Suvestinė redakcija nuo 2013-05-31 iki 2013-10-31
Sprendimas paskelbtas: TAR 2006-08-10, i. k. 2006-00517
Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KAI KURIŲ TVARKOS APRAŠŲ, SUSIJUSIŲ SU SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMU JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE, PATVIRTINIMO
2006 m. rugpjūčio 10 d. Nr. T-149
Joniškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832) 7 straipsnio 1 dalies 4 punktu, 11 straipsnio 2 dalimi, 17 straipsnio 21 punktu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 patvirtintu Socialinių paslaugų katalogu (Žin., 2006, Nr. 43-1569) bei 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 patvirtintais Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 patvirtintu Apmokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu (Žin., 2006, Nr. 68-2510), Joniškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti pridedamus:
1.2. Joniškio rajono savivaldybės asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir socialinių paslaugų skyrimo tvarkos aprašą;
1.3. Joniškio rajono savivaldybės asmens specialiųjų poreikių nustatymo ir jų tenkinimo tvarkos aprašą;
1.4. Neteko galios nuo 2013-05-31
Papunkčio naikinimas:
Nr. T-84, 2013-05-30, paskelbta TAR 2013-05-30, i. k. 2013-01691
2. Pripažinti netekusiais galios:
2.1. Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2006 m. kovo 16 d. sprendimu Nr. T-42 patvirtintų Socialinių paslaugų namuose teikimo ir mokėjimo už paslaugas taisyklių 9, 18 punktus bei IV skyrių „Mokėjimas už socialines paslaugas namuose“;
2.2. Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2004 m. spalio 14 d. sprendimo Nr. T-209 „Dėl kai kurių su socialine parama susijusių tvarkų ir dokumentų patvirtinimo“ 1.4 punktą;
PatvirtintA
Joniškio rajono savivaldybės tarybos
2006 m. rugpjūčio 10 d. sprendimu Nr. T-149
JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Joniškio rajono savivaldybės mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja asmens (šeimos) mokesčio už socialines paslaugas dydžio nustatymą, asmens (šeimos narių) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą bei atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas sąlygas ir atvejus.
2. Joniškio rajono savivaldybėje asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) seniūnijų socialinio darbo organizatoriai ir kiti administracijos direktoriaus paskirti atsakingi asmenys. Socialines paslaugas, finansuojamas iš savivaldybės biudžeto ar savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinėms paslaugoms organizuoti, planuoja, skiria, organizuoja jų pirkimą Joniškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius.
3. Už kitas papildomai asmens (šeimos) pageidavimu teikiamas socialines paslaugas mokama paslaugas gaunančio asmens (jo atstovo) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu.
4. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas.
5. Asmens (šeimos) ir savivaldybės teisės ir pareigos, susijusios su asmens (šeimos) mokėjimu už socialines paslaugas, nustatomos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo (rūpintojo) ir savivaldybės ar socialines paslaugas teikiančios socialinių paslaugų įstaigos sutartimi, kurioje nustatyti konkretūs asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžiai pinigine išraiška, mokėjimo tvarka, asmens (šeimos) ir savivaldybės bei socialinių paslaugų įstaigos teisės ir pareigos (priedas).
6. Lėšos, gaunamos už socialines paslaugas, įtraukiamos į apskaitą ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais bei kitais teisės aktais.
7. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:
Finansinių galimybių vertinimas – asmens (šeimos narių) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimo procedūra, apimanti asmens (šeimos) pajamų, turto vertinimą. Prie finansinių galimybių vertinimo priskiriamas ir mokėjimo už socialines paslaugas šaltinių nustatymas.
Mokėjimo už socialines paslaugas šaltiniai – asmens (šeimos) pajamos, turtas, išreikštas pinigais, arba asmens suaugusių vaikų, kitų suinteresuotų asmenų piniginės lėšos, kurios savivaldybės, paslaugų gavėjo ir asmens suaugusių vaikų, kitų suinteresuotų asmenų susitarimu naudojamos sutartyje numatyto asmens (šeimos) išlaidoms už teikiamas socialines paslaugas apmokėti.
Socialinės paslaugos kaina – socialinių paslaugų įstaigos tvirtinama socialinės paslaugos teikimo vienam paslaugos gavėjui per atitinkamą laikotarpį išlaidų pinigine išraiška suma.
Šeimos nariai – sutuoktiniai arba bendrai gyvenantys asmenys, arba vienas iš tėvų ir jų (jo) vaikai (įvaikiai) iki 18 metų. Į šeimos sudėtį taip pat įskaitomi nedirbantys, nesusituokę ir su kitu asmeniu bendrai negyvenantys asmenys nuo 18 iki 24 metų, besimokantys dieninėse bendrojo lavinimo mokyklose ir kitų formaliojo švietimo įstaigų dieniniuose skyriuose, taip pat asmenys nuo dieninių bendrojo lavinimo mokyklų baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos. Vaikai, kuriems įstatymo nustatyta tvarka nustatyta globa ar rūpyba, šeimos nariams nepriskiriami.
Vienas gyvenantis asmuo – vienas gyvenantis vyresnis kaip 18 metų asmuo.
Pagalbos pinigai – mėnesinė periodinė išmoka, skiriama socialinių paslaugų gavėjui susimokėti už pagalbą, t. y. bendrąsias socialines paslaugas ar socialinę priežiūrą.
Komisija – Asmens specialiųjų poreikių nustatymo ir tenkinimo komisija, kurios sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktorius.
Socialinė priežiūra – visuma paslaugų, kuriomis asmeniui (šeimai) teikiama kompleksinė, bet nuolatinės specialistų priežiūros nereikalaujanti pagalba. Socialinė priežiūra teikiama socialinių paslaugų įstaigose ar namuose. Paslaugų teikimo dažnumas priklauso nuo konkrečios paslaugos ir nuo individualaus asmens (šeimos) tos paslaugos poreikio.
Laikinas apgyvendinimas savivaldybės specialiosiose patalpose – tai namų aplinkos sąlygų ir reikalingų bendrųjų bei socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugų suteikimas asmenims (šeimoms), kurie dėl įvairių priežasčių neturi gyvenamojo būsto ir kuriems nereikia nuolatinės, intensyvios priežiūros, sudarant sąlygas savarankiškai tvarkytis savo asmeninį (šeimos) gyvenimą.
Dienos socialinė globa – visuma paslaugų, kuriomis asmeniui teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba dieną.
Trumpalaikė socialinė globa – visuma paslaugų, kuriomis asmeniui teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba krizių atvejais, vaikams laikinai netekus tėvų globos, šeimos nariams, globėjams, rūpintojams laikinai dėl tam tikrų priežasčių (ligos, komandiruotės, atostogų ir kt.) negalint prižiūrėti asmenų, kuriems reikalinga nuolatinė priežiūra („atokvėpio“ paslaugos), socialinės rizikos suaugusiems asmenims po medicininės reabilitacijos siekiant integruotis į visuomenę.
Ilgalaikė socialinė globa – visuma paslaugų, kuriomis visiškai nesavarankiškam asmeniui teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba.
Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.
II. MOKESTIS UŽ BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS
8. Bendrosios socialinės paslaugos yra paslaugos teikiamos be nuolatinės specialistų priežiūros (informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo, maitinimo organizavimo, transporto organizavimo, sociokultūrinės ir kitos bendrosios paslaugos). Bendrųjų socialinių paslaugų tikslas – ugdyti ar kompensuoti asmens (šeimos) gebėjimus savarankiškai rūpintis asmeniniu (šeimos) gyvenimu ir dalyvauti visuomenės gyvenime. Bendrosios socialinės paslaugos teikiamos socialinių paslaugų įstaigose ir namuose
9. Mokesčio už bendrąsias socialines paslaugas dydis tvirtinamas Joniškio rajono savivaldybės tarybos sprendimu.
10. Mokėjimą už transporto organizavimo paslaugas reglamentuoja Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2006 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. T-121 patvirtintos Joniškio rajono savivaldybės transporto paslaugų teikimo specialiaisiais automobiliais taisyklės.
11. Mokėjimą už masažo paslaugas reglamentuoja Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2005 m. balandžio 21 d. sprendimu Nr. T-98 patvirtinta Joniškio rajono savivaldybės masažo paslaugų teikimo tvarka.
12. Mokėjimą už kineziterapijos paslaugas reglamentuoja Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2005 m. balandžio 21 d. sprendimu Nr. T-98 patvirtinta Joniškio rajono savivaldybės kineziterapijos paslaugų teikimo tvarka.
13. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį. Nemokamai bendrosios socialinės paslaugos teikiamos:
13.1. kai asmeniui (šeimai) teikiamas informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas, atstovavimas bei aprūpinimas būtiniausiais drabužiais ir avalyne;
13.2. kai asmuo (šeima) teisės aktų nustatyta tvarka gauna socialinę pašalpą arba asmens (šeimos) pajamos (vidutinės pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį.
Punkto pakeitimai:
Nr. T-206, 2006-11-30, paskelbta TAR 2006-11-30, i. k. 2006-00823
III. MOKESTIS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ
14. Joniškio rajono savivaldybėje yra organizuojamos pagalbos į namus bei socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugos (socialinės paslaugos namuose), kurių teikimą reglamentuoja Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2006 m. kovo 18 d. sprendimu Nr. T-42 patvirtintos Socialinių paslaugų namuose teikimo ir mokėjimo už paslaugas taisyklės.
16. Mokesčio už pagalbos į namus paslaugas dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas.
17. Pagalbos į namus paslaugos konkrečiam asmeniui gali būti skirtingos, atsižvelgiant į poreikius, bet turi būti ne mažiau kaip 3 paslaugos, už kurias paslaugų gavėjas moka pagal šio Aprašo 30 punkte nurodytus įkainius.
18. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą finansines galimybes vadovaudamasis šiuo Aprašu nustato Joniškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas.
20. Tais atvejais, kai socialinė priežiūra teikiama šeimai, mokėjimo dydis neturi viršyti 20 procentų šeimos pajamų.
21. Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, socialinė priežiūra 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiama nemokamai.
22. Socialinių paslaugų įstaiga apie krizių atvejais asmeniui (šeimai) nemokamai suteiktas paslaugas raštiškai informuoja Socialinės paramos skyrių ir Buhalterinės apskaitos tarnybai pateikia sąskaitas apmokėti už suteiktas socialinės priežiūros paslaugas.
23. Atskaičius nustatytą mokestį už socialinę priežiūrą, asmens mėnesio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį.
24. Nemokamai paslaugos į namus yra teikiamos:
24.1. vienišiems pensininkams ir vienišiems žmonėms su negalia, kai jų pajamos neviršija 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžio;
24.2. šeimoms, auginančioms vaiką su negalia, kuriam reikalinga slauga, kai jų pajamos vienam šeimos nariui neviršija 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžio;
25. Mokesčio už pagalbos į namus paslaugas dydis 24.1–24.2 punktuose nurodytiems asmenims apskaičiuojamas iš asmens (šeimos) pajamų atėmus 3,5 valstybės remiamų pajamų dydį, bet negali būti didesnis už savivaldybės tarybos nustatytą vidutinę pagalbos į namus kainą.
26. Kitiems asmenims, kurių pajamos vienam šeimos nariui viršija 3 valstybės remiamų pajamų dydį, mokesčio už pagalbos į namus paslaugas dydis apskaičiuojamas iš asmens pajamų atėmus 3 valstybės remiamų pajamų dydį, bet negali būti didesnis už savivaldybės tarybos nustatytą vidutinę pagalbos į namus kainą.
27. Mokestis už gautas pagalbos į namus paslaugas turi būti sumokėtas socialines paslaugas namuose teikiančiai socialinių paslaugų įstaigai, kuri surinktas lėšas iki kito mėnesio 5 d. perveda Joniškio rajono savivaldybės administracijai į akcinės bendrovės „Hansabankas“ atsiskaitomąją sąskaitą LT 627300010040247053.
28. Klausimą dėl asmens visiško ar laikino atleidimo nuo mokesčio už socialines paslaugas namuose svarsto Komisija, kuri įvertina aplinkybes (liga, sunki materialinė situacija ir kita), kurios sunkina paslaugų gavėjo materialines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir pateikia siūlymą Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriui.
29. Paslaugų gavėją nuo mokesčio už socialines paslaugas namuose atleisti ar mokestį sumažinti visam laikui ar tam tikru laikotarpiu gali Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktorius.
30. Pagalbos į namus paslaugų kainos:
Nr. |
Paslaugos pavadinimas |
Dažnumas, kiekis |
Paslaugos kaina per mėnesį |
1. |
Informavimo, bendravimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo |
– |
nemokamai |
2. |
Asmens higienos paslaugos:
- maudymas
- patalynės keitimas
- rengimas
- plaukų, rankų ir kojų nagų priežiūra |
3 kartai/mėn.
3 kartai/mėn.
Kasdien
3 kartai/mėn. |
0,1 MGL
0,04 MGL
0,06 MGL
0,03 MGL |
3. |
Namo (buto) tvarkymo paslauga –
kambarių tvarkymas, laiptinės valymas |
6 kartai/mėn. |
0,12 MGL |
4. |
Maisto prekių bei kitų kasdienės paklausos prekių pirkimas:
- maisto produktų pirkimas
- maisto ruošimas
- maitinimas
- indų plovimas |
Kasdien
Kasdien
Kasdien
Kasdien |
0,04 MGL
0,1 MGL
0,05 MGL
0,05 MGL |
5. |
Įvairių pavedimų paslaugos:
- dokumentų, pažymų tvarkymas
- mokesčių mokėjimas |
1 kartas/mėn.
1 kartas/mėn. |
0,04 MGL
0,04 MGL |
6. |
Kuro atnešimas, krosnies iškūrenimas |
Kasdien |
0,08 MGL |
7. |
Vandens atnešimas |
Kasdien |
0,06 MGL |
8. |
Gydytojo iškvietimas |
Pagal poreikį |
0,04 MGL |
9. |
Lydinčio asmens paslauga |
1 kartas |
0,06 MGL |
10. |
Skalbimas:
- rankomis (ne daugiau kaip 1 kg)
- skalbimo mašina (ne daugiau kaip 5 kg) |
1 kg
5 kg |
0,08 MGL
0,05 MGL |
31. Laikino apgyvendinimo specialiosiose savivaldybės patalpose paslauga pirmą gyvenimo mėnesį teikiama nemokamai. Vėliau paslaugų gavėjas gyvenimo savivaldybės specialiosiose patalpose laikotarpiu moka už komunalines paslaugas ir patalpų nuomą pagal savivaldybės tarybos patvirtintus tarifus.
IV. PAGALBOS PINIGŲ MOKĖJIMO DYDIS
33. Pagalbos pinigai yra skiriami atsižvelgiant į asmens savarankiškumą ir mokami pagal šį punktą suapvalinus iki sveikojo skaičiaus:
33.1. visiškos negalios, pirmos invalidumo grupės (iki 2007 m. liepos 1 d), nuo 0 iki 25 procentų darbingumo lygio, didelių specialiųjų poreikių lygio asmenims ir asmenims, kuriems nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis, – 1 MGL/mėn.;
34. Pagalbos pinigai skiriami asmeniui, kurio pajamos neviršija trijų valstybės remiamų pajamų dydžio.
35. Jei asmens pajamos viršija trijų valstybės remiamų pajamų dydį tuomet pagalbos pinigų dydis apskaičiuojamas iš pagalbos pinigų dydžio atėmus asmens pajamų ir 3 valstybės remiamų pajamų skirtumą.
36. Pagalbos pinigų dydį pagal asmens (šeimos) pajamas vadovaudamasis šiuo aprašu nustato Joniškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas.
V. MOKESTIS UŽ SOCIALINĖS GLOBOS PASLAUGAS
39. Asmens (šeimos) mokėjimo už dienos socialinę globą finansines galimybes vadovaudamasis šiuo aprašu nustato Joniškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas.
40. Vieno gyvenančio asmens mokesčio už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.
41. Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui neviršija valstybės remiamų pajamų trigubo dydžio, mokesčio už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.
42. Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui viršija valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, mokesčio už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 50 procentų asmens pajamų.
43. Mokesčio už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis nustatomas proporcingai pagal teikiamos dienos socialinės globos trukmę. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas dienos socialinę globą namuose, maitinasi savo lėšomis, mokesčio už dienos socialinę globą dydis mažinamas maitinimosi išlaidų pagal teisės aktų nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas dalimi.
44. Už trumpalaikę socialinę globą bei paslaugas stacionarioje socialinių paslaugų įstaigoje paslaugų gavėjas moka 80 procentų gaunamų pajamų.
Mokesčio už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai pagal teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmę.
Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas trumpalaikę socialinę globą namuose, maitinasi savo lėšomis, mokesčio už trumpalaikę socialinę globą dydis mažinamas maitinimosi išlaidų pagal teisės aktų nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas dalimi.
Punkto pakeitimai:
Nr. T-206, 2006-11-30, paskelbta TAR 2006-11-30, i. k. 2006-00823
45. Krizių atvejais, kai socialinės rizikos suaugęs asmuo, asmuo su negalia patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, trumpalaikė socialinė globa 30 kalendorinių dienų teikiama nemokamai.
46. Trumpalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui teikiama nemokamai.
48. Mokesčio už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų, jeigu asmens turto vertė mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą.
49. Mokesčio už ilgalaikes socialinės globos paslaugas dydį, asmens (šeimos) mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą finansines galimybes bei turto vertinimą, vadovaudamasis šiuo aprašu, nustato Joniškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas.
50. Jeigu suaugusio asmens turto vertė didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokesčio už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą.
51. Mokesčio už ilgalaikę socialinę globą vaikui su negalia dydis nustatomas neatsižvelgiant į asmens turtą ir neturi viršyti 80 procentų vaiko pajamų.
52. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui teikiama nemokamai.
53. Asmenys, laikinai teisės aktų nustatyta tvarka išvykę iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, už išvykimo laiką moka 30 procentų jiems nustatyto mokesčio už ilgalaikę socialinę globą dydžio.
54. Klausimą dėl asmens visiško ar laikino atleidimo nuo mokesčio už dienos ir trumpalaikę socialinę globą svarsto Komisija, kuri įvertina aplinkybes (liga, sunki materialinė situacija ir kita), sunkinčias paslaugų gavėjo materialines galimybes mokėti už socialines paslaugas, ir pateikia siūlymą Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriui, kuris, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, asmenį nuo mokesčio už dienos ir trumpalaikę socialinę globą atleidžia.
VI. MOKESTIS UŽ STACIONARIAS SLAUGOS PASLAUGAS
55. Už stacionarias slaugos paslaugas slaugos ar gydymo įstaigoje savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu ar jo įgalioto asmens sprendimu visą paslaugos kainą pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos indeksuotas bazines lovadienio kainas moka savivaldybės administracija, jei asmenys, turi slaugos paslaugų poreikį ir:
56. Kiti slaugos paslaugų gavėjai moka 80 procentų gaunamų pajamų, likusią dalį pagal slaugos įstaigos pateiktą sąskaitą faktūrą sumoka savivaldybė.
57. Joniškio rajono savivaldybės administracija sumoka už neilgesnį nei 1 mėnesio buvimo slaugos ar gydymo įstaigoje laikotarpį.
58. Pareiškėjo prašymu, Komisijos siūlymu bei savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu buvimo slaugos ar gydymo įstaigoje laikotarpis ir mokėjimas už slaugos paslaugas gali būti pratęsiamas.
59. Mokesčio už slaugos paslaugas dydį asmeniui nustato Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas, įvertinęs asmens ir jo suaugusių vaikų ar kitų suinteresuotų asmenų finansines galimybes mokėti už teikiamas slaugos paslaugas.
60. Joniškio rajono savivaldybės administracijos Buhalterinė apskaitos tarnyba, gavusi administracijos direktoriaus įsakymą ar jo įgalioto asmens sprendimą dėl slaugos paslaugų stacionarioje gydymo įstaigoje asmeniui paskyrimo ir šios įstaigos išrašytą sąskaitą faktūrą už suteiktas paslaugas, perveda pinigus įstaigai iš programoje „Socialinės paramos ir socialinių paslaugų teikimas“ numatytų savivaldybės biudžeto lėšų.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
61. Šio Aprašo nuostatos netaikomos asmenims (šeimoms), pradėjusiems gauti paslaugas iki 2006 m. liepos 1 d., išskyrus tuos atvejus, kai mokesčio už socialines paslaugas dydis asmeniui pagal teisės aktus bei savivaldybės nustatytas taisykles, galiojusias iki 2006 m. liepos 1 d., didesnis, negu nustatyta šiame Apraše.
Joniškio rajono savivaldybės mokėjimo už
socialines paslaugas tvarkos aprašo
priedas
(Sutarties dėl mokėjimo už socialines paslaugas formos pavyzdys)
SUTARTIS DĖL MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS
200__ m.___________ d. Nr.
Joniškis
Joniškio rajono savivaldybė, atstovaujama __________________________________________, veikiančio (-ios) pagal_________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________
(toliau – savivaldybė), ir ______________________________________________________________
___________________________________________________________ (toliau – paslaugų gavėjas),
(Vardas, pavardė, asmens kodas, gimimo data, adresas)
vykdydami Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus (jo įgalioto asmens) įsakymą (sprendimą) Nr. ____ , sudarė šią mokėjimo už socialines paslaugas sutartį (toliau – sutartis):
1. Šioje sutartyje sąvoka „socialinių paslaugų įstaiga“ reiškia socialinių paslaugų įstaigą, kuri pagal Socialinės paramos vedėjo sprendimą asmeniui (šeimai) teikia socialines paslaugas.
2. Paslaugų gavėjas įsipareigoja sumokėti Joniškio rajono savivaldybės administracijai už teikiamas ________________________________________ paslaugas __________ Lt iki kito
(Paslaugų pavadinimas)
mėnesio 20 d. Mokestis sumokamas socialines paslaugas teikiančiai įstaigai.
3. Paslaugų gavėjas, nustatytu laiku nesumokėjęs už suteiktas paslaugas, paslaugų teikėjui moka 0,01 proc. dydžio delspinigius už kiekvieną uždelstą dieną nuo nesumokėtos sumos.
4. Paslaugų gavėjas turi teisę:
4.1. prašyti pakeisti paslaugų teikimo sutartį atsižvelgiant į jo sveikatos būklę ir kitas svarbias priežastis;
5. Už šios sutarties įsipareigojimų nevykdymą abi šalys atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Ginčai dėl šios sutarties vykdymo sprendžiami šalių susitarimu, o nepasiekus susitarimo – įstatymų nustatyta tvarka.
7. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja iki visiško sutarties prievolių įvykdymo.
Administracijos direktorius (jo įgaliotas asmuo)
A. V.
____________________________________ _____________________________________
(Parašas, vardas, pavardė) (Parašas, vardas pavardė)
Sutartis laikinai / visiškai (pabraukti) nutraukiama nuo ____________ dėl____________________
(Data)
________________________________________________________________________________
(Nurodyti priežastį)
Sutartis atnaujinta / pratęsta (pabraukti) nuo ___________. Pagrindas________________________
(data)
PATVIRTINTA
Joniškio rajono savivaldybės tarybos
2006 m. rugpjūčio 10 d. sprendimu Nr. T-149
JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO
TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir socialinių paslaugų skyrimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) tikslas yra apibrėžti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo pagrindinius principus ir kriterijus, socialinių paslaugų poreikį asmeniui (šeimai) nustatančius subjektus, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio įvertinimo ir sprendimo dėl paslaugų skyrimo priėmimo procedūrą, socialinių paslaugų teikimo sustabdymą ir nutraukimą, informacijos apie asmenis, gaunančius paslaugas, saugojimą ir asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo apskundimo tvarką Joniškio rajono savivaldybėje.
2. Šis Aprašas taikomas nustatant socialinių paslaugų poreikį asmenims, pageidaujantiems gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Joniškio rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė) iš savo biudžeto ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams. Socialinių paslaugų, kurios teikiamos papildomai asmens (šeimos) pageidavimu, poreikis nevertinamas.
II. ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKĮ NUSTATANTYS
SUBJEKTAI
III. ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO
PAGRINDINIAI KRITERIJAI
6. Asmens socialinių paslaugų poreikis nustatomas pagal asmens nesavarankiškumą bei galimybes savarankiškumą ugdyti ar kompensuoti asmens interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis.
7. Šeimos socialinių paslaugų poreikis nustatomas kompleksiškai vertinant šeimos narių gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti savo šeimos socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti šeimos interesus ir poreikius atitinkančiomis bendrosiomis socialinėmis paslaugomis ar socialine priežiūra.
8. Asmens socialinių paslaugų poreikis nustatomas ir atsižvelgiant į asmens poreikių sritį bei asmens priskyrimą socialinei grupei.
9. Išskiriamos šios asmens socialinių paslaugų poreikių sritys:
9.1. asmens poreikiai, kurie gali būti tenkinami bendrosiomis socialinėmis paslaugomis ar socialine priežiūra;
10. Asmenų socialinės grupės:
IV. ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO
PROCEDŪRA
11. Dėl socialinės priežiūros ir socialinės globos asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas raštišku prašymu kreipiasi į seniūniją pagal gyvenamąją vietą: užpildo prašymą-paraišką gauti socialines paslaugas pagal formą SP-8, patvirtintą socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-187, ir pateikia šiuos dokumentus:
11.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę, leidimą laikinai gyventi Lietuvoje (ne Europos Sąjungos valstybių narių piliečiams);
11.2. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad asmuo yra įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (tik tuo atveju, kai Lietuvos Respublikos piliečio pase ar leidime nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje nėra atitinkamo įrašo apie gyvenamąją vietą arba nėra duomenų gyvenamosios vietos apskaitos dokumentuose).
12. Seniūnijos socialinio darbo organizatorius registruoja gautus prašymus-paraiškas registracijos žurnale ir, įvertinęs asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, užregistruoja vertinimo formą.
13. Dėl bendrųjų socialinių paslaugų (informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo, atstovavimo, sociokultūrinių paslaugų, aprūpinimo paramos būdu gautais drabužiais ir kt.) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo raštiškas prašymas nebūtinas. Dėl bendrųjų socialinių paslaugų, kurių skyrimo duomenys turi būti įvesti į SPIS (Socialinės paramos informacinė sistema) duomenų bazę (transporto paslaugos ir kt.), turi būti pateiktas prašymas- paraiška gauti socialines paslaugas (forma SP-8).
14. Dėl asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesų prašymą dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai) gali pateikti bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas negali to padaryti pats.
15. Seniūnijos socialinio darbo organizatorius ar socialinių paslaugų įstaigos socialinis darbuotojas, gavęs asmens (globėjo, rūpintojo) raštišką prašymą ar informaciją apie socialinių paslaugų poreikio įvertinimo reikalingumą iš Socialinės paramos skyriaus, ne ilgiau kaip per 7 darbo dienas privalo įvertinti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.
16. Jei asmuo (šeima) pageidauja gauti tik bendrąsias socialines paslaugas (informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo, maitinimo organizavimo, aprūpinimo būtinaisiais drabužiais ir avalyne, transporto paslaugų organizavimo, sociokultūrines paslaugas, asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimo ir kt.), asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimas neatliekamas.
17. Asmens (šeimos) socialinės priežiūros poreikis nustatomas pagal socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 patvirtintą Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašą ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodiką.
18. Jei įvertinus asmens socialinių paslaugų poreikį socialinei priežiūrai nustatoma, kad bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros asmeniui nepakanka, atliekamas asmens poreikio socialinei globai vertinimas.
19. Socialinės globos poreikio nustatymą likusiam be tėvų globos vaikui, vaikui su negalia, socialinės rizikos vaikui, suaugusiam asmeniui su negalia, senyvo amžiaus asmeniui bei socialinės rizikos suaugusiam asmeniui reglamentuoja socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintos metodikos.
20. Asmens poreikio socialinei globai vertinimas atliekamas per 30 dienų nuo prašymo gavimo dienos. Prireikus savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu šis terminas gali būti pratęsiamas.
21. Asmuo, jo globėjas, rūpintojas privalo teikti socialiniam darbuotojui informaciją, susijusią su asmens (šeimos) poreikio socialinėms paslaugoms vertinimu. Paaiškėjus, kad asmuo, kuris kreipiasi dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas, socialinių paslaugų teikimas gali būti sustabdytas arba nutrauktas. Asmuo (šeima) atsako už pateikiamų vertinti duomenų tikrumą bei informacijos teisingumą.
22. Sveikatos priežiūros, švietimo ir ugdymo įstaigų, policijos ir kitų institucijų darbuotojai bei kiti asmenys privalo socialiniam darbuotojui, nustatančiam asmens (šeimos) poreikį socialinėms paslaugoms, pateikti išvadas, būtinas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui nustatyti. Prireikus savivaldybės administracija gali pareikalauti dokumentų, susijusių su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymu, ir iš kitų institucijų bei įstaigų.
23. Seniūnijos socialinio darbo organizatorius ar socialinių paslaugų įstaigos socialinis darbuotojas, nustatęs asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, užpildytą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą pateikia Socialinės paramos skyriui:
23.1. jei nustatytas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio bendrosioms ir socialinės priežiūros paslaugoms vertinimas, Socialinės paramos skyriaus atsakingas darbuotojas nustato asmens (šeimos) mokesčio už socialines paslaugas dydį ir parengia sprendimą dėl socialinių paslaugų paskyrimo;
23.2. jei nustatytas asmens poreikio socialinei globai vertinimas, Socialinės paramos skyriaus atsakingas darbuotojas nustato asmens mokesčio už socialines paslaugas dydį ir pateikia dokumentus Asmens specialiųjų poreikių nustatymo ir tenkinimo komisijai (toliau – komisija), priimančiai rekomendacinio pobūdžio nutarimą dėl socialinės globos paslaugų paskyrimo.
24. Sprendimą dėl socialinių paslaugų paskyrimo (pagal formą SP-9, patvirtintą socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183) priima savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo.
25. Sprendimas:
25.1. dėl socialinės priežiūros (pagalbos į namus, socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo, laikino apnakvindinimo, intensyvios krizių įveikimo pagalbos ir kt.) paslaugų asmeniui (šeimai) paskyrimo priimamas per 3 darbo dienas nuo asmens (šeimos) poreikio vertinimo formos gavimo dienos;
25.2. dėl socialinės globos (dienos socialinės globos, trumpalaikės socialinės globos, ilgalaikės socialinės globos) paslaugų paskyrimo priimamas per 30 kalendorinių dienų, seniūnijos socialinio darbo organizatoriaus ar socialinių paslaugų įstaigos socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens socialinės globos paslaugų poreikį, teikimu nuo socialinės globos vertinimo formos gavimo dienos.
26. Teikimą dėl socialinės priežiūros ar socialinės globos sustabdymo ir nutraukimo socialinių pasaugų įstaigos atsakingas socialinis darbuotojas pateikia įstaigos vadovui šiais atvejais:
26.1. kai socialinių paslaugų gavėjas pažeidžia socialinių paslaugų teikimo sutartį ar nesilaiko įstaigos vidaus tvarkos taisyklių;
27. Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo, gavęs socialinių paslaugų įstaigos teikimą, priima sprendimą:
28. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo (jos) fiziniam ar emociniam saugumui, sprendimas dėl socialinių paslaugų paskyrimo gali būti priimtas nenustačius socialinių paslaugų poreikio. Tokiu atveju socialinių paslaugų poreikis turi būti nustatytas suteikus (arba teikiant) socialines paslaugas (pvz.: intensyvios krizių įveikimo pagalbos, laikino apgyvendinimo).
29. Jei socialiniam darbuotojui, atliekančiam vertinimą, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymu, jis gali pareikalauti iš asmens papildomų dokumentų, reikalingų poreikiui nustatyti.
V. ASMENS POREIKIO SOCIALINEI GLOBAI VERTINIMAS
31. Asmens poreikis socialinei globai nustatomas pagal asmens socialinio ir fizinio savarankiškumo vertinimo kriterijus.
32. Įvertinus asmens socialinį ir fizinį savarankiškumą, nustatomi šie asmens nesavarankiškumo lygiai: iš dalies nesavarankiškas, visiškai nesavarankiškas.
33. Nustatant asmens, gyvenančio kartu su šeima, socialinės globos poreikį, atsižvelgiama į artimųjų gebėjimus bei motyvaciją pasirūpinti vienas kitu.
34. Vertinant asmens poreikį socialinei globai ir nustačius, kad asmuo yra savarankiškas ir socialinė globa jam nebūtina, seniūnijos socialinio darbo organizatorius pateikia išvadą dėl bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros asmeniui teikimo.
35. Jei asmeniui, gaunančiam socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, reikia keisti paslaugų rūšį, įstaigos vadovas ar jo įgaliotas asmuo dėl paslaugų rūšies keitimo su asmens prašymu kreipiasi į Socialinės paramos skyrių.
VI. INFORMACIJOS APIE ASMENĮ (ŠEIMĄ), GAUNANTĮ SOCIALINES
PASLAUGAS, SAUGOJIMAS
37. Informacijai kaupti Socialinės paramos skyriuje pildoma asmens (šeimos) registracijos kortelė (priedas).
38. Registracijos kortelės duomenys turi būti atnaujinti atsižvelgiant į duomenų pasikeitimus. Asmeniui (šeimai) pakartotinai kreipiantis socialinių paslaugų, Socialinės paramos skyriaus atsakingas darbuotojas papildo duomenis registracijos kortelėje.
39. Asmeniui (šeimai) pakeitus gyvenamąją vietą, registracijos kortelės bei dokumentų kopijos persiunčiamos naujos gyvenamosios vietos savivaldybei.
VII. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
41. Socialinių darbuotojų išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio skirti socialines paslaugas nustatymo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti savivaldybės administracijos direktoriui.
42. Apskundus išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu turi būti sudaryta komisija, kuri pakartotinai nustatytų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį. Komisija, nustačiusi, kad socialinis darbuotojas neteisingai įvertino asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, pateikia išvadą savivaldybės administracijos direktoriui.
43. Dėl netinkamo asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo kaltas socialinis darbuotojas gali būti patrauktas drausminėn atsakomybėn teisės aktų nustatyta tvarka.
Patvirtinta. Neteko galios nuo 2013-05-31
Priedo naikinimas:
Nr. T-84, 2013-05-30, paskelbta TAR 2013-05-30, i. k. 2013-01691
1 priedas. Neteko galios nuo 2013-05-31
Priedo naikinimas:
Nr. T-84, 2013-05-30, paskelbta TAR 2013-05-30, i. k. 2013-01691
PATVIRTINTA
Joniškio rajono savivaldybės tarybos
2006 m. rugpjūčio 10 d. sprendimu Nr. T-149
JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ASMENS SPECIALIŲJŲ
POREIKIŲ NUSTATYMO IR JŲ TENKINIMO
TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmens specialiųjų poreikių nustatymo ir jų tenkinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja specialiųjų poreikių asmenų grupes, asmens specialiuosius poreikius nustatančius subjektus, specialiųjų poreikių lygio nustatymo ir jų tenkinimo tvarką, asmens teises ir atsakomybę.
II. SPECIALIŲJŲ POREIKIŲ ASMENŲ GRUPĖS
III. SPECIALIUOSIUS POREIKIUS ASMENIUI NUSTATANTYS SUBJEKTAI
4. Pagal kompetenciją Joniškio rajono pensinio amžiaus asmenų specialiuosius poreikius, vadovaudamiesi įstatymais ir kitais teisės aktais, nustato:
4.2. Savivaldybė:
4.2.1. Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas Savivaldybės administracijos specialistas – seniūnijos socialinio darbo organizatorius;
IV. SPECIALIŲJŲ POREIKIŲ NUSTATYMO KRITERIJAI IR SPECIALŲJŲ POREIKIŲ LYGIAI
4. Specialieji poreikiai savivaldybėje nustatomi pagal šiuos pagrindinius kriterijus:
5. Skiriami šie specialiųjų poreikių lygiai:
5.1. nedidelių – nežymiai ribota veikla ir dalyvavimo galimybės, nedidelė specialiosios pagalbos priemonių apimtis;
5.2. vidutinių – vidutiniškai ribota veikla ir dalyvavimo galimybės, vidutinė specialiosios pagalbos priemonių apimtis;
6. Specialiųjų poreikių lygis nustatomas vertinant reikalingos specialiosios pagalbos priemonių poreikį.
7. Specialiųjų pagalbos priemonių apimtis nevertinama, kai asmeniui yra nustatytas nuolatinės slaugos poreikis.
8. Prašymą dėl specialiųjų poreikių lygio nustatymo ir tenkinimo gali pateikti asmuo, gavęs šio Aprašo 4 punkte išvardytų institucijų išvadą dėl specialiųjų poreikių nustatymo (specialiųjų poreikių nustatymo pažymą ir, jei reikia, kitas gydytojų komisijos išvadas).
9. Asmuo (jo įgaliotas atstovas ar jo tėvai (įtėviai), sutuoktinis, vaikai (įvaikiai), globėjas, rūpintojas arba asmeniui atstovaujantis gyvenamosios vietos seniūnijos socialinio darbo organizatorius), pageidaujantis, kad jam būtų nustatytas specialiųjų poreikių lygis, kreipiasi į gyvenamosios vietos seniūnijos socialinio darbo organizatorių ir pateikia šiuos dokumentus:
9.3. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad asmuo yra įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (kai Lietuvos Respublikos piliečio pase ar leidime nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje nėra atitinkamo įrašo apie gyvenamąją vietą arba nėra duomenų gyvenamosios vietos apskaitos dokumentuose);
9.4. kitų valstybių piliečiai, turintys leidimą nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, – leidimą nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje;
11. Asmens, pageidaujančio, kad jam būtų nustatytas specialiųjų poreikių lygis, gyvenamosios vietos seniūnijos socialinio darbo organizatorius, atsakingas už asmens specialiųjų poreikių nustatymą, įvertina asmeniui reikalingos specialiosios pagalbos priemonių apimtį, užpildo reikalingus dokumentus ir juos pateikia Socialinės paramos skyriui.
12. Socialinės paramos skyriaus atsakingas darbuotojas, įvertinęs asmens pateiktus dokumentus ir vadovaudamasis kitų tarnybų pagal kompetenciją pateikta informacija apie nustatytus specialiuosius poreikius ir jų tenkinimą, Komisijai pateikia išvadą dėl specialiųjų poreikių nustatymo, parengia sprendimo dėl asmens specialiųjų poreikių lygio nustatymo (arba nenustatymo) ir tenkinimo projektą ir pateikia jį pasirašyti Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui.
13. Specialiosios pagalbos priemonės nevertinamos ir Komisijai svarstyti prašymai neteikiami šiais atvejais:
13.1. kai senatvės pensijos amžių sukakusiam asmeniui yra nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis. Tokiam asmeniui nustatomas didelių specialiųjų poreikių lygis.
Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo priima sprendimą dėl tokio asmens specialiųjų poreikių lygio nustatymo;
13.2. kai asmeniui buvo nustatytas darbingumo lygis iki senatvės pensijos amžiaus. Asmeniui, kuriam iki senatvės pensijos amžiaus buvo nustatytas darbingumo lygis (išskyrus specialiuosius poreikius), nustatomas neterminuotas specialiųjų poreikių lygis, remiantis jo pateikta darbingumo lygio pažyma.
Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo priima sprendimą dėl tokio asmens specialiųjų poreikių lygio nustatymo.
Papildyta punktu:
Nr. T-21, 2008-01-31, paskelbta TAR 2008-01-31, i. k. 2008-00056
14. Sprendimas su parašu ir antspaudu per 5 kalendorines dienas nuo jo priėmimo dienos įteikiamas arba išsiunčiamas asmeniui.
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. T-21, 2008-01-31, paskelbta TAR 2008-01-31, i. k. 2008-00056
15. Sprendimas dėl asmens specialiųjų poreikių lygio nustatymo (arba nenustatymo) ir tenkinimo (toliau – Sprendimas) priimamas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo asmens prašymo gavimo dienos.
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. T-21, 2008-01-31, paskelbta TAR 2008-01-31, i. k. 2008-00056
16. Sprendime nurodoma:
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. T-21, 2008-01-31, paskelbta TAR 2008-01-31, i. k. 2008-00056
17. Nustačius didelių, vidutinių ar nedidelių specialiųjų poreikių lygį, Socialinės paramos skyriaus atsakingas darbuotojas asmeniui išduoda neįgaliojo pažymėjimą.
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. T-21, 2008-01-31, paskelbta TAR 2008-01-31, i. k. 2008-00056
IV. INVALIDUMO GRUPĖS PRILYGINIMAS SPECIALIŲJŲ POREIKIŲ LYGIUI
SENATVĖS PENSIJOS AMŽIŲ SUKAKUSIAM ASMENIUI
18. Senatvės pensijos amžių sukakęs asmuo, kuriam iki 2005 m. liepos 1 d. buvo nustatytas invalidumas neterminuotam laikui (jo įgaliotas atstovas, sutuoktinis, vaikai (įvaikiai), globėjas, rūpintojas arba asmeniui atstovaujantis gyvenamosios vietos seniūnijos socialinio darbo organizatorius), pageidaujantis, kad jam nustatyta invalidumo grupė būtų prilyginta specialiųjų poreikių lygiui, kreipiasi į gyvenamosios vietos seniūnijos socialinio darbo organizatorių ir pateikia šiuos dokumentus:
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. T-21, 2008-01-31, paskelbta TAR 2008-01-31, i. k. 2008-00056
18.3. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad asmuo yra įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (kai Lietuvos Respublikos piliečio pase ar leidime nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje nėra atitinkamo įrašo apie gyvenamąją vietą arba nėra duomenų gyvenamosios vietos apskaitos dokumentuose);
18.4. kitų valstybių piliečiai, turintys leidimą nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, – leidimą nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje;
19. Asmens gyvenamosios vietos seniūnijos socialinio darbo organizatorius 17 punkte išvardytus dokumentus pateikia Socialinės paramos skyriaus atsakingam darbuotojui.
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. T-21, 2008-01-31, paskelbta TAR 2008-01-31, i. k. 2008-00056
20. Asmeniui nustatyta invalidumo grupė prilyginama specialiųjų poreikių lygiui, remiantis jo turimu invalidumo pažymėjimu:
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. T-21, 2008-01-31, paskelbta TAR 2008-01-31, i. k. 2008-00056
21. Sprendime dėl asmens specialiųjų poreikių lygio nustatymo ir tenkinimo įrašomas specialiųjų poreikių lygis ir informacija iš invalidumo pažymėjimo apie asmeniui nustatytus specialiuosius poreikius ir jų terminus (visiška negalia, nuolatinė slauga, nuolatinė priežiūra, nuolatinė pagalba, transporto išlaidų kompensacija) ir Socialinės paramos skyriaus atsakingas darbuotojas išduoda neįgaliojo pažymėjimą.
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. T-21, 2008-01-31, paskelbta TAR 2008-01-31, i. k. 2008-00056
22. Asmuo, nesutinkantis su invalidumo grupės prilyginimu specialiųjų poreikių lygiui, gali kreiptis dėl specialiųjų poreikių lygio nustatymo į gyvenamosios vietos seniūniją ir pateikti Aprašo 9 punkte išvardytus dokumentus.
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. T-21, 2008-01-31, paskelbta TAR 2008-01-31, i. k. 2008-00056
V. SPECIALIŲJŲ POREIKIŲ TENKINIMO TVARKA
23. Specialiuosius poreikius Savivaldybėje pagal nustatytą lygį tenkina:
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. T-21, 2008-01-31, paskelbta TAR 2008-01-31, i. k. 2008-00056
24. Specialieji poreikiai tenkinami specialiosios pagalbos priemonėmis: techninės pagalbos priemonėmis, finansinės pagalbos priemonėmis, medicininės pagalbos priemonėmis ir teikiant socialines paslaugas:
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. T-21, 2008-01-31, paskelbta TAR 2008-01-31, i. k. 2008-00056
24.1. Techninės pagalbos priemonių rūšys:
24.1.6. butų ir kitų patalpų baldai ir pagalbiniai įtaisai (įskaitant poilsio ir darbo baldus, baldų priedėlius ir gyvenamosios, darbo bei mokomosios aplinkos pritaikymo priemones);
24.1.7. bendravimo, informavimo ir signalizavimo priemonės (įskaitant skaitymo, rašymo, telefono ryšio priemones ir apsaugos signalizatorius);
24.2. Finansinės pagalbos priemonių rūšys:
24.2.1. socialinė piniginė parama (skiriama užtikrinti neįgaliųjų materialinės padėties garantijas);
24.2.2. tikslinės kompensacijos ir išmokos (skiriamos kompensuoti specialiųjų poreikių tenkinimo išlaidas);
24.3. Medicininės pagalbos priemonių rūšys:
25. Dėl specialiųjų poreikių tenkinimo asmuo turi kreiptis į gyvenamosios vietos seniūnijos socialinio darbo organizatorių.
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. T-21, 2008-01-31, paskelbta TAR 2008-01-31, i. k. 2008-00056
VI. ASMENS TEISĖS IR ATSAKOMYBĖ
26. Asmuo turi teisę:
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. T-21, 2008-01-31, paskelbta TAR 2008-01-31, i. k. 2008-00056
27. Asmuo privalo teikti specialiųjų poreikių lygiui nustatyti ir tenkinti reikalingą informaciją.
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. T-21, 2008-01-31, paskelbta TAR 2008-01-31, i. k. 2008-00056
28. Asmuo atsako už pateikiamos informacijos tikrumą. Jeigu asmuo pateikė neteisingą informaciją, sprendimo priėmimas yra sustabdomas iki to laiko, kol bus nustatyta tikroji padėtis.
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. T-21, 2008-01-31, paskelbta TAR 2008-01-31, i. k. 2008-00056
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
29. Asmeniui pakeitus gyvenamąją vietą ir jo pageidavimu dokumentų kopijos apie jam nustatytą specialiųjų poreikių lygį, jo terminą ir specialiųjų poreikių tenkinimą persiunčiamos naujos gyvenamosios vietos savivaldybei.
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. T-21, 2008-01-31, paskelbta TAR 2008-01-31, i. k. 2008-00056
30. Specialistai, atsakingi už informacijos apie asmenį kaupimą, užtikrina gautos informacijos konfidencialumą.
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. T-21, 2008-01-31, paskelbta TAR 2008-01-31, i. k. 2008-00056
31. Informacija, kiti reikalingi dokumentai kaupiami asmens byloje, kuri laikoma Socialinės paramos skyriuje.
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. T-21, 2008-01-31, paskelbta TAR 2008-01-31, i. k. 2008-00056
Joniškio rajono savivaldybės asmens (šeimos)
socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir
socialinių paslaugų skyrimo tvarkos aprašo
priedas
ASMENS (ŠEIMOS) REGISTRACIJOS KORTELĖ
I. BENDRIEJI DUOMENYS APIE ASMENĮ
VARDAS |
|
|
PAVARDĖ |
ASMENS KODAS |
2. Išsilavinimas:
[] Aukštasis ir aukštesnysis [] Vidurinis ir specialus vidurinis
[] Pagrindinis [] Pradinis [] Neraštingas
3. Gyvenamoji vieta:
Deklaruota ____________________________________________________________________
Faktinė _______________________________________________________________________
Telefonas _____________________________________________________________________
Duomenys apie gyvenamosios vietos pakeitimą _______________________________________
_____________________________________________________________________________
4. Pateiktas asmens dokumentas:????
[] Lietuvos Respublikos piliečio pasas
[] Asmens tapatybės kortelė
[] Leidimas laikinai gyventi Lietuvoje (ne ES valstybių narių piliečiams)
[] Kitas dokumentas (nurodykite) _______________________________________________
5. Pilietybė
[] Lietuvos Respublikos
[] ES ……………………………………………………………………………………………
[] Kitos šalies (nurodykite) …………………………………………………………………….
7. Asmens socialinė grupė:
[] Suaugęs asmuo su negalia
[] Pensininkas
[] Vienišas asmuo
[] Vaikas, likęs be tėvų globos, jo šeima
[] Vaikas su negalia, jo šeima
[] Socialinės rizikos vaikas ir jo šeima
[] Socialinės rizikos asmuo
[] Socialinės rizikos šeima
[] Bedarbis
[] Kitas asmuo (nurodykite) ……………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………
8. Asmens motyvacija spręsti savo problemas ………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………
9. Šeimos nariai ir jų socialinė padėtis:
Eil. Nr. |
Asmens šeimos narių vardai ir pavardės |
Gimimo data |
Giminystės ryšys |
Šeimos nario socialinė padėtis (pensininkas, neįgalusis, dirbantis ir kt.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. Kurie kartu gyvenantys šeimos nariai gauna arba yra gavę per pastarųjų 12 mėn.
laikotarpį socialines paslaugas?
Eil. Nr. |
Šeimos nario vardas, pavardė |
Paslaugos pavadinimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. KREIPIMASIS DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ
13. Priežastys, dėl kurių asmuo (šeima) kreipėsi socialinių paslaugų:
[] Negalia, liga [] Senatvė [] Nedarbas [] Benamystė
[] Skurdas [] Smurtas
[] Kitos priežastys (nurodykite)
14. Dėl kokių socialinių paslaugų asmuo kreipėsi (išvardyti):
…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
15. Kitos pastabos ……………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………….
16. Socialinių paslaugų poreikio 17. Informacija apie socialinių
nustatymas, išvados paslaugų paskyrimą
Nustatytas socialinių paslaugų poreikis Paskirta socialinė paslauga:
(nurodyti): …………………………………………
…………………………………………. …………………………………………
…………………………………………. …………………………………………
…………………………………………. Paslaugos paskyrimo terminas
Nustatymo data ………………………... nuo ……………….. iki ……………….
Nustačiusio socialinio darbuotojo Paslaugą teikia (nurodyti instituciją)
vardas, pavardė, parašas …………………………………………
…………………………………………. …………………………………………
…………………………………………. …………………………………………
_________________________________ ________________________________
Nustatytas socialinių paslaugų poreikis Paskirta socialinė paslauga:
(nurodyti): ………………………………………….
…………………………………………. ………………………………………….
…………………………………………. ………………………………………….
…………………………………………. Paslaugos paskyrimo terminas
Nustatymo data ………………………... nuo ……………….. iki ……………….
Nustačiusio socialinio darbuotojo Paslaugą teikia (nurodyti instituciją)
vardas, pavardė, parašas ………………………………………….
…………………………………………. ………………………………………….
…………………………………………. ………………………………………….
_________________________________ _________________________________
Nustatytas socialinių paslaugų poreikis Paskirta socialinė paslauga:
(nurodyti): ………………………………………….
…………………………………………. ………………………………………….
…………………………………………. ………………………………………….
…………………………………………. Paslaugos paskyrimo terminas
Nustatymo data ………………………... nuo ……………….. iki ……………….
Nustačiusio socialinio darbuotojo Paslaugą teikia (nurodyti instituciją)
vardas, pavardė, parašas ………………………………………….
…………………………………………. ………………………………………….
…………………………………………. ………………………………………….
_________________________________ _________________________________
Nustatytas socialinių paslaugų poreikis Paskirta socialinė paslauga:
(nurodyti): ………………………………………….
…………………………………………. ………………………………………….
…………………………………………. ………………………………………….
…………………………………………. Paslaugos paskyrimo terminas
Nustatymo data ………………………... nuo ……………….. iki ……………….
Nustačiusio socialinio darbuotojo Paslaugą teikia (nurodyti instituciją)
vardas, pavardė, parašas ………………………………………….
…………………………………………. ………………………………………….
________________________________ _________________________________
2 priedas. Neteko galios nuo 2013-05-31
Priedo naikinimas:
Nr. T-84, 2013-05-30, paskelbta TAR 2013-05-30, i. k. 2013-01691
Pakeitimai:
1.
Joniškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-206, 2006-11-30, paskelbta TAR 2006-11-30, i. k. 2006-00823
Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2006 m. rugpjūčio 10 d. sprendimo Nr. T-149 „Dėl kai kurių tvarkos aprašų, susijusių su socialinių paslaugų teikimu Joniškio rajono savivaldybėje, patvirtinimo“ 1.1 ir 1.4 punktais patvirtintų tvarkos aprašų pakeitimo
2.
Joniškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-21, 2008-01-31, paskelbta TAR 2008-01-31, i. k. 2008-00056
Dėl Joniškio rajono savivaldybės asmens specialiųjų poreikių nustatymo ir jų tenkinimo tvarkos aprašo papildymo
3.
Joniškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-84, 2013-05-30, paskelbta TAR 2013-05-30, i. k. 2013-01691
Dėl Pagalbos pinigų skyrimo ir apmokėjimo Joniškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo