Suvestinė redakcija nuo 2025-01-01

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2015-06-04, i. k. 2015-08844

 

Nauja redakcija nuo 2025-01-01:

Nr. V-1301, 2024-12-11, paskelbta TAR 2024-12-11, i. k. 2024-21921

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS NACIONALINĖS SVEIKATOS SISTEMOS VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETINIŲ IR VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ VADOVŲ PRIVALOMOJO KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. gegužės 27  d. Nr. V-667
Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 15 straipsnio 3 dalimi ir siekdamas nustatyti sveikatos priežiūros valdymo, lyderystės, socialinių emocinių kompetencijų ugdymą, gerinti sveikatos priežiūros valdyseną, ugdyti lyderystę:

1. T v i r t i n u Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovų privalomojo kvalifikacijos tobulinimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. R e k o m e n d u o j u:

2.1. švietimo teikėjams pagal šio įsakymo priedą rengti Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų padalinių vadovų kvalifikacijos tobulinimo programas (toliau – Padalinių vadovų kvalifikacijos tobulinimo programa), pagal kurių modulius kvalifikacijos tobulinimas sudarytų ne mažiau kaip 36 val.;

2.2. Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos valstybės ir savivaldybių biudžetinėms ir viešosioms įstaigoms (toliau – įstaiga) mutatis mutandis vadovaujantis šiuo įsakymu patvirtintu Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovų privalomojo kvalifikacijos tobulinimo tvarkos aprašu organizuoti įstaigų padalinių vadovų kvalifikacijos tobulinimą pagal Padalinių vadovų kvalifikacijos tobulinimo programą, užtikrinant, kad per vienus metus nuo paskyrimo į pareigas dienos padalinių vadovai išklausytų ne mažiau kaip 12 val. trukmės Padalinių vadovų kvalifikacijos tobulinimo programos modulių.

3. Pavedu įsakymo vykdymą kontroliuoti viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministrė                                                               Rimantė Šalaševičiūtė

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

sveikatos apsaugos ministro

2015 m. gegužės 27 d. įsakymu Nr. V-667

(Lietuvos Respublikos

sveikatos apsaugos ministro

2024 m. gruodžio 11  d. įsakymo Nr. V-1301

redakcija)

 

LIETUVOS NACIONALINĖS SVEIKATOS SISTEMOS VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETINIŲ IR VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ VADOVŲ PRIVALOMOJO KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovų privalomojo kvalifikacijos tobulinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų (toliau – Įstaiga) vadovų privalomojo kvalifikacijos tobulinimo (toliau – kvalifikacijos tobulinimas) organizavimo ir kvalifikacijos tobulinimo elektroninių pažymėjimų išdavimo tvarką.

2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2002 m. kovo 18 d. įsakyme Nr. 132 „Dėl Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimo ir jo finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakyme Nr. V-645 „Dėl Sveikatos specialistų tobulinimo programų derinimo taisyklių ir Tobulinimo programų vertinimo komisijos nuostatų patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO ORGANIZAVIMAS

 

3. Kvalifikacijos tobulinimas vykdomas pagal Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovų privalomojo kvalifikacijos tobulinimo programos (Aprašo priedas) (toliau – Įstaigų vadovų kvalifikacijos tobulinimo programa) modulius, o kai šios programos vykdymas finansuojamas Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (arba) valstybės biudžeto lėšomis – ir pagal moduliuose nurodytas temas (kitais atvejais temos rekomenduojamos). Kvalifikacijos tobulinimas pagal Įstaigų vadovų kvalifikacijos tobulinimo programos modulius per penkerių metų laikotarpį turi sudaryti ne mažiau kaip 120 val., per vienus metus nuo paskyrimo į įstaigos vadovo pareigas dienos – ne mažiau kaip 24 val.

4. Švietimo teikėjai turi užtikrinti Įstaigų vadovų kvalifikacijos tobulinimo programos kokybę ir jos vykdytojų profesionalumą, atitinkantį tobulinamų specialistų profesinei kvalifikacijai keliamus reikalavimus, užtikrinti, kad visų formų renginiai vyktų laikantis Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nustatytų reikalavimų.

5. Švietimo teikėjai, prieš pradėdami vykdyti kvalifikacijos tobulinimo programas, Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus patvirtintuose Lietuvos sveikatos priežiūros specialistų kompetencijų platformos informacinės sistemos nuostatuose (toliau – Nuostatai) nurodytus duomenis apie programas suveda į Lietuvos sveikatos priežiūros specialistų kompetencijų platformos informacinę sistemą (toliau – Kompetencijų platforma).

6. Kvalifikacijos tobulinimo organizatoriaus parengta Įstaigų vadovų kvalifikacijos tobulinimo programa, kai jos vykdymas finansuojamas Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (arba) valstybės biudžeto lėšomis, turi būti suderinta mutatis mutandis vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-645 „Dėl Sveikatos specialistų tobulinimo programų derinimo taisyklių ir Tobulinimo programų vertinimo komisijos nuostatų patvirtinimo“. Kvalifikacijos tobulinimo programa, įsigaliojus sveikatos apsaugos ministro įsakymui dėl kvalifikacijos tobulinimo programos suderinimo, paskelbiama Kompetencijų platformoje.

 

III SKYRIUS

KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS

 

7.  Asmeniui, baigusiam visą Įstaigų vadovų kvalifikacijos tobulinimo programą pagal visus toje programoje numatytus modulius ir gavusiam teigiamą įvertinimą, kuris sudaromas kaupiamojo balo pagrindu, taip pat baigusiam vieną ar kelis modulius ir gavusiam teigiamą įvertinimą, tobulinimo organizatorius išduoda elektroninį kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimą – Kompetencijų platformos informacinėje sistemoje suformuotą dokumentą, kuriame nurodyti Nuostatuose nustatyti duomenys ir kuriuo patvirtinamas asmens dalyvavimas kvalifikacijos tobulinimo programoje ir jos baigimas.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

8. Kvalifikacijos tobulinimas finansuojamas Įstaigų ir (arba) kitų šaltinių lėšomis.

 

Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovų privalomojo kvalifikacijos tobulinimo tvarkos aprašo

priedas

 

LIETUVOS NACIONALINĖS SVEIKATOS SISTEMOS VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETINIŲ IR VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ VADOVŲ PRIVALOMOJO KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMA

 

1Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovų privalomojo kvalifikacijos tobulinimo programą sudaro šie moduliai:

1.1. Lyderystė (trukmė 24 val.);

1.2. Vadyba (trukmė 24 val.);

1.3. Emocinis raštingumas (trukmė 24 val.);

1.4. Komunikacija (trukmė 24 val.);

1.5. Pokyčių valdymas (trukmė 24 val.).

2.  Lyderystės modulio temos:

2.1. lyderystės stiliai, tinkamiausio stiliaus pasirinkimas ir naudojimas;

2.2. lyderio savybių formavimas ir ugdymas (įskaitant savarankiškumą, darbą komandoje, kitų įkvėpimą, sėkmės stiprinimą, gero pavyzdžio rodymą, atvirų durų politiką, pagarbų sprendimų paaiškinimą, iniciatyvumą, idėjų generavimą (įskaitant atvirumą idėjoms), kūrybinį problemų sprendimą);

2.3. vizijos formavimas ir pristatymas įstaigos darbuotojams;

2.4. tikslų formavimas sau ir pavaldiniams, iškeltų tikslų įgyvendinimas ir pavaldinių motyvavimas užsibrėžtiems tikslams pasiekti;

2.5. komandos formavimas, valdymas, motyvavimas (įskaitant rūpinimąsi komandos nariais, mokėjimą suvaldyti žmogiškojo pokyčio faktorių, atsakomybės supratimą ir prisiėmimą (už save ir kitus);

2.6. rizikų identifikavimas, vertinimas ir valdymas;

2.7. specialistų, įskaitant sveikatos priežiūros specialistus ir kitus darbuotojus, (talentų) įgalinimas, pritraukimas, išlaikymas;

2.8. nuolatinis mokymasis.

3.  Vadybos modulio temos:

3.1. įstaigų valdysenos pagrindai ir taikymas praktikoje;

3.2. strateginis požiūris (įskaitant strateginį mąstymą, įstaigos strategijos formavimą, strateginių užduočių formavimą ir valdymą);

3.3. veiklos rodiklių formavimas, stebėsena ir kontrolė;

3.4. teikiamų paslaugų kokybės užtikrinimas ir nuolatinis procesų tobulinimas;

3.5. besimokančios organizacijos kūrimas (įskaitant tvarumo užtikrinimą, inovacijų skleidimą, kliūčių identifikavimą, pašalinimą, siekiant efektyvumo, išorinių kontaktų kūrimą);

3.6. bendrųjų kompetencijų ugdymas (įskaitant laiko planavimą ir valdymą, organizacijos principų teisingumo žinojimą, bendradarbiavimą, grįžtamojo ryšio teikimą ir priėmimą, skaitmeninių įgūdžių stiprinimą, pasekmių vertinimą, iššūkių dėl esamos padėties priėmimą ir sprendimą, ateities iššūkių numatymą ir valdymą);

3.7. specialiųjų kompetencijų ugdymas (įskaitant teisinės bazės, sveikatos apsaugos, finansų valdymo (įskaitant finansinę etiką), biudžeto formavimo išmanymą ir kt.);

3.8. korupcijos prevencija;

3.9. konstruktyvus konfliktų sprendimas (mediacijos metodo išmanymas); problemų identifikavimas ir jų sprendimas bei gairių sudarymas, siekiant užkirsti kelią kilusių problemų pasikartojimui;

3.10.  kritinis mąstymas.

4.  Emocinio raštingumo modulio temos:

4.1. asmeninis tobulėjimas (įskaitant pasitikėjimą savimi, savarankiškumą, savikontrolę, darbą komandoje, aktyvų klausymąsi, atvirumą ir sąžiningumą, asmeninį efektyvumą, požiūrį į kitus, jų vertinimą, jautrumą situacijoms, atkaklumą, nepaisant iššūkių);

4.2. empatija vadovaujamame darbe;

4.3. streso tolerancija ir valdymas;

4.4. gebėjimas tobulėti, valdyti savo prioritetus, laiką, energiją;

4.5. socialinis jautrumas;

4.6. psichologijos žinios;

4.7. gebėjimas identifikuoti darbuotojų ugdytinas profesines kompetencijas;

4.8. psichologinio smurto ir mobingo apraiškų prevencija.

5.  Komunikacijos modulio temos:

5.1. bendravimas ir bendradarbiavimas su bendradarbiais (vidinė komunikacija);

5.2. diskusijų skatinimas;

5.3. bendravimas su organizacijos išorinėmis suinteresuotomis šalimis;

5.4. išorinis bendravimas su pacientais ir visuomene;

5.5. informacinių technologijų taikymas veikloje (išorinei, vidinei komunikacijai palaikyti, informacijos sklaidai);

5.6. palankios aplinkos sukūrimas darniam komandiniam sutelktumui palaikyti.

6.  Pokyčių valdymo modulio temos:

6.1. įstaigai naudingų pokyčių nustatymas;

6.2. pokyčių inicijavimas ir vykdymas;

6.3. veiklos, procesų, darbo sąlygų tiesioginis gerinimas;

6.4. komunikacija apie pokyčius;

6.5. pokyčių įgyvendinimas;

6.6. pokyčių vertinimas, monitoringas.

 

____________________

 

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro

2015 m. gegužės 27 d. įsakymo Nr. V-667

(Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro

2024 m. gruodžio 11 d. įsakymo Nr. V-1301

redakcija)

priedas

 

LIETUVOS NACIONALINĖS SVEIKATOS SISTEMOS VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETINIŲ IR VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ PADALINIŲ VADOVŲ KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMA

 

1.       Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų padalinių vadovų privalomojo kvalifikacijos tobulinimo programą sudaro šie moduliai:

1.1. Lyderystė (trukmė 6 val.);

1.2. Vadyba (trukmė 6 val.);

1.3. Emocinis raštingumas (trukmė 6 val.);

1.4. Komunikacija (trukmė 6 val.);

1.5. Pokyčių valdymas (trukmė 6 val.);

1.6. Vadovui pavaldžių specialistų profesinės kompetencijos įgūdžių valdymas (trukmė 6 val.).

2.  Lyderystės modulio temos:

2.1. lyderystės stiliai, tinkamiausio stiliaus pasirinkimas ir naudojimas;

2.2. lyderio savybių formavimas ir ugdymas (įskaitant darbą komandoje, kitų įkvėpimą, sėkmės stiprinimą, gero pavyzdžio rodymą, atvirų durų politiką, pagarbų sprendimų paaiškinimą, iniciatyvumą, idėjų generavimą (įskaitant atvirumą idėjoms), kūrybinį problemų sprendimą);

2.3. tikslų formavimas sau ir pavaldiniams, iškeltų tikslų įgyvendinimas ir pavaldinių motyvavimas užsibrėžtiems tikslams pasiekti;

2.4. komandos formavimas, valdymas, motyvavimas (įskaitant rūpinimąsi komandos nariais, mokėjimą suvaldyti žmogiškojo pokyčio faktorių, atsakomybės supratimą ir prisiėmimą (už save ir kitus), mokymą ir instruktavimą);

2.5. rizikų identifikavimas, vertinimas ir valdymas;

2.6. specialistų, įskaitant sveikatos priežiūros specialistus ir kitus darbuotojus, (talentų) įgalinimas, pritraukimas, išlaikymas;

2.7. nuolatinis mokymasis.

3.  Vadybos modulio temos:

3.1. padalinio valdysenos pagrindai ir taikymas praktikoje;

3.2. personalo valdymas (įskaitant personalo sprendimų kokybės užtikrinimą, užduočių skyrimą, įgyvendinimo kontrolę ir stebėseną, užduočių atlikimą matricinės struktūros principu, personalo paveldėjimo planavimą, darbuotojų pakeičiamumą ir atranką);

3.3. veiklos rodiklių formavimas, stebėsena ir kontrolė;

3.4. teikiamų paslaugų kokybės užtikrinimas ir nuolatinis procesų tobulinimas;

3.5. besimokančios organizacijos kūrimas (įskaitant tvarumo užtikrinimą, inovacijų skleidimą, kliūčių identifikavimą, pašalinimą, siekiant efektyvumo, išorinių kontaktų kūrimą);

3.6. bendrųjų kompetencijų ugdymas (įskaitant laiko planavimą ir valdymą, organizacijos principų teisingumo žinojimą, bendradarbiavimą, grįžtamojo ryšio teikimą ir priėmimą, skaitmeninių įgūdžių stiprinimą, pasekmių vertinimą, iššūkių dėl esamos padėties priėmimą ir sprendimą, ateities iššūkių numatymą ir valdymą);

3.7. specialiųjų kompetencijų ugdymas (teisinės bazės, sveikatos apsaugos, finansų valdymo (įskaitant finansinę etiką), biudžeto formavimo išmanymą ir kt.);

3.8. korupcijos prevencija;

3.9. konstruktyvus konfliktų sprendimas (mediacijos metodo išmanymas);

3.10.  problemų identifikavimas ir jų sprendimas bei gairių sudarymas siekiant užkirsti kelią kilusių problemų pasikartojimui;

3.11.  kritinis mąstymas.

4.  Emocinio raštingumo modulio temos:

4.1. asmeninis tobulėjimas (įskaitant pasitikėjimą savimi, savikontrolę, darbą komandoje, aktyvų klausymąsi, atvirumą ir sąžiningumą, asmeninį efektyvumą, požiūrį į kitus, jų vertinimą, jautrumą situacijoms, atkaklumą, nepaisant iššūkių, prisitaikymą);

4.2. empatija vadovaujamame darbe (įskaitant rūpinimąsi santykiais su darbuotojais);

4.3. streso tolerancija ir valdymas;

4.4. gebėjimas tobulėti, valdyti savo prioritetus, laiką, energiją;

4.5. socialinis jautrumas;

4.6. psichologijos žinios;

4.7. gebėjimas identifikuoti darbuotojų ugdytinas profesines kompetencijas;

4.8. psichologinio smurto ir mobingo apraiškų prevencija.

5.  Komunikacijos modulio temos:

5.1. bendravimas ir bendradarbiavimas su bendradarbiais;

5.2. komandinis darbas;

5.3. palankios aplinkos sukūrimas ir puoselėjimas darniam komandiniam sutelktumui palaikyti;

5.4. diskusijų skatinimas;

5.5. informacinių technologijų taikymas veikloje (išorinei, vidinei komunikacijai palaikyti, informacijos sklaidai);

5.6. išorinis bendravimas su pacientais ir visuomene;

5.7. išorinis bendravimas su socialiniais partneriais.

6.  Pokyčių valdymo modulio temos:

6.1. padaliniui naudingų pokyčių nustatymas;

6.2. pokyčių inicijavimas ir vykdymas;

6.3. veiklos, procesų, darbo sąlygų tiesioginis gerinimas;

6.4. komunikacija apie pokyčius;

6.5. pokyčių įgyvendinimas;

6.6. pokyčių vertinimas, monitoringas.

7.  Vadovui pavaldžių specialistų profesinės kompetencijos įgūdžių valdymo modulio temos:

7.1. mokymosi principų žinojimas;

7.2. darbuotojo kasmetinio kompetencijų vertinimo įdiegimas padalinyje ir skatinimas naudotis;

7.3. psichologinio smurto, įskaitant mobingą, atpažinimas ir tinkamas reagavimas į jį;

7.4. savo ir komandos kompetencijų tobulinimas;

7.5. mokymasis iš klaidų (klaidos kaip mokymosi galimybės, o ne nesėkmės);

7.6. darbuotojų skatinimas tobulėti;

7.7. galimybių sudarymas darbuotojams ugdyti profesines kompetencijas.

____________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas

Nr. V-1301, 2024-12-11, paskelbta TAR 2024-12-11, i. k. 2024-21921

Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. gegužės 27 d. įsakymo Nr. V-667 „Dėl Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovų privalomojo kvalifikacijos tobulinimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ pakeitimo