Suvestinė redakcija nuo 2015-12-24 iki 2017-12-31
Sprendimas paskelbtas: TAR 2008-11-14, i. k. 2008-01072
LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ LEIDIMO ĮRENGTI IŠORINĘ REKLAMĄ RAJONO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE IŠDAVIMĄ
2008 m. lapkričio 14 d. Nr.5TS-610
Lazdijai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalies 37 punktu ir Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 52-1484; 2007, Nr. 101-4107) 11 straipsnio 1 dalies 3 punktu ir 12 straipsniu, Lazdijų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Nustatyti vietinę rinkliavą už leidimo įrengti išorinę reklamą rajono savivaldybės teritorijoje išdavimą.
2. Patvirtinti vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą rajono savivaldybės teritorijoje nuostatus (pridedama).
3. Pripažinti netekusiais galios Lazdijų rajono savivaldybės tarybos:
3.2. 2002 m. liepos 24 d. sprendimo Nr. 653 „Dėl rajono savivaldybės tarybos 2002 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. 574 dalinio pakeitimo“ 2.3 punktą;
PATVIRTINTA
Lazdijų rajono savivaldybės tarybos
2008 m. lapkričio 14 d. sprendimu
Nr. 5TS-610
(Lazdijų rajono savivaldybės tarybos
2015 m. gruodžio 18 d. sprendimo
Nr. 5TS-263 redakcija)
VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ LEIDIMO ĮRENGTI IŠORINĘ REKLAMĄ LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą Lazdijų rajono savivaldybės teritorijoje nuostatai (toliau – nuostatai) nustato rinkliavos dydžius, rinkliavos apskaičiavimo, mokėjimo tvarką, lengvatų taikymą, rinkliavos grąžinimo atvejus, kontrolę ir atsakomybę.
2. Vietinė rinkliava už leidimo įrengti išorinę reklamą Lazdijų rajono savivaldybės teritorijoje išdavimą (toliau – Rinkliava) yra Lazdijų rajono savivaldybės tarybos sprendimu nustatyta privaloma įmoka reklaminės veiklos subjektams, pateikusiems paraišką įrengti išorinę reklamą. Rinkliava įskaitoma į Lazdijų rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) biudžetą.
3. Leidimas įrengti išorinę reklamą išduodamas, reklama įrengiama ir išorinės reklamos kontrolė vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos reklamos įstatymu, Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2013 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 4-670 „Dėl Išorinės reklamos įrengimo taisyklių patvirtinimo ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2000 m. gruodžio 1 d. įsakymo Nr. 405 „Dėl Išorinės reklamos įrengimo tipinių taisyklių patvirtinimo“ ir jį keitusių įsakymų pripažinimo netekusiais galios“ patvirtintomis Išorinės reklamos įrengimo taisyklėmis, Lazdijų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2013 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 10V-984 „Dėl Leidimų įrengti išorinę reklamą Lazdijų rajono savivaldybės teritorijoje išdavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintu Leidimų įrengti išorinę reklamą Lazdijų rajono savivaldybės teritorijoje išdavimo tvarkos aprašu bei visais kitais galiojančiais išorinės reklamos skleidimą bei reklamos įrengimą reglamentuojančiais teisės aktais ir taisyklėmis.
4. Pagrindinės šiuose nuostatuose vartojamos sąvokos:
4.1. Leidimas – savivaldybės administracijos direktoriaus išduotas dokumentas, suteikiantis teisę asmenims įrengti ir eksploatuoti išorinę reklamą savivaldybės teritorijoje (toliau – leidimas);
4.2. Reklama – bet kokia forma ir bet kokiomis priemonėmis skleidžiama informacija, susijusi su asmens ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, skatinanti įsigyti prekių ar naudotis paslaugomis, įskaitant nekilnojamojo turto įsigijimą, turtinių teisių ir įsipareigojimų perėmimą;
4.3. Išorinė reklama – reklama, kurios įvairios specialios (stendai, skydai, stulpai, vitrinos ir pan.) ir pritaikytos (pastatų sienos, stogai, laikinieji statiniai, transporto priemonės, oro balionai ir pan.) pateikimo priemonės yra ne patalpose;
4.4. Iškaba – ant (prie) reklaminės veiklos subjekto buveinės pastato arba reklaminės veiklos subjekto prekybos ar paslaugų teikimo vietos įrengiamas reklaminis įrenginys, ant kurio pateikiama informacija: reklaminės veiklos subjekto pavadinimas ir (arba) reklaminės veiklos subjekto prekybos ar paslaugų teikimo vietos pavadinimas (parduotuvė, viešbutis, kirpykla ir kt.), ir (arba) parduodamų prekių ar teikiamų paslaugų pavadinimas (avalynė, automobilių remontas ir kt.). Iškaba taip pat laikomas ant reklaminės veiklos subjekto buveinės arba prekybos ar paslaugų teikimo vietos pastato sienos, langų ar durų pateiktas reklaminės veiklos subjekto pavadinimas, jo prekybos ar paslaugų teikimo vietos arba parduodamų prekių ar teikiamų paslaugų pavadinimas;
4.5. Reklaminis įrenginys – speciali išorinės reklamos pateikimo priemonė (stendas, skydas, stulpas, vitrina ir pan.);
4.7. Reklamos plotas – reklamos įrenginio, skirto išorinei reklamai eksponuoti, plotas (žymimas kvadratiniais metrais);
4.8. Labai maža įmonė – įmonė, kurioje dirba mažiau kaip 10 darbuotojų ir kurios finansiniai duomenys atitinka bent vieną iš šių sąlygų:
§ įmonės metinės pajamos neviršija 2 mln. eurų;
§ įmonės balanse nurodyto turto vertė neviršija 1,5 mln. eurų.
4.9. Maža įmonė – įmonė, kurioje dirba mažiau kaip 50 darbuotojų ir kurios finansiniai duomenys atitinka bent vieną bent vieną iš šių sąlygų:
§ įmonės metinės pajamos neviršija 7 mln. eurų;
§ įmonės balanse nurodyto turto vertė neviršija 5 mln. eurų.
4.10. Vidutinė įmonė – įmonė, kurioje dirba mažiau kaip 250 darbuotojų ir kurios finansiniai duomenys atitinka bent vieną iš šių sąlygų:
§ įmonės metinės pajamos neviršija 40 mln. eurų;
§ įmonės balanse nurodyto turto vertė neviršija 27 mln. eurų.
II. RINKLIAVOS OBJEKTAS
III. RINKLIAVOS MOKĖTOJAI
IV. RINKLIAVOS DYDŽIAI
8. Vietinės rinkliavos dydžiai už leidimo įrengti išorinę reklamą savivaldybės teritorijoje išdavimą vieneriems metams už 1 kv. m reklamos ploto:
V. RINKLIAVOS APSKAIČIAVIMAS
10. Rinkliava už leidimo įrengti išorinę reklamą savivaldybės teritorijoje išdavimą apskaičiuojama taip:
R=(S×T):365×D, kur
R – apskaičiuota Rinkliava (Eur);
S – reklamos plotas (m2);
T – vietinės Rinkliavos metinis dydis už reklamos leidimo išdavimą, įrengiant 1 m2 reklamos ploto (Eur);
D – skaičius dienų, per kurias eksponuojama reklama;
VI. RINKLIAVOS MOKĖJIMO TVARKA
12. Rinkliava (įmokos kodas 53559) sumokama į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (kodas 188659752) sąskaitą Nr. LT247300010112394300, esančią AB banke „Swedbank“, banko kodas 73000.
14. Leidimas įrengti išorinę reklamą išduodamas savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.
15. Savivaldybės taryba atskiru sprendimu gali Rinkliavos dydį kartą per metus indeksuoti, taikydama metinį vartojimo kainų indeksą, jeigu jis didesnis negu 1,1.
VII. LENGVATOS RINKLIAVOS MOKĖTOJAMS
VIII. RINKLIAVOS GRĄŽINIMO TVARKA
18. Rinkliava grąžinama, kai Rinkliavos mokėtojas pateikia Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos prašymą ir savivaldybės administracijos direktoriaus pažymą, patvirtinančią Rinkliavos grąžinimo priežastis:
IX. RINKLIAVOS RINKIMO KONTROLĖ
X. ATSAKOMYBĖ UŽ RINKLIAVOS RINKIMO TVARKOS PAŽEIDIMUS
XI. VIETINĖS RINKLIAVOS APSKAITA
XII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Pakeitimai:
1.
Lazdijų rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 5TS-674, 2008-12-23, paskelbta TAR 2008-12-23, i. k. 2008-01297
Dėl Lazdijų rajono savivaldybės tarybos 2008 m. lapkričio 14 d. sprendimo Nr. 5TS-610 pakeitimo
2.
Lazdijų rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 5TS-817, 2009-05-19, paskelbta TAR 2009-05-19, i. k. 2009-00631
Dėl Lazdijų rajono savivaldybės tarybos 2008 m. lapkričio 14 d. sprendimo Nr. 5TS-610 papildymo
3.
Lazdijų rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 5TS-263, 2015-12-18, paskelbta TAR 2015-12-23, i. k. 2015-20301
Dėl Lazdijų rajono savivaldybės tarybos 2008 m. lapkričio 14 d. sprendimo Nr. 5TS-610 „Dėl vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą rajono savivaldybės teritorijoje išdavimą“ pakeitimo