RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL RASEINIŲ PAGALBOS ŠEIMAI NAMŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2024 m. rugsėjo 6 d. Nr. TS-277
Raseiniai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.47 straipsniu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 5 straipsnio 3 dalies 1 punktu ir 4 dalimi ir atsižvelgdama į Raseinių rajono savivaldybės mero 2024 m. rugpjūčio 27 d. potvarkį Nr. M-555 „Dėl teikimo Raseinių rajono savivaldybės tarybai tvirtinti Raseinių pagalbos šeimai namų nuostatus“, Raseinių rajono savivaldybės taryba
n u s p r e n d ž i a:
2. Įgalioti Raseinių pagalbos šeimai namų direktorių pasirašyti naujos redakcijos nuostatus, pateikti juos įregistruoti Juridinių asmenų registre ir atlikti kitus su šiuo pavedimu susijusius veiksmus.
3. Pripažinti netekusiu galios Raseinių rajono savivaldybės tarybos 2024 m. kovo 28 d. sprendimą Nr. TS-81 „Dėl Raseinių pagalbos šeimai namų nuostatų patvirtinimo“ nuo šio sprendimo 1 punktu patvirtintų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
Šis sprendimas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo paskelbimo ar įteikimo suinteresuotai šaliai dienos gali būti skundžiamas Regionų administracinio teismo Šiaulių rūmams (Dvaro g. 80, LT-76298 Šiauliai).
PATVIRTINTA
Raseinių rajono savivaldybės tarybos
2024 m. rugsėjo 6 d. sprendimu
Nr. TS-277
RASEINIŲ PAGALBOS ŠEIMAI NAMŲ NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Raseinių pagalbos šeimai namų nuostatai (toliau - Nuostatai) reglamentuoja Raseinių pagalbos šeimai namų teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, veiklos teisinį pagrindą, veiklos rūšis, tikslus, uždavinius, funkcijas, teises, veiklos organizavimą ir valdymą, darbuotojų priėmimą į darbą ir atleidimą iš jo, darbo apmokėjimo tvarką, turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, veiklos priežiūrą, vaikų apgyvendinimą ir išleidimą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Oficialus pavadinimas – Raseinių pagalbos šeimai namai (toliau – Namai). Namai įregistruoti Juridinių asmenų registre, kodas 172427720.
4. Namų teisinė forma ir priklausomybė – Raseinių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžetinė įstaiga.
6. Namų savininkė – Raseinių rajono savivaldybė, kodas 288740810, adresas: V. Kudirkos g. 5, LT – 60150 Raseiniai.
7. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Raseinių rajono savivaldybės taryba, kurios kompetencija nustatyta Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir kituose teisės aktuose. Namų savininko teises ir pareigas įgyvendina Savivaldybės meras, išskyrus tas Namų savininko teises ir pareigas, kurios yra priskirtos išimtinei ir paprastajai Savivaldybės tarybos kompetencijai (jeigu paprastosios Savivaldybės tarybos kompetencijos įgyvendinimo Savivaldybės taryba nėra perdavusi Savivaldybės merui). Savivaldybės taryba:
7.5. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
10. Namų skyrių veiklos organizuojamos pagal Namų direktoriaus patvirtintus skyrių veiklos aprašus. Namų skyriai neturi atskiro juridinio asmens statuso.
11. Namai Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka gali turėti emblemą, vėliavą ir kitą atributiką.
13. Namai yra globojamo (rūpinamo) vaiko atstovas pagal įstatymą, turintis įstatymu nustatyta tvarka užtikrinti be tėvų globos likusio vaiko globą (rūpybą), ginti jo teises ir teisėtus interesus, atstovauti jam.
14. Namai yra ribotos atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Savivaldybės herbu ir savo pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose.
15. Namų veiklos rūšys:
16. Namų teikiamos paslaugos:
16.1. prevencinės socialinės paslaugos:
16.2. bendrosios socialinės paslaugos:
16.3. socialinės priežiūros paslaugos:
16.3.2. socialinių įgūdžių ugdymas, palaikymas ir (ar) atkūrimas (gavėjai – socialinę riziką patiriančios šeimos ir jų vaikai);
16.3.5. intensyvi krizių įveikimo pagalba (gavėjai: vaikai, kuriems pagal Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymą nustatyta laikinoji priežiūra, kiti tos šeimos vaikai kartu su jų atstovais (atstovu) pagal įstatymą, socialinę riziką patiriantys vaikai ir jų šeimos, socialinę riziką patiriantys suaugę asmenys, socialinę riziką patiriančios šeimos, kiti asmenys (pvz.: smurtą patyrę asmenys, smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantys asmenys, jų vaikai ir kt.)
16.3.6. psichosocialinė pagalba (gavėjai - vaikai su negalia ir jų šeimos, vaikai, kuriems pagal Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymą nustatyta laikinoji priežiūra, kiti tos šeimos vaikai kartu su jų atstovais pagal įstatymą, suaugę asmenys su negalia ir jų šeimos, artimieji, senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos, artimieji, krizinėje situacijoje (skyrybos, darbo praradimas, artimojo netektis ir kt.) esančios šeimos ir jų nariai, socialinę riziką patyrę ar patiriantys vaikai ir jų šeimos, socialinę riziką patyrę ar patiriantys suaugę asmenys ir jų šeimos, smurto artimoje aplinkoje pavojų keliantys asmenys, kiti asmenys ir jų šeimos);
16.3.7. pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems ir nuolatiniams globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiems jais tapti;
16.4. socialinės globos paslaugos:
16.4.2. trumpalaikė socialinė globa (gavėjai: vaikai, likę be tėvų globos, vaikai su negalia, socialinę riziką patiriantys vaikai, iš užsienio valstybės (-ių), kurią (kurias), Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pateiktais duomenimis, ištiko humanitarinė krizė, atvykę nelydimi nepilnamečiai užsieniečiai ar likę be tėvų globos vaikai);
16.4.3. ilgalaikė socialinė globa (gavėjai - be tėvų globos likę vaikai, kuriems nustatyta nuolatinė globa, vaikai su negalia, iš užsienio valstybės (-ių), kurią (kurias), Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pateiktais duomenimis, ištiko humanitarinė krizė, atvykę nelydimi nepilnamečiai užsieniečiai ar likę be tėvų globos vaikai);
17. Namai savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymais, Savivaldybės tarybos sprendimais, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, Savivaldybės mero potvarkiais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
NAMŲ VEIKLOS RŪŠYS, TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
19. Namai vykdo veiklas pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių:
20. Namų skyrių tikslai:
20.1. Šeiminių namų - užtikrinti trumpalaikę (ilgalaikę) socialinę globą, ugdymo ir socialines paslaugas be tėvų globos likusiems vaikams, kuriems nustatyta laikinoji ar nuolatinė globa (rūpyba), arba laikinai apgyvendintiems vaikams tol, kol bus išspręstas jų grąžinimo tėvams arba globos (rūpybos) nustatymo klausimas;
20.2. Pagalbos šeimai - padėti asmeniui (šeimai) ir (ar) bendruomenei išvengti galimų socialinių problemų ir (ar) socialinės rizikos atsiradimo, sudaryti sąlygas asmeniui (šeimai) ugdyti ir (ar) stiprinti gebėjimus savarankiškai spręsti socialines problemas, palaikyti socialinius ryšius su visuomene, taip pat padėti didinti socialinę įtrauktį;
20.3. Globos centro – įvairiomis priemonėmis pritraukti budinčius ir nuolatinius globotojus, globėjus (rūpintojus), šeimynų steigėjus, įtėvius, vykdyti jų paiešką ir užtikrinti, kad įvaikintiems vaikams, globėjų (rūpintojų) globojamiems (rūpinamiems) vaikams, šeimynoje globojamiems (rūpinamiems) vaikams, budinčių ar nuolatinių globotojų prižiūrimiems vaikams, budintiems ir nuolatiniams globotojams, šeimynos dalyviams, globėjams (rūpintojams), įtėviams ir kartu gyvenantiems jų šeimos nariams ar asmenims, ketinantiems tapti budinčiais ar nuolatiniais globotojais, globėjais (rūpintojais), šeimynos dalyviais ar įvaikintojais, būtų prieinama ir suteikiama reikalinga konsultacinė, psichosocialinė, teisinė ir kita pagalba, siekiant vaiką, įvaikį tinkamai ugdyti ir auklėti šeimai artimoje aplinkoje.
21. Namų skyrių uždaviniai:
21.1. Šeiminių namų:
21.1.2. sudaryti vaikui artimas šeimos aplinkai gyvenimo sąlygas, atitinkančias jo amžių, sveikatą ir brandą;
21.1.4. dirbti socialinį darbą su vaiku ir jo tėvais, įgyvendinant vaiko laikinosios globos (rūpybos) planą;
21.1.5. pažinti vaiko individualumą, plėtoti gebėjimus, rūpintis jo dvasiniu ir fiziniu ugdymu, skatinti vaiko fizinę, psichinę bei socialinę brandą, ugdyti pilietiškumą, dorinius, šeiminius, darbinius, socialinius, sveikos gyvensenos ir higienos įgūdžius, sudaryti sąlygas vaiko saviraiškai, pasirenkant jo poreikius ir pomėgius atitinkančias ugdymo įstaigas;
21.2. Pagalbos šeimai:
21.2.2. užtikrinti socialinės priežiūros paslaugų, intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų, laikinosios priežiūros paslaugų šeimoms, auginančioms vaikus, teikimą ir koordinavimą rajono Savivaldybėje;
22. Namų funkcijos:
22.1. Bendruomeninių vaikų globos namų:
22.1.1. organizuoti ir teikti trumpalaikę ir ilgalaikę socialinę globą vaikams nuo 3 metų iki 18 metų, o jei vaikas mokosi pagal bendrojo lavinimo programą ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą, iki mokslo metų pabaigos;
22.1.2. įvertinti individualius vaiko poreikius, sudaryti ir įgyvendinti individualius vaiko socialinės globos planus;
22.1.3. ugdyti vaiko gebėjimus, rūpintis jo dvasiniu ir fiziniu ugdymu, skatinti vaiko fizinę, psichinę bei socialinė brandą, ugdyti pilietiškumą, dorinius, šeiminius, darbinius, socialinius, sveikos gyvensenos ir higienos įgūdžius;
22.1.4. užtikrinti higienos normų, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią vaikų gyvenimo ir darbo aplinką;
22.1.5. sudaryti sąlygas vaiko saviraiškai, parenkant jo poreikius ir pomėgius atitinkančias ugdymo įstaigas;
22.1.7. sudaryti sąlygas globojamai (rūpinamai) nepilnametei iki jos pilnametystės gyventi kartu su savo vaiku ir dalyvauti jį auklėjant;
22.1.8. bendradarbiauti su valstybės ir Savivaldybės įstaigomis ir institucijomis, sprendžiant ugdymo, socialinės globos organizavimo ir teikimo, globėjų (rūpintojų) paieškos bei įvaikinimo klausimus;
22.1.9. bendradarbiauti su vaiko tėvais ir kitais jo artimaisiais giminaičiais, siekiant atkurti ar palaikyti tarpusavio ryšius, sudarančius prielaidas vaikui grįžti į tėvų šeimą;
22.2. Pagalbos šeimai:
22.2.1. teikti apgyvendinimo paslaugą ir intensyvią krizių įveikimo pagalbą socialinę riziką patiriantiems asmenims ir jų šeimoms;
22.2.5. sudaryti sąlygas šeimoms (asmeniui), auginantiems vaikus, socializacijai, ugdymuisi, darbo paieškai;
22.2.6. teikti laikino atokvėpio paslaugas šeimoms auginančios vaikus su negalia Namuose ar teikiant pagalbą į namus;
22.2.8. informuoti asmenis, šeimas, bendruomenę apie teikiamas kompleksines paslaugas šeimai, konsultuoti juos šių paslaugų teikimo klausimais;
22.2.9. informuoti tikslines grupes apie kitas aktualias Savivaldybės teritorijoje teikiamas socialines paslaugas, vykdomas programas ir (ar) kitą socialinę paramą;
22.2.10. organizuoti bendruomenės įtraukimą į pagalbos asmenims (šeimoms) organizavimą ir (ar) teikimą;
22.2.12. informuoti ir konsultuoti asmenis ir bendruomenę apie teikiamas palydėjimo paslaugas jaunuoliams;
22.3. Globos centro:
22.3.1. organizuoti ir (ar) vykdyti budinčių ir nuolatinių globotojų, globėjų (rūpintojų), įtėvių pritraukimą ir paiešką socialinę riziką patiriantiems vaikams, iki bus išduotas teismo leidimas paimti vaiką iš jo atstovų pagal įstatymą, bei likusiems be tėvų globos vaikams;
22.3.2. organizuoti ir (ar) vykdyti budinčių ir nuolatinių globotojų, globėjų (rūpintojų), įtėvių pritraukimą ir paiešką šeiminiuose namuose globojamiems (rūpinamiems) vaikams;
22.3.3. konsultuoti asmenis, pageidaujančius globoti (rūpinti) vaikus, įvaikinti ar tapti budinčiais ar nuolatiniais globotojais, asmenis, siekiančius steigti šeimynas ir (ar) tapti šeimynos dalyviais;
22.3.4. vykdyti budinčių ir nuolatinių globotojų, globėjų (rūpintojų), įtėvių, šeimynos dalyvių pasirengimo globoti (rūpinti), prižiūrėti, įvaikinti vaikus bei šeiminių namų darbuotojų pasirengimo dirbti šiose įstaigose mokymus pagal Globėjų (rūpintojų), budinčių globotojų, įtėvių, bendruomeninių vaikų globos namų darbuotojų mokymo ir konsultavimo programa, (toliau – GIMK) programą;
22.3.5. teikti informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo, atstovavimo, psichosocialines paslaugas budintiems ir nuolatiniams globotojams, globėjams (rūpintojams), įtėviams, šeimynos dalyviams ir norintiems jais tapti asmenims, rengia asmenų, siekiančių tapti globėjais (rūpintojais), budinčiais ar nuolatiniais globotojais, įtėviais, šeimynos dalyviais, mokymus ir pasirengimo tėvų globos netekusio vaiko globai (rūpybai), priežiūrai ar įvaikinimui vertinimą;
22.3.6. organizuoti globėjų (rūpintojų), budinčių ir nuolatinių globotojų, šeimynų dalyvių, įtėvių ir šeiminių namų darbuotojų savitarpio pagalbos grupių užsiėmimus;
22.3.7. dalyvauti atvejo nagrinėjimo posėdžiuose socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintame Atvejo vadybos tvarkos apraše nustatyta tvarka (toliau – Atvejo vadybos tvarkos aprašas). Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įgalioto teritorinio skyriaus prašymu dalyvauti vaiko laikinosios, nuolatinės globos (rūpybos) peržiūroje;
22.3.8. koordinuoti pagalbos teikimą vaikams, prižiūrimiems budinčių ar nuolatinių globotojų, budintiems ir nuolatiniams globotojams bei kartu gyvenantiems jų šeimos nariams ir (ar) teikti ar organizuoti šiems vaikams, budintiems ir nuolatiniams globotojams bei kartu gyvenantiems jų šeimos nariams reikiamą pagalbą (socialinę, psichosocialinę, konsultacinę, teisinę ir kt.);
22.3.9. koordinuoti pagalbos teikimą vaikams, globojamiems (rūpinamiems) globėjų (rūpintojų), šeimynų, globėjams (rūpintojams), šeimynų dalyviams bei kartu gyvenantiems jų šeimos nariams ir (ar) teikia ar organizuoti šiems vaikams, globėjams (rūpintojams), šeimynų dalyviams ir kartu gyvenantiems jų šeimos nariams psichosocialinę, konsultacinę ar kitą reikiamą pagalbą. Šios paslaugos gali būti teikiamos įtėviams ir kartu gyvenantiems jų šeimos nariams, pateikusiems prašymą dėl koordinuotos pagalbos teikimo;
22.3.10. teikti budintiems ir nuolatiniams globotojams, globėjams (rūpintojams), šeimynų dalyviams, įtėviams intensyvią pagalbą;
22.3.11. organizuoti ir (ar) teikti atokvėpio kriziniu atveju paslaugas budintiems ir nuolatiniams globotojams, globėjams (rūpintojams) bei šeimynos dalyviams;
22.3.12. įgyvendinti vaiko, kurį prižiūri budintis ar nuolatinis globotojas, atstovo pagal įstatymą teises ir pareigas;
22.3.13. nustatyta tvarka vertinti budinčio ar nuolatinio globotojo vykdomos vaiko priežiūros veiklos kokybę. To paties asmens vykdomos vaiko priežiūros veiklos kokybės ir pasirengimo vykdyti budinčio ar nuolatinio globotojo veiklą ir prižiūrėti vaikus vertinimą privalo atlikti skirtingi asmenys. Pasikeitus globos koordinatoriui, esant sudėtingiems koordinuojamiems kriziniams atvejams, budinčio ar nuolatinio globotojo vykdomos vaiko priežiūros veiklos kokybės vertinimo pokalbiuose gali dalyvauti du globos centro specialistai;
22.3.14. užtikrinant geriausius prižiūrimo, globojamo (rūpinamo) vaiko interesus, bendradarbiauti su Savivaldybės administracija (tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriumi ir kitais specialistais), Tarnyba ir jos įgaliotu teritoriniu skyriumi, kitomis socialinių paslaugų, švietimo, sveikatos priežiūros įstaigomis, teisėsaugos institucijomis, nevyriausybinėmis organizacijomis, socialiniais darbuotojais, dirbančiais su šeimomis, atvejo vadybininkais;
22.3.15. pagal poreikį bendradarbiauti su prižiūrimo, globojamo (rūpinamo) vaiko (jei tai neprieštarauja jo interesams) tėvais, artimaisiais giminaičiais ir fiziniais asmenimis, emociniais ryšiais susijusiais su vaiku; organizuoja prižiūrimo, globojamo (rūpinamo) vaiko susitikimus su vaiko tėvais, giminaičiais, kitais fiziniais asmenimis, emociniais ryšiais susijusiais su vaiku, jei tai nekenkia prižiūrimo ar globojamo (rūpinamo) vaiko interesams, prireikus paruošti prižiūrimą, globojamą (rūpinamą) vaiką ir budintį ar nuolatinį globotoją, globėją (rūpintoją), šeimynos dalyvius susitikimams su jais;
22.3.16. bendradarbiauti su globėjais (rūpintojais), budinčiais ar nuolatiniais globotojais, šeimynų dalyviais ir įtėviais dėl išskirtų brolių (seserų) grupių susitikimų ir sudaryti sąlygas išskirtų brolių (seserų) grupei bendrauti ir palaikyti tarpusavio ryšius, atsižvelgiant į geriausius vaikų interesus augti ir vystytis šeimoje bei jų teisę išlaikyti brolių (seserų) tarpusavio ryšius tais atvejais, kai brolių (seserų) grupė išskaidoma ir nustatoma skirtingų globėjų (rūpintojų) globa (rūpyba) ar priežiūra pas budinčius ar nuolatinius globotojus;
22.3.17. dalytis gerąja patirtimi su kitomis socialinių paslaugų įstaigomis, šeimynomis, šeiminių namų darbuotojais;
22.3.18. budinčių ar nuolatinių globotojų, globėjų (rūpintojų) prašymu organizuoti vaikų priežiūros paslaugas;
22.3.19. įvairiomis priemonėmis siekti pritraukti budinčius ir nuolatinius globotojus, globėjus (rūpintojus), šeimynų steigėjus ir dalyvius bei įtėvius, viešinti globos centro veiklą, šviesti visuomenę vaikų globos (rūpybos), įvaikinimo, budinčio ir nuolatinio globotojo veiklos klausimais, skatinti teigiamas visuomenės nuostatas ir pozityvų požiūrį į vaikus, netekusius tėvų globos, informuoti apie įvaikinimo, globos (rūpybos) šeimoje, budinčio ir nuolatinio globotojo veiklos galimybes;
22.3.20. organizuoti individualias arba grupines budinčių ir nuolatinių globotojų supervizijas. Esant poreikiui, supervizijos gali būti organizuojamos kartu su kitais globos centrais;
III SKYRIUS
NAMŲ TEISĖS IR PAREIGOS
23. Namai, įgyvendindami jiems pavestus uždavinius, turi teisę:
23.1. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų informaciją, išvadas, pasiūlymus ir kitokią medžiagą, kurios reikia sprendžiant Namų kompetencijai priskirtus klausimus;
23.2. teikti atitinkamoms valstybės ir savivaldybių institucijoms bei įstaigoms pasiūlymus dėl vaiko teisių apsaugos, vaikų globos (rūpybos), įvaikinimo ir socialinių bei ugdymo paslaugų teikimo;
23.3. organizuoti globojamiems (rūpinamiems) vaikams sveikatos priežiūros paslaugas, užtikrinančias asmens fizinę ir psichinę sveikatą, aprūpinti medikamentais pagal nustatytus normatyvus;
23.5. teikti papildomas paslaugas pagal rajono Savivaldybės tarybos patvirtintus įkainius teisės aktų nustatyta tvarka;
23.7. Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo numatyta tvarka gauti paramą veiklos tikslams ir funkcijoms įgyvendinti;
24. Namai, siekdami tikslo ir įgyvendindami jiems pavestus uždavinius, privalo užtikrinti ir kokybiškai atlikti jiems paskirtas funkcijas:
24.1. teikti kokybiškas socialines paslaugas, sudaryti vaikams higienos normas atitinkančias ugdymosi sąlygas;
24.3. užtikrinti rajono Savivaldybės biudžeto, kitų lėšų efektyvų panaudojimą pagal paskirtį ir materialinių vertybių apskaitą;
24.4. naudoti lėšas tik Nuostatuose nurodytiems uždaviniams vykdyti ir tik pagal asignavimų valdytojų patvirtintas programas;
24.5. teikti steigėjui, kitoms įstatymų ir teisės aktų numatytoms institucijoms veiklos ataskaitas, teisės aktų nustatyta tvarka rengti ir teikti statistines ataskaitas savininkui ir kitoms įstatymų numatytoms institucijoms savo veiklos ataskaitas, užtikrina, kad teikiamų ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi ir parengti pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą;
IV SKYRIUS
VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
25. Namų veikla organizuojama pagal patvirtintą Namų metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Namų taryba.
26. Namams vadovauja direktorius, kurį į pareigas priimama Savivaldybės meras konkurso būdu penkerių metų kadencijai, išskyrus šių Nuostatų 27 punkte nurodytą atvejį, kai Namų direktorius be konkurso skiriamas antrajai kadencijai ir yra vienasmenis Namų valdymo organas. Namų direktorius į pareigas skiriamas Savivaldybės mero potvarkiu. Apie Namų direktoriaus priėmimą į pareigas ar atleidimą iš pareigų ne vėliau kaip per 5 dienas pranešama Juridinių asmenų registro tvarkytojui. Namų direktoriaus kadencijų skaičius neribojamas.
27. Namų direktorius gali būti skiriamas antrajai penkerių metų kadencijai, jeigu kiekvienais kadencijos metais jo veikla buvo įvertinta kaip viršijanti lūkesčius ir (arba) atitinkanti lūkesčius (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – labai gerai arba gerai).
28. Namų direktorius, kuris be konkurso nebuvo skirtas antrajai 5 metų kadencijai šių Nuostatų 27 punkte nurodytu atveju, turi teisę dalyvauti viešame konkurse šių Namų direktoriaus pareigoms eiti.
29. Likus ne mažiau kaip 2 mėnesiams iki Namų direktoriaus kadencijos pabaigos, Savivaldybės meras priima sprendimą dėl konkurso šioms pareigoms eiti skelbimo, išskyrus atvejus, kai Namų direktorius be konkurso skiriamas antrajai 5 metų kadencijai šių Nuostatų 27 punkte nurodytu atveju.
30. Jeigu, pasibaigus Namų direktoriaus kadencijai, konkurso į laisvą pareigybę metu pretendentas nebuvo atrinktas, atitinkamai Savivaldybės meras gali paskirti eiti šias pareigas iki kadencijos pabaigos Namų direktoriaus pareigas ėjusį ar kitą asmenį, iki konkurso būdu bus paskirtas naujas Namų direktorius, bet ne ilgesniam negu vienų metų laikotarpiui. Šis asmuo turi būti nepriekaištingos reputacijos ir atitikti šių Nuostatų 33 punkte nustatytus kvalifikacinius reikalavimus ir būti nepriekaištingos reputacijos, kaip nustatyta šių Nuostatų 34 punkte.
31. Jeigu Namų direktoriaus pareigybė atsilaisvina nepasibaigus Namų direktoriaus kadencijai arba įsteigus naują pareigybę, konkursas į Namų direktoriaus pareigas paskelbiamas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo pareigybės atsilaisvinimo ar naujos pareigybės įsteigimo dienos. Konkursas turi būti baigtas ir jo rezultatai paskelbti ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo konkurso paskelbimo dienos.
32. Savivaldybės meras kontroliuoja ir prižiūri Namų direktoriaus veiklą, kaip jis įgyvendina įstatymus, Vyriausybės nutarimus ir Savivaldybės tarybos sprendimus.
33. Namų direktorius privalo turėti aukštojo mokslo kvalifikaciją ir tobulinti profesinę kompetenciją. Namų direktoriaus veikla vertinama kiekvienais metais socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka.
34. Namų direktorius, taip pat pretenduojantys šias pareigas eiti asmenys turi būti nepriekaištingos reputacijos. Kandidatas į Namų direktoriaus ar Namų direktorius yra laikomas nepriekaištingos reputacijos Socialinių paslaugų įstatymo tikslais, jeigu jis atitinka Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme įstaigų vadovų nepriekaištingai reputacijai nustatytus reikalavimus.
35. Namų direktorius:
35.1. vykdo Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo, Socialinių paslaugų srities etikos kodekso, patvirtinto LR socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-448 „Dėl socialinių paslaugų srities darbuotojų etikos kodekso patvirtinimo“, ir kitų teisės aktų jam nustatytas pareigas;
35.2. Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia Namų darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojai), nustato pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientus, atlieka darbuotojų kasmetinį vertinimą, nustato pareiginės algos kintamosios dalies dydžius, priemokas, skiria paskatinimus, drausmines nuobaudas, užtikrina darbuotojams saugias darbo sąlygas, sudaro sąlygas kelti kvalifikaciją ir atestuotis;
35.4. nustato Namų vidaus struktūrą, darbuotojų skaičių ir darbuotojų pareigybių sąrašą, suderinęs su Savivaldybės meru bei konsultuodamasis su darbuotojų atstovais;
35.6. tvirtina Namų metinius veiklos planus, darbo tvarkos taisykles, kitus Namų veiklą reglamentuojančius dokumentus;
35.7. užtikrina Namų darbuotojų bendradarbiavimą su vaikų tėvais, artimaisiais giminaičiais, asmenimis, laikinai paimančiais vaiką į savo šeimą, Savivaldybės administracijos padaliniais, valstybinėmis įstaigomis ir nevyriausybinėmis organizacijomis, susijusiomis su vaiko teisių apsauga, darbo birža, profesinio orientavimo ir mokymo įstaigomis, Namų rėmėjais, visuomene;
35.10. tvirtina visuotiniame darbuotojų susirinkime išrinktą patariamąją direktoriaus instituciją – Namų tarybą, kurios nariais gali būti socialiniai darbuotojai, globojami (rūpinami) vaikai bei kiti Namų darbuotojai, rėmėjų atstovai, ir tvirtina jos narių skaičių ir Nuostatus;
35.12. disponuoja Namams skirtomis lėšomis ir vykdo su tuo susijusias finansines operacijas, užtikrina racionalų, taupų lėšų ir turto naudojimą, veiksmingą biudžetinės įstaigos vidaus kontrolės sistemos kūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
35.13. atsako už buhalterinės apskaitos organizavimą, ataskaitų rinkinių pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir kitų teisės aktų reikalavimus rengimą bei pateikimą nustatytu laiku;
35.14. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka atstovauja Namams valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose;
V SKYRIUS
NAMŲ DIREKTORIAUS NUŠALINIMO AR ATŠAUKIMO PRIEŽASČIŲ SĄRAŠAS IR NUŠALINIMO AR ATŠAUKIMO TVARKA
37. Namų direktorius gali būti nušalinamas nuo pareigų dėl šių priežasčių:
37.1. asmeniui ikiteisminio tyrimo institucijos yra pareikštas įtarimas dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo padarymo;
37.2. asmeniui ikiteisminio tyrimo institucijos yra pareikštas įtarimas dėl nusikaltimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar korupcinio pobūdžio nusikaltimo padarymu;
37.3. asmeniui ikiteisminio tyrimo institucijos yra pareikštas įtarimas dėl baudžiamojo nusižengimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar korupcinio pobūdžio baudžiamojo nusižengimo padarymo;
37.4. asmeniui ikiteisminio tyrimo institucijos yra pareikštas įtarimas dėl nusikaltimų, kuriais padaryta turtinė žala valstybei;
37.5. asmuo darbo vietoje darbo metu pasirodo neblaivus ar apsvaigęs nuo narkotinių, toksinių ar psichotropinių medžiagų arba vengia pasitikrinti dėl neblaivumo ar apsvaigimo;
38. Namų direktorius gali būti atšaukiamas iš pareigų dėl šių priežasčių:
38.1. asmuo pripažintas kaltu dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą;
38.2. asmuo pripažintas kaltu dėl nusikaltimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar korupcinio pobūdžio nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą;
38.3. asmuo pripažintas kaltu dėl baudžiamojo nusižengimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar korupcinio pobūdžio baudžiamojo nusižengimo padarymo ir nuo apkaltinamojo (atleidimo nuo atsakomybės) nuosprendžio įsiteisėjimo dienos nepraėjo 3 metai;
38.4. asmuo pripažintas kaltu dėl nusikaltimų, kuriais padaryta turtinė žala valstybei, ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą;
38.6. asmuo yra atleistas iš skiriamų arba renkamų pareigų dėl priesaikos ar pasižadėjimo sulaužymo, pareigūno vardo pažeminimo ir nuo atleidimo iš pareigų dienos nepraėjo 3 metai;
38.8. asmuo yra atleistas iš valstybės tarnautojo pareigų paskyrus tarnybinę nuobaudą – atleidimą iš pareigų, arba Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka pripažintas padaręs tarnybinį nusižengimą, už kurį turėtų būti skirta tarnybinė nuobauda – atleidimas iš pareigų, atleistas iš statutinio valstybės tarnautojo pareigų paskyrus tarnybinę nuobaudą – atleidimą iš tarnybos statuto nustatyta tvarka, arba atleistas iš pareigų dėl šiurkštaus darbo pareigų pažeidimo ir nuo atleidimo iš pareigų ar tarnybos dienos ar pripažinimo padarius tarnybinį nusižengimą dienos nepraėjo 3 metai;
38.9. asmens padarytas korupcinio pobūdžio teisės pažeidimas, t. y. darbo drausmės ar tarnybinis nusižengimas, piktnaudžiaujant tarnybine padėtimi, viršijant įgaliojimus, neatliekant pareigų, pažeidžiant viešuosius interesus ir nuo sprendimo dėl darbo drausmės ar tarnybinio nusižengimo padarymo nepraėję 3 metai;
38.10. asmuo yra pripažintas šiurkščiai pažeidęs Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatymo reikalavimus ir nuo pažeidimo padarymo nepraėjo 3 metai;
38.11. asmuo įtariamas padaręs baudžiamąjį nusižengimą ar nusikaltimą, tačiau nesurinkus pakankamai duomenų ikiteisminis tyrimas nutrauktas, o asmuo patrauktas administracinėn atsakomybėn ir nuo administracinės atsakomybės taikymo nepraėjo 1 metai ar administracinė atsakomybė nebuvo taikyta, taip pat praėję naikinamieji drausminės atsakomybės taikymo terminai;
38.12. paaiškėja, kad dalyvaudamas viešame konkurse eiti Namų direktoriaus pareigas pateikė suklastotus dokumentus arba nuslėpė ar pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis, dėl kurių negalėjo būti priimtas į Namų direktoriaus pareigas;
39. Namų direktorius gali būti atšaukiamas iš pareigų, jei Savivaldybės taryba nepatvirtina Namų direktoriaus ir (ar) Namų veiklos ataskaitos.
40. Namų direktorius taip gali būti nušalintas pagal pareigūnų arba organų, kuriems įstatymai suteikia nušalinimo teisę, rašytinį reikalavimą.
41. Namų direktoriaus nušalinimo tvarka:
41.1. Namų direktorius nušalinamas Savivaldybės merui priėmus sprendimą (išleidus potvarkį) nušalinti direktorių šiuose Nuostatuose, Lietuvos Respublikos darbo kodekse ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka. Sprendime turi būti nurodyta, kuriam laikui darbuotojas nušalinamas;
41.2. Namų direktorius nedelsiant nušalinamas gavus oficialią informaciją apie 37.1–37.4 papunkčiuose nurodytas priežastis. Darbo užmokestis nušalinimo metu nemokamas. Ikiteisminio tyrimo institucijai pripažinus, kad direktoriaus veikoje nėra nusikalstamos veikos požymių ir ikiteisminį tyrimą jo atžvilgiu nutraukus, direktorius grąžinamas į ankstesnes pareigas ir jam išmokamas darbo užmokestis už laikotarpį, per kurį jis nebuvo mokamas dėl nušalinimo nuo pareigų;
42. Namų direktoriaus atšaukimo tvarka:
42.1. Namų direktorius atšaukiamas Savivaldybės merui priėmus sprendimą (išleidus potvarkį) atšaukti Namų direktorių šiuose Nuostatuose, Lietuvos Respublikos darbo kodekse ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka;
42.2. Namų direktorius apie galimą jo atšaukimą rašytiniu Savivaldybės mero pranešimu informuojamas ne vėliau kaip likus 7 darbo dienoms iki planuojamo atšaukimo. Pranešime nurodoma atšaukimo priežastis (priežastys) bei nurodoma direktoriaus teisė ne vėliau kaip per 4 darbo dienas pateikti savo argumentuotus paaiškinimus;
VI SKYRIUS
LĖŠŲ ŠALTINIAI IR NAUDOJIMO TVARKA. TURTAS
43. Namai patikėjimo teise valdo, naudoja ir disponuoja Savivaldybės perduotą turtą įstatymų ir Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
44. Namų lėšų šaltiniai:
44.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos, paramos ar kitais teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
46. Namų buhalterinę apskaitą organizuoja Namų direktorius. Finansinių ir biudžeto ataskaitų rinkinius sutartiniais pagrindais sudaro centralizuotai Savivaldybės administracijos Įstaigų centralizuotos buhalterinės apskaitos skyrius. Rinkiniai teikiami Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
47. Namų finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka: išankstinė finansinė kontrolė atliekama pagal Namų direktoriaus patvirtintą apskaitos politiką; vidaus auditus atlieka Savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius, veiklos ir išorės finansinį auditą atlieka Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba, valstybinį auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė. Namų visų rūšių vidaus kontrolė vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu.
VII SKYRIUS
VIEŠŲ PRANEŠIMŲ SKELBIMO TVARKA
49. Kai Namų pranešimai turi būti paskelbti viešai, jie skelbiami Lietuvos Respublikos dienraštyje ir (arba) VĮ Registrų centro leidžiamame elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“ ir (arba) Namų interneto svetainėje www.raseiniupsn.lt.
50. Kiti Namų pranešimai siunčiami registruotu laišku arba įteikiami pasirašytinai. Skubūs pranešimai gali būti perduoti elektroninių ryšių priemonėmis, originalai nedelsiant išsiunčiami adresatui registruotu laišku ar įteikiami pasirašytinai.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
52. Savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos savo kompetencijos sprendimus priima ir įformina raštu: Savivaldybės taryba – sprendimuose, o Savivaldybės meras – potvarkiuose.
53. Šiuose Nuostatuose neaptarti Namų veiklos klausimai sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais bei kitais teisės aktais.
54. Namai reorganizuojami, likviduojami ar pertvarkomi Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.