinio pirkimo biudžetas
|
Apklaustas potencialus tiekėjas |
Preliminari pasiūlyta kaina (visam ikiprekybiam pirkimui ir kiekvienam etapui atskirai) |
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
Papildoma informacija
Perkančioji organizacija gali pateikti kitą jos požiūriu svarbią informaciją.
____________
Ikiprekybinių pirkimų dokumentų vertinimo
Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje
tvarkos aprašo
3 priedas
[Perkančiosios organizacijos pavadinimas]
IKIPREKYBINIO PIRKIMO [JO PAVADINIMAS] FUNKCINĖ SPECIFIKACIJA
I. IKIPREKYBINIŲ PIRKIMŲ TIKSLAS
Trumpas problemos, kurią šiuo ikiprekybiniu pirkimu siekiama išspręsti, aprašymas. Nurodomas perkančiosios organizacijos siekiamas Mokslinių tyrimų ir (arba) eksperimentinės plėtros (MTEP) paslaugų tikslas (laukiamas rezultatas).
II. FUNKCINIAI REIKALAVIMAI IKIPREKYBINIŲ PIRKIMŲ METU SIEKIAMAM SUKURTI INOVATYVIAJAM PRODUKTUI
Nurodomi norimo sukurti inovatyviojo produkto funkciniai reikalavimai, taip pat kiti inovatyviajam produktui keliami reikalavimai (pavyzdžiui, kokybės, techninių pranašumų, estetinių, aplinkosaugos charakteristikų, eksploatavimo išlaidų, veiksmingumo reikalavimai, kurie geriausiai tinka norint išspręsti perkančiosios organizacijos problemą, reikšmingą efektyvaus jos viešuosius interesus tenkinančių funkcijų vykdymo požiūriu, siekiant pasiekti šios organizacijos strateginius tikslus).
Nurodomas planuojamas MTEP paslaugų rezultatų panaudojimas.
III. REIKALAVIMAI MTEP PASLAUGAI
Nurodomi reikalavimai MTEP paslaugai pagal ikiprekybinio pirkimo etapus, specifiniai reikalavimai kiekvienam MTEP etapui (jei taikoma) bei rezultatai, kuriuos dalyviai turėtų pasiekti kiekviename ikiprekybinio pirkimo etape.
I etapas – inovatyviojo produkto koncepcijos sukūrimas ir patvirtinimas, gali apimti 2-3 MTEP etapus pagal Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“ (toliau – MTEP etapai).
I etape, vykdant taikomuosius mokslinius tyrimus, turi būti suformuluota naujo produkto sukūrimo idėja arba atliktas technologinio sprendimo detalizavimas jo įgyvendinamumo požiūriu, o vykdant eksperimentinės plėtros veiklą, produkto sukūrimo idėjos įgyvendinamumas detaliai išanalizuojamas ir patikrinamas eksperimentiškai. Laboratorinėmis sąlygomis pradedamas atskirų produkto elementų maketų laboratorinis patikrinamas.
II etapas – inovatyviojo produkto prototipo sukūrimas, gali apimti 4-7 MTEP etapus. Šio etapo metu laboratorinėmis sąlygomis sukuriamas ir patikrinamas produkto maketas. Po to maketas tikrinamas sąlygomis, artimomis realioms ir sukuriamas produkto prototipas, kurio funkcionavimas patikrinamas sąlygomis, artimomis realioms.
III etapas – inovatyviojo produkto bandomosios partijos sukūrimas, gali apimti 8-9 MTEP etapus. Šio etapo metu produkto prototipas galutinai parengiamas rinkai – prototipas patikrinamas realiomis sąlygomis, vykdoma produkto įvertinimo rinkoje veikla, esant poreikiui, gaminama bandomoji nekomercinės apimties naujo produkto partija.
Ikiprekybinių pirkimų dokumentų vertinimo
Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje
tvarkos aprašo
4 priedas
(Ekspertinės išvados forma)
EKSPERTINĖ IŠVADA DĖL IKIPREKYBINIO PIRKIMO
Ikiprekybinio pirkimo pavadinimas |
|
Perkančiosios organizacijos pavadinimas |
|
Nr. |
Kriterijus |
Atitinka |
Neatitinka |
Pastabos |
1. |
Ikiprekybinio pirkimo objektas atitinka nurodytai Sumanios specializacijos prioritetinei krypčiai[2], prioritetui ir prioriteto teminiam specifiškumui (jei taikoma) |
|
|
|
2. |
Rinkos analizė yra atlikta |
|
|
|
3. |
Rinkos analizėje yra pagrįsta, kodėl Lietuvos ir užsienio rinkoje esantys produktai netenkina perkančiosios organizacijos ir (arba) visuomenės poreikių |
|
|
|
4. |
Rinkos analizėje yra pagrįsta, kuo ikiprekybinio pirkimo metu sukurtas inovatyvusis produktas skirsis nuo esančių rinkoje |
|
|
|
5. |
Rinkos analizėje yra pagrįsta, kaip ikiprekybinis pirkimas prisidės prie pirkimo objekto aprašymo 3 punkte nurodytos problemos sprendimo |
|
|
|
6. |
Ikiprekybiniu pirkimu perkančioji organizacija spręs konkrečią, egzistuojančią problemą (žmogaus, kultūros ar visuomenės) |
|
|
|
7. |
Ikiprekybinio pirkimo metu sukurtas inovatyvusis objektas turės potencialią pridėtinę vertę Lietuvos ir Europos Sąjungos mastu (ekonominę, socialinę, kultūrinę ar kt.) |
|
|
|
8. |
Ikiprekybinio pirkimo rezultato numatomi naudos gavėjai yra identifikuoti |
|
|
|
9. |
Numatomas (-i) ikiprekybinių pirkimų etapas (-ai), jo (-ų) trukmė yra pagrįsta |
|
|
|
10. |
Maksimalus dalyvių skaičius kiekviename etape yra pakankamas |
|
|
|
11. |
Ikiprekybinio pirkimo biudžetas yra pagrįstas |
|
|
|
12. |
Maksimali kaina vienam dalyviui kiekviename ikiprekybinio pirkimo etape yra pagrįsta |
|
|
|
13. |
Numatomi ikiprekybinio pirkimo finansavimo šaltiniai yra pagrįsti |
|
|
|
IŠVADA:
Planuojamas pirkimas atitinka ikiprekybinio pirkimo reikalavimus |
□ |
|
Planuojamas pirkimas neatitinka ikiprekybinio pirkimo reikalavimų |
□ |
(nurodyti priežastis) |
Rekomendacijos perkančiajai organizacijai dėl reikalavimų inovatyviajam produktui ir MTEP veiklų vykdytojų kompetencijos formulavimo |
|
Ekspertas
...................................... ..................................................
(data, parašas) (vardas, pavardė
[1] Pagal Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. balandžio 30 d. nutarimu Nr. 411 „Dėl Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programos patvirtinimo“.
[2] Pagal Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. balandžio 30 d. nutarimu Nr. 411 „Dėl Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programos patvirtinimo“.