Mherbas

 

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2022 M. BIRŽELIO 27 D. SPRENDIMO NR. 1-195 „DĖL MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMO ORGANIZAVIMO IR ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. birželio 26 d. Nr. 1-198

Marijampolė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 12 ir 13 punktais bei 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 24 straipsnio 2 dalimi ir 31 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ ir Savivaldybių biudžetų vykdymo prognozių teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. kovo 22 d. nutarimu Nr. 208 „Dėl Savivaldybių biudžetų vykdymo prognozių teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu, Marijampolės savivaldybės taryba  nusprendžia:

Pakeisti Marijampolės savivaldybės biudžeto vykdymo organizavimo ir asignavimų administravimo tvarkos aprašą, patvirtintą Marijampolės savivaldybės tarybos 2022 m. birželio 27 d. sprendimu Nr. 1-195 „Dėl Marijampolės savivaldybės biudžeto vykdymo organizavimo ir asignavimų administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Povilas Isoda


 

PATVIRTINTA

Marijampolės savivaldybės tarybos

2022 m. birželio 27 d. sprendimu Nr. 1-195

(Marijampolės savivaldybės tarybos

2023 m. birželio 26 d. sprendimo Nr. 1-198

redakcija)

 

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMO ORGANIZAVIMO IR ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Marijampolės savivaldybės biudžeto vykdymo organizavimo ir asignavimų administravimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Marijampolės savivaldybės biudžeto (toliau – savivaldybės biudžetas) vykdymo organizavimą, asignavimų administravimą, biudžeto vykdymo kontrolę, vertinimą, atskaitomybę ir viešinimą.

2. Savivaldybės biudžeto asignavimai naudojami Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymui ir kitiems įstatymams įgyvendinti, vykdant savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų patvirtintas programas. Savivaldybės biudžeto teisinis pagrindas yra Marijampolės savivaldybės tarybos (toliau – Taryba) priimtas sprendimas dėl atitinkamų biudžetinių metų savivaldybės biudžeto patvirtinimo.

3. Marijampolės savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai yra savivaldybės biudžetinių įstaigų, savivaldybės administracijos ir jos padalinių, nurodytų Tarybos patvirtintame savivaldybės biudžete, vadovai (savivaldybės administracijoje – administracijos direktorius ar jo įgalioti asmenys, savivaldybės administracijos padaliniuose – padalinių vadovai ar jų įgalioti asmenys).

4. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme, Strateginio planavimo metodikoje ir kituose biudžeto sudarymo, vykdymo, administravimo ir atskaitomybės tvarką reglamentuojančiuose teisės aktuose.

5. Šiuo Aprašu privalo vadovautis Marijampolės savivaldybės biudžetinės įstaigos ir (ar) kiti subjektai, gaunantys asignavimus iš savivaldybės biudžeto.

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMO ORGANIZAVIMAS

 

6. Savivaldybės biudžeto pajamas ir asignavimų paskirstymą biudžetinėms įstaigoms bei savivaldybės administracijos padaliniams programoms vykdyti pagal finansavimo šaltinius tvirtina Taryba, o savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja Marijampolės savivaldybės meras (toliau – Meras).

7. Biudžetinių metų pradžioje, kol Taryba nepatvirtina savivaldybės biudžeto, Marijampolės savivaldybės administracijos Finansų ir strateginio planavimo skyrius (toliau – Finansų ir strateginio planavimo skyrius) kiekvieną mėnesį savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojams perveda neviršijant 1/12 praėjusių metų šiems asignavimų valdytojams skirtų savivaldybės biudžeto lėšų, kurios skiriamos tik tęstinei veiklai ir įstatymų nustatytiems įsipareigojimams finansuoti (išskyrus programų asignavimų dalį, kurią sudaro Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo bei kitos gaunamos finansinės paramos lėšos) bei įsiskolinimams dengti.

8. Tarybai patvirtinus atitinkamų metų savivaldybės biudžetą:

8.1. savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai arba jų įgalioti asmenys ne vėliau kaip per 15 darbo dienų patvirtina savo įstaigų programas ir jų (arba vykdomų programos priemonių) sąmatas pagal programų finansavimo šaltinius, funkcinės bei ekonominės klasifikacijos kodus ir pateikia Finansų ir strateginio planavimo skyriui per dokumentų valdymo sistemą „KONTORA“. Programų sąmatų formas, asignavimų funkcinę ir ekonominę klasifikaciją nustato ir tvirtina Lietuvos Respublikos finansų ministras;

8.2. Finansų ir strateginio planavimo skyrius per 30 darbo dienų parengia suvestinius duomenis ir, Merui patvirtinus, pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintas formas.

9. Finansų ir strateginio planavimo skyrius, vadovaudamasis patvirtintu savivaldybės biudžetu, programų sąmatomis, patvirtintomis atsižvelgiant į savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų iš anksto su Finansų ir strateginio planavimo skyrium suderintas bendrų savivaldybės biudžeto asignavimų paskirstymo ketvirčiais sumas, sudaro metų ketvirčiais paskirstytą savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą (išlaidų sąrašą) pagal savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojus, programas ir išlaidų ekonominę klasifikaciją.

10. Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą (išlaidų sąrašą) tvirtina Meras.

11. Asignavimai iš savivaldybės biudžeto skiriami Marijampolės savivaldybės biudžetinėms įstaigoms ir (ar) kitiems subjektams finansuoti tik toms išlaidoms padengti, kurios numatytos savivaldybės biudžeto programose ir atitinka programose nustatytus tikslus:

11.1. atsiskaityti su darbuotojais ir mokesčių administravimo įstaigomis;

11.2. valstybės savivaldybei perduotoms funkcijoms vykdyti (mokinių maitinimo ir kitų išlaidų, susijusių su tam tikros socialinės grupės asmenimis, finansavimas ir t.t.);

11.3. atsiskaityti su visų rūšių energijos, darbų, prekių bei paslaugų teikėjais;

11.4. kitoms būtinoms išlaidoms, susijusioms su įstaigos pagrindine tęstine veikla.

12. Mero rezervo lėšos naudojamos vadovaujantis Marijampolės savivaldybės mero rezervo lėšų naudojimo tvarka, patvirtinta Tarybos sprendimu.

13. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai gautą paramą gali naudoti jų vadovaujamos įstaigos uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu bei Tarybos sprendimu patvirtintomis Marijampolės savivaldybės biudžetinės įstaigos vardu gautos paramos priėmimo, apskaitos, skirstymo ir naudojimo taisyklėmis. 

14. Finansų ir strateginio planavimo skyrius:

14.1. ataskaitiniam mėnesiui pasibaigus, per 2 darbo dienas pateikia Valstybinei mokesčių inspekcijai Mero patvirtintus duomenis apie tiesiogiai į savivaldybės iždo sąskaitą pervestas lėšas ir užpildytą Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintą atitinkamą formą;

14.2. iki kiekvieno mėnesio 10 d., iš Valstybinės mokesčių inspekcijos gavęs pajamų vykdymo ataskaitą pagal pajamų rūšis, parengia ir pateikia Merui informaciją apie savivaldybės biudžeto pajamų plano vykdymą;

14.3. mokesčius, rinkliavas ir kitas įmokas į savivaldybės iždą bei fondus paskirsto taip, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo ir kituose teisės aktuose. Jeigu teisės aktuose nenurodyta kur turėtų būti įskaitomos biudžetui priklausančios sumos, jos įskaitomos į valstybės biudžetą;

14.4. valstybės biudžeto pajamoms priskirtinas mokesčių, rinkliavų ir kitas įmokas perveda į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pajamų surenkamąją sąskaitą.

15. Savivaldybės biudžetui priskirtus mokesčius, kitas įmokas bei rinkliavas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į savivaldybės biudžeto sąskaitą suderintais su Meru terminais.

16. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai savo vadovaujamos įstaigos surinktas pajamas apskaito ir naudoja vadovaudamiesi Marijampolės savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamų kaupimo, įmokėjimo į savivaldybės biudžetą ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Tarybos sprendimu.

17. Savivaldybės biudžetas tikslinamas (keičiamas) Tarybos sprendimu, kai:

17.1. savivaldybės biudžetas gauna viršplanines pajamas;

17.2. savivaldybės biudžeto pajamų planas nevykdomas;

17.3. perskirstoma speciali tikslinė dotacija Mokymo lėšos;

17.4. keičiasi asignavimai darbo užmokesčiui;

17.5. teisės aktais pakeičiamos specialiųjų tikslinių dotacijų sumos;

17.6. gaunamos tikslinės paskirties lėšos iš atitinkamų Lietuvos Respublikos institucijų;

17.7. asignavimų valdytojai gauna papildomų pajamų už teikiamas paslaugas;

17.8. kitais nenumatytais atvejais.

18. Prireikus keisti patvirtintų biudžeto asignavimų pagal programų finansavimo šaltinių, valstybės funkcinę ir ekonominę klasifikaciją paskirtį, Finansų ir strateginio planavimo skyrius asignavimų sumas keičia vadovaudamasis Mero patvirtintu Marijampolės savivaldybės biudžeto asignavimų programoms vykdyti keitimo tvarkos aprašu.

 

III SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMAS

 

19. Finansų ir strateginio planavimo skyrius savivaldybės biudžetines įstaigas ir kitus subjektus finansuoja iš savivaldybės biudžeto, vadovaudamasis savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planu (išlaidų sąrašu).

20. Biudžetinės įstaigos programų išlaidoms padengti pirmiausia turi naudoti asignavimus, gautus iš einamaisiais biudžetiniais metais įmokėtų į savivaldybės biudžetą biudžetinių įstaigų pajamų, įskaitant ankstesniais metais nepanaudotus šių lėšų likučius ir viršplanines pajamas, išskyrus konkrečiam tikslui numatytas lėšas, kurių negalima naudoti kitiems tikslams (pvz. tėvų mokestis už vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programas, maitinimą).

21. Savivaldybės biudžetinės įstaigos ir kiti subjektai finansuojami vadovaujantis asignavimų valdytojo patvirtintomis programų sąmatomis ir atsižvelgiant į Finansų ir strateginio planavimo skyriui per dokumentų valdymo sistemą „KONTORA“ pateiktas šių įstaigų ir kitų subjektų patirtoms sąnaudoms Paraiškas gauti finansavimo sumas (toliau – Paraiška).

22. Paraiškos Finansų ir strateginio planavimo skyriui pateikiamos kiekvieno mėnesio 5 ir 19 dienomis, o sąnaudoms, susijusioms su darbo apmokėjimu ir darbdavių socialine parama – pagal poreikį (Administracijos direktoriaus įsakymas Dėl asignavimų valdytojų paraiškų gauti finansavimo sumas teikimo). Už Paraiškoje pateiktų duomenų teisingumą atsako savivaldybės biudžetinės įstaigos ar kito subjekto vadovas ir vyriausiasis buhalteris.

23. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai ir kiti subjektai skirtus biudžeto asignavimus naudoja pagal paskirtį ir Paraiškas planuotiems biudžeto asignavimams gauti pildo pagal jų vadovaujamos įstaigos patirtas sąnaudas, neviršijant patvirtintose programų sąmatose numatytų bendrųjų asignavimų. Paraiškose nurodyta prašoma gauti finansavimo suma turi būti paskirstyta pagal finansavimo šaltinius, programas, priemones, išlaidų funkcinės bei ekonominės klasifikacijos straipsnius.

24. Savivaldybės biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų patirtos sąnaudos nefinansuojamos ar jų finansavimas laikinai sulaikomas, jei įstaigos ar kiti subjektai pateikė Paraišką nesilaikydami nurodytų terminų, Paraiška netinkamai įforminta, yra klaidų arba prašomų lėšų suma viršija asignavimų valdytojui programos sąmatoje bendrųjų išlaidų ar išlaidų pagal ekonominės klasifikacijos straipsnius ketvirčiui numatytas sumas.

25. Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos lėšos administruojamos taip, kaip nustatyta Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos pasirašytose tarptautinėse sutartyse arba kituose teisės aktuose dėl atitinkamos Europos Sąjungos finansinės paramos arba kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos.

26. Jeigu nevykdomas savivaldybės biudžeto pajamų planas, savivaldybės biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų finansavimas iš savivaldybės biudžeto vykdomas tokia tvarka:

26.1. darbuotojų darbo užmokesčiui;

26.2. socialinio draudimo įmokoms;

26.3. pašalpoms ir kitoms socialinėms išmokoms;

26.4. mitybos išlaidoms;

26.5. paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti (įsipareigojimai bankams);

26.6. atsiskaitymams už komunalines (elektrą, šildymą, vandenį, atliekų tvarkymą), ryšių ir informacinių technologijų paslaugas;

26.7. kompensacijoms už lengvatinį keleivių ir (ar) mokinių vežimą;

26.8. kitoms biudžete numatytoms reikmėms.

27. Reikmėms, nurodytoms 26.1 ir 26.2 papunkčiuose, pervedami visi reikalingi asignavimai, o reikmės, nurodytos 26.3-26.8 papunkčiuose, finansuojamos proporcingai turimoms lėšoms.

28. Aprašo 27 punkto nuostatos savivaldybės biudžetinėms įstaigoms netaikomos finansuojant programas iš įstaigos pajamų, įmokėtų į savivaldybės biudžetą.

29. Numačius, kad nustatytas savivaldybės biudžeto pajamų planas iki metų pabaigos nebus įvykdytas, sprendimą dėl savivaldybės biudžete numatytų programų finansavimo tvarkos Mero teikimu priima Taryba.

30. Savivaldybės biudžeto gautas viršplanines pajamas (atmetus viršplanines pajamas, įstatymų nustatyta tvarka skirtas kitų savivaldybių negautoms pajamoms padengti) skirsto Taryba.

31. Savivaldybės administracijos direktorius, pagal Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo nuostatas, skirdamas biudžeto lėšų subjektui, kuris nėra pavaldi biudžetinė įstaiga arba nebiudžetinė įstaiga, pasirašo su juo biudžeto lėšų naudojimo sutartį (išskyrus šio Aprašo 32 punkte nurodytus atvejus), kurioje nurodoma:

31.1. subjektui skiriamų biudžeto lėšų suma ir asignavimų valdytojo programa, pagal kurią skiriamos lėšos;

31.2. biudžeto lėšų naudojimo tikslinė paskirtis;

31.3. veiklos, kuriai finansuoti skiriamos biudžeto lėšos, vertinimo kriterijai (ne mažiau kaip vienas);

31.4. planuojamas detalus biudžeto lėšų paskirstymas pagal išlaidų ekonominę paskirtį (klasifikaciją), išskyrus tuos atvejus, kai už vykdomus darbus arba teikiamas paslaugas atsiskaitoma pagal teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintus įkainius ar tarifus;

31.5. atsiskaitymas asignavimų valdytojui už veiklą, kuriai finansuoti skiriamos biudžeto lėšos, ir jos vertinimo kriterijų įvykdymą;

31.6. atsiskaitymas asignavimų valdytojui už biudžeto lėšų panaudojimą (nurodant išlaidų ekonominę paskirtį) ir asignavimų valdytojui pareikalavus buhalterinės apskaitos dokumentų, kuriais pagrindžiamas lėšų panaudojimas, sąrašo, kuriame pateikiami asignavimų valdytojo nustatyti duomenys, arba šių dokumentų kopijų pateikimas;

31.7. kad metams pasibaigus subjektų disponuojamose sąskaitose esančios biudžeto lėšos grąžinamos asignavimų valdytojui, skyrusiam biudžeto lėšas, ne vėliau kaip iki gruodžio 31 d.;

31.8. kitos nuostatos, padedančios asignavimų valdytojui užtikrinti programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.

32. Biudžeto lėšų naudojimo sutartis nepasirašoma, kai iš Savivaldybės administracijai patvirtintų asignavimų:

32.1. skiriamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezervo lėšos;

32.2. skiriamos Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos lėšos, jeigu teisės aktuose nustatyta kitokia šių lėšų skyrimo tvarka;

32.3. pervedamos valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos;

32.4. teisės aktų nustatyta tvarka iš valstybės biudžeto savivaldybės biudžetui skiriamos lėšos kompensuoti savivaldybės negautoms pajamoms už praėjusius biudžetinius metus arba savivaldybės turėtoms išlaidoms, atsiradusioms einamaisiais biudžetiniais metais:

32.5. skiriamos lėšos teisės aktuose nustatyta kitokia biudžeto lėšų skyrimo tvarka.

33. Finansų ir strateginio planavimo skyrius savivaldybės biudžetinių įstaigų surinktų pajamų programoms finansuoti asignavimus perveda vadovaudamasis Marijampolės savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamų kaupimo, įmokėjimo į savivaldybės biudžetą ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Tarybos sprendimu.

34. Biudžetiniams metams pasibaigus, savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų disponuojamose sąskaitose esančios nepanaudotos (gautos iš savivaldybės biudžeto) lėšos ir nesumokėtos į savivaldybės biudžetą įstaigos pajamų sumos, skirtos programoms finansuoti, pervedamos į savivaldybės iždo sąskaitą ne vėliau kaip iki sausio 5 d.

35. Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatytos savivaldybės biudžetui ir metų pabaigoje likusios nepanaudotos tikslinės paskirties lėšos, taip pat lėšos, kurios per metus buvo paskirtos savivaldybės biudžetui pagal atskirus įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus arba panaudotos ne pagal paskirtį, pervedamos iš savivaldybės iždo sąskaitos į atitinkamų valstybės institucijų ir įstaigų, skyrusių asignavimus, sąskaitas ne vėliau kaip iki sausio 7 d., jeigu Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas nenustato kitaip.

36. Marijampolės savivaldybės administracija paskolas bankams grąžina ir palūkanas už paskolas moka iš savivaldybės iždo sąskaitos pagal prie paskolos sutarčių pridedamus paskolų grąžinimo ir palūkanų mokėjimo grafikus.

37. Esant būtinybei biudžetiniais metais tikslinti (keisti) gautos paskolos lėšų naudojimo paskirtį – tai vykdo Meras.

38. Asignavimų valdytojai su įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis už atliktus darbus, suteiktas paslaugas ir patiektas prekes, numatytas sutartyse, atsiskaito iš asignavimų valdytojams patvirtintų asignavimų, įskaitant avanso mokėjimus, kurie turi būti ne didesni nei 30 procentų sutarties sumos. Apribojimai avanso dydžiui netaikomi pirkimams, esant objektyviai rinkoje susiklosčiusiai situacijai (kai labai ribotas prekes tiekiančių, paslaugas teikiančių ar darbus atliekančių įmonių, įstaigų ir organizacijų skaičius ir kt.). Sutartyje privalo būti numatytos priemonės, kurios užtikrintų sumokėto avanso susigrąžinimą, jei avanso gavėjas nevykdo sutartyje nustatytų įsipareigojimų.

 

IV SKYRIUS

BIUDŽETO VYKDYMO ATSKAITOMYBĖ, KONTROLĖ IR VIEŠINIMAS

 

39. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai ir kiti subjektai, gaunantys asignavimus iš savivaldybės biudžeto, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintomis Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklėmis bei patvirtintomis formomis, Administracijos direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka ir terminais (Dėl Marijampolės savivaldybės biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesnio lygio biudžeto vykdymo ataskaitų ir aiškinamojo rašto teikimo terminų) bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais panaudotų biudžeto asignavimų atskaitomybę, teikia Finansų ir strateginio planavimo skyriui žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius.

40. Jeigu Taryba priima sprendimą likviduoti ar reorganizuoti savivaldybės biudžetinę įstaigą ar kitą viešojo sektoriaus subjektą (toliau – įstaiga), tokia įstaiga parengia ir pateikia Finansų ir strateginio planavimo skyriui Biudžeto vykdymo ataskaitų ir Metinių finansinių ataskaitų rinkinius, vadovaudamasi 1-mojo viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standarto „Informacijos pateikimas finansinių ataskaitų rinkinyje“ ir Viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkinių konsolidavimo metodikos nuostatomis.  Ataskaitose informacija pateikiama pagal įstaigos paskutinės veiklos dienos duomenis.

41. Finansų ir strateginio planavimo skyrius:

41.1. vadovaudamasis savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis (į savivaldybės biudžetą gautų pajamų ataskaita, savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų ir kitų subjektų, gavusių asignavimus iš savivaldybės biudžeto, pateiktais žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais), rengia savivaldybės I ketvirčio, pusmečio, devynių mėnesių ir metinį aukštesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį ir teikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai pagal Finansų ministro patvirtintas formas, jų sudarymo tvarką ir terminus. Savivaldybės konsoliduotųjų biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį pasirašo Meras;

41.2. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus teikia Finansų ministerijai biudžeto vykdymo prognozes likusiems metų ketvirčiams, vadovaudamasis Savivaldybių biudžetų vykdymo prognozių teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu;

41.3. parengia ir vieną kartą per ketvirtį (paskutinį ketvirčio mėnesį) pateikia Tarybai informaciją apie savivaldybės biudžeto pajamų vykdymą.

42. Lietuvos Respublikos finansų ministerijai patvirtinus Finansų ir strateginio planavimo skyriaus pateikto savivaldybės metinio aukštesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio teisingumą, šis rinkinys pateikiamas Marijampolės savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai.

43. Metinį savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį tvirtina Taryba po Marijampolės savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos pateiktos išvados.

44. Taryba savivaldybės metinį aukštesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį tvirtina pagal rodiklius, nurodytus Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme.

45. Savivaldybės biudžetinės įstaigos gaunamos paramos apskaitą tvarko vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu, Tarybos sprendimu patvirtintomis Marijampolės savivaldybės biudžetinės įstaigos vardu gautos paramos priėmimo, apskaitos, skirstymo ir naudojimo taisyklėmis ir naudoja pagal atskirą biudžetinės įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą. Sąmata su paramos teikėju suderinama tuo atveju, kai sudaroma paramos teikimo sutartis, kurioje ši sąlyga numatyta. Paramos lėšos apskaitomos atskiroje banko sąskaitoje.

46. Savivaldybės biudžeto pajamas ir išlaidas apskaito bei programų finansavimo ir vykdymo kontrolę atlieka Finansų ir strateginio planavimo skyrius.

47. Marijampolės savivaldybės administracijos Centralizuoto vidaus audito tarnyba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu, kitais vidaus auditą reglamentuojančiais teisės aktais, atlieka savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų ir kitų subjektų, gaunančių asignavimus iš savivaldybės biudžeto, vidaus auditą. Audito metu vertina kaip savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai ir kiti subjektai, gaunantys asignavimus iš savivaldybės biudžeto, laikosi veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, vykdo veiklą ekonomiškumo, efektyvumo ir rezultatyvumo požiūriu, užtikrina teikiamos informacijos apie finansinę ir kitą veiklą patikimumą, aktualumą, išsamumą ir teisingumą, vertina gautų Europos Sąjungos ir (arba) tarptautinės finansinės paramos lėšų panaudojimo administravimą ir kt.

48. Marijampolės savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba atlieka:

48.1. savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programų sąmatų vykdymo ir lėšų apskaitos auditą;

48.2. savivaldybės biudžeto lėšų apskaitos, savivaldybės metinio aukštesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio auditą.

49. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai ir kiti subjektai, gaunantys asignavimus iš savivaldybės biudžeto, savo vadovaujamos įstaigos interneto svetainėje skelbia ne mažiau kaip 3 (trejų) paskutinių finansinių metų pasirašytas ir Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo nustatyta tvarka pateiktas metines ataskaitas, o jeigu interneto svetainės neturi, - Marijampolės savivaldybės interneto svetainėje.

50. Savivaldybės Meras informaciją skelbia:

50.1. apie patvirtintą savivaldybės biudžetą ir jo vykdymą Marijampolės savivaldybės interneto svetainėje ir vietinėje spaudoje;

50.2. savivaldybės metines biudžeto vykdymo ataskaitas kartu su Marijampolės savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos išvada Marijampolės savivaldybės interneto svetainėje ne vėliau kaip per 10 dienų nuo išvados pasirašymo.

51. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai ir kiti subjektai, gaunantys asignavimus iš savivaldybės biudžeto, pažeidę Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių biudžeto asignavimų paskirstymą, naudojimą, apskaitą, ataskaitų rinkinių sudarymą, pateikimą ir viešinimą, reikalavimus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

_______________________

part_36ff580a1fd240398bca25a66998deae_end