LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL TARPTAUTINIŲ SANKCIJŲ ĮGYVENDINIMO UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2025 m. sausio 30 d. Nr. 2BE-18
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 11 straipsnio 6 dalimi, siekdamas įgyvendinti Tarptautinių sankcijų įgyvendinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. gegužės 25 d. nutarimu Nr. 535 „Dėl Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo įgyvendinimo“, 4, 12 ir 30 punktų nuostatas bei užtikrinti Lietuvos transporto saugos administracijos (toliau – Administracija) įsipareigojimų tarptautinių sankcijų transporto srityje tinkamą įgyvendinimą, Administracijos ir Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, (toliau – darbuotojai) sprendimų, veiksmų bei elgesio atitiktį tarptautines sankcijas reglamentuojantiems Europos Sąjungos bei Lietuvos Respublikos teisės aktams, taip pat atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos 2022 m. kovo 10 d. rekomendacijas Nr. (22.21E)3-1515 Lietuvos Respublikos valstybės institucijoms, įstaigoms ir jų darbuotojams dėl bendradarbiavimo su Rusijos Federacija ir Baltarusijos Respublika:
1. T v i r t i n u Tarptautinių sankcijų įgyvendinimo užtikrinimo tvarkos aprašą (toliau – Aprašas) (pridedama).
2. Į p a r e i g o j u:
2.1. Organizacijos vystymo skyrių užtikrinti, kad naujai priimti darbuotojai būtų supažindinami su šiuo įsakymu tvirtinamu Aprašu;
3. S k i r i u:
3.1. Tarptautinio bendradarbiavimo ir sankcijų skyriaus vedėją, jo nesant jį pavaduojantį Tarptautinio bendradarbiavimo ir sankcijų skyriaus darbuotoją, atsakingu už Aprašo įgyvendinimo priežiūrą;
4. P a v e d u Klientų aptarnavimo ir kokybės departamento Konsultavimo skyriui su šiuo įsakymu supažindinti Administracijos darbuotojus.
5. N u s t a t a u, kad šis įsakymas nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre ir Administracijos interneto svetainėje.
6. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2022 m. rugpjūčio 23 d. įsakymą Nr. 2BE-203 „Dėl Tarptautinių sankcijų, priskirtų Lietuvos transporto saugos administracijos kompetencijai, įgyvendinimo užtikrinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Lietuvos transporto saugos administracijos
direktoriaus 2025 m. sausio 30 d. įsakymu
Nr. 2BE-18
LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS TARPTAUTINIŲ SANKCIJŲ ĮGYVENDINIMO UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos transporto saugos administracijos tarptautinių sankcijų įgyvendinimo užtikrinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja, kaip Lietuvos transporto saugos administracija (toliau – Administracija), atlikdama kompetentingos institucijos funkcijas, įgyvendina tarptautines sankcijas, prižiūri tarptautinių sankcijų, nustatančių ribojimus ar draudimus, susijusius su sausumos kelių, oro, geležinkelių ir vandens transporto sektoriais, (toliau – tarptautinės sankcijos) įgyvendinimą, priima sprendimus dėl tarptautinių sankcijų išimčių taikymo ir leidimų netaikyti tarptautinių sankcijų nustatytų apribojimų ir įpareigojimų suteikimo, teikia informaciją, susijusią su tarptautinių sankcijų įgyvendinimu, bendradarbiauja su kitais subjektais dėl tarptautinių sankcijų įgyvendinimo užtikrinimo, apibrėžia nulinės tolerancijos tarptautinių sankcijų pažeidimams principų turinį.
2. Tarptautinių sankcijų įgyvendinimą nustato ir keičia šie teisės aktai:
2.1. tiesiogiai taikomi Europos Sąjungos reglamentai dėl tarptautinių sankcijų įgyvendinimo ir jų įgyvendinimo išimčių:
2.1.1. 2006 m. gegužės 18 d. Tarybos reglamentas (EB) Nr. 765/2006 dėl ribojamųjų priemonių atsižvelgiant į padėtį Baltarusijoje ir į Baltarusijos įsitraukimą į Rusijos agresiją prieš Ukrainą su visais pakeitimais ir papildymais;
2.1.2. 2014 m. kovo 17 d. Tarybos reglamentas (ES) Nr. 269/2014 dėl ribojamųjų priemonių, taikytinų atsižvelgiant į veiksmus, kuriais kenkiama Ukrainos teritoriniam vientisumui, suverenitetui ir nepriklausomybei arba į juos kėsinamasi, su visais pakeitimais ir papildymais;
2.1.3. 2014 m. liepos 31 d. Tarybos reglamentas (ES) Nr. 833/2014 dėl ribojamųjų priemonių atsižvelgiant į Rusijos veiksmus, kuriais destabilizuojama padėtis Ukrainoje, su visais pakeitimais ir papildymais;
2.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. gegužės 25 d. nutarimas Nr. 535 „Dėl Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo įgyvendinimo“ (toliau – Nutarimas);
3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente Nr. 833/2014, Įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (toliau – VAĮ), Lietuvos Respublikos aviacijos įstatyme, Lietuvos Respublikos transporto pagrindų įstatyme, Tarptautinių sankcijų įgyvendinimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. gegužės 25 d. nutarimu Nr. 535 „Dėl Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo įgyvendinimo“, (toliau – Tvarkos aprašas).
4. Administracija savo veikloje vadovaujasi nuline tarptautinių sankcijų pažeidimo toleravimo politika:
4.1. Administracija siekia, kad nebūtų nė vieno Administracijos kompetencijai priskirtų prižiūrėti tarptautinių sankcijų pažeidimo, laikosi griežtos pozicijos esant bent menkiausiems įtarimams dėl galimo tarptautinių sankcijų pažeidimo, esant abejonių, kad tarptautinės sankcijos gali būti pažeistos, priima sprendimus, užkardančius galimus tarptautinių sankcijų pažeidimus, tai aiškiai komunikuoja;
4.2. Administracija (jos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojai)), atlikdama (-i) jai (jiems) priskirtas funkcijas, vertina galinčias kilti ne tik Administracijos kompetencijai priskirtų prižiūrėti tarptautinių sankcijų, bet ir kitų tarptautinių sankcijų pažeidimo rizikas ir veikia taip, kad nebūtų daroma reputacinė žala Lietuvos Respublikai:
4.2.1. nesudaro viešųjų pirkimų sutarčių su Rusijos Federacijos asmenimis, nurodytais Reglamento Nr. 833/2014 5k straipsnyje;
4.2.2. vertina tarptautinių sutarčių, tarptautinių tarpžinybinių susitarimų ar kitokio pobūdžio susitarimų ir memorandumų su Rusijos Federacija ir Baltarusijos Respublika sudarymo poreikį ir / ar vykdymo / įgyvendinimo galimybes atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos ir Lietuvos Respublikos piliečių interesus ir prisiimtus imperatyvius įsipareigojimus;
4.2.3. apriboja / nepalaiko jokių oficialių kontaktų (tiek raštu, tiek žodžiu) su Rusijos Federacijos ir Baltarusijos Respublikos institucijomis ir jų pareigūnais, išskyrus atvejus, susijusius su gyvybiškai svarbiais Lietuvos Respublikos interesais, ar specifinius operatyvius atvejus;
4.2.4. Administracijos darbuotojai, gavę tiesioginius kreipimusis iš Rusijos Federacijos ir / ar Baltarusijos Respublikos ambasadų Vilniuje, praneša Administracijos Tarptautinio bendradarbiavimo ir sankcijų skyriui arba tiesiogiai informuoja, kad toks susirašinėjimas turi būti vykdomas tik per Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministeriją;
4.2.5. laikosi Užsienio reikalų ministerijos rekomendacijų dėl santykių su Rusijos Federacija ir Baltarusijos Respublika ir pozicijų dėl Rusijos Federacijos ir Baltarusijos Respublikos dalyvavimo ribojimo tarptautiniuose formatuose koordinavimo klausimais konsultuojasi su Užsienio reikalų ministerija (jtd@urm.lt);
II SKYRIUS
TARPTAUTINIŲ SANKCIJŲ ĮGYVENDINIMO UŽTIKRINIMAS IR LAIKYMOSI PRIEŽIŪRA
5. Administracijos darbuotojai, užtikrindami tarptautinių sankcijų įgyvendinimą ir vadovaudamiesi Aprašo 2 punkte nurodytais teisės aktais:
5.1. prašymo dėl administracinės paslaugos suteikimo nagrinėjimo metu netenkina prašymo dėl administracinės paslaugos suteikimo, jei administracinė paslauga susijusi su tarptautinėmis sankcijomis, o suteikta administracinė paslauga prieštarautų tarptautinėms sankcijoms. Konkretūs veiksmai dėl tarptautinių sankcijų įgyvendinimo užtikrinimo teikiant paslaugas aprašomi kiekvienos paslaugos teikimo procesų aprašymuose;
5.2. ūkio subjekto veiklos priežiūros metu įvertina, ar ūkio subjekto vykdoma veikla neprieštarauja tarptautinėms sankcijoms;
5.4. užtikrina, kad Administracijos tvarkomuose registruose ir informacinėse sistemose, kuriuose kaupiami duomenys, susiję su tarptautinių sankcijų įgyvendinimu pagal Administracijos kompetenciją (Lietuvos Respublikos jūrų laivų registras, Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registras) (toliau – registrai), būtų atliekami visi reikalingi veiksmai, skirti įgyvendinti Tvarkos aprašo 12 punkte nurodytus reikalavimus:
5.4.1. Gavę Europos Tarybos atnaujintą informaciją apie individualių finansinių sankcijų taikymą asmenims (toliau – sankcionuoti asmenys) Administracijos Tarptautinio bendradarbiavimo ir sankcijų skyriaus darbuotojai nedelsdami el. paštu šią informaciją pateikia Administracijos darbuotojams, atsakingiems už minėtų registrų tvarkymą, kurie ne vėliau kaip per 1 darbo dieną atlieka duomenų paiešką registruose ir, jeigu nustato, kad registruose yra kaupiami duomenys, susiję su sankcionuotais asmenimis, faktus apie individualių finansinių sankcijų taikymą atitinkamai pažymi registruose. Jeigu atnaujintuose sąrašuose yra panaikinamos individualios finansinės sankcijos, kurios buvo pažymėtos registruose, informacija iš registrų atitinkamai panaikinama. Administracijos darbuotojai, patikslinę informaciją registruose, per 5 darbo dienas nuo fakto apie individualių finansinių sankcijų taikymą registruose įrašymo dienos Tvarkos aprašo 12.4 papunktyje nustatyta tvarka informuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos;
5.4.2. Administracijai gavus informaciją iš Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Administracijos darbuotojai, atsakingi už registrų tvarkymą, ne vėliau kaip kitą darbo dieną atlieka veiksmus, susijusius su duomenų paieška, įrašymu arba panaikinimu registruose (nurodytus Aprašo 5.4.1 papunktyje), ir, priklausomai nuo situacijos, kitus reikalingus veiksmus, nurodytus Tvarkos aprašo 12.3–12.6 papunkčiuose;
5.4.3. Administracijai gavus sankcionuoto asmens prašymą pakeisti registruose įrašytus duomenis apie jį, Administracijos darbuotojas, atsakingas už registrų tvarkymą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos Tvarkos aprašo 12.7 papunktyje nustatyta tvarka kreipiasi į Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos su prašymu įvertinti, ar duomenų pakeitimas neprieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms finansinėms sankcijoms. Registruose įrašyti duomenys šiame papunktyje nurodytu atveju keičiami tik gavus pirmiau paminėtos institucijos atsakymą.
6. Tarptautinio bendradarbiavimo ir sankcijų skyrius kreipiasi į Užsienio reikalų ministerijos kuruojamą Tarptautinių sankcijų koordinavimo komisiją (toliau – Komisija), kai siekiant užtikrinti veiksmingą ir vienodą tarptautinių sankcijų įgyvendinimą būtina spręsti pagal kompetenciją užtikrinant tarptautinių sankcijų įgyvendinimą iškilusius klausimus.
7. Tarptautinių sankcijų įgyvendinimo užtikrinimą koordinuoja Administracijos direktoriaus įsakymu už Aprašo įgyvendinimo priežiūrą bei darbuotojų konsultavimą tarptautinių sankcijų klausimais paskirti Tarptautinio bendradarbiavimo ir sankcijų skyriaus darbuotojai.
8. Administracijoje veikia specialiai sukurta el. pašto dėžutė sankcijos@ltsa.lt, kurią administruoja Tarptautinio bendradarbiavimo ir sankcijų skyriaus darbuotojai. Į ją gautus el. laiškus Tarptautinio bendradarbiavimo ir sankcijų skyriaus darbuotojai persiunčia registruoti į dokumentų valdymo sistemą „Avilys“ (toliau – DVS), išskyrus tokius paklausimus, kuriems nereikalingas nagrinėjimas ir galima atsakyti iš karto. Tais atvejais, kai minėtoje el. pašto dėžutėje yra el. laiškų ar jų priedų su asmens duomenimis (asmens tapatybės dokumentų kopijų ir pan.), tokie el. laiškai su visais priedais yra siunčiami registruoti į DVS ir po to iš karto ištrinami. Šiame punkte nurodyti DVS registruoti dokumentai perduodami rezoliucijai Tarptautinio bendradarbiavimo ir sankcijų skyriaus vadovui.
9. Dokumentai, turintys tarptautinių sankcijų taikymo, įgyvendinimo ar priežiūros požymių, gauti kitais būdais nei nurodytas šio Aprašo 8 punkte, registruojami DVS ir perduodami rezoliucijai Tarptautinio bendradarbiavimo ir sankcijų skyriaus vadovui.
10. Administracijos Tarptautinio bendradarbiavimo ir sankcijų skyriaus darbuotojai nagrinėja prašymus ir / ar skundus vadovaudamiesi VAĮ ir Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, (toliau – Taisyklės) nustatyta tvarka ir terminais.
III SKYRIUS
SPRENDIMŲ DĖL TARPTAUTINIŲ SANKCIJŲ IŠIMČIŲ TAIKYMO PRIĖMIMAS IR LEIDIMŲ NETAIKYTI TARPTAUTINIŲ SANKCIJŲ NUSTATYTŲ APRIBOJIMŲ IR ĮPAREIGOJIMŲ SUTEIKIMAS
12. Prašymą dėl tarptautinių sankcijų išimčių taikymo (toliau – Prašymas dėl išimčių taikymo) ir / ar prašymą dėl leidimo netaikyti tarptautinių sankcijų nustatytų apribojimų ir įpareigojimų suteikimo (toliau – Prašymas dėl leidimo suteikimo) (toliau kartu – Prašymas) turi teisę Administracijai pateikti asmuo, kurio atžvilgiu taikytinos tarptautinės sankcijos (toliau – Pareiškėjas), arba jo įgaliotas atstovas.
13. Prašymas pateikiamas tiesiogiai atvykus į Administraciją, registruotąja pašto siunta arba elektroninių ryšių priemonėmis ir nagrinėjamas VAĮ ir Taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais.
14. Prašymą nagrinėja, sprendimų dėl tarptautinių sankcijų išimčių taikymo (toliau – Sprendimas dėl išimties) ir / ar leidimų netaikyti tarptautinių sankcijų nustatytų apribojimų ir įpareigojimų (toliau – Leidimas netaikyti sankcijų) (toliau kartu – Sprendimai ir Leidimai) projektus rengia Administracijos Tarptautinio bendradarbiavimo ir sankcijų skyriaus darbuotojai.
15. Sprendimai ir Leidimai priimami / suteikiami tik tuo atveju, kai tarptautines sankcijas nustatančiuose teisės aktuose yra numatytos tarptautinių sankcijų įgyvendinimo išimtys ir / ar nustatyta, kad gali būti suteikiamas Leidimas netaikyti sankcijų, ir tik tarptautines sankcijas nustatančiuose teisės aktuose nustatyta apimtimi bei Administracijai priskirtose veiklos užtikrinant tarptautinių sankcijų įgyvendinimą srityse.
16. Administracija turi teisę, bet ne pareigą patenkinti Prašymą dėl leidimo suteikimo. Administracijai nusprendus tenkinti Prašymą dėl leidimo suteikimo, Leidimas netaikyti sankcijų gali būti suteikiamas tik išimtiniais atvejais, Pareiškėjui visiškai įrodžius teisinį ir faktinį pagrindą, būtinybę suteikti Leidimą netaikyti sankcijų, taip pat aplinkybes, kad tokio leidimo suteikimas neprieštarauja tarptautines sankcijas nustatančių teisės aktų tikslui.
17. Sprendimai ir Leidimai išduodami / suteikiami ir galioja tik Lietuvos Respublikos teritorijoje ir tik Sprendimuose ir Leidimuose nurodytam konkrečiam atvejui ir / ar konkrečiam laikotarpiui.
18. Išankstinė konsultacija, siekiant išsiaiškinti, ar konkrečiam subjektui gali būti taikoma tarptautinių sankcijų išimtis ar suteikiamas Leidimas netaikyti sankcijų, nėra laikoma Prašymo pateikimu pagal šio Aprašo 12 punktą. Administracija atsako į fizinių ir juridinių asmenų paklausimus, susijusius su Administracijos veiklos sričiai priskiriamų tarptautinių sankcijų įgyvendinimu Lietuvos Respublikoje, VAĮ ir Taisyklių nustatyta tvarka.
19. Pareiškėjas Administracijai pateikia laisvos formos pasirašytą Prašymą, kuriame:
19.1. nurodo Prašymo teisinį pagrindą, t. y. konkretų tarptautines sankcijas nustatančio teisės akto pavadinimą, straipsnį, dalį, punktą, kuriame įtvirtinta, kad gali būti taikoma išimtis arba gali būti suteikiamas Leidimas netaikyti sankcijų;
19.2. nurodo išsamų pagrindimą, kodėl konkrečiu atveju būtina taikyti išimtį ar suteikti Leidimą netaikyti sankcijų, ir kad toks sprendimas ar leidimas neprieštaraus tarptautines sankcijas nustatančių teisės aktų tikslams;
19.3. pateikia įrodymus apie techninių alternatyvų nebuvimą; Leidimas netaikyti sankcijų gali būti nesuteikiamas, jei Prašymo tikslą galima pasiekti kitu būdu, t. y. nesuteikiant Leidimo netaikyti sankcijų;
20. Pareiškėjas kartu su Prašymu pateikia:
22. Kartu su Prašymu pateikiami:
22.1. dokumentai turi būti aktualūs, su naujausiais pakeitimais, išduoti ne anksčiau kaip prieš 60 kalendorinių dienų iki Prašymo pateikimo dienos; Administracija turi teisę kiekvienu konkrečiu nagrinėjamo Prašymo atveju nurodyti, kad kartu su Prašymu pateikiami dokumentai būtų išduoti ir anksčiau arba vėliau, nei nurodyta šiame papunktyje;
22.2. Lietuvos Respublikoje išduoti dokumentai turi būti originalūs arba jų kopijos turi būti patvirtintos teisės aktų nustatyta tvarka;
23. Išnagrinėjus Prašymą:
IV SKYRIUS
ATSAKOMYBĖ UŽ TARPTAUTINIŲ SANKCIJŲ PAŽEIDIMUS
26. Administracijos darbuotojai, nustatę Lietuvos Respublikoje įgyvendinamų tarptautinių sankcijų pažeidimus, priskiriamus Administracijos kompetencijai pagal struktūrinio padalinio veiklos sritis, Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso (toliau – ANK) nustatyta tvarka surašo protokolą pagal ANK 515 straipsnį ir perduoda su pažeidimu susijusią medžiagą Tarptautinio bendradarbiavimo ir sankcijų skyriui.
27. Jeigu nustatoma, kad padarytas arba galimai padarytas Lietuvos Respublikoje įgyvendinamų tarptautinių sankcijų pažeidimas nėra priskirtas Administracijai pagal Įstatyme nustatytas veiklos sritis, visa turima informacija nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, perduodama kompetentingai institucijai.
28. Jeigu įtariama, kad padarytas arba galimai padarytas Lietuvos Respublikoje įgyvendinamų tarptautinių sankcijų pažeidimas turi nusikalstamos veikos požymių, visa turima informacija nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, perduodama institucijai, kurios pareigūnams yra suteikta teisė pradėti ikiteisminį tyrimą, ir apie tai informuojama Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija.
29. Tarptautinio bendradarbiavimo ir sankcijų skyriaus darbuotojai, gavę informaciją apie Lietuvos Respublikoje įgyvendinamų tarptautinių sankcijų pažeidimus, padarytus juridinių asmenų, jeigu juridinių asmenų padaryti pažeidimai pagal galiojančius įstatymus neužtraukia juridiniams asmenims baudžiamosios atsakomybės, pradeda ir atlieka tyrimą dėl galimo poveikio priemonių taikymo pagal Įstatymo V skyriaus nuostatas. Kitų Administracijos padalinių darbuotojai, nustatę pirmiau šiame punkte nuodytas aplinkybes, nedelsdami, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, perduoda informaciją bei visus su tuo susijus dokumentus Tarptautinio bendradarbiavo ir sankcijų skyriui, kuris atlieka pirmiau šiame punkte nurodytus veiksmus.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
30. Administracijos veiksmai, priimti sprendimai (išskyrus sprendimus dėl Įstatyme numatytų poveikio priemonių taikymo), susiję su Aprašo taikymu, ir neveikimas gali būti skundžiami VAĮ nustatyta tvarka Administracijai arba Susisiekimo ministerijai, arba Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijai, arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Regionų administraciniam teismui. Administracijos sprendimai dėl Įstatyme numatytų poveikio priemonių taikymo gali būti skundžiami Regionų administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
31. Informacija apie sankcijų įgyvendinimo užtikrinimą skelbiama Administracijos interneto svetainėje www.ltsa.lrv.lt.
33. Administracija pagal kompetenciją Tvarkos aprašo 8 punkto nustatyta tvarka ir terminais teikia informaciją apie tarptautinių sankcijų įgyvendinimą Komisijai, kopiją pateikdama Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai. Šiame punkte nurodyta informacija teikiama pagal Užsienio reikalų ministerijos nustatytą formą.
34. Aprašo nustatyta tvarka pateikti dokumentai ir / ar jų kopijos saugomi Administracijoje vadovaujantis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“. Pasibaigus saugojimo terminui, dokumentai ir / ar jų kopijos sunaikinami vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo ir Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir periodiškumu.
35. Įgyvendinant Aprašo nuostatas, fizinių asmenų asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.