Suvestinė redakcija nuo 2025-01-01
Įsakymas paskelbtas: TAR 2024-12-19, i. k. 2024-22566
JAUNIMO REIKALŲ AGENTŪROS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL JAUNIMO DALYVAVIMO IR ATSTOVAVIMO STIPRINIMO PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2025 METAIS KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2024 m. gruodžio 18 d. Nr. 2V-401(1.4 E)
Vilnius
Įgyvendindamas Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. A1-469 „Dėl Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1.1.3 priemonę ir atsižvelgdamas į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“:
1. T v i r t i n u Jaunimo dalyvavimo ir atstovavimo stiprinimo projektų finansavimo 2025 metais konkurso nuostatus (pridedama).
2. P a v e d u Jaunimo reikalų agentūros Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus vyriausiajam specialistui teisės aktų ir šio įsakymo 1 punktu patvirtintų nuostatų nustatyta tvarka skelbti ir organizuoti Jaunimo dalyvavimo ir atstovavimo stiprinimo projektų finansavimo 2025 metais konkursą.
PATVIRTINTA
Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus
2024 m. gruodžio 18 d. įsakymu
Nr. 2V-401(1.4 E)
JAUNIMO DALYVAVIMO IR ATSTOVAVIMO STIPRINIMO PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2025 METAIS konkurso nuostatai
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Jaunimo dalyvavimo ir atstovavimo stiprinimo projektų finansavimo 2025 metais konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projektų, skirtų skatinti jaunimo įtraukimą į aktyvią pilietinę ir visuomeninę veiklą, užtikrinant jaunimo dalyvavimą jaunimo ir su jaunimu dirbančiose organizacijose ir jaunimo poreikių atstovavimą Lietuvos savivaldybėse bei skatinti jaunimo iniciatyvas mokyklose, skatinti mokinius įsitraukti į mokyklos veiklas ir kurti atvirą sprendimų priėmimo kultūrą, atrankos konkurso (toliau – Konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas ir finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projektų vykdytojams, projektų veiklų vykdytojams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo ir esminius rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, Jaunimo reikalų agentūros (toliau – Agentūra) direktoriaus įsakymu sudaromos Konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių (toliau – sutartys) sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo, administravimo ir stebėsenos tvarką.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.1. A priemonė – Nuostatų 17.1 papunktyje numatytoms veikloms įgyvendinti skirta priemonė, kuriai numatytas Nuostatų 12.1 papunktyje Konkursui skiriamas finansavimas, į kurį pretenduojantys pareiškėjai turi atitikti Nuostatų 20.1 ir 20.3 papunkčiuose nustatytus reikalavimus;
2.2. B priemonė – Nuostatų 17.2 papunktyje numatytoms veikloms įgyvendinti skirta priemonė, kuriai numatytas Nuostatų 12.2 papunktyje Konkursui skiriamas finansavimas, į kurį pretenduojantys pareiškėjai turi atitikti Nuostatų 20.2 ir 20.3 papunkčiuose nustatytus reikalavimus;
2.3. dalyvis – asmuo, kuriam yra skirtas projektas ir kuris dalyvauja projekte numatytose veiklose (pvz., projekte numatytų renginių dalyvis, paslaugų gavėjas);
2.4. dalyvaujamojo biudžeto iniciatyva – tai demokratinis procesas, kai mokyklos bendruomenės nariai patys sprendžia, kaip panaudoti skiriamo biudžeto dalį, siūlo idėjas mokyklai, balsuodami renka labiausiai patikusias idėjas, o laimėjusios idėjos vėliau yra įgyvendinamos;
2.5. informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu: https://sopas1.sppd.lt/login;
2.8. jaunimo organizacija – Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo nustatyta tvarka jaunimui ir (ar) jaunimo interesams atstovauti įsteigta asociacija, kurios ne mažiau kaip 2/3 narių yra jauni žmonės ir (ar) jaunų žmonių interesams atstovaujančios asociacijos, kurių kiekvienos ne mažiau kaip 2/3 narių yra jauni žmonės;
2.9. mažiau galimybių turintis jaunimas – jaunimas, neturintis tokių pat sąlygų kaip bendraamžiai savo kompetencijoms ir veikloms plėtoti, nes gyvena nepalankiomis sąlygomis ar patiria socialinių, ekonominių, išsilavinimo, kultūrinių, geografinių sunkumų, turi negalią ir (ar) sveikatos problemų;
2.10. mentorius – mokyklos direktoriaus įsakymu paskirtas mokytojas ir (ar) administracijos darbuotojas, teikiantis pagalbą mokiniams rengiant ir įgyvendinant Mokinių dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvą;
2.11. narys – viešasis juridinis asmuo ar viešojo juridinio asmens struktūrinis vienetas, neturintis ar turintis juridinio asmens statusą, narystės pagrindu priklausantis jaunimo organizacijai, teikiančiai Konkursui paraišką, ar fizinis asmuo, narystės pagrindu priklausantis jaunimo organizacijai, teikiančiai Konkursui paraišką;
2.12. paraiška – pareiškėjo pagal informacinėje sistemoje suformuotą informacijos apie projektą pateikimo formą užpildytas ir pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytas dokumentas, kuris kartu su visais jo priedais ir papildomais dokumentais per informacinę sistemą pateikiamas Agentūrai siekiant gauti valstybės biudžeto lėšų projektui vykdyti;
2.13. pareiškėjas – Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka registruotas viešasis juridinis asmuo, veikiantis pagal nevyriausybinių organizacijų plėtrą, asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, taip pat savanorišką veiklą reguliuojančius teisės aktus, siekiantis gauti valstybės biudžeto lėšų projektui vykdyti ir atitinkantis Nuostatų 20 punkte nurodytus reikalavimus, ir teikiantis Konkursui paraišką;
2.14. pasiūlymas – oficialus argumentuotas pasiūlymas, skirtas jaunimo politikos stiprinimui vietos lygmeniu, pareiškėjo pateiktas oficialiu raštu, pagrįstas savivaldybėje įgyvendinamos jaunimo politikos vertinimu, jaunimui aktualių klausimų sprendimu, atsižvelgiant į vienijamų jaunimo organizacijų ir jaunimo poreikius ir (ar) remiantis savivaldybės atliktu jaunimo problematikos tyrimu;
2.15. projektas – visuma dokumentų, kuriuose nurodomi projekto tikslo aprašyme, veiklų plane numatyti veiksmai, pagrįsti paraiškoje, jos prieduose bei tam tikrose duomenų bazėse esančia informacija, ir tam tikra prašoma valstybės biudžeto lėšų suma numatytiems projekto tikslams pasiekti);
2.17. projekto veiklų vykdytojas – fizinis asmuo, kuris nuolat tiesiogiai vykdo projekto veiklas ir yra atsakingas už projekto veiklų ar jo dalių įgyvendinimą. Projekto veiklų vykdytoju nelaikomas asmuo, laikinai prisidedantis prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir (ar) veikla (pvz., lektorius, savanoris, renginio vedėjas, meno kolektyvas, jo nariai);
2.18. projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuris atitinka visus Nuostatuose nustatytus reikalavimus valstybės biudžeto lėšoms gauti, kuriam Agentūros direktoriaus sprendimu skirta valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti ir kuris su SPPD yra pasirašęs sutartį;
2.19. savanoriška veikla – savanorio neatlyginamai atliekama visuomenei naudinga veikla, kurios sąlygos nustatomos savanorio ir šios veiklos organizatoriaus susitarimu;
2.20. savivaldybės jaunimo organizacijų taryba – jaunimo organizacija, kurios pagrindinis veiklos tikslas – vienyti savivaldybės teritorijoje veikiančias jaunimo organizacijas ir joms atstovauti;
2.21. strateginis veiklos planas – veiklos planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į ilgos ir vidutinės trukmės planavimo dokumentų tikslus ir (ar) aplinkos analizės išvadas, suformuluota misija, nustatyti strateginiai pokyčiai ir strateginiai tikslai, aprašomi vykdomi projektai, siekiami rezultatai, numatomi asignavimai ir žmogiškieji ištekliai.
3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose, taip pat Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės).
4. Nuostatai parengti vadovaujantis Taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos Taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose Konkurso atrankos nuostatos nereglamentuotos, taikomos Taisyklėse nustatytos nuostatos.
5. Konkursą organizuoja Agentūra, atliekanti Taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas. Informacija apie Konkursą viešai skelbiama Agentūros ir SPPD interneto svetainėse: https://jra.lt ir https://sppd.lrv.lt.
6. Projektų atranką ir administravimą užtikrina SPPD, atliekantis Taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.
7. Sprendimą dėl projektų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Agentūros direktorius.
8. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektus, skirtus skatinti jaunimo įtraukimą į aktyvią pilietinę ir visuomeninę veiklą, užtikrinant jaunimo dalyvavimą jaunimo ir su jaunimu dirbančiose organizacijose ir jaunimo poreikių atstovavimą Lietuvos savivaldybėse bei skatinti jaunimo iniciatyvas mokyklose, skatinti mokinius įsitraukti į mokyklos veiklas ir kurti atvirą sprendimų priėmimo kultūrą.
II SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, PROJEKTO VEIKLŲ VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA
12. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 149 000 eurų, iš jų:
13. Didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma:
14. Mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma:
16. Jei Agentūros priimtu sprendimu nėra patvirtintas rezervinių projektų sąrašas ar visiems šiame sąraše buvusiems pareiškėjams buvo skirta valstybės biudžeto lėšų pateiktiems projektams įgyvendinti, Agentūra nepanaudotas, grąžintas ar papildomai konkursui gautas valstybės biudžeto lėšas gali paskirstyti, paskelbusi naują konkursą tai pačiai priemonei įgyvendinti. Naujas konkursas gali būti vykdomas naujų Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintų Nuostatų ir Taisyklių nustatyta tvarka.
III skyrius
FINANSUOTINOS veiklos, KURIOMS SKIRIAMOS VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOS
17. Veiklos, kurioms skiriama valstybės biudžeto lėšų:
17.1. teikiant paraišką pagal A priemonę:
17.1.1. pareiškėjo, projekto vykdytojo dalyvavimas formuojant ir įgyvendinant jaunimo politiką vietos lygmeniu, jaunimo organizacijų, veikiančių Lietuvos Respublikos administraciniame vienete, poreikių identifikavimas, atstovavimas jaunimo organizacijoms valstybės ir (ar) savivaldybės institucijose ir įstaigose;
17.1.3. bendradarbiavimo su valstybės ir savivaldybių institucijomis bei įstaigomis ir kitais aktyviais regioninės politikos veikėjais (vietos bendruomenėmis, nevyriausybinėmis organizacijomis, verslo struktūromis, religinėmis bendruomenėmis ir bendrijomis, profesinėmis sąjungomis, politinėmis partijomis ir kt.) formų kūrimas ir plėtojimas;
17.1.4. jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų informavimas, konsultavimas, jų veiklos kokybės gerinimas, narių stiprinimas mokymais;
17.2. teikiant paraišką pagal B priemonę:
17.2.2. mokyklos viešųjų erdvių gerinimas ir kūrimas, skirtas visai mokyklos bendruomenei, jas pritaikant mokinių poilsiui ir aktyviam laisvalaikiui mokyklos viduje ar mokyklos teritorijoje;
17.2.3. mokyklos moksleivių dalyvaujamojo ugdymo skatinimas ir moksleivių įtraukimas į mokyklai svarbių sprendimų priėmimą;
18. Projekto veiklų turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:
18.1. teikiant paraiškas pagal A priemonę:
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS, PROJEKTO VEIKLŲ VYKDYTOJAMS
20. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:
20.1. teikiant paraiškas pagal A priemonę:
20.1.1. pareiškėjas yra savivaldybės jaunimo organizacijų taryba, įregistruota Juridinių asmenų registre ne vėliau kaip 2022 m. sausio 1 d. (vadovaujantis Taisyklių 29.1 papunkčiu);
20.1.2. pareiškėjas yra pasitvirtinęs ne trumpesnės kaip 3 metų trukmės galiojantį strateginį veiklos planą (būtina pateikti dokumentus, nurodytus Nuostatų 30.2.1 papunktyje) (vadovaujantis Taisyklių 29.1 papunkčiu);
20.1.3. pareiškėjas 2022-2023 metais merui, savivaldybės tarybai ar savivaldybės administracijos direktoriui tiesiogiai ir (arba) per savivaldybės jaunimo reikalų tarybą yra pateikęs ne mažiau kaip 2 pasiūlymus. Pasiūlymai turi būti užregistruoti savivaldybės dokumentų registre (būtina pateikti dokumentus, nurodytus Nuostatų 30.2.5 papunktyje) (vadovaujantis Taisyklių 29.1 papunkčiu)
20.2. teikiant paraiškas pagal B priemonę pareiškėjas yra su jaunimu dirbanti organizacija ar jaunimo organizacija, įsteigta Lietuvos Respublikoje teisės aktų nustatyta tvarka, kuri projektą įgyvendins kartu su mokykla, su kuria bendradarbiauja;
20.3. tiekiant paraiškas tiek pagal A, tiek pagal B priemonę:
20.3.1. pareiškėjas pateikė paraišką iki Konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos (vadovaujantis Taisyklių 29.2 papunkčiu);
20.3.2. pareiškėjas nėra likviduojamas, pareiškėjo veikla nėra sustabdyta ar apribota Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatytais pagrindais (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis) (vadovaujantis Taisyklių 29.4 papunkčiu);
20.3.3. pareiškėjas nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) (vadovaujantis Taisyklių 29.5 papunkčiu);
20.3.4. vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsniu, laikoma, kad pareiškėjas atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus (pagal viešus Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenis) (vadovaujantis Taisyklių 29.6 papunkčiu);
20.3.5. pareiškėjas pateikė visus Nuostatuose nurodytus privalomus pateikti dokumentus (vadovaujantis Taisyklių 29.7 papunkčiu);
20.3.6. projekto veiklų vykdytojas (-ai) atitinka Nuostatuose projekto veiklų vykdytojams nustatytus reikalavimus (vadovaujantis Taisyklių 29.8 papunkčiu);
20.3.7. pareiškėjo deklaracija užpildyta pagal Nuostatų 1 priedą (vadovaujantis Taisyklių 29.9 papunkčiu);
20.3.8. paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai surašyti lietuvių kalba, pateikti dokumentų užsienio kalba vertimai, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Taisyklių 18 punkte (vadovaujantis Taisyklių 29.10 papunkčiu);
20.3.9. pareiškėjo projektui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė negu Nuostatų 14 punkte nurodyta mažiausia atitinkamos priemonės vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už Nuostatų 13 punkte numatytą didžiausią atitinkamos priemonės vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą (vadovaujantis Taisyklių 29.11 papunkčiu);
20.3.10. pareiškėjas, kuris yra nevyriausybinė organizacija, teisės aktų nustatyta tvarka yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinius, veiklos ataskaitą Juridinių asmenų registrui (išskyrus religines bendruomenes ir religines bendrijas) (vadovaujantis Taisyklių 29.13 papunkčiu);
20.3.11. pareiškėjas, kuris yra nevyriausybinė organizacija, yra viešai paskelbęs savo interneto svetainėje (jei ją turi) finansinių ataskaitų rinkinius, veiklos ataskaitą ne mažiau kaip už pastaruosius 3 finansinius metus arba visą pareiškėjo veikimo laikotarpį, jei pareiškėjo veiklos trukmė trumpesnė nei 3 metai, išskyrus fizinių asmenų asmens duomenis, kurie pagal teisės aktus, reglamentuojančius fizinių asmenų asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, viešai neskelbiami, informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus (vadovaujantis Taisyklių 29.14 papunkčiu);
20.3.12. jei pareiškėjas veikia pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą, vykdantis (-ys) asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, privalo Juridinių asmenų registre turėti žymą, patvirtinančią, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija deklaracijoje), taip pat patvirtinti (deklaracijoje), kad jam nėra taikomas ribojimas gauti valstybės biudžeto lėšų pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje nurodytus kriterijus (vadovaujantis Taisyklių 8 punktu).
V SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI, ESMINIAI RODIKLIAI IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI
21. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima Taisyklių 13 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus.
22. Skyrus valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti pagal A priemonę, pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja iki 2025 m. gruodžio 31 d. pasiekti šiuos rodiklius:
22.1. esminius kiekybinius rodiklius, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 49.1 papunktyje nustatytos sankcijos:
22.1.1. merui, savivaldybės tarybai arba savivaldybės administracijos direktoriui (tiesiogiai) pateikti ne mažiau kaip 1 pasiūlymą;
22.2. kiekybinius projekto įgyvendinimo rodiklius:
22.2.1. į projekto veiklas tiesiogiai įtraukti ne mažiau kaip 160 unikalių jaunų žmonių (skaičiuojami veiklose nesikartojantys jauni žmonės);
22.3. kokybinius projekto įgyvendinimo rodiklius:
22.3.2. didinti jaunimo dalyvavimą visuomeninėje ir savanoriškoje veikloje, suteikiant jaunimui informaciją apie galimybes dalyvauti tokioje veikloje Lietuvoje ir už jos ribų;
22.3.3. vykdant veiklas, susijusias su piliečių dalyvavimu, siekti įtraukti administracijų darbuotojus, bendruomenių ir jaunimo lyderius;
22.3.4. pasitelkus kryptingą viešinimo planą didinti pareiškėjo, projekto vykdytojo vienijamų organizacijų žinomumą ir galimybes regione;
22.3.5. stiprinti fizinių asmenų, pareiškėjo, projekto vykdytojo deleguotų į savivaldybės jaunimo reikalų tarybą, kompetencijas;
23. Skyrus valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti pagal B priemonę, pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja iki 2025 m. gruodžio 31 d. pasiekti šiuos rodiklius:
23.1. esminius kiekybinius rodiklius, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 49.2 papunktyje nustatytos sankcijos:
23.1.1. finansuoti ne mažiau nei 1 idėją, laimėjusią dalyvaujamojo biudžeto mokyklos bendruomenės rinkimuose;
23.2. kiekybinį projekto rodiklį - mentoriui susitikti su moksleiviais ne mažiau kaip 3 kartus per projekto įgyvendinimo laikotarpį;
23.3. kokybinius projekto įgyvendinimo rodiklius:
23.3.2. vykdant veiklas, susijusias su moksleivių dalyvavimu, siekti įtraukti mokyklos administracijos darbuotojus, bendruomenės ir jaunimo lyderius;
VI SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
24. Projektams vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projekto vykdymo išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos laikotarpiu, nurodytu Nuostatų 10 punkte. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (darbo laiko ir darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščiais, sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (bendradarbiavimo sutartimis ir (ar) susitikimų protokolais, kvietimais į renginius, mokymų darbotvarkėmis ir jų dalomąja medžiaga, sklaidos ir viešinimo dokumentacija ir pan.) arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad projekto vykdymui skirtos valstybės biudžeto lėšos būtų naudojamos pagal tikslinę paskirtį, paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo ir atsižvelgdamas į šių lėšų naudojimą reglamentuojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų ir sutarčių nuostatas. Siekiant užtikrinti kokybišką paslaugų teikimą, rekomenduojama, kad pareiškėjas, projekto vykdytojas su paslaugų teikėjais sudarytų paslaugų teikimo sutartis, kuriose būtų nurodytas teikiamos paslaugos pobūdis ir turinys, paslaugos periodiškumas, paslaugos įkainis, bendra suma, suteiktos paslaugos perdavimo-priėmimo tvarka bei atsiskaitymo tvarka ir kitos sąlygos. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka.
25. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
25.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 90 (devyniasdešimt) procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos):
25.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas ir kitas teisės aktuose nustatytas su darbo užmokesčiu susijusias išlaidas (kai buhalterinės apskaitos paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir projekto vadovas ir (ar) asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (netaikoma paslaugoms, įsigyjamoms pagal paslaugų sutartis);
25.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugos (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);
25.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 8 punkte nurodyto Konkurso tikslo, Nuostatų 9 punkte nurodyto siektino Konkurso rezultato įgyvendinimu ir Nuostatų 17 punkte nurodytų veiklų vykdymu):
25.2.1. projekto veiklų vykdytojo (-ų) darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas ir kitas teisės aktuose nustatytas su darbo užmokesčiu susijusias išlaidas, šioms išlaidoms skiriant ne daugiau kaip 90 procentų iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos (kai projekto veiklų vykdytojas (-ai) yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojas (-ai), dirbantis (-ys) pagal darbo sutartis (netaikoma paslaugoms, įsigyjamoms pagal paslaugų sutartis);
25.2.2. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:
25.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto);
25.2.2.2. transporto išlaikymas (degalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo) ir transporto paslaugos (tik Lietuvos Respublikos teritorijoje autobuso, laivo, kelto ekonominės klasės ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju), įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;
25.2.2.3. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų, skirtų pareiškėjo, projekto vykdytojo veiklai vykdyti (biurui), projekto veikloms vykdyti nuoma);
25.2.2.4. išlaidos, skirtos savanorių kvalifikacijai kelti ir paruošti juos savanoriškai veiklai atlikti;
25.2.2.5. ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos (paslaugos, teikiamos pagal paslaugų ar autorines sutartis, pavyzdžiui, ekspertų ir konsultantų intelektinės paslaugos – galimybių studijos, moksliniai, statistiniai, kiti tyrimai, teisininko paslaugos);
25.2.2.6. komunalinių paslaugų išlaidos (pareiškėjo, projekto vykdytojo nuosavybės, nuomos ar kita teise valdomų ir skirtų projektui vykdyti patalpų šildymo, elektros energijos, vandentiekio, nuotekų šalinimo paslaugoms apmokėti);
25.2.2.7. viešinimo išlaidos (apima lauko reklamų, stendų, vaizdo klipų, brošiūrų, lankstinukų, plakatų ir panašių leidinių gamybos ir (ar) platinimo, straipsnių publikavimo, programų transliavimo, konferencijos ir panašių renginių organizavimo bei kitas visuomenės informavimo paslaugų išlaidas);
25.2.2.8. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:
25.2.2.8.1. kitos Nuostatų 25.2.2.1–25.2.2.7 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (kanceliarinėms, ūkio prekėms, nealkoholiniams gėrimams ir maisto prekėms, skirtoms seminarų ar mokymų pertraukoms);
25.2.2.8.2. kitos Nuostatų 25.2.2.1–25.2.2.7 papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos:
26. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
26.1. ilgalaikio turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 750 Eur ir didesnė, įsigijimo išlaidos;
26.2. statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, statinių, teritorijos ir aplinkos priežiūros bei tvarkymo, paveldo tvarkybos darbų išlaidos;
26.3. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką Konkursui (pvz., paraiškos parengimo, narių sąrašų sudarymo išlaidos ir pan.), taip pat išlaidos, patirtos bei apmokėtos iki 2024 m. gruodžio 31 d. imtinai ir po 2025 m. gruodžio 31 d.;
26.5. išlaidos, skirtos pareiškėjo, projekto vykdytojo, pareiškėjo, kitų fizinių ir juridinių asmenų įsiskolinimams, skoloms, nesusijusioms su finansuojamo projekto įgyvendinimu, padengti, investicijų projektams finansuoti;
26.6. išlaidos, skirtos politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti;
26.7 išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui ir (ar) pareiškėjo, nuomai projekto veiklai vykdyti;
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
27. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti vieną paraišką, į pasirinktą priemonę. Pareiškėjui pateikus daugiau nei vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra vėlesnė, bet ne vėlesnė negu Taisyklių 11.7 papunktyje nustatytas terminas, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo dieną SPPD atstovui nurodo, kurią paraišką vertinti. Paraiška, kuri buvo pateikta anksčiau, atmetama Taisyklių 32 punkte nustatyta tvarka. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateiktą paraišką taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomus dokumentus pareiškėjo iniciatyva negalima. Paraiška turi būti užpildyta pagal Nuostatuose nurodytą informaciją, privalomą pateikti pildant paraiškos formą informacinėje sistemoje.
28. Paraiškoje nurodoma:
28.1. teikiant paraiškas ir projektus tiek pagal A priemonę, tiek pagal B priemonę:
28.1.1. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens kodas, buveinės adresas, interneto svetainės adresas (jeigu ją turi), kurioje viešai skelbiamos veiklos ir finansinės ataskaitos, informacija apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus, juridinio asmens vadovo ar jo įgalioto asmens duomenys (dokumento, kuriuo paskirtas (išrinktas) atstovas, pavadinimas, vardas, pavardė, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas), projekto vadovą, ir finansininką (informacija pildoma skiltyje „Asmenų kortelės“);
28.1.4. banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;
28.1.12. pareiškėjo kolegialaus valdymo organo pavadinimas, kolegialų valdymo organo, į kurio sudėtį išrinkti jauni žmonės sudėtis, nurodant narių vardą, pavardę, gimimo datą (taikoma paraiškoms, pateiktoms pagal A priemonę);
28.1.13. pareiškėjo narystės nacionalinėje (-ėse) bei tarptautinėje (-ėse) organizacijoje (-ose) (taikoma paraiškoms, pateiktoms pagal A priemonę);
28.1.14. projekto veiklų vykdytojo (-ų) pareigos projekte, kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą (įgytos kvalifikacijos pavadinimas, įgijimo data; patirties įgijimo laikotarpiai; gebėjimų sritys) (informacija pildoma skiltyje „Asmenų kortelės“);
28.1.15. informacija apie projekto atitiktį Nuostatų 18.1 punkte nurodytoms privalomosioms projekto veiklų turinio sąlygoms (taikoma paraiškoms, pateiktoms pagal A priemonę) ir Nuostatų 18.2 punkte nurodytoms privalomosioms projekto veiklų turinio sąlygoms (taikoma paraiškoms, pateiktoms pagal B priemonę) bei Nuostatų 20.1 papunktyje nurodytiems reikalavimams (taikoma paraiškoms, pateiktoms pagal A priemonę) ir Nuostatų 20.2.1 papunktyje nurodytam reikalavimui (taikoma paraiškoms, pateiktoms pagal B priemonę), ir Nuostatų 20.3 papunktyje nurodytiems reikalavimams (taikoma paraiškoms, pateiktoms pagal A ir B priemones);
28.1.17. projekto veiklų planai 2025 m., kuriuose turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, vykdymo vieta, jos vykdytojas (-ai), projekto veiklos vykdymo pradžia ir pabaiga, uždaviniai, kokybiniai ir kiekybiniai siektini kokybiniai ir kiekybiniai projekto rezultatai, nustatyti atsižvelgiant į Nuostatų 22.1 papunktyje (teikiant paraišką pagal A priemonę) ir 23.1 papunktyje (teikiant paraišką pagal B priemonę) nustatytus esminius rodiklius ir (ar) projekto įgyvendinimo rodiklius;
28.1.18. detali, pagrįsta projekto įgyvendinimo sąmata (nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš konkursą organizuojančiai įstaigai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, nurodant planuojamų išlaidų detalizavimą);
28.1.19. informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose Agentūros organizuojamuose (organizuotuose) konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš konkursą organizuojančios įstaigos gautas lėšas pagal kitas programas (priemones) (ne anksčiau nei prieš 24 mėnesius iki paraiškos pateikimo dienos);
28.2. teikiant paraišką pagal A priemonę:
28.2.1. informacija apie pareiškėjo narius, nurodant juridinių asmenų skaičių ir juridiniams asmenims priklausančių fizinių asmenų skaičių 2023 m. sausio 1 d. ir 2024 m. sausio 1 d. bei per 2023 m. naujai priimtų narių skaičių;
28.3. teikiant paraišką pagal B priemonę:
28.3.1. informacija apie mokyklą, su kuria bendradarbiaujant yra įgyvendinama dalyvaujamojo biudžeto iniciatyva;
28.3.2. informacija apie mokyklos, kurioje bus įgyvendinamas dalyvaujamojo biudžeto iniciatyva, moksleivių skaičių, nurodant jaunų asmenų skaičių;
29. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti Taisyklių 22 punkte ir Nuostatų 30 punkte nurodytų šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Taisyklių 18 punkte) skaitmenines kopijas ar elektroninius dokumentus, pasirašytus kvalifikuotu elektroniniu parašu.
30. Kartu su paraiška privaloma pateikti skaitmenines arba elektronines šių dokumentų kopijas:
30.1. teikiant paraiškas ir projektus tiek pagal A priemonę, tiek pagal B priemonę įgyvendinti:
30.1.1. bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutarties (-čių) arba kito bendradarbiavimo pagrindą įrodančio dokumento, kuriame numatytas bendradarbiavimo objektas – konkrečios (-ių) projekto veiklos (-ų) įgyvendinimas, jei yra;
30.1.2. teikiamo (-ų) dokumento (-ų) užsienio kalba, jeigu toks (-ie) yra, vertimo (-ų), kuris (-ie) turi būti patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens;
30.1.3. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytos pagal Nuostatų 1 priedą užpildytos deklaracijos;
30.1.4. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu (pvz., įgaliojimo, sutarties);
30.1.5. jei paraišką teikia religinė bendruomenė ar bendrija, – pareiškėjo steigimo dokumento (jei pareiškėjas neturi savo statuto ar įstatų, jis turi pateikti savo kompetentingos vadovybės raštą, patvirtinantį, kad pareiškėjas pagal religinės bendrijos kanonus ar statutus turi teisę vykdyti atitinkamą veiklą);
30.2. teikiant paraišką pagal A priemonę:
30.2.2. dokumentų (pvz., veiklos ataskaitų, protokolų), įrodančių, kad pareiškėjas sistemingai ir nuosekliai vertino savo veiklos veiksmingumą ir siekė gerinti veiklos kokybę 2022–2023 m. (taikoma paraiškoms, pateiktoms pagal A priemonę);
30.2.3. pareiškėjo narių (t. y. juridinių asmenų) sąrašo, kuriame būtų nurodyti juridiniai asmenys ir juridiniams asmenims priklausančių fizinių asmenų skaičius;
30.2.4. nepriklausomo auditoriaus ar audito įmonės ataskaitos apie pareiškėjo finansinę veiklą 2023 m.;
31. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, Taisyklių 21 ir 22 punktuose nurodytą reikalingą informaciją pareiškėjas SPPD teikia el. paštu sppd@sppd.lt.
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
33. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšos neskiriamos Taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais. Konkursą administruojanti įstaiga paraiškų atitiktį formaliesiems kriterijams turi atlikti per 5 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos.
34. Jei pateikta paraiška neatitinka Nuostatų 20.1 ir 20.3 papunkčiuose ir 27, 29-30 punktuose (teikiant paraišką pagal A priemonę) arba Nuostatų 20.2 ir 20.3 papunkčiuose ir 27, 29-30 punktuose (teikiant paraišką pagal B priemonę) keliamų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir finansavimas projektui neskiriamas (išskyrus netikslumus, kurie nesudaro esminių kliūčių formaliųjų kriterijų atitikties tinkamumo vertinimui, pavyzdžiui, atsiskaitomosios sąskaitos numerio ar kredito įstaigos rekvizitų, paraiškos surašymo datos, rašybos klaidų ir (ar) dokumentų užsienio kalba vertimo, paraiškos priedų pateikimo kita nei nuostatuose nustatyta forma ir kt.).
IX SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
35. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis Taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.
Projektų turinį ir lėšų planavimą vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD. Ekspertų darbas organizuojamas vadovaujantis SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Vieną paraišką vertina ne mažiau kaip du ekspertai. SPPD Taisyklėse nustatytais atvejais gali projektą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui. Vadovaujantis Taisyklių 55-56 punktais, pareiškėjo projekto turinį ir lėšų planavimą gali vertinti Agentūros direktoriaus įsakymu vieneriems metams sudaryta komisija, kurią sudaro ne mažiau kaip 5 nariai, kuri vadovaujasi Taisyklėmis ir Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintu Projektų vertinimo komisijų darbo reglamentu.
36. Ekspertai projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD užpildydami Konkursui pateiktos projekto vertinimo anketą informacinėje sistemoje. Ekspertas, atsakingas už paraiškos vertinimo konsolidavimą, priima bendrą sprendimą dėl paraiškos vertinimo, užpildo informacinėje sistemoje esančios vertinimo anketos konsoliduotos išvados dalį, kurioje rekomenduoja, kurioms veikloms siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų ir (ar) kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti bei kurioms priemonėms (veikloms) ir (ar) išlaidoms skirti valstybės biudžeto lėšų, ir per informacinę sistemą gavęs kito projekto turinį vertinusio eksperto pritarimą, informaciją patvirtina informacinėje sistemoje.
Jeigu vertinimus, vadovaujantis Taisyklių 55-56 punktais, atlieka komisija, komisijos nariai vertinimo anketą užpildo informacinėje sistemoje.
37. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balus už:
37.1. projekto veiklų atitiktį Nuostatų 18.1 papunktyje nurodytoms privalomoms projekto veiklų turinio sąlygoms, taip pat Taisyklių 14 punkte nustatytoms sąlygoms bei Nuostatų 20.1 papunktyje nurodytiems reikalavimams (taikoma paraiškoms, pateiktoms pagal A priemonę), projekto veiklų atitiktį Nuostatų 18.2 papunktyje nurodytoms privalomoms projekto veiklų turinio sąlygoms, taip pat Taisyklių 14 punkte nustatytoms sąlygoms bei Nuostatų 20.2 papunktyje nurodytam reikalavimui (taikoma paraiškoms, pateiktoms pagal B priemonę). Vertinimo metu nurodant vertinimą „Taip” arba “Ne“. Bent vienos privalomosios sąlygos nurodytos Nuostatų 18.1 papunktyje ar bent vienos Taisyklių 14 punkte nustatytos sąlygos ar Nuostatų 20.1 papunktyje nurodyto reikalavimo (taikoma paraiškoms, pateiktoms pagal A priemonę) bei bent vienos privalomosios sąlygos nurodytos Nuostatų 18.2 papunktyje ar bent vienos Taisyklių 14 punkte nustatytos sąlygos ar Nuostatų 20.2 papunktyje nurodyto reikalavimo (taikoma paraiškoms, pateiktoms pagal B priemonę) neatitinkantis projektas toliau nevertinamas.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 2V-413(1.4 E), 2024-12-31, paskelbta TAR 2024-12-31, i. k. 2024-23615
37.2. pareiškėjo, projekto vadovo ir veiklų vykdytojo (-ų) tinkamumą, kompetenciją, kvalifikaciją, darbo patirtį ir gebėjimus vykdyti projektą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
37.3. numatyto projekto tikslo, uždavinių ir trumpo aprašymo aiškumą, atitiktį Konkurso tikslui, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
37.4. projekto dalyvių atitiktį projekte numatytam tikslui ir uždaviniams, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
37.5. projekto dalyvių pritraukimo būdų įvairovę, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
37.6. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui pasiekti ir uždaviniams išspręsti vertinant nuo 0 (nulio) iki 7 (septynių) balų: 0 – neatitinka, 1–6 – iš dalies atitinka, 7 – atitinka;
37.7. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų metodų tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
37.8. projekto įgyvendinimo sąmatos aiškumą, detalumą ir racionalumą, pagrįstumą ir sąsają su veiklomis, vertinant nuo 0 (nulio) iki 7 (septynių) balų: 0 – neatitinka, 1–6 – iš dalies atitinka, 7 – atitinka;
37.9. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų sąsajas ar tęstinumą su pareiškėjo strategija ir (ar) ankstesne veikla, planuojamus veiklos kokybės vertinimus, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka (taikoma paraiškoms, pateiktoms pagal A priemonę);
37.10. laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
38. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius teikiant paraišką į A priemonę – 54 balai, į B priemonę – 49 balai. Privaloma surinkti mažiausia balų suma teikiant paraišką į A priemonę – 22 balai, į B priemonę – 20 balų.
39. Projektai reitinguojami ekspertų paraiškoms skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka. SPPD apibendrina gautus ekspertų vertinimus ir pasiūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams, konsoliduotą ekspertų vertinimą, parengia paraiškų vertinimų suvestinę (joje nurodydama pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, dviejų paraišką vertinusių ekspertų skirtų balų vidurkį ir konsoliduotame ekspertų vertinime nurodytą siūlomą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą) ir ją pateikia komisijai.
40. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kuris paraiškos vertinimo metu, konsoliduotame ekspertų vertinime surinko daugiau balų pagal Nuostatų 37.3 papunktyje nurodytą kriterijų (išsikelto ir aprašyto projekto tikslo ir uždavinių aiškumą, atitiktį Konkurso tikslui).
41. Jeigu komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui, komisijos sprendimu projektas perduodamas SPPD, kuris projektą skiria vertinti trečiajam ekspertui. Gavusi trečiojo eksperto vertinimą, SPPD apibendrina jo siūlymą dėl paraiškos įvertinimo, parengia paraiškos vertinimų suvestinę, nurodydama dviejų iš trijų paraišką vertinusių ekspertų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų vidurkį ir konsoliduotame ekspertų vertinime nurodytą siūlomą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą ir pateikia komisijai. Komisija, įvertinusi dviejų ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trečiajam ekspertui atlikus vertinimą, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir ekspertų konsoliduotame vertinime nurodytai siūlomai skirti projektams įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų sumai.
42. Jei komisija priima protokolinį sprendimą nepritarti ekspertų skirtų balų vidurkiui ir ekspertų konsoliduotame vertinime nurodytai siūlomai skirti projektams įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų sumai, protokole fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui, paraiškų vertinimas perduodamas komisijos nariams, nustatant paraiškų vertinimo terminą, kuris negali būti ilgesnis nei 20 kalendorinių dienų, ir paskiriami komisijos nariai paraiškoms vertinti (nurodomas komisijos nario vardas ir pavardė). Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Taisyklių 56-57 punktais bei Nuostatų 37 punkte nustatytais veiklų turinio ir lėšų vertinimo kriterijais, paraišką turi įvertinti ne mažiau kaip 2 komisijos nariai ir pateikti komisijai konsoliduotą paraiškos vertinimą (joje nurodo pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, dviejų paraišką vertinusių komisijos narių skirtų balų vidurkį ir konsoliduotame komisijos narių vertinime nurodytą siūlomą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą).
43. Agentūra, skelbdama Konkurso laimėtojus, paskelbia nefinansuotinų ir rezervinių projektų sąrašus. Rezervinių projektų sąrašą gali sudaryti projektas (-ai), kuriam (-iems) finansuoti neužteko numatytų valstybės biudžeto lėšų. Rezervinių projektų sąraše esantiems pareiškėjams finansavimas skiriamas, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirto dalies ar viso finansavimo, nepasirašo sutarties per Taisyklių VIII skyriuje nurodytą terminą, pasirašyta sutartis nutraukiama arba lėšos grąžinamos, per nustatytą terminą nepatikslina sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, Konkurso laimėtojui skiriama mažesnė lėšų suma ir dėl to lieka nepanaudotų lėšų, arba esant papildomam finansavimui likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos eilės tvarka gali būti skirtos įvertintoms projektams esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezerviniame sąraše esančiam projektui skiriama suma negali būti mažesnė nei mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma.
X SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS
XI SKYRIUS
PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA
47. Agentūra turi teisę tikrinti ar projekto vykdytojas įgyvendindamas projektą, laikosi Nuostatų, Taisyklių ir Sutartyje numatytų reikalavimų ir įsipareigojimų.
48. Projekto vykdytojas, kurio projektui skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d. ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas už vienus ataskaitinius kalendorinius metus pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas teikiamos šios ataskaitos:
48.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant didėjančia tvarka už vienus ataskaitinius kalendorinius metus teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius kalendorinius metus);
48.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant didėjančia tvarka už vienus ataskaitinius kalendorinius metus teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius kalendorinius metus);
48.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir sumokėta valstybės biudžeto lėšų suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant didėjančia tvarka už vienus ataskaitinius kalendorinius metus teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius kalendorinius metus);
48.4. veiklų įvykdymo ataskaita, kurioje turi būti nurodyta:
48.4.1. informacija apie projekto metu įgyvendintas veiklas (pildoma vadovaujantis su paraiška pateiktu projekto veiklų planu, jame pateiktomis formuluotėmis) pagal projekto tikslus;
48.4.2. informacija apie Nuostatų 22.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal A priemonę) ar 23.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal B priemonę) išvardytų esminių kiekybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;
49. Jei projekto vykdytojas netinkamai įgyvendina projektą ar nevykdo projekto veiklų, išskyrus atvejus, kai projekto veiklos negali būti vykdomos dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, nesilaiko Nuostatų 22.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal A priemonę) ar 23.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal B priemonę) nustatytų esminių kiekybinių rodiklių ir (ar) jų nepasiekia, išskyrus atvejus, kai esminiai kiekybiniai rodikliai nepasiekiami dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, Taisyklių 116 punkte nustatyta tvarka gali būti taikomos šios sankcijos:
49.1. projektams, vykdomiems pagal A priemonę:
49.1.1. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17.1 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė vieno iš Nuostatų 22.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 33 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;
49.1.2. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17.1 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė dviejų iš Nuostatų 22.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 66 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;
49.1.3. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17.1 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė trijų iš Nuostatų 22.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;
49.2. projektams, vykdomiems pagal B priemonę:
49.2.1. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17.2 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė vieno iš Nuostatų 23.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 50 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;
49.2.2. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17.2 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė dviejų iš Nuostatų 23.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.
XIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
50. Projekto stebėsenos laikotarpis – 2 metai nuo projekto įgyvendinimo pabaigos arba nuo Sutarties nutraukimo dienos.
51. Agentūros direktoriaus sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgiant į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos panaudotos tinkamai, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, taip pat Agentūrai arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.
52. Agentūros veiksmai ir neveikimas, komisijos sprendimai, SPPD spendimai, Agentūros direktoriaus sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams ar projekto atmetimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
53. Agentūra ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje ir (arba) valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (korespondencijos adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.
54. Agentūra savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.
55. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkursų vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.
56. Ministerija turi teisę tikrinti ir vertinti Agentūrą ir SPPD, pareiškėjus, projekto vykdytojus dėl projektų įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo.
57. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679 ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, nuostatomis.
Pakeitimai:
1.
Jaunimo reikalų agentūra, Įsakymas
Nr. 2V-413(1.4 E), 2024-12-31, paskelbta TAR 2024-12-31, i. k. 2024-23615
Dėl Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus 2024 m. gruodžio 18 d. įsakymo Nr. 2V-401 (1.4 E) „Dėl Jaunimo dalyvavimo ir atstovavimo stiprinimo projektų finansavimo 2025 metais konkurso nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo