Suvestinė redakcija nuo 2022-10-01
Įsakymas paskelbtas: TAR 2014-10-23, i. k. 2014-14599
MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“ JUNGTINĖJE programoje sąlygų aprašO ir FINANSINĖS PARAIŠKOS FORMOS PATVIRTINIMO
2014 m. spalio 22 d. Nr. 2V-140
Vilnius
Vadovaudamasis Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 4-305/V-546 „Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų patvirtinimo“, 10.2 punktu,
PATVIRTINTA
Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus
2014 m. spalio 22 d. įsakymu Nr. 2V-140
(nauja Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2020 m. kovo 19 d. įsakymo Nr. 2V-109 redakcija)
DALYVAVIMO IR FINANSAVIMO „EUROSTARS 2“ JUNGTINĖJE PROGRAMOJE SĄLYGŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“ jungtinėje programoje sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja nacionalinių dalyvių dalyvavimo „Eurostars 2“ jungtinėje programoje (toliau – „Eurostars 2“ programa) sąlygas, paraiškų, siekiant gauti finansavimą vykdant „Eurostars 2“ programos projektus, teikimo ir vertinimo, lėšų skyrimo, ataskaitų teikimo ir vertinimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje (toliau – Agentūra) tvarką.
2. Aprašas parengtas atsižvelgiant į 2014 m. gegužės 15 d. Europos parlamento ir Tarybos sprendimą Nr. 553/2014/ES dėl Sąjungos dalyvavimo kelių valstybių narių kartu įgyvendinamoje mokslinių tyrimų ir plėtros programoje, skirtoje mokslinius tyrimus ir technologinę plėtrą vykdančioms mažosioms ir vidutinėms įmonėms remti (OL 2014 L 169, p. 1), 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, (OL 2014 L 187, p. 1) (toliau – Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) ir Komisijos komunikato „Valstybės pagalbos moksliniams tyrimams, technologinei plėtrai ir inovacijoms sistema“ (2014/C 198/01) (toliau – Komunikatas) 27-30 punktų nuostatas.
3. Apraše vartojamos sąvokos:
3.1. Atsakingasis vykdytojas – pareiškėjo / lėšų gavėjo darbuotojas, administruojantis projekto įgyvendinimą.
3.2. Baigiamoji ataskaita – projekto visų etapų įgyvendinimą apibendrinanti ataskaita, pateikiama Apraše nustatyta tvarka ir forma.
3.3. Dalykinė ataskaita – projekto etapo įgyvendinimo ataskaita, kurioje Agentūros nustatyta tvarka ir terminais pateikiami mokslinės / technologinės produkcijos rezultatai, gauti vykdant projektą, formuluojamos pagrindinės išvados.
3.4. Dalyvavimo paraiška – paraiška, pateikta „Eurostars 2“ programos nustatyta tvarka, siekiant vykdyti projektą.
3.5. Didelė įmonė – juridinis asmuo, neatitinkantis labai mažos, mažos arba vidutinės įmonės apibrėžimų, pateiktų Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.
3.6. Ekonominė veikla – suprantama taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme.
3.7. „Eureka“ sekretoriatas – „Eurostars 2“ programą administruojanti institucija, kurios būstinė yra Briuselyje (Belgijos Karalystė).
3.8. Eksperimentinė plėtra – suprantama taip, kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme.
3.9. „Eurostars 2“ projektas (toliau – projektas) – pagal „Eurostars 2“ programos reikalavimus projekto vykdytojų įgyvendinamų planingų ir tarpusavyje susijusių veiksmų seka vykdant taikomuosius mokslinius tyrimus ir eksperimentinės plėtros veiklą, siekiant per nustatytą laikotarpį nustatytais finansiniais ištekliais pasiekti užsibrėžtus tikslus, uždavinius ir rezultatus.
3.10. Finansinė ataskaita – projekto išlaidas pagrindžiantis finansinis atsiskaitomasis dokumentas, pateikiamas šiame Apraše nustatyta forma ir terminais.
3.12. Finansuojamoji dalis – projektui finansuoti skiriama lėšų dalis, išreikšta procentais, kuri skaičiuojama nuo projekto vykdymo tinkamų išlaidų bendros sumos su šioms išlaidoms tenkančiu prekių, paslaugų pirkimo (importo) pridėtinės vertės mokesčiu (toliau – PVM).
3.13. Konsorciumo sutartis – projekto partnerių sudaryta sutartis, kuria projekto partneriai kooperuodami savo turtą, darbą ir žinias, įsipareigoja veikti bendrai projekto tikslams pasiekti.
3.14. Labai maža, maža ar vidutinė įmonė (toliau – MVĮ) – kaip šios sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.
3.15. Lėšų gavėjas – juridinis asmuo, vykdantis projektą, kuriam pagal šį Aprašą skirtos lėšos projektui finansuoti.
3.18. Mokslinius tyrimus vykdanti MVĮ – MVĮ, kuri atitinka bent vieną iš šių sąlygų:
3.18.1. kai įmonėje, kurioje yra iki 100 (imtinai) visu etatu dirbančių darbuotojų:
3.18.1.1. ne mažiau kaip 5 visu etatu įmonėje dirbantys darbuotojai visą savo darbo laiką skiria mokslinei veiklai arba ne mažiau kaip 10 procentų visu etatu dirbančių darbuotojų visą savo darbo laiką skiria mokslinei veiklai, arba
3.18.2. kai įmonėje, kurioje yra nuo 101 iki 250 visu etatu dirbančių darbuotojų:
3.18.2.1. ne mažiau kaip 10 visu etatu įmonėje dirbantys darbuotojai visą savo darbo laiką skiria mokslinei veiklai arba ne mažiau kaip 10 procentų visu etatu dirbančių darbuotojų visą savo darbo laiką skiria mokslinei veiklai; arba
3.19. Mokslinių tyrimų infrastruktūra – suprantama taip, kaip apibrėžta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 91 punkte;
3.20. Mokslinių tyrimų organizacijų ir mokslinių tyrimų infrastruktūros pagrindinė veikla – suprantama taip, kaip apibrėžta Komunikato 19 dalyje;
3.21. Mokslo ir studijų institucija – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme.
3.24. Netiesioginės išlaidos – visos tinkamos išlaidos, kurios nėra skiriamos tiesiogiai projekto veikloms vykdyti, tačiau būtinos projekto įgyvendinimui.
3.26. Projekto darbo grupė – darbo santykiais su pareiškėju (lėšų gavėju) susiję ir projekto veiklas vykdantys asmenys.
3.27. Projekto etapas – projekto įgyvendinimo laikotarpio dalis, apimanti ne ilgiau kaip vienerius finansinius metus, kurie prasideda sausio 1 d. ir baigiasi gruodžio 31 d.
3.28. Projekto partneris – „Eurostars 2“ programos valstybės narės juridinis asmuo kartu su pareiškėju / lėšų gavėju įgyvendinantis projektą.
3.30. Taikomieji moksliniai tyrimai – suprantama taip, kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme.
3.32. Tinkamos išlaidos – pagrįstos projekto išlaidos, atitinkančios Aprašo 30 punkte nustatytus reikalavimus tinkamumui ir numatytos lėšų skyrimo sutarties išlaidų sąmatoje.
3.33. Universiteto ligoninė – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme.
II SKYRIUS
DALYVAVIMO SĄLYGOS
5. Siekiant vykdyti projektą, dalyvavimo paraiška teikiama tiesiogiai „Eureka“ sekretoriatui www.eurostars-eureka.eu vadovaujantis „Eurostars 2“ programos tarptautiniuose kvietimuose teikti paraiškas nustatyta tvarka, kuri skelbiama Agentūros ir „Eurostars 2“ programos interneto svetainėse.
6. Dalyvavimo paraiškos Aprašo 5 punkte nustatyta tvarka gali būti teikiamos, jei tenkinamos visos šios sąlygos:
6.1. projektą kartu vykdo ne mažiau kaip 2 nepriklausomi dalyviai, juridiniai asmenys, iš skirtingų „Eurostars 2“ programos valstybių narių, t. y. „Eurostars 2“ programoje dalyvaujančių valstybių ar programos valstybių partnerių, kurių sąrašas skelbiamas www.eurostars-eureka.eu;
6.2. projektą koordinuoja mokslinius tyrimus vykdanti MVĮ iš „Eurostars 2“ programos valstybių narių;
6.3. mokslinius tyrimus vykdančiai (-ioms) MVĮ, dalyvaujančiai (-ioms) projekte iš vienos ar kelių „Eurostars 2“ programos valstybių narių, tenka ne mažiau kaip 50 proc. viso projekto biudžeto. Į šį biudžetą neįskaičiuojamos subrangos išlaidos;
7. Agentūra, iš „Eureka“ sekretoriato gavusi informaciją apie „Eurostars 2“ programai pateiktų dalyvavimo paraiškų su Lietuvos dalyviais tarptautinius vertinimų rezultatus, suderina su Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija tvirtinamų projektų skaičių ir teikia informaciją „Eureka“ sekretoriatui dėl jų tvirtinimo. Tvirtinamų projektų skaičius nustatomas atsižvelgiant į turimus valstybės biudžeto asignavimus „Eurostars 2“ programai.
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS
9. Finansines paraiškas pagal šį Aprašą gali teikti Lietuvos Respublikoje registruoti juridiniai asmenys:
9.1. mokslo ir studijų institucijos, jeigu vykdo projektą kartu su Lietuvos Respublikoje registruota įmone, kurios finansinė dalis projekte yra ne mažesnė kaip mokslo ir studijų institucijos (-ų);
10. Pareiškėjas yra tinkamas, jei paraiškos vertinimo metu:
10.1. jam nėra iškelta byla dėl bankroto ar restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ekonominės veiklos arba jis nėra likviduojamas arba jis nėra bet kokioje panašioje situacijoje, numatytoje Lietuvos Respublikos įstatymuose ar kituose teisės aktuose;
10.2. jis nėra priskiriamas sunkumų patiriančios įmonės kategorijai, kaip apibrėžta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 18 punkte;
10.3. jis yra įvykdęs įsipareigojimus, susijusius su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus. Ši nuostata netaikoma, jei: pareiškėjas yra įsipareigojęs sumokėti mokesčius, įskaitant socialinio draudimo įmokas, ir dėl to yra laikomas įvykdžiusiu šiame papunktyje nurodytus įsipareigojimus; pareiškėjo įsiskolinimo suma neviršija 50 Eur;
10.4. jis yra pateikęs Juridinių asmenų registrui metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“;
10.6. nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos Agentūros valstybės tarnautojams ar darbuotojams, ar ekspertams;
10.7. pareiškėjas ar jo atstovas, turintis teisę pareiškėjo vardu sudaryti sandorį, buhalteris ar kitas asmuo, turintis teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl jų per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą nusikalstamame susivienijime, jo organizavimą ar vadovavimą jam, teroristinius ir su teroristine veikla susijusius nusikaltimus, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, nusikalstamu būdu gauto turto legalizavimą, prekybą žmonėmis, vaiko pirkimą arba pardavimą, nusikalstamą veiką nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ar verslo tvarkai arba finansų sistemai;
IV SKYRIUS
BENDRIEJI FINANSAVIMO PRINCIPAI
12. Pagal Aprašą mokslo ir studijų institucijų bei universitetų ligoninių neekonominės veiklos finansavimui valstybės pagalbos nuostatos netaikomos. Tinkamą išlaidų paskirstymą, finansavimą ir pajamas galima įrodyti metinėmis atitinkamo subjekto finansinėmis ataskaitomis, kurias, Agentūrai paprašius, mokslo ir studijų institucija ar universiteto ligoninė turi pateikti. Mokslo ir studijų institucijos bei universitetų ligoninės privalo apskaityti projekto lėšas atskirai. Tuo atveju, jei yra gaunamos pajamos iš projekto, mokslo ir studijų institucija ar universiteto ligoninė privalo Agentūrai pateikti informaciją (dokumentus), pagrindžiančius pajamų panaudojimą. Leidžiamas tik gautų pajamų reinvestavimas į mokslo ir studijų institucijos ar universiteto ligoninės infrastruktūros pagrindinę veiklą, t. y. į mokslo ir studijų institucijos vykdomus MTEP arba MTEP veiklą užtikrinančią infrastruktūrą.. Bet kuris dalyvaujančios projekte įmonės įnašas dengiant mokslo ir studijų institucijos ar universiteto ligoninės sąnaudas yra atimamas iš lėšų, skirtų projektui.
13. Pagal Aprašą įmonių ir mokslo ir studijų institucijų bei universitetų ligoninių ekonominės veiklos finansavimui taikomos valstybės pagalbos nuostatos, nustatytos Bendrajame bendrosios išimties reglamente.
14. Agentūra Aprašo nustatyta tvarka skiria lėšas tik toms tiesioginėms „Eurostars 2“ programos patvirtintų projektų veikloms, kurios nefinansuojamos iš kitų viešųjų finansavimo šaltinių.
15. Pareiškėjas planuoja tik tuos taikomuosius mokslinius tyrimus ir eksperimentinės plėtros veiklas (darbus, įrangos įsigijimą, žmogiškuosius išteklius ir kitas priemones), be kurių neįmanoma pasiekti projekto rezultatų.
16. Finansuojamoji dalis priklauso nuo pareiškėjo veiklos pobūdžio (ekonominė / neekonominė), projekto sąmatos pagrįstumo, einamųjų metų valstybės asignavimų, skirtų programai vykdyti, pareiškėjo ankstesnių projekto etapų sutartinių įsipareigojimų vykdymo bei Bendrajame bendrosios išimties reglamente valstybės pagalbai nustatytų reikalavimų.
17. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis mokslo ir studijų institucijai ar universiteto ligoninei sudaro 100 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų neekonominei veiklai, kai valstybės pagalbos nuostatos netaikomos.
18. Finansuojamosios dalies nustatymas pagal projekto vykdytojo statusą ir veiklos pobūdį:
Eil. Nr. |
|
|
Galimas bazinės finansuojamosios dalies padidinimas valstybės pagalbos gavėjui, bet ne daugiau nei iki 80 procentų tinkamų finansuoti išlaidų |
Didžiausia galima finansuojamoji dalis atsižvelgiant į valstybės pagalbos gavėjo statusą |
Didžiausia galima finansuojamoji dalis ne valstybės pagalbos gavėjui |
||||
Bazinė finansuojamoji dalis valstybės pagalbos gavėjui |
Padidinama vidutinėms įmonėms |
Padidinama labai mažoms ir mažoms įmonėms |
Padidinama už veiksmingą bendradarbiavimą, jei tenkinamos Bendrojo bendrosios išimties reglamento 25 straipsnio 6 punkto b papunktyje nurodytos sąlygos. |
Didelė įmonė |
Vidutinė įmonė |
Labai maža ir maža įmonė |
|||
1. |
Taikomieji moksliniai tyrimai |
50 proc. |
+10 procentinių punktų |
+20 procentinių |
+15 procentinių punktų |
65 proc. |
75 proc. |
80 proc. |
100 proc. |
2. |
Eksperimentinė plėtra |
25 proc. |
+10 procentinių punktų |
+20 procentinių punktų |
+15 procentinių punktų |
40 proc. |
50 proc. |
60 proc. |
100 proc. |
19. Projekto finansuojamoji dalis kiekvienam projekto vykdytojui nustatoma atskirai. Tarptautiniai partneriai negali pretenduoti gauti finansavimo pagal Aprašą, tačiau gali prisidėti prie projekto finansavimo ir pretenduoti į projekto rezultatus proporcingai savo indėliui.
20. Agentūros skiriamos lėšos vienam projektui finansuoti negali viršyti 300 000 Eur. Taikomiesiems moksliniams tyrimams projekte skiriama ne daugiau kaip 30 proc. visų skiriamų lėšų.
21. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama Aprašo 31.1.1 papunktyje nurodytoms išlaidoms finansuoti, negali viršyti 75 proc. visų pareiškėjo / lėšų gavėjo tinkamų išlaidų.
22. Lėšos Aprašo 31.1.1 papunktyje nurodytoms išlaidoms finansuoti skiriamos atsižvelgiant į bendruosius ir atitinkamos kategorijos darbuotojams Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus darbo užmokesčiui bei vadovaujantis šiais principais:
22.1. darbuotojas projekte gali dirbti ne daugiau kaip 40 val. per savaitę ir visas darbo grupės projekte laikas negali sudaryti daugiau kaip 200 val. per savaitę. Darbo užmokesčio išlaidos neturi viršyti pareiškėjo / lėšų gavėjo institucijoje atitinkamos specializacijos ir kvalifikacijos darbuotojams nustatyto darbo užmokesčio – pareiginės algos. Pareiškėjai negali sudaryti darbo ir savanoriško darbo sutarčių su tuo pačiu projekto veiklas įgyvendinančiu darbuotoju, t. y. lėšų gavėjo darbuotojas negali turėti tame pačiame projekte dėl projekto veiklų vykdymo kelių darbo sutarčių skirtingoms projekto veikloms, arba savanoriško darbo sutarties;
23. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama šio Aprašo 31.1.2 papunktyje nurodytoms išlaidoms finansuoti, negali viršyti 50 proc. viso projekto vykdymo metu tinkamų tiesioginių išlaidų. MVĮ ir didelėms įmonėms finansuojamos tik naujai įsigyto turto nusidėvėjimo (amortizacijos) išlaidos pagal įmonių patvirtintus nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvus.
24. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama šio Aprašo 31.2 papunktyje nurodytoms išlaidoms finansuoti, yra reglamentuota šio Aprašo VI skyriuje.
25. Lėšos, skirtos šio Aprašo 31.1.1 ir 31.1.2 papunkčiuose nurodytoms išlaidoms, yra maksimalios ir nėra didinamos.
26. Lėšų gavėjas gali perkelti lėšų skyrimo sutarties išlaidų sąmatoje numatytas projekto lėšas tarp išlaidų kategorijų einamaisiais projekto įgyvendinimo metais, jei išlaikomi šio Aprašo 21–24 punktuose nustatyti lėšų pasiskirstymo intensyvumo maksimalūs dydžiai ir neviršijama bendra, sutartyje numatyta einamųjų metų skiriamų lėšų suma. Lėšos negali būti perkeliamos į kitus projekto metus. Apie pakeitimus, neviršijančius 20 proc. lėšų tarp išlaidų kategorijų eilučių (nuokrypis skaičiuojamas tiek nuo išlaidų kategorijos eilutės, kurioje mažinamos lėšos, tiek kurioje didinamos), lėšų gavėjas privalo informuoti, pagrįsdamas poreikį, Agentūros atsakingą darbuotoją el. paštu. Apie pakeitimus tarp išlaidų kategorijų eilučių viršijančius 20 proc. ribą (nuokrypis skaičiuojamas tiek nuo išlaidų kategorijos eilutės, kurioje mažinamos lėšos, tiek kurioje didinamos), lėšų gavėjas privalo informuoti Agentūrą ir gauti rašytinį sutikimą projekto biudžeto keitimams. Projekto biudžeto keitimą Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė nagrinėja ne dažniau kaip vieną kartą per pusmetį. Lėšų gavėjui nesilaikant šiame punkte nustatytos informavimo ir Agentūros sutikimo dėl lėšų perkėlimo gavimo tvarkos, lėšų skyrimo sutarties išlaidų sąmatoje numatytų projekto lėšų tarp išlaidų kategorijų einamaisiais projekto įgyvendinimo metais perkėlimai laikomi negaliojančiais.
27. Lėšų gavėjas negali prašyti kompensuoti iš lėšų projektui finansuoti PVM, jeigu, remiantis Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymu, gali būti traukiamas į PVM atskaitą ir susigrąžintas iš Lietuvos Respublikos biudžeto ir (ar) gali būti susigrąžintas kitais būdais (remiantis kitais galiojančiais teisės aktais, pasirašytomis sutartimis ir pan.). Lėšų gavėjas įsipareigoja neprašyti kompensuoti PVM iš lėšų projektui finansuoti nuo to momento, kai įgyja teisę susigrąžinti PVM bet kokiais kitais būdais. Minėta nuostata galioja ir tuo atveju, kai projekto vykdytojas turėjo ar įgijo teisę susigrąžinti PVM, nepaisant grąžinimo būdų, tačiau savo teise dėl nežinojimo ar kitų priežasčių nepasinaudojo. Lėšų gavėjas, kuris du kartus susigrąžino PVM, privalo grąžinti į biudžetą PVM permoką.
28. Lėšų gavėjas negali PVM traukti į atskaitą ar kitaip susigrąžinti to PVM, kuris jau buvo kompensuotas iš lėšų projektui finansuoti. Jei lėšų gavėjas, pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui, įgyja teisę susigrąžinti PVM (nepaisant grąžinimo būdų) (pavyzdžiui, įsiregistruoja PVM mokėtojais ir įgyja teisę PVM traukti į atskaitą), kuris jau buvo kompensuotas iš lėšų projektui finansuoti, tai tokiu atveju lėšų gavėjas įsipareigoja šia teise nepasinaudoti.
29. Perkant prekes ar paslaugas, turi būti pasirenkamas ekonomiškai naudingiausias būdas. Planuojant veiklas, būtina siekti geriausio kainos / efektyvumo santykio, taupaus resursų naudojimo. Lėšų gavėjai, pirkdami prekes ir paslaugas, įsigydami arba kurdami ilgalaikį turtą, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, jeigu jie yra perkančiosios organizacijos. Jeigu lėšų gavėjai nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, vykdydami pirkimus, kurių vertė yra iki 58 tūkst. Eur be pirkimo PVM, vadovaujasi skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principais, o vykdydami pirkimus, kurių vertė viršija 58 tūkst. Eur be pirkimo PVM, vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.947 straipsnio „Viešo konkurso paskelbimas“ reikalavimais.
V SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS IŠLAIDOS
30. Tinkamos išlaidos turi būti:
30.3. patirtos projekto įgyvendinimo metu, t. y. patirtos ne anksčiau nei projektas patvirtintas „Eureka“ sekretoriate ir pasirašyta projekto partnerių konsorciumo sutartis, kurioje nustatytas projekto pradžios laikas;
31. Tinkamų išlaidų, kurioms finansuoti šiame Apraše nustatyta tvarka gali būti skiriamos lėšos, kategorijos:
31.1. tiesioginės išlaidos:
31.1.1. išlaidos personalui, t. y. projekto darbo grupės nariams, tiesiogiai susijusiems su projekto mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) veiklų vykdymu: darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą, išlaidos komandiruotėms;
31.1.2. išlaidos priemonėms ir įrangai: naujo ilgalaikio turto įsigijimo (tik mokslo ir studijų institucijoms)/ nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos;
32. Netinkamos išlaidos yra:
32.3. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, uostų, komiso rinkliavos ir nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutos keitimo, kiti grynai finansinių sandorių kaštai;
32.5. pirkimo ir (arba) importo PVM, kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu toks PVM į atskaitą įtrauktas nebuvo;
VI SKYRIUS
NETIESIOGINĖS IŠLAIDOS
34. Netiesioginės išlaidos – tai:
34.1. visos tinkamos išlaidos, kurios nėra skiriamos tiesiogiai projekto veikloms vykdyti, tačiau yra būtinos ir tiesiogiai susijusios su projekto tiesioginėmis išlaidomis ir kurias galima užfiksuoti apskaitos sistemoje ir pagrįsti kaip išlaidas, tiesiogiai susijusias su tinkamomis tiesioginėmis išlaidomis projektui įgyvendinti;
35. Priklausomai nuo lėšų gavėjo apskaitos sistemos, netiesioginės išlaidos gali būti:
35.2. biuro ar laboratorijos išlaikymo išlaidos, įskaitant nuomą ar pastatų bei įrangos amortizaciją, kurios netiesiogiai susijusios su projekto rezultatų pasiekimu;
36. Netiesioginės išlaidos gali būti nustatomos ir apmokamos taikant:
36.1. fiksuotąjį dydį, kuris yra lygus 10 proc. visų projekto vykdytojo tinkamų tiesioginių išlaidų;
37. Lėšų gavėjams, kurių apskaitos sistemos negali nustatyti jų vykdomų projektų netiesioginių išlaidų, yra taikomas netiesioginių išlaidų fiksuotas dydis. Tuo atveju, kai taikomas netiesioginių išlaidų fiksuotas dydis, lėšų gavėjas netiesioginių išlaidų pagrindimo ir tokių išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų Agentūrai neteikia, tačiau lėšų gavėjas netiesiogines išlaidas traukia į apskaitą vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytais reikalavimais.
38. Lėšų gavėjai, naudojantys analitines apskaitos sistemas, galinčias nustatyti ir sugrupuoti netiesiogines išlaidas pagal tinkamumo kriterijus (pavyzdžiui, neįtraukti netinkamų išlaidų), privalo ataskaitose pateikti savo realiai patirtas netiesiogines išlaidas ir rinktis faktinį dydį.
VII SKYRIUS
FINANSINIŲ PARAIŠKŲ PATEIKIMAS
41. Finansinės paraiškos teikiamos Agentūrai pagal kvietimuose teikti paraiškas nustatytą tvarką. Kvietimai teikti finansines paraiškas yra skelbiami Agentūros interneto svetainėje ir pareiškėjai informuojami atskiru informaciniu pranešimu (elektroniniu paštu).
43. Pareiškėjai, siekiantys gauti finansavimą, pateikia finansinę paraišką (Aprašo 2 priedas) su šiais priedais:
43.1. dokumentu, įrodančiu įmonės priskyrimą MVĮ ar didelės įmonės kategorijai (Smulkaus ir vidutinio verslo subjekto deklaraciją – taikoma privatiesiems juridiniams asmenims);
43.2. dokumentais, įrodančiais MVĮ priskyrimą mokslinius tyrimus vykdančiai MVĮ (teikiama, jei įmonė yra projekto koordinatorė ar paraiškoje nurodoma, kad įmonė yra mokslinius tyrimus vykdanti MVĮ));
43.3. prašomų finansuoti prekių ir paslaugų išlaidų kainas įrodančiais ir pagrindžiančiais dokumentais (ne mažiau kaip po du komercinius pasiūlymus, pagrindžiančius kainas);
VIII SKYRIUS
FINANSINIŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS
44. Finansines paraiškas vertina Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė, sudaryta iš ne mažiau kaip 3 narių (toliau – Vertinimo darbo grupė).
45. Vertinant finansines paraiškas, yra atliekamas administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimas.
46. Administracinės atitikties vertinimą atlieka direktoriaus įsakymu paskirtas už programos administravimą atsakingas Agentūros darbuotojas. Vertinimo metu tikrinama, ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija, taip pat ar finansinė paraiška atitinka šio Aprašo III ir VII skyrių reikalavimus. Atsakingas darbuotojas, atlikęs administracinės atitikties vertinimą, užpildo finansinės paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelę (Aprašo 3 priedas).
47. Tuo atveju, jei administracinės atitikties vertinimo metu trūksta informacijos ir duomenų, finansinėje paraiškoje yra netikslumų, Agentūra paprašo, kad pareiškėjas paaiškintų, papildytų ar patikslintų finansinėje paraiškoje pateiktą informaciją, ir nustatyti terminą informacijai pateikti. Pareiškėjui per nustatytą terminą nepateikus reikalaujamos informacijos, finansinė paraiška vertinama pagal turimą informaciją ir duomenis.
48. Jeigu atsakingas darbuotojas, atlikęs administracinės atitikties vertinimą, remdamasis finansine paraiška ir iš pareiškėjo gauta papildoma informacija, kurią pareiškėjas pateikė, jei Agentūra kreipėsi į pareiškėją, kaip tai numatyta Aprašo 47 punkte, nustato, kad finansinė paraiška atitinka administracinės atitikties vertinimo kriterijus, paraiška teikiama Vertinimo darbo grupei tinkamumo finansuoti vertinimui. Jei finansinė paraiška neatitinka Administracinės atitikties vertinimo kriterijų, ji yra atmeta, ir pareiškėjui siūloma teikti finansinę paraišką per kitą kvietimą.
49. Tinkamumo finansuoti vertinimo metu vertinama finansinės paraiškos atitiktis šio Aprašo IV ir VI skyriaus reikalavimams bei įmonės finansinis pajėgumas savo lėšomis prisidėti prie projekto vykdymo. Vykdant tinkamumo finansuoti vertinimą gali būti pasitelkiami išorės ekspertai.
50. Jeigu tinkamumo finansuoti vertinimo metu kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, Agentūra turi teisę paprašyti pareiškėją paaiškinti, papildyti ar patikslinti finansinėje paraiškoje pateiktą informaciją ir nustatyti terminą informacijai pateikti. Jei pareiškėjas nustatytu terminu nepateikia trūkstamos informacijos arba jei pareiškėjo pateikta trūkstama informacija yra nepakankama, finansinė paraiška vertinama pagal turimą informaciją.
51. Vertinimo darbo grupė, įvertinusi finansines paraiškas, teikia siūlymus Agentūros direktoriui dėl lėšų skyrimo ir finansuojamosios dalies nustatymo. Tuo atveju, kai darbo grupė priima sprendimą skirti dalį finansinėje paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant lėšų skyrimo sutartį, Agentūra per 5 darbo dienas informuoja pareiškėją apie jam skirtų lėšų dydį, o pareiškėjas patikslina finansinę paraišką (ar jos dalį) ir ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Agentūros pranešimo gavimo ją pateikia Agentūrai. Pareiškėjui nurodytu terminu nepatikslinus finansinės paraiškos (ar jos dalies) ar nesutikus su finansuojamosios dalies nustatymu darbo grupė gali teikti siūlymą direktoriui neskirti lėšų
IX SKYRIUS
SPRENDIMO PRIĖMIMAS IR LĖŠŲ SKYRIMAS
52. Galutinį sprendimą dėl lėšų skyrimo bei finansuojamosios dalies nustatymo priima Agentūros direktorius, atsižvelgdamas į turimus biudžeto asignavimus ir Vertinimo darbo grupės siūlymus. Sprendimas dėl lėšų skyrimo tvirtinamas Agentūros direktoriaus įsakymu.
X SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMO SUTARČIŲ SUDARYMAS
54. Priėmus sprendimą skirti lėšas, tarp pareiškėjo ir Agentūros ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos yra sudaroma lėšų skyrimo sutartis. Lėšos skiriamos projektui sudarant sutartį visam projekto vykdymo laikotarpiui, nurodant projekto pradžios ir pabaigos datą. Sutartyje nustatomi šalių įsipareigojimai, projekto finansavimo, atsiskaitymo, ataskaitų pateikimo tvarka, nurodoma numatoma skirti finansuojamoji dalis ir kiekvieniems finansiniams metams skiriama suma. Kai projekto įgyvendinimas tęsiamas kitais po sutarties pasirašymo kalendoriniais metais, projektui skiriama finansuojamoji dalis ir skiriama suma gali būti tikslinama atsižvelgiant į atitinkamais kalendoriniais metais skirtus valstybės biudžeto asignavimus „Eurostars 2“ programai finansuoti.
55. Lėšų gavėjas per 10 darbo dienų nuo lėšų skyrimo sutarties gavimo dienos asmeniškai, per kurjerį arba registruotu laišku grąžina Agentūrai visus pasirašytos sutarties ir jos priedų egzempliorius registruoti. Jei lėšų skyrimo sutartis sudaroma ją pasirašant elektroniniu parašu, lėšų gavėjas per 10 darbo dienų nuo lėšų skyrimo sutarties gavimo dienos atsiunčia elektroniniu parašu pasirašytą lėšų skyrimo sutartį Agentūrai elektroniniu paštu adresu info@mita.lt.
56. Nesudarius lėšų skyrimo sutarties per Aprašo 54 punkte nurodytą terminą dėl pareiškėjo kaltės arba dėl aplinkybių, kurios priklauso nuo pareiškėjo, Agentūra priima sprendimą dėl sprendimo skirti lėšas panaikinimo. Apie sprendimo skirti finansavimą panaikinimą pareiškėjas informuojamas paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.
XI SKYRIUS
REIKALAVIMAI, SUSIJĘ SU ILGALAIKIU TURTU
57. Lėšų gavėjas, įsigijęs ilgalaikio turto iš lėšų, gautų pagal šį Aprašą, neturi teisės jo perleisti, įkeisti, parduoti, pakeisti jo naudojimo paskirties jo nenudėvėjęs per nusidėvėjimo arba amortizacijos laikotarpį, ne trumpesnį nei nustatytas Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
XII SKYRIUS
MOKĖJIMAI IR ATSISKAITYMAI
59. Agentūra perveda lėšų gavėjui lėšas dalimis pagal lėšų skyrimo sutartį:
60. Lėšų gavėjas finansines ir dalykines ataskaitas teikia lėšų skyrimo sutartyje nustatytais terminais ir formomis. Be to, lėšų gavėjas privalo teikti ataskaitas „Eureka“ sekretoriatui, sekretoriato nustatytais terminais, tvarka ir pagal sekretoriato patvirtintas ataskaitų formas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 2V-170, 2022-09-30, paskelbta TAR 2022-09-30, i. k. 2022-19894
61. Finansinės ataskaitos teikiamos ne rečiau kaip kas 6 mėnesiai nuo finansavimo skyrimo dienos. Einamųjų kalendorinių metų paskutinė finansinė ataskaita teikiama ne vėliau kaip iki gruodžio 1 d., jei lėšų skyrimo sutartyje nenumatyta kitaip. Lėšų gavėjas atsiskaito Agentūrai teikdamas finansinę ataskaitą, kurioje pagal tinkamų išlaidų kategorijas nurodo einamaisiais metais patirtas išlaidas ir pateikia jų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus. Einamųjų finansinių metų gruodžio mėnesį patirtos išlaidos deklaruojamos ateinančiais projekto įgyvendinimo metais teikiamoje ketvirčio / pusmečio finansinėje ataskaitoje ir apmokamos iš ateinančiais metais projektui įgyvendinti skirtų lėšų. Paskutiniais projekto vykdymo metais, jei projektas baigiasi gruodžio 31 d., lėšų gavėjas iki gruodžio 1 d. pateikia finansinę ataskaitą nurodydamas gruodžio mėnesio priskaičiuotas, bet neapmokėtas išlaidas, išlaidas pagrindžiančius dokumentus už gruodžio mėnesį pateikdamas iki kitų metų sausio 5 d.
62. Dalykinė ataskaita rengiama ir vertinama vadovaujantis Dalykinių ataskaitų rengimo ir vertinimo metodika (Aprašo 4 priedas):
63. Paskutiniais projekto vykdymo metais lėšų gavėjas pateikia Baigiamąją ataskaitą. Baigiamojoje ataskaitoje pateikiami projekto įgyvendinimo rezultatai, įskaitant paskutinį projekto vykdymo etapą ir apibendrinta, nekonfidenciali informacija apie projekto planuotus uždavinius ir jų įgyvendinimą, įvertinama gautų rezultatų reikšmė ir nauda lėšų gavėjui, trumpai aprašomas planuojamas gautų rezultatų panaudojimas ateityje, aprašomos padarytos išvados, problemos, su kuriomis susidurta projekto vykdymo metu bei mokslinė / technologinė produkcija pagal Dalykinių ataskaitų rengimo ir vertinimo metodikos 1 priede pateiktą formą.
64. Lėšų skyrimo sutartyje gali būti nustatytas reikalavimas pateikti šio Aprašo 60 punkte nenurodytus dokumentus, prie sutarties gali būti pridėtos tokių dokumentų formos ir nurodyti jų pateikimo terminai.
65. Jei lėšų gavėjas lėšų skyrimo sutartyje nurodytu terminu nepateikia finansinių atsiskaitymo dokumentų ir dėl ne laiku atlikto atsiskaitymo neinformuoja Agentūros, Agentūra tai raštu primena lėšų gavėjui. Jeigu lėšų gavėjas ir po priminimo per rašte nustatytą terminą nepateikia atsiskaitymo dokumentų, Agentūra nutraukia su lėšų gavėju sudarytą sutartį ir / ar pareikalauja grąžinti pervestas lėšas (ar jų dalį).
66. Lėšos kompensavimo būdu pervedamos lėšų gavėjui per 20 darbo dienų nuo finansinių ataskaitų patvirtinimo Agentūroje dienos. Nepatvirtinus projekto Dalykinės ar baigiamosios ataskaitos Agentūra nutraukia su lėšų gavėju sudarytą sutartį ir (ar) pareikalauja lėšų gavėjo sutartyje nustatytais terminais grąžinti pervestas lėšas (ar jų dalį).
67. Naudojant lėšas ne pagal paskirtį arba jų neišnaudojus einamaisiais finansiniais metais, lėšų gavėjas jas privalo grąžinti Agentūrai lėšų skyrimo sutartyje nustatyta tvarka. Nepanaudotos einamųjų finansinių metų lėšos nekeliamos į kitus metus.
68. Dalykinės ataskaitos yra tvirtinamos Agentūros direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į dalykinių ataskaitų vertinimo rezultatus ir esant patvirtintoms finansinėms ataskaitoms.
69. Patvirtinus einamųjų metų dalykinę ataskaitą, lėšų gavėjui tęsiamas finansavimas kitiems kalendoriniams metams pagal pasirašytą lėšų skyrimo sutartį. Nepatvirtinus dalykinės ataskaitos, Agentūra priima sprendimą netęsti finansavimo kitiems projekto etapams ar nutraukia lėšų skyrimo sutartį.
XIII SKYRIUS
REIKALAVIMAI, SUSIJĘ SU PROJEKTO REZULTATAIS
71. Įgyvendinant projektą laikoma, kad netiesioginė valstybės pagalba per mokslo ir studijų instituciją kitiems projekte dalyvaujantiems juridiniams asmenims neperduodama, jeigu tenkinama viena iš šių sąlygų:
71.1. rezultatai, kuriems netaikomos intelektinės nuosavybės teisės, gali būti plačiai skleidžiami ir visos intelektinės nuosavybės teisės į MTEP ir naujovių diegimo rezultatus, susijusius su mokslo ir studijų institucijos veikla projekte, yra visiškai suteikiamos mokslo ir studijų institucijai, t. y. mokslo ir studijų institucija gauna visą šių teisių teikiamą ekonominę naudą ir pasilieka teisę jomis visomis naudotis, ypač nuosavybės teise ir licencijos teise; šios sąlygos taip pat gali būti įvykdytos, jeigu mokslo ir studijų institucija nusprendžia toliau sudaryti sutartis dėl šių teisių, įskaitant jų licencijavimą projekto partneriui;
71.2. kai mokslo ir studijų institucija gauna projekte dalyvaujančio juridinio asmens kompensaciją, lygią intelektinės nuosavybės teisių, kurios yra susijusios su mokslo ir studijų institucijos veikla įgyvendinant projektą ir kurios perduodamos projekte dalyvaujantiems juridiniams asmenims, rinkos kainai, t. y. kompensaciją už visą tų teisių teikiamą ekonominę naudą; vadovaujantis bendraisiais valstybės pagalbos principais ir atsižvelgiant į tai, kad intelektinės nuosavybės teisių rinkos kainą objektyviai nustatyti sunku, ši sąlyga laikoma įvykdyta, jeigu mokslo ir studijų institucija, kaip pardavėja, derėsis, kad gautų didžiausią naudą sutarties sudarymo metu. Bet kuris projekte dalyvaujančio juridinio asmens įnašas dengiant mokslo ir studijų institucijos sąnaudas yra atimamas iš tokios kompensacijos.
72. Netiesioginės valstybės pagalbos taip pat gali nebūti, jeigu įvertinusi tarp partnerių pasirašytą bendradarbiavimo sutartį Agentūra padaro išvadą, kad visos intelektinės nuosavybės teisės į MTEP ir naujovių diegimo rezultatus ir galimybės pasinaudoti teisėmis į tokius rezultatus yra priskiriamos skirtingiems partneriams ir tinkamai atspindimas jų atitinkamas suinteresuotumas projektu, darbo krūvis, finansinis ir kitoks įnašas į projekto įgyvendinimą.
XIV SKYRIUS
KONTROLĖ
73. Visi atlikti darbai, tyrimai ir kita planuota veikla turi būti kruopščiai dokumentuota ir patikrinama. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų tikslinį panaudojimą ir buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako lėšų gavėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
74. Agentūra turi teisę projekto vykdymo vietoje atlikti patikrą ir gauti iš lėšų gavėjo Agentūrai reikalingą informaciją ir projekto vykdymo dokumentus.
75. Projektų, kuriems skirtos lėšos, patikra vietoje atliekama:
75.1. pagal planą – Agentūros direktoriaus ne rečiau kaip kas metus tvirtinamą patikrinimų planą, kuriame nurodomos tikrinamos institucijos ir tikrinamas projektas;
77. Agentūra apie planuojamą atlikti patikrą vietoje raštu informuoja lėšų gavėją ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas.
78. Patikrą atliekantys Patikros darbo grupės nariai privalo:
78.1. nusišalinti patys arba būti nušalinti nuo patikrinimo atlikimo, jeigu paaiškėja, kad jie yra tikrinamos institucijos vadovo ar atsakingojo vykdytojo, ar projekto darbo grupės narių sutuoktiniai, sugyventiniai, įstatymų nustatyta tvarka įregistravę partnerystę, artimieji giminaičiai ar yra su šiais asmenimis susiję svainystės ryšiais (kaip tai nustatyta Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse), arba jeigu Patikros darbo grupės narių nešališkumu pagrįstai abejojama dėl kitų priežasčių, galinčių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą;
78.2. prisistatyti tikrinamos institucijos vadovui (ar jo įgaliotam asmeniui) ir pateikti jam pavedimą atlikti patikrinimą;
78.4. išanalizuoti patikrinimo metu surinktą medžiagą ir įvertinti, ar finansinėse ir dalykinėse ataskaitose pateikta informacija teisinga ir tiksli, ar buvo atlikti tyrimai, suteiktos paslaugos ir įsigytos prekės, už kurias lėšų gavėjas atsiskaitė, ar lėšos naudojamos pagal tikslinę paskirtį, bei patikrinimo rezultatus surašyti į pažymą (toliau – Pažyma).
79. Patikrą atliekanti Patikros darbo grupė turi teisę:
80. Institucijai, kurioje atliktas patikrinimas, per 5 darbo dienas nuo Pažymos dėl šioje institucijoje atlikto patikrinimo surašymo dienos raštu pranešama apie patikrinimo rezultatus.
81. Jei nustatoma neatitikimų, kurie nepažeidžia sutarties, tačiau yra taisytini, Agentūra raštu informuoja lėšų gavėją apie neatitikimus ir nurodo jų pašalinimo terminus.
XV SKYRIUS
SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
XVI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
85. Lėšų gavėjai, skelbdami mokslines ar mokslo populiarinimo publikacijas, mokslo kūrinius, sukurtus vykdant projektą, privalo nurodyti, kad darbai parengti vykdant projektą, taip pat privalo nurodyti, kad pastarieji parengti gavus finansavimą iš Agentūrai Lietuvos respublikos Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos skirtų lėšų, įrašydami viešinimo tekstą ir Lietuvos respublikos Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos bei Agentūros logotipą.
86. Jei Aprašas keičiamas jau patvirtinus projektus, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, taikomi ir įgyvendinamiems projektams.
87. Pareiškėjo duomenis finansavimo skyrimo tikslais tvarko Agentūra. Tvarkomi tik tie paraiškėjo duomenys, kuriuos pareiškėjas pateikė ir tik tiek, kiek toks duomenų tvarkymas yra būtinas finansavimo skyrimo tikslais.
Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“
jungtinėje programoje sąlygų aprašo
1 priedas
REIKALAVIMAI TINKAMOMS IŠLAIDOMS
Projekto lėšų apskaita:
su projektu susijusių buhalterinių operacijų įrašai turi būti atskirti nuo kitų operacijų įrašų (t. y. ar naudojamos atskiros sąskaitų plano subsąskaitos arba kodavimas). Į ataskaitinio periodo finansinę ataskaitą turi būti įtrauktos sąnaudos, kurios apmokėtos iki ataskaitos pateikimo dienos.
Išlaidų kategorija |
Tinkamos išlaidos |
Sąnaudas pateisinantys dokumentai |
Išlaidos projekto darbo grupei: darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą, išlaidos komandiruotėms |
Projektą tiesiogiai vykdančio darbo grupės nario, dirbančio pagal darbo sutartis, su darbo santykiais susijusios sąnaudos už laiką, dirbtą vykdant projektą. Socialinio draudimo įmokos – darbdavio mokamos socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą. Darbo užmokestis apskaičiuojamas vadovaujantis Darbo kodeksu ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais. Atostoginiai projekte yra tinkamos išlaidos tik, jeigu išmokami už projekte išdirbtą laikotarpį. Projektą vykdančių darbuotojų komandiruočių išlaidos: kelionės išlaidos, dienpinigiai, gyvenamojo ploto nuomos išlaidos, sveikatos draudimo išlaidos ir pan. Komandiruočių išlaidos apskaičiuojamos neviršijant Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintų dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidų normų užsienyje ir dienpinigių normų Lietuvoje, taikomų biudžetinėms įstaigoms. Komandiruočių į užsienį išlaidos traktuojamos kaip tinkamos išlaidos įgyvendinant projektus, jei kelionės trumpalaikės, tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu (vykstama į projekto partnerių valstybes) ir būtinos vykdant projektą. Būtina nurodyti komandiruočių skaičių, maršrutus, vykstančių į komandiruotę asmenų skaičių ir laikotarpį. |
Įsakymai (potvarkiai), žiniaraščiai (darbo laiko apskaitos, mokėjimo, atsiskaitymo ir pan.), mokėjimo dokumentai. Nustatyta darbo užmokesčio dydį pagrindžiantys dokumentai yra darbo užmokesčio priskaitymo pažyma už 6 mėn. laikotarpį iki projekto pateikimo. Komandiruotės išlaidas pateisinantys dokumentai: bilietų pirkimo sąskaitos faktūros, kelionės bilietai (ekonominės klasės), kvitai, sąskaitos už gyvenamojo ploto nuomos paslaugas, kelionės lapas, kuriame nurodyta nuvažiuotų kilometrų skaičius ir kuro sunaudojimas, kiti pateisinantys dokumentai, mokėjimo dokumentai, dokumentai, įrodantys išlaidų priskyrimą projektui.
|
Išlaidos priemonėms ir įrangai: ilgalaikio turto įsigijimo/nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos |
Projektų tiesioginėms veikloms vykdyti būtinų ilgalaikio turto (materialiojo turto, kompiuterinės bei programinės įrangos ir kito ilgalaikio nematerialiojo turto) įsigijimo (nusidėvėjimo arba amortizacijos) išlaidos, jei tos išlaidos yra pagrįstos, tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu. Tinkamos yra tik naujo, nenaudoto ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos arba ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos. Pirkimai turi būti atliekami vadovaujantis Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo 29 punktu. Ilgalaikio turto įsigijimai iš projekto partnerių negalimi. |
Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos pažymos arba kiti dokumentai, pagrindžiantys skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principų laikymąsi, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, dokumentai, įrodantys išlaidų priskyrimą projektui. |
Išlaidos paslaugoms |
Projektų tiesioginėms veikloms vykdyti būtinų paslaugų pirkimo išlaidos. Pirkimai turi būti atliekami vadovaujantis Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo 29 punktu. Autorinės sutartys sudaromos vadovaujantis Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymu. Paslaugų pirkimas iš projekto partnerių neleidžiamas. |
Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos pažymos arba kiti dokumentai, pagrindžiantys skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principų laikymąsi, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, dokumentai, įrodantys išlaidų priskyrimą projektui. |
Išlaidos medžiagoms, reagentams ir kt. trumpalaikiam turtui (prekėms);
|
Išlaidos su projekto vykdymo tiesioginėmis reikmėmis susijusiems pirkiniams, kurie pagal lėšų gavėjo taikomą apskaitos tvarką priskirtini trumpalaikiam turtui (prekėms) ir yra būtini projektui vykdyti. Pirkimai turi būti atliekami vadovaujantis Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo 29 punktu. Medžiagų, reagentų ar kt. trumpalaikio turto įsigijimai iš projekto partnerių yra neleistini, išskyrus atvejus, kai reikalingą pirkimo objektą gali pasiūlyti tik vienintelis tiekėjas. |
Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos pažymos arba kiti dokumentai, pagrindžiantys skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principų laikymąsi, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, dokumentai, įrodantys išlaidų priskyrimą projektui. Į ataskaitinio ketvirčio finansinę ataskaitą gali būti įtrauktos sąnaudos, kurios apmokėtos iki ataskaitos pateikimo dienos. |
Netiesioginės išlaidos |
||
Netiesioginės išlaidos |
Kaip apibrėžta Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo VI skyriuje. |
______________
Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“
jungtinėje programoje sąlygų aprašo
2 priedas
(Finansinės paraiškos forma)
FINANSINĖ PARAIŠKA
(Elektroninėje paraiškos formoje, kurią pildo pareiškėjas, pildomų laukų išdėstymo tvarka nebūtinai atitinka šioje paraiškos formoje nurodytą laukų išdėstymo tvarką)
Pateikimo data |
|
1. Bendra informacija
Programos/priemonės pavadinimas |
|
Projekto pavadinimas (lietuvių kalba) |
|
Mokslo sritys |
|
Mokslo kryptys |
|
Raktiniai žodžiai |
|
Projekto trukmė, mėnesiais |
|
Bendra projekto biudžetas, Eur (nurodomas viso projekto biudžetas kartu su partneriais) |
|
Projekto santrumpa (iki 150 ženklų) |
|
Projekto esmė (viešai skelbiama informacija apie projektą) |
|
2. Projekto vykdytojo administracinė informacija
Paraiškos teikėjas |
|
Vartotojas |
|
El. paštas |
|
Pareiškėjas / Projekto koordinatorius |
||
Juridinio asmens kodas |
|
|
Organizacijos pavadinimas |
|
|
PVM mokėtojo kodas |
|
|
Adresas |
Gatvė, namo numeris |
|
Miestas |
|
|
Pašto kodas |
|
|
Šalis |
|
|
Savivaldybė |
|
|
Dalyvio statusas |
|
Projekto partneriai |
||
Juridinio asmens kodas |
|
|
Organizacijos pavadinimas |
|
|
Pavadinimo sutrumpinimas |
|
|
PVM mokėtojo kodas |
|
|
Adresas |
Gatvė, namo numeris |
|
Miestas |
|
|
Pašto kodas |
|
|
Šalis |
|
|
Savivaldybė |
|
|
Dalyvio statusas |
|
PARAIŠKOS A DALIS
Finansinė paraiška
1. Duomenys apie projektą
1.1. Mokslinių tyrimų tema pagal „Eurostars 2“ klasifikaciją |
|
1.2. Vykdymo terminai (projekto pradžia ir pabaiga) |
2. Pareiškėjo duomenys
2.1. Atsiskaitomosios sąskaitos banke numeris ir banko rekvizitai |
||
2.2. Pareiškėjo vadovo vardas, pavardė |
||
2.3. Projekto vykdytojo mokslo laipsnis, vardas, pavardė, institucijos padalinys, kuriame dirba, pareigos, telefono, el. pašto adresas |
||
2.4. Pareiškėjas nėra bankrutuojantis, likviduojamas arba reorganizuojamas |
£ Taip, nėra |
£ Ne, yra |
2.5. Pareiškėjo vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio teistumo dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ar verslo tvarkai arba finansų sistemai |
£ Taip, neturi |
£ Ne, turi |
2.6. Pareiškėjas įvykdė visus įsipareigojimus, susijusius su socialinio draudimo įmokų mokėjimu ir mokesčių mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus |
£ Taip |
£ Ne |
4. Projekto darbų planas
4.1. Pareiškėjo darbuotojų numatomų atlikti darbų vykdant projektą visų projekto metų kalendorinis planas (nurodomi darbų paketų pavadinimai ir uždaviniai (WP, Tasks) pateikti patvirtintoje Dalyvavimo paraiškoje) |
||||
Eil. Nr. |
Darbo paketo Nr., uždavinių pavadinimai |
Laikotarpis, kuriuo bus vykdomas darbų paketas, nuo – iki |
Darbo paketui skirtas darbo laikas (person month) |
Skirta suma |
|
|
|
|
|
4.2. Išsamus pareiškėjo numatomų atlikti darbų/veiklų kalendorinis planas projekto etapui, kuriam prašoma skirti finansavimą (ketvirčiais) (pildoma nurodant darbo paketus ir uždavinius (WP, Tasks) pateiktus patvirtintoje Dalyvavimo paraiškoje) |
||
Eil. Nr. |
Darbo paketo Nr., ir vykdomi darbai projekte |
Pareiškėjo darbuotojas (vardas, pavardė) |
|
|
|
5. Projekto lėšos
5.1. Bendras projekto biudžetas, Eur |
|
|||
5.2. Lietuvos dalis projekte, Eur / proc. |
|
|||
5.3. Pareiškėjui tenkanti projekto finansinė dalis, Eur / proc. |
|
|||
5.4. Pareiškėjo prašoma lėšų suma ir jos pasiskirstymas pagal MTEP etapus |
||||
|
Taikomiesiems moksliniams tyrimams (TMT)* |
Eksperimentinei plėtrai (EP)* |
Iš viso |
|
Iš viso, Eur |
|
|
|
|
Prašomos lėšos, Eur |
|
|
|
|
Finansuojamoji dalis (proc.) |
|
|
|
|
* Veiklos atitiktis TMT ir EP etapams (tinkamą pažymėti): |
||
Taikomieji moksliniai tyrimai |
Žinių taikymo koncepcijos formulavimas |
□ |
Koncepcijos įgyvendinamumo įrodymas/patvirtinimas |
□ |
|
Maketo (modelio), meno objekto projekto kūrimas ir testavimas |
□ |
|
Maketo (modelio) patikrinimas imituojant realias sąlygas, meno objekto projekto pristatymas visuomenei |
□ |
|
Eksperimentinė plėtra |
Prototipo (bandomosios versijos) kūrimas |
□ |
Prototipo (bandomosios versijos) demonstravimas |
□ |
|
Bandomosios partijos gamyba (versijos galutinis išbandymas) |
□ |
|
Sukurto naujo produkto įvertinimas (bandomieji sukurto naujo produkto pavyzdžiai, įvertinti vartotojo ir (arba) užsakovo) |
□ |
6. Projekto išlaidų sąmata
(Taikoma mokslo ir studijų institucijoms ir universitetų ligoninėms)
|
6.1. Detali projekto išlaidų sąmata (pildoma pagal patvirtintą Dalyvavimo paraišką) Sąmata turi būti sudaryta taip, kad prašoma lėšų suma užtikrintų projekto įgyvendinimą per tam tikrą laikotarpį |
|||||
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Nurodoma kalendoriniais metais, EUR |
||||
N metai |
N+1 metai |
N+2 metai |
Iš viso |
Iš viso, % |
||
1 |
Tiesioginės išlaidos |
|
|
|
|
|
1.1. |
Išlaidos projekto darbo grupei: |
|
|
|
|
|
1.1.1. |
Darbo užmokesčiui (su visais mokesčiais) |
|
|
|
|
|
1.1.2. |
Išlaidos komandiruotėms |
|
|
|
|
|
1.2. |
Išlaidos medžiagoms, reagentams ir kt. trumpalaikiam turtui (prekėms) |
|
|
|
|
|
1.3. |
Išlaidos paslaugoms |
|
|
|
|
|
1.4. |
Išlaidos priemonėms ir įrangai: ilgalaikio turto įsigijimo / nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos |
|
|
|
|
|
Iš viso (1.1+1.2+1.3+1.4): |
|
|
|
|
|
|
2. |
Netiesioginės išlaidos |
|
|
|
|
|
Iš viso (1+2): |
|
|
|
|
|
(Taikoma įmonėms, mokslo ir studijų institucijų bei universitetų ligoninių ekonominei veiklai)
|
6.1. Detali projekto išlaidų sąmata (pildoma pagal patvirtiną Dalyvavimo paraišką) projekto etapui, kuriam prašoma skirti finansavimą. Sąmata turi būti sudaryta taip, kad prašoma lėšų suma užtikrintų projekto įgyvendinimą per tam tikrą laikotarpį |
|||||||
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Nurodoma kalendoriniais metais, EUR |
||||||
N metai (Eur |
N+1 metai |
N+2 metai |
Iš viso, Eur |
Iš viso,% |
||||
1. |
Tiesioginės išlaidos |
|
|
|
|
|
||
1.1. |
Išlaidos projekto darbo grupei |
|
|
|
|
|
||
1.1.1. |
Darbo užmokestis (su mokesčiais) |
TMT |
|
|
|
|
|
|
EP |
|
|
|
|
|
|||
1.1.2. |
Išlaidos komandiruotėms |
TMT |
|
|
|
|
|
|
EP |
|
|
|
|
|
|||
1.2. |
Išlaidos medžiagoms, reagentams ir kt. trumpalaikiam turtui (prekėms) |
TMT |
|
|
|
|
|
|
EP |
|
|
|
|
|
|||
1.3. |
Išlaidos paslaugoms |
TMT |
|
|
|
|
|
|
EP |
|
|
|
|
|
|||
1.4. |
Išlaidos priemonėms ir įrangai: ilgalaikio turto įsigijimo / nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos |
TMT |
|
|
|
|
|
|
EP |
|
|
|
|
|
|||
Iš viso (1.1+1.2+1.3+1.4): |
|
|
|
|
|
|
||
2. |
Netiesioginės išlaidos |
TMT |
|
|
|
|
|
|
EP |
|
|
|
|
|
|||
Iš viso (1+2): |
|
|
|
|
|
|
||
Projekto darbo grupė
Projekto darbo grupės narių darbo užmokestis |
|||||||
Eil. Nr. |
Vardas, pavardė |
Mėnesinis pareiginis atlyginimas, nustatytas institucijoje, Eur |
Pareigybė projekte |
Darbo užmokestis projekte (Eur |
|||
Valandinis įkainis projekte (Eur) |
Darbo valandų skaičius per mėn. |
Mėnesių, kuriais bus mokamas darbo užmokestis, skaičius |
iš viso |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
6.2. Išlaidų, įtrauktų į projekto išlaidų sąmatą (išskyrus darbo užmokestį), pagrindimas (pagal planuojamus darbus, veiklas, išlaidų būtinumo, ekonomiškumo paaiškinimai) ir apskaičiavimas (nurodant kiekius, kainas, pateikiant komercinius pasiūlymus arba nuorodas į tinklalapius ir pan.):
6.2.1. Numatomos komandiruotės ir jų pagrindimas:
Eil. Nr. |
Tikslas ir pagrindimas |
Vieta |
Data |
Trukmė (d.) |
Dalyvių skaičius |
Komandiruotės išlaidos vienam dalyviui (Eur) |
Iš viso (Eur) |
||
Trans-portas |
Apgyven-dinimas |
Dienpi-nigiai |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.2.2. Numatomų įsigyti medžiagų, reagentų ir kt. trumpalaikio turto (prekių) sąrašas ir pagrindimas:
Eil. Nr. |
Medžiagų, reagentų ir kt. trumpalaikio turto (prekių) sąrašas arba smulkių medžiagų grupė* |
Poreikio projekte pagrindimas |
Galimi tiekėjai |
Vieneto arba smulkių medžiagų grupės kaina (Eur) |
Kiekis |
Iš viso (Eur) |
Metai, kuriais bus perkamos medžiagos |
|
|
|
|
|
|
|
|
* jei prekių kaina yra lygi ar viršija 500 Eur už vienetą, reikia pateikti pagrindimą dėl turto priskyrimo trumpalaikio turto kategorijai
6.2.3. Numatomų įsigyti paslaugų sąrašas ir pagrindimas:
Eil. Nr. |
Paslaugos pavadinimas |
Poreikio projekte pagrindimas |
Galimi tiekėjai |
Iš viso (Eur) |
Metai, kuriais bus perkamos paslaugos |
|
|
|
|
|
|
6.2.4. Ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) išlaidų apskaičiavimas ir pagrindimas:
Eil. Nr. |
Pavadinimas |
Materialus/ nematerialus |
Poreikio projekte pagrindimas |
Vertė (Eur) |
Vieno mėn. nusidėvėjimo (amortizacijos) išlaidos* |
Naudojimo trukmė projekte (mėn.) |
Iš viso (Eur) |
|
|
|
|
|
|
|
|
*skaičiuojama pagal įmonėje patvirtintus ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos dokumentus.
6.2.5. Numatomo įsigyti ilgalaikio turto pagrindimas (taikoma mokslo ir studijų institucijoms):
Eil. Nr. |
Pavadinimas |
Materialus/ nematerialus |
Poreikio projekte pagrindimas |
Galimi tiekėjai |
Vieneto kaina |
Kiekis |
Iš viso (Eur) |
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Pareiškėjo deklaracija
Pasirašydami patvirtiname, kad:
§ šioje paraiškoje ir jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija šio dokumento pasirašymo dieną yra teisinga;
§ Pareiškėjas nėra gavęs ir nesiekia gauti paramos iš kitų nacionalinių ir Europos Sąjungos programų išlaidoms, numatytoms projekte, finansuoti;
§ sutinkame, kad paraiškoje pateikti duomenys būtų tvarkomi ir saugomi Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros duomenų bazėje;
§ sutinkame, kad informacija apie pateiktą paraišką (pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, trumpas projekto aprašymas, paraiškos unikalus kodas ir prašoma lėšų suma) būtų skelbiama Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros interneto svetainėje (www.mita.lrv.lt).
Po deklaracija būtinas pareiškėjo parašas
Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“
jungtinėje programoje sąlygų aprašo
3 priedas
FINANSINĖS PARAIŠKOS ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO LENTELĖ
________________
(pildymo data)
Finansinės paraiškos (toliau – Paraiška) registracijos Nr......................................................................
Pareiškėjo pavadinimas...................................................................................................... ....................
Projekto pavadinimas (santrumpa)........................................................................................................ .
Eil. Nr. |
Administracinės atitikties vertinimo kriterijai |
Taip |
Ne |
Netaikoma |
Pastabos |
1. |
Paraiškos visos skiltys užpildytos |
|
|
|
|
2. |
Pareiškėjas atitinka Aprašo III skyriuje nustatytus reikalavimus pareiškėjams |
|
|
|
|
3. |
Pateikti visi paraiškos priedai ir/ar papildomi dokumentai |
|
|
|
|
4. |
Projektas yra patvirtintas „Eureka“ sekretoriate |
|
|
|
|
5. |
Įmonės finansinė dalis projekte yra ne mažesnė kaip mokslo ir studijų institucijos (-ų) (pildoma pirmą kartą pateikus finansinę paraišką) |
|
|
|
|
Siūlymas (paraišką teikti/neteikti finansiniam vertinimui, prašyti paraišką patikslinti)
…………………………………………………………………………………………………
Atsakingas Agentūros darbuotojas:
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
______________
Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“
jungtinėje programoje sąlygų aprašo
4 priedas
DALYKINĖS ATASKAITOS RENGIMO IR VERTINIMO METODIKA
1. Dalykinės ataskaitos rengimo ir vertinimo metodika (toliau – Metodika) reglamentuoja „Eurostars 2“ projekto (toliau – projektas) dalykinės ataskaitos (toliau – Ataskaita) rengimą, laikantis mokslinėms publikacijoms keliamų bendrųjų reikalavimų (turi būti paveikslų ir lentelių numeravimas, literatūros nuorodos, matavimo vienetai, simboliai, sutrumpinimai ir pan.), teikimą, vertinimą bei sprendimo priėmimą. Ataskaitoje medžiaga pateikiama koncentruotai, logiškai ir nuosekliai.
2. Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūrai (toliau – Agentūra) pateikiama Ataskaita, kurią sudaro:
2.1. Įvadas, kurį sudaro trys dalys:
2.1.1. titulinis lapas, kurio viršuje įrašoma „Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra“ ir po jo – institucija, teikianti Ataskaitą. Toliau nurodomas sutarties su Agentūra numeris ir data, projekto numeris, santrumpa (akronimas) ir pavadinimas (lietuvių ir anglų kalbomis), mokslo sritis projekto atsakingojo vykdytojo mokslo laipsnis, vardas, pavardė. Lapo viduryje nurodoma, ar teikiama tarpinė, ar baigiamoji ataskaita. Lapo apačioje įrašoma, kad projektas vykdomas gavus finansavimą iš Agentūrai LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos skirtų lėšų, nurodomas miestas, kuriame yra ataskaitą teikianti institucija ir ataskaitos pateikimo data;
2.2. Mokslinė (technologinė) dalis (iki 10 lapų), kurioje:
2.2.2. aprašomi projekto etapo tarpiniai rezultatai, įgyvendintų veiklų sąsajos su kitais projekto etapais;
2.2.4. aprašomas bendradarbiavimas su kitais projekto partneriais siekiant užsibrėžto tikslo ir uždavinių;
2.2.5. įvertinama gautų rezultatų reikšmė projekto tikslui pasiekti ir formuluojamos pagrindinės išvados;
2.2.6. aprašoma mokslinė/technologinė produkcija pagal Metodikos 1 priedą teikiama su Baigiamąja ataskaita (parengtų publikacijų, kuriose yra pateikti projekto rezultatai, sąrašas ir žurnalo titulinio lapo bei turinio su publikacijos pavadinimu kopija, konferencijų, seminarų ir kt. renginių darbotvarkės kopija su skaityto pranešimo tema, apgintų disertacijų ar magistrinių darbų pavadinimų sąrašas ir gynimo data, patento lapo kopija, kurioje matyti užpatentuoto produkto / paslaugos pavadinimas);
3. Ataskaita turi būti pildoma lietuvių kalba kompiuteriu, 12 Times New Roman šriftu, tarpas tarp eilučių – 1, vienoje lapo pusėje paliekant tokio pločio paraštes: kairioji – 30 mm, dešinioji – ne mažesnė kaip 10 mm, viršutinė – ne mažesnė kaip 20 mm, apatinė – ne mažesnė kaip 20 mm.
4. Ataskaita teikiamas pasirašyta, lėšų skyrimo sutartyje nustatyta tvarka ir terminais. Jei einamaisiais metais projekto trukmė yra trumpesnė nei 6 mėnesiai, lėšų gavėjas atsiskaito už projekto rezultatus pristatydamas pranešimą Agentūros atitinkamos mokslo srities ekspertų tarybai.
5. Ataskaitų vertinimą sudaro du etapai:
6. Ataskaitos administracinės atitikties vertinimą pagal nustatytus kriterijus (Metodikos 2 priedas) atlieka direktoriaus įsakymu paskirtas Agentūros atsakingas darbuotojas .
7. Ekspertinio vertinimo metu Ataskaitą vertina ne mažiau nei du ekspertai, atrinkti Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašu, patvirtintu Agentūros direktoriaus 2011 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 2V-27 „Dėl Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašo patvirtinimo“. Ekspertai, vadovaudamiesi šios Metodikos 2 punkto reikalavimais Ataskaitoms, pateikia ekspertinio vertinimo išvadą (3 priedas) su siūlymu tvirtinti (netvirtinti) Ataskaitą. Ekspertui paprašius patikslinti Ataskaitą, Agentūra informuoja projekto atsakingą vykdytoją, nustatydama patikslinimo terminą. Projekto atsakingam vykdytojui per nustatytą terminą nepateikus reikalaujamos informacijos, Ataskaita vertinama pagal turimą informaciją. Ekspertų išvados teikiamos Agentūros atitinkamos mokslo srities ekspertų tarybai (toliau – ekspertų taryba) apibendrinti.
8. Ekspertų taryba, apibendrinusi ekspertų išvadas, teikia Agentūros direktoriui siūlymus dėl Ataskaitų tvirtinimo.
9. Jei ekspertai Ataskaitą įvertino neigiamai, ekspertų taryba išklauso projekto vadovo žodinį pranešimą apie projekto rezultatus ir gali nustatyti terminą trūkumams pašalinti arba pasiūlyti Agentūrai nutraukti projekto finansavimą. Jei nutraukiamas projekto finansavimas, ekspertų taryba, įvertinusi projekto nesėkmės priežastis, gali siūlyti Agentūrai susigrąžinti dalį ar visas projektui skirtas lėšas.
10. Ataskaitos yra tvirtinamos Agentūros direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į ekspertų tarybos siūlymą ir Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo reikalavimus.
______________
Dalykinės ataskaitos rengimo ir vertinimo metodikos
1 priedas
MOKSLINĖS/TECHNOLOGINĖS PRODUKCIJOS APŽVALGOS LENTELĖ
Eil. Nr. |
Produkcija |
Skaičiai |
|
individualūs* |
bendri** |
||
1. |
Patentai, iš jų: |
|
|
1.1. |
Lietuvos patentas |
|
|
1.2. |
Europos patentas, patentas, išduotas pagal Patentinės kooperacijos sutartį, arba pateikta patentinė paraiška |
|
|
1.3. |
Kita (išvardyti) |
|
|
2. |
Moksliniai straipsniai (iš jų Thomson Reuters žurnaluose) |
|
|
3. |
Pranešimai konferencijose, seminaruose ir kitur |
|
|
4. |
Parengtų/rengiamų doktorantų skaičius |
|
|
5. |
Apgintų disertacijų skaičius |
|
|
6. |
Parengtų/rengiamų magistrantų skaičius |
|
|
7. |
Apgintų magistro darbų skaičius |
|
|
8. |
Dalyvavimas kituose MTEPI projektuose kaip „Eurostars 2“ projekto išdava |
|
|
9. |
Įkurti nauji verslo subjektai |
|
|
10. |
Įkurti nauji padaliniai |
|
|
11. |
Sukurtų darbo vietų skaičius |
|
|
12. |
Sukurtos naujos technologijos |
|
|
13. |
Įdiegtos naujos technologijos |
|
|
14. |
Kita (išvardyti) |
|
|
* Lėšų gavėjo.
** Bendri lėšų gavėjo kartu su kitais partneriais, kartu vykdančiais projektą (nurodyti partnerio institucijos pavadinimą)
Dalykinės ataskaitos rengimo ir vertinimo
metodikos
2 priedas
DALYKINIŲ ATASKAITŲ ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO LENTELĖ
_______________
Pildymo data
Projekto numeris, santrumpa (akronimas).............................................................................................
Projekto vykdytojas .........................................................................................................................
Ataskaitinis laikotarpis, už kurį teikiama ataskaita................................................................................
Eil. Nr. |
Kriterijai |
Taip |
Ne |
Pastabos |
1. |
Ar yra visos sudėtinės ataskaitos dalys pagal metodikoje nustatytus reikalavimus: |
|||
1.1. |
ataskaitos įvadas |
|
|
|
1.2. |
mokslinė (technologinė) dalis |
|
|
|
2. |
Ataskaita pateikta lietuvių kalba ir pasirašyta |
|
|
|
3. |
Ataskaita pateikta laiku |
|
|
|
Išvada (teikti/neteikti ekspertiniam vertinimui, grąžinti patikslinimui)
________________________________________________________________________________
Agentūros atsakingas darbuotojas
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
______________
Dalykinės ataskaitos rengimo ir vertinimo
metodikos
3 priedas
(Ekspertinio vertinimo išvados forma)
Projekto (Etapo) ekspertinio vertinimo išvada
_________________
Pildymo data
Projekto vykdytojas.................................................................................
Projekto pavadinimas .............................................................................
Projekto etapas, už kurį teikiama ataskaita .............................................
I. ATASKAITOS VERTINIMAS
Vertinimo kriterijus |
Atitiktis kriterijui (TAIP/NE) |
Įvertinimo paaiškinimas |
1. Ar atlikti darbai atitinka projekto (etapo) tikslą ir uždavinius |
|
|
2. Ar numatyti darbai vykdomi pagal planą |
|
|
3. Ar pasiektas projekto (etapo) tikslas, planuoti rezultatai? |
|
|
4. Ar projekto (etapo) lėšos panaudotos pagrįstai? |
|
|
5. Ar ataskaitoje pateikti projekto (etapo) rezultatai, ir išvados, ir/ar rekomendacijos atitinka projekto tikslą ir uždavinius? |
|
|
III. EKSPERTO GALUTINĖ IŠVADA APIE PROJEKTO ATASKAITĄ (tinkamą teiginį palikti, netinkamą išbraukti)
Ataskaitą patvirtinti £ Taip
ATASKAITOS Netvirtinti (būtinas komentaras)
|
ATASKAITĄ TAISYTI (būtinas komentaras)
|
Ekspertas..........................................................................................................
(parašas) (vardas, pavardė) (data)
__________
Pakeitimai:
1.
Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra, Įsakymas
Nr. 2V-140, 2016-07-15, paskelbta TAR 2016-07-18, i. k. 2016-20724
Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2014 m. spalio 22 d. įsakymo Nr. 2V-140 „Dėl dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo patvirtinimo“pakeitimo
2.
Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra, Įsakymas
Nr. 2V-45, 2018-03-20, paskelbta TAR 2018-03-20, i. k. 2018-04203
Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2014 m. spalio 22 d. įsakymo Nr. 2V-140 „Dėl Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
3.
Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra, Įsakymas
Nr. 2V-109, 2020-03-19, paskelbta TAR 2020-03-19, i. k. 2020-05766
Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2014 m. spalio 22 d. įsakymo Nr. 2V-140 „Dėl Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
4.
Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra, Įsakymas
Nr. 2V-170, 2022-09-30, paskelbta TAR 2022-09-30, i. k. 2022-19894
Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2014 m. spalio 22 d. įsakymo Nr. 2V-140 „Dėl dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo ir finansinės paraiškos formos patvirtinimo“ pakeitimo