RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2016 m. sausio 28 d. Nr. TS-5
Raseiniai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. rugpjūčio 5 d. nutarimo Nr. 790 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 „Dėl mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ 131 ir 132 punktais, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu, Raseinių rajono savivaldybės taryba
1. Patvirtinti Raseinių rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų
skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios 2015 m. rugpjūčio 27 d. tarybos sprendimą Nr. TS-253 „Dėl Raseinių rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metų tvarkos aprašo patvirtinimo“.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo arba Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Raseinių rajono savivaldybės
tarybos 2016 m. sausio 28 d.
sprendimu Nr. TS-5
RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Raseinių rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti valstybės lėšų, skiriamų Raseinių rajono savivaldybės (toliau-Savivaldybė) mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas, skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ tikslinėmis lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.
2. NVŠ lėšos yra speciali tikslinė valstybės dotacija Savivaldybei, siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių. NVŠ skiriamų lėšų dydį nustato Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika).
II SKYRIUS
NVŠ LĖŠŲ SKYRIMO PRINCIPAI
4. NVŠ lėšos Savivaldybei yra skiriamos pagal praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 d. pagal bendrojo ugdymo programas besimokančių vaikų skaičių, skiriant Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje numatytą sumą mokiniui per mėnesį.
5. Skirstant lėšas, vadovaujamasi visuotinumo principu, t. y. teisę jas gauti turi kiekvienas vaikas, kuris mokosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas ir kiekvienas NVŠ teikėjas, vadovaujantis lygiateisiškumo principu.
III SKYRIUS
NVŠ LĖŠOS IR JŲ NAUDOJIMAS
7. NVŠ lėšų bazinė suma vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui yra 15 EUR/mėn. (išskyrus 8 punkte nurodytus atvejus).
8. Savivaldybės NVŠ teikėjų atitikties nustatymo ir NVŠ programų vertinimo komisija (toliau-Komisija), paskirsčiusi NVŠ programų teikėjams bazinę lėšų sumą, teikia siūlymą Savivaldybės administracijos direktoriui vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui:
8.1. skirti didesnę nei 15 EUR/mėn. sumą, jeigu lieka Savivaldybei skiriamos NVŠ tikslinės valstybės dotacijos, užtikrindama, kad ji nebūtų didesnė nei 20 EUR/mėn., atsižvelgdama į šiuos rodiklius:
9. NVŠ lėšos švietimo teikėjui skiriamos, jei mažinamas Savivaldybės, valstybės ar kito švietimo teikėjo nustatytas mokestis už NVŠ arba/ir didinamas programoje dalyvaujančių vaikų skaičius.
11. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:
11.1. NVŠ mokytojų ir kitų darbuotojų, įgyvendinančių NVŠ programas, darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;
12. Lėšų negalima naudoti:
12.4. patalpų nuomos, remonto, rekonstrukcijos, statybos išlaidoms padengti ir ilgalaikiam turtui įsigyti;
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI
13. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi NVŠ teikėjai, išskyrus mokyklas, teikiančias bendrąjį ugdymą, kurie:
13.2. registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR). Registravimo tvarka pateikta adresu www.smir.smm.lt, ŠMIR techninio darbo organizavimo tvarkos aprašas (byla – SMIR_tvarkos_aprasas_20150720. pdf);
13.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti NVŠ mokytojais: pedagogus; asmenis, įgijusius aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, baigusius profesinio mokymo programą, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turinčius 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.
14. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas:
V SKYRIUS
REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS
16. NVŠ programos turi atliepti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito NVŠ paskirtį ir NVŠ koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.
17. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR). Tuo atveju, kai švietimo teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų KTPRR kodą.
VI SKYRIUS
NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS, KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS IR NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA
19. Švietimo teikėjas, atitinkantis Aprašo 14 punkte numatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), Savivaldybei teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (NVŠ lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1, 1 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas, vienai programai pildoma viena paraiškos forma. Paraiškos formos skelbiamos KTPRR.
20. NVŠ programa Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka teikiama vertinti savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai Komisijai, kuri nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje. NVŠ programų vertinimo periodiškumą nustato Savivaldybės administracijos direktorius.
21. NVŠ programa vertinama pagal NVŠ programos vertinimo kriterijus (NVŠ lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1, 2 priedas). Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams. Esant pažeidimams dėl programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu programos atitiktis panaikinama. Kitais atvejais programos atitiktis gali būti pratęsiama.
22. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per tris darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo Savivaldybės atsakingas asmuo pažymi tai KTPRR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, taip pat skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.
23. NVŠ teikėjas sudaro mokymo sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) Švietimo įstatymo nustatyta tvarka ir per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.
24. Lėšas švietimo teikėjams, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija yra Savivaldybė, pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymą paskirsto Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų analizės skyrius tikslinant Savivaldybės biudžetą.
25. Švietimo teikėjams, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija yra ne Savivaldybė, lėšos skiriamos pagal tarp švietimo teikėjo ir Savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytas biudžeto lėšų naudojimo sutartis.
VII SKYRIUS
ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS
27. Pasibaigus kalendoriniams metams finansavimą gavę NVŠ teikėjai per 20 darbo dienų Švietimo valdymo informacinėje sistemoje (toliau – ŠVIS) pateikia NVŠ lėšų panaudojimo ataskaitą (NVŠ lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1, 3 priedas), iš šių ataskaitų automatiškai ŠVIS sugeneruojama suminė Savivaldybės NVŠ lėšų panaudojimo ataskaita.
28. Savivaldybė per 20 darbo dienų Švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia formą Nr. 2 – metinė, ketvirtinė biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaita, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“, banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
30. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.
31. Savivaldybės NVŠ programų teikėjai turi siekti, NVŠ programas įgyvendinti kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose ir tam tikslui pritaikytose erdvėse.
32. Savivaldybės švietimo registrų tvarkytojai ir kiti už NVŠ atsakingi darbuotojai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams.
33. NVŠ kokybei užtikrinti, priežiūrai, konsultacijoms ir tinkamam dokumentų tvarkymui skiriamas 1 procentas specialiosios tikslinės dotacijos NVŠ programoms finansuoti.