Suvestinė redakcija nuo 2007-07-18 iki 2009-09-18

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2006-11-14, i. k. 2006-00761

 

LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS SUDARYMO IR KOMISIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2006 m. lapkričio 14 d. Nr. 5TS-1381

Lazdijai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832; 2006, Nr. 82-3251) 17 straipsnio 6 punktu, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir įgyvendinimo įstatymo (Žin., 2006, Nr. 102-3938) 3 straipsnio 1 dalimi ir 1 straipsniu patvirtinto Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso 6 straipsnio 1 dalies 2 punktu ir 3 dalimi bei atsižvelgdama į Vyriausybės atstovo Alytaus apskrityje 2006 m. spalio 17 d. reikalavimą Nr. 2-28-(1.19) „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso 6 straipsnio 1 ir 3 dalių įgyvendinimo“, Lazdijų rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Lazdijų rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos darbo reglamentą (pridedama).

2. Neteko galios nuo 2007-07-18

Punkto naikinimas:

Nr. 5TS-82, 2007-07-17, paskelbta TAR 2007-07-17, i. k. 2007-00464

 

3. Neteko galios nuo 2007-07-18

Punkto naikinimas:

Nr. 5TS-82, 2007-07-17, paskelbta TAR 2007-07-17, i. k. 2007-00464

 

 

 

 

Meras                                                                                                 Romas Apanavičius


PATVIRTINTA

Lazdijų rajono savivaldybės tarybos

2006 m. lapkričio 14 d.

sprendimu Nr. 5TS-1381

 

 

LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Lazdijų rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos darbo reglamentas (toliau – darbo reglamentas) nustato Lazdijų rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos (toliau – Komisija) darbo ir sprendimų priėmimo tvarką.

2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Valstybės politikų elgesio kodeksu (toliau – Kodeksas), Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymu, kitais teisės aktais, savivaldybės tarybos sprendimais, taip pat šiuo reglamentu.

3. Komisijos veiklos informacinį ir techninį aptarnavimą atlieka Lazdijų rajono savivaldybės administracija.

4. Komisija atsakinga ir atskaitinga rajono savivaldybės tarybai.

5. Komisijos darbas grindžiamas kolegialiu klausymų svarstymu, teisėtumo principu, asmenine Komisijos narių atsakomybe už jos kompetencijai priskirtų klausimų svarstymą, už sprendimų priėmimo nešališkumą.

6. Šiame darbo reglamente vartojama sąvoka valstybės politikai atitinka asmenis, įstatymų nustatyta tvarka išrinktus į savivaldybės tarybos nario ar savivaldybės mero pareigas ar paskirtus į savivaldybės mero pavaduotojo pareigas.

 

II. Valstybės politikų elgesio tyrimas

 

7. Valstybės politiko elgesio tyrimas Komisijoje gali būti pradėtas, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:

7.1. fizinio ar juridinio asmens skundas, kreipimasis ar pranešimas (toliau – skundas) apie valstybės politiko galimai padarytą Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar institucijos, kurioje politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose valstybės politikui nustatytų reikalavimų pažeidimą (toliau – pažeidimas);

7.2. visuomenės informavimo priemonėse paskelbta pagrįsta informacija apie valstybės politiko galimai padarytą pažeidimą.

8. Valstybės politiko elgesio tyrimas pradedamas ne vėliau kaip per 10 dienų nuo šio darbo reglamento 7 punkte nurodyto pagrindo atsiradimo. Komisija tiria galimus pažeidimus, jeigu nuo jų padarymo praėjo ne daugiau kaip 1 metai.

9. Anoniminiai skundai nenagrinėjami.

10. Komisijos atliekamas pažeidimo tyrimas turi būti baigtas ne vėliau kaip per 30 dienų nuo tyrimo pradžios. Į šį terminą neįskaičiuojamas politiko laikinojo nedarbingumo, atostogų laikas ir laikas, kai politikas yra išvykęs į tarnybinę komandiruotę.

11. Prireikus Komisija gali, bet ne ilgiau kaip dviem mėnesiams, pratęsti šio darbo reglamento 10 punkte nustatytą tyrimo terminą.

12. Komisija per 3 dienas nuo tyrimo pradžios surašo laisvos formos pranešimą, kuriuo informuoja valstybės politiką apie pradėtą jo elgesio tyrimą, jo teises, pateikia turimus duomenis apie padarytą pažeidimą ir prašo valstybės politiko iki šiame pranešime nurodytos datos pateikti rašytinį paaiškinimą. Komisija šį pranešimą valstybės politikui įteikia asmeniškai arba išsiunčia paštu.

13. Komisija, atlikusi tyrimą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tyrimo pabaigos savo posėdyje vertina tyrimo metu surinktus duomenis ir priima šio darbo reglamento 37 punkte numatytus sprendimus.

14. Apie Komisijos posėdžio vietą ir laiką ne vėliau kaip prieš 5 dienas iki posėdžio pradžios turi būti pranešta valstybės politikui. Jo neatvykimas į Komisijos posėdį ar paaiškinimo nepateikimas nekliudo Komisijai priimti sprendimą.

15. Valstybės politikas, kurio elgesys tiriamas, turi teisę:

15.1. teikti Komisijai paaiškinimus, prašymus ir įrodymus;

15.2. baigus tyrimą, susipažinti su tyrimo metu surinkta medžiaga;

15.3. dalyvauti Komisijos posėdžiuose.

16. Valstybės politikas, teikiantis Komisijai paaiškinimus, negali būti verčiamas teikti paaiškinimus prieš save, savo šeimos narius ar artimuosius giminaičius.

17. Komisija gali nutraukti tyrimą, jeigu iki tyrimo pabaigos valstybės politikas savo elgesį ar veiklą pripažino neetiška, nesuderinama su savo pareigomis ar institucijos, kurioje jis eina pareigas, veikla ir dėl to viešai atsiprašė.

18. Pakartotiniai skundai apie galimą politiko padarytą pažeidimą nenagrinėjami, išskyrus atvejus, kai gautame skunde yra nurodomos naujos aplinkybės, kurios nebuvo ir negalėjo būti žinomos atlikto tyrimo metu ir dėl to Komisijos priimtas sprendimas gali būti neteisingas. Dėl pakartotinio tyrimo būtinumo sprendžia Komisija ne vėliau kaip per 10 dienų nuo tokio skundo gavimo. Komisijai nusprendus pradėti pakartotinį tyrimą, jis atliekamas pagal šiame darbo reglamente nustatytas procedūras.

 

III. Komisijos teisės ir pareigos

 

19. Atlikdama tyrimą, Komisija turi teisę:

19.1. apklausti valstybės politiką, kurio elgesys tiriamas, bei kitus asmenis, susijusius su valstybės politiko tiriamu elgesiu ar politine veikla;

19.2. apklausti skundo autorių ir išsiaiškinti apie jo žinomą informaciją apie valstybės politiko galimai padarytą pažeidimą;

19.3. teisės aktų nustatyta tvarka susipažinti su reikiamais dokumentais ir gauti jų nuorašus (kopijas) bei kitą tyrimui reikalingą informaciją;

19.4. prireikus išvykti į įvykio vietą;

19.5. pasitelkti kitus specialistus.

20. Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai privalo:

20.1. vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais teisės aktais;

20.2. laikyti paslaptyje duomenis ar žinias, kurias jie sužinojo vykdydami tyrimą, jeigu tokie duomenys ar žinios sudaro valstybės, komercinę, banko, tarnybos arba kitą įstatymų saugomą paslaptį;

20.3. nenaudoti 20.2 punkte nurodytų duomenų ar žinių asmeninei ar kitų asmenų naudai;

20.4. kol Komisija nebaigia tyrimo, niekam neteikti jokios informacijos apie vykdomo tyrimo aplinkybes, su tyrimu susijusius asmenis, turimą medžiagą, duomenis.

21. Šio darbo reglamento 20 punkto nuostatos taikomos ir Komisiją aptarnaujantiems darbuotojams ir pasitelktiems specialistams.

22. Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai, Komisiją aptarnaujantys darbuotojai ir jos pasitelkti specialistai netrikdo valstybės institucijų, kitų įmonių, įstaigų ar organizacijų darbo ir privalo susilaikyti nuo preliminarių vertinimų bei išvadų, kol nebaigtas tyrimas ir nėra Komisijos išvados.

 

IV. KOMISIJOS SUDARYMAS, JOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

23. Komisija sudaroma rajono savivaldybės tarybos sprendimu iš 7 narių Tarybos įgaliojimų laikui. Komisija sudaroma iš rajono savivaldybės tarybos ir gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovų narių. Komisijos pirmininką mero teikimu skiria rajono savivaldybės taryba.

24. Pagrindinė Komisijos veiklos forma yra posėdžiai. Komisijos posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja 2/3 Komisijos narių.

25. Komisijos posėdžiams pirmininkauja Komisijos pirmininkas. Dėl svarbių priežasčių pirmininkui negalint dalyvauti, posėdžiams pirmininkauja kitas Komisijos pirmininko paskirtas Komisijos narys.

26. Komisijos pirmininkas:

26.1. šaukia Komisijos posėdžius, sudaro jų darbotvarkę, organizuoja svarstomais klausimais medžiagos parengimą,  nustato posėdžio svarstomais klausimais pasisakymo trukmę;

26.2. išklauso Komisijos narių bei kitų posėdžio dalyvių  nuomonę, skiria Komisijos nariams pavedimus, pateikia jiems medžiagą ir dokumentus, susijusius su Komisijos veikla;

26.3. kviečia dalyvauti Komisijos posėdžiuose reikalingus asmenis;

26.4. pirmininkauja Komisijos posėdžiams;

26.5. atsako už Komisijos dokumentų tvarkymą;

26.6. atstovauja Komisijai santykiuose su kitomis institucijomis;

26.7. daro pranešimus Tarybos posėdžiuose Komisijos kompetencijos klausimais;

26.8. kiekvienų metų pabaigoje už Komisijos veiklą atsiskaito Tarybai.

27. Komisijos narys turi teisę:

27.1. dalyvauti rengiant ir svarstant Komisijos klausimus, balsuoti svarstomais klausimais;

27.2. siūlyti kviesti į Komisijos posėdžius reikalingus asmenis;

27.3. susipažinti prieš Komisijos posėdį su pateikta medžiaga;

27.4. pareikšti pastabas ir teikti pasiūlymus dėl Komisijos posėdžio protokolo per 3 dienas po jo pasirašymo.

28. Komisijos narys, negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje, privalo apie tai pranešti Komisijos pirmininkui. Dėl svarbių priežasčių negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje Komisijos narys gali raštu pateikti svarstomais klausimais savo nuomonę, kuri turi būti paskelbta Komisijos posėdyje ir užprotokoluota.

29. Komisijos nariui be pateisinamos priežasties neatvykus į Komisijos posėdį daugiau kaip 3 kartus iš eilės, Komisijos pirmininkas turi teisę siūlyti Tarybai jį pakeisti.

30. Komisijos nariai sprendimą svarstomu klausimu priima atviru balsavimu paprasta balsų dauguma. Balsuojant kiekvienas Komisijos narys turi po vieną  balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. Šiuo atveju Komisijos pirmininkas neturi teisės susilaikyti.

31. Komisijos narys negali balsuoti svarstomu klausimu, jeigu jis yra asmeniškai suinteresuotas Komisijos sprendimu. Paaiškėjus tokioms aplinkybėms, jis privalo apie tai informuoti posėdžio dalyvius ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo.

32. Jeigu dėl Komisijos posėdžio metu priimto sprendimo Komisijos narys (nariai) pareiškia atskirąją nuomonę, ji įrašoma į posėdžio protokolą.

 

V. KOMISIJOS SPRENDIMŲ ĮFORMINIMAS

 

33. Komisijos sprendimai įforminami posėdžio protokolu. Komisijos posėdžiams sekretoriauja rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas administracijos darbuotojas. Posėdžio protokolai registruojami bendra raštvedybos tvarka.

34. Protokole nurodoma posėdžio data, protokolo eilės numeris, posėdžio dalyviai, svarstomų klausimų pavadinimai, svarstymo eiga ir svarstyti dokumentai bei priimti sprendimai.

35. Posėdžio protokolus pasirašo Komisijos pirmininkas, jo nesant – posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius.

36. Komisijos posėdžio protokolai yra saugomi įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka rajono savivaldybės administracijos Kanceliarijos skyriuje.

 

VI. Komisijos sprendimai ir jų paskelbimas

 

37. Valstybės politiko elgesio tyrimą atlikusi Komisija gali priimti šiuos sprendimus:

37.1. konstatuoti, kad valstybės politikas nepažeidė Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse ar institucijos, kurioje jis eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytų valstybės politiko elgesio principų ar reikalavimų;

37.2. apsiriboti svarstymu Komisijoje;

37.3. konstatuoti, kad valstybės politikas pažeidė Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse ar institucijos, kurioje jis eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytus valstybės politiko elgesio principus ar reikalavimus;

37.4. rekomenduoti valstybės politikui suderinti savo elgesį ar veiklą su Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse ar institucijos, kurioje valstybės politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytais valstybės politiko elgesio principais ar reikalavimais;

37.5. rekomenduoti viešai atsiprašyti;

37.6. įtarusi, kad yra nusikalstamos veikos požymių, perduoti medžiagą ikiteisminio tyrimo įstaigoms ar prokuratūrai.

38. Komisijos priimti sprendimai yra galutiniai ir neskundžiami.

39. Apie Komisijos atliktą tyrimą ir priimtą sprendimą pranešama asmeniui, pateikusiam skundą Komisijai, ir valstybės politikui, dėl kurio yra priimtas sprendimas.

40. Po kiekvieno Komisijos posėdžio gali būti parengiamas pranešimas visuomenės informavimo priemonėms. Pranešimą raštu arba žodžiu gali pateikti tik Komisijos pirmininkas ar Komisijos įgaliotas jos narys ir tik tokį, kokį įgaliojo pateikti Komisija.

41. Informaciją apie Komisijos sprendimus visuomenės informavimo priemonėms teikia Komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas Komisijos narys. Komisijos nariai, posėdyje pareiškę atskirąją nuomonę dėl tyrimo išvadų, turi teisę apie tai pateikti informaciją.

42. Komisijos priimti sprendimai yra vieši ir turi būti skelbiami „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, Lazdijų rajono savivaldybės interneto tinklalapyje ir vietinėje spaudoje.

 

VII. baigiamosios nuostatos

 

43. Komisijos nariai už šiame darbo reglamente nustatytų pareigų pažeidimą atsako įstatymų nustatyta tvarka.

44. Komisija ne rečiau kaip kartą per metus pateikia metų veiklos ataskaitą rajono savivaldybės tarybai.

 

__________________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lazdijų rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. 5TS-82, 2007-07-17, paskelbta TAR 2007-07-17, i. k. 2007-00464

Dėl rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos