Suvestinė redakcija nuo 2025-01-22
Įsakymas paskelbtas: TAR 2014-10-06, i. k. 2014-13697
NACIONALINĖS TEISMŲ ADMINISTRACIJOS
direktorius
ĮSAKYMAS
DĖL Nacionalinės teismų administracijos darbo reglamento patvirtinimo
2014 m. spalio 2 d. Nr. 6P-199-(1.1)
Vilnius
Vadovaudamasi Nacionalinės teismų administracijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Aukščiausiojo Teismo pirmininko 2012 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. (1.4)-1T-36 „Dėl Nacionalinės teismų administracijos nuostatų patvirtinimo“, 17.9 papunkčiu:
2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:
2.1. Nacionalinės teismų administracijos 2011 m. gruodžio 27 d. įsakymą Nr. 6P-125-(1.1) „Dėl Nacionalinės teismų administracijos darbo reglamento patvirtinimo“;
3. Į p a r e i g o j u Nacionalinės teismų administracijos Administravimo skyriaus vedėją pasirašytinai supažindinti su šiuo įsakymu visus Nacionalinės teismų administracijos darbuotojus.
PATVIRTINTA
Nacionalinės teismų administracijos direktoriaus
2014 m. spalio 2 d. įsakymu Nr. 6P-199-(1.1)
(Nacionalinės teismų administracijos direktoriaus
2025 m. sausio 21 d. įsakymo Nr. 6P-5-(1.1.E)
redakcija)
NACIONALINĖS TEISMŲ ADMINISTRACIJOS DARBO REGLAMENTAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nacionalinės teismų administracijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Nacionalinės teismų administracijos (toliau – Administracija) darbo tvarką, įgyvendinant jai teisės aktuose nustatytus uždavinius ir funkcijas.
2. Administracija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos teismų įstatymu, Lietuvos Respublikos Nacionalinės teismų administracijos įstatymu, Nacionalinės teismų administracijos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininko 2012 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. (1.4)-1T-36 „Dėl Nacionalinės teismų administracijos nuostatų patvirtinimo“, šiuo Reglamentu ir kitais teisės aktais.
3. Administracija savo veiklą grindžia įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinės pagalbos ir kitais Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytais principais.
4. Administracijos darbas organizuojamas vadovaujantis visų Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, (toliau – darbuotojų) bendradarbiavimo principu, be visa kita reiškiančiu, kad už Administracijos ir jos struktūrinių padalinių – departamentų ir skyrių – veiklos organizavimą atsakingi darbuotojai turi kuo aiškiau išdėstyti darbuotojų veiklai keliamus reikalavimus, o darbuotojai, kilus neaiškumų dėl šių reikalavimų, privalo su jais dėl to konsultuotis; prireikus darbuotojai privalo kuo skubiau suteikti vienas kitam visą tarnybinėms, darbo funkcijoms įgyvendinti reikalingą ir galimą pagalbą.
5. Asmens duomenų apsauga Administracijoje užtikrinama vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Asmens duomenų tvarkymo Nacionalinėje teismų administracijoje taisyklėmis, patvirtintomis Administracijos direktoriaus 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. 6P-80-(1.1) „Dėl Asmens duomenų tvarkymo Nacionalinėje teismų administracijoje taisyklių patvirtinimo“, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą.
6. Lietuvos Respublikos Seime, Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijoje, Lietuvos Respublikos Vyriausybėje, Lietuvos Respublikos teismuose, teismų savivaldos institucijose, kitose įstaigose ir organizacijose Administracijai atstovauja Administracijos direktorius (toliau – direktorius), jo pavedimu – direktoriaus pavaduotojai arba kiti direktoriaus įgalioti Administracijos darbuotojai.
7. Šiame Reglamente vartojamos sąvokos:
7.1. Teismų savivaldos institucijos – Teismų įstatyme numatytos teismų savivaldos institucijos, jų komitetai, Administracijos aptarnaujamos komisijos, darbo grupės.
II SKYRIUS
ADMINISTRACIJOS STRUKTŪRA IR BENDRIEJI VEIKLOS ORGANIZAVIMO REIKALAVIMAI
PIRMASIS SKIRSNIS
ADMINISTRACIJOS STRUKTŪRA
9. Administracijos struktūrą, didžiausią leistiną darbuotojų pareigybių skaičių įstatymų nustatyta tvarka, suderinęs su įstaigos savininkės teises ir pareigas įgyvendinančia institucija, tvirtina direktorius.
10. Administracijai vadovauja Teisėjų tarybai atskaitingas direktorius. Jis yra atsakingas už Administracijos veiklos organizavimą, jai pavestų funkcijų vykdymą, atlieka kitas teisės aktuose jam pavestas funkcijas.
11. Direktorius organizuoja Administracijos darbą, koordinuoja, kontroliuoja Administracijos veiklą per pavaduotojus, direktoriaus vyresniuosius patarėjus, Administracijos departamentų direktorius ir per tiesiogiai pavaldžių Administracijos skyrių vedėjus.
12. Direktoriaus pavaduotojai atsako už veiklos jiems priskirtose administravimo srityse organizavimą, direktoriaus pavedimų vykdymą, atlieka kitas teisės aktuose jiems pavestas funkcijas. Jie yra tiesiogiai pavaldūs ir atskaitingi direktoriui.
13. Laikinai nesant direktoriaus, jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas, kuruojantis Administracijos dokumentų apskaitą ir valdymą organizuojančio skyriaus veiklą, o jo nesant – kitas direktoriaus pavaduotojas arba direktoriaus įsakymu paskirtas Administracijos valstybės tarnautojas. Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininko sprendimu gali būti nustatyta ir kita direktoriaus funkcijų atlikimo, laikinai nesant direktoriaus, tvarka.
14. Direktoriaus vyresnieji patarėjai atsako už veiklos jiems priskirtose administravimo srityse organizavimą, direktoriaus pavedimų vykdymą, atlieka kitas teisės aktuose jiems pavestas funkcijas. Jie yra tiesiogiai pavaldūs ir atskaitingi direktoriui.
15. Administracijos departamentams vadovauja direktoriai, jie yra atsakingi už departamentams pavestų funkcijų vykdymą, departamento darbo organizavimą, taip pat už direktoriaus bei direktoriaus pavaduotojų pagal jiems priskirtą administravimo sritį pavedimų vykdymą. Departamentų direktoriai yra atskaitingi ir tiesiogiai pavaldūs Administracijos direktoriui.
16. Administracijos skyriams vadovauja vedėjai, jie yra atsakingi už skyriui pavestų funkcijų vykdymą, skyriaus darbo organizavimą, taip pat už direktoriaus, direktoriaus pavaduotojų pagal jiems priskirtą administravimo sritį ir departamentų direktorių (jeigu skyrius yra departamente) pavedimų vykdymą. Vedėjai yra atskaitingi ir tiesiogiai pavaldūs direktoriui arba direktoriaus pavaduotojams pagal administruojamas veiklos sritis, arba departamentų direktoriams (jeigu skyrius yra departamente).
17. Laikinai nesant skyriaus vedėjo, jo funkcijas atlieka Direktoriaus sprendimu paskirtas darbuotojas.
ANTRASIS SKIRSNIS
BENDRIEJI VEIKLOS ORGANIZAVIMO REIKALAVIMAI
19. Administracijos veikla organizuojama vadovaujantis Teisėjų tarybos patvirtintomis Lietuvos teismų vystymosi vizija, Teisėjų tarybos strateginėmis veiklos kryptimis, direktoriaus patvirtintais strateginiais veiklos planais ir kitais planavimo dokumentais.
20. Už Administracijos strateginių veiklos planų rengimą atsakingas Strateginio planavimo skyrius. Strateginiai veiklos planai rengiami vadovaujantis tokių planų rengimą reglamentuojančiais teisės aktais. Administracijos strateginiai veiklos planai skelbiami interneto svetainėje www.teismai.lt.
21. Direktorius kasmet teikia Teisėjų tarybai metines Administracijos veiklos ataskaitas ir metines Administracijos veiklos apžvalgas. Metinėse veiklos ataskaitose pateikiama informacija apie Administracijos strateginių ir veiklos tikslų bei vykdomų programų įgyvendinimą, poveikio rodiklių pasiekimą. Metinėse veiklos apžvalgose pristatomi praėjusių metų Administracijos veiklos rezultatai, reikšmingi Administracijos veiklos pokyčiai, statistiniai duomenys. Metinė Administracijos veiklos ataskaita parengiama ir paskelbiama interneto svetainėje www.teismai.lt ne vėliau nei iki kitų metų kovo 1 dienos, Teisėjų tarybai pateikiama išklausyti ne vėliau nei iki kitų metų kovo 31 dienos. Administracijos skyriai bei direktoriui tiesiogiai pavaldūs darbuotojai duomenis, reikalingus metinei veiklos ataskaitai ir veiklos apžvalgai parengti, pagal kompetenciją pateikia už ataskaitos parengimą atsakingam Strateginio planavimo skyriui ir už apžvalgos parengimą atsakingam Komunikacijos skyriui iki kitų metų vasario 1 dienos, jei direktoriaus pavedimu nenustatoma kitaip.
22. Administracijos veikloje kylantiems uždaviniams spręsti direktorius gali sudaryti darbo grupes ir (ar) komisijas. Darbo grupei vadovauja direktoriaus paskirtas pirmininkas, kuris organizuoja darbo grupės (komisijos) susitikimus, jiems vadovauja, darbo grupės (komisijos) nariams paskirsto užduotis, nustato jų atlikimo terminus ir vykdo kitas funkcijas, reikalingas pavestoms užduotims įgyvendinti. Administracijos darbuotojai, darbo grupei (komisijai) paprašius, privalo teikti pavestoms užduotims įgyvendinti reikiamą informaciją bei kitą pagalbą pagal kompetenciją.
III SKYRIUS
PAVEDIMŲ VYKDYMAS
PIRMASIS SKIRSNIS
TEISMŲ SAVIVALDOS INSTITUCIJŲ PAVEDIMŲ VYKDYMAS
24. Teismų savivaldos institucijų žodžiu arba raštu gautų pavedimų vykdymą organizuoja direktorius, jo pavedimu – direktoriaus pavaduotojai pagal administruojamas veiklos sritis arba departamentų direktoriai, arba, jei teismų savivaldos institucijos pavedimo vykdymas yra pavedimą gavusio darbuotojo tiesioginė funkcija, pavedimą gavęs darbuotojas.
25. Darbuotojas, gavęs teismų savivaldos institucijos pavedimą, kurio vykdymas nėra pavedimą gavusio darbuotojo tiesioginė funkcija, apie gautą pavedimą informuoja savo tiesioginį vadovą.
ANTRASIS SKIRSNIS
ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS, JO PAVADUOTOJŲ, DEPARTAMENTŲ DIREKTORIŲ IR SKYRIŲ VEDĖJŲ PAVEDIMŲ VYKDYMAS
27. Pavedimus, išskyrus atvejį, kai teismų savivaldos institucijos pavedimo vykdymas yra pavedimą gavusio darbuotojo tiesioginė funkcija, darbuotojams turi teisę duoti:
27.1. direktorius – direktoriaus pavaduotojams, direktoriaus vyresniesiems patarėjams, departamentų direktoriams, skyrių vedėjams, kitiems darbuotojams;
27.2. direktoriaus pavaduotojai – skyrių vedėjams, kitiems darbuotojams pagal administruojamas veiklos sritis;
27.3. Administracijos departamentų direktoriai – departamente esančių skyrių vedėjams, kitiems departamento darbuotojams;
28. Pavedimai duodami žodžiu arba formuojami Administracijos dokumentų valdymo sistemoje (toliau – DVS) bei elektroniniu paštu, nurodant pavedimą vykdysiantį darbuotoją ir užduotį.
29. Pavedimai turi būti įvykdyti per 30 dienų, išskyrus atvejus, kai pavedimą davęs asmuo ar teisės aktai nustato kitą pavedimo įvykdymo terminą. Jeigu įvykdyti pavedimo per nustatytą laiką negalima dėl objektyvių priežasčių, apie tai nedelsiant turi būti pranešta pavedimą davusiam asmeniui, kuris pavedimo įvykdymo terminą gali pratęsti.
30. Už pavedimo, kuris paskirtas keliems Administracijos departamentams, skyriams ar darbuotojams, vykdymą atsako pagrindinis pavedime nurodytas vykdytojas, išskyrus atvejus, kai pavedimą davęs asmuo nurodo kitaip. Kiti pavedime nurodyti vykdytojai privalo savo iniciatyva ar (ir) pagrindiniame pavedime nurodytam vykdytojui pareikalavus pagal kompetenciją pateikti visą reikiamą pavedimui įvykdyti informaciją, dokumentus, pasiūlymus ir teikti kitą pavedimui įvykdyti reikalingą pagalbą.
IV SKYRIUS
DOKUMENTŲ VALDYMAS
PIRMASIS SKIRSNIS
BENDROSIOS NUOSTATOS
32. Administracijos dokumentų valdymą organizuoja, koordinuoja ir įgyvendina Administravimo skyrius, vadovaudamasis Reglamentu ir kitais dokumentų valdymą reglamentuojančiais teisės aktais.
33. Dirbant su įslaptintais dokumentais vadovaujamasi teisės aktais, reglamentuojančiais įslaptintos informacijos apsaugą ir administravimą.
34. Administracijoje gauti ir parengti dokumentai turi būti užregistruoti, kad būtų įrodytas jų buvimas ir užtikrinta dokumentų paieška ir ryšys su jau užregistruotais dokumentais.
35. Administracijoje dokumentai registruojami, skirstomi, tvarkomi, apskaitomi ir saugomi vadovaujantis direktoriaus patvirtintu registrų sąrašu, dokumentacijos planu ir bylų apyrašų sąrašu, kuriuos rengia Administravimo skyrius. Administracijoje dokumentams valdyti naudojama DVS.
36. Administracijos ir teismų savivaldos institucijų dokumentus tvarko Administracijos skyriai, nurodyti Administracijos dokumentacijos plane.
37. Administracijos skyriai Administracijos ir teismų savivaldos institucijų dokumentus registruoja DVS pagal Administracijos dokumentacijos planą. Dokumentai turi būti užregistruoti ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo jų gavimo, pasirašymo.
ANTRASIS SKIRSNIS
GAUTŲ IR SIUNČIAMŲ DOKUMENTŲ VALDYMAS
39. Administracijos ir teismų savivaldos institucijų gautus dokumentus priima ir registruoja už tai atsakingi Administravimo skyriaus darbuotojai. Pranešimus, pateiktus pagal Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymą, registruoja direktoriaus įsakymu paskirtas kompetentingas subjektas. Gauti dokumentai skaitmenine forma arba, esant galimybei, siuntėjo pateiktu formatu registruojami DVS.
40. Už Administracijos ir teismų savivaldos institucijų gautų dokumentų priėmimą ir registravimą atsakingi Administravimo skyriaus darbuotojai kontroliuoja, ar šie dokumentai pateikti pagal paskirtį, ar vokuose yra visi dokumentai. Kilus abejonių dėl voko turinio, apie tai nedelsiant informuojamas Administravimo skyriaus vedėjas, o jo nesant – direktoriaus pavaduotojas pagal administruojamą veiklos sritį. Jei voke trūksta dokumentų ar jų priedų, apie tai nedelsiant raštu ar žodžiu pranešama siuntėjui.
41. Atplėšiami visi gauti vokai, išskyrus tuos, kurie turi būti įteikti adresatui neatplėšti, pvz., su žyma „asmeniškai“, „kompetentingam subjektui asmeniškai“ ir pan. Jeigu dokumentą, gautą voke su žyma „asmeniškai“, adresatas nusprendžia užregistruoti, jį kartu su voku perduoda Administravimo skyriui.
42. Vokai prie gautų dokumentų nepaliekami, išskyrus gautus iš teismų procesinius dokumentus, kai pašto antspaudo reikia dokumento išsiuntimo ar gavimo datai įrodyti.
43. Neregistruojami gauti sveikinimai, atvirukai, kvietimai, padėkos, reklaminiai bukletai, knygos ir periodiniai leidiniai, privataus pobūdžio laiškai, kita korespondencija, nesusijusi su atsakomybe ir rizika, kylančia dėl dokumentų neįtraukimo į apskaitos sistemą, Administracijos interneto svetainėje www.teismai.lt ir Administracijos bei teismų sistemos socialinių tinklų paskyrose pateikti asmenų paklausimai, gali būti neregistruojami asmenų raštai, kurie pateikti nesilaikant teisės aktuose jiems nustatytų reikalavimų. Administracijos darbuotojai, tiesiogiai gavę iš institucijų, įstaigų, organizacijų, asmenų Administracijai ar teismų savivaldos institucijoms adresuotus dokumentus, privalo nedelsdami pateikti juos registruoti Administravimo skyriui.
44. Asmens kreipimasis, kuris pateiktas Viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 2 dalyje nurodytais būdais, kuris neturi prašymo ar skundo požymių ir kuriame išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie Administracijos, teismų savivaldos institucijų veiklos pagerėjimą ar trūkumus, pateikiami pasiūlymai, kaip pagerinti šių institucijų veiklą, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą situaciją ar padėtį, taip pat jeigu Administracijai ar teismų savivaldos institucijai yra adresuota prašymo ar skundo kopija ir tai prašyme ar skunde yra aiškiai nurodyta, turi būti priimtas, užregistruotas ir įvertintas jo turinys, su juo turi būti supažindintas direktorius ar teismų savivaldos institucijos pirmininkas, tačiau į jį nėra atsakoma, jei direktorius ar teismų savivaldos institucijos pirmininkas nenusprendžia kitaip.
45. Prašymas ar skundas, pateiktas raštu nesilaikant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 patvirtintų Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių (toliau – Taisyklės) 23 ir (ar) 24 punktuose nustatytų reikalavimų, per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo Administracijoje ar teismų savivaldos institucijoje dienos naudojant asmens prašyme ar skunde nurodytą kontaktinę informaciją grąžinamas (arba jei dokumentai elektroniniai, pateikiama toliau išdėstyta informacija) asmeniui, pateikusiam prašymą ar skundą, nurodant tokio prašymo ar skundo grąžinimo priežastis, siūlant ištaisyti nustatytus trūkumus ir nustatant terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, trūkumams ištaisyti, jei direktorius ar teismų savivaldos institucijos pirmininkas nenusprendžia kitaip. Kai per nustatytą terminą asmuo nepateikia pagal Taisyklių 23 ir 24 punktuose nustatytus reikalavimus įforminto prašymo ar skundo, toks prašymas ar skundas laikomas nepaduotu.
46. Užregistruotus Administracijai adresuotus gautus dokumentus Administravimo skyrius perduoda direktoriui, išskyrus dokumentus, nurodytus šio Reglamento 2 priede, kurie perduodami šiame priede nurodytiems darbuotojams, išskyrus atvejus, kai kituose teisės aktuose nustatyta kitaip. Užregistruoti teismų savivaldos institucijų gauti dokumentai perduodami šių institucijų pirmininkams.
47. Gautų skaitmeninių dokumentų kopijos spausdinamos tik esant poreikiui. Kai gautų skaitmeninių dokumentų kopijos nespausdinamos, į Administracijos dokumentų apskaitą jos įtraukiamos ir tvarkomos informacinių technologijų priemonėmis.
48. Administracijos ir teismų savivaldos institucijų siunčiamus DVS užregistruotus dokumentus adresatams išsiunčia Administravimo skyriaus atsakingi darbuotojai. Administravimo skyriaus atsakingi darbuotojai dokumentus turi išsiųsti ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo jų užregistravimo ir siunčiamo dokumento jiems pateikimo.
TREČIASIS SKIRSNIS
BENDRIEJI DOKUMENTŲ RENGIMO, DERINIMO IR PASIRAŠYMO PRINCIPAI
49. Administracijos rengiami dokumentai turi atitikti Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr.V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“, reikalavimus, dokumentų tekstai rengiami laikantis bendrinės lietuvių kalbos normų ir teisės terminijos. Atitiktį šiems reikalavimams pagal kompetenciją užtikrina dokumento rengėjas ir darbuotojai, su kuriais dokumentas turi būti suderintas.
50. Administracijoje dokumentai derinami darbine tvarka siunčiant derinamą dokumentą elektroniniu paštu, DVS priemonėmis. Administracijos rengiamus dokumentus, pasirašomus direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ar departamento direktoriaus, rengėjas turi atitinkamai suderinti su savo skyriaus kitais vykdytojais, vedėju, departamento direktoriumi (jeigu skyrius yra departamente), direktoriaus pavaduotoju pagal administruojamą veiklos sritį, dokumento rengimą inicijuojančiame pavedime nurodytais kitais vykdytojais, jų skyrių vedėjais, departamento direktoriumi (jeigu skyrius yra departamente), direktoriaus pavaduotoju pagal administruojamą veiklos sritį, kitų Administracijos skyrių vedėjais, jų nurodytais darbuotojais, departamento direktoriumi (jeigu skyrius yra departamente), jei dokumento turinys susijęs su šių skyrių kompetencijai priskirtais klausimais, direktoriaus pavaduotoju pagal administruojamą veiklos sritį, pagal poreikį – su už kalbos (lietuvių) redagavimą atsakingu darbuotoju, jeigu dokumento rengėjo tiesioginis vadovas nenurodo kitos konkretaus dokumento derinimo tvarkos. Direktorius gali nustatyti ir kitokią dokumentų derinimo tvarką.
51. Administracijos rengiami teismų savivaldos institucijų dokumentai, be šio Reglamento 50 punkte nurodytų asmenų, papildomai turi būti suderinti su dokumento rengimą inicijuojančiame pavedime nurodytais teismų savivaldos institucijų nariais.
52. Kai teismų savivaldos institucijos pavedimo vykdymas yra jį gavusio darbuotojo tiesioginė funkcija, Administracijos rengiamas teismų savivaldos institucijos dokumentas turi būti suderintas tik su dokumento rengimą inicijuojančiame pavedime nurodytais teismų savivaldos institucijos nariais.
53. Administracijos rengiamus dokumentus DVS vizuoja darbuotojai, su kuriais dokumentas turi būti suderintas, jeigu dokumento rengėjo tiesioginis vadovas nenurodo kitos konkretaus dokumento vizavimo tvarkos.
54. Darbuotojas, vizuodamas dokumentą, patvirtina, kad jis susipažino su dokumento turiniu, jam pritaria ir prisiima atsakomybę pagal kompetenciją arba DVS priemonėmis įrašo pastabą. Pasirašyti teikiamas dokumentas gali būti grąžintas derinti, jei jis nebuvo suderintas Reglamento nustatyta tvarka.
55. Prie Administracijos rengiamo ir perduodamo pasirašyti dokumento pridedamas ir (arba) susiejamas per DVS šio dokumento parengimo iniciatyvą lėmęs dokumentas, išskyrus atvejus, kai to negalima padaryti dėl DVS techninių galimybių.
56. Administracijos rengiamus dokumentus, išskyrus teismų savivaldos institucijų dokumentus, pasirašo direktorius. Šio Reglamento 1 priede nurodytus Administracijos dokumentus, išskyrus teismų savivaldos institucijų dokumentus, turi teisę pasirašyti šiame priede nurodyti darbuotojai, jei direktorius nenustatė kitokios pasirašymo tvarkos.
57. Elektroninis dokumentas, kuris nebus siunčiamas (teikiamas) kitiems asmenims, gali būti pasirašomas ir nekvalifikuotu elektroniniu parašu. Direktorius patvirtina trumpai saugomų ir neperduodamų kitiems asmenims veiklos elektroninių dokumentų, sudaromų ne pagal elektroninio dokumento specifikacijas ir pasirašomų elektroniniu parašu, neatitinkančiu kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamų reikalavimų, sąrašą.
KETVIRTASIS SKIRSNIS
TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS
58. Administracijos, teismų savivaldos institucijų teisės aktų projektai rengiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymu, teisės aktų projektų rengimo rekomendacijomis, dokumentų rengimo taisyklėmis ir kitų teisės aktų taikytinais reikalavimais.
59. Administracijos ir prireikus teismų savivaldos institucijų teisės aktų projektus rengia Administracijos departamentai ir skyriai pagal kompetenciją.
60. Administracijos departamentai, skyriai, darbuotojai, gavę derinti Administracijoje rengiamo teisės akto projektą, savo pastabas ir pasiūlymus rengėjui turi pateikti per jo nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos. Jeigu pateikti pastabų ir pasiūlymų per nustatytą terminą negalima dėl objektyvių priežasčių, apie tai nedelsiant turi būti pranešta rengėjui, kuris terminą gali pratęsti.
61. Esant objektyvioms priežastims Administracijos parengtas teisės akto projektas gali būti teikiamas Administracijos departamentams, skyriams, darbuotojams derinti skubos tvarka. Tokiu atveju Administracijos departamentas, skyrius, darbuotojai savo pastabas ir pasiūlymus turi pateikti ne vėliau kaip per 2 darbo dienas.
62. Teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą teisės aktų nustatyta tvarka atlieka direktoriaus vyresnysis patarėjas, atsakingas už korupcijos prevenciją, kuriam Administracijoje parengtą teisės akto projektą Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo (toliau – Įstatymas) 8 straipsnio 1 ir 2 dalyse nustatytais atvejais pateikia jo rengėjas. Sprendimą dėl teisės akto projekto antikorupcinio vertinimo reikalingumo Įstatymo 8 straipsnio 2 dalyje nustatytais atvejais (kai teisės akto projektas nepatenka į Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies nustatytus atvejus, bet, teisės akto projekto rengėjo nuomone, rengiamu teisės aktu numatomas teisinis reguliavimas gali kelti korupcijos riziką) priima teisės akto projekto rengėjo tiesioginis vadovas arba pavedimą parengti teisės akto projektą davęs asmuo.
63. Teismų savivaldos institucijoms teisės aktų projektai teikiami kartu su pagal poreikį rengėjo parengtais jų lydimaisiais dokumentais: aiškinamuoju raštu (lydraščiu), teisės akto projekto lyginamuoju variantu, teisės akto projekto antikorupcinio vertinimo pažyma, derinimo pažyma, protokolinių sprendimų projektais dėl teikiamo teisės akto projekto ir kt. Teismų savivaldos institucijų teisės aktų projektus šioms institucijoms teikia direktorius, išskyrus tapataus pobūdžio teisės aktų projektus dėl personalijų (teisėjų skyrimo, paaukštinimo, perkėlimo ir atleidimo iš pareigų ir pan.), kuriuos teikia juos rengęs Administracijos darbuotojas.
64. Administracijos parengti teisės aktų projektai suinteresuotų asmenų pastaboms ir pasiūlymams gauti su visais jų lydimaisiais dokumentais teikiami per Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinę sistemą (toliau – TAIS) teisės aktų nustatyta tvarka. Sprendimą dėl teisės akto projekto skelbimo TAIS reikalingumo ir dėl subjektų, su kuriais turi būti suderintas teisės akto projektas, priima teisės akto projekto rengėjo tiesioginis vadovas (arba pavedimą parengti teisės akto projektą davęs asmuo). Apie TAIS skelbtiną teisės akto projektą jo rengėjas turi informuoti už teisės aktų projektų paskelbimą TAIS atsakingus Administravimo skyriaus darbuotojus ir užtikrinti, kad jiems būtų pateikti visi skelbtini dokumentai, prie adresatų nurodytas pateikimo būdas per TAIS. Teisės akto projektas su visais jo lydimaisiais dokumentais TAIS paskelbiamas ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo pateikimo atsakingiems Administravimo skyriaus darbuotojams.
65. Teisės akto projektą rengęs Administracijos darbuotojas turi užtikrinti, kad apie Teisės aktų registre (toliau – TAR) skelbtinus Administracijos ar teismų savivaldos institucijos priimtus teisės aktus būtų laiku informuoti už teisės aktų paskelbimą TAR atsakingi Administravimo skyriaus darbuotojai ir kad jiems būtų pateikti skelbtini teisės aktai. Informacija apie Administracijos priimto teisės akto skelbtinumą TAR nurodoma direktoriaus įsakyme, kuriuo tvirtinamas Administracijos priimtas teisės aktas.
66. Teisės akto projektą rengęs Administracijos darbuotojas turi užtikrinti Administracijos ar teismų savivaldos institucijos priimto Administracijos interneto svetainėje skelbtino teisės akto aktualios suvestinės redakcijos parengimą ir pateikti jį skelbti už atitinkamos interneto svetainės skilties (poskilčio) administravimą atsakingam Administracijos skyriui.
PENKTASIS SKIRSNIS
ARCHYVO TVARKYMAS
68. Administracijos ir teismų savivaldos institucijų archyvą tvarko atsakingi Administravimo skyriaus darbuotojai, vadovaudamiesi archyvų tvarkymą reglamentuojančiais teisės aktais.
69. Administracijos ir teismų savivaldos institucijų archyvas formuojamas pagal Administracijos dokumentacijos planą.
70. Už dokumentų tvarkymą, saugojimą ir parengimą perduoti archyvui yra atsakingi Administracijos skyrių vedėjai ir direktoriui tiesiogiai pavaldūs darbuotojai. Kiekviename Administracijos skyriuje turi būti direktoriaus įsakymu paskirtas asmuo, atsakingas už dokumentų bylų tvarkymą ir perdavimą į archyvą saugoti. Keičiantis skyriaus atsakingam asmeniui, dokumentų bylos perduodamos pagal skyriaus vedėjo tvirtinamą perdavimo ir priėmimo aktą.
71. Dokumentų bylos pradedamos tvarkyti praėjus vieniems metams nuo jų užbaigimo ir ne vėliau kaip iki liepos 1 dienos sutvarkytos perduodamos Administravimo skyriaus atsakingiems darbuotojams. Iki perdavimo Administravimo skyriaus atsakingiems darbuotojams dokumentų bylos saugomos Administracijos skyriuose ar direktoriui tiesiogiai pavaldžių darbuotojų.
72. Trumpai saugomos bylos visą jų saugojimo terminą gali būti saugomos Administracijos skyriuose ar direktoriui tiesiogiai pavaldžių darbuotojų. Jei trumpai saugomos bylos perduodamos į archyvą Administravimo skyriaus atsakingam darbuotojui, šiam tikslui jos gali būti atskirai netvarkomos. Administravimo skyriaus atsakingam darbuotojui perduotos dokumentų bylos saugomos Administracijos ir teismų savivaldos institucijų archyve. Pasibaigus nustatytam trumpai ir ilgai saugomų bylų terminui, bylose esantys dokumentai sunaikinami dokumentų tvarkymą ir apskaitą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka. Nuolat saugomos bylos, pasibaigus Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatyme nurodytam terminui, perduodamos saugoti Lietuvos valstybės naujajam archyvui Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatyta tvarka.
V SKYRIUS
VIDINĖ IR IŠORINĖ KOMUNIKACIJA
73. Vidinės komunikacijos priemonių (elektroniniu paštu siunčiamos vidinės žinutės, intranetas, naujienlaiškiai, bendri susirinkimai, renginiai, skirti darbuotojams, Facebook grupė) įgyvendinimą, kai tai būtina, koordinuoja Komunikacijos skyrius. Vidinės komunikacijos priemones Komunikacijos skyrius planuoja bendradarbiaudamas su kitais Administracijos skyriais.
74. Administracijos departamentai, skyriai, darbuotojai, pagal kompetenciją organizuojantys oficialių asmenų, institucijų, įstaigų, kitų organizacijų atstovų susitikimus su direktoriumi arba jo pavaduotojais pagal administruojamas veiklos sritis, departamentų direktoriais, organizuojantys Administracijos renginius, paprastai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas pateikia susitikimo darbotvarkę, renginio programą ir kitą susijusią medžiagą atitinkamai Administracijos direktoriui, jo pavaduotojui pagal administruojamas veiklos sritis arba departamento direktoriui, jeigu šie asmenys nenustato kitaip.
75. Direktoriaus įsakymų bei kitų vidaus dokumentų rengėjai užtikrina, kad su direktoriaus įsakymais / sprendimais būtų supažindinti Administracijos departamentai, skyriai, darbuotojai, kurių teisėms ir pareigoms šie įsakymai gali turėti įtakos, jei šiame Reglamente ar kituose teisės aktuose nenustatyta kitokia supažindinimo tvarka.
76. Išorinės komunikacijos priemones (straipsnius, pranešimus, spaudos konferencijas, renginius ir kt.) įgyvendina Komunikacijos skyrius bendradarbiaudamas su kitais Administracijos skyriais.
77. Administracijos darbuotojai yra atsakingi už operatyvų aktualios ir viešintinos informacijos, įskaitant informaciją apie numatomus ir įvykusius Administracijos direktoriaus, jo pavaduotojų ir vyresniųjų patarėjų susitikimus su oficialiais asmenimis, institucijų, įstaigų, kitų organizacijų atstovais, Administracijos organizuojamus renginius, pateikimą Komunikacijos skyriui, išskyrus atvejus, kai kituose teisės aktuose nustatyta kitokia šios informacijos skelbimo tvarka.
78. Pranešimus spaudai apie Administracijos, teismų savivaldos institucijų veiklą Komunikacijos skyrius derina atitinkamai su direktoriumi ar jo pavaduotoju pagal administruojamas veiklos sritis, teismų savivaldos institucijos atstovu.
79. Administracijos, teismų savivaldos institucijų atstovų komentarų raštu ir žodžiu teikimą viešosios informacijos rengėjams organizuoja Komunikacijos skyrius.
80. Administracijos darbuotojai komentarus ir bet kokią kitą informaciją viešosios informacijos rengėjams ir (ar) skleidėjams teikia tik suderinę su Komunikacijos skyriaus vedėju. Apie interviu ar kitą pateiktą informaciją viešosios informacijos rengėjams ir (ar) skleidėjams, kuri buvo nesuderinta su Komunikacijos skyriaus vedėju ir kurios pateikimo dėl objektyvių priežasčių nebuvo galimybės su juo suderinti, Administracijos darbuotojai turi nedelsdami informuoti Komunikacijos skyriaus vedėją, kuris, esant poreikiui, imasi priemonių užtikrinti pateiktos informacijos kokybę.
81. Administracijos interneto svetainėje www.teismai.lt skelbiama teisės aktuose numatyta privaloma skelbti informacija, taip pat kita Administracijos numatyta informacija. Administracijos bei teismų sistemos socialinių tinklų paskyrose skelbiamą informaciją administruoja Komunikacijos skyrius.
82. Atsakymams į Administracijos, jos darbuotojų kreipimusis į teismus, kuriais teismų prašoma pateikti informaciją, pastabas, pasiūlymus, turi būti nustatytas ne trumpesnis nei 10 darbo dienų terminas, išskyrus nenumatytus atvejus, kuriuos pagrindžiančius motyvus Administracijos darbuotojai nurodo rengdami kreipimusis.
VI SKYRIUS
ASMENŲ APTARNAVIMAS, ADMINISTRACIJOS DARBO VIDAUS TVARKA
83. Administracijoje asmenys aptarnaujami, jų prašymai, pareiškimai, pranešimai, paklausimai, pasiūlymai, skundai nagrinėjami vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymu, Taisyklėmis. Asmenų skundai dėl viešojo administravimo subjekto veiksmais, neveikimu ar administraciniais sprendimais galimai padaryto asmens, nurodyto skunde, teisių ir teisėtų interesų pažeidimo nagrinėjami pagal Viešojo administravimo įstatymo nustatytą administracinę procedūrą.
84. Darbuotojai savo darbe, bendraudami su besikreipiančiais į Administraciją asmenimis, vadovaujasi Administracijoje taikomu klientų aptarnavimo standartu.
85. Administracijoje pirmadienį, antradienį, trečiadienį, ketvirtadienį dirbama nuo 8 iki 17 valandos, o penktadienį – nuo 8 valandos iki 15 valandos 45 minučių. Asmenų prašymai ar skundai priimami visą Administracijos darbo dienos laiką ir pietų pertraukos metu. Prašymai ar skundai kartą per savaitę gali būti priimami viena valanda iki Administracijos darbo laiko pradžios arba viena valanda po darbo laiko pabaigos, tačiau tokiais atvejais privaloma išankstinė registracija. Papildomas asmenų ir jų prašymų priėmimo Administracijoje laikas nustatomas direktoriaus įsakymu.
86. Darbuotojų pertrauka pailsėti ir pavalgyti – 45 minutės (trunka nuo 12 valandos iki 12 valandos 45 minučių).
87. Darbuotojo prašymu jam gali būti nustatytas kitas darbo pradžios ir pabaigos bei pertraukos pailsėti ir pavalgyti laikas, vadovaujantis teisės aktų reikalavimais.
88. Turto valdymo skyriaus darbuotojai, kurių darbo sutartyse numatyta, kad jų darbams taikoma suminė darbo laiko apskaita, dirba pagal direktoriaus tvirtinamus kiekvienam metų ketvirčiui sudaromus darbo (pamainų) grafikus. Turto valdymo skyriaus vedėjas sudaro darbo (pamainų) grafikus ir teikia derinti Darbo tarybai ne vėliau kaip iki kiekvieno metų ketvirčio paskutinio mėnesio 20 dienos. Su Darbo taryba suderinti darbo (pamainų) grafikai perduodami susipažinti darbuotojams ne vėliau kaip prieš septynias dienas iki jų įsigaliojimo.
89. Administracijos darbuotojų nuotolinis darbas organizuojamas ir atliekamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir Nacionalinės teismų administracijos nuotolinio darbo tvarkos aprašo nuostatomis.
91. Darbuotojai, išvykdami iš Administracijos darbo tikslais, turi apie tai informuoti savo tiesioginį vadovą ir nurodyti išvykimo tikslą bei trukmę. Norėdami išvykti ne darbo tikslais darbuotojai turi gauti tiesioginio vadovo sutikimą.
92. Darbuotojai, negalintys laiku atvykti arba visai negalintys atvykti į darbą, apie tai nedelsdami turi informuoti savo tiesioginį vadovą ir nurodyti vėlavimo ar neatvykimo priežastis. Jeigu darbuotojai apie savo neatvykimą dėl tam tikrų priežasčių negali pranešti patys, tai gali padaryti kiti asmenys.
93. Tiesioginis vadovas, esant itin svarbioms asmeninėms priežastims, turi teisę išleisti darbuotoją iš darbo ne ilgiau kaip vienai darbo dienai, užtikrindamas, kad darbuotojas jam pavestas užduotis atliks kitu su tiesioginiu vadovu suderintu atitinkamos trukmės laiku.
94. Darbuotojai turi užtikrinti, kad jų darbo vietoje pašaliniai asmenys būtų tik darbuotojui esant.
95. Kompiuterinės ir programinės įrangos, ryšių technikos priežiūrą bei remontą ir taikomosios programinės įrangos diegimą organizuoja ir šiuos darbus atlieka pagal kompetenciją Informacinių technologijų arba Turto valdymo skyriai, esant poreikiui pasitelkę atitinkamų paslaugų teikėjus.
VII SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS, PERKĖLIMAS, ATLEIDIMAS
97. Asmenys dirbti į Administraciją priimami, darbuotojai perkeliami į kitas pareigas Administracijoje (toliau – nauji darbuotojai), perkeliami į pareigas kitoje valstybės ar savivaldybės institucijoje ar įstaigoje, atleidžiami iš pareigų Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo, Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Asmenys, priimami dirbti į pareigas, kurios yra įtrauktos į Pareigybių, į kurias pretenduojant turi būti surinkta informacija apie asmenį, sąrašą, patvirtintą Administracijos direktoriaus įsakymu, tikrinami Korupcijos prevencijos įstatyme nustatyta tvarka.
98. Administravimo skyriaus darbuotojas, atsakingas už personalo reikalų tvarkymą, elektroniniu paštu informuoja Informacinių technologijų ir Turto valdymo skyrių vedėjus apie poreikį įrengti darbo vietą priimamam į darbą darbuotojui, kai tik žinoma jo priėmimo data, o Administracijos darbuotojus – apie naujus darbuotojus, darbuotojų perkėlimą, atleidimą.
99. Administracijos skyriaus, į kurį priimamas naujas darbuotojas, vedėjas, skyriaus vedėjo priėmimo atveju – departamento direktorius (jeigu skyrius yra departamente) arba skyriaus darbą organizuojantis valstybės tarnautojas, kitais atvejais – Administravimo skyriaus vedėjas ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo naujo darbuotojo priėmimo pateikia tarnybinį pranešimą, nurodydamas naujam darbuotojui siūlomą skirti kuratorių ir kuravimo laikotarpį (nuo 1 iki 3 mėn.) bei naujam darbuotojui būtinas suteikti prieigas prie elektroninio pašto, duomenų bazių ir informacinių sistemų, priskirtinas teises ir vaidmenis arba priežastis, pagrindžiančias, kodėl kuratoriaus skirti ir specialiojo mokymo organizuoti netikslinga.
100. Administravimo skyriaus darbuotojas, atsakingas už personalo reikalų tvarkymą, pirmą darbo dieną naują darbuotoją supažindina su Administracijos veikla, darbuotojais, patalpomis, vidaus kultūra ir kt. Supažindinimą su skyriaus, kuriame naujas darbuotojas dirbs, veikla bei jo darbuotojais organizuoja to skyriaus vedėjas.
101. Naujiems darbuotojams privalomas praktinis mokymas, susidedantis iš:
101.1. bendrojo mokymo, kurio metu nauji darbuotojai supažindinami su darbo sąlygomis ir (ar) pareigybės aprašymu, skyriaus nuostatais, departamento nuostatais, Administracijos nuostatais, šiuo Reglamentu bei pagal poreikį su kitais Administracijos veiklą reglamentuojančiais teisės aktais, taip pat su Administracijos valdomų informacinių sistemų saugos, asmens duomenų apsaugos, darbuotojų saugos ir sveikatos, priešgaisrinės saugos reikalavimais;
101.2. specialiojo mokymo, kurio metu nauji darbuotojai pagal poreikį supažindinami su jų veiklos sritį reglamentuojančiais teisės aktais, priskirtos srities procesais ir procedūromis, apmokomi dirbti funkcijoms atlikti būtinomis vidaus ir išorės informacinėmis sistemomis. Specialusis mokymas darbuotojui neorganizuojamas pripažinus, kad jį organizuoti nėra tikslinga.
102. Naujų darbuotojų bendrąjį mokymą vykdo Administravimo skyriaus darbuotojas, atsakingas už personalo reikalų tvarkymą, Administracijos valdomų informacinių sistemų saugos įgaliotiniai, darbuotojas, atsakingas už darbuotojų saugą ir sveikatą, darbuotojas, atsakingas už priešgaisrinę saugą, atitinkamo skyriaus vedėjas. Administracijoje į kitas pareigas perkeltiems darbuotojams vykdomas bendrasis ir specialusis mokymas, kuris yra susijęs su jų funkcijų pasikeitimu. Bendrasis mokymas atliekamas per 1 savaitę nuo darbuotojo priėmimo ar perkėlimo Administracijoje.
103. Naujų darbuotojų specialųjį mokymą organizuoja paskirti kuratoriai. Kuratorius naujam darbuotojui paskiriamas direktoriaus sprendimu. Direktoriui, direktoriaus pavaduotojams specialusis mokymas organizuojamas jų pageidavimu.
104. Paskirtas kuratorius parengia darbuotojo specialiojo mokymo programą, kurios forma pateikiama Reglamento 3 priede, ir organizuoja sudarytos mokymo programos įgyvendinimą. Darbuotojo specialiojo mokymo programoje numatoma, su kokiais papildomais teisės aktais, procesais ir procedūromis darbuotojas turi būti supažindinamas, su kokiomis informacinėmis sistemomis jis turi būti apmokytas dirbti ir kas turės apmokyti. Specialiojo mokymo kuratorius suteikia informaciją skyriaus vedėjui apie mokymo rezultatus. Mokymų programa saugoma darbuotojo asmens byloje.
105. Iš pareigų atleidžiamas, į kitas pareigas Administracijoje ar kitoje valstybės ar savivaldybės institucijoje ar įstaigoje perkeliamas darbuotojas privalo ne vėliau kaip iki atleidimo, perkėlimo dienos tiesioginiam vadovui perduoti nebaigtus vykdyti pavedimus bei kitus nebaigtus spręsti klausimus, taip pat turimus dokumentus ir bylas. Atleidžiamas, perkeliamas darbuotojas privalo grąžinti informacinę ir norminę medžiagą, spaudinius, knygas, įgytas už Administracijos lėšas, antspaudus ir spaudus, kitą turtą, kuris buvo patikėtas darbuotojui, taip pat grąžinti valstybės tarnautojo pažymėjimą. Atleidžiamas, perkeliamas darbuotojas atsiskaito su Administracija pagal Reglamento 4 priede nustatytos formos atsiskaitymo lapelį, o jei darbuotojas atsakingas už dokumentų bylų tvarkymą – ir pagal bylų perdavimo–priėmimo aktą. Atleidžiamo, perkeliamo darbuotojo tiesioginis vadovas užtikrina tinkamą atsiskaitymą pagal atsiskaitymo lapelį.
106. Atsiskaitymo lapelyje atleidžiamas, perkeliamas darbuotojas nurodo, kokį turtą jį išdavusiam skyriui grąžina. Skyrių vedėjai ar įgalioti atsakingi darbuotojai pagal kompetenciją atsiskaitymo lapelyje parašu patvirtina, kad atleidžiamas, perkeliamas darbuotojas grąžino nurodytą turtą. Atsiskaitymo lapelis užregistruojamas DVS ir saugomas darbuotojo asmens byloje.
107. Finansų ir biudžeto skyriaus vedėjas atsiskaitymo lapelyje parašu patvirtina, kad atleidžiamas, perkeliamas darbuotojas neturi jokių skolinių įsipareigojimų Administracijai arba nurodo, kokius turi, įskaitant susidariusius pagal sutartis dėl mokymui skirtų lėšų grąžinimo, sudarytas su darbuotojais.
108. Informacinių technologijų skyriaus vedėjas, gavęs pranešimą apie atleidžiamą, perkeliamą darbuotoją, užtikrina prieigų prie kompiuterinės ir programinės įrangos ir informacinių sistemų panaikinimą ar pakeitimą nuo darbuotojo atleidimo ar perkėlimo datos, taip pat atleidžiamo, perkeliamo darbuotojo tiesioginis vadovas užtikrina, kad būtų kreiptasi dėl prieigų prie išorinių informacinių sistemų ir duomenų bazių panaikinimo.
VIII SKYRIUS
TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS IR KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS
110. Darbuotojų išvykimo į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikos teritorijoje ir užsienyje, jų išlaidų apmokėjimo klausimus sprendžia direktorius, vadovaudamasis šiuos klausimus reglamentuojančiais teisės aktais, atsižvelgdamas į įstaigai skirtų asignavimų dydį.
111. Darbuotojas, inicijuojantis vykimą į tarnybinę komandiruotę, ar komandiruotę organizuojantis kitas darbuotojas nedelsdamas turi pateikti prašymą dėl komandiruotės pagal vieną iš Reglamento prieduose esančių formų (5 priedas – komandiruotė Lietuvoje; 6 priedas – komandiruotė užsienyje); esant pagrindui, informacija formose gali būti papildoma.
112. Prašyme turi būti nurodyta į tarnybinę komandiruotę numatančio vykti darbuotojo vardas, pavardė, pareigos, komandiruotės tikslas, vietovė (vietovės), komandiruotės data, trukmė, transporto priemonė, kuria bus vykstama į komandiruotę, komandiruotės išlaidos, kurias prašoma apmokėti Administracijos, išlaidų finansavimo šaltinis (programa / priemonė), paprastai pridedami tarnybinę komandiruotę patvirtinantys dokumentai (kvietimas, sutartis ir pan.). Darbuotojas prašymą dėl vykimo į komandiruotę teikia DVS, kurioje jį nuosekliai suderina su tiesioginiu vadovu ir Reglamento 113 punkte nurodytais vizuojančiais asmenimis. Su priimtu sprendimu supažindinami Administravimo skyriaus darbuotojai, atsakingi už personalo reikalų tvarkymą, bei Finansų ir biudžeto skyriaus darbuotojai.
113. Prašymas turi būti suderintas su šiais Administracijos darbuotojais, išlaikant vizavimo eiliškumą (nuosekliai): Mokymų ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėju, kai ketinama vykti į užsienį; Mokymų ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus patarėju, kai ketinama dalyvauti kvalifikacijos kėlimo renginyje Lietuvoje (kai vykstama ne iš projekto lėšų); Turto valdymo skyriaus vedėju, kai vykti į komandiruotę reikalingas tarnybinis automobilis; Strateginio planavimo skyriaus vedėju, jei vykimui į komandiruotę bus reikalingos biudžeto lėšos; Projektų valdymo skyriaus vedėju, jei komandiruotę ketinama organizuoti iš šio skyriaus valdomo projekto lėšų.
114. Jeigu darbuotojo tarnybinės komandiruotės diena sutampa su poilsio arba šventės diena, paprastai už šią dieną kompensuojama darbuotojui suteikiant per mėnesį kitą poilsio dieną arba tą dieną pridedant prie kasmetinių atostogų.
115. Įsakymas dėl komandiruotės Lietuvos Respublikoje nėra rengiamas. Darbuotojo vykimas į tarnybinę komandiruotę užsienyje įforminamas direktoriaus įsakymu.
116. Administracijos darbuotojų komandiruotes į užsienį organizuoja Mokymų ir tarptautinio bendradarbiavimo skyrius, o kai vykimas susijęs su Projektų valdymo skyriaus vykdomais projektais – už projektų veiklų įgyvendinimą atsakingi darbuotojai.
117. Administracijos darbuotojas, grįžęs iš tarnybinės komandiruotės užsienyje, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas Mokymų ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriui pateikia DVS registruotą komandiruotės ataskaitą, kurios forma pateikiama Reglamento 7 priede, ir atsiskaito už pavedimo arba užduoties atlikimą tiesioginiam vadovui. Administracijos darbuotojas, grįžęs iš tarnybinės komandiruotės Lietuvos Respublikoje, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas atsiskaito už pavedimo arba užduoties atlikimą tiesioginiam vadovui. Grįžęs iš tarnybinės komandiruotės Lietuvos Respublikoje ir užsienyje, Administracijos darbuotojas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas Finansų ir biudžeto skyriui pateikia atitinkamus dokumentus apie komandiruotės metu patirtas faktines išlaidas, grąžina jam permokėtas sumas. Mokymų ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriui pateiktos ir jame saugomos tarnybinių komandiruočių užsienyje ataskaitos skelbiamos teismų sistemos intranete.
IX SKYRIUS
ATOSTOGŲ SUTEIKIMAS
119. Administracijos darbuotojams suteikiamų atostogų rūšis ir kitas poilsio dienas (toliau – atostogos) reglamentuoja Valstybės tarnybos įstatymas ir Darbo kodeksas.
120. Darbuotojas prašymą dėl atostogų teikia užpildydamas Reglamento 8 priede esančią formą; esant poreikiui, informacija formoje gali būti papildoma.
121. Darbuotojas prašymą dėl atostogų teikia DVS, kurioje jį nuosekliai perduoda derinti tiesioginiam vadovui ir už personalo reikalų tvarkymą atsakingam darbuotojui. Prašymas dėl atostogų išsprendžiamas direktoriaus rezoliucija. Už personalo reikalų tvarkymą atsakingas darbuotojas prašymą vykdyti perduoda Finansų ir biudžeto skyriui. Įsakymas dėl atostogų nėra rengiamas, išskyrus įsakymus dėl vaiko priežiūros atostogų suteikimo. Prašymai dėl atostogų paprastai turi būti pateikti ne vėliau, kaip likus 10 darbo dienų iki atostogų pradžios.
X SKYRIUS
DARBO UŽMOKESTIS, GARANTIJOS IR KOMPENSACIJOS
123. Administracijos darbuotojams darbo užmokestis, priedai, priemokos ir skatinimo priemonės apskaičiuojami ir mokami vadovaujantis Valstybės tarnybos įstatymu, Darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo, Darbo apmokėjimo tvarkos aprašu bei kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
124. Finansų ir biudžeto skyrius darbo užmokestį perveda į kiekvieno darbuotojo sąskaitą banke du kartus per mėnesį (paprastai kiekvieno mėnesio 18 dieną ir kito mėnesio 4 darbo dieną), o jeigu pateiktas darbuotojo prašymas – kartą per mėnesį (paprastai kito mėnesio 4 darbo dieną). Darbuotojui mokamas 25 procentų priskaityto darbo užmokesčio sumos dydžio arba, esant darbuotojo prašymui, mažesnio dydžio avansas (pirma mėnesio darbo užmokesčio dalis).
125. Visiems darbuotojams Finansų ir biudžeto skyrius elektroniniu paštu pateikia atsiskaitymo lapelius, kuriuose nurodomos apskaičiuotos, išmokėtos ir išskaičiuotos sumos.
XI SKYRIUS
VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMAS
REPREZENTACINĖMS IŠLAIDOMS
XII SKYRIUS
DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ
128 Administracijos valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus, pavedimų nevykdymą arba pavėluotą, netinkamą vykdymą gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, o už Administracijai padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.
129. Pagal darbo sutartis dirbantys Administracijos darbuotojai, padarę pareigų, kurias nustato darbo teisės normos ar darbo sutartis, pažeidimą ir už Administracijai padarytą žalą atsako Darbo kodekso nustatyta tvarka.
130. Įstatymų nustatytais atvejais darbuotojai gali būti traukiami baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.
XIII SKYRIUS
ANTSPAUDO, SPAUDO NAUDOJIMAS
131. Administracija turi du antspaudus su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu: didesnio ir mažesnio dydžio.
Nacionalinės teismų administracijos
darbo reglamento
1 priedas
NACIONALINĖS TEISMŲ ADMINISTRACIJOS DOKUMENTŲ PASIRAŠYMAS
Pareigos |
Dokumentų pasirašymas |
Direktoriaus pavaduotojas, kuruojantis Teisinio reguliavimo ir atstovavimo, Administravimo, Mokymų ir tarptautinio bendradarbiavimo skyrius |
– Sutartys dėl neatlygintinų mokymo paslaugų teikimo – Raštai darbovietėms dėl pretendentų į teisėjus – Pranešimai pretendentams į teisėjus dėl egzamino datos – Paklausimai teismams dėl informacijos, duomenų pateikimo Pretendentų į teisėjus atrankos komisijai, Nuolatinei teisėjų veiklos vertinimo komisijai – Raštai Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijai dėl pretendentų į teisėjus sąrašų ir informacijos pagal duomenų bazes pateikimo – Raštai Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijai dėl teisėjų korpuso formavimo – Prekių / paslaugų sutartys, kurių vertė iki 5000 eurų
|
Technologijų ir išteklių valdymo departamento direktorius |
– Pirkimo paraiškos, kai planuojama pirkimo suma neviršija 5000 eurų
|
Strateginio planavimo skyriaus vedėjas |
– Lietuvos Respublikos finansų ministerijai teikiamas Administracijos metinis valstybės biudžeto programų sąmatų rinkinys |
Administravimo skyriaus vedėjas |
– Pažymos dėl darbuotojų stažo ir darbo pobūdžio – Pažymos dėl darbo teisėju stažo – Teisėjų, pretendentų į teisėjus biografinės pažymos |
Mokymų ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėjas |
– Pažymos apie teisėjų kvalifikacijos kėlimą – Pažymos apie organizuojamų mokymų teisėjams vedimą – Informacija apie dalyvavimą mokymuose |
Finansų ir biudžeto skyriaus vedėjas |
– Lydraščiai finansiniais klausimais |
Priežiūros ir audito skyriaus vedėjas |
– Pavedimai atlikti auditą – Raštai audituojamiems subjektams – Audito ataskaitos |
Skyrių vedėjai ir pirkimų iniciatoriai |
– Darbų, paslaugų, prekių perdavimo ir priėmimo / atlikimo aktai, kurių pirkimus inicijavo skyrius |
Teismų savivaldos institucijų ir komisijų sekretoriai |
– Informacinio pobūdžio raštai teisės aktuose nustatyta apimtimi |
Nacionalinės teismų administracijos
darbo reglamento
2 priedas
NACIONALINĖS TEISMŲ ADMINISTRACIJOS GAUTŲ DOKUMENTŲ NUKREIPIMAS
Gautų dokumentų rūšis |
Nukreipiama |
|
Sutartys dėl prekių / paslaugų teikimo, kurių vertė iki 5000 eurų Sutartys dėl neatlygintinų mokymo paslaugų teikimo
|
Direktoriaus pavaduotojui, kuruojančiam Teisinio reguliavimo ir atstovavimo, Administravimo, Mokymų ir tarptautinio bendradarbiavimo skyrius |
|
|
||
Raštai dėl prašymų pateikti Teismų veiklos skyriaus valdomą statistinę informaciją |
Direktoriaus pavaduotojui, kuruojančiam Teismų veiklos skyrių |
|
Teismų periodiškai siunčiami administracinės priežiūros planai, patikrinimo aktai, bylų, kurių nagrinėjimas užsitęsė ilgiau nei 6 mėnesius ar 12 mėnesių, sąrašas, įvairios veiklos ataskaitos ir pan.
|
||
Teismų raštai dėl teisėjų specializacijos (paskyrimas, pasikeitimas)
|
||
Teismų pranešimai apie didelės apimties bylų nagrinėjimą (greičiau nagrinėtinas bylas)
|
||
|
||
Teismų kreipimaisi dėl teisėjų skiriamųjų ženklų (mantijų ir ženklų) pagaminimo, išdavimo |
Technologijų ir išteklių valdymo departamento direktoriui |
|
Sąskaitos faktūros dėl apmokėjimo už teismų skirtas ekspertizes
|
||
Darbų, paslaugų, prekių, darbų perdavimo ir priėmimo / atlikimo aktai, susiję su informacinių technologijų sritimi
|
||
Teismų prašymai sukurti / panaikinti / pakeisti prieigos teises prie Administracijos valdomų / administruojamų informacinių sistemų
|
||
Teismų prašymai sukurti / panaikinti / pakeisti prieigos teises prie kitų institucijų valdomų informacinių sistemų / registrų, kai Administracija dalyvauja tvarkant informaciją apie vartotojus
|
||
|
||
Darbuotojų prašymai dėl neapmokestinamo pajamų dydžio ir atlyginimo pervedimo, kitais finansiniais klausimais |
Finansų ir biudžeto skyriaus vedėjui |
|
Skolų suderinimo aktai |
||
SODROS dokumentai dėl teisėjų valstybinių pensijų gavėjų gaunamų valstybinio socialinio draudimo išmokų |
||
Teisėjų pensininkų prašymai dėl teisėjų valstybinės pensijos skyrimo |
||
Teismų atsargų priėmimo–perdavimo aktai FBS atsakingam darbuotojui |
||
Raštai apie teismų / teisėjų kontaktinių duomenų pasikeitimą |
Komunikacijos skyriaus vedėjui |
|
Viešosios informacijos rengėjų ir (ar) skleidėjų prašymai dėl informacijos pateikimo |
||
Darboviečių, Valstybės saugumo departamento atsakymai dėl pretendentų į teisėjus |
Administravimo skyriaus vedėjui |
|
Pretendentų į teisėjus ir teisėjų prašymai dėl egzamino laikymo / įrašymo į sąrašus, registrus / duomenų bazes, taip pat dėl išbraukimo iš jų |
||
Pretendentų į teisėjus ir teisėjų prašymai dėl pageidavimų karjeros klausimais |
||
Teisėjų prašymai įrašyti į teisėjų mediatorių sąrašą |
||
Specialiųjų tyrimų tarnybos raštai dėl informacijos apie asmenį, siekiantį eiti pareigas valstybės ar savivaldybės įstaigoje ar įmonėje, pateikimo |
||
Teisėjų ir pretendentų į teisėjus pranešimai dėl asmens duomenų pasikeitimo |
||
Teisėjų prašymai dėl teisėjo pažymėjimo išdavimo |
||
Asmenų prašymai dėl pažymų apie darbo stažą |
||
Teismų atsakymai dėl medžiagos Pretendentų į teisėjus atrankos komisijai ir Nuolatinės teisėjų veiklos vertinimo komisijai pateikimo |
Administravimo skyriaus darbuotojui, atsakingam už atitinkamos komisijos veiklą |
|
Teisėjų prašymai padengti su kvalifikacijos kėlimu užsienyje susijusias išlaidas bei lektorių, kurie skaito paskaitas nemokamai (neatlygintinai), prašymai kompensuoti kelionės išlaidas |
Mokymų ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėjui |
|
Prašymai pateikti informaciją apie teisėjų kvalifikacijos kėlimą, organizuotų mokymų teisėjams vedimą |
||
Kvietimai į kvalifikacijos kėlimo renginius Administracijos darbuotojams, teisėjams |
||
Lektorių pranešimai apie sutartinių įsipareigojimų vykdymo pasikeitimus |
||
|
||
Tiekėjų atsakymai į Administracijos pateiktus prašymus dėl tiekėjų kvalifikacijos, pasiūlymų paaiškinimo |
Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjui |
|
Tiekėjų pasiūlymų ir sutarties užtikrinimo garantiniai raštai |
||
Tiekėjų pateiktos pretenzijos dėl Viešųjų pirkimų komisijos priimtų sprendimų |
||
Tiekėjų prašymai paaiškinti / patikslinti konkurso sąlygas |
||
Kiti dokumentai, susiję su Administracijos viešųjų pirkimų komisijos vykdomais pirkimais |
||
Viešųjų pirkimų sutartys |
||
Dokumentai, susiję su Administracijos viešųjų pirkimų organizatoriaus vykdomais pirkimais |
||
Išankstinės mokėjimų sąskaitos |
||
Sąskaitos faktūros (išskyrus dėl apmokėjimo už teismų skirtas ekspertizes) |
||
Kvitai ir kiti dokumentai apmokėjimui, kai neatliekami viešieji pirkimai |
||
Sutartys, jų perdavimo–priėmimo aktai, kuriose numatyti finansiniai įsipareigojimai
|
||
Su vidaus audito skyriaus veikla susiję raštai ir dokumentai (vidaus audito ataskaitos, rekomendacijų įgyvendinimo planai ir kt.) |
Priežiūros ir audito skyriaus vedėjui |
|
Nacionalinės teismų administracijos
darbo reglamento
3 priedas
(Darbuotojo specialiojo mokymo programos forma)
TVIRTINU
Nacionalinės teismų administracijos direktorius
__________________
(parašas)
_______________________
(vardas ir pavardė)
DARBUOTOJO SPECIALIOJO MOKYMO PROGRAMA
_____ m.______________ d. Nr. ________
Vilnius
Mokomas darbuotojas________________________________________________________ .
(pareigų pavadinimas, vardas ir pavardė)
Paskirtas kuratorius_______________________________________________________________.
(pareigų pavadinimas, vardas ir pavardė)
Eil. Nr. |
Tema / užduotis |
Mokysiantis darbuotojas |
Planuojama mokymo data |
Įrašai apie mokymo įvykdymą* |
|
Mokymo data |
Mokiusiojo parašas |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Patvirtiname, kad visi programoje numatyti mokymai buvo pravesti.
Kuratorius __________________ (parašas) _______________________ (vardas ir pavardė) ______________________ (data)
|
Darbuotojas __________________ (parašas) _______________________ (vardas ir pavardė) ______________________ (data)
|
* – Užpildo mokęs darbuotojas
Nacionalinės teismų administracijos
darbo reglamento
4 priedas
(Atsiskaitymo lapelio forma)
NACIONALINĖ TEISMŲ ADMINISTRACIJA
ATSISKAITYMO LAPELIS
20__–___–___ Nr. _______
Vilnius
Atleidžiamas / perkeliamas asmuo ______________________________________________
(pareigos, vardas ir pavardė)
Numatoma atleidimo / perkėlimo data___________________________________________
(data)
PERDUODAMAS TURTAS
Perduodamas turtas |
Atsakingas darbuotojas (pareigos, vardas, pavardė) |
Parašas |
Pastabos |
kompiuterinė ir kita įranga
|
|
|
|
patalpų, seifų raktai, magnetinės kortelės
|
|
|
|
mobilusis telefonas, SIM kortelė
|
|
|
|
knygos, kita literatūra
|
|
|
|
antspaudai, spaudai
|
|
|
|
valstybės tarnautojo pažymėjimas
|
|
|
|
kitas turtas, įgytas už valstybės biudžeto lėšas
|
|
|
|
MOKYMUI, KVALIFIKACIJOS KĖLIMUI, STAŽUOTĖMS (TOLIAU – MOKYMAI) (PAGAL SUTARTĮ DĖL MOKYMUI SKIRTŲ LĖŠŲ GRĄŽINIMO) PANAUDOTOS LĖŠOS:
Sutarties rekvizitai |
Mokymų data |
Mokymai |
Suma |
Parašas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SKOLINIAI ĮSIPAREIGOJIMAI:
Patvirtinu, kad nurodytas Nacionalinės teismų administracijos darbuotojas skolinių įsipareigojimų įstaigai neturi / Nacionalinės teismų administracijos darbuotojas su įstaiga neatsiskaitė už ________________ir yra skolingas_______________________________________:
Finansų ir biudžeto skyriaus vedėjas _______________ ___________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Nacionalinės teismų administracijos
darbo reglamento
5 priedas
___________
(skyrius, pareigos)
_________________________________
(vardas, pavardė)
Nacionalinės teismų administracijos
direktoriui
PRAŠYMAS
DĖL KOMANDIRUOTĖS LIETUVOJE
________ - ____-____
(data)
Vilnius
Prašau leisti ____________________ (į komandiruotę ketinančio vykti darbuotojo pareigos, vardas, pavardė) ______ m. ______________ (mėnesis) __−__ dienomis vykti į tarnybinę komandiruotę į __________ (miestas) _____________ (komandiruotės tikslas).
Vadovaudamasis Komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 (toliau – Taisyklės), p r a š a u:
1. Skirti tarnybinį automobilį su vairuotoju (jei vairuotojo nereikia, nerašyti) / leisti vykti asmeniniu automobiliu (nurodyti transporto priemonės markę, modelį ir valstybinį numerį, jeigu vykstama asmeniniu automobiliu).
2. Apmokėti šias į komandiruotę vykstančio (-ių) darbuotojo (-ų) komandiruotės išlaidas (pažymėti prašomas atlyginti išlaidas):
Žymėti prašomą |
Išlaidų rūšis |
Taisyklių papunktis |
|
1. dienpinigius (jeigu komandiruotė trunka ilgiau nei vieną darbo dieną) |
17.1 |
|
2. gyvenamojo ploto nuomos išlaidas (jeigu komandiruotė trunka ilgiau nei vieną darbo dieną) |
17.2 |
|
3. transporto išlaidas, susijusias su komandiruotės tikslais |
17.3 |
|
4. komandiruotės metu sunaudotų degalų įsigijimo išlaidas |
17.4 |
|
5. registravimosi renginyje mokesčio ar bilietų į renginį pirkimo išlaidas (vykstant į konferenciją, simpoziumą, parodą ar kitą renginį) |
17.6 |
|
6. vietinės rinkliavos išlaidas |
17.7 |
|
7. automobilių stovėjimo ir saugojimo aikštelėse komandiruotės vietovės teritorijoje išlaidas |
17.8 |
Renginio organizatoriai apmokės šias komandiruotės išlaidas: _______________(nurodyti išlaidas ir kompensuojamą sumą).
3. Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos darbo kodekso 107 str. 4 d., už kelionės laiką po darbo dienos valandų, poilsio ar švenčių dieną, p r a š a u:
Žymėti prašomą |
Kompensavimo rūšis |
Nurodyti dieną, per kurią buvo keliaujama |
|
1. pridėti papildomą poilsio dieną prie kasmetinių atostogų |
|
|
2. suteikti tokios pačios trukmės poilsį pirmą darbo dieną po kelionės (įvykus komandiruotei, darbuotojas turėtų nurodyti kelionės laiko trukmę ir esant reikalui pagrįsti tai įrodančiais dokumentais) |
|
PRIDEDAMA. (nurodyti pridedamus dokumentus: kvietimą, sutartį ir pan.)
Nacionalinės teismų administracijos
darbo reglamento
6 priedas
_____________________
(skyrius, pareigos)
________________________________
(vardas, pavardė)
Nacionalinės teismų administracijos
direktoriui
PRAŠYMAS
DĖL KOMANDIRUOTĖS UŽSIENYJE
________ - ____-____
(data)
Vilnius
Prašau leisti ____________________ (į komandiruotę ketinančio vykti darbuotojo pareigos, vardas, pavardė) ______ m. ______________ (mėnesis) __−__ dienomis vykti į tarnybinę komandiruotę į __________ (miestas) _____________ (valstybė) __________ (komandiruotės tikslas).
Vadovaudamasis Komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 (toliau – Taisyklės), p r a š a u:
1. Skirti tarnybinį automobilį su vairuotoju (jei vairuotojo nereikia, nerašyti) / leisti vykti asmeniniu automobiliu (nurodyti transporto priemonės markę, modelį ir valstybinį numerį, jeigu vykstama asmeniniu automobiliu).
2. Apmokėti šias į komandiruotę vykstančio (-ių) darbuotojo (-ų) komandiruotės išlaidas (pažymėti prašomas atlyginti išlaidas):
Žymėti prašomą |
Išlaidų rūšis |
Taisyklių papunktis |
|
1. dienpinigius |
7.1 |
|
2. gyvenamojo ploto nuomos išlaidas |
7.2 |
|
3. transporto išlaidas, susijusias su komandiruotės tikslais: |
7.3 |
|
3.1. kelionės į užsienio valstybę (valstybes) ir iš jos visų rūšių transporto priemonėmis, išskyrus lengvuosius automobilius taksi |
7.3.1 |
|
3.2. užsienio valstybės teritorijoje visų rūšių transporto priemonėmis |
7.3.2 |
|
3.3. nuvykimo visų rūšių transporto priemonėmis Lietuvos Respublikos teritorijoje, į oro ar jūrų uostą, geležinkelio ar autobusų stotį ir parvykimo iš jų komandiruotės dienomis |
7.3.3 |
|
4. dokumentų, susijusių su išvykimu, tvarkymo išlaidas, įskaitant vykstančiųjų į užsienį kelionių draudimą (gali sudaryti sveikatos, nelaimingų atsitikimų, kelionės bagažo, civilinės atsakomybės draudimai) |
7.4 |
|
5. mokėjimo už kelius, taip pat transporto priemonės draudimo ir transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės draudimo išlaidas |
7.5 |
|
6. komandiruotės metu sunaudotų degalų įsigijimo išlaidas |
7.6 |
|
7. automobilių saugojimo aikštelėse užsienio valstybėje (valstybėse) išlaidas |
7.8 |
|
8. registravimosi renginyje mokesčio ar bilietų į renginį pirkimo išlaidas (vykstant į konferenciją, simpoziumą, parodą ar kitą renginį) |
7.9 |
|
9. kitas su komandiruote susijusias būtinas išlaidas (su Taisyklių 7.2–7.9 papunkčiuose nurodytomis komandiruotės išlaidomis susijusios išlaidos, pvz., būtini skiepai, bagažo mokesčiai ir pan.) |
7.11 |
Renginio organizatoriai apmokės šias komandiruotės išlaidas: _______________ (nurodyti išlaidas ir kompensuojamą sumą).
2. Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos darbo kodekso 107 str. 4 d. už kelionės laiką po darbo dienos valandų, poilsio ar švenčių dieną, p r a š a u:
Žymėti prašomą |
Išlaidų rūšis |
Nurodyti dieną, per kurią buvo keliaujama |
|
1. pridėti papildomą poilsio dieną prie kasmetinių atostogų |
|
|
2. suteikti tokios pačios trukmės poilsį pirmą darbo dieną po kelionės (įvykus komandiruotei, darbuotojas turėtų nurodyti kelionės laiko trukmę ir esant reikalui pagrįsti tai įrodančiais dokumentais) |
|
PRIDEDAMA. (nurodyti pridedamus dokumentus: kvietimą, sutartį ir pan.)
Nacionalinės teismų administracijos
darbo reglamento
7 priedas
(Tarnybinės komandiruotės ataskaitos formos pavyzdys)
TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS ATASKAITA
Mokymų ir tarptautinio
bendradarbiavimo skyriaus vedėjui
_____ m.___________d. Nr. ________
ATASKAITĄ PATEIKĖ:
|
TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS PAGRINDAS:
|
TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS LAIKAS IR VIETA, TRUKMĖ:
|
TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS DALYVIAI:
|
TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS TIKSLAS IR UŽDUOTYS:
|
TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS METU ĮVYKĘ DARBO SUSITIKIMAI:
|
SVARSTYTŲ KLAUSIMŲ, SPRENDIMŲ IR KITOS INFORMACIJOS APRAŠYMAS:
|
PASIŪLYMAI DĖL KOMANDIRUOTĖS METU ĮGYTŲ ŽINIŲ (INFORMACIJOS) PANAUDOJIMO, NAUDINGI KONTAKTAI IR KT.:
|
TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS FINANSAVIMAS:
|
PRIDEDAMA INFORMACIJA (DARBOTVARKĖ, PROGRAMA, GAUTA MEDŽIAGA, NUORODOS):
|
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė) Vilnius
Nacionalinės teismų administracijos
darbo reglamento
8 priedas
NACIONALINĖS TEISMŲ ADMINISTRACIJOS
_____________________
(skyrius, pareigos)
________________________________
(vardas, pavardė)
Nacionalinės teismų administracijos
direktoriui
PRAŠYMAS
DĖL (vardas, pavardė) ATOSTOGŲ SUTEIKIMO
Norėdami įvesti datą, spustelėkite arba bakstelėkite čia. |
(data)
Atostogų / papildomų poilsio dienų rūšis |
Pasirinkite elementą. |
Atostogų / papildomų poilsio dienų suteikimo data (įrašykite) |
|
Atostoginių išmokėjimo būdas* (pildoma tik dėl kasmetinių atostogų) |
Pasirinkite elementą. |
Papildoma informacija** (įrašykite) |
|
|
|
|
|
(Pareigos) |
|
|
(Vardas Pavardė) |
Pakeitimai:
1.
Nacionalinė teismų administracija, Įsakymas
Nr. 6P-156-(1.1), 2015-10-09, paskelbta TAR 2015-10-14, i. k. 2015-15153
Dėl Nacionalinės teismų administracijos direktoriaus 2014 m. spalio 2 d. įsakymo Nr. 6P-199-(1.1) „Dėl Nacionalinės teismų administracijos darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Nacionalinė teismų administracija, Įsakymas
Nr. 6P-6-(1.1), 2018-01-11, paskelbta TAR 2018-01-11, i. k. 2018-00440
Dėl Nacionalinės teismų administracijos direktoriaus 2014 m. spalio 2 d. įsakymo Nr. 6P-199-(1.1) „Dėl Nacionalinės teismų administracijos darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo
3.
Nacionalinė teismų administracija, Įsakymas
Nr. 6P-75-(1.1), 2019-06-04, paskelbta TAR 2019-06-06, i. k. 2019-09188
Dėl Nacionalinės teismų administracijos direktoriaus 2014 m. spalio 2 d. įsakymo Nr. 6P-199-(1.1) „Dėl Nacionalinės teismų administracijos darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo
4.
Nacionalinė teismų administracija, Įsakymas
Nr. 6P-71-(2.1), 2020-05-28, paskelbta TAR 2020-05-28, i. k. 2020-11455
Dėl Nacionalinės teismų administracijos direktoriaus 2014 m. spalio 2 d. įsakymo Nr. 6P-199-(1.1) „Dėl Nacionalinės teismų administracijos darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo
5.
Nacionalinė teismų administracija, Įsakymas
Nr. 6P-51-(1.1.E), 2024-05-22, paskelbta TAR 2024-05-27, i. k. 2024-09456
Dėl Nacionalinės teismų administracijos direktoriaus 2014 m. spalio 2 d. įsakymo Nr. 6P-199-(1.1) „Dėl Nacionalinės teismų administracijos darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo
6.
Nacionalinė teismų administracija, Įsakymas
Nr. 6P-63-(1.1.E), 2024-07-10, paskelbta TAR 2024-07-11, i. k. 2024-12911
Dėl Nacionalinės teismų administracijos direktoriaus 2014 m. spalio 2 d. įsakymo Nr. 6P-199-(1.1) „Dėl Nacionalinės teismų administracijos darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo
7.
Nacionalinė teismų administracija, Įsakymas
Nr. 6P-5-(1.1.E), 2025-01-21, paskelbta TAR 2025-01-21, i. k. 2025-00684
Dėl Nacionalinės teismų administracijos direktoriaus 2014 m. spalio 2 d. įsakymo Nr. 6P-199-(1.1) „Dėl Nacionalinės teismų administracijos darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo