UŽIMTUMO TARNYBOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL VEIKLOS IR PRIEMONIŲ PLANAVIMO BEI JŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2018 m. gruodžio 7 d. Nr. V-602
Vilnius
Siekdama pagerinti priemonių ir veiklos planavimą bei užtikrinti jų įgyvendinimo savalaikę stebėseną Užimtumo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba):
1. T v i r t i n u pridedamą Veiklos ir priemonių planavimo bei jų įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašą (toliau – Aprašas).
3. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2017 m. rugsėjo 26 d. įsakymą Nr. V-529 „Dėl Veiklos ir priemonių planavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
4. P a v e d u Finansų, teisės ir pirkimų departamento Teisės skyriui teisės aktų nustatyta tvarka organizuoti šio įsakymo paskelbimą Teisės aktų registre ir Užimtumo tarnybos interneto svetainėje.
PATVIRTINTA
Užimtumo tarnybos
prie Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministerijos
direktoriaus 2018 m. gruodžio 7 d.
įsakymu Nr. V-602
VEIKLOS IR PRIEMONIŲ PLANAVIMO BEI JŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Veiklos ir priemonių planavimo bei jų įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) veiklos ir aktyvios darbo rinkos politikos priemonių, profesinės reabilitacijos teikimo, socialiai pažeidžiamų asmenų įdarbinimo socialinėse įmonėse rėmimo, papildomų socialinių ir užimtumo garantijų atleidžiamiems ir atleistiems Ignalinos atominės elektrinės (toliau – AE) darbuotojams ir jų šeimos nariams taikymo, nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos atlikusių karo prievolininkų darbo užmokesčio subsidijos teikimo, įgyvendinamų valstybės biudžeto, Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių ir kitų fondų lėšomis, planavimo ir jų įgyvendinimo stebėsenos tvarką.
2. Šiame Apraše vartojamos sąvokos ir trumpiniai:
2.6. Priemonės – ADRPP, profesinė reabilitacija, socialiai pažeidžiamų asmenų įdarbinimo socialinėse įmonėse rėmimas, papildomų socialinių ir užimtumo garantijų atleidžiamiems ir atleistiems Ignalinos AE darbuotojams ir jų šeimos nariams taikymas, nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos atlikusių karo prievolininkų darbo užmokesčio subsidijos teikimas;
2.11. Veikla – Užimtumo tarnybos veikla, kuria užtikrinamas Užimtumo tarnybos vidaus administravimas ir savarankiškas finansavimas;
2.12. Užduotys – KAD direktoriams ir KAS skyrių vedėjams nustatytų rodiklių vykdymas,
asmenų dalyvavimo priemonėse, lėšų panaudojimo ir efektyvumo rodiklių pasiekimas;
3. Aprašo tikslas – užtikrinti Veiklos ir Priemonių planavimo bei jų įgyvendinimo stebėsenos proceso organizavimą ir valdymą, darbo rinkos pasiūlai ir paklausai derinti būtinų priemonių planavimą, pagrįstą ir nustatytais terminais lėšų poreikio planavimą Užimtumo tarnybai išlaikyti, vystyti ir Priemonėms įgyvendinti.
4. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatyme, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, ir jų pagrindu priimtuose kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
II SKYRIUS
LĖŠŲ POREIKIO PRIEMONĖMS IR VEIKLAI PLANAVIMAS
5. Lėšų poreikio Priemonėms prognozę atlieka Užimtumo tarnybos direktoriaus ir KAD direktorių įgalioti darbuotojai.
6. Lėšų poreikio Priemonėms prognozė rengiama kasmet, vadovaujantis Užimtumo tarnybos direktoriaus patvirtinta Pokyčių darbo rinkoje prognozavimo metodika.
7. KAD direktoriaus įgalioti darbuotojai:
7.1. vertindami situacijos darbo rinkoje aptarnaujamoje teritorijoje stebėsenos rezultatus, identifikuoja (Aprašo 1 ir 2 priedai):
7.2. identifikuodami vietines darbo rinkos problemas, numatytas šio Aprašo 7.1 papunktyje, bendradarbiauja su aptarnaujamoje teritorijoje veikiančiomis savivaldybių administracijomis, darbdaviais, neįgaliųjų interesus atstovaujančiomis organizacijomis, švietimo įstaigomis ir kitais vietos socialiniais partneriais, bei atsižvelgia į regiono plėtros tarybos patvirtintą regiono plėtros planą;
8. Nustatytas vietines darbo rinkos problemas bei jų sprendimo priemones KAD direktoriaus įgalioti darbuotojai suderina su KAS, organizuodami diskusijas.
9. KAD informaciją apie ilgalaikes ir trumpalaikes vietinės darbo rinkos problemas (.pdf ir .xlsx formatais) VPPS pateikia iki einamųjų metų gruodžio 1 d.
10. VPPS, įvertinęs KAD pateiktus duomenis apie trumpalaikes ir ilgalaikes vietinės darbo rinkos problemas bei susidariusią/prognozuojamą padėtį darbo rinkoje, bei atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintus regioninės politikos prioritetus, ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio 30 d. organizuoja paskesnių penkių kalendorinių metų Priemonių lėšų bei naujų projektų įgyvendinimo poreikio aptarimą su Užimtumo tarnybos vadovybe.
11. VPPS kasmet pagal SADM planuojamus skirti asignavimus ADRPP įgyvendinimui rengia einamųjų metų ADRPP programų projektus ir teikia derinimui Užimtumo tarnybos direktoriui.
12. Einamųjų metų ADRPP programų projektai pagal KAD pristatomi regioninėms plėtros taryboms ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo SADM asignavimų skyrimo ADRPP įgyvendinimui.
13. Su regioninėmis plėtros tarybomis suderinus einamųjų metų ADRPP programų projektus, VPPS rengia suvestinę ADRPP programą bei viešai ją skelbia Užimtumo tarnybos interneto svetainėje.
14. Lėšos Veiklai planuojamos trejiems kalendoriniams metams atsižvelgiant į:
15. Užimtumo tarnybos direktoriaus įgalioti asmenys Užimtumo tarnybos Veiklai sudarytų sutartinių įsipareigojimų / poreikio suvestinę pildo ir nuolat atnaujina, pasirašius naujus sutartinius įsipareigojimus intranete/bendroje direktorijoje (Aprašo 3 priedas).
16. VPPS įvertina iš Užimtumo tarnybos struktūrinių padalinių gautą informaciją apie Užimtumo tarnybos Veiklai reikalingas lėšas ateinantiems ir paskesniems dviem kalendoriniams metams, atlieka lėšų poreikio skaičiavimus ir iki einamųjų metų sausio 30 d. pristato šių lėšų poreikio projektą Užimtumo tarnybos vadovybei.
17. Užimtumo tarnybos vadovybei pritarus Veiklos, Priemonių lėšų poreikio projektui, VPPS pagal SADM nustatytus terminus rengia ir teikia SADM ateinančių ir dvejų paskesnių kalendorinių metų valstybės biudžeto lėšų poreikio:
17.1. Užimtumo tarnybos Veiklai finansuoti projektą, kartu su išlaidų poreikio skaičiavimais pagal SADM nustatytas formas;
18. Užimtumo tarnyba, gavusi informaciją iš SADM apie einamiesiems metams Užimtumo tarnybos Veiklai, Priemonėms finansuoti skiriamas lėšas, per SADM nustatytą laikotarpį suveda duomenis į VBAMS ir teikia Užimtumo tarnybos sąmatas veiklai tvirtinti SADM.
III SKYRIUS
UŽIMTUMO TARNYBOS METINIO VEIKLOS PLANO RENGIMAS
20. VPPS, atsižvelgdamas į SADM strateginį veiklos planą, Užimtumo tarnybos veiklos tikslus, ES paramos įgyvendinimo eigą iki einamųjų metų sausio 20 d. parengia Užimtumo tarnybos einamųjų metų veiklos plano projektą, kurį derina su Užimtumo tarnybos departamentais bei skyriais.
21. VPPS įvertina iš Užimtumo tarnybos departamentų bei skyrių gautas pastabas dėl Užimtumo tarnybos einamųjų metų veiklos plano projekto ir pristato Užimtumo tarnybos vadovybei.
22. Užimtumo tarnybos vadovybei pritarus Užimtumo tarnybos einamųjų metų veiklos plano projektui, VPPS jį teikia SADM. Gavus pastabas iš SADM, VPPS planą tikslina ir pakartotinai teikia SADM nustatytais terminais.
IV SKYRIUS
SĄMATŲ SUDARYMAS, TVIRTINIMAS IR KEITIMAS
24. VPPS, įvertinęs skirtas valstybės biudžeto lėšas Veiklos ir Priemonių finansavimui, parengia ir suderina su Užimtumo tarnybos vadovybe:
24.1. KAD ir jam pavaldžių KAS valstybės biudžeto lėšų Priemonių finansavimo sąmatų projektą, paskirstytą ketvirčiais;
25. Pritarus Užimtumo tarnybos vadovybei bei KAD valstybės biudžeto lėšų Veiklos ir Priemonių finansavimo sąmatų projektams, VPPS teikia valstybės biudžeto lėšų sąmatos paskirstymo ketvirčiais projektą SADM.
26. Užimtumo tarnybai gavus informaciją iš SADM apie einamiesiems metams Veiklai ir Priemonėms finansuoti skiriamas lėšas, per SADM nustatytą laikotarpį VPPS suveda duomenis į VBAMS ir teikia Užimtumo tarnybos sąmatas tvirtinti SADM.
27. Užimtumo tarnybai gavus SADM patvirtintą valstybės biudžeto Veiklos ir Priemonių finansavimo sąmatas, VPPS per 10 darbo dienų parengia ir teikia Užimtumo tarnybos direktoriui tvirtinti:
28. Esant poreikiui keisti KAS patvirtintą valstybės biudžeto Priemonių finansavimo sąmatą, KAS informuoja KAD. KAD įvertinęs KAS patvirtintos valstybės biudžeto Priemonių finansavimo sąmatos keitimo pagrįstumą ir bendrą KAD ir jam pavaldžių KAS lėšų panaudojimą bei rodiklių vykdymą, kreipiasi į VPPS su prašymu pakeisti jam pavaldžių KAS valstybės biudžeto Priemonių finansavimo sąmatas, nekeičiant bendros KAD patvirtintos valstybės biudžeto Priemonių finansavimo sąmatos. KAS valstybės biudžeto Priemonių finansavimo sąmata gali būti tikslinama ne dažniau kaip vieną kartą per ketvirtį ir ne vėliau nei likus 20 darbo dienų iki ketvirčio pabaigos.
29. Esant poreikiui keisti KAD patvirtintą valstybės biudžeto pagal KAS Priemonių finansavimo sąmatą, KAD raštu informuoja Užimtumo tarnybos direktorių ar jo įgaliotus asmenis bei pateikia tikslinimo pagrindimą. Užimtumo tarnybos direktoriaus patvirtinta KAD ir jam pavaldžių KAS valstybės biudžeto Priemonių finansavimo sąmata gali būti tikslinama ne dažniau kaip vieną kartą per ketvirtį ir ne vėliau nei likus 20 darbo dienų iki ketvirčio pabaigos.
30. VPPS, įvertinęs gautą informaciją, parengia patikslintą KAD ir jam pavaldžių KAS valstybės biudžeto Priemonių finansavimo sąmatos projektą ir teikia tvirtinti Užimtumo tarnybos direktoriui.
31. VPPS atnaujina KAD ir jam pavaldžių KAS valstybės biudžeto Priemonių finansavimo sąmatų paskirstymo ketvirčiais suvestinę informaciją ir ją talpina Užimtumo tarnybos intranete iki einamojo ketvirčio pirmo mėnesio 14 dienos.
32. Užimtumo tarnybos kartu su partneriais įgyvendinamų ES struktūrinių ir kitų fondų bei programų lėšomis finansuojamų projektų lėšos ir veiklų rodikliai skirstomi, tvirtinami ir tikslinami Užimtumo tarnybos direktoriaus tvirtinamų ES struktūrinių ir kitų fondų bei programų lėšomis finansuojamų projektų įgyvendinimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
V SKYRIUS
STEBĖSENOS VYKDYMAS, REZULTATŲ PATEIKIMAS IR NAUDOJIMAS
33. Veiklos ir Priemonių stebėseną vykdo VPPS ir KAD:
33.1. VPPS vykdo šių veiklos sričių stebėseną:
34. Aprašo 33.1.1 ir 33.1.3 papunkčiuose nurodyta stebėsena vykdoma kas mėnesį, Aprašo 33.1.2 ir 33.1.4 papunkčiuose – kas ketvirtį. Stebėsena atliekama iki kito mėnesio 14 d.
35. Stebėsena vykdoma naudojantis Užimtumo tarnybos IS, VBAMS, FVAS ir statistikos ataskaitų duomenimis.
36. Einamojo mėnesio Priemonių įgyvendinimo duomenys turi būti suvesti į Užimtumo tarnybos IS iki einamojo mėnesio paskutinės darbo dienos.
37. Priemonių stebėsenos rezultatai talpinami Užimtumo tarnybos intranete, su jais supažindinama Užimtumo tarnybos vadovybė.
38. Užimtumo tarnybos vadovybė ir/ar kiti įgalioti atsakingi asmenys, atsižvelgdami į gautus stebėsenos rezultatus, priima sprendimus dėl reikalingų veiksmų atlikimo.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
41. Užimtumo tarnybos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, atsako už šio Aprašo nuostatų laikymąsi teisės aktų nustatyta tvarka ir turi teisę raštu teikti pasiūlymus dėl šio Aprašo tobulinimo tiesioginiam vadovui ar Užimtumo tarnybos direktoriui.
42. Stebėsenos rezultatai gali būti naudojami ataskaitų apie Užimtumo tarnybos veiklą rengimui, analizių atlikimui bei pasiūlymų dėl teisės aktų tobulinimo parengimui.