LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL NEPAPRASTOSIOS PADĖTIES VALDYMO
2021 m. lapkričio 11 d. Nr. 1V-847
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos nepaprastosios padėties įstatymo 14 straipsnio 4 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo 2021 m. lapkričio 9 d. nutarimo Nr. XIV-617 „Dėl nepaprastosios padėties įvedimo“ 1 straipsnio 5 dalį:
1. Sudarau šių sudėčių:
1.1. Nepaprastosios padėties valdymo koordinavimo komitetą (toliau – Komitetas):
Kęstutis Lančinskas
Remigijus Bridikis |
–
– |
vidaus reikalų viceministras (koordinatorius);
Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamento direktoriaus pavaduotojas;
|
Darius Domarkas
Jurgita Grebenkovienė
|
–
– |
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Viešojo saugumo politikos grupės vadovas;
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos kanclerė; |
Aušra Grikevičienė |
– |
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Migracijos politikos grupės vadovė;
|
Vidmantas Kaladinskas
Rustamas Liubajevas
|
–
– |
Antrojo operatyvinių tarnybų departamento prie Krašto apsaugos ministerijos direktoriaus pavaduotojas;
Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vadas;
|
Ričardas Pocius
Renatas Požėla
Artūras Radvilas
Ana Selčinskienė
Daiva Ulbinaitė
Vilmantas Vitkauskas |
–
–
–
–
–
–
|
Viešojo saugumo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos vadas;
Lietuvos policijos generalinis komisaras;
Lietuvos kariuomenės Gynybos štabo viršininko pavaduotojas operacijoms, brigados generolas;
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerė;
vidaus reikalų ministro patarėja;
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos Grėsmių valdymo ir krizių prevencijos grupės vadovas. |
1.2. Nepaprastosios padėties jungtinį situacijų centrą (toliau – Jungtinis situacijų centras):
Policijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos atstovai;
Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos atstovai;
Viešojo saugumo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos atstovai;
Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamento atstovai;
Antrojo operatyvinių tarnybų departamento prie Krašto apsaugos ministerijos atstovai;
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos atstovai;
Lietuvos kariuomenės atstovai.
2. P a v e d u Komitetui:
2.1. atlikti Jungtinio situacijų centro parengtos ir pateiktos įvykių analizės ir galimų situacijų bei jų vystymosi prognozių strateginį vertinimą;
2.2. priimti sprendimus dėl institucijų, dalyvaujančių valdant nepaprastąją padėtį, veiklos ir veiksmų koordinavimo, siekiant užtikrinti, kad būtų pasiektas nepaprastosios padėties įvedimo tikslas;
2.3. teikti institucijos, atsakingos už ekstremaliosios situacijos ar krizės valdymą, vadovui pasiūlymus dėl taikytinų priemonių ir priimtinų sprendimų, reikalingų nepaprastosios padėties įvedimo tikslui pasiekti;
2.4. koordinuoti institucijos, atsakingos už ekstremaliosios situacijos ar krizės valdymą, vadovo priimtų sprendimų įgyvendinimą;
3. N u s t a t a u, kad:
3.1. Jungtinio situacijų centro veikloje gali dalyvauti ir kitų nepaprastosios padėties ir (ar) valstybės lygio ekstremaliosios situacijos dėl masinio užsieniečių antplūdžio valdyme dalyvaujančių institucijų atstovai;
3.2. Jungtinio situacijų centro vadovą skiria ir personalinę sudėtį tvirtina Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vadas;
3.3. Jungtinis situacijų centras veiklą vykdo nuolatiniu nepertraukiamu režimu (24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę) Policijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos suteiktose patalpose;
3.4. Jungtinio situacijų centro, sudaryto Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro – valstybės lygio ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo 2021 m. rugpjūčio 11 d. sprendimu Nr. 10V-28 „Dėl situacijų centro sudarymo“, veikla sustabdoma šio įsakymo 1.2 papunktyje nurodyto Jungtinių situacijų centro veiklos laikotarpiui.
5. Pavedu:
5.1. Policijos departamentui prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Valstybės sienos apsaugos tarnybai prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Viešojo saugumo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijai, Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentui, Antrajam operatyvinių tarnybų departamentui prie Krašto apsaugos ministerijos, Lietuvos kariuomenei deleguoti atstovus į Jungtinį situacijų centrą;
5.2. Jungtinio situacijų centro vadovui ar jo įgaliotam asmeniui – kiekvienos darbo dienos 8 valandą pristatyti Komitetui praėjusios paros nepaprastosios padėties valdymo apžvalgą;
5.3. Jungtiniam situacijų centrui – iki kiekvienos dienos 8 val. ir 17 val. parengti ir pateikti Komitetui ir kitiems suinteresuotiems gavėjams paros įvykių, dėl kurių paskelbta nepaprastoji padėtis, dinamikos, analizės ir galimų situacijų bei jų vystymosi prognozių suvestinę;
6. Leidžiu Komitetui ir Jungtiniam situacijų centrui prireikus pasitelkti ekspertų, kitų valstybės institucijų ir įstaigų, nevyriausybinių organizacijų atstovų.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro
2021 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. 1V-847
NEPAPRASTOSIOS PADĖTIES JUNGTINIO SITUACIJŲ CENTRO
VEIKLOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nepaprastosios padėties jungtinio situacijų centro (toliau – JSC) veiklos aprašas (toliau – aprašas) nustato JSC struktūrą, uždavinius, funkcijas ir darbo organizavimo tvarką.
2. JSC yra nepaprastosios padėties metu sudaryta tarpžinybinė darbo grupė, veikianti nuolatiniu nepertraukiamu režimu (24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę) ir užtikrinanti įvykių, dėl kurių paskelbta nepaprastoji padėtis, stebėjimą, vertinimą, šių įvykių analizę ir galimų situacijų bei jų vystymosi prognozių savalaikį pateikimą Nepaprastosios padėties valdymo koordinavimo komitetui (toliau – Komitetas), koordinuojanti pajėgų sąveiką ir reagavimą.
3. JSC savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos nepaprastosios padėties įstatymu, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo 2021 m. lapkričio 9 d. nutarimu Nr. XIV-617 „Dėl nepaprastosios padėties įvedimo“, Valstybiniu ekstremaliųjų situacijų valdymo planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos vyriausybės 2010 m. spalio 20 d. nutarimu Nr. 1503 „Dėl Valstybinio ekstremaliųjų situacijų valdymo plano patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. liepos 2 d. nutarimu Nr. 517 „Dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo ir valstybės lygio ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo paskyrimo“, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais JSC veikloje dalyvaujančių institucijų ir įstaigų veiklą, Komiteto sprendimais ir šiuo aprašu.
II SKYRIUS
JSC STRUKTŪRA
4. JSC sudaro JSC vadovas, Operatyvaus valdymo ir pajėgų koordinavimo grupė (toliau – OVPKG), Situacijos vertinimo, prognozės, incidentų prevencijos ir valdymo grupė (toliau – Situacijos vertinimo grupė).
III SKYRIUS
UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
7. JSC uždaviniai yra:
7.1. atlikti informacijos ir įvykių, dėl kurių paskelbta nepaprastoji padėtis, stebėseną ir vertinimą;
7.2. koordinuoti nepaprastosios padėties valdyme dalyvaujančių valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų sąveiką ir reagavimo veiksmus;
8. JSC, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
8.1. keičiasi operatyvia ir kita informacija tarp valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų, dalyvaujančių nepaprastosios padėties valdyme;
8.2. stebi nepaprastosios padėties eigą, jos dinamiką, atlieka analizę, vertinimą, galimų situacijų prognozę, apie įvykius informuoja kompetentingas valstybės ir savivaldybės institucijas ir įstaigas, reagavimui inicijuoti;
8.3. ypatingų įvykių atvejais priima skubius sprendimus dėl ypatingo įvykio likvidavime dalyvaujančių valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų taktinių ir reagavimo veiksmų, nedelsiant apie juos informuoja Komiteto koordinatorių;
8.4. du kartus per parą (8 ir 17 val.) rengia ir teikia Komitetui ir kitiems suinteresuotiems gavėjams informacinius produktus apie įvykius, dėl kurių paskelbta nepaprastoji padėtis, šių įvykių dinamiką, analizę ir galimų situacijų bei jų vystymosi prognozes;
8.5. sudaro nepaprastosios padėties valdymo veiksmų jungtinį situacijos paveikslą ir nuolat jį atnaujina, seka vykdomus nepaprastosios padėties valdyme dalyvaujančių valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų aprūpinimo veiksmus ir jų būklę, teikia šią informaciją Komitetui;
8.6. taktiniame lygmenyje koordinuoja nepaprastosios padėties valdyme dalyvaujančių valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų sąveiką ir reagavimo veiksmus;
IV SKYRIUS
JSC TEISĖS
9. JSC, atlikdamas jam pavestus uždavinius ir funkcijas, turi teisę:
9.1. gauti iš valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų reikalingą informaciją ir medžiagą, kuri būtina JSC veiklai užtikrinti;
9.2. ypatingų įvykių atvejais priimti skubius sprendimus dėl ypatingo įvykio likvidavime dalyvaujančių valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų taktinių ir reagavimo veiksmų;
V SKYRIUS
JSC VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
11. JSC vadovas:
11.3. esant poreikiui sušaukia kitų valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų atstovus nepaprastajai padėčiai aptarti;
11.4. esant poreikiui pasitelkia ekspertus, kitų valstybės institucijų ir įstaigų, nevyriausybinių organizacijų atstovus;
12. Situacijos vertinimo grupė apdoroja JSC dalyvaujančių, reagavimo pajėgas skiriančių, žvalgybos institucijų disponuojamą ir JSC teikiamą informaciją ir rengia aprašo 8.4 papunktyje nustatytus informacinius produktus, teikia juos JSC vadovui, JSC vadovo pavedimu ir kitoms nepaprastosios padėties valdyme dalyvaujančioms valstybės ir savivaldybės institucijoms ir įstaigoms.
13. Įvykus ypatingiems įvykiams OVPKG, išskyrus žvalgybos institucijas, pagal kompetenciją užtikrina reagavimo pajėgų sąveiką ir koordinavimą ir teikia JSC vadovui siūlymus dėl ypatingo įvykio likvidavime dalyvaujančių valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų taktinių ir reagavimo veiksmų.
14. OVPKG ir Situacijos vertinimo grupė, JSC vadovo sprendimu, atlieka aprašo 8 punkte JSC nustatytas funkcijas.
15. Įvykus ypatingiems įvykiams JSC vadovas (JSC vadovo nesant – jo įgaliotas kitas JSC narys) JSC sprendimus dėl ypatingo įvykio likvidavime dalyvaujančių valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų taktinių ir reagavimo veiksmų perduoda šioms institucijoms žodžiu, esant galimybei – elektroninėmis ryšio priemonėmis. JSC sprendimai dėl ypatingo įvykio likvidavime dalyvaujančių valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų taktinių ir reagavimo veiksmų įtraukiami į paros informaciją, kuri teikiama Komitetui.
16. JSC dalyvaujančios institucijos kiekvieną dieną iki 7 val. ir iki 16 val. elektroniniu paštu pateikia informaciją JSC pagal kompetenciją.
17. Situacijos vertinimo grupei sukuriama tiesioginė saugi pokalbių grupė, už kurios administravimą atsakingas JSC vadovas.