JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS SUSISIEKIMO INFRASTRUKTŪROS OBJEKTAMS FINANSUOTI TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. vasario 10 d. Nr. 1TS-18
Jonava
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 32 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 17 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 9 straipsnio 2 dalimi, Jonavos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo Jonavos rajono savivaldybės susisiekimo ir infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Jonavos rajono savivaldybės tarybos 2021 m. lapkričio 25 sprendimą Nr. 1TS – 183 „Dėl kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo Jonavos rajono savivaldybės susisiekimo infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 p.
3. Paskirti atsakingu už sprendimo vykdymą rajono savivaldybės Statybos, remonto, ir architektūros skyriaus vedėją.
Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo jo įteikimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, Kaunas) arba Regionų apygardos administraciniam teismui bet kuriuose teismo rūmuose (Šiaulių rūmai, Dvaro g. 80, Šiauliai; Panevėžio rūmai, Respublikos g. 62, Panevėžys; Klaipėdos rūmai, Galinio Pylimo g. 9, Klaipėda; Kauno rūmai, A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas)“.
PATVIRTINTA
Jonavos rajono savivaldybės tarybos
2022 m. vasario 10 d. sprendimu Nr. 1TS-18
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS SUSISIEKIMO INFRASTRUKTŪROS OBJEKTAMS FINANSUOTI TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų paskirstymo ir naudojimo Jonavos rajono savivaldybės susisiekimo infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Jonavos rajono savivaldybės Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšomis finansuojamų vietinės reikšmės viešųjų ir vidaus kelių tiesimo, taisymo (remonto), rekonstravimo, priežiūros, saugaus eismo sąlygų užtikrinimo, šių kelių inventorizavimo paskirstymo tvarką, lėšų panaudojimą ir atsiskaitymą už panaudotus asignavimus.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymu, Lietuvos Respublikos kelių įstatymu, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymu, Lietuvos Respublikos statybos įstatymu, Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“, Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų, skirtų vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, naudojimo sąlygų tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2018 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. V-64 „Dėl Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų, skirtų vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, naudojimo sąlygų tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir kitais teisės aktais.
II. PAGRINDINĖS SĄVOKOS IR TRUMPINIAI
4. Apraše vartojami šie trumpiniai ir sąvokos:
4.3. KPPP skaičiuojamosios lėšos – Kelių direkcijos direktoriaus įsakymu skiriamos KPPP finansavimo lėšos savivaldybių institucijų valdomiems vietinės reikšmės keliams, kurios paskirstomos savivaldybėms pagal nuolatinių gyventojų skaičių ir kelių ilgį;
4.4. Susisiekimo komunikacijos – visų rūšių transporto ir pėsčiųjų judėjimui skirti statiniai (keliai, gatvės (keliai, turintys pavadinimus), šaligatviai, pėsčiųjų ir dviračių takai, automobilių stovėjimo aikštelės ir vietos ir kt.);
4.5. Inžineriniai tinklai – kelių apšvietimo (elektros) tinklai, lietaus, paviršinių nuotekų tinklai;
4.7. Esminis turto pagerinimas – vietinės reikšmės kelių, gatvių tiesimas, rekonstravimas ir kapitalinis remontas ir su šiais darbais susijusios inžinerinės paslaugos;
4.8. Einamieji tikslai – vietinės reikšmės kelių, gatvių priežiūra, paprastasis remontas bei su šiais darbais susijusios inžinerinės paslaugos, vietinės reikšmės kelių, gatvių inventorizavimas.
4.9. Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos kelių įstatyme, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, Lietuvos Respublikos žemės įstatyme ir kituose teisės aktuose.
III. KPPP FINANSAVIMO LĖŠŲ NAUDOJIMO SRITYS
5. KPPP finansavimo lėšos gali būti naudojamos Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 9 straipsnio 2 dalyje nurodytoms reikmėms finansuoti.
6. KPPP finansavimo lėšos, skirtos Savivaldybės vietinės reikšmės keliams, naudojamos Jonavos rajono savivaldybės strateginiame veiklos plane numatytoms susisiekimo infrastruktūros priemonėms įgyvendinti pagal su Kelių direkcija pasirašytas finansavimo sutartis bei prie šių sutarčių pateiktus ir su Kelių direkcija suderintus kelių objektų sąrašus (pagal Kelių direkcijos pateiktą formą).
IV. KPPP SKAIČIUOJAMŲJŲ LĖŠŲ PASKIRSTYMO TVARKA
7. Programos finansavimo lėšos, skirtos Jonavos rajono savivaldybės vietinės reikšmės viešųjų ir vidaus kelių tiesimo, taisymo (remonto), rekonstravimo, priežiūros, saugaus eismo sąlygų užtikrinimo reikmėms, šių kelių inventorizavimui atlikti, skirstomos šia tvarka:
7.3 Ne mažiau kaip 50 procentų Programos finansavimo lėšų, skirtų savivaldybių institucijų valdomiems vietinės reikšmės keliams, turi būti naudojama turtui įsigyti – vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti ir kapitališkai remontuoti; ne mažiau kaip 10 procentų Programos finansavimo lėšų, skirtų savivaldybių institucijų valdomiems vietinės reikšmės keliams, turi būti naudojama saugaus eismo priemonėms ir darnaus judumo priemonėms vietinės reikšmės keliuose finansuoti. Programos objektų sąrašą parengia Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už KPPP lėšų administravimą, vadovaudamasis parengtu (patvirtintu) Prioritetiniu objektų sąrašu. Administracijos direktorius patvirtina Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšomis finansuojamų vietinės reikšmės viešųjų ir vidaus kelių tiesimo, taisymo (remonto), rekonstravimo, priežiūros, saugaus eismo sąlygų užtikrinimo, šių kelių inventorizavimo objektų sąrašą ir pasirašo finansavimo sutartį.
8. Konkrečius darbų, paslaugų ar objektų sąrašus einamiesiems tikslams pagal Aprašo 10.4 punkte paskirstytas lėšas tvirtina, tikslina tvarkomuoju dokumentu Savivaldybės administracijos direktorius.
9. Viešųjų pirkimų metu sutaupytos ar nepanaudotos einamųjų metų KPPP skaičiuojamosios lėšos gali būti skiriamos kitiems Prioritetiniuose objektų sąrašuose (taip pat ir einamiesiems tikslams) nurodytiems susisiekimo infrastruktūros objektams, atsižvelgiant į šiame sąraše nurodytą eiliškumą bei į technines galimybes iki einamųjų metų pabaigos atlikti darbus ir iki einamųjų pabaigos panaudoti skirtas lėšas.
V. PRIORITETINIO OBJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS FINANSUOTI KPPP LĖŠOMIS
10. Prašymus dėl vietinės reikšmės kelių ir gatvių tvarkymo darbų seniūnijų seniūnams fiziniai ir (ar) juridiniai asmenys teikia iki kiekvienų metų spalio 15 d. Seniūnijų seniūnai išplėstinėse seniūnaičių sueigose, dalyvaujant vietos bendruomenių atstovams, vietos gyventojams, juridinių asmenų atstovams, išanalizuoja, aptaria gautus prašymus, atsižvelgdami į esamų kelių techninę būklę, parengia seniūnijos vietinės reikšmės kelių ir gatvių esminio pagerinimo perspektyvinį 3 metų objektų sąrašą prioriteto tvarka, kaip nustatyta šio Aprašo 12 punkte, bei darbų sąrašą kitų metų einamiesiems tikslams kelių ir gatvių priežiūrai ir paprastajam remontui. Seniūnaičių sueigų dokumentai su šių objektų sąrašais teikiami Savivaldybės administracijai iki kiekvienų metų lapkričio 15 d.
11. Visos Jonavos rajono savivaldybės vietinės reikšmės kelių ir gatvių esminio pagerinimo objektų sąrašams sudaryti Administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma komisija susidedanti iš penkių narių (toliau – Komisija), kuri pagal pateiktus seniūnijų sąrašus sudaro Jonavos rajono savivaldybės kelių ir gatvių esminio pagerinimo (rekonstravimo, kapitalinio remonto, naujos statybos) prioritetinius artimiausių 3 metų objektų sąrašus (toliau – Prioritetiniai objektų sąrašai). Sąrašai viešai skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje. Komisija pagal skirtą finansavimą sudaro Jonavos miesto seniūnijos Prioritetinį objektų sąrašą ir Jonavos rajono kaimo seniūnijų Prioritetinį objektų sąrašą. KPPP lėšomis statomi, rekonstruojami, remontuojamį objektai Jonavos miesto seniūnijai atrenkami iš Jonavos miesto seniūnijos 2022 - 2024 metais KPPP lėšomis remontuojamų vietinių kelių ir gatvių objektų sąrašo, o Jonavos rajono kaimo seniūnijoms iš Jonavos rajono savivaldybės 2022 - 2024 metais KPPP lėšomis remontuojamų vietinių kelių ir gatvių Kaimo seniūnijų objektų sąrašo.
12. Komisija, sudarydama Prioritetinius objektų sąrašus objektus įvertina pagal šiuos kriterijus, nustatydama kiekvienam objektui balų skaičių:
Eil. Nr. |
Kelių ir gatvių atrankos vertinimo kriterijai |
Kriterijų reikšmės balais |
Pastabos |
1. |
Objektas finansuotas ankstesniais metais (tęstinis, sudarytos preliminarios sutartys, gatvė ar kelias skirtingomis dangomis) |
10-30 |
Objekto likutinė vertė su PVM iki 70 tūkst. Eur – 30 balų; 70-150 tūkst. Eur – 20 balų; daugiau kaip 150 tūkst. Eur – 10 balų; gatvė su skirtingomis dangomis – 10 balų. |
2. |
Kelio ar gatvės eismo intensyvumas |
10-30 * |
Vidutinis metinis paros eismo intensyvumas iki 50 automobilių per parą – 10 balų; 50-100 automobilių per parą – 20 balų; daugiau kaip 100 automobilių per parą - 30 balų.
|
3. |
Objekto aptarnaujamos teritorijos namų ūkių, butų skaičius |
5-20 * |
Gatvėje aptarnaujami daugiau kaip 30 namų ūkių – 20 balų; 20-30 namų ūkių – 15 balų; 10-20 namų ūkių – 10 balų; mažiau kaip 10 namų ūkių – 5 balai. |
4. |
Objektas veda prie viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų ar pažintines intensyviai lankomas vietas (tiesiogiai jungiasi į gatvę ar kelią kurioje yra įstaiga) |
5–10 * |
Vienu atveju – 5 balai, abiem atvejais – 10 balų |
5. |
Objektas yra naudojamas maršrutiniam keleivių vežimo ir moksleivių pavėžėjimo eismui |
5–10 * |
Vienu atveju – 5 balai, abiem atvejais – 10 balų. |
6. |
Objekte įrengti būtinieji požeminiai inžineriniai tinklai (vandentiekio, buitinių nuotekų, lietaus) |
0-30 * |
Vandentiekio tinklai – 10 balų; Buitinių nuotekų tinklai – 10 balų; Lietaus nuotekų tinklai – 10 balų. |
7. |
Objektu vyksta tranzitas į kitas gyvenvietes ar jungia kitas gatves, kelius |
5-25 * |
Objektas jungia: valstybinės reikšmės kelius – 25 balai; valstybinės reikšmės kelius su vietinės reikšmės keliais – 20 balų; privažiavimus prie valstybinės reikšmės kelio – 15 balų; vietinės reikšmės kelius – 10 balų; privažiavimus prie vietinės reikšmės kelio – 5 balai. |
8. |
Dalį darbų nustatyta tvarka savanorišku indėliu apmoka fiziniai ar juridiniai asmenys |
20 * |
50 procentų nuo SMD vertės |
9. |
Pradinė objekto apimtis (statinio statybos montavimo darbų skaičiuojamoji kaina) |
10-30 |
Preliminari objekto skaičiuojamoji kaina (su PVM) iki 150 tūkst. Eur – 30 balų, 150-250 tūkst. Eur – 20 balų, 250-400 tūkst. Eur – 10 balų |
10. |
Dalis projekto darbų finansuojami ar valstybės biudžeto lėšomis ar Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis |
10-20 |
Daugiau kaip 50 proc. projekto vertės – 20 balų; Iki 50 proc. projekto vertės – 10 balų. |
11. |
Objekto Unikalus numeris |
10 * |
|
Pastaba: Į Prioritetinį objektų sąrašą įtraukiami vietinės reikšmės keliai ir gatvės, kuriems planuojamas projekto parengimas. Projektų vertinimas atliekamas užpildant pateiktos lentelės skiltis, pažymėtas. Pėsčiųjų ar pėsčiųjų dviračių takai pagal Kelių ir gatvių atrankos vertinimo kriterijus nevertinami*.
VI. DARBŲ IR PASLAUGŲ VYKDYMAS, ATSAKOMYBĖ IR ATSISKAITYMO TVARKA
14. Rangovai darbams vykdyti ir paslaugų teikėjai parenkami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu. Savivaldybės administracijos direktorius pasirašo sutartis su rangovais arba paslaugų teikėjais, atlieka šių darbų ir paslaugų užsakovo funkcijas.
15. Už Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų racionalų panaudojimą, vietinės reikšmės kelių ir gatvių ir jų statinių statybos (įrengimo), rekonstravimo, remonto projektų, sąmatų, techninių dokumentų rengimą, konkursų organizavimą tiekėjams parinkti, darbų ir medžiagų kokybės kontrolę, statinių techninę priežiūrą, atsakingas Savivaldybės administracijos Statybos, remonto ir architektūros skyrius.
16. Už vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūros, remonto darbų organizavimą Savivaldybės seniūnijose (kelių profilio atstatymo darbai, duobių taisymas žvyruojant, sniego valymas nuo kelių ir gatvių, asfaltbetonio išdaužų remontas ir pan.) yra atsakingi Seniūnijų seniūnai. Seniūnai derina atliktų darbų ar suteiktų paslaugų aktus.
17. Savivaldybės administracija, vadovaudamasi finansavimo sutartyse numatytomis sąlygomis ir terminais, atsiskaito su rangovais (tiekėjais), tvarko Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų apskaitą pagal Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymą ir kitus teisės aktus, teikia Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos programos lėšų sąmatas, sąmatų įvykdymo, lėšų panaudojimo, atliktų darbų ketvirtines ir metines ataskaitas.
VII. KPPP REZERVO LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ OBJEKTŲ ATRANKA
18. Siekdama gauti KPPP rezervo lėšų susisiekimo objektams finansuoti, Savivaldybė turi teikti prašymus atsakingoms institucijoms Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“, nustatyta tvarka ir terminais.
19. Susisiekimo infrastruktūros objektai, kuriems teikiami prašymai skirti KPPP rezervo lėšas, atrenkami iš Prioritetinio sąrašo, atsižvelgiant į šiame sąraše nurodytą eiliškumą bei tinkamumą finansuoti pagal nustatytas finansavimo sąlygas. Prašymus pasirašo ir teikia atsakingoms institucijoms Savivaldybės administracijos direktorius.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
20. Savivaldybės administracijos direktorius Savivaldybės vardu pasirašo Finansavimo sutartis dėl Savivaldybei skirtų KPPP finansavimo lėšų panaudojimo su Kelių direkcija ir tvirtina objektų sąrašus prie finansavimo sutarčių bei jų pakeitimus, ir teikia juos derinti Kelių direkcijai.
21. Šio aprašo nuostatomis Savivaldybė gali vadovautis skirdama Savivaldybės biudžeto lėšas Jonavos rajono savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti.