JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO, VYKDYMO ir atskaitomybės tvarkos aprašo PATVIRTINIMO

 

2023 m. gegužės 18 d. Nr. 1TS-85

Jonava

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo  15 straipsnio 4 dalimi, ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, Jonavos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a :

1. Patvirtinti Jonavos rajono savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Jonavos rajono savivaldybės tarybos 2022 m. balandžio 21 d. sprendimo Nr. 1 TS-49 „Dėl Jonavos rajono savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą.

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, Kaunas) arba Regionų apygardos administraciniam teismui bet kuriuose teismo rūmuose (Šiaulių rūmai, Dvaro g. 80, Šiauliai; Panevėžio rūmai, Respublikos g. 62, Panevėžys; Klaipėdos rūmai, Galinio Pylimo g. 9, Klaipėda; Kauno rūmai, A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Mindaugas Sinkevičius


 

PATVIRTINTA

Jonavos rajono savivaldybės tarybos

2023 m. gegužės 18 d.

sprendimu Nr. 1TS-85

 

JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO, VYKDYMO IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Jonavos rajono savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato savivaldybės biudžeto rengimo, tvirtinimo ir vykdymo procedūras, asignavimų valdytojų teises, pareigas ir atsakomybę.

2. Pagrindinės sąvokos:

2.1. Savivaldybės biudžetas - Savivaldybės tarybos tvirtinamas Savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų planas biudžetiniams metams.

2.2. Asignavimai – Savivaldybės biudžete patvirtinta išlaidoms ir ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui (toliau turtas) įsigyti skirta lėšų suma, kurią asignavimų valdytojas turi teisę biudžetiniais metais gauti iš savivaldybės biudžete sukauptų lėšų, pateikus paraišką Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriui (toliau – Finansų ir biudžeto skyrius) patvirtintoms programoms finansuoti.

2.3. Biudžetiniai metai – 12 mėnesių biudžeto laikotarpis, prasidedantis sausio 1 dieną ir pasibaigiantis gruodžio 31 dieną.

2.4. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai – Savivaldybės biudžetinių įstaigų ar Savivaldybės administracijos ir (ar) jos padalinių, nurodytų Savivaldybės tarybos patvirtintame savivaldybės biudžete, vadovai (savivaldybės administracijoje – administracijos direktorius, savivaldybės administracijos padaliniuose - seniūnijose – seniūnai).

2.5. Biudžetinių įstaigų pajamos – biudžetinių įstaigų gautos pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą, teikiamas paslaugas (išskyrus paslaugas, už kurias mokama valstybės rinkliava ir žyminis mokestis), kitos gautos pajamos, kurių panaudojimo tikslinė paskirtis nustatyta Europos Sąjungos teisės aktuose, įstatymuose arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimuose, kurios įmokamos į savivaldybių biudžetus ir naudojamos vadovaujantis įstatymais arba Vyriausybės nutarimais, savivaldybės tarybos sprendimais šių įstaigų vykdomoms programoms finansuoti.

2.6. Programa – strateginio ir (arba) metinio veiklos plano dalis, skirta nustatytiems pažangos ir (arba) asignavimų valdytojo tęstinės veiklos uždaviniams įgyvendinti.

2.7. Programos sąmata – dokumentas, kuriame pagal ekonominę ir funkcinę klasifikaciją yra nurodomos asignavimų sumos programai vykdyti.

2.8. Finansavimas – lėšų pervedimas į asignavimų valdytojų vadovaujamų biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų sąskaitas jų programoms vykdyti arba tiesioginis biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų programų išlaidų ir įsigyjamo turto apmokėjimas iš savivaldybės iždo sąskaitos.

3. Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos, neišvardytos 2 punkte, atitinka sąvokas, vartojamas Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme ir Lietuvos Respublikos oficialiosios statistikos įstatyme.

 

II. BIUDŽETO PROJEKTO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS

 

4. Rajono savivaldybės biudžeto projektas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais atitinkamų metų savivaldybių biudžetų   finansiniais rodikliais, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis,   oficialiosios statistikos portale skelbiamais duomenimis, Savivaldybės tarybos patvirtintais  planavimo dokumentais, savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programomis ir jų sąmatų projektais.  

5. Rajono savivaldybės biudžeto projekto rengimą organizuoja Savivaldybės meras:

5.1. kasmet savivaldybės administracijos atsakingi skyriai teisės aktų nustatyta tvarka pateikia šakinėms ministerijoms ir kitoms žinyboms lėšų poreikį valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti kitiems biudžetiniams metams.

5.2. nurodo rajono savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojams (toliau – asignavimų valdytojai) bei administracijos padaliniams dėl projektinių išlaidų sąmatų ir paskaičiavimų formų ir nustato jų pateikimo terminą;

5.3. sudaro biudžeto projekto rengimo darbo grupę (toliau vadinama – darbo grupė), į kurios sudėtį įtraukiami rajono savivaldybės administracijos darbuotojai.  

6. Savivaldybės biudžeto pajamos planuojamos remiantis Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, valstybines (valstybės perduotas savivaldybėms) funkcijas kuruojančių ministerijų ar kitų institucijų valstybės biudžeto dotacijų, valstybės biudžeto dotacijų mokymo reikmėms finansuoti bei kitoms reikmėms ir Valstybės investicijų programoje numatytų investicijų projektams finansuoti paskirstymu savivaldybėms, savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų prognozuojamomis gauti pajamomis už teikiamas paslaugas ir iš Europos Sąjungos finansinės paramos, bendrojo finansavimo bei kitos gaunamos tarptautinės  finansinės paramos lėšų, kitų biudžeto pajamų prognozėmis.

7. Savivaldybės skolinimosi  investicijų projektams finansuoti ir paskoloms grąžinti apimtys negali viršyti Lietuvos Respublikos Seimo nustatytų skolinimosi limitų.

8. Savivaldybės biudžeto asignavimai yra naudojami Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymui ir kitiems įstatymams įgyvendinti, vykdant savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų patvirtintas programas.

9. Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšos sudaromos iš savivaldybės biudžeto lėšų likučio, o kai jo nepakanka – iš biudžeto pajamų. Praėjusių metų biudžeto lėšų likučiai naudojami biudžetinių įstaigų įmokėtų į savivaldybės biudžetą pajamų nepanaudotų lėšų likučiams grąžinti, Aplinkos apsaugos rėmimo specialiajai programai, savivaldybės būsto plėtrai, infrastruktūros plėtrai, Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo bei kitos gaunamos finansinės paramos lėšomis finansuojamiems projektams finansuoti, biudžeto lėšų stygiui dengti ir kitoms savivaldybės reikmėms.

10. Asignavimų valdytojai nustato savo įstaigų programų įgyvendinimo lėšų poreikį ir sudaro programų sąmatų projektus, organizuoja jiems pavaldžių įstaigų ir kitų subjektų programų sąmatų sudarymą. Programų sąmatų projektai sudaromi pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu patvirtintas formas ir Savivaldybės mero nustatytais terminais pateikiami Finansų ir biudžeto skyriui. Kartu su programų sąmatų projektais pateikiami įstaigų etatai, kita įstaigų charakteristika, turinti įtakos asignavimų planavimui. Asignavimų valdytojai, gaunantys pajamų už teikiamas paslaugas ir trumpalaikio ar ilgalaikio materialiojo turto nuomą,  biudžeto programų sąmatų projektus Finansų ir biudžeto skyriui pateikia pagal kiekvieną programos finansavimo šaltinį.

11. Asignavimų valdytojai yra tiesiogiai atsakingi už teisingą lėšų poreikio paskaičiavimą, programų ir jų sąmatų sudarymą.

12. Finansų ir biudžeto skyrius patikrina išlaidų sąmatų projektuose pateiktų paskaičiavimų tikslumą, įvertina ar laikytasi taupumo režimo pagal kelių metų statistinius duomenis, nustatyta tvarka paskirsto asignavimų valdytojams valstybės biudžeto dotacijas mokymo reikmėms finansuoti, valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti ir kitoms reikmėms, parengia pirminį biudžeto asignavimų paskirstymo projektą, atsižvelgiant į savivaldybės biudžeto bendras finansines galimybes, ir pateikia svarstyti darbo grupei.

13. Darbo grupėje aprobuotas biudžeto projektas teikiamas svarstyti ir tvirtinti Savivaldybės tarybos komitetams ir Savivaldybės tarybai jos reglamento nustatyta tvarka.

14. Tvirtinant savivaldybės biudžetą, sprendime nurodoma:

14.1. bendra pajamų suma ir jų paskirstymas pagal pajamų rūšis;

14.2. bendra asignavimų suma ir jų paskirstymas asignavimų valdytojams programoms vykdyti. Asignavimai skiriami išlaidoms, iš jų - darbo užmokesčiui.

14.3. tais biudžetiniais metais planuojama metinė įsiskolinimų (mokėtinų sumų, išskyrus sumas paskoloms grąžinti) pokyčio suma.

15. Savivaldybės taryba biudžetą patvirtina per du mėnesius nuo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo įsigaliojimo datos.

 

III. BIUDŽETO IŠLAIDŲ SĄMATŲ SUDARYMAS IR TVIRTINIMAS

 

16. Savivaldybės tarybai patvirtinus biudžetą, asignavimų valdytojai ne vėliau kaip per 15 darbo dienų patvirtina vykdomų programų išlaidų sąmatas pagal finansavimo šaltinius, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus, neviršijant šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų sumų, iš jų – darbo užmokesčiui, ir pateikia Finansų ir biudžeto skyriui.

Sudarydami išlaidų sąmatas asignavimų valdytojai turi užtikrinti, kad praėjusių metų įsiskolinimai pagal jų įsipareigojimus būtų numatyti padengti  einamaisiais metais, laiku būtų mokamas darbo užmokestis ir mokesčiai, atsiskaitoma už paslaugas pagal sutartinius įsipareigojimus. Asignavimų paskirstymas pagal ketvirčius turi būti planuojamas atsižvelgiant į realius planuojamus mokėjimus dėl prisiimtų ar numatomų prisiimti įsipareigojimų kiekvieną ketvirtį.

17. Lėšos programų sąmatose subjektui, kuris priklauso tai pačiai viešojo sektoriaus subjektų grupei, planuojamos detalizuojant pagal ekonominę klasifikaciją, ir kitam subjektui, kuris priklauso kitai viešojo sektoriaus subjektų grupei arba nepriskiriamas viešojo sektoriaus subjektams, - nedetalizuojant pagal ekonominę klasifikaciją.

18. Centralizuotos apskaitos įstaiga, kuriai pavesta centralizuotai tvarkyti asignavimų valdytojų apskaitą ir įgaliotai rengti ir teikti apraše nurodytus dokumentus ir atlikti apraše nustatytas procedūras kitų įstaigų vardu kaip nustatyta  Centralizuoto viešojo sektoriaus subjektų buhalterinės apskaitos organizavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 488 „Dėl Centralizuoto viešojo sektoriaus subjektų buhalterinės apskaitos organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ bei buhalterinės apskaitos organizavimo sutartyje (toliau - Apskaitos įstaiga) ar asignavimų valdytojas suveda išlaidų sąmatų duomenis į savivaldybės apskaitos sistemą.

19. Finansų ir biudžeto skyrius, vadovaudamasis patvirtintu biudžetu, pajamų paskirstymu ketvirčiais pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos ir kitų institucijų prognozes  bei  asignavimų valdytojų patvirtintomis programų sąmatomis:

19.1. sudaro metų ketvirčiais paskirstytą rajono savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą (išlaidų sąrašą) pagal asignavimų valdytojus, programas, išlaidų funkcinę ir ekonominę klasifikaciją. Rajono savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą tvirtina rajono savivaldybės meras;

19.2. pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai patvirtintą rajono savivaldybės biudžetą per 30 darbo dienų pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro nustatytas formas.

 

IV. BIUDŽETO VYKDYMAS IR ATSKAITOMYBĖ

 

20. Rajono savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja rajono savivaldybės meras.

21. Finansų ir biudžeto skyrius per 2 darbo dienas mėnesiui pasibaigus parengia ir, savivaldybės merui patvirtinus, pateikia duomenis Valstybinei mokesčių inspekcijai apie tiesiogiai į  savivaldybės iždo sąskaitą pervestas lėšas: nuomos mokesčio už valstybinę žemę, turto ir kitų pajamų, biudžetinių įstaigų pajamų už teikiamas paslaugas, vietines rinkliavas.  Valstybinė mokesčių inspekcija per 5 darbo dienas, mėnesiui pasibaigus, privalo pateikti rajono savivaldybės merui pajamų vykdymo ataskaitų rinkinį pagal pajamų rūšis.

22. Rajono savivaldybės biudžetui priskirtus mokesčius, kitas įmokas ir rinkliavas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į savivaldybės iždo sąskaitą jos nustatyta tvarka.

23. Nuomos mokestis už valstybinę žemę ir valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius iš surenkamosios sąskaitos į Savivaldybės iždo sąskaitą pervedamas 2 kartus per mėnesį - 15 dieną ir paskutinę mėnesio darbo dieną arba kiekvienos savaitės paskutinę dieną, jeigu sukaupta suma viršija tris tūkstančius eurų. Kai šios dienos sutampa su poilsio ar švenčių dienomis, mokėjimo terminas perkeliamas į artimiausią to laikotarpio darbo dieną.

24. Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos pajamas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į savivaldybės iždo atskirą sąskaitą.

25. Biudžetinių įstaigų pajamos įmokamos į savivaldybės iždo sąskaitas. Įmokų į savivaldybės biudžetą sumos planuojamos kiekvienam asignavimų valdytojui jų pačių teikimu atitinkamų metų rajono savivaldybės biudžete. Įstaigų teikiamų paslaugų kainas (tarifus) nustato rajono savivaldybės taryba, jeigu teisės aktai nenumato kitaip.

26. Biudžetinės įstaigos gautas pajamas kaupia atskirose sąskaitose ir į savivaldybės iždo sąskaitas  perveda, nurodant atitinkamą pajamų rūšį, paskutinę mėnesio darbo dieną arba dažniau, kai yra poreikis teikti mokėjimo paraišką programos, kuri finansuojama iš biudžetinių įstaigų pajamų, išlaidoms apmokėti.

27. Asignavimų valdytojų programos finansuojamos iš savivaldybės biudžeto, vadovaujantis patvirtintu metams ir paskirstytu ketvirčiais pajamų ir finansavimo planu (išlaidų sąrašu) bei Finansų ir biudžeto skyriui Apskaitos įstaigos ar Asignavimų valdytojo pateikta mokėjimų paraiška savivaldybės apskaitos sistemoje.

28. Apskaitos įstaiga ar Asignavimų valdytojas biudžeto lėšų paraiškas rengia ir Finansų ir biudžeto skyrius lėšas iš rajono savivaldybės biudžeto sąskaitos perveda tik tada, kai jų reikia konkrečioms išlaidoms apmokėti, neviršijant patvirtintų asignavimų valdytojų programų sąmatų.

29. Mokėjimo paraiškose asignavimai detalizuojami pagal finansavimo šaltinius, programas, funkcinę ir ekonominę klasifikaciją bei sąmatas.

30. Finansų ir biudžeto skyrius per biudžetinius metus gali finansuoti programas  panaudojant laikinai laisvas savivaldybės ar valstybės biudžeto lėšas, jeigu valstybės institucijų ir įstaigų, skyrusių asignavimus, nenustatyta kitaip.

31. Savivaldybės biudžeto lėšų pervedimo į asignavimų valdytojų sąskaitas banke mokėjimų  nurodymus pasirašo Finansų ir biudžeto skyriaus vedėjas ir šio skyriaus specialistai, atsakingi už apskaitos tvarkymą (jų atostogų, ligos, komandiruočių atvejais – pavaduojantys asmenys).

32. Biudžetinių metų pradžioje, iki bus patvirtintos programų sąmatos, asignavimų valdytojo finansavimas kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų, išskyrus atvejus, kai asignavimų valdytojas ar Apskaitos įstaiga Finansų ir biudžeto skyriui pagrindžia didesnį lėšų poreikį, ir naudojamos tik tęstinei veiklai finansuoti (išskyrus programų asignavimų dalį, kurią sudaro Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo bei kitos gaunamos finansinės paramos lėšos) bei įsiskolinimams dengti.

33. Programų išlaidoms padengti pirmiausia naudojami asignavimai, gauti iš einamaisiais biudžetiniais metais į savivaldybės iždą įmokėtų biudžetinių įstaigų pajamų, įskaitant ankstesniais metais nepanaudotus šių lėšų likučius. Į kitus biudžetinius metus perkeliama ir naudojama programoms finansuoti einamaisiais metais nepanaudota įmokėtų biudžetinių įstaigų pajamų dalis, kuri yra ne didesnė negu 10 proc. įmokėtos metinės sumos. Šio punkto nuostatos netaikomos biudžetinių įstaigų pajamoms, gautoms konkrečiam tikslui ir kurių negalima naudoti kitoms reikmėms (kolumbariumų ir socialinių būstų nuomos pajamos, infrastruktūros plėtros įmokos, kitos tikslinės lėšos).

34. Gautos iš patalpų nuomininkų įmokos už komunalines paslaugas (šildymą, elektros energiją, vandenį ir pan.) už šiems asmenims trečiųjų asmenų suteiktas paslaugas, naudojamos minėtų suteiktų paslaugų apmokėjimui.

35. Asignavimų valdytojams pervedamos biudžeto asignavimų sumos programoms finansuoti mažinamos faktiškai negautomis (palyginti su planu) pajamomis į biudžetą iš įmokų už jų teikiamas paslaugas.

36. Finansų ir biudžeto skyrius paskolas bankams grąžina, palūkanas ir paskolų aptarnavimo išlaidas moka pagal paskolų sutartyse nustatytas sąlygas ir programos sąmatoje numatytus asignavimus.

37.Savivaldybės vykdomų projektų išlaidas apmokėjus iš savivaldybės biudžeto, tais pačiais biudžetiniais metais gautomis Europos Sąjungos lėšomis atkuriamos savivaldybės biudžeto padarytos išlaidos.

38. Asignavimų valdytojų patvirtintos programos, vykdomos nepavaldžios biudžetinės įstaigos ir (arba) kito subjekto, kuris priklauso kitai viešojo sektoriaus subjektų grupei nei šis asignavimų valdytojas arba nepriskiriamas viešojo sektoriaus subjektams, finansuojamos pagal tarpusavio pasirašytas biudžeto lėšų naudojimo sutartis. Biudžeto lėšų naudojimo sutartyje turi būti nurodyta:

38.1. subjektui skiriamų biudžeto lėšų suma ir asignavimų valdytojo programa, pagal kurią skiriamos lėšos;

38.2. biudžeto lėšų naudojimo tikslinė paskirtis;

38.3. veiklos, kuriai finansuoti skiriamos biudžeto lėšos, vertinimo kriterijai (ne mažiau kaip vienas);

38.4. planuojamas detalus biudžeto lėšų paskirstymas pagal išlaidų ekonominę paskirtį (klasifikaciją), išskyrus tuos atvejus, kai už vykdomus darbus arba teikiamas paslaugas atsiskaitoma pagal teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintus įkainius arba tarifus;

38.5.  atsiskaitymas asignavimų valdytojui už veiklą, kuriai finansuoti skiriamos biudžeto lėšos, ir už jos vertinimo kriterijų įvykdymą;

38.6. atsiskaitymas asignavimų valdytojui už biudžeto lėšų panaudojimą (nurodant išlaidų ekonominę paskirtį) ir asignavimų valdytojui pareikalavus buhalterinės apskaitos dokumentų, kuriais pagrindžiamas lėšų panaudojimas, sąrašo, kuriame pateikiami asignavimų valdytojo nustatyti duomenys, arba šių dokumentų kopijų pateikimas;

38.7. kad metams pasibaigus subjektų disponuojamose sąskaitose esančios biudžeto lėšos grąžinamos asignavimų valdytojui, skyrusiam biudžeto lėšas;

38.8. prireikus, - kitos nuostatos, padedančios asignavimų valdytojui užtikrinti programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą. 

39. Nevykdant pajamų surinkimo plano ir trūkstant apyvartos lėšų laikinam pajamų trūkumui padengti, sprendimą dėl biudžete numatytų išlaidų finansavimo priima Savivaldybės taryba (trumpalaikės paskolos ėmimas, biudžeto asignavimų mažinimas).

40. Asignavimų valdytojai gautas lėšas naudoja savo funkcijoms bei programoms vykdyti, užtikrina programų vykdymo ir paskirtų  asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.

41. Asignavimų valdytojai turi teisę:

41.1. keisti programoms patvirtintų asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, neviršijant patvirtintų tam tikrai programai bendrųjų asignavimų sumų, iš jų – darbo užmokesčiui,  pateikiant pažymą – pranešimą apie pakeitimus Finansų ir biudžeto skyriui, o Apskaitos įstaigai ar asignavimų valdytojui - suvedant pakeitimus savivaldybės apskaitos sistemoje. Asignavimai darbo užmokesčiui yra maksimalūs ir gali būti naudojami tik su darbo užmokesčiu susijusioms išlaidoms ir darbdavių išmokoms, kurios pervedamos ne per socialinio draudimo sistemą, finansuoti. Nepanaudota asignavimų tęstinei veiklai, išskyrus asignavimus darbo užmokesčiui, suma, jeigu nėra įsiskolinimų, gali būti naudojama investicijų projektams, kurie finansuojami iš tęstinės veiklos lėšų, o kai investicijų projektų nėra, - pažangos priemonėms, jeigu investicijų projektams ar pažangos priemonėms numatyta skirti lėšų atitinkamų metų savivaldybės biudžete, papildomai finansuoti, išskyrus kituose įstatymuose, reglamentuojančiuose savivaldybių biudžetų lėšų naudojimą, nustatytus atvejus;

41.2. biudžetiniais metais vieną kartą per ketvirtį keisti bendros asignavimų sumos ketvirtinį paskirstymą programai vykdyti, suderinus su Finansų ir biudžeto skyriumi ir pateikus pažymą – pranešimą dėl biudžeto asignavimų tikslinimo, o Apskaitos įstaigai ar Asignavimų valdytojui per 3 darbo dienas patikslinant programų išlaidų sąmatas savivaldybės apskaitos sistemoje;

41.3. įsiskolinimams padengti laikinai (iki sąmatų patikslinimo) panaudoti lėšas iš bendros patvirtintų asignavimų išlaidoms ekonomijos, nekeisdami patvirtintų sąmatų.

42. Jeigu asignavimų valdytojas gauna mažiau lėšų, negu numatyta išlaidų sąmatoje ir šių lėšų nepakanka atsiradusiems piniginiams įsipareigojimams vienu metu vykdyti, mokėjimai vykdomi vadovaujantis rajono savivaldybės tarybos patvirtintu Programų finansavimo tvarkos aprašu rajono savivaldybės biudžeto pajamų plano nevykdymo atveju.

43. Asignavimų valdytojai savo vardu negali skolintis lėšų ir prisiimti jokių skolinių įsipareigojimų.

44. Asignavimų valdytojai nuolat analizuoja savo ir pavaldžių įstaigų sąmatų įvykdymo ataskaitas, nustato netekusių tikslinės paskirties asignavimų sumas ir apie tai informuoja rajono savivaldybės administraciją:

44.1. neįvykdžius tam tikrų programų;

44.2. neįvykdžius planuotų įstaigų etatų ir kontingento  rodiklių;.

44.3. savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybai nustačius padarytus pažeidimus arba neefektyviai panaudojus biudžeto asignavimus.

45. Biudžetiniams metams pasibaigus, gautas, bet nepanaudotas pagal tikslinę paskirtį lėšas, asignavimų valdytojai grąžina į rajono savivaldybės iždo sąskaitą ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5 dienos, o  Finansų ir biudžeto skyrius likusias nepanaudotas tikslinės paskirties lėšas, skirtas savivaldybei priimant atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą ar atskirais įstatymais ir Vyriausybės nutarimus, iki sausio 10 dienos  perveda iš savivaldybės iždo sąskaitos į atitinkamų valstybės institucijų ir įstaigų, skyrusių asignavimus sąskaitas, jeigu atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu nenustatyta kitaip. Ši nuostata netaikoma Europos Sąjungos finansinės paramos, bendrojo finansavimo bei kitos gaunamos tarptautinės  finansinės paramos lėšų likučiams.

46. Savivaldybės tarybai ar įstatymų nustatyta tvarka jos įgaliotai institucijai teikiamas biudžetinių metų biudžeto patikslinimo projektas šiais atvejais:

46.1. gavus papildomas tikslinės paskirties dotacijas, Europos Sąjungos, bendrojo finansavimo ir kitos tarptautinės paramos lėšas;

46.2. prognozuojant apie biudžeto viršplanines pajamas, gali būti didinamas pajamų planas ir skirstomi papildomi asignavimai (ne anksčiau kaip po devynių mėnesių biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio sudarymo);

46.3. gavus asignavimų valdytojų prašymus dėl pajamų plano tikslinimo, asignavimų perskirstymo pagal programas;

46.4. gavus informaciją apie netekusius tikslinės paskirties asignavimus;

46.5. perskirstant valstybės biudžeto dotaciją valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti ir mokymo reikmėms, kitoms reikmėms  finansuoti atitinkamų metų Lietuvos Respublikos Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

46.6. paskirstant  praėjusiais metais nepanaudotą biudžetinių lėšų likutį.

47. Vadovaudamasis tarybos sprendimu dėl biudžeto patikslinimo Finansų ir biudžeto skyrius asignavimų valdytojams per 5 darbo dienas pateikia pažymas-pranešimus apie asignavimų pakeitimus. Pažymos-pranešimo formą tvirtina savivaldybės meras. Pažymą-pranešimą pasirašo Finansų ir biudžeto skyriaus vedėjas ir jį rengęs specialistas. Apskaitos įstaiga ar Asignavimų valdytojas per 3 darbo dienas atitinkamai patikslina programų išlaidų sąmatas savivaldybės apskaitos sistemoje.

48. Rajono savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų I ketvirčio, pusmečio, devynių mėnesių  ir metinių finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai pateikiami Finansų ir biudžeto skyriui savivaldybės mero nustatyta tvarka ir terminais.

49. Savivaldybės biudžeto įvykdymo I ketvirčio, pusmečio, devynių mėnesių ir metinių   ataskaitų rinkinius rengia Finansų ir biudžeto skyrius remiantis savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis – į savivaldybių biudžetus gautų pajamų bei asignavimų valdytojų pateiktais žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais.

50. Asignavimų valdytojo ar Apskaitos įstaigos atsakomybė už  buhalterinės apskaitos organizavimą, asignavimų naudojimo teisingumą ir mokėjimo paraiškų duomenų teisingumą, finansinės atskaitomybės rengimą bei pateikimą pagal įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus apibrėžta šiame apraše ir buhalterinės apskaitos organizavimo sutartyje.

51. Rajono savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys nustatytais terminais bei forma pateikiamas Lietuvos Respublikos finansų ministerijai.

52. Savivaldybės biudžeto įvykdymo metinis ataskaitų rinkinys, gavus savivaldybės kontrolieriaus  vertinimą,  teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.

53. Administracijos padaliniai atsiskaito atitinkamoms valstybines (valstybės perduotas savivaldybėms) funkcijas kuruojančioms valstybės institucijoms ir įstaigoms už šių funkcijų atlikimą šių institucijų nustatyta tvarka, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijai – už mokymo reikmėms skirtų lėšų panaudojimą šios ministerijos nustatyta tvarka, kitoms institucijoms – už kitoms reikmėms skirtų lėšų panaudojimą jų nustatyta tvarka.

54. Finansų ir biudžeto skyrius interneto svetainėje kas ketvirtį skelbia praėjusio laikotarpio (didėjančia tvarka) savivaldybės biudžeto įvykdymo ataskaitų rinkinį, o kas mėnesį (ne vėliau kaip iki kito mėnesio 15 dienos) pagal kiekvieno mėnesio paskutinės dienos duomenis pateikia planinius ir faktinius duomenis pagal biudžeto pajamų rūšis.

55. Biudžeto vykdymą ir atskaitomybę kontroliuoja Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

 

V. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ GAUNAMA FINANSINĖ PARAMA (PINIGINĖS LĖŠOS)

 

56. Biudžetinės įstaigos gautą finansinę paramą (pinigines lėšas) gali naudoti biudžetinių įstaigų uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

57. Gautos paramos apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu ir naudojama pagal atskirą biudžetinės įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą. Sąmata turi būti suderinta su paramos tiekėju tuo atveju, kada sudaroma paramos teikimo sutartis, kurioje ši sąlyga numatyta.

 

VI. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ DEPOZITAI IR KITOS LĖŠOS

 

58. Biudžetinių  įstaigų depozitai - laikinai šių   įstaigų saugomos  ir  tam tikrų aplinkybių arba  susitarimų   sąlygojamos lėšos.  Depozitinės lėšos laikomos atskiroje banko sąskaitoje  ir susidarius  atitinkamoms  aplinkybėms grąžinamos  asmenims   arba organizacijoms  (toliau  vadinama - depozitoriai), kuriems jos priklauso.

59.  Biudžetinės įstaigos depozitus saugo ribotą laiką:

59.1. lėšas, kurios turi būti grąžintos fiziniams  asmenims, -  3  metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose nustatyto termino;

59.2. lėšas, kurios turi būti grąžintos biudžetinėms įstaigoms, - iki metų pabaigos;

59.3. lėšas, kurios turi būti grąžintos kitiems juridiniams asmenims, - metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose nustatyto termino.

60. Depozitoriams  nustatytu laiku neatsiėmus  savo   lėšų, biudžetinės įstaigos perveda jas į savivaldybės iždo sąskaitą.

61. Kitoms biudžetinių įstaigų lėšoms priskiriamos:

61.1. įplaukos, gautos draudiminiam įvykiui atsitikus;

61.2. kompensacijos, gautos iš šalies ir užsienio renginių organizatorių ankstesniais biudžetiniais metais padarytoms dalyvavimo šiuose renginiuose išlaidoms padengti;

61.3. tarptautinių ir užsienio organizacijų lėšos, skirtos ankstesniais biudžetiniais metais patirtoms dalyvavimo jų organizuojamose programose, projektuose ir tyrimuose išlaidoms kompensuoti;

61.4. biudžetinių įstaigų skelbiamų konkursų dalyvių mokesčiai;

61.5. netesybos;

61.6. lėšos, teisės aktų nustatyta tvarka gautos konkrečių gavėjų – fizinių asmenų išlaikymui (globos (rūpybos) išmokos, nustatytos Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatyme);

61.7. lėšos, gautos iš kitos biudžetinės įstaigos už teikiamas paslaugas;

61.8. kitos įplaukos, gautos iš juridinių ir fizinių asmenų tam tikroms nenumatytoms biudžetinių įstaigų programų sąmatose išlaidoms dengti ir kurios nėra gautos kaip asignavimai.

Kitos biudžetinių įstaigų lėšos naudojamos pagal atskirą įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą savivaldybės funkcijoms atlikti.

62. Savivaldybės  biudžeto   asignavimų   valdytojo   ankstesniais biudžetiniais  metais išleistiems savivaldybės biudžeto asignavimams (išskyrus programų dalį,  kuri finansuojama  iš  pajamų už teikiamas paslaugas)  kompensuoti  gautos  lėšos (neįskaitant lėšų, nurodytų šio Aprašo 30 ir 57 punktuose), kurios nesuplanuotos einamųjų biudžetinių metų savivaldybės biudžete, pervedamos į savivaldybės iždo sąskaitą.

 

______________________________

part_96d439991f274539b61b837f5c5ba890_end