ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖl ASMENINĖS HIGIENOS IR PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ ORGANiZAVIMO ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. balandžio 29 d. Nr. 1-TS-107
Anykščiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 38 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. lapkričio 30 d. įsakymo Nr. A1-1174 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymo Nr. A1-93 „Dėl socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ pakeitimo“, 2 punktu, Mokėjimo už socialines paslaugas Anykščių rajono savivaldybėje tvarkos aprašo, patvirtinto Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2020 m. gruodžio 29 d. sprendimu Nr. 1-TS-371 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas Anykščių rajono savivaldybėje tvarko aprašo patvirtinimo“ 10 punktu, Anykščių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimo Anykščių rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2008 m. gegužės 29 d. sprendimą Nr. TS-178 „Dėl Anykščių rajono savivaldybės asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo, teikimo ir mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
PATVIRTINTA
Anykščių rajono savivaldybės tarybos
2021 m. balandžio 29 d. sprendimu Nr. 1-TS-107
ASMENINĖS HIGIENOS IR PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimo Anykščių rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų, finansuojamų iš savivaldybės biudžeto, asmenis (šeimas), kurioms gali būti teikiamos paslaugos, paslaugos teikėjus bei paslaugų skyrimo, teikimo, organizavimo, mokėjimo ir nutraukimo tvarką.
2. Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimo tikslas – sudaryti sąlygas socialiai pažeidžiamiems asmenims (šeimoms) naudotis pirties (dušo) bei skalbimo paslaugomis ir ugdyti gebėjimus savarankiškai rūpintis asmeniniu (šeimos) gyvenimu.
3. Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimo paskirtis – užtikrinti minimalų asmeninės higienos ir priežiūros poreikių patenkinimą Anykščių rajono gyventojams, kurie dėl nepakankamų pajamų ar skurdo negali (neturi galimybės) pasirūpinti savo higiena ir priežiūra.
4. Teisę gauti asmeninės higienos ir priežiūros paslaugas turi Lietuvos Respublikos piliečiai, deklaravę gyvenamąją vietą ar faktiškai gyvenantys Anykščių rajone arba įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Anykščių rajono savivaldybėje, bei užsieniečiai, tarp jų ir asmenys be pilietybės, turintys leidimą nuolat ar laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje.
5. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, paslauga gali būti suteikta ir kitos savivaldybės gyventojui.
6. Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugas sudaro:
7. Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų teikimą teisės aktų nustatyta tvarka ir šiuo Aprašu organizuoja Anykščių rajono socialinių paslaugų centras (toliau – Socialinių paslaugų centras).
II SKYRIUS
ASMENYS (ŠEIMOS), KURIEMS GALI BŪTI TEIKIAMOS ASMENINĖS HIGIENOS IR PRIEŽIŪROS ORGNANIZAVIMO PASLAUGOS
9. Asmenys (šeimos), kuriems vadovaujantis šiuo Aprašu, gali būti skiriamos bei teikiamos asmeninės higienos ir priežiūros paslaugos:
10. Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugos gali būti organizuojamos ir teikiamos tik tiems 9.4, 9.5 ir 9.6 papunkčiuose išvardintiems asmenims, kurie negali pasirūpinti asmenine higiena dėl sąlygų namuose nebuvimo (gyvenantys būstuose be patogumų) arba dėl to, kad neturi nuolatinės gyvenamosios vietos.
11. Vaikams su negalia, suaugusiems asmenims su negalia, kuriems nustatytas mažesnis nei 55 procentų darbingumo lygis, ir senyvo amžiaus asmenims, kuriems nustatytas vidutinių ar didelių specialiųjų poreikių lygis, asmens higienos ir priežiūros paslaugos teikiamos nepriklausomai nuo buities ir gyvenimo sąlygų.
III SKYRIUS
KREIPIMASIS DĖL ASMENINĖS HIGIENOS IR PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO
13. Asmuo ((vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas), bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys dėl asmens turinčio teisę gauti asmeninės higienos ir priežiūros paslaugas, kreipiasi į Socialinių paslaugų centrą, pateikdami atsakingam darbuotojui asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę, leidimą laikinai gyventi Lietuvoje (įsitikinus asmens tapatybe, dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma) ir užpildydami prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms gauti – SP-8 formą (toliau – Prašymas-paraiška), patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“. Prie Prašymo-paraiškos asmuo pagal aplinkybes pažymą apie gaunamas asmens (šeimos) pajamas (nurodytas Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje) už tris praėjusius mėnesius iki kreipimosi mėnesio, arba kreipimosi mėnesio pajamas, jei kreipimosi mėnesį, palyginti su trimis praėjusiais mėnesiais, asmens (šeimos) pajamos pasikeitė.
14. Asmeniui nereikia pateikti duomenų, jei jie gaunami iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų;
15. Socialinių paslaugų centro atsakingas darbuotojas gali pareikalauti kitų papildomų dokumentų, jei nėra galimybės gauti informacijos iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų;
16. Jeigu Prašymą-paraišką pateikia bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, Prašyme-paraiškoje pateikiamas paaiškinimas, kodėl asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas (nurodomas vardas ir pavardė) negali pats kreiptis dėl asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo;
17. Jei Prašymas-paraiška pateikiamas Socialinių paslaugų centro atsakingo asmens elektroniniame įrenginyje, Prašymo-paraiškos pateikimas tvirtinamas skaitmeniniu pareiškėjo, jo globėjo, rūpintojo ar kito įgalioto asmens parašu.
18. Dokumentai, išvardinti šio aprašo 13 punkte, pateikiami vieną kartą per kalendorinius metus. Pasikeitus asmens (šeimos), gaunančio (-ios) socialines paslaugas, pajamoms per 1 mėnesį nuo pajamų pasikeitimo dienos, asmuo (šeima) gaunanti socialines paslaugas, privalo apie tai pranešti Socialinių paslaugų centrui. Gavęs šią informaciją, Socialinių paslaugų centras įvertina asmens (šeimos) finansines galimybes iš naujo.
19. Asmuo ((vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas), pateikęs Prašymą-paraišką, trūkstamus dokumentus Socialinių paslaugų centrui pateikia ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo Prašymo-paraiškos pateikimo dienos. Jeigu per nurodytą terminą asmuo nepateikia trūkstamų dokumentų, Socialinių paslaugų centro atsakingas darbuotojas asmenį ((vieną iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėją, rūpintoją), pateikusį Prašymą-paraišką, informuoja raštu dėl laiku nepateiktų dokumentų ir (ar) priežasčių, dėl kurių Prašymas-paraiška atmestas, ir Prašymą-paraišką Socialinių paslaugų centro atsakingas darbuotojas registruoja į negaliojančių Prašymų-paraiškų registrą.
20. Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugos gali būti skiriamos tik patikrinus buities ir gyvenimo sąlygas ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą (4 priedas), išskyrus 11 punkte numatytus atvejus. Esant poreikiui, Socialinių paslaugų centro darbuotojai, besikreipiančiojo asmens (šeimos) buities ir gyvenimo sąlygas vertina ir buities ir gyvenimo sąlygų aktą rengia, bendradarbiaudami su Anykščių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus socialinio darbo organizatoriais seniūnijose.
21. Asmuo (arba šeima), pasikeitus jo deklaruotai (gyvenamajai) vietai, pajamoms ir (ar) šeimos sudėčiai, per mėnesį nuo šių pasikeitimų, privalo informuoti Socialinių paslaugų centro atsakingą darbuotoją ir pateikti naują Prašymą-paraišką ir (ar) reikiamus dokumentus.
22. Jei asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys pagal Socialinių paslaugų įstatymo 15 straipsnio 2 dalį kreipiasi į kitą ne asmens (šeimos) gyvenamosios vietos savivaldybę dėl asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų teikimo, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas su Aprašo 13 punkte nurodytais dokumentais taip pat pateikia Socialinių paslaugų centro atsakingam darbuotojui rašytinį laisvos formos paaiškinimą, kodėl kreipiamasi ne į savo gyvenamosios vietos savivaldybę.
IV SKYRIUS
ASMENINĖS HIGIENOS IR PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ SKYRIMO, TEIKIMO IR NUTRAUKIMO TVARKA
23. Socialinių paslaugų centro atsakingas darbuotojas priima Prašymą-paraišką dėl asmeninės higienos ir priežiūros paslaugos, jį registruoja ir suveda duomenis į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (toliau – SPIS).
24. Sprendimą dėl asmeninės higienos ir priežiūros paslaugos skyrimo priima Socialinių paslaugų centro direktorius ar jo įgaliotas asmuo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Prašymo-paraiškos ir visų trūkstamų dokumentų pateikimo dienos.
25. Socialinių paslaugų centro atsakingas darbuotojas su sprendimu dėl asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas pasirašytinai supažindina asmenį, kuriam paskirta asmeninės higienos ir priežiūros paslauga – pirties (dušo) ar skalbimo paslauga.
26. Asmeniui, kuriam paskirta asmeninės higienos ir priežiūros paslauga – pirties (dušo) ar skalbimo paslauga, Socialinių paslaugų centras išduoda vienkartinį taloną (1 priedas). Vienam asmeniui mėnesiui išduodami ne daugiau negu:
27. Talonai yra numeruojami eilės tvarka, įrašoma paslaugos rūšis, paslaugos gavėjo vardas, pavardė, gimimo metai ir reikiama mokėti suma. Taloną pasirašo Socialinių paslaugų centro direktorius ar jo įgaliotas asmuo ir spauduoja Socialinių paslaugų centro spaudu.
28. Socialinių paslaugų centro atsakingas darbuotojas veda asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų talonų apskaitos registrą. Prašymus-paraiškas, sprendimus ir duomenis apie asmeninės higienos ir priežiūros paslaugas ir suteikimą Socialinių paslaugų centro atsakingas darbuotojas suveda į SPIS sistemą.
29. Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugos skiriamos vieneriems kalendoriniams metams. Praėjus kalendoriniams metams pateikiamas naujas prašymas ir šio aprašo 13 punkte nurodyti dokumentai.
30. Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugos nutraukiamos:
30.2. jei asmuo (šeima) nuo sprendimo priėmimo dienos dėl asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo dienos per 3 mėnesius neatsiėmė talonų pirties (dušo) bei skalbimo paslaugoms gauti ir nenurodė objektyvių priežasčių;
V SKYRIUS
MOKĖJIMAS UŽ ASMENINĖS HIGIENOS IR PRIEŽIŪROS PASLAUGAS IR TVARKA
31. Asmens (šeimos) pajamos, finansinės galimybės mokėti už asmeninės higienos ir priežiūros paslaugas ir mokėjimo dydis apskaičiuojamas vadovaujantis Socialinių paslaugų įstatymo nuostatomis, Mokėjimo už socialines paslaugas Anykščių rajono savivaldybėje tvarkos aprašo, patvirtinto Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2020 m. gruodžio 29 d. sprendimu Nr. 1-TS-371 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas Anykščių rajono savivaldybės tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Mokėjimo už socialines paslaugas Anykščių rajono savivaldybėje tvarkos aprašas).
32. Mokėjimo už asmens higienos ir priežiūros paslaugų dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už asmens higienos ir priežiūros paslaugas. Asmens (šeimos) finansines galimybes vertina Socialinių paslaugų centro atsakingas darbuotojas, priimdamas Prašymą-paraišką.
33. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) dvigubą dydį, asmeninės higienos ir priežiūros paslaugos teikiamos nemokamai.
34. Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugos teikiamos iš dalies mokant:
34.1. asmenims (šeimoms), kurių pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) didesnės už VRP dvigubą dydį, už asmeninės higienos ir priežiūros paslaugas mokant:
34.1.1. 50 procentų paslaugos kainos, jei pajamos – didesnės už VRP dvigubą dydį, bet mažesnės už VRP trigubą dydį arba lygios VRP trigubam dydžiui;
35. Paslaugų gavėją lydintiems asmenims, nurodytiems 12 punkte, taikoma ta pati mokėjimo tvarka, kaip ir paslaugų gavėjams.
36. Paslaugos gavėjas už asmeninės higienos ir priežiūros paslaugas sumoka Socialinių paslaugų centro nustatyta tvarka vadovaujantis šio Aprašo nuostatomis.
VI SKYRIUS
DUOMENŲ APSAUGA
38. Socialinės paramos skyrius ir Socialinių paslaugų centras užtikrina, kad asmens (šeimos) asmens duomenys yra renkami ir tvarkomi tik asmens higienos ir priežiūros paslaugų teikimo tikslais, remiantis Europos Sąjungos Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu 2016/679 (toliau – BDAR), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu (toliau – ADTAĮ), Centro asmens duomenų tvarkymo politika, kitais asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais, bei toliau nėra tvarkomi su tais tikslais nesuderinamu būdu.
39. Socialinės paramos skyrius ir Socialinių paslaugų centras vadovaudamiesi BDAR ir ADTAĮ privalo vykdyti numatytas asmens higienos ir priežiūros paslaugų gavėjų teises: 1) žinoti (būti informuoti) apie savo asmens duomenų tvarkymą; 2) susipažinti su savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi; 3) reikalauti sunaikinti savo asmens duomenis arba sustabdyti asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant ADTAĮ, BDAR ir kitų asmens duomenų tvarkymą reglamentuojančių teisės aktų nuostatų; 4) nesutikti, kad būtų tvarkomi jų asmens duomenys.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
40. Anykščių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius administruoja teikiamų asmens higienos ir priežiūros paslaugų kokybės kontrolę.
41. Socialinių paslaugų centras pateikia ataskaitas už kiekvieno ketvirčio suteiktas asmeninės higienos ir priežiūros organizavimo paslaugas (asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų talonų apskaitos registro išrašą) Socialinės paramos skyriui iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 10 dienos, o ataskaitą už kalendorinius metus pateikia iki kitų metų sausio 15 d.
Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų
organizavimo
Anykščių rajono savivaldybėje tvarkos aprašo
1 priedas
Vienkartinis Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimo
....................................... (paslaugos rūšis) T A L O N A S Nr. …
…………………………………. (išdavimo data) …………………………………. (vardas, pavardė) ……………………………………... (gimimo data) .............................................................. (mokėti už paslaugas)
Anykščių rajono socialinių paslaugų centro direktorius ar jo įgaliotas asmuo
A.V. ……………….................. (parašas)
Kortelės matmenys 60mmx95mm |
Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų
organizavimo
Anykščių rajono savivaldybėje tvarkos aprašo
2 priedas
_________________________________________________________
(Įstaigos pavadinimas, kodas)
Anykščių rajono savivaldybės administracijos
Socialinės paramos skyriui
_____ KETVIRČIO ATASKAITA UŽ SUTEIKTAS PASLAUGAS
____________
(data)
Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas
|
___mėn. |
___ mėn. |
___ mėn. |
Bendras paslaugų gavėjų skaičius: |
|
|
|
Priimti nauji prašymai: |
|
|
|
Paslaugos suteiktos: |
|
|
|
Paslaugų teikimas nutrauktas: |
|
|
|
Įstaigos vadovas ___________ __________________
. (parašas) (vardas, pavardė)
Įstaigos finansininkas ____________ __________________
(parašas) (vardas, pavardė)
A. V.
SUDERINTA:
Anykščių rajono savivaldybėse administracijos
Socialinės paramos skyriaus vedėjas
Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų
organizavimo
Anykščių rajono savivaldybėje tvarkos aprašo
3 priedas
_________________________________________________________
(Įstaigos pavadinimas, kodas)
Anykščių rajono savivaldybės administracijos
Socialinės paramos skyriui
_____ METŲ ATASKAITA UŽ SUTEIKTAS PASLAUGAS
____________
(data)
Asmeninės higienos paslaugų teikimas ir organizavimas
|
______m. |
Bendras paslaugų gavėjų skaičius |
|
Priimti nauji prašymai: |
|
Paslaugos suteiktos: |
|
Paslaugų teikimas nutrauktas: |
|
Įstaigos vadovas ___________ __________________
. (parašas) (vardas, pavardė)
Įstaigos finansininkas ____________ __________________
(parašas) (vardas, pavardė)
A. V.
SUDERINTA:
Anykščių rajono savivaldybėse administracijos
Socialinės paramos skyriaus vedėjas
Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų
organizavimo
Anykščių rajono savivaldybėje tvarkos aprašo
4 priedas
_________________________________________________________
(Įstaigos pavadinimas)
BUITIES IR GYVENIMO SĄLYGŲ PATIKRINIMO AKTAS
DĖL ASMENINĖS HIGIENOS IR PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO
_____________ Nr. _______
(data)
______________
(sudarymo vieta)
1. Asmens, kurio buities ir gyvenimo sąlygos tikrinamos, duomenys:
1.1. Vardas, pavardė _______________________________________________________________
1.2. Gimimo data ____________________________________________________________________
1.3. Deklaruotos ar faktinės gyvenamosios vietos adresas ____________________________________
________________________________________________________________________________
1.4. Telefono Nr.; el. paštas ____________________________________________________________
2. Gyvenamasis būstas (reikalinga pažymėti X):
□ nuosavybės teise priklausantis būstas
□ kitam asmeniui nuosavybės teise priklausantis būstas
□ nuomojamas būstas
□ kita (įrašyti) _______________________________________________________________
3. Socialinis statusas (reikalinga pažymėti X):
□ socialinę riziką patiriantys vaikai ir jų šeimos
□ vaikai su negalia ir jų šeimos
□ suaugę asmenys su negalia ir jų šeimos
□ senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos
□ socialinę riziką patiriantys suaugę asmenys ir jų šeimos
□ socialinę riziką patiriančios šeimos
□ kiti asmenys (įrašyti)________________________________________________________
4. Esamos komunikacijos ir kiti patogumai (reikalinga pažymėti X):
□ vandentiekis
□ kanalizacija
□ šaltas, geriamas vanduo
□ karštas vanduo
□ vonia / dušas / pirtis
□ tualetas
5. Paslaugų gavėjo buities ir gyvenimo sąlygų išsamus aprašymas:
___________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
6. Rekomendacijos:
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
____________________________ _____________ ______________________
(tikrinusio asmens pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)